Olen agnostinen ateisti ja käyn kiivasta väittelyä palstan kuninkaan eli positiivisen ateistin Moses_Zuckerkandlin kanssa. On toisaalta huomattava se, että minä olen hänen sivupersoonansa ja todellisuudessa meitä on vain yksi lukija ja kirjoittaja. :)
Positiivisessa ateismissa on hyvää se, että se pitäytyy luonnontieteellisen tutkimuksen tuloksen mukaisessa uskossa ja realismissa, toisin kuin teismi tai deismi, joissa uskotaan havaintojen ja näytön vastaiseen mielikuvitusmaailmaan jumalineen.
Positiivinen ateisti on hyvä ja mukava ihminen, kun perustelee kantansa ja näkemyksensä tieteellisen tutkimuksen tuloksilla sen sijaan, että uskoisi sokeasti niin kuin hihhulit ja palstan ripulivajakki G4G tekee. Sellaisen vedän alta kölin ja kyykytän... :)
Siitä huolimatta, että palstan kingi Moses_Zuckerkandl on pitänyt minua jo pitkän aikaa samana henkilönä kuin tuo ällöttävä Jumalan valtakunta blogin kirjoittaja...
Tunnustan positiivisessa ateismissa olevan hyviä puolia
5
147
Vastaukset
”…minä olen hänen sivupersoonansa ja todellisuudessa meitä on vain yksi lukija ja kirjoittaja. :)”
Sitten varmaan todistat tämän. Laita jotain ripulia minun nikilläni tähän ketjuun. Saat aikaa klo 15.00 saakka.Sitä paitsi jo pienen l-kirjaimen vaihtaa isoon i-kirjaimeen, niin siitähän jää kiinni... LOL
Näytän sinulle vielä pitkää nenää, kas näin: :=)
P.S. Uskoin sinun älykkyytesi riittävän tämän asian paljastamiseen, joten en aliarvioinut "vastustajaa", mutta toki yllätyin siitä, että sinä tosikko otit tosissasi tuon avauksen heiton, joka oli siis vitsi, mutta kun sinulla ei ripulivajakkina ole huumorintajua, niin et voinut sitäkään ymmärtää, ja lähdit taas pieksämään olkiukkoja, ikään kuin minä olisin typerä sinun sijastasi.
Miten muuten voit tietää, että olen Hessu, jos sinä et ole minä? ;)
- Anonyymi
caesar oli ensimmäinen taivaaseen noussut https://fi.wikipedia.org/wiki/Apoteoosi
- Anonyymi
Ateistit kilpailee uskovaisten kanssa. Ei vaikuta kovinkaan älykkäältä. Ovat kateellisia omnipotentille jumalhahmolle? Viittaa että ovat jääneet tietylle varhaiselle kehitystasolle, joka selventää kommenttien sävyn täydellisesti. On kuin väittelisi lapsen kanssa, nokkeluutensa löytäneen, mutta yhtäkaikki lapsen kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522754790Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään1003576Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka282977Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv672370Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1022279TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain931566Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281329- 411326
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli761304- 67976