Masennus johtuu monessa tapauksessa köyhyydestä

Anonyymi-ap

Köyhällä elämä on usein rajoittunutta ja suppeaa toisin kuin niillä joilla on rahaa tehdä mitä huvittaa.

Rikkaat ja rahattomat tv-ohjelma antaa tästä hyvän malliesimerkin, kuinka rikkaat ovat nauravaisia ja iloisia ja köyhät masentuneita ahdingossaan.

Rikkailla välittäjäaineet ovat balanssissa aivoissa ilman kemiallisia masennuslääkkeitä, koska raha rauhoittaa ja tuo kivan olon.

110

1792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei johdu

    • Anonyymi

      ei aina.
      kuitenkin köyhyys on hyvä pohja masennukselle, kyllä se julkisessa tiedossa takuuvarmasti on, mutta "mitä väliä" . . .

      • Anonyymi

        Ei sekään aina ole niin, masennus tulee jos on tullakseen vaikka ei olisikaan köyhä


      • Anonyymi

        Mutta todella usein kuitenkin.

        Totta kai kaikki tajuavat ettei aina, mutta sehän tässä nyt ei ollutkaan se pointti. Älä enää kirjoita noin tyhmiä kommentteja ennen kuin opit lukemaan muiden kiorjoituksia.


    • Anonyymi

      Jos rikkaat ovat iloisia ja nauravaisia, ei se aina tarkoita, että he olisivat sitä oikeasti.
      Kuinka helppoa onkaan paha olo piilottaa iloisen ulkokuoren taakse.

      Raha ei välttämättä tee onnelliseksi, vaikka se kyllä auttaa ja helpottaa monissa asioissa.

      Itsekin olen pienellä eläkkeellä, ja kaikenkaikkiaan suhteellisen tyytyväinen elämääni, vaikkei se aina helppoa olekaan.
      Omasta mielestäni on tavallaan parempi, että on ihmissuhteet kunnossa, oma psyykkinen pärjääminen tyydyttävää, on asunto, vaatteet, eikä tarvitse täysin nälissään mennä nukkumaaan, on peseytymismahdollisuudet, omaiset vielä jokseenkin kunnossa, sekä myös ystävät ja kaverit.
      Raha ei anna kaikissa tapauksissa kaikkea tätä jokaiseen elämään.

      Köyhempänä elämä tottakai on suppeampaa, mutta on ihmisestä kiinni, kenelle se riittää ja kenelle ei. Paljon voi tehdä vähälläkin rahalla. Vaikka tavaroita ym. ei voi kummemmin ostella.

      Masennuksesta sen verran, että yhtä paljon sitä kai on, oli sitten köyhä tai rikas.
      Rikkaammilla jo pelkästään sekin voi masentaa, kun ei oikeastaan koskaan tarvitse tehdä mitään, eikä nähdä vaivaa, saavuttaakseen jotakin. Elämä voi muodostua kyllästyttävän tylsäksi.

      • Anonyymi

        Olet kyllä ihan oikeassa, mutta ethän itse ole köyhä, jos oma asunto. Ellet sitten jossain hökkelissä asu. Siitä olen eri mieltä, että rikkaat ja köyhät olisi yhtä masentuneita eikä rikkaat suinkaan laakereillaan lepää ja tylsisty, mutta raha rauhoittaa.

        Mutta aloittaja on myös oikeassa, sillä kyllä todellinen köyhyys masentaa, joskin juurisyy on varmaan vielä useammin terveys mikä estää vaurastumasta. Elät kkoko ikäsi kädestä suuhun ilman merkittävää omaisuutta. Näin sen ajattelen omalla kohdalla. Tilannetta pahentaa se, että mä periaatteessa voisin vaurastua mutta huono terveys käytännössä estää. Kun taas semmonen ei köyhyyden takia masennu varmaan yhtä helposti, joka ei edes koe kykenevänsä vaurastua ja/tai on tyytyväinen tukiin ja joutenoloon. Omalla kohdalla raha ja tavara tulee aina vasta hyvän terveyden ja sosiaalisen elämän jälkeen.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä ihan oikeassa, mutta ethän itse ole köyhä, jos oma asunto. Ellet sitten jossain hökkelissä asu. Siitä olen eri mieltä, että rikkaat ja köyhät olisi yhtä masentuneita eikä rikkaat suinkaan laakereillaan lepää ja tylsisty, mutta raha rauhoittaa.

        Mutta aloittaja on myös oikeassa, sillä kyllä todellinen köyhyys masentaa, joskin juurisyy on varmaan vielä useammin terveys mikä estää vaurastumasta. Elät kkoko ikäsi kädestä suuhun ilman merkittävää omaisuutta. Näin sen ajattelen omalla kohdalla. Tilannetta pahentaa se, että mä periaatteessa voisin vaurastua mutta huono terveys käytännössä estää. Kun taas semmonen ei köyhyyden takia masennu varmaan yhtä helposti, joka ei edes koe kykenevänsä vaurastua ja/tai on tyytyväinen tukiin ja joutenoloon. Omalla kohdalla raha ja tavara tulee aina vasta hyvän terveyden ja sosiaalisen elämän jälkeen.

        Monisairas

        Kirjoitin vain, että on asunto.
        Ei todellakaan ole omistusasuntoa, vaan vuokralla.

        Rikkailla ja köyhillä on varmaan erilaiset syyt siihen, jos masentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin vain, että on asunto.
        Ei todellakaan ole omistusasuntoa, vaan vuokralla.

        Rikkailla ja köyhillä on varmaan erilaiset syyt siihen, jos masentaa.

        Ei isot summat pankkitilillä auta silloin kun masennus iskee,
        Joten väärä luulo että rikkailla ei olisi masennuksia
        Sillä masennusta on kaikissa luokissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isot summat pankkitilillä auta silloin kun masennus iskee,
        Joten väärä luulo että rikkailla ei olisi masennuksia
        Sillä masennusta on kaikissa luokissa

        Näinhän se on, mut luulen silti rikkailla olevan paljon harvemmalla masennusta kuin köyhillä, koska rahalla saa helpotettua monia asioita elämässä mitkä suojaa masennukselta.
        Mutta terveyttä ei täysin rahalla saa eikä hyviä ihmissuhteita eikä myöskään monia sairauksia voi rahalla estää.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isot summat pankkitilillä auta silloin kun masennus iskee,
        Joten väärä luulo että rikkailla ei olisi masennuksia
        Sillä masennusta on kaikissa luokissa

        Vai onko se niin, että masennus kroonistuu köyhemmillä. Ja voisiko (sanon ihan oman empiriisen kokemuksen pohjalta) olla, että se, että esim. joutuu asioimaan julkisella puolella, jossa jonot tiettyyn hoitoon saattavat kestää vuosia. Tällöin näille köyhimmille saattaa tulla sinä aikana muita ongelmia ja sairauksia, kun alkuperäistä sairautta ei ole hoidettu, kun taas varakkaampi saa saman palvelun yksityiseltä tai työterveyshuollolta heti, jolloin näitä kerrannaisvaikutuksia ei tule.

        Olen lukenut sekä Härkösen että Hardwickin kirjoja mielen ongelmista ja antavat molemmat hiukan vääristyneen kuvan asiasta. Väitän tuntevani paljon mielen pulmista kärsiviä ja suurin osa heistä ei todellakaan mt-ongelman pahenemisvaiheessa vaan ota ja lähde ulkomaille. Voivat saada lääkäriltä ohjeeksi, että tee jotain itselle mielekästä, mutta kun sitäkin saatetaan muiden toimesta paheksua, vaikka olisi ihan ”oikeaa hoitoa” asiaan. Ennakkoluulot ja ”saikuttamisepäilyt” tuntuvat pahalta henkilöstä, joka toimii ns. lääkärin ohjeen mukaan.

        Jaksan myös loputtomasti jauhaa masennuksen erilaisista hoitomuodoista, koska en ole lainkaan vakuuttunut, että keskusteluterapia on niin hyödyllinen kuin väitetään (tämänkin sanon omalla ja lähipiirin kokemuksella). Terapia voi toimia, jos elämässä on työtä ja muuta puuhaa, mutta henkilö, joka makaa kotona 24/7 muun ajan kuin terapiatunnit, ei todellakaan parane pelkällä terapialla ja lääkkeillä.

        Tämän vuoksi jankutan loputtomasti esim. TMS-hoitojen puolesta, koska monelle työelämän ulkopuoliselle tätä on mahdotonta saada jonojen pituuden vuoksi. Työkyvyttömyyseläkeläiselle (yksityisellä saatavan hoidon, eli) 6000 euron säästäminen on vuosien asia, jos vertaa esim. työssä tai ansiosidonnaisella olevaa, joka voi säästää summan muutamassa kuukaudessa. Että kovin eriarvoinen maailma. Ja miksen myös mainostaisi nepsy-kuntoutusta ja hoitoa, joka auttoi minua hemmetisti enemmän kuin vuosien p#skan jauhaminen, joka tehtiin ”minun parhaakseni”, jossa sain terapeutin sanoin ”mieleen tilaa ajatella”. Tämä potilaan tai kuntoutujan ohitus on aivan pr##eestä, koska kai potilas itse tietää mikä on suurin ongelma s##tana sentään. Itse sain muutamia vuosia sitten (vuosien vatkaamisen jälkeen) myös lähetteen neuropykologille ja toivoisin, että se olisi kaikille muillekin mahdollista, sillä eri ihmisillä ongelmat vaihtelee. Ja on typerää jättää osa (hoito)paletista käyttämättä, jos se saattaa ratkaista kroonistuneen ongelman muutamassa kuukaudessa. Tämän kirjoitan ihan mutu-tuntumalla.


      • Anonyymi

        Kait masennus on vain asenteesta ja omasta valinnasta kiinni. Jotenkin huvittavaa, että laiskuudellekin on nykyään diagnoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait masennus on vain asenteesta ja omasta valinnasta kiinni. Jotenkin huvittavaa, että laiskuudellekin on nykyään diagnoosi.

        Tämmöstä tuntuu olevan paljon.
        Mutta jos mm. ei ns. näe ja kuule normaalisti, on totinen ja apaattinen, sisäänpäinvetäytynyt, puhevaikeutta, jatkuvaa väsymystä&ajatus takkuu, mikään ei innosta eikä tuo iloa, toivottomuutta, jopa hyvin synkkiä ajatuksia täyttää oikean depiksen tunnusmerkit.

        Sitä en oikein tiedä onko kognitiopuutteet depikseen kuuluvia, mutta itsellä ei ainakaan isompia jatkuvia muistin, keskittymisen ja päättelyn ongelmaa.Sen takia mä oon saanut paljon kehuja opettajilta, ja se ylempi vertaus yliopistoon koski nimeenomaan oppimista ja kykyä kyseenalaistaa vallitsevia käsityksiä yms. ei siis niinkää asennetta sairaana.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait masennus on vain asenteesta ja omasta valinnasta kiinni. Jotenkin huvittavaa, että laiskuudellekin on nykyään diagnoosi.

        Masennus ja laiskuus ei ole sama asia.
        Harmi, että joku vielä ajattelee niin olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait masennus on vain asenteesta ja omasta valinnasta kiinni. Jotenkin huvittavaa, että laiskuudellekin on nykyään diagnoosi.

        Siinä taas kommentti jolla ei ole mitään arvoa.
        Laiskuus ei ole syynä masennukseen , sillä kun se iskee niin se vie voimavarat ihmiseltä täysin. Oli sitten rikas tai köyhä .
        Rikkailla on paremmat edellytykset saada hoitoa kun on varaa yksityisille lääkäreille ja kalliille tearpeuteille , joten heillä on selvästi helpompaa päästä irti masennuksesta kun on resursseja .
        Mutta köyhällä ei ole varaa maksaa 300 euroa yhden tunnin terapiasta . Se on ero, mutta masennuksen kestävyys voi siltikin olla yhtä pitkä niin köyhällä kun rikkaallakin
        Joten älä viitsi laskea masennusta laiskuudeksi sillä jokainen jolla masennus on ei halua muuta kun päästä siitä irti ja olla töissä kuten ennen masennustakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isot summat pankkitilillä auta silloin kun masennus iskee,
        Joten väärä luulo että rikkailla ei olisi masennuksia
        Sillä masennusta on kaikissa luokissa

        Näin on mutta mistä saa apua lääkäriin ei pääse kuin kuukausien päätä.
        lääkäriden joidenkien asenne on et sinä ole sairas. yhdell lääkärille hommasin kuulemma siirron helpompiin tehtäviin kun ei tiennyt mikä minua vaivasi. onnksi loöytyi lääkaäri joka teki12 tuntia toitä parnantaakksen minut . olin vielä 10 vuotta töissä leikjkauksenljälkeen


      • Anonyymi

        Kyllä köyhyys madentaa, ei riitä eäke, toiseen ja asuntovelka vielä päällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä köyhyys madentaa, ei riitä eäke, toiseen ja asuntovelka vielä päällä

        Mua kuormittaa ihan liika stressi. Ja se, ettei millekään ole tehtävissä mitään. Vaikka käyt lääkärillä, ei kuulu meille. Vaikka puhut kuntoutuksessa, mitään ei voida tehdä. Vaikka puhut kuntoutuksen johdolle, mitään ei voida tehdä. Vaikka olisi mitä suojeluneuvotteluja, mitään ei voida tehdä. Vaikka venyt äärimmillesi ja yli, niin kukaan ei voi tehdä yhtään mitään. Sitten, kun kuuntelee, miten muut puhuvat samasta kuormituksesta tietyllä tapaa vielä ylpeänä, niin tuntuu, että vanne vaan kiristyy enemmän ja enemmän pään ja kaulan ympäri. Uskon oikeesti, ettei kukaan voi asialle mitään, kaikki yrittää parhaansa. Mutta mut tämä touhu sairastuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait masennus on vain asenteesta ja omasta valinnasta kiinni. Jotenkin huvittavaa, että laiskuudellekin on nykyään diagnoosi.

        Niin että meinaat että omista asenteista ja vielä valinnoistaan kiinni.
        Ei muuten ole niin yksinkertainen juttu,
        Kuka valitsee itselleen masennuksen , ja varsinkin kun tietää miten kurja sairaus se on, niin että ei kukaan halua olla masentunut. Asenteista ei voi niinkuin puhuakaan masennuksen yhteydessä , oli miten vain hyvät asenteet elämässä niin se ei estä masennusta kun se on tullakseen .
        Kun näkee syvästi masentuneita nuoria ihmisiä niin kukaan heistä ei haluaisi olla siinä tilanteessa , eivätkä voi edes ymmärtää mikä olisi syy edes heidän masennuksensa .
        Joten lue hieman aiheesta ettet jakele asioita missä ei ole mitään faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin vain, että on asunto.
        Ei todellakaan ole omistusasuntoa, vaan vuokralla.

        Rikkailla ja köyhillä on varmaan erilaiset syyt siihen, jos masentaa.

        Jos masennus tulee köyhyydestä niin tuolta kautta pieni mahdollisuus vaikuttaa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11121


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isot summat pankkitilillä auta silloin kun masennus iskee,
        Joten väärä luulo että rikkailla ei olisi masennuksia
        Sillä masennusta on kaikissa luokissa

        Haha uskomaton juttu!Ainoa asia maailmassa mikä tekee onneliseks on raha ja Terveys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha uskomaton juttu!Ainoa asia maailmassa mikä tekee onneliseks on raha ja Terveys

        No jos olet noihin tyytyväinen, niin mikäs siinä.
        Itselläni ei ole paljoa rahaa, enkä enää ole tervekään. Kuitenkin olen riittävän onnellinen, pystyn sanomaan olevani tyytyväinen omaan elämääni.
        On ystäviä, kavereita, mielekästä tekemistä voimien mukaan.
        Jos nyt äkkirikastuisin, en olisi niinkään varma, toisiko se onnea lisää, ainoastaan ehkä helpottaisi joitain asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä ihan oikeassa, mutta ethän itse ole köyhä, jos oma asunto. Ellet sitten jossain hökkelissä asu. Siitä olen eri mieltä, että rikkaat ja köyhät olisi yhtä masentuneita eikä rikkaat suinkaan laakereillaan lepää ja tylsisty, mutta raha rauhoittaa.

        Mutta aloittaja on myös oikeassa, sillä kyllä todellinen köyhyys masentaa, joskin juurisyy on varmaan vielä useammin terveys mikä estää vaurastumasta. Elät kkoko ikäsi kädestä suuhun ilman merkittävää omaisuutta. Näin sen ajattelen omalla kohdalla. Tilannetta pahentaa se, että mä periaatteessa voisin vaurastua mutta huono terveys käytännössä estää. Kun taas semmonen ei köyhyyden takia masennu varmaan yhtä helposti, joka ei edes koe kykenevänsä vaurastua ja/tai on tyytyväinen tukiin ja joutenoloon. Omalla kohdalla raha ja tavara tulee aina vasta hyvän terveyden ja sosiaalisen elämän jälkeen.

        Monisairas

        Sinullekin oma asunto on joku rikkauden merkki. Kyllä köyhäkin voi omistaa asuntonsa ja makselee sitä koko elämänsä ajan .
        Joten se jolla ei ole rahaa näkee jonkun rahakkaan jotenkin erilaisena se kun rahakas itse näkee itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isot summat pankkitilillä auta silloin kun masennus iskee,
        Joten väärä luulo että rikkailla ei olisi masennuksia
        Sillä masennusta on kaikissa luokissa

        Ihan niin se jolla on rahaa ei mitenkään kulje koko päivän ajattelemasta että on rikas , koska se on hänelle vaan asia joka on numerot pankkitilillä
        Rikas masentuu ihan yhtä paljon kun köyhäkin sillä masennus ei katso pankkitiliä kun asettuu taloksi ihmisen kehoon.
        Ja pankkitilistä ehkä voi olla hyötyä sen verran että on varaa käydä yksityisellä terapiassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, mut luulen silti rikkailla olevan paljon harvemmalla masennusta kuin köyhillä, koska rahalla saa helpotettua monia asioita elämässä mitkä suojaa masennukselta.
        Mutta terveyttä ei täysin rahalla saa eikä hyviä ihmissuhteita eikä myöskään monia sairauksia voi rahalla estää.

        Monisairas

        Sinä vaan luulet, mutta et näytä tietävän asiaa. Ei raha tee ihmisestä mitenkään terveemmäksi mitä tulee masennuksiin. Rikkailla voi muuten olla enemmänkin masennuksia se kun köyhillä sillä niin moni heistä kulkee terapiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennus ja laiskuus ei ole sama asia.
        Harmi, että joku vielä ajattelee niin olevan.

        Ihan totta ihminen joka keksii omasta päästään että laiskuus olisi masennusta ei ole kokenut itse sitä mitä masennus on ja miten se vaikuttaa ihmiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullekin oma asunto on joku rikkauden merkki. Kyllä köyhäkin voi omistaa asuntonsa ja makselee sitä koko elämänsä ajan .
        Joten se jolla ei ole rahaa näkee jonkun rahakkaan jotenkin erilaisena se kun rahakas itse näkee itsensä

        Köyhät ovat kateellisia rikkaille, siinäkin on yksi tekijä, joka herättää usein kiivastakin ajatustenvaihtoa.


    • Anonyymi

      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja just äskön viimeks nauroin kun juttelin ystävän kanssa.Kyllä ihminen voi nauraa vaikka ei ole rikas.

      • Anonyymi

        Tämä on niin totta.


      • Anonyymi

        Ihan totta. Ei se nauraminen ole lompakosta kiinni, ja rikkailla on myöskin omat huolensa jotka vaivaa joten turha edes luulla että rikkaat olisivat enemmän suojassa masennukselta kun köyhät .mutta he eivät liioin julistele masennuksiaan niin monelle pitävät ne omissa piireissään
        Monta rahamiestä on lopettanut päivänsä itse, joten raha ei ole auttanut mitenkään masennuksen hoitoon.
        Miksi sekin on yleinen käsitys että raha suojaisi masennukselta.
        Kun köyhä masentuu niin heti laitetaan köyhyyden piikkiin, juuri siksi kun luullaan ettei rahakkaat muka voisi masentua koska heillä on rahaa paljon.
        Rikas kun masentuu niin ei sen mieltä nosta mitenkään vaikka vahtaisi pankkitilejä aamusta iltaan .
        Hyvät ystävät ovat monta kertaa niitä joiden kanssa voi puhua omista masennuksestaan ja heidän läsnäolo on kultaakin kalliimpi silloin kun elämä riepottelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta. Ei se nauraminen ole lompakosta kiinni, ja rikkailla on myöskin omat huolensa jotka vaivaa joten turha edes luulla että rikkaat olisivat enemmän suojassa masennukselta kun köyhät .mutta he eivät liioin julistele masennuksiaan niin monelle pitävät ne omissa piireissään
        Monta rahamiestä on lopettanut päivänsä itse, joten raha ei ole auttanut mitenkään masennuksen hoitoon.
        Miksi sekin on yleinen käsitys että raha suojaisi masennukselta.
        Kun köyhä masentuu niin heti laitetaan köyhyyden piikkiin, juuri siksi kun luullaan ettei rahakkaat muka voisi masentua koska heillä on rahaa paljon.
        Rikas kun masentuu niin ei sen mieltä nosta mitenkään vaikka vahtaisi pankkitilejä aamusta iltaan .
        Hyvät ystävät ovat monta kertaa niitä joiden kanssa voi puhua omista masennuksestaan ja heidän läsnäolo on kultaakin kalliimpi silloin kun elämä riepottelee.

        Niinpä, ei ole nauraminen lompakosta kiinni.
        Tyhjäkin lompakko voi joskus saada naurun irtoamaan.
        Jos näkee vaikka kaupassa jotakin turhaa, jolla ei tee mitään, ja haluaisi sen silti ostaa, niin ilman rahaa voi ehkä huokaistakin ja naurahtaa, että eipähän tarvinnut ostaa kun ei ole varaa. Välttää ostamasta ns. turhuuksia.
        Ja joskus kyllä melkein naurattaa sekin, kun joku raharikas ostaa jotain, jolla ei oikeasti tee mitään, että miksi sekin tuollaista meni ostamaan, turhamaisuuksia.

        Tämä on sitä positiivisempaa ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ei ole nauraminen lompakosta kiinni.
        Tyhjäkin lompakko voi joskus saada naurun irtoamaan.
        Jos näkee vaikka kaupassa jotakin turhaa, jolla ei tee mitään, ja haluaisi sen silti ostaa, niin ilman rahaa voi ehkä huokaistakin ja naurahtaa, että eipähän tarvinnut ostaa kun ei ole varaa. Välttää ostamasta ns. turhuuksia.
        Ja joskus kyllä melkein naurattaa sekin, kun joku raharikas ostaa jotain, jolla ei oikeasti tee mitään, että miksi sekin tuollaista meni ostamaan, turhamaisuuksia.

        Tämä on sitä positiivisempaa ajattelua.

        Itseni saa yleensä nauramaan ihan eri asiat, kuin rahaan liittyvät.


    • Anonyymi

      Rikkaat ja rahattomat antaakin helvetin hyvän kuvan todellisuudesta.
      Olen jutellut parin kaverin kanssa jotka ovat olleet tekemässä "tositelkkaria".
      Vaikka näyttää siltä että mitään ei suunnitella niin kaikki mitä siellä tehdään on tarkoin harkittua ja ohjaaja ja muut määrää jopa miten kävelet.

    • Anonyymi

      Sanassahan asia on ennalta ilmoitettukin osittain. Ei tätä kaikki tajuakaan.

    • Anonyymi

      Mistäköhän se köyhien köyhyys ja välittäjä-aineiden vähyys alkujaan johtuu? Entä rikkaiden rikkaus ja välittäjä-aineiden balanssi? 😄

      • Anonyymi

        Jaa että rahallako ne välittäjä-aineet pysyy kasassa, taapainossa ?
        Voisin olla asiasta vähän eri mieltä.
        Elämä voi olla rikasta myös ilman rahallista rikkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että rahallako ne välittäjä-aineet pysyy kasassa, taapainossa ?
        Voisin olla asiasta vähän eri mieltä.
        Elämä voi olla rikasta myös ilman rahallista rikkautta.

        Aloitustako siis kommentoit?


    • Anonyymi

      Itse olen ollut lapsesta asti köyhä. En ole koskaan nähnyt mitään mahdolliseksi, ollut ainainen rahastressi.

    • Anonyymi

      Mua tavallaan helpottaa, kun ajattelen etten ole ikinä ollutkaan rikas, vaan tottunut elelemään köyhempänä, niin en osaa oikein odottaakaan tai toivoa mitään ihmettä, että jos vaikka ykskaks rikastuisikin.
      Kun on tottunut vähempään, niin kyllä sekin riittää.
      Ehkä eri asia sitten, jos on rikkaudesta pudonnut nopeasti köyhyyteen.

      • Anonyymi

        No sama täällä. Kun on vuosia tottunut elämään pienellä rahalla, se ei enää tunnukaan niin hankalalta. Itse olen jatkuvasti enemmän huolissani rahatilanteestani tulevaisuudesta, koska tuntuu, että minkäänlainen joustaminen elämäntilanteen mukaan on sekä kuntouttavassa työtoiminnassa että Kelan tai vakuutusyhtiöiden kanssa asioidessa ihan mahdotonta. Ja tuntuu ihan karseelta, jos joutuu lopun elämäänsä elämään pienillä rahoilla, miten käy vanhempana jos sairastuu vakavasti ja julkinen puoli jatkaa rapautumistaan. Nytkin on suhmittu tietylle taholle rahoja kokouspalkkioiden muodossa, nämäkin rahat olisi voinut sijoittaa ns. sairaanhoitoon. Mikä estää idiotismin leviämistä nyt ja jatkossa?


    • Anonyymi

      joo, tai no köyhä masentuu ja masentunut taas köyhtyy, että mikä sitten se alkusyy, mutta käsi kädessähän nämä käyvät. Aika vähän voi nyky-yhteiskunnassa tehdä ilman rahaa. Sen ulkopuolelle jättäytyminenkin vaatisi jotain alkupääomaa. Siinä voi voimaantua kun tuntee tulevansa toimeen omillaan. Mutta ihmiset sitten varmaan kannattaa unohtaa. Että yksinäisyys siinä mielessä hyvä, kun sosiaalinen vertailu on se joka herättää sen tunteen ettei saa elämässään kaikkea haluamaansa tai pysty elämään täysillä. Toki ihmiset kaikkoavatkin, tai jäävät taakse. Mitäpä niiden kanssa rahattomana tekisikäään. Ja no vaikuttaahan se fyysiseen terveyteenkin tuo rahan puute, hampaat tippuu sun muuta ikävää. Että köyhä on myös sairas, masentunut ja yksinäinen.

    • Anonyymi

      Mä tiedän, missä monet rikkaat asuvat, voi käydä jänniä vahinkoja näille jossakin vaiheessa.

      • Anonyymi

        Tiedän mitä tarkoitit, kun ihmisoikeuksiin nojaava evoluutio vahvistuu, kenties joskus tapaammekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän mitä tarkoitit, kun ihmisoikeuksiin nojaava evoluutio vahvistuu, kenties joskus tapaammekin.

        mikä se on makkaran hinta jo sunnuntaina ?


    • Anonyymi

      Niin noh ehkä noinkin..Tosin kyllä joku Saksassa pelannut miljonääri jalkapalloilijakin teki itsemurhan (oli hänellä oma perhe ja oma talo ynnä muut asiat hyvin myös.)että on tuo nyt kuitenkin hieman suoraan vedetty asia että on siellä pinnan alla monellakin rikkaalla suvulla aikamoisia tappeluita ja toisten nimittelyä vaikka miksi siis keskenään..Ja että Herran jestas kun kattelin tunnin kerran niitä rikkaita kardashian jenner sukuja telsusta (jonkun heidän lapsensa synttörit yns?)ettå herneitä vedettiin nenään heti jostain asiasta,siis täysin pikku asiasta ja kulman taakse mentiin mököttämään ja sadattelemaan ..Että eipä se raha näytä juurikaan onnelliseksi tehdä kuitenkaan?..Vaikka heillä ei rahasta ole pulaa että voi olla rauhassa siitä asiasta täysin, niin mikään muu asia ei oikein tehnyt onnelliseksi?että.pienestå jaksettiin mennä huomauttelemaan jollekin toiselle yms..Rasittavaa elämää siis?ja aikaa menee itsensä kunnossa pitoon ilmeisesti naisistolla vähän niinkuin loputtomia aikoja(leikkauksissa,eri hoidoissa,henkilökohtaisella kunto valmentajalla?yms..Ei voi ehkä noita ymmärtää,eikä niitä asioita kai näytetä edes sarjassa yms?mitä noihin kunto puoleen kuluu aikaa?).Voi olla että onnellisia olivat silloin kun olivat valokuvattavina?en tiedä niin sitten muusta ajastaan olivatko kovin onnellisia?vaikka kuvittelisi että olisivat niin onnellisia ..??kun on rahaa käytettäväksi vapaasti ..ja ihmisiä ja kaikkea kallista ryjää ympärillä paljon..?

      • Anonyymi

        no ei noi ole kyllä masentuneita tosiaan kärhentelevät toisilleen ihan huvikseen tai shown takia mutta eivät ole koskaan yksin tuossa sisarusparvessa, josta kuitenki sen kruseluurin takaa on välillä pilkistänyt aitoa välittämistä, joka siinäkin mielessä aitoa ettei tarvitse rahasta tapella, niin kuin joskus sisaruksille käy


      • Anonyymi

        no toi itsen kunnossapito, mihin muuhunkaan rahakkaan kannattais enää aikaansa käyttää, että pidentää aikaansa tuossa maan päällisessä paratiisissa, terve sielu terveessä ruumissa yms, noin minäkin rikkaana eläisin, no ehkei noita leikkauksia kuitenkaan, ainakaan noin ylettömiin mutta hyvää ruokaa, aurinkoa, liikuntaa, kaunista ympärillä, ja niin edes päin jos ei sitten tulisi huono omatunto vallan, no se on toki helppo aina vaientaa


    • Anonyymi

      kaksikuymmentä euroa vuodessa on normaali nettopalkka ja sitten hinausauton kuljettajaakin syyhyttää joulun alla jos onnistunut säästämään 2 euroa lapsille lahjoihinn

    • Anonyymi

      Raha tekee onnelliseksi tässä kulttuurissa. Ilman sitä ei voi elää. Jatkuvasta puutteesta kärsiminen vie elämänilon. Mutta ei kannata rikkaiden iloksi kärsimyksiään jakaa.

    • Anonyymi

      Otsikko on totta. Tässä yhteiskunnassa ei voi ilman rahaa viettää hyvää elämää. Ei saa tarvittaessa niitä palveluita jotka olisi tarpeen ja jää monien juttujen ulkopuolelle. Köyhällä ei varaa ostaa ruokaa tarpeeksi ja halpa ruoka sairastuttaa, tukkii suonet.

    • Anonyymi

      Ota apina banaani
      Ota apina banaani tästä 🍌

    • Anonyymi

      oikeistolainen rikas joka lupaa että tulee toimeen itsenäisesti ilman köyhiä

    • Anonyymi

      Masenus on kaiken tekosyy kuin myös köyhys.Ilmasta on liikkua ulkonan,Mikä estää säät vai vuoden aika?Mikä estä otaa ajan haltuun? laitta kello soimaan aamulla 6. ketää kaurapuuroa.Kun on netti lukee lehdet painuu ovesta uos. Mikä estää menemääästä urheilupuistoihin? Siellä on ulkona ilmaset kuntoaiteet ja ohjeet nissä.Mikä estää menemään asukastalot. Ilmasta siellä on istua.Ehkä joku tarjoo sinulle 0,50e kahvin?Mikä estää menemästä kirjaston? Mikä estä katsoa ilmasia aktivitetejä Diakonisalaitoksen sivut tai Punanen risti? Mikä estää mennä talvella köyhän palele tunteja monen mun lailla tuleen ja tuiskun ilmasen ruoka kassin perään.LAISKUUS. TEKOSYYNÄ KÖYHYS.KÖYHÄLLÄ KIN VOI OLLA LADUKAS ELÄMÄASENEN SERATKAISEEN KAIKISSA. VOIT TIETYSTI MÄREHTII KOKO IKÄSI KÖYHYS JOS SE SINUA HELPOTAA!

      • Anonyymi

        Mikä estää ?
        Typerä kysymys ihmiseltä jolla ei ole tietoa masennuksesta, vaan luulee että sitä hoidellaan tyylillä. ” kokoo ittes” mutta niin helppoa sekään ei ole. Miksi yleensä kirjoittelet asioista mistä et näytä tietävän yhtikäs mitään.
        Hoitoalan henkilö joka näkee näitä tapauksia tietää mitkä kärsimykset ihmisillä on kun sairastuvat masennukseen . Joten ota selvää asioista ennenkuin luulet että juuri sinä ole löytänyt jonkun uniseraaslisen tavan hoitaa masennusta.


    • Anonyymi

      Supes köyhällä lopuu siihen kun menen vapaehtois toimintaan mukaan.

    • Anonyymi

      Onnellisuutta ja rahaa on tutkitti jo jonkin verran. Samalla tavalla on tutkittu myös lottovoittajien masennusta.

      Rahalla tuntuisi olevan jokin syy-yhteys onnellisuuteen, mutta vain tietyntyylisen perustoimeentulon osalta.

      Äärimmäisyyksissä siis raha ikään kuin aiheuttaa masennusta, koska silloin et voi enää ostaa itsellesi mielihyvää, kuten köyhemmät. En minäkään saa kiksejä asioista, joita kannan kaksi kertaa viikossa kaupasta, vaikka niitä tarvitsenkin.

      Raha siis helpottaa elämää, mutta ei tee onnelliseksi.

    • Anonyymi

      Tutkimusten mukaan monissa alkuperäisheimoissa ei tunnisteta samanlaista masennusta, kuin kehittyneissä moderneissa yhteiskunnissa. Tämä johtuu todennäköisesti samasta syystä, minkä takia eläintarhoissa elävillä elämillä on tilastollisesti paljon enemmän masennukseen viittaavia oireita kuin villieläimillä. Ihmisten ja näidenihmisten keskuudessa elävien eläinten sopeutumiskyky ei aina riitä sopeutumaan modernin yhteiskunnan vaatimuksiin. Ihmiset ovat lisäksi erityisen hyviä nykytiedon mukaan jäsentämään minuuttaan ja todellisuuttaan abstaktilla, paikan ja ajan ylittävällä tasolla kehittyneen kielensä ansiosta. Ihmiset voivat stressaantua ja kuormittua pelkästään ajatuksesta, jonka liittävät itseensä, kun taas monilla muilla eläimillä stressireaktio usein liittyy akuuttiin, ohimenevään uhkaan. Statusahdistus joka liittyy ihmisten väliseen epätasa-arvoon aiheuttaa ihmisissä kroonista stressiä, joka lisää kliinisen masennuksen ilmaantuvuuden todennäköisyyttä. Eivät ihmiset masennu niinkään köyhyydestä, vaan suhteellisesta köyhyydestä. Mahdollisuuksien, tuen ja arvostuksen puutteesta, joka suhteelliseen köyhyyteen liittyy. Krooninen stressi on yhteydessä myös muihin sairauksiin kuin masennukseen, ja se osin ehkä selittää miksi tasa-arvoisemmissa ja pienemmissä yhteisöissä ihmiset eivät ajaudu krooniseen lamaannustilaan ja toivottomuuteen.

    • Anonyymi

      Minulla ainakin masennusta aiheuttaa ihan muut syyt kuin köyhyys. Juurisyyt köyhyydelleni ja masennukselleni ovat hoitamatta eikä ne poistu vaikka nukkuisi silkkilakanoissa nykyisten hiirenkorvallisten sijaan.

    • Anonyymi

      Ei minuakaan köyhyys sinänsä masenna, mutta jos rikas masentuu tai muuten vaan sairastuu, niin se menee lääkäriin tai jonnekin terapiaan. Köyhä ei voi niin tehdä.

    • Anonyymi

      Jos ei ole varaa tehdä mitään se alkaa ennen pitkää masentaa, tulee apaattiseksi. Mitä muuta elämä on kuin koettuja asioita, köyhällä on siinä mielessä jo vähintään toinen jalka haudassa.

      • Anonyymi

        Rikkaammilla tuo sama ongelma voi olla käänteisenä.
        Kun on sitä rahaa, niin ei tarvitse tehdä mitään, ja elämä voi käydä aika yksitoikkoiseksi.
        On rahaa, muttei tekemistä, kyllähän siinä voi tulla turhautumisen tunteita, ja ehkäpä jopa päihdeongelmia, kun alkaa tylsyyteen vaikka juomaan, pahimmassa tapauksessa huumeetkin voi tulla kuvioihin.
        Itse olen sitä mieltä, että onneksi elämisessä ja pärjäämisessä on haastetta, ei käy aika pitkäksi.
        Oppii myös tekemään valintoja asioiden edessä, kun ei ole varoja ihan mihin vain.


    • Anonyymi

      Henkinen rikkaus voi korvata köyhänkin elämässä paljon.
      Se voi esim. ehkäistä masennusta, kun ymmärtää, että varallisuus ei ole elämän ainoaa rikkautta.

      • Anonyymi

        Aivan totta, mutta kyse ei aina ole varallisuudesta, vaan suurempi ongelma on tuloköyhyys mikä estää itselle ja/tai kaveriporukan kanssa mieluisat aktiviteetit. On tottakai niitäkin, joilla kiinteä omaisuus on koko elämä ja mulla on sellaisia sukulaisia, eivät tosin ole köyhiä! Se on turhaa valivalia,kun ei ole sitä ja tätä, jos tuloa käytössä sentään enempi kuin minimiluokkaa, prkle! On tietysti ilmaistakin tekemistä, mutta nämä vaihtelee valtavasti sen mukaan missä asuu. Kävellä ja ja pyöräillä tietysti voi missä vaan, jos pystyy, mutta ei paljon muuta!

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta, mutta kyse ei aina ole varallisuudesta, vaan suurempi ongelma on tuloköyhyys mikä estää itselle ja/tai kaveriporukan kanssa mieluisat aktiviteetit. On tottakai niitäkin, joilla kiinteä omaisuus on koko elämä ja mulla on sellaisia sukulaisia, eivät tosin ole köyhiä! Se on turhaa valivalia,kun ei ole sitä ja tätä, jos tuloa käytössä sentään enempi kuin minimiluokkaa, prkle! On tietysti ilmaistakin tekemistä, mutta nämä vaihtelee valtavasti sen mukaan missä asuu. Kävellä ja ja pyöräillä tietysti voi missä vaan, jos pystyy, mutta ei paljon muuta!

        Monisairas

        Mietin mitä tekisin tai haluaisin, jos olisi rahaa, mutta en oikein keksinyt mitään muuta kuin matkustelun, hierojan ja kampaajan ja tottakai käyttäisin yksityisiä lääkäri yms palveluita. Omistaminen ja varakkaalta näyttäminen ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Jos itselläni olisi paljon varaa, kävisin pääasiallisesti yksityisellä lääkärissä arvauskeskuksen sijaan, asuisin betonisen lähiöhelvetin sijaan luonnon keskellä rauhallisessa sielua hoitavassa paikassa jossa saisi olla rauhassa, pitäisin autoa jolla pystyisin liikkumaan kätevästi enkä olisi aina muiden armoilla kyytiä tarvitsessani: olisin tässä suhteessa vapaa. Söisin ravitsevaa kunnon ruokaa, hoidattaisin psyykettäni tekemällä jotain mukavaa. Ainainen stressi rahasta olisi poissa kun tilillä olisi ylimääräistä eikä joka kuukausi menisi kärvistelyksi.

      Sen sijaan olen pienellä eläkkeellä, olen koko ikäni murehtinut raha-asioita lapsesta pitäen, en näe enää mitään mahdolliseksi ainaisen köyhyyden ja sairauden takia. En ole koskaan nähnyt mahdolliseksi parempaa, tulevaisuudenuskoni murskautui jo lapsena. Inflaatio on tuhonnut viimeisenkin tulevaisuudenuskon koska nykyään pärjää vieläkin huonommin ja pelkään vaan että joku ajaa vielä enemmän nurkkaan pienituloiset eläkeläiset esim leikkauksilla. Säästän ravinnosta ekana vaikka ravinto on tärkeää. Loppukuu on kärvistelyä. Asun paikassa missä en viihdy. Ei ole juuri varaa tehdä mitään, jokaisesta ostetusta asiasta mikä on ylimääräistä tulee morkkis koska sen olisi voinut käyttää peruselämiseen. Kituutus vie iloa elämästä.

      Arvauskeskuksessa käydessä voi aina jo varautua siihen että jos ei ole täysin selvä terveysongelma joka vaatisi enemmän selvittelyä, apua ei saa vaan terveysongelma sivuutetaan. Olen ok sen kanssa, että liikun julkisilla mutta onhan autollisilla elämä paljon näppärämpää ja vapaampaa. On vapaus mennä ja tulla, eikä olla toisten aikataulujen armoilla.

      Ahdistavaa on se että jos ei pysty enää työelämään on köyhyysloukussa vasten tahtoaan lopun elämäänsä.

      Kerran oli tilanne jossa tilillä oli rahaa reilummin. Se lisäsi heti onnea. Raha lisää onnea, turvallisuutta ja vähentää stressiä. Toki köyhällä jos saa jonkin verran rahaa ja ei tule uutta tilalle töistä, ahdistaa myös rahan hupeneminen. Itselläni oli tilillä summa joka monelle ei kovin iso ole mutta oloni tuntui niin hyvältä.

      Terveysongelmiani raha ei poistaisi mutta auttaisi kyllä paljon. Jotkut ovat onnekkaita jotka on syntyneet perheeseen jossa rahasta ei murehdita kokoajan, jotka on saaneet kokea optimismia, jotka on saaneet suhteita, jotka on saaneet jo nuorena itseluottamusta ja tunteen että elämä kantaa. Itse en luota kuin siihen, että tili on tyhjä taas alta aikayksikön ja jotain pahaa tapahtuu kuitenkin pian. Että terveisiä vain sinne etuoikeutetuille jotka olette köyhiltä ekana leikkaamassa!

      • Anonyymi

        Huomaan kumppanin käyttäytymisestä hyvin milloin tilipäivä.
        Valitettavasti kumppanillani on paha peliongelma.
        Eli kun on tilipäivä kaikki hyvin muutaman päivän, on iloinen ja aktiivinen.
        Kun rahat on pelattu niin sitten murjotetaan niin kauan että taasen tilipäivä.
        Mistä tiedän että paelaaminen vie kaikki rahat?
        No siitä syystä että minä maksan 100% asumiskulut, ruokakulut, autokulut.
        Ainoa asia mitä en maksa on tupakka ja vaatekulut, kaikki muut maksan minä.

        Kun puhutaan köyhyydestä niin kumppanini saa käteen sellaiset 1600€/kk.
        Eihän se sinällään iso summa ole mutta kun kulut ovat joitain satasia kuukaudessa.

        Tämä kirjoitus sen takia ettei se isokaan summa muuta tilannetta jos on perusongelma, ja se perusongelma ei ole välttämättä se masennus vaan joku minkä voi muuttaa jos todella haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan kumppanin käyttäytymisestä hyvin milloin tilipäivä.
        Valitettavasti kumppanillani on paha peliongelma.
        Eli kun on tilipäivä kaikki hyvin muutaman päivän, on iloinen ja aktiivinen.
        Kun rahat on pelattu niin sitten murjotetaan niin kauan että taasen tilipäivä.
        Mistä tiedän että paelaaminen vie kaikki rahat?
        No siitä syystä että minä maksan 100% asumiskulut, ruokakulut, autokulut.
        Ainoa asia mitä en maksa on tupakka ja vaatekulut, kaikki muut maksan minä.

        Kun puhutaan köyhyydestä niin kumppanini saa käteen sellaiset 1600€/kk.
        Eihän se sinällään iso summa ole mutta kun kulut ovat joitain satasia kuukaudessa.

        Tämä kirjoitus sen takia ettei se isokaan summa muuta tilannetta jos on perusongelma, ja se perusongelma ei ole välttämättä se masennus vaan joku minkä voi muuttaa jos todella haluaa.

        No miksi makselet laskut itse, ja annat toisen hullutellaan vapaasti pelihimonsa kanssa. Laita rajat talouteen, ja vaadi häntä maksamaan puolet teidän kustannuksista . Vaikuttaa ihan kun mies olis aikamies vauva joka luulee että menot maksaa vaan yksi ihminen .
        Ei muuta kun uudet säännöt elämiseen missä molemmat ottaa osaa kustannuksiin . Mikä oikeus hänellä on pelata rahansa ja antaa toisen maksaa EU-asiat joita on joka perheessä .
        Olisi se sinullakin mukavampaa jos saisit ajatella omia tarpeitasi eikä ainoastaan olla maksajana aika mies vauvan elämiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi makselet laskut itse, ja annat toisen hullutellaan vapaasti pelihimonsa kanssa. Laita rajat talouteen, ja vaadi häntä maksamaan puolet teidän kustannuksista . Vaikuttaa ihan kun mies olis aikamies vauva joka luulee että menot maksaa vaan yksi ihminen .
        Ei muuta kun uudet säännöt elämiseen missä molemmat ottaa osaa kustannuksiin . Mikä oikeus hänellä on pelata rahansa ja antaa toisen maksaa EU-asiat joita on joka perheessä .
        Olisi se sinullakin mukavampaa jos saisit ajatella omia tarpeitasi eikä ainoastaan olla maksajana aika mies vauvan elämiseen

        Minä tienaan tonnin eli alle köyhyysrajan. Sillä rahalla elämä inflaation jälkeen on perseestä. Isoja eläkkeitä korotetaan reilusti, raha tulee rahan luo. Omaani ei juuri yhtään. Kumppanin takia en saa edes asumistukea. Maksan puolet kaikesta, siis kaikista kuluista. En elä puolison lompakolla. 1600 e eläis jo herraksi. Siinä alettaisiin olla ihmismäisissä tuloissa.
        Vihaan elämääni niin paljon välillä köyhyyden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tienaan tonnin eli alle köyhyysrajan. Sillä rahalla elämä inflaation jälkeen on perseestä. Isoja eläkkeitä korotetaan reilusti, raha tulee rahan luo. Omaani ei juuri yhtään. Kumppanin takia en saa edes asumistukea. Maksan puolet kaikesta, siis kaikista kuluista. En elä puolison lompakolla. 1600 e eläis jo herraksi. Siinä alettaisiin olla ihmismäisissä tuloissa.
        Vihaan elämääni niin paljon välillä köyhyyden vuoksi.

        Ennen inflaatiota jopa pärjäsi jotenkin. Nykyään ei enää. Pikkukorotukset eläkkeisiin on naurettavia. Pienistäkin eläkkeistä nyhdetään veroa. Olen väsynyt, niin kertakaikkiaan väsynyt köyhyyteen. Ei tule perintöjä, mitään parempaa ei ole näköpiirissä. Loputonta köyhyyttä. Rukoilen ihmettä että työkyky palautuisi tai saisin rahaa jostain enemmän niin että voisi kokea turvallisuuden tunnetta. Jollakin etuoikeutetuilla on sekä terveys että rahaa, helppo sieltä huudella.

        On niin väärin että kaikkensa yrittää, nuorena elämä menee perseelleen ja sitten kun ei ole päässyt vielä kunnon palkkaisiin töihin niin eläke jää pieneksi.

        Ja mitä ihmettä elätät jotain joka ei osallistu mihinkään kuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan kumppanin käyttäytymisestä hyvin milloin tilipäivä.
        Valitettavasti kumppanillani on paha peliongelma.
        Eli kun on tilipäivä kaikki hyvin muutaman päivän, on iloinen ja aktiivinen.
        Kun rahat on pelattu niin sitten murjotetaan niin kauan että taasen tilipäivä.
        Mistä tiedän että paelaaminen vie kaikki rahat?
        No siitä syystä että minä maksan 100% asumiskulut, ruokakulut, autokulut.
        Ainoa asia mitä en maksa on tupakka ja vaatekulut, kaikki muut maksan minä.

        Kun puhutaan köyhyydestä niin kumppanini saa käteen sellaiset 1600€/kk.
        Eihän se sinällään iso summa ole mutta kun kulut ovat joitain satasia kuukaudessa.

        Tämä kirjoitus sen takia ettei se isokaan summa muuta tilannetta jos on perusongelma, ja se perusongelma ei ole välttämättä se masennus vaan joku minkä voi muuttaa jos todella haluaa.

        Iso summa ei muuta tilannetta jos ei jatkuvaa tulovirtaa ole. Itselläni suuri osa summasta hupeni terveysongelmien hoitoon. Että näin. Ja tuo summa ei edes ollut iso, se on käytännössä monen palkka. Minulle se oli iso summa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tienaan tonnin eli alle köyhyysrajan. Sillä rahalla elämä inflaation jälkeen on perseestä. Isoja eläkkeitä korotetaan reilusti, raha tulee rahan luo. Omaani ei juuri yhtään. Kumppanin takia en saa edes asumistukea. Maksan puolet kaikesta, siis kaikista kuluista. En elä puolison lompakolla. 1600 e eläis jo herraksi. Siinä alettaisiin olla ihmismäisissä tuloissa.
        Vihaan elämääni niin paljon välillä köyhyyden vuoksi.

        Joitain vuosia sitten Kelassa oli jollekin pariskunnalle neuvottu, erotkaa, niin saatte tukia.
        ( Myöhemmin olen kuullut pariin kertaan samanlaisesta )
        Järkyttävää puhetta.
        Saman tyylistä kun Kela neuvoo köyhiä ihmisiä muuttamaan halvempiin asuntoihin.
        Monet pelkäävät menettävänsä vuokra-asuntonsa tuollaisten puheiden jälkeen.
        Jos kerran halutaan ihmisen muuttavan asumaan pienemmällä vuokralla, niin voisivat tarjota sellaista halvempaa asuntoa sieltä Kelan kautta.
        Köyhät ja heikommat ihmiset oikeasti ahdistuvat pelon takia.


    • Anonyymi

      Se että masennus johtuisi köyhyydestä, on vähän samantyylinen anekdootti, kuin se että väitettäisiin köhyyden johtuvan jatkuvasta valittamisesta ja aikaansaamattomuudesta.

      • Anonyymi

        Masennus voi myös johtua pelkästä yleisestä vitutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennus voi myös johtua pelkästä yleisestä vitutuksesta.

        Masennus voi johtua myös lukuisista kuntoutusyrityksistä ja huomataan lopulta ettei henkilö kuntoudu työelämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennus voi myös johtua pelkästä yleisestä vitutuksesta.

        Tavallaan, joo.
        Mutta useimmiten siihen vitutukseenkin on jokin syy, ja se saattaa sit aiheuttaa sitä masennusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan, joo.
        Mutta useimmiten siihen vitutukseenkin on jokin syy, ja se saattaa sit aiheuttaa sitä masennusta.

        Itseasiassa oma paha olo lähti lapsuuden köyhyydestä pitkälti ja rahaongelmista seuranneesta ahdistuksesta joka heijasteli vanhempien hyvinvointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennus voi johtua myös lukuisista kuntoutusyrityksistä ja huomataan lopulta ettei henkilö kuntoudu työelämään.

        Ymmärrettävää, että tuossa on yksi hyvä syy masennukseen.
        Nyt tulee se mutta;
        Silti on mahdollista pärjätä. Vaikka rahaa ei olisi, on kuitenkin henkinen pääoma.
        Henkinen pääoma pysyy parempana, kun hyväksyy tilanteensa.
        Tilanteen, ettei tässä nyt ikävä kyllä ole enää mahdollisuutta työelämään.

        Elämä voi muodostua rikkaaksi, vaikka ei töitä enää pystyisikään tekemään. Enkä tarkoita rahallista rikkautta, elämään ja vointiin vaikuttaa moni muukin asia kuin raha.
        Oma asenne ja ajatusmaailma vaikuttaa juuri siihen omaan elämään, ja vieläpä aika isosti.

        Jos aina taistelee omia tilanteitaan vastaan, eikä halua hyväksyä, jos vaikka joskus menee huonommin, masennus ja ahdistus ovat silloin aika varmoja seuralaisia.
        Positiivinen mieli on tässä kohtaa aika huvittavaa mainita, mutta jatkuva negatiivinen ajattelukaan ei todellakaan ole hyväksi.

        Täällä kun kirjoitellaan, niin kertoohan se jo siitä, että tähänkin saakka ollaan pärjätty, niin eiköhän pärjätä jatkossakin, joka paremmalla tai vaikka huonommallakin menestyksellä. Mutta silti.


    • Anonyymi

      Mitäs et syntynyt rikkaaseen perheeseen niin kuin minä.

      ootko vähän tyhmä.

      • Anonyymi

        Ei se tee kenestäkään tyhmempää, minne tai millaiseen perheeseen on sattunut syntymään.
        Syntymäänsä kun ei pysty itse valitsemaan, jos et sattunut tietämään.

        Oletko itse hyvinkin onnellinen, kun olet syntynyt rikkaaseen perheeseen ? Ainakin taidat olla hölmöllä tavalla liian ylpeä, kun toisia tyhmäksi haukut.


    • Anonyymi

      Masennus johtuu iltapäivälehtien lukemisesta. Vähentäkää sitä, niin olette jo hyvällä tiellä kohti parempaa mielenterveyttä.

    • Anonyymi

      Muistakaa että me Ilta-sanomissa ollaan aina selvin päin.

      Kyllä ollaan.

      • Anonyymi

        Hyvä kun ootte, töissähän kun ei yleensä saa edes olla kännissä.....


    • Anonyymi

      Köyhyys hän on niinkuinkuin on luettu ja kerran käsitelty. Jumalan edessä ajatus ei enää karkaa
      -repent-

    • Anonyymi

      köyhyys on onnea. elämä pysyy yksinkertaisena

      • Anonyymi

        Tämä kyllä totta.
        Eikä yksinkertaisesta kannata yrittää tekemällä tehdä monimutkaista.
        Se voi vähentää onnea.


    • Anonyymi

      Meinaatko, kun on lopun ikää peliveloissaan ei pääse niistä eroon milloinkaan, voi olla masentunut.

      • Anonyymi

        Kukaan ei pakota pelaamaan mutta työkkäri voi pakottaa sut esim työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaa vaikka on työkyvytön.


    • Anonyymi

      Muna vai kana?
      Tuota on pohdittu pitkään.
      Miten on onko rikkaat siksi rikkaita kun heillä on ollut positiivinen ajatusmaailma aina?
      Vai onko köyhä masentunut sen takia kun ei ole rahaa?

      Eli moni luulee että raha tuo terveyttä ja hyvinvointia mutta mitäpä jos rikkaat voi sen takia paremmin kun he ovat alun alkaenkin olleet positiivia eteenpäin menijöitä.

      Eli suomennettuna jos rikkaalta otetaan rahat pois niin hän rikastuu uudelleen.
      Kun taasen köyhälle annetaan ne rikkaan rahat niin jonkin ajan päästä tämä on taasen köyhä.

      Ei se raha tuo sitä terveyttä, no ehkä siinä että voi hakeytua yksityiselle hoitoon.
      Mutta jos ei ole kykyä olla rikas niin ei sitä voi rahalla ostaa.

      • Anonyymi

        Heheh..
        Kyllä köyhempänäkin voi mennä positiivisesti eteenpäin, kukas sen estää ?
        Kykyä olla köyhempi ei tarvitse ostaa rahalla, sen voi oppia elämällä köyhänä, köyhälläkin voi olla täysin hyvät kyvyt pärjäämiseen, etenkin positiivisella mielellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heheh..
        Kyllä köyhempänäkin voi mennä positiivisesti eteenpäin, kukas sen estää ?
        Kykyä olla köyhempi ei tarvitse ostaa rahalla, sen voi oppia elämällä köyhänä, köyhälläkin voi olla täysin hyvät kyvyt pärjäämiseen, etenkin positiivisella mielellä.

        Juu mutta aloitusväite olikin siinä että köyhyys aiheuttaa masennusta.
        Eli kumpi on syy ja kumpi seuraus?
        Onko masentunut köyhä masennuksen takia vai siitä syystä ettei kykene olemaan rikas?

        Olen aiemminkin toisiisa ketjuissa puhunut perinnöstä.
        Köyhäkin voi antaa lapsilleen perintönä pärjäämisen taidon.
        Omat vanhempani olivat käyneet aikoinaan oppikoulun.
        Kovia tekemään töitä ja meistä lapsista tuli työtäpelkäämättömiä ja tietenkin ammattikoulu tausta kaikilla.
        Minun lapseni ovat kanssa kovia tekemään töitä ja kaikilla teku käytynä, yhdellä jo toinen koulutus menossa kun halusi muutosta elämään.

        Aina puhutaan että hyvähän se rikkailla kun perivät rahaa mutta mitä sillä rahalla tekee jos ei osaa käyttää sitä järkevästi.

        Moni rikkaan perheen lapsi ajautuu mielenterveysongelmiin ja köyhyyteen, silloin ei kotoa ole saatu sitä tärkeintä perintöä, eli miten pärjätään elämässä.
        Valitettavasti köyhemmissä perheissä monesti jalostuu nuo ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu mutta aloitusväite olikin siinä että köyhyys aiheuttaa masennusta.
        Eli kumpi on syy ja kumpi seuraus?
        Onko masentunut köyhä masennuksen takia vai siitä syystä ettei kykene olemaan rikas?

        Olen aiemminkin toisiisa ketjuissa puhunut perinnöstä.
        Köyhäkin voi antaa lapsilleen perintönä pärjäämisen taidon.
        Omat vanhempani olivat käyneet aikoinaan oppikoulun.
        Kovia tekemään töitä ja meistä lapsista tuli työtäpelkäämättömiä ja tietenkin ammattikoulu tausta kaikilla.
        Minun lapseni ovat kanssa kovia tekemään töitä ja kaikilla teku käytynä, yhdellä jo toinen koulutus menossa kun halusi muutosta elämään.

        Aina puhutaan että hyvähän se rikkailla kun perivät rahaa mutta mitä sillä rahalla tekee jos ei osaa käyttää sitä järkevästi.

        Moni rikkaan perheen lapsi ajautuu mielenterveysongelmiin ja köyhyyteen, silloin ei kotoa ole saatu sitä tärkeintä perintöä, eli miten pärjätään elämässä.
        Valitettavasti köyhemmissä perheissä monesti jalostuu nuo ongelmat.

        Eiköhän se ole niin, jos ihminen on masennukseen taipuvainen, niin masennus voi tulla oli sitten köyhä tai rikas.

        Köyhästä kodista voi saada tosi hyvätkin eväät elämään, muilla tavoin vaikkei rikkauksilla.
        Köyhänäkin voi pärjätä, ja parhaitenhan sen taidon oppii kasvamalla köyhässä kodissa.

        Tosin jos köyhät vanhemmat jatkuvasti surkuttelevat köyhyyttään ja voivat henkisesti pahoin, ehkä juuri sen köyhyyden takia, niin herkästi lapsi oppii samaistumaan vanhempiensa käytökseen ja suhtautumiseen erilaisissa asioissa.

        Kasvatuksessa on tärkeää sekin, että lapsella on rajoja, esim. ei tarvitse saada kaikkea mitä haluaa. Rikkailla on kenties enemmän taipumusta ostaa ja antaa lapsilleen mahdollisimman paljon rahaa, tavaroita, tms.
        Köyhän perheen lapset oppivat jo varhain, ettei aina saa kaikkea mitä haluaa, ja se ainakin auttaa tulevassa elämässä monissa asiayhteyksissä.

        Jos köyhässä kodissa jo oppii positiivisen ajattelun, vaikkei rahallisesti niin hyvin pärjäisikään, kantaa se kauas, ja lapsistakin voi tulla vaikka mitä, hyvin pärjääviä omassa elämässään, tulevaisuudessa.
        Ja jos lapsesta asti kuulee jatkuvasti, ei sinusta mitään tule kun oot köyhä, tai köyhästä kodista, niin todennäköisesti siinä voi käydäkin niin.
        On annettava mahdollisuuksia ja kannustettava, että monet asiat ovat mahdollisia, oli lähtökohdat mitkä tahansa.


      • Anonyymi

        niin, rikkaus periytyy mutta niinhän se luonnekin tekee

        perimyksen voisi tietenkin kieltää kun ei se mikään luonnonlaki ole

        kaikki eivät lähde geneettisesti samalta viivalta

        vasta mahdollisimman taloudellisesti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa pääsisi ihmisten geneettinen potentiaali kehittymään täyteen mittaansa

        kun rikkaat vanhemmat eivät avittaisi jälkeläistensä elämänkulkua niin että nämä pääsevät edellytyksiään parempiin asemiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, rikkaus periytyy mutta niinhän se luonnekin tekee

        perimyksen voisi tietenkin kieltää kun ei se mikään luonnonlaki ole

        kaikki eivät lähde geneettisesti samalta viivalta

        vasta mahdollisimman taloudellisesti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa pääsisi ihmisten geneettinen potentiaali kehittymään täyteen mittaansa

        kun rikkaat vanhemmat eivät avittaisi jälkeläistensä elämänkulkua niin että nämä pääsevät edellytyksiään parempiin asemiin

        Taloudellinen tasa-arvo?
        Miten siihen päästään?
        Jos kahdelle henkilölle annetaan käteen 3000€kk niin toinen saa siitä säästöön ja toiselle ei se riitä.
        Pitääkö silloin sille säästävältä ottaa puolet pois ja antaa sille tuhlarille, onko silloin puntit tasan?
        Jos tuohon kuitenkin lähdetään niin huomataan jonkin ajan päästä että sillä säästävällä on huomattava omaisuus ja toisella ei mitään, onko silloin se säästävä rikkaampi?
        Pitääkö silloin realisoida tämän rikkaan omaisuus ja jakaa rahat uudelleen?

        Taloudellinen tasa-arvo on utopiaa, se ei ole mahdollista kuin muuttamalla ensin kaikki ihmiset täysin samalaisiksi.

        Totaalisen laiskaa ihmistä ei saa ahkeraksi millään rahasummalla.


    • Anonyymi

      Itsellä ei ole koskaan ollut rahahuolia eikä pulaa mistään paitsi naisista ja seksistä. Olen ollut vakavasti masentunut ja ahdistunut jo 16-vuotta. Valitettavasti rahalla saa hyvää mielenterveyttä eikä kaikissa tapauksissa myöskään fyysistä terveyttä tai ihmissuhteita. Raha korvaa myöskään kuolleita läheisiä. On ollut paljon menetyksiä jo nuoreen ikään mennessä.

      • Anonyymi

        Ihmiset jos saisi 3 kertaa viikossa läheisyyttä ja seksiä niin masennusongelmat vähenisi. Toki ei kaikki. Ilman läheisyyttä ja seksiä ihminen jää jostain hyvin oleellisesta paitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset jos saisi 3 kertaa viikossa läheisyyttä ja seksiä niin masennusongelmat vähenisi. Toki ei kaikki. Ilman läheisyyttä ja seksiä ihminen jää jostain hyvin oleellisesta paitsi.

        Ei työkokeilussa tai kuntouttvassa työtoiminnassa voi harrastaa seksiä.


    • Anonyymi

      Ei köyhyys masenna, vaan tämä rikkaiden te-palveluiden aiheuttama ihmisoikeuksia rikkova kyykytys/orjuutus

      • Anonyymi

        Oikeastaan sen kyykytyksen aiheuttamat huonouden ja hyödyttömyyden tunteet sen masennuksen aiheuttavat.
        Moni saattaa kokea, ettei mistään tule mitään, minusta ei ole mihinkään, kun luukuilla vain pompotetaan ja ns. kyykytetään. Voi tuntea itsensä epäonnistuneeksi, ja sehän musertaa henkisesti.

        Mutta kuka jaksaisi olla vuosikaudet vahvana siinä kohtaa, jos asiat eivät tahdo sujua, ja jatkuvasti tulee seinä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan sen kyykytyksen aiheuttamat huonouden ja hyödyttömyyden tunteet sen masennuksen aiheuttavat.
        Moni saattaa kokea, ettei mistään tule mitään, minusta ei ole mihinkään, kun luukuilla vain pompotetaan ja ns. kyykytetään. Voi tuntea itsensä epäonnistuneeksi, ja sehän musertaa henkisesti.

        Mutta kuka jaksaisi olla vuosikaudet vahvana siinä kohtaa, jos asiat eivät tahdo sujua, ja jatkuvasti tulee seinä vastaan.

        Mulla meni 7 vuotta kunnes pääsin hakee kuntoutustukea.Ymmärrettiin ettei musta ole työelämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni 7 vuotta kunnes pääsin hakee kuntoutustukea.Ymmärrettiin ettei musta ole työelämään.

        Ikävää, mutta kaikki tuollainen voi juuri sitä masennusta aiheuttaa.
        Kuinka moni loppujen lopuksi ei ole työkykyinen/-kuntoinen, ja silti kyykytetään työttömänä työnhakijana.
        7 vuotta on pitkä aika kärsiä henkisesti, kun itse tietää tilanteensa, mutta kukaan muu ei halua uskoa.
        Mutta varmasti oli suuri helpotuksen tunne sitten, kun tuo kuntoutustuki sinunkin kohdallasi alkoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää, mutta kaikki tuollainen voi juuri sitä masennusta aiheuttaa.
        Kuinka moni loppujen lopuksi ei ole työkykyinen/-kuntoinen, ja silti kyykytetään työttömänä työnhakijana.
        7 vuotta on pitkä aika kärsiä henkisesti, kun itse tietää tilanteensa, mutta kukaan muu ei halua uskoa.
        Mutta varmasti oli suuri helpotuksen tunne sitten, kun tuo kuntoutustuki sinunkin kohdallasi alkoi.

        Miksi kaikki aina pahoittelee eläkkellä olevaa.Ei se kaikille ole huono asia,kuten mulle.Mä kerkesin 7 vuodessa käymään kaikki kuntoutustoimenpiteet läpi ja kursseja useammankin. Mitä enemmän mä kävin kuntoutuksissa sitä huonommaksi mun psyyke meni. Ainii kela ei halunnut järjestää mulle kuntoutusta vaikka sieltäkin hain.

        Nyt olen ollut onnellinen 11 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä. Aikaa siihen meni 35 vuotta että tuntee ekan kerran olevansa onnellinen. Joillekin eläke ei ole helpotus mutta mulle se oli lottovoitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kaikki aina pahoittelee eläkkellä olevaa.Ei se kaikille ole huono asia,kuten mulle.Mä kerkesin 7 vuodessa käymään kaikki kuntoutustoimenpiteet läpi ja kursseja useammankin. Mitä enemmän mä kävin kuntoutuksissa sitä huonommaksi mun psyyke meni. Ainii kela ei halunnut järjestää mulle kuntoutusta vaikka sieltäkin hain.

        Nyt olen ollut onnellinen 11 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä. Aikaa siihen meni 35 vuotta että tuntee ekan kerran olevansa onnellinen. Joillekin eläke ei ole helpotus mutta mulle se oli lottovoitto.

        Sorry, kun kirjoitin aiemmin, että ikävää...
        Mä en ainakaan pahoittele eläkkeellä olevaa, olen itsekin tk-eläkkeellä, ollut aika nuoresta alkaen.
        Ja oli se mullekin tietyllä tavalla helpotus silloin kauan sitten, kun eläkkeelle pääsin.
        Elämästä, elämisestä, ei tullut mitään psyykeongelmien takia.

        Suurin helpotus kai elämässä olisi ollut, että asiat olisivat menneet eri tavalla, mutta mennyt mikä mennyt.
        Jossittelu tosin on jälkeenpäin täysin turhaa, on vain hyväksyttävä se, ettei kaikki mennyt niinkuin monet saattaisivat toivoa. Pääasiahan loppujen lopuksi on, että itse on suht tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Joku 'viisas'sanoi että raha ei tee onnelliseks on uskomattominta potaskaa mitä oon koskaan kuullut.Sillä saa mitä vaan,sitäpaitsi naiset rakastaa rahaa..Terveys on toinen juttu,,sen kun menettää tietää mikä oli tärkein.

      • Anonyymi

        Naisena en nyt ihan heti rakastuisi mieheen ainoastaan sen takia, että mies olisi rikas.
        Sillä on paljon merkitystä, millainen mies on, luonteeltaan, käytökseltään, jne.
        Toisaalta taas, vieläpä köyhänä naisena, en haluaisi rakastua rikkaaseen mieheen, olisi epämiellyttävä tunne jatkuvasti pelkästään siitä, että elelisi toisen " siivellä ".
        No, onneksi ne rikkaat miehetkään ei rakastu ihan kevyesti köyhään naiseen.

        Ja jos ajatellaan, että toinen parisuhteessa olisi köyhä, toinen rikas, niin mitenköhän sekin sujuisi, toinen olisi varmasti tossun alla, rikkaammalla saattaisi olla jopa taipuvaisuutta narsismiin sellaisessa parisuhteessa.


    • Anonyymi

      Niin , rikkauden saavutin vasta opiskeltuani tuottavan ammatin . Nyt voin nauttia mistä haluan sanan mukaisesti että minä haluan .

    • Anonyymi

      Kirjassa Neuvostoihmisen loppu kerrotaan, miten rikkaat Venäjällä huvittelevat. On mahdollista ostaa esim. sellainen palvelu, että saa olla päivän kerjäläisenä tai vankilassa. Jotkut haluavat kokeilla sitäkin kun kaikkea muuta on jo kokeiltu.

    • Anonyymi

      Löysin tämän keskustelun kun pohdin omaa köyhyyttäni ja masennustani. Muistan vielä kun varakkaana juoksin usein avojaloin nauraen omalla hyvinhoidetulla pihallani nurmikolla ja koko maailma oli minun.

      Ero tuli ja se paska ex pso vei koko omaisuuteni ja nyt istun kaupungin halvimmassa vuokrayksiössä halvoissa huonekaluissa ja...katson päivät pitkät tv:tä ja pelaan netin rahapelejä ja odotan ihmettä. Odotan lottovoittoa.

      En masentunut erosta, masennuin tästä helvetin kituuttamisesta.

      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua täysin, olet menettänyt vaurauden joka toi turvallisuuden tunnetta ja onnellisuutta elämääsi.

        Asut nut kaupungin slummitaloissa joissa et sitä turvallisuuden tunnetta tule koskaan tuntemaan.

        Korkeakoulutuksestasi ja sivistyneisyydestäsi huolimatta pelkäät muuttuvasi samanlaiseksi kuin nykyiset naapurisi...yhteiskunnan loisiksi jotka kulkevat tarjousten perässä kirpparivaatteet päällä.


    • Anonyymi

      Rikkailla ilmenee ihan yhtä paljon masennusta kun köyhilläkin, mutta heillä on varaa käydä terapiassa se on ero. Siis köyhyys sinänsä ei aiheuta mitenkään masennusta köyhä ihminen voi olla ihan onnellinen , siis raha ei ole kaikille mikään asia joka on tärkein, monet sanovat että kunhan saa ruokaa joka päivä ja on koti missä nukkua niin se riittää. Riippuu ihan asenteista miten näkee maailman

    • Anonyymi

      Tulin uskoon?

      Ennen uskoon tuloani olin ilman Jumalaa ja matkalla kohti kadotuksen tulijärveä, samoin kuin kaikki muutkin, jotka eivät ole uskossa Jeesukseen. Mutta ottaessani vastaan Jumalan armon sain suuret syntini anteeksi Jeesuksen veren kautta. Hänen sijaisuhrinsa riitti syntieni sovitukseksi. Tulin uskoon ja Jumalan lapseksi. Siirryin pois sielunvihollisen vallasta ja pääsin sisälle taivaan siunaukseen. Annoin kastaa itseni raamatullisella upotuskasteella Jeesuksen nimeen. Apt. 2:38,41.
      Olen taivaallisen ”kuningaskunnan” jäsen. Ilm. 1:5,6. Matkani päämäärä on ikuinen Taivaan koti.

      Raamattu sanoo uskoon tulleille näin:
      ”Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikkomuksiinne ja synteihinne. Niissä te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan (paholaisen) tahdon mukaan, sen hengen, joka nyt vaikuttaa tottelemattomuuden lapsissa. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme.” Efes. 2:1-3.

      Tahtoisitko sinä päästä Taivaaseen? Se on mahdollista. ”Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.” 2 Kor. 6:1.
      Ota siis vastaan Jeesus sydämeesi ja anna elämäsi Hänelle. Ala sitten auttaa muitakin löytämään pelastus Jeesuksessa. Hän sanoo nyt myös sinulle näin: ”Minä pelastan sinut oman kansasi ja pakanoiden käsistä, joiden luo minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan puoleen ja uskon kautta minuun saisivat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.” Apt. 26: 17,18.

      ”Niin kuin siis olette ottaneet vastaan Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa Hänessä. Juurtukaa Häneen, rakentukaa Hänessä ja vahvistukaa uskossa, niin kuin teille on opetettu. Olkoon kiitoksenne ylitsevuotava.” Kol. 2:6.7.

      www.Jeesus-on-Herra.com

    • Anonyymi

      Älä nyt kun se saa monet iloiseksi juuri siksi. Toivotaan ettei palkanlaskija ilmaannu vielä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe