Totuus Jehovan todistajista

Anonyymi-ap

Jumala tahtoo hyvää kaikille! Hän tahtoo pelastaa kaikenlaisia ihmisiä, mihin tahansa uskontoihin tms. eksymyksiin ovatkin harhautuneet. ”...Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.” 1 Tim. 2:3-4.

Tunnen joitakin entisiä jehovan todistajia, jotka ovat tulleet uskoon. He ovat löytäneet armon lähteet. Sen jälkeen he eivät tietenkään enää jää entiseen eksymykseensä. Jeesus vapauttaa ja auttaa heidät kirkkaille Elämän veden lähteille. ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” 8:36. ”Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen” (Room. 2:4), koska Hän rakastaa jokaista ihmistä. Sen tähden Jeesus kärsi ja kuoli ristillä. Hän avasi armon oven. Ja nyt Golgatan pelastustyö kuuluu siis kaikenlaisille ihmisille, julkisyntisille ja siivosyntisille, terveille ja sairaille, ateisteille ja uskonnollisille, olkoot jehovantodistajia tai luterilaisia yms. Kaikkia kutsutaan ottamaan vastaan Jumalan armo Jeesuksessa! 2 Kor. 6:1,2.

Velvollisuutemme on kertoa todellisuus, ettei Raamatun ilmoittama Jeesus Kristus, Jumalan Poika, ole jehovan todistajien herra ja kuningas. Heidän elämässään on uskonto sillä paikalla, joka kuuluisi Jeesukselle. Raamattu sanoo, että heillä on ”toinen Jeesus, toinen henki ja toinen evankeliumi.” 2 Kor. 11:4,13-15. Mutta heidän on vaikea ymmärtää sitä, koska eksytys on yleensäkin voimakasta. Se menee ihmisen sisäisiin kerroksiin ja synnyttää sinne väärää varmuutta, joka on uskonnoille tavallista. Vertaa mm. muslimiuskonto, mormonit ym. Room. 16:17,18. Jehovantodistajat ovat samaa kategoriaa Jeesuksen mainitsemien fariseusten kanssa: ”Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.” Matt. 15:14.

Jehovan todistajien järjestö on eksyttävä uskonto. He eivät ole kristittyjä, eivätkä siksi voi päästä Taivaaseen. Eivätkä he edes tahdo sinne, koska heille on opetettu, että vain 144 000 jehovan todistajaa pääsee taivaaseen. Muut jäävät muka ”ennallistettuun maahan”, joka on heidän ikuinen paikkansa. Raamattu sanoo toisin. ”Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.” Matt. 24:35. ”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.” 2 Piet. 3:10. ”Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.” 2 Piet. 3:7. ”Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.” Ilm. 20:15. Tästä maailmasta Raamattu sanoo siis, että se katoaa. Ne katoavat ko. ikuiseen tulijärveen: ”Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.” Ilm. 21:1.

USKOON TULEMINEN

Jehovan todistajien oppi kieltää uskoon tulemisen eli uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä. Mutta Jeesus sanoo siitä näin: ”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa”.” Joh. 3:3. Jehovan todistajien väite, että heidän joukossaan olisi Ilm. 7. ja 14. luvuissa mainitut 144 tuhatta uudestisyntynyttä, on harhaoppi. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä on siis Jeesuksen sanojen mukaan ehdoton pääsyvaatimus ikuiseen Elämään.

Jehovan todistajien kanssa ei yleensä pidä ollenkaan keskustella Raamatun opista, vaan heitä pitää auttaa ymmärtämään, että he tarvitsevat oikean Elämän, jota oppi ei voi antaa. Ja kun Jeesus pelastaa heidät ja antaa Pyhän Henkensä heidän sydämiinsä, aukenee heille myös oikea Raamatun opetus. Mutta se on vaikeaa, koska heidän oppinsa kieltää tämän kaiken. He eivät edes tunnusta Pyhän Hengen Persoonaa. Siksi heille tulee ensin opettaa vain puhdasta Raamatun perusevankeliumia Jeesuksesta ja Hänen sovintoverensä ansiosta, jonka kautta Pyhä Henki saa alkaa vaikuttaa niin, että he tulevat uskoon. ”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.” 1 Kor. 1:18. 2:1-5. Sitten vasta heille voi opettaa muita Raamatun pyhiä asioita. Matt. 28:18,20. Ensin usko, sitten parannus ja kaste. Mark. 16:15,16. ”Sillä ”jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu”. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?” Room. 10:13-14 Uskoon tuleminen tarkoittaa siis, että ihmisen sisimpään tulee Jumalan Elämä Pyhän Hengen kautta. Muussa tapauksessa ihminen ei ole Jumalan lapsi: Room. 8:9. Joh. 7:37.

36

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet hyväksynyt jonkun osan jehovan todistajien uskonnosta, olet joutunut pois Jumalan armon piiristä. Tilanne pitää korjata. Sinulla on nyt mahdollisuus palata takaisin. Voit tänään löytää avuksesi Jumalan armon ja siunauksen. Miten? – Ensiksikin, hävitä kotoasi kaikki jehovan todistajien julkaisut, sekä jehovan todistajien käytössä oleva väärennetty raamattu (Uuden maailman käännös) ja pyydä rukouksessa ääneen rukoillen, että Jeesuksen kallis sovintoveri puhdistaa sisimpäsi kaikesta synnistä ja samalla myös jehovan todistajien opetuksista. Älä enää koskaan kuuntele tai lue heidän harhojaan. Hanki itsellesi oikea Raamattu (esim. 1933/38-, Raamattu Kansalle-käännös) Ota vastaan Jeesus sydämeesi (Efes. 3:17) syntiesi sovittajaksi, ja anna elämäsi Hänelle. ”Hän on täynnä armoa ja totuutta.” Hänen pelastustyönsä Golgatan ristillä pelastaa sinut taivaan kotiin, kun kaikesta sydämestäsi otat vastaan Hänen armonsa. 2 Kor. 6:1,2.

      • Anonyymi

        Ei kai sentään kaikkea todistajien uskonnossa tarvitse hylätä? Onhan siellä hyvääkin, esimerkiksi neuvo, että pitää olla rehellinen. He itse tosin eivät sitä noudata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sentään kaikkea todistajien uskonnossa tarvitse hylätä? Onhan siellä hyvääkin, esimerkiksi neuvo, että pitää olla rehellinen. He itse tosin eivät sitä noudata.

        Athanasion uskontunnustus on valhetta ja petos. Minä en usko siihen, eikä JT:t.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Athanasion uskontunnustus on valhetta ja petos. Minä en usko siihen, eikä JT:t.

        JT:t eivät ole rehellisiä, vaan he valehtelevat.


    • Anonyymi

      Paratiisi ei ole aina ollut vartiotorniuskonnossa.
      Ensin siinä perustettiin taivas täydeksi ja sen korvikkeeksi paratiisi 1935.
      Taivas on jo muutettu tilaa sisältäväksi, mutta paratiisia ei ole lopetettu. Sitä todistetaan piirroksellisesti, siellä pääsee jellonain hymyiltäväksi.

      Toisaalta kun vartiotorniseura kortistoi taivaaseen menevät, niin vartiotorniseura on nyt ilmoittanut heidät mielenvikaisiksi.

      Raamatussa Matt. 16:18: tälle kalliolle minä perustan kirkkoni
      ja 16:19 olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet

      Efes. 4:4 olemme kutsutut yhteen ja samaan toivoon

      -Mutta ei paratiisiin

      • Anonyymi

        Raamattu ei Matt.16. sano, että Jeesus olisi perustanut kirkon. Vuonna 1992 valmistunut kirkon harhainen käännös vääristää asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei Matt.16. sano, että Jeesus olisi perustanut kirkon. Vuonna 1992 valmistunut kirkon harhainen käännös vääristää asian.

        Ei Jeesus perustanut valtakunnansaliakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei Matt.16. sano, että Jeesus olisi perustanut kirkon. Vuonna 1992 valmistunut kirkon harhainen käännös vääristää asian.

        Vartiotorniseuran raamatunkääntäjänä esiintynyt edustaja on oikeudessa tunnustanut ettei osaa Raamatun alkukieliä.
        Turusen kirjassa näet valokopion oikeudenkäyntipöytäkirjasta juuri tuolta kohdalta


    • Anonyymi

      On pakko tunnustaa että aloitus on totta .
      Mitä on tehtävä?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      VAIN JT OVAT JUMALALLE MIELEEN, HE PELASTUVAT.

      • Anonyymi

        Miksi kärryillä päivystyvät JT:t sanovat minulle, ettei moinen pidä alkuunkaan paikkaansa, vaan että Jehova katsoo kaikkien sydämeen ja siltä pohjalta päättää, kuka pelastuu? Valehtelevatko he vai eivätkö he tunne omaa uskontoaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kärryillä päivystyvät JT:t sanovat minulle, ettei moinen pidä alkuunkaan paikkaansa, vaan että Jehova katsoo kaikkien sydämeen ja siltä pohjalta päättää, kuka pelastuu? Valehtelevatko he vai eivätkö he tunne omaa uskontoaan?

        Jehovan todistajien antama vastaus riippuu siitä, kuka kysyy. Ulospäin annetaan eri tietoa kuin järjestön sisällä.

        Ulkopuolisille saatetaan antaa esimerkiksi tällainen vastaus: "Jehovan todistajat uskovat, että Jumala pelastaa vain ne, jotka osoittavat uskoa Jeesuksen lunastusuhriin ja noudattavat tarkoin hänen opetuksiaan". Todellisuudessa Jehovan todistajat eivät itsekään noudata kaikkia Jeesuksen opetuksia, ja toisaalta heillä on opetuksia, joista Jeesus ei puhunut mitään. Lopulta ratkaisevaa todistajien kannalta on Vartiotorni-seuran voimassaoleva oppi, sitä tulee noudattaa.

        Järjestön sisällä asia esitetään paljon suoremmin: "Vain Jehovan todistajilla, voideltuun jäännökseen ja ”suureen joukkoon” kuuluvilla, on yhdistyneenä järjestönä Korkeimman Organisaattorin suojeluksessa raamatullinen toivo säilyä elossa tämän Saatana Panettelijan hallitseman tuomitun järjestelmän uhkaavasta lopusta." (Vartiotorni 1. syyskuuta 1989 sivu 19)

        Jehovan todistajat harrastavat valheellista kaksoisviestintää, jossa opin synkemmät ja velvoittavammat piirteet pyritään kätkemään kiinnostuneelta ja tuodaan esiin vasta myöhemmin.

        https://johanneksenpoika.fi/pelastus.html


    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat eksyttävillä opeilla. Jehovan todistajat opettaa että jokaista uskomusta pitää kunnioittaa ja kaikki uskot ovat oikeita.

      Kuitenkin niihin on mahdollista lisätä totuutta tai totuuden aineksia jota lisäämistä Jehovan todistajat pitävät velvollisuutenaan.

      Jehovat ovat suuri kansa jonka Jumala on sallinut kasvaa ja enentyä. Mutta on rajoittanut tuon kasvun tiukilla säännöillä ja laeilla. Suomessa voi olla korkeintaan 40000 Jehovan todistajaa Jehova sanoi. Enempää en salli.

      Jos siis enemmän tulisi sääntöjä tiukennettaisiin lisää. Tuollainen rajoitus viittaa kyllä että JT omaa lahkon, kultin tai harhaopin piirteitä.
      40000 vain. Se riittää totuuden tasoon jonka Jehova vaatii näiltä "amatööreiltä ".

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tarkoitat eksyttävillä opeilla"

        -Kun kerran kysyt, vaikka en ole hän, niin eksyttäviä oppeja vartiotorniseuran tapaan löydät Hannah Jurvansuun tutkimuksesta, jossa hän vertaa lahkokirjaa "Puhu perustellen" Raamattuun.
        Löytyy netistä. Hakusanaksi:
        https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

        Korvaako Hannah Jurvansuu Martti Lutherin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvaako Hannah Jurvansuu Martti Lutherin?

        Niin, Martti Luther korosti Kolminaisuutta Jumaluuden ymmärtämisessä ja Raamatun opettamisessa.

        Vartiotorniuskonto on kirjoittanut hänet jehovantodistajaksi

        Asiayhteydessä jossa väitettiin aina olleen jehovantodistajia, ja vakuudeksi annettiin nimeä saaneita ihmisiä eri aikakausilta kuten juuri Martti Luther


    • Mark. 16:15,16. ”Sillä ”jokainen, joka päästää äänekkäästi Peräilmaa pelastuu”. ” Room. 10:13-14 Ja jokainen joka laskee vielä enämpi Peräilmaa pelastuu Pyhän Henken kautta. Lisää Room. 8:9. Joh. 7:37 Ja jos laskee vielä hyvin paljon enämpi Peräilmaa hyvin äänekkäästi pelastuu.

      • Anonyymi

        Älä pilkkaa Jumalan Sanaa. Se voi olla vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa Jumalan Sanaa. Se voi olla vaarallista.

        Se on myös väärin, ei pelkästään vaarallista pilkkaajan kannalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on myös väärin, ei pelkästään vaarallista pilkkaajan kannalta.

        Sinäkö määrittelet väärän? Siehä sälli/eukko oot. Millä tavalla se on vaarallista? Meneekö kakka housuun vai iskeekö Peräilmaumpi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa Jumalan Sanaa. Se voi olla vaarallista.

        Vaarallista? Millä lailla? Putoaako kikkeli WC-pyttyyn vai iskeekö Peräilman puutos ja hinkuyskä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa Jumalan Sanaa. Se voi olla vaarallista.

        Kukaan ei tähän päivään mennessä ole kyennyt vahvistamaan Raamatun olevan jumalan sanaa, joten Raamatun pilkkaamisen ei pitäisi huolettaa sen enempää kuin minkään muunkaan kirjan pilkkaamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa Jumalan Sanaa. Se voi olla vaarallista.

        Kyllä totisesti oikeassa olit. Minulle tuli splitaali ja aitsdi muniin. Tarkemmin sanottuna oikean puoleiseen pussukkaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uskontojen jäsenmäärä riippuu sikiävyydestä.


    • Anonyymi

      Onpas härskisti tuomitseva omahyväinen "Hellari" aloitus.
      Taidat pitää itseäsi jumalasta seuraavana.

    • Anonyymi

      Tuo että vartiotorniuskonto on kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi, on totta.
      Vaikka "todistajat" -nimike keksittiin vasta 1930 -luvulla.

    • Anonyymi

      JEESUKSEN NIMI

      Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? = ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
      Isän, pojan ja Pyhän Hengen nimi on siis Jeesus. Hän on ”Immanuel, Jumala meidän kanssamme!” Matt. 1:23. ”Kumartukoot Hänen eteensä kaikki Jumalan enkelit.” Hebr. 1:6. Koko luomakunta polvistukoon Kuninkaamme eteen. Näin mekin teemme, jotka olemme kruunanneet Hänet oman elämämme Herraksi. Jeesuksen ensimmäiset opetuslapsetkin ”kumartaen rukoilivat Häntä.” Matt. 28:9. Hän on koko taivaankaikkeuden Kuningas.

      ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.” Kolos.3:17. Efes. 1:3.
      ”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12. Jeesus on siis ainoa Pelastaja. Joh. 14:6. Hän kärsi ja kuoli sovittaakseen meidän syntimme omalla verellään. Ilm. 1:5,6.
      Taivaan Kuningas Jeesus on Voideltu, Kristus, Pelastaja, Immanuel jota Hänen nimensäkin merkitsee: Jeesus = Iesous (kreikaksi) = Yeshua (arameaksi) = YEHO’shua (hepreaksi) = ”JHWH Pelastaa”. Jeesuksen nimeen sisältyy Jumalan nimi JHWH. Hänen pyhä voitelunsa saakoon täyttää elämämme.
      On tärkeää ymmärtää Isän Jumalan ja Jeesuksen nimen yhteen kuuluvuus! Isä on Jeesuksessa ja Jeesus Isässä. Joh. 14:9,10,20. Ja Hän on Henkilö; ei ideologinen opinkappale.

    • Anonyymi

      "Jumala tahtoo hyvää kaikille! Hän tahtoo pelastaa kaikenlaisia ihmisiä, mihin tahansa uskontoihin tms. eksymyksiin ovatkin harhautuneet. "

      Jos Jumala todella haluaisi tätä, hän voisi järjestää kiistattomat todisteet itsestään ja antaa mahdollisuuden valita. Se olisi kaikkivaltiaalle helppoa. Nyt tilanne on se, että pitäisi aina totella jotain uskontoa - mitä uskontoa, riippuu keneltä kysytään. Se viittaa siihen, että uskonnot syntyvät ihmisten vallankäytön tarpeesta eikä siinä Jumalalla ole tekemistä.

      • Anonyymi

        Olen lukenut vartiotornista että Jumala asuu Alcyon -tähdellä.

        Uudemmat vartiotornit ovat kuulemma eri kannalla.

        Itse asiassa tuo on muuttettu, kirjoittaja, jehovakanavaksi itsensä sanova, on vartiotornissa väkevästi todistanut että olisi epäviisasta sijoittaa jehova jonnekin avaruudessa.
        Mutta koska vartiotornin kirjoittaja itse on niin tehnyt, on kirjoittaja siis epäviisas, eli, niin, tyhmä.


    • Anonyymi

      Joidenkin uskovien Jumala on vain oman seurakuntansa kokoinen, koska he eivät muita ihmisiä hyväksy. Ahdasmielisyys on perisynti jos jokin sitä on. Mitään perisyntiä ei toki ole vaan kyse on juuri siitä, että me saamme mielemme avoimeksi ja hyväksymme ihmiset samanarvoisiksi välittämättä siitä pidämmekö kaikista. Tämä on itseasiassa Suomen perustuslainkin mukaista.

      • Anonyymi

        Minä ainakaan en hyväksy psykopaatteja ja valehtelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakaan en hyväksy psykopaatteja ja valehtelijoita.

        Ok.
        Silloin tulet heti JT luokse


    • Anonyymi

      Soopaa jauhat

    • Anonyymi

      Soopaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe