Ukraina on 9:ttä kuukautta ryssän hyökkäyssodan kohteena, sotatalous vaatii meitä suomalaisiltakin ponnisteluja: pitää säästää ja tulla toimeen vähemmällä ja olla valmis maksamaan ruuasta ja energiasta enemmän.
Ukrainalaisia sotapakolaisia on Kauhajoellakin runsaasti. Poloiset naiset ja lapset ja myös meidän kaikkien viattomat eläimet joutuvat taas suunniltaan, tällä kertaa yrittäjien Black Friday-ilotulituksen takia.
Miettikää vähän! Tulet sotaa, pommituksia ja tappamista pakoon vieraaseen maahan, jossa paukutellaan raketteja jonkun ALEKAMPPIKSEN takia???
Tai olet valmiiksi köyhä ja "Putinin hintojen" takia ei riitä rahat ruokaan, lääkkeisiin, laskuihin... Samalla yritykset paukuttelee surutta tuhansia euroja taivaan tuuliin ja vielä kehtaavat paukutella henkseleitä notta nyt om halapaa, osta!!
Meidänkin koirat, samoin koko luhtitalon koirat uikutti koko illan eikä uskaltanut päästää niitä ulos etteivät karkaa. Varmasti oli monella maatilallakin eläimet paniikissa :(
Myös vanhukset varmasti taas sydän syrjällään kun eivät tiedä mikä paukkuu ja sota-aika palaa mieleen. Hyökkääkö ryssä tänne?
Pakolaiset, eläimet ja vanhukset kärsii ja traumatisoituu näistä joutavista rakettien ampumisista. Luulis yrittäjillä olevan edes vähäsen tilannetajua olemaan paukuttelematta tässä tilanteessa. Olemmehan monien kriisien keskellä, koronastakaan emme ole vielä selvinneet :(
Mautonta paukuttelua sodan jaloissa
11
114
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno kirjoitus! Ei juuri tällä palstalla näy järkikirjoituksia.
- Anonyymi
Turha valittaa köyhyyttä jos on varaa pitää koiraa, jopa useampia. Nehän syö LIHAA!?
- Anonyymi
Koirat ja kissat ovat erittäin hyviä mielenterveyshoitajia omistajilleen. Valitettavasti osa koirista häiritsee naapureita ja niiden ulosteita tarttuu jalkakäytävillä kengänpohjiin. Paukuttelurahat olisi viisainta antaa hädässä oleville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koirat ja kissat ovat erittäin hyviä mielenterveyshoitajia omistajilleen. Valitettavasti osa koirista häiritsee naapureita ja niiden ulosteita tarttuu jalkakäytävillä kengänpohjiin. Paukuttelurahat olisi viisainta antaa hädässä oleville.
Ituhipit pitää koiria ja kissoja mielenterveyssyistä. Eipä ihme että on tarve mielenterveyspalveluille kun mielenterveysongelmia käsitellään vain elukoiden kanssa minimoiden oikeat ihmiskontaktit. Ja ilmankos vegaanien psyyke on lujilla kun heidän karvavauvansa syövät lihaa :(
- Anonyymi
Onko Suomi sodassa kun puhutaan sotataloudesta? Tai EU, missä sodanjulistukset? Miksei NATO ja EU ole jo jauhamassa Moskovaa ja Pietaria tuhkaksi, eikö riitä rahkeet? Mikä estää valtiota pitämästä hintoja kohtuullisella tasolla, eikai EU?
Ja se "seniorikortti".. Kai vanhukset nuoruudessaan on sentään käyneet metsällä tai muutenkin tottuneet paukkeeseen tehtaissa tai maataloudessa, ainakin jos on pitänyt lopettaa tilan eläimiä ampumalla? Armeijanhan kaikki vanhempien polvien miehet on käyneet, ikä ja muistisairaudetko sitten pehmittää sen pääkopan niin pahoin että syöksytään hädissään sängyn alle heti kun kerran pari vuodessa paukahtaa?
Ja mikä pakko pitää eläimiä jos rahat meinaa muutenkaan riittää? Eläintensuojelu on täynnä köyhyyteen vetoavien omistajien laiminlyömiä lemmikkejä ja tuotantoeläimiä. Ei eläintenpito ole köyhän hommaa. Sylikoirankin eläinlääkärikäynti viikonloppuna voi maksaa tuhansia! - Anonyymi
Parempi ois heitellä taivaalle pökäleitä.
- Anonyymi
Aloittaja voi mun puolesta mennä hakemaan viidennen piikkinsä ja soijamaitotäydennykset. Sitten heti takaisin sini-keltainen ukrainamaski naamalla sossun maksamaan asuntoon ja nurkkaan uikuttamaan koirien kanssa, pois ihmisten ilmoilta. Saa nähdä kumpi aloittajalle tulee ensin, okotehaittkomplikaatiot vai tarkastuseläinlääkäri hakemaan vegeravintoon pakotetut koirat pois.
Tämä naurettava vouhotus alkaa jo ihan oikeasti riittää.- Anonyymi
Mikset puraisisi pökälettä?
- Anonyymi
Mä paukuttelen housuun reiän
- Anonyymi
Onneksi tulee koiravero ja rekisteröintipakko. Jospa ehkä saadaan suitsittua tätä "karvavauvojen" räjähdysmäistä lisääntymistä ihmislasten kustannuksella.
Ja kuten joku sanoi, ei ole mitään halpaa lystiä pitää koiraa. Toivottavasti näillä keinoilla saadaan köyhiltä ja mielenterveysongelmaisilta rakit pois, niin etteivät enää kärsisi moniongelmaisten omistajiensa laiminlyönneistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848