Tunnustan positiivisessa ateismissa olevan hyviä puolia

Olen agnostinen ateisti ja käyn kiivasta väittelyä palstan kuninkaan eli positiivisen ateistin Moses_Zuckerkandlin kanssa. On toisaalta huomattava se, että minä olen hänen sivupersoonansa ja todellisuudessa meitä on vain yksi lukija ja kirjoittaja. :)

Positiivisessa ateismissa on hyvää se, että se pitäytyy luonnontieteellisen tutkimuksen tuloksen mukaisessa uskossa ja realismissa, toisin kuin teismi tai deismi, joissa uskotaan havaintojen ja näytön vastaiseen mielikuvitusmaailmaan jumalineen.

Positiivinen ateisti on hyvä ja mukava ihminen, kun perustelee kantansa ja näkemyksensä tieteellisen tutkimuksen tuloksilla sen sijaan, että uskoisi sokeasti niin kuin hihhulit ja palstan ripulivajakki G4G tekee. Sellaisen vedän alta kölin ja kyykytän... :)

Siitä huolimatta, että palstan kingi Moses_Zuckerkandl on pitänyt minua jo pitkän aikaa samana henkilönä kuin tuo ällöttävä Jumalan valtakunta blogin kirjoittaja...

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”…minä olen hänen sivupersoonansa ja todellisuudessa meitä on vain yksi lukija ja kirjoittaja. :)”

      Sitten varmaan todistat tämän. Laita jotain ripulia minun nikilläni tähän ketjuun. Saat aikaa klo 15.00 saakka.

      • En osaa kaappailla nikkejä, joten ei onnistu. Poistan silti viestejä randomisti. :)


      • Sitä paitsi jo pienen l-kirjaimen vaihtaa isoon i-kirjaimeen, niin siitähän jää kiinni... LOL

        Näytän sinulle vielä pitkää nenää, kas näin: :=)

        P.S. Uskoin sinun älykkyytesi riittävän tämän asian paljastamiseen, joten en aliarvioinut "vastustajaa", mutta toki yllätyin siitä, että sinä tosikko otit tosissasi tuon avauksen heiton, joka oli siis vitsi, mutta kun sinulla ei ripulivajakkina ole huumorintajua, niin et voinut sitäkään ymmärtää, ja lähdit taas pieksämään olkiukkoja, ikään kuin minä olisin typerä sinun sijastasi.

        Miten muuten voit tietää, että olen Hessu, jos sinä et ole minä? ;)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ateistit kilpailee uskovaisten kanssa. Ei vaikuta kovinkaan älykkäältä. Ovat kateellisia omnipotentille jumalhahmolle? Viittaa että ovat jääneet tietylle varhaiselle kehitystasolle, joka selventää kommenttien sävyn täydellisesti. On kuin väittelisi lapsen kanssa, nokkeluutensa löytäneen, mutta yhtäkaikki lapsen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe