Kuntavaelvoite

Anonyymi-ap

Mitä tuo kuntavelvoite tarkoittaa.... Eli 57 vuotiaille kuntatyöpaikka puoleksi vuodeksi et pääsee liiton rahalle.... No onko sitten taas 4 hakua kk ja jos ei löydä työpaikkaa niin milloin saa taas töitä? 500 päivän jälkeenkö... Tätä rumpaako 10 vuotta osalle... Vai

12

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se suurinpiirtein menee, ilmeisesti työpaikkoja on haettava silloin kun olet työtön, nätisti puhelet TE-virkailijalle niin voi velvoittaa minimimäärän mitä pitää hakea.

      • Anonyymi

        Kidutusleikki... Kuka tuota jaksaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kidutusleikki... Kuka tuota jaksaa..

        No mielipiteitä on monta minä ainaskin olen tyytyväinen kuntavelvoite työpaikkaan tessin alaista palkkaa ja ikälisät 6kk ja liitonrahoille ja varhaiselääkkeelle jos saatte mahdollisuuden suosittelen ottamaan työn vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mielipiteitä on monta minä ainaskin olen tyytyväinen kuntavelvoite työpaikkaan tessin alaista palkkaa ja ikälisät 6kk ja liitonrahoille ja varhaiselääkkeelle jos saatte mahdollisuuden suosittelen ottamaan työn vastaan

        No eihän tuolla ole eläkeputkeen mittään eroa kuin se että täytyy kuittailla ja väliin käydä röissä Kymmenenvuiden aikan jos vakipaikkaa ei löydy.. Toisakseen hineo että päivärahat pysyy isona. Kymmene vuotta. Mutta montako paikkaa kuntien pitää järjestää viidenvuoden päästä.. Kun porukka tuplaantuu Löytyykö kaikille työtä. Moniko joutuu kituuttaan 500 eurolla. Osa joutuu laittaan kakkosauton ja vielä sähkö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kidutusleikki... Kuka tuota jaksaa..

        Tai sitten ihan normaalisti hakee töitä, vaikkapa enemmän kuin on määrätty.


    • Anonyymi

      Ei tuon ikäiset kelpaa enää mihinkään ,fakta. Toinen fakta on se että kunnat ei järjestä minkäänlaista työtä ei edes kuntasektorille vaikka huutavat työvoimapulaa. Paikkaajia on ,mutta ei kelpaa. Pitää olla ammattitaitoista koulutettua esim. hoitoalalle, jossa on puute tekijöitä, totta. Tuo pula johtuu taasen huonosti hoidetusta työvoimapolitiikasta ja siitä että ei ole huolehdittu koulutustarpeesta ja alan houkuttelevuudesta joka on mennyt harjoitetun palkka politiikan myötä sen siliän tien. Sillä kukaan ei halua tehdä työtä jolla ei tule toimeen.

      Menivät sitten edellisen hallituksen toimesta ja nostivat eläkeikää jotta sillä ihmisiä muka töihin saisi . Ei ne 60:tä lähentelevät kelpaa ,koska samoihin töihin on nykyisin korkeakoulu vaatimus, mitä nämä on aiemmin tehneet ammattikoulutus pohjalta edeten ammatissaan tehtävien myötä. Takaisin pääsy työttömäksi jäätyä tyssääs vaatimustasoihin. Lisäksi tuon ikäisillä alkaa olemaan työrajoitteita, joten ne on mm. fyysisten rasitteiden myötä huomioitava. Työnantajat katsovat myös tuon riskiksi.

      Tilanne on tosiaan se että sitten roikutaan tuossa löysässä hirressä ja kun eläkeputki suljettiin tämän hallituksen toimesta ne tulevat eläkkeet leikkautuu kun poistuu tuo työaika odottama ja se ei ole korottamassa eläkettä. Tuo hävitettiin noin ja tilalle on asetettu elinaika odottama jolla tehdään lisä leikkaus, joten nämä tuomitsi ihmiset tuohon köyhyyteen siten loppuelämäksi. Kiittäkää tätä hallitusta.

      • Anonyymi

        Kannattaa kaikin voimin yrittää pysytellä ansiosidonnaisella, siitä kertyy eläkekertymää niin ei se tuleva eläke niin paljon putoa.


      • Anonyymi

        Miksi kiduttaa jos työllistäminen on mahdotonta... Osaa saa työpaikan mutta osa ei koskaan ja se nökyy suoraan 40 vuoden työshistoriasta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kaikin voimin yrittää pysytellä ansiosidonnaisella, siitä kertyy eläkekertymää niin ei se tuleva eläke niin paljon putoa.

        Vittu vittu. Valtio
        Leikkas nuoruusvuosien eläkekertymät, sitten nosti elinikää ja taas nosti elinikää... Ei tule eläke kertymää vaan kiduttaa loppuun asti.... Ei voi luottaa valtioon etä eäke kertyy työllä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kaikin voimin yrittää pysytellä ansiosidonnaisella, siitä kertyy eläkekertymää niin ei se tuleva eläke niin paljon putoa.

        Osa säästää sukanvarteen... Näin saa isomman eläkkeen. Ihan yrittäjiltä kuultuna ja köyhiltä


      • Anonyymi

        minä säästän sukanvarteen omat eläkerahat... perseaukisena saan paremmat edut mitä paiskisi töitä ja odottaa j kun joku käy syömässä eläkekertymät joka kymmenevuosi...jos lakee vaikka 65-75v ajalle niin 60.000 on ihan hyvä lisäsumma sukanvarressa..


    • Anonyymi

      Parempi nimi olisi raatovelvoite mitkä ei muualle kelpaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe