Liitto on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle

Anonyymi-ap

Kastekäsky on tottelemista varten.

Uusi Liitto tarkoittaa Jumalan armotekoa eli Kristillistä kastetta syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto ja ikuinen elämä Kristuksen ruumiin jäsenenä. Perisynnin kadottava voima katkaistaan Kristillisesä yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.

1. Piet. 3:21 

"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristukseen kastaminen tarkoittaa yhteen liittämistä Kristuksen kuoleman ja ylösnousmeuksen kanssa. Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

      Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Kuolema, sovintoveri, verensuojaan päästään Kristittyjen kasteessa.
      (ei lahkokasteissa)

    • Anonyymi

      Raamatullinen aloitus.

    • Anonyymi

      Vauvakastetut eivät ole kristittyjä. He eivät uskalla luovuttaa vapaille uskoville lapsiaan

    • Anonyymi

      Jeesuksen kärsimys, kuolema, sovintoveri, ylösnousemus: kaikki ne luetaan Kristillisessä yhdessä kasteessa syntisen ihmisen hyväksi. Sen uskominen todeksi on sitä oikeata kristinuskon olemusta. Ei vain pelkkä Jeesus-nimen hokeminen, sillä sitä tekee riivaajahengetkin koko ajan.

      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      3 Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death?

      Kastaminen tarkoittaa yhteenliittämistä Krisuksen kanssa. Kaste on Jumalan teko.

      Ei ihminen voi syntejään itse pestä pois eikä liittää itseään Kristuksen ruumiiseen, millään omilla uskontunnustuksillaan, kuten hellarit opettaa.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään eikä perisynnin kadottavaa voimaa, eivätkä käänny Jumalan puoleen, jotta Jumala pesee kasteessa kaiken synnin juurisyineen pois ihmisestä ja lahjoittaa ikuisen elämän lahjan Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään eikä perisynnin kadottavaa voimaa, eivätkä käänny Jumalan puoleen, jotta Jumala pesee kasteessa kaiken synnin juurisyineen pois ihmisestä ja lahjoittaa ikuisen elämän lahjan Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

        Perisynnin kadottava voima katkaistaan pois vain Kristitttyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan. He kieltävät harhaoppiensa vuoksi koko perisynnin vaikutukset.

        Room. 5:12 

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynnin kadottava voima katkaistaan pois vain Kristitttyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan. He kieltävät harhaoppiensa vuoksi koko perisynnin vaikutukset.

        Room. 5:12 

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Helluntailaisuudessa seurataan villitseviaä henkiä ja tavoitellaan hurmoskokemuksia,
        joita he luulevat pelastusvarmuudeksi ja henkikasteiksi.


    • Anonyymi

      Jumalan tekemiä liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useampia.

      Liiton ei täysin korvaa toisiaan kuten virheellisesti opetetaan.

      Liitot täydentää toisiaan. Uudess liitossa eläinuhrit poistui ja Jeesuksen veriuhri tuli tilalle.

      Raamatun mukaan Jumala pelastaa Koko Valitun kansa tekemällä vielä yhden liiton ja pelastaa heidät kaikki. Mutta se liitto vielä edessäpäin. Siitä on kuitenkin jo profetoitu.

      - VIIMEISINÄ PÄIVINÄ, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni KAIKKIIN ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]

      Tuonkin kohdan hellarit vääntävät kieroon ja yrittävät uskotella ihmisille,että se tarkoittaa Parhamin perustamaan Pentecostalismia eli helluntailaisuuden lahkon syntymistä Amerikassa sata vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Raamatusa monet kohdat tarkoittavat vain Valitun kansan ihmisiä, Aabrahamin jälkeläisiä,
        ei kaikkia muita pakanakansoja.

        Hellarit eivät tunne Raamatuttua syvällisesti. he vain napsivat omiin Parhamin kehittämiin oppeihin sopivia jakeita ja hokevat niitä tyyliin "hauki on kala"...


    • >> Perisynnin kadottava voima katkaistaan Kristillisesä yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.>>

      Putin katkaisi Perisynnin kadottavan voiman Kristillisesä yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta ollenkaan.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Sulla paha Putin-kompleksi?


    • Anonyymi

      Suomessa on vauvakastettu 3,5 miljoonaa suomalaista ja mikään ei ole muuttunut!
      Vauvakaste ei näköjään auta! Tämä on todistettu!

      • Anonyymi

        sulla viiraa ja pahasti


    • Anonyymi

      Parhami oli kuulemma taitava takasieppari. Ottamaan kinni ettei tule aivotärähdystä.

    • Anonyymi

      Kristittyjen yksi kaste (ei lahkokaste) on Jeesuksen kuolemaan kastamista. Jeesuksen kuoleman salaisuus tulee kastettavan hyväksi kasteessa.

      Jeesus valmisti Kristillisen yhden kasteen merkityksen omalla kärsimykselään, kuolemalla ja ylösnousemuksella.

      "Te tulette kastettavaksi samalla kasteella, jolla minut kastetaan" ...Jeesus puhui kuolemastaan.

      "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? (Room.6:3)

      Hellarit harhauttavat kasteasiassa törkeästi puhumalla vain kastetekniikasta ja veden määrästä. Hellarit eli Parhamilaiet "vesittävät" ja häivyttävä Kristittyjen yhden kasteen merkitykseksen kokonaan.

    • Anonyymi

      Opetuslapset saivat saman, KUOLLEET ELÄVÄKSI TEKEVÄN KASTEEN helluntaina 3000 muun ihmisen joukossa. Kristillien yksi Kaste vedestä ja Hengestä alkoi helluntaina.

      Mark. 10:39 

      He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin."

      Room.6:3

      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen KUOLEMAANSA kastetut?

      • Anonyymi

        Perisynnin vuoksi hengellisesti kuolleita ihmisiä haudataan,
        ( ei eläviä, uskovaisia ja uudestisyntyneitä enää haudata mihinkään.)

        Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi ja Kristityiksi (kreikaksi "pistos")

        Kristillistä kastetta verrataankin hengellisesti kuolleitten ihmisten hautaamiseen Jeesuksen kanssa sinne kalliohautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynnin vuoksi hengellisesti kuolleita ihmisiä haudataan,
        ( ei eläviä, uskovaisia ja uudestisyntyneitä enää haudata mihinkään.)

        Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi ja Kristityiksi (kreikaksi "pistos")

        Kristillistä kastetta verrataankin hengellisesti kuolleitten ihmisten hautaamiseen Jeesuksen kanssa sinne kalliohautaan.

        Perisynti koskee koko ihmiskuntaa.. "sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette" hengellinen kuolema ja ero Jumalasta, siitä tuli kaikki ihmiset osalliseksi...siksi ihminen pitää kasteessa liittää Kristukseen ikuisesti eläväksi sieluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti koskee koko ihmiskuntaa.. "sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette" hengellinen kuolema ja ero Jumalasta, siitä tuli kaikki ihmiset osalliseksi...siksi ihminen pitää kasteessa liittää Kristukseen ikuisesti eläväksi sieluksi.

        sitä helluntailaiset ei käsitä, eivätkä tunnusta, kun eivät käsitä, vielä vähemmän , että uskoisivat.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe