Ainakin ajotietokoneen mukaan toimintamatka lyheni yli 30 kilometrilla. Eikä tuo vaikuttanut muuttuvan ajonkaan aikana.
Pitää vielä testailla mutta kyllä on p:stä jos ennestäänkin lyhyehköstä 400 km toimintamatkasta häviää noin paljon.
Ilmoitettu toimintamatka siis 500km (VW), kesällä 400km realistinen ja kovemmalla pakkasella 300km. Kyllä näin pienehköissä lukemissa jo 30km menetys tuntuu.
Esilämmitin sähköauton, toimintamatkasta hävisi yli 30km
7
51
Vastaukset
- Anonyymi
Oleellista on, kuinka kauan esilämmitit sitä autoasi? Sähköautoissa on yleisesti 6kW lämmitin jolla auto lämpiää näillä etelän parin asteen pakkasilla alle viidessä minuutissa, -20 asteessa kymmenisen, jolloin tehoa kuluu noin 1kWh. Autosi kuluttaa noin 20kWh/100km joten tuo 1kWh vastaa noin 5 km.n hävikkiä.
- Anonyymi
Näin siis teoriassa, mutta käytännössä voi ilmeisesti rokottaa kylmää akkua jopa 30km menetyksellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin siis teoriassa, mutta käytännössä voi ilmeisesti rokottaa kylmää akkua jopa 30km menetyksellä
Pakkanen ei syö akkua yhtään. Pakkanen vaikuttaa kylmän akun varauksen ulos saatavuuteen, eli kun akku lämpenee 20 asteeseen palautuu aloittajan esimerkissä 25km rangeen. Pakkasella akku ei juurikaan lämpene lyhyillä työmatkoilla vaan vaatii yli 100km.n ajon motarilla. Lataus sitä vastoin lämmittää akkua, eli latauksen jälkeen akku näyttää täydempää kuin yön yli kylmettyneenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkanen ei syö akkua yhtään. Pakkanen vaikuttaa kylmän akun varauksen ulos saatavuuteen, eli kun akku lämpenee 20 asteeseen palautuu aloittajan esimerkissä 25km rangeen. Pakkasella akku ei juurikaan lämpene lyhyillä työmatkoilla vaan vaatii yli 100km.n ajon motarilla. Lataus sitä vastoin lämmittää akkua, eli latauksen jälkeen akku näyttää täydempää kuin yön yli kylmettyneenä.
Jatkoa. Oma esimerkki: Lähden aamulla lämpimästä autotallista, ajan 10km työpaikalle jossa auto ulkona parkissa. Työpäivän aikana parkissa on hävinnyt rangea 4%. Ajan kotiin autotalliin niin yön aikana on palautunut akkuun 4% rangea lataamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkanen ei syö akkua yhtään. Pakkanen vaikuttaa kylmän akun varauksen ulos saatavuuteen, eli kun akku lämpenee 20 asteeseen palautuu aloittajan esimerkissä 25km rangeen. Pakkasella akku ei juurikaan lämpene lyhyillä työmatkoilla vaan vaatii yli 100km.n ajon motarilla. Lataus sitä vastoin lämmittää akkua, eli latauksen jälkeen akku näyttää täydempää kuin yön yli kylmettyneenä.
Sama teho kuluttaa kylmän akun nopeammin tyhjäksi kuin lämpimän
- Anonyymi
Sulla mitään sähköautoa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851