Paavaliin ei tullut "saatanan henkeä". Vaan mistä oli kyse?

Anonyymi-ap

Paavaliin ei tullut "saatanan henkeä". Vaan mistä oli kyse?


(Suomi24 kristinusko: evlut- hell- advent-lest)



1) Paavaliin suunnattu valhe-ja häpäisykampanja!- Yhden-Jakeen-Harhaopit!


Näillä S24-foorumeilla on ollut kiihkeä ja kiivas ajojahti apostoli Paavalia vastaan. Paavalista on tulipalovimmalla koetettu sorvata:
1. Suuren luokan valehtelijaa!
2. Saatanan paholaishengen apostolia!

Molemmat kiihko-opit nojautuvat VAIN yhteen ainoaan UT:n jakeeseen.
• Kohdassa 1) on Roomalaiskirjeen 3:7
• Kohdassa 2) 2. Korinttolaiskirjeen 12:7

Tällaiset agendat ovat tyypllistä Yhden-Jakeen-Oppiharhaa! Näitä ovat pitkään uskontiellä olleet nähneet vuosikymmenien aikana alvariinsa.
• Joku nostaa Kissan-Kokoisilla-Kirjaimilla esille jonkun YHDEN jakeen!
• Sitten: esiintyy Suurena- Raamatttu-Experttinä.
• Näinä aikoina he ovat nostamassa itseään jonakin Kieli-Spesialisteina jotka (muka) hallitsevat "alkukieliä". . .
• Ja hämätäkseen hyväuskoisia, plagioivat netistä eri kielten versioita....

No, itse Paavali jo aikoinaan lausui: 2 Kor 2:11
• "ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat."

Jokaisen vastuullisen uskovan on viisasta kysyä:
1. Millä ja kenenkä asialla tällaisen oppiviisaat ovat?
2. Jumalan ja Jeesuksen asialla; etsimässä Jumalan valtakuntaa?
3. Vai yrityksessä romuttaa Jumalan, Jeesuksen ja apostolien arvokasta työtä?
4. Ovatko he hajoittamassa (omat intressit) vai rakentamassa?

Aloitus jatkuu

209

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:Paavaliin ei tullut paholaisen henkeä. Vaan mistä oli kyse?



      2) Paavaliin kohdistettu häpäisyagenda. Perättömät syytteet valheellisuudesta!
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------

      Paavali siis nostettiin kuin hän olisi suurikin valehtelija? Raflaava otsikko oli:
      "Mistä kaikesta Paavali valehteli."

      Tuollaisen lauseen esittäjä koettaa synnyttää yleistä ja kattavaa epäilystä (kaikkea) Paavalin esittämää asiaa koskien!

      Kuten todettu ( ja julkisesti edelleen tarjolla) tuota Yhden-Jakeen-Oppia sitten tuputettiin kuin pilaantunutta lounasta!

      Kyseessä oli ja on häikäilemätön apostolin herjaaminen ja häpäisy-yritys. Joka perustuu siihen, että Roomalaiskirjeen 3. luvusta on nostettu YKSI ainoa jae 7, ja koko muu kirjeen sisältö on kuitattu tuolla jakeella.

      Kun revitään YKSI jae kontekstista, johon se ehdottomasti kuuluu - tehdään kuin "kärpäsestä härkänen" - motiivilla harhauttaa lukijat pois PÄÄASIASTA, kokonaisuudesta.
      Tuon Roomalaiskirjeen 3. luvun sisältö kun on tiivistetysti se, että

      • Kaikki ihmiset ovat syntisiä, valheellisia, vääryyden tekijöitä!
      • Ei ole yhtään putipuhdasta, vapaata valehtelustakaan!
      • Ainoa täydellinen on Pyhä Jumala!
      • Ja -- tämä ihmisten ja ihmiskunnan musta kollektiivinen pahuus on se,
      • - joka kirkastaa Jumalan totuutta!
      • Niinkuin Valkoinen väri korostuu mustan keskellä! ( Room 3:--)

      • "Mutta jos MEIDÄN vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, niin mitä me tähän sanomme"? ( Room 3:5)

      Paavali ei nostanut itseään syntisen ihmiskunnan yläpuolelle: Room 3:7
      • "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hän kirkkaudekseen.." Meidän?

      Tästä em:sta Paavalin lauseesta on siis koetettu sepittää Valheoppia siitä, että PAAVALI olisi ollut jotenkin erityinen valehtelija. Ei. Paavali oli rehellinen ja realistinen. Koska pyhinkään pyhimys ei ole JUMALAN silmissä täydellinen, perfecto! Jaakob 3:2-18, Job 15:15-16

      • "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
      Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä,
      saati sitten ihminen, inhottava ja kelvoton, joka juo vääryyttä niinkuin vettä. "

      Paavali, erinomaisen itsensä tuntemisen tasolla näki totuuden: Ihminen on loppuun saakka syntisessä "kuoleman ruumiissa" ja loppuun saakka myös on pahan houkutukset tarjolla, oman nutun sisällä. ( Room 15:57) Pahuuden voittamisen voi Herra Jeesus antaa! Syntinen luonto "asuu" jokaisessa hautaan saakka!

      Tästä aiheesta aloitus, jossa analyysiä ja synteesiä "ihmisten valheellisuudesta."
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17644139/paavaliko-valheiden-viljelija--ei---vaan-kuka

      aloitus jatkuu

      • Anonyymi

        "Tästä em:sta Paavalin lauseesta on siis koetettu sepittää Valheoppia siitä, että PAAVALI olisi ollut jotenkin erityinen valehtelija. "

        "Meidän"- perustelusi ei mitenkään kata sitä tapausta, millä yrität sitä perustella. Paavalin teksti ei edes liity valehteluun vaan väärin tekemiseen. Syntiin, josta hän muutenkin kirjoittaa, ettei tehnyt sitä itse vaan synti hänessä.


    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen:: Paavaliin ei tullut saatanan henkeä. Vaan mistä oli kyse?


      3) Paavaliin suunnattu häpäisy - ja valheagenda "saatanan demoneista"!
      -------------------------------------------------------------------------------------

      Kun siis pimeyden myyräntyö-ohjelmassa nostettiin tapetille väite "paavalin valheellisuus" (?) se oli kuin valheen emäsika, josta sikisi valheen pikkuporsaita saparoineen! Niinhän se usein menee?


      Kun kaikki eivät sanoneet "aamenta" siihen, mitä pötyä Paavalista sepitettiin, alkoi nousta oikein kiivas valheiden sarjatuli!

      Yhä uusilla likaisilla perättömillä väitteillä yritettiin pönkittää Paavalin pahuutta? Niistä koostetta mm. aloituksessa: Törkeitä valheväitteitä apostoli Paavalista.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17646785/(torkeita)--valheita-apostoli-paavalista!#comment-117711539

      Kaikkein räikeintä valheellisuutta edustaa kuitenkin tällaiset harhaopit:
      • Paavali sai paholaisen hengen.
      • Paavali oli saatanan hengen palveluksessa,
      * Jumala otti pois Pyhän Hengen
      • jne. etc
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17648042/paavali-sai-paholaisen-hengenhttps://

      Tällaiset törkeät väitteet voivat sekoittaa jonkun heikkouskoisen ja hataralla Raamatun tuntemuksella olevan. Ja ehkä jokut ateistit saavat purtavaa hampaiden väliin?

      Missä siis oli kysymys?

      3- A - YhdenJakeenOppia!
      ---------------------------------

      Tämäkin siis nojaa yhteen ainoaan jakeeseen, 2 Kor 12.:7

      Jokainen lukutaitoinen voi lukea, kuinka Paavali kertoi "erityisestä ilmestyksestä, jossa hänet temmattiin paratiisiin.." Hän kuuli sanoja "joita ihmisen ei ole lupa puhua". ( 2 Kor 12. luku)
      Hänellä oli siis Jumalan valtakunnan "valtiosalaisuuksia", joilla hän olisi voinut kerskailla.

      Sitten hän kirjoittaa:

      • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

      • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

      • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

      3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
      ---------------------------------------------

      Paavalin saadessa erityisiä kokemuksia Jumalan maailmoissa, hänelle olisi saattanut syntyä kiusaus ylpeillä ja kerskailla. Jumala armossaan tahtoi varjella uskollista palvelijaansa eksymästä ylpeyden syntiin. Ja antoi pahuudelle (rajatun) luvan "rusikoida" eli kurittaa Paavalin fyysistä tasoa.

      Asian voisi metaforalla sanoa näin profaanisti:
      - Mitä suurempitehoinen auto, sen paremmat jarrut ja hallintalaitteet on oltava!

      Siitä oli Paavalin kohdalla kyse. Jumala laittoi sellaiset "jarrut" - että Paavali pysyi tasapainossa, oli balanssi olemassa. On oltava tarkkana sanoissa? Demoninen henki rusikoi Paavalin kehoa. Pyhä Henki antoi voiman kestää. Jumalan voima tuli tässä heikkoudessa paremmin esille!

      • "Emme tiedä, mikä Paavalin pistin oli. Se saattoi olla ruumiillinen sairaus tai jokin sielullinen seikka, joka vaivasi apostolia jatkuvasti. Pistimellä oli mahdollisesti jotain tekemistä myös synnin kanssa; menneisyyden vainot muistuivat mieleen tai jokin vaikea luonteenvika ei ottanut korjaantuakseen. Oli miten oli, Paavali joutui suorittamaan koko mittavan elämäntyönsä jotain vaikeaa kärsimystä kantaen. "

      On siis tunnettava ne faktat, että kun Pyhä Henki oli Paavalissa, tämä "pistin" oli alamainen ja alistettu tekijä. Sen toiminta oli Jumalan hallinnassa. Pahuuden voimat ovat kaikki alisteisia Herran voiman edessä.

      Jobiakin sai saatana koetella VAIN Herran luvalla! ( Job 2:6, 1:12)

      Paha henki, saatana ei siis ottanut eikä saanut Paavalia haltuunsa!
      Eikä mikään UT:n opetus todista, että Jumala olisi ottanut Paavalilta pois Pyhää Henkeä! Pahuudella ei ollut valtaa Paavalin henkeen!

      (Kun sellaista valheoppia julkisesti kirjoitetaan, on todella synkkä pimeys saartamassa kirjoittajan!)

      Paavali oli Jumalan palvelija loppuun saakka. Vielä merimatkalla Roomaan Hänessä vaikutti väkevä Jumalan voima ja johdatus! Häntä rohkaistiin erityisillä tavoilla...

      Lue Apostolien tekojen luvut 27-29. Saavuttuan Roomaan:

      "Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat; ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä." ( Apt 28:31)

      • Anonyymi

        Hyvä ja asiallinen kirjoitus. KIITOS


      • Anonyymi

        "• "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)"

        No niin...ja itse koitat briljeerata muka Raamatun kielien tuntemuksellasi. Miksi jätät ne muut käännökset lainamatta, jotak eivät tue omaa agendaasi?!


      • Anonyymi

        "• "Emme tiedä, mikä Paavalin pistin oli. Se saattoi olla ruumiillinen sairaus tai jokin sielullinen seikka, joka vaivasi apostolia jatkuvasti. Pistimellä oli mahdollisesti jotain tekemistä myös synnin kanssa; menneisyyden vainot muistuivat mieleen tai jokin vaikea luonteenvika ei ottanut korjaantuakseen. Oli miten oli, Paavali joutui suorittamaan koko mittavan elämäntyönsä jotain vaikeaa kärsimystä kantaen. ""

        Joten miksi jatkat spekulointiasi, kun et kertakaikkiaan tiedä itsekään tästä asiasta mitään?!!! Raamattu ei tue yhtäkään arvailuistasi.


    • Anonyymi

      Jälleen näitä massapostauksia. Ei järjen hiventäkään. Saatko koviakin kiksejä niiden tekemisestä?

      • Anonyymi

        Sorry?

        Massapostaus on saman tekstin ujuttaminen useille foorumeille.

        Tämä ei täytä sitä kriteeriä.

        On vaan ihan erillinen aloitus.

        Aiheesta (Paavali) joka on nyt aktuelli syynäyskohde!

        Jos jonkun järki ei pelaa, eikä ymmärrä selkeää suomenkielistä esitystä, tämä ei ehkä ole oikea paikka äidinkielen oppimiseen?

        Kannattasi ehkä harrastaa helpompia alustoja?

        " Vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten" lukee Hebr 5:14.


      • Anonyymi

        "Saatko koviakin kiksejä niiden tekemisestä?"


      • Anonyymi

        Osaisitko keskustella aloituksen aiheesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaisitko keskustella aloituksen aiheesta?

        Okei.

        “Mutta ylin juomanlaskija vastasi heille: ”Onko herrani lähettänyt minut puhumaan näitä sanoja vain sinun herrallesi ja sinulle? Eikö juuri noille miehille, jotka istuvat muurilla ja joutuvat teidän kanssanne syömään omia ulosteitaan ja juomaan omaa virtsaansa!”” (2. Kuninkaiden kirja 18:27, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry?

        Massapostaus on saman tekstin ujuttaminen useille foorumeille.

        Tämä ei täytä sitä kriteeriä.

        On vaan ihan erillinen aloitus.

        Aiheesta (Paavali) joka on nyt aktuelli syynäyskohde!

        Jos jonkun järki ei pelaa, eikä ymmärrä selkeää suomenkielistä esitystä, tämä ei ehkä ole oikea paikka äidinkielen oppimiseen?

        Kannattasi ehkä harrastaa helpompia alustoja?

        " Vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten" lukee Hebr 5:14.

        Massapostaus on kylläkin myös juuri sitä, mistä sinua syytetään.

        Jälleen taas yksi hellari, joka antaa suomenkielen sanoille merkityksiä, joita niillä ei ole.


    • Anonyymi

      Taas on Paavalista nostettu Yhden-Jakeen-Oppi , siis yritys taas koukuttaa.

      Epätoivoiselta jo näyttää!

      "Paavali joutui Korintossa hurmoshenkien valtaan, jonka myöntää tapahtuneen."

      Kyseinen luku 1. Kor 14. luku KOKONAAN tukittuna, ei todista mitään Paavalin hurmoshengistä...

      Mutta, antaa niiden taistella tuulimyllyjä vastaan...

    • Anonyymi

      Hörhön kannattaisi uskoa edes sen verran Paavavia kun hän tunnustaa saaneensa sisälleen pahan demonihengen uuudeksi henkioppaakseen ja uuden toimenkuvan, väkevän eksytytyksen tehtäväkseen kolmen vuoden koulutuksen jälkeen.

      • Anonyymi

        "pistin" ja "ase" pahat asiat, liittyvät Paavaliin

        2. Tess. 2:11 

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        Paavali sai tehtäväkseen sen väkevän eksytyksen kirjoittamisen.

        Varottaa Roomalaisia, koska oli Rooman kansalainen ja sai siitä etuoikeuksia...

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pistin" ja "ase" pahat asiat, liittyvät Paavaliin

        2. Tess. 2:11 

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        Paavali sai tehtäväkseen sen väkevän eksytyksen kirjoittamisen.

        Varottaa Roomalaisia, koska oli Rooman kansalainen ja sai siitä etuoikeuksia...

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Sinun valheesi ovat niin iljettävä lajia, että ne haisevat kaukaa.

        Ja samalla Jumalan totuus näkyy kirkkaammin.


    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen. . (aloittajalta)


      Kavalaa harhaa ja asioiden sotkemista.
      -----------------------------------------------

      Nämä eksytysopettajat koettavat kaikkensa, jotta saisivat valheoppinsa ujutettua edes johonkin?

      Yksi (ilmeisen tahallinen) harhaopetus on, että
      sotketaan samaan sumppuun:

      A) Apostoli Paavali, joka käytti nimeä Saulus tarsolainen, ja

      B) VT:n kuningas Saul, joka oli Israelin 1. kuningas.


      Näillä kahdella: apostoli Paavalilla (Saulus) ja
      kuningas Saulilla ei ole mitään asiayhteyttä keskenään!

      Mutta? Näin koetetaan sotkea asioita, ja saada ihmiset sekaisin. Ne, joiden Raamatun tuntemus on puutteellinen.

      Oikaisua:


      B)

      Israelin 1. kuningas Saul menetti kuninkuutensa, koska ryhtyi tottelemattomuuteen Herran käskyä vastaan, jonka hän oli saanut profeetta Samuelin kautta. 1 Sam 10.luku, ja 1. Sam 13: 13-14. Tästä syystä Jumala hylkäsi Saulin kuninkuuden. 1. Sam 15:22--35.
      • " Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä"


      A)

      Jeesuksen apostoli Paavali ( Saulus) ei mitenkään liity em:uun kuningas Saulin asiaan.

      Paavalilta ei Herra ottanut pois Pyhän Hengen voimaa. Ei ole pienintäkään todistetta UT:n kirjoituksissa sellaisesta. Eikä Jumala lähettänyt "pahaa henkeä" Paavaliin, vaan "pistimen hänen fyysiseen olemukseensa". (Viittaan aloituksen te

      Kun Paavali ja Pietari ja monet muut ko. ajan kristityt joutuivat Rooman jumalattomien keisareiden vihan ja murhan kohteeksi, he olivat sillä samalla"ristin tiellä" - jossa Jeesus oli myös kohdannut hirveän kuoleman, ristillä.


      Likainen valhekirjoitus...
      -------------------------------

      Tässä malliksi likainen valhekirjoitus, asioiden kieroon vääntäminen. Tällaisista voi sanoa: "lukee kuin piru raamattua" ja...

      Anonyymi 2022-11-26 17:55:47
      "Ei Jumala lähetä pahaa henkeä mieheen ihan turhan vuoksi lopun elämän ajaksi ja sitten vielä hirveä teloituskuolema päälle. Ei se siunaukselta vaikuta.

      1. Sam.16:14
      "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. "

      Kommnettia: Em:t tekstit ova saastaista paholaisen tunkiota.

      Tämä: viimeinen lause EI LIITY apostoli Paavaliin; se on ilmeisen tahallaan sotkettu sekoittamaan asioita. Sopii Valheiden isän juoniin!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sehän on ihan selvästi sanottu, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin.

      King James käännöksen mukaan oikein Saatanan viestipäällikön "The messenger of Sathan" -nimisen demonin.

      Pyhä Henki ja Saatanan demonihenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

      Pyhä Henki lähtee kun tilalle tulee paha henkiolento.

      • Anonyymi

        Saatana ei ole englannin kielellä Sathan. Tämän tietää jo peruskoululainen.


      • Anonyymi

        Ei henkiolennoilla ole mitään fyysistä ruumista eikä mitään puisia pistimiä, joilla ne ihmistä kiusaa.

        Pistin=Paha henki

        Ei hengellisistä asioista pidä mitään fyysistä ja näkyvää pidä tehdä. Eikä päinvastoin,
        totuuden lakaisemiseksi maton alle.

        Raamattu on totuudellinen ja raadollinen kirja, joka kertoo niinkuin asia on. Ei niitä pidä kaunistella.

        7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]

        7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        αγγελος =henkiolento, demoni , paha enkeli


        aggelos ang'-el-os


        32


      • Anonyymi

        Se on NIIN selvästi sanottuna 2 Kor 12. luvussa, ettei Paavaliin lähetty Saatanan enkeliä.

        Eikä otettu pois Pyhää Henkeä.

        Eikä Paavaliin tullut siis sisälle pahaa henkiolentoa.

        Piste.

        Mutta?

        Vaikuttaa siltä yhä enemmän - että tämä tyyppi, joka valheoppejaan sylkee kuin kuonaa Paavalin häväistykseksi - tämä tyyppi

        ITSE on joutunut saatanan koukkuihin.


        Joka saatanoista saarnaa, se saatanaa palvelee?

        Niinkö?

        Ja sitten lopuksi saa tuntea nahoissaan kuinka saatana rusikoitsee.

        Näin tulee asia etenemään.

        Joten hyvää jatkoa valheopille.
        Syntimitta täyttyy - ja sitten....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana ei ole englannin kielellä Sathan. Tämän tietää jo peruskoululainen.

        Sehän on juutalainen kirja j juutalainen saatana. Tokiyös Job juutalainen ja Juudas.


    • Anonyymi

      Sehän on ihan tyypillista Raamatun ajan kielenkäyttöä. Sama asia sanotaan kahdella eri tavalla ja kahdella lauseella, mutta merkitys on ihan sama.

      pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin

      • Anonyymi

        YhdenJakeenOppia!
        ---------------------------------

        Tämäkin siis nojaa yhteen ainoaan jakeeseen, 2 Kor 12.:7

        Jokainen lukutaitoinen voi lukea, kuinka Paavali kertoi "erityisestä ilmestyksestä, jossa hänet temmattiin paratiisiin.." Hän kuuli sanoja "joita ihmisen ei ole lupa puhua". ( 2 Kor 12. luku)
        Hänellä oli siis Jumalan valtakunnan "valtiosalaisuuksia", joilla hän olisi voinut kerskailla.

        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
        ---------------------------------------------

        Paavalin saadessa erityisiä kokemuksia Jumalan maailmoissa, hänelle olisi saattanut syntyä kiusaus ylpeillä ja kerskailla. Jumala armossaan tahtoi varjella uskollista palvelijaansa eksymästä ylpeyden syntiin. Ja antoi pahuudelle (rajatun) luvan "rusikoida" eli kurittaa Paavalin fyysistä tasoa.

        Asian voisi metaforalla sanoa näin profaanisti:
        - Mitä suurempitehoinen auto, sen paremmat jarrut ja hallintalaitteet on oltava!

        Siitä oli Paavalin kohdalla kyse. Jumala laittoi sellaiset "jarrut" - että Paavali pysyi tasapainossa, oli balanssi olemassa. On oltava tarkkana sanoissa? Demoninen henki rusikoi Paavalin kehoa. Pyhä Henki antoi voiman kestää. Jumalan voima tuli tässä heikkoudessa paremmin esille!

        • "Emme tiedä, mikä Paavalin pistin oli. Se saattoi olla ruumiillinen sairaus tai jokin sielullinen seikka, joka vaivasi apostolia jatkuvasti. Pistimellä oli mahdollisesti jotain tekemistä myös synnin kanssa; menneisyyden vainot muistuivat mieleen tai jokin vaikea luonteenvika ei ottanut korjaantuakseen. Oli miten oli, Paavali joutui suorittamaan koko mittavan elämäntyönsä jotain vaikeaa kärsimystä kantaen. "

        On siis tunnettava ne faktat, että kun Pyhä Henki oli Paavalissa, tämä "pistin" oli alamainen ja alistettu tekijä. Sen toiminta oli Jumalan hallinnassa. Pahuuden voimat ovat kaikki alisteisia Herran voiman edessä.

        Jobiakin sai saatana koetella VAIN Herran luvalla! ( Job 2:6, 1:12)

        Paha henki, saatana ei siis ottanut eikä saanut Paavalia haltuunsa!
        Eikä mikään UT:n opetus todista, että Jumala olisi ottanut Paavalilta pois Pyhää Henkeä! Pahuudella ei ollut valtaa Paavalin henkeen!

        (Kun sellaista valheoppia julkisesti kirjoitetaan, on todella synkkä pimeys saartamassa kirjoittajan!)

        Paavali oli Jumalan palvelija loppuun saakka. Vielä merimatkalla Roomaan Hänessä vaikutti väkevä Jumalan voima ja johdatus! Häntä rohkaistiin erityisillä tavoilla...

        Lue Apostolien tekojen luvut 27-29. Saavuttuan Roomaan:

        "Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat; ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä." ( Apt 28:31)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paavalin usko oli järkähtämätön. mutta kuten jokainen uskova tietää, että paholainen käy päällle koko ajan ja livahtaa mieleemme huomaamatta. Näin oli myös Paavalilla, kun hän tuskitteli ajatuksiaan ja tekojaa julkisesti ja rehellisesti. Mitä suurempi usko, sen kovemmin paholainen hyökkää. Toki Paavali osasi käskeä sen pois,. Uskova huomaa itsessäänkin tämän ilmiön ja kiitos Paavalin osaa suhtautua siihen luonnollisesti. Minullekin joskus yöllä, kun herään, näen tumman hahmon lähestyvän ja kääntävän hirvittävän irvokkaat kasvonsa minua kohti ja lähestyvä, kuin haluaisi tulla kehooni. Mutta aivan rauhallisesti käsken sen mennä pois Jeesuksen nimeen, jos se niskuroi, sanon "kuulitko, pois, Jeesuksen nimeen"ja se haihtuu pois. Käännän kylkeä ja jatkan nukkumista, Jeesuksen suojassa.

    • Anonyymi

      Saatanan enkeli (demoni) on se kiusaava "piikki", josta Paavali puhuu.

      Alkukielen Saatanan enkeli on käännetty King James versiosta mm.
      "the prince of Sathan"

      Paavalissa oli oikein Saatanan prinssi demoni. Ei mikä tahansa riivaaja ollut kyseessä,
      vaan prinssin tasoinen demoni tuli Paavaliin asumaan koko elämän loppuajaksi.

    • Anonyymi

      Tällö palstalla on tosiaan "the prince of Sathan"postaa hullutuksiaan ja valheitaan ja vainoaa Jeesuksen omia kuten jo aikoinaan Paavaliakin.

      • Anonyymi

        Joo, tämä Paavalia solvaava on itse saatanan sitoma raukka!


      • Anonyymi

        Joo juutalaiset tosiaan vainosi juutalaista Paavalia kun Paavali kääntyi kristityksi näyttää sama jatkuvan vaikka Paavali on ollut taivaassa jo noin 2000 vuotta. Ihan vaan tiedoksi Paulus ei nyt enää ole täällä maan päällä.


    • Anonyymi

      Raamatun alkukielen ja kaikkien käännösten mukaan Paavali sai Satanan enkelin, mikä oli Paavalissa koko loppuelämän ajan.
      Pakkohan se on uskoa, koska se on Raamatussa, eikä se sieltä poistu, vaikka se jae peitetään sormella ja osoitetaan jotain muut jaetta.

      En epäuskoa yrittää selittää pois selviä Jumalan totuuksia.

      • Anonyymi

        Matt. 12:26 

        Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 12:26 

        Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?

        2. Kor. 12:7 

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        pistävä piikki=Saatanan enkeli


      • Anonyymi

        Pidä sinä saatanallinen pimeytesi ja yritys eksyttää! Raamatus = UT ei sellaiseen tukea ja todistusta löydy.

        Turha yritys hämätä. Yököttävää....


      • Anonyymi

        "Raamatun alkukielen ja kaikkien käännösten mukaan..."

        Ai että Raamatun mukaan? Ja alkukielen ja käännösten?

        Sallikaa nauraa tuollaisille!

        NImittäin? Vain Uudessa Testamentissa on asiaa Paavalista....

        Tuo sekoilija sekoaa yhä enemmän.

        MUka tuntee kaikki käännöksetkin...
        Voi parkaa paholaisen orjapiiskuria...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 12:26 

        Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?

        Saatana onkin arabian Jumala Sodoman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 12:7 

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        pistävä piikki=Saatanan enkeli

        Juutalaiset ylpeilee ilmestyksillään YHWH laittaa ne ruotuun. Saatanan enkeli ei mikään piikki vaan se rusikoi Paavalia ja pistos on myös Kreikan sana.


    • Anonyymi

      7 Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig. (Svenska Bibeln)

      7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James)

      7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi. (Biblia)

    • Anonyymi

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi

      σαταν


      Satan sat-an'


      4566

      Sanan tausta


      Sanaluokka

      of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567


      subst. (name, mask.)

      Lukumäärä


      King James käännökset sanasta

      1


      AV-Satan 1

      Merkitys

      1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to

      1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ

      1a1) he incites apostasy from God and to sin

      1a2) circumventing men by his wiles

      1a3) the worshippers of idols are said to be under his control

      1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases

      1a5) by God's assistance he is overcome

      1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment

      1b) a Satan-like man

      • Anonyymi

        Paavalin (sisälle) ei mennyt eikä päässyt saatanan henkeä. Saatanan enkeli (demoni) sai Jumalan luvalla rusikoida Paavlin fyysistä ja sielullista olemusta.
        EI HENKEÄ!

        Tämäkin siis nojaa yhteen ainoaan jakeeseen, 2 Kor 12.:7

        Jokainen lukutaitoinen voi lukea, kuinka Paavali kertoi "erityisestä ilmestyksestä, jossa hänet temmattiin paratiisiin.." Hän kuuli sanoja "joita ihmisen ei ole lupa puhua". ( 2 Kor 12. luku)
        Hänellä oli siis Jumalan valtakunnan "valtiosalaisuuksia", joilla hän olisi voinut kerskailla.

        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
        ---------------------------------------------

        Paavalin saadessa erityisiä kokemuksia Jumalan maailmoissa, hänelle olisi saattanut syntyä kiusaus ylpeillä ja kerskailla. Jumala armossaan tahtoi varjella uskollista palvelijaansa eksymästä ylpeyden syntiin. Ja antoi pahuudelle (rajatun) luvan "rusikoida" eli kurittaa Paavalin fyysistä tasoa.

        Asian voisi metaforalla sanoa näin profaanisti:
        - Mitä suurempitehoinen auto, sen paremmat jarrut ja hallintalaitteet on oltava!

        Siitä oli Paavalin kohdalla kyse. Jumala laittoi sellaiset "jarrut" - että Paavali pysyi tasapainossa, oli balanssi olemassa. On oltava tarkkana sanoissa? Demoninen henki rusikoi Paavalin kehoa. Pyhä Henki antoi voiman kestää. Jumalan voima tuli tässä heikkoudessa paremmin esille!

        • "Emme tiedä, mikä Paavalin pistin oli. Se saattoi olla ruumiillinen sairaus tai jokin sielullinen seikka, joka vaivasi apostolia jatkuvasti. Pistimellä oli mahdollisesti jotain tekemistä myös synnin kanssa; menneisyyden vainot muistuivat mieleen tai jokin vaikea luonteenvika ei ottanut korjaantuakseen. Oli miten oli, Paavali joutui suorittamaan koko mittavan elämäntyönsä jotain vaikeaa kärsimystä kantaen. "

        On siis tunnettava ne faktat, että kun Pyhä Henki oli Paavalissa, tämä "pistin" oli alamainen ja alistettu tekijä. Sen toiminta oli Jumalan hallinnassa. Pahuuden voimat ovat kaikki alisteisia Herran voiman edessä.

        Jobiakin sai saatana koetella VAIN Herran luvalla! ( Job 2:6, 1:12)

        Paha henki, saatana ei siis ottanut eikä saanut Paavalia haltuunsa!
        Eikä mikään UT:n opetus todista, että Jumala olisi ottanut Paavalilta pois Pyhää Henkeä! Pahuudella ei ollut valtaa Paavalin henkeen!

        (Kun sellaista valheoppia julkisesti kirjoitetaan, on todella synkkä pimeys saartamassa kirjoittajan!)

        Paavali oli Jumalan palvelija loppuun saakka. Vielä merimatkalla Roomaan Hänessä vaikutti väkevä Jumalan voima ja johdatus! Häntä rohkaistiin erityisillä tavoilla...

        Lue Apostolien tekojen luvut 27-29. Saavuttuan Roomaan:

        "Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat; ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä." ( Apt 28:31)
        Äänestä


    • Anonyymi

      Lue nyt se oikea kohta, missä Raamatussa sanotaan, että Paavalin saama Saatanan enkeli on se paha henki.
      Enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitään fyysistä ruumista eikä sitä puista "piikkiä", jolla se tökki Paavalia pakaralihakseen.

      pistin=Saatanan enkeli

      7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi. (Biblia)

      • Anonyymi

        Murhamies Saulus Tarsolaiselle ja Kunigas Saulille kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murhamies Saulus Tarsolaiselle ja Kunigas Saulille kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paha henki laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä hän pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali kertoo asian Roomalaisille, mutta ei muille seurakunnille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha henki laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä hän pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali kertoo asian Roomalaisille, mutta ei muille seurakunnille.

        Paavalilla kun oli Rooman kansalainen, niin hän antoi etusijan Roomalaisille.


      • Anonyymi

        Sinut on jätetty "saatanan haltuun kuritettavaksi" - joten saat maistaa miltä se tuntuu?
        Niin joskus käy, kun Herra päättää että joku on tarpeeksi valehdellut, ? Ylpistellyt. Pilkannut.

        Jumalan Hengen auktoriteetilla Paavali kirjoitti:

        "Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jota minä olen jättänyt saatanan haltuun kuritettavaksi, etteivät enää pilkkaisi."
        1 Tim 1:20

        Pilkka voi sattua omaan nilkkaan?

        Kun olet itse saatanan haltuun jätettynä, ja pistin vaivaa yötä päivää, niin loppuvat Paavalin pilkkaamiset!

        Koeta kestää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla kun oli Rooman kansalainen, niin hän antoi etusijan Roomalaisille.

        Paavali juutalainen, loppuun saakka.
        Mutta hänlllä oli myös rooman kansalaisuus ( = kaksoiskansalaisuus...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha henki laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä hän pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali kertoo asian Roomalaisille, mutta ei muille seurakunnille.

        Saatanan enkeli saattaa aika ajoin rusikoida ruumista, mutta Paavalin mieleen se ei pääse. Jeesuksen armo oli hänelle kylliksi. Eikä Paavali koskaan ylpistynyt, vaikka riitelikin joskus tulisesti muiden kanssa. Ei kannata noukkia Paavalin puheista jyksittäisiä sanoja tai jakeita, vaan ymmärrettävä kokonaisuudet, Koetelllut kristityt kokevat kokoajan saatanan hyökkäyksiä. Meillä on väkevä Jeesuksen neuvoma sananmiekka, jolla vaiennamme saatanan yritykset, ettei ne meitä, eikä Paavalia heilutellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murhamies Saulus Tarsolaiselle ja Kunigas Saulille kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        JUUTALAINEN KUNINGAS SAUL SAATANAN SYNGAGOGA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla kun oli Rooman kansalainen, niin hän antoi etusijan Roomalaisille.

        Juutalainen Saul oli synagogalta fariseus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut on jätetty "saatanan haltuun kuritettavaksi" - joten saat maistaa miltä se tuntuu?
        Niin joskus käy, kun Herra päättää että joku on tarpeeksi valehdellut, ? Ylpistellyt. Pilkannut.

        Jumalan Hengen auktoriteetilla Paavali kirjoitti:

        "Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jota minä olen jättänyt saatanan haltuun kuritettavaksi, etteivät enää pilkkaisi."
        1 Tim 1:20

        Pilkka voi sattua omaan nilkkaan?

        Kun olet itse saatanan haltuun jätettynä, ja pistin vaivaa yötä päivää, niin loppuvat Paavalin pilkkaamiset!

        Koeta kestää....

        SAATANAN SYNAGOGALTA PELASTETTU SAUL LAITETAAN SAATANAN RUSIKOITAVAKSI ETTEI YLPEILE JA LAITTAA SAATANALLE HYMENEUKSEN JA ALEKSANDER PILKKAAMISESTA. TÄSSÄ ON OIKEA SAATANAN PERHEVÄKI KOOLLA JUUTALAISET.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala heitti Paavalin saatanalle loppu elämän ajaksi.
      Lupasi kuitenkin lopulta armahtaa, mutta ei ottanut pois Saatanan henkeä, vaikka Paavali sitä kovasti rukoili.

      • Anonyymi

        Raamattu ei sano MISSÄÄN eikä selvästi, että JUmala olisi heittänyt paavalin saatanalle lopuelämän ajaksi.
        Sinulla on kai Musta Raamattu, Pirun raamattu, ja luetkin sitä kuin "piru raamattua"!

        Lopeta saastaisten valhesatujesi sepittäminen näissä aloitukissa.

        Postaile omissa aloituksissasi, mitä lystäät.

        Mutta harhaoppista ei tule lausua tervetulleeksi, ja sellainen kun olet, pysy omassa karsinassasi.

        Paavalilla ei ollu Saatanan henkeä. Mutta sinulla se näyttää olevan ja kovasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei sano MISSÄÄN eikä selvästi, että JUmala olisi heittänyt paavalin saatanalle lopuelämän ajaksi.
        Sinulla on kai Musta Raamattu, Pirun raamattu, ja luetkin sitä kuin "piru raamattua"!

        Lopeta saastaisten valhesatujesi sepittäminen näissä aloitukissa.

        Postaile omissa aloituksissasi, mitä lystäät.

        Mutta harhaoppista ei tule lausua tervetulleeksi, ja sellainen kun olet, pysy omassa karsinassasi.

        Paavalilla ei ollu Saatanan henkeä. Mutta sinulla se näyttää olevan ja kovasti!

        Raamattu ei puhu Paavalin kohdalla "Saatanan hengestä", vaan on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Liha tarkoittaa ruumista. Saatanan enkeli tarkoittaa saatanan lähettilästä. Saatanan lähettiläs rusikoi Paavalin ruumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu Paavalin kohdalla "Saatanan hengestä", vaan on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Liha tarkoittaa ruumista. Saatanan enkeli tarkoittaa saatanan lähettilästä. Saatanan lähettiläs rusikoi Paavalin ruumista.

        Juuri niin sen kaiimi normitason ihmiset ja Raamatun lukijat ymmärtää.

        Kun toisin väitetään, kyseessä on pahuuden valheoppi, eikä sen tarkoituskaan ole epäselvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu Paavalin kohdalla "Saatanan hengestä", vaan on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Liha tarkoittaa ruumista. Saatanan enkeli tarkoittaa saatanan lähettilästä. Saatanan lähettiläs rusikoi Paavalin ruumista.

        Ilmaan heitettyjä väittämiä (valheita) että Paavali muka sai saatanan hengen, niissä näkyy ettei kirjoittajalla ole mitään hallittua Raamatun - UT:n tuntemusta.

        Eikä muutenkaan kristiuskon perusasioiden hallintaa.
        Koska? Raamattu opettaa että on erilaisia
        - enkeleitä (enkeliruhtinaita) kerubeja, serafeja
        Tunnetuimmat Gabriel, Miikael ja oli myös Lusifer,
        joka lankesi ylpeyteen ja kapinaan Jumalaa vastaan, ja hänestä tuli saatana....

        Sitten on alempiasteisia enkeleitä.,

        On siis hallitukset, vallan, voimat ja herraudet.

        Sitten on demoneja, pahoja "henkiä" joilla ei kehoa niinkuin enkeleillä.

        Tietenkin pääpaholainen Saatana on ylin komentaja kaikessa.

        Paavali oli uskoon tultuaan saanut Pyhän Hengen, joten mikään Saatanan voima ei voinut tulla "asuntoon," jossa Jeesus Kristus oli Herrana!

        Jeesus oli voittanut kaikki nämä pahuuden voimat, ja ne olivat ja ovat edelleen alamaisia Hänelle. Vielä tänäänkin.

        Kun Paavali sisi lausuu, että minulle on annettu Saatanan enkeli, pistin lihaani, rusikoimaan, se oli vain ja ainoastaan ulkopuolinen taso, keho.

        Sana "pistin"? Siitä voi kukin lukea netistä.

        Siis se VALHE jota näinä päivinä on jankutettu kuin hullun lailla:

        Paavaliin meni saatana - on siis täyttä eksystystä.

        Kun nämä eksyttäjät vielä väittävät, että Pyhä Henki poistui Paavalista,
        on tämä törkeä harhaopin saaste täydellisesti nähty!

        Onneksi tuohon potaskaan ei kukaan enää haksahda.

        Ja kiinnostuneet voivat ahkeroida UT:n sisällön paremmaksi tuntemiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei sano MISSÄÄN eikä selvästi, että JUmala olisi heittänyt paavalin saatanalle lopuelämän ajaksi.
        Sinulla on kai Musta Raamattu, Pirun raamattu, ja luetkin sitä kuin "piru raamattua"!

        Lopeta saastaisten valhesatujesi sepittäminen näissä aloitukissa.

        Postaile omissa aloituksissasi, mitä lystäät.

        Mutta harhaoppista ei tule lausua tervetulleeksi, ja sellainen kun olet, pysy omassa karsinassasi.

        Paavalilla ei ollu Saatanan henkeä. Mutta sinulla se näyttää olevan ja kovasti!

        JUUTALAISTEN SAATANA TÄMÄN MAAILMAN RUHTINAS.


    • Anonyymi

      Jumala voi käyttää pahoja henkiä ja valheen henkiä omiin tarkoituksiinsa koetellakseen ihmistä, luopuvatko he lapsen uskosta ja kasteen armosta, vai vaihtavako sen villitseviin hurmoshenkiin.

      • Anonyymi

        Henki voi Jeesuksenkin heti kasteen jälkeen Saatanan luokse koeteltavaksi ja kiusattavaksi.

        Näin ihmisiäkin voidaan käyttää hurmoslahkossa, meneekö ihmisen siihen pyydykseen, vai palaako terveeseen kristillisyyteen takaisin, jossa on käskyt voimassa ja Jumalan pelko ja synnin tunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki voi Jeesuksenkin heti kasteen jälkeen Saatanan luokse koeteltavaksi ja kiusattavaksi.

        Näin ihmisiäkin voidaan käyttää hurmoslahkossa, meneekö ihmisen siihen pyydykseen, vai palaako terveeseen kristillisyyteen takaisin, jossa on käskyt voimassa ja Jumalan pelko ja synnin tunto.

        Ilm. 14:12 

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Historian puolelta tiedämme, että mitä vanhempi jokin asia on, kuten kirkkokunta on,
        lähempänä ajallisesti sitä alkuperäistä tapahtumaa, niin sen luotettavampi se on.

        Uudet ilmiöt voi olla vain pelkää piratismia ja matkimista.


      • Anonyymi

        Sinä sabotoit palstaa postaamalla työksesi solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Tarkoituksesi on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu uskosta ja tuoda tilalle helluntailaisuuden pakanalliset symboliopit ja saatanan synago


      • Anonyymi

        Täyttä huuhaata.

        Paholainen on aina toki väijymässä ketä milloinkin.

        Siihen ei tarvita hurmoksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki voi Jeesuksenkin heti kasteen jälkeen Saatanan luokse koeteltavaksi ja kiusattavaksi.

        Näin ihmisiäkin voidaan käyttää hurmoslahkossa, meneekö ihmisen siihen pyydykseen, vai palaako terveeseen kristillisyyteen takaisin, jossa on käskyt voimassa ja Jumalan pelko ja synnin tunto.

        "Henki voi Jeesuksenkin heti kasteen jälkeen Saatanan luokse koeteltavaksi ja kiusattavaksi."

        Niin tapahtui. Mutta perkele hävisi ottelun.
        Ei saanut saatana sidottua Jeesusta, eikä lankeamaan.

        Samoin oli Paavalin kohdalla.

        Eikä kyse ollut kiusauksesta eikä koetuksesta,'
        vaan JUmalan tarkasti valitsemasta "kurituskeinosta", jotta Paavali ei ylpistyisi.

        - Koettelu?
        - Kusaua?
        - Kasvatus?
        - Kuritus?

        Ne ovat kaikki ERI asioita. Ei pidetä sotkea kaikkea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Henki voi Jeesuksenkin heti kasteen jälkeen Saatanan luokse koeteltavaksi ja kiusattavaksi."

        Niin tapahtui. Mutta perkele hävisi ottelun.
        Ei saanut saatana sidottua Jeesusta, eikä lankeamaan.

        Samoin oli Paavalin kohdalla.

        Eikä kyse ollut kiusauksesta eikä koetuksesta,'
        vaan JUmalan tarkasti valitsemasta "kurituskeinosta", jotta Paavali ei ylpistyisi.

        - Koettelu?
        - Kusaua?
        - Kasvatus?
        - Kuritus?

        Ne ovat kaikki ERI asioita. Ei pidetä sotkea kaikkea!

        Eri tilanteesta on kysymys. Jeesus kohtasi Saatanan ja väitteli tämän kanssa, ja sitten Saatana jätti Jeesuksen rauhaan.

        Paavali sai sisälleen ihan suoraan Saatanan käskyläisen "The prince of Evlil's pririt"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri tilanteesta on kysymys. Jeesus kohtasi Saatanan ja väitteli tämän kanssa, ja sitten Saatana jätti Jeesuksen rauhaan.

        Paavali sai sisälleen ihan suoraan Saatanan käskyläisen "The prince of Evlil's pririt"

        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
        ---------------------------------------------

        Paavalin saadessa erityisiä kokemuksia Jumalan maailmoissa, hänelle olisi saattanut syntyä kiusaus ylpeillä ja kerskailla. Jumala armossaan tahtoi varjella uskollista palvelijaansa eksymästä ylpeyden syntiin. Ja antoi pahuudelle (rajatun) luvan "rusikoida" eli kurittaa Paavalin fyysistä tasoa.

        Asian voisi metaforalla sanoa näin profaanisti:
        - Mitä suurempitehoinen auto, sen paremmat jarrut ja hallintalaitteet on oltava!

        Siitä oli Paavalin kohdalla kyse. Jumala laittoi sellaiset "jarrut" - että Paavali pysyi tasapainossa, oli balanssi olemassa. On oltava tarkkana sanoissa? Demoninen henki rusikoi Paavalin kehoa. Pyhä Henki antoi voiman kestää. Jumalan voima tuli tässä heikkoudessa paremmin esille!

        • "Emme tiedä, mikä Paavalin pistin oli. Se saattoi olla ruumiillinen sairaus tai jokin sielullinen seikka, joka vaivasi apostolia jatkuvasti. Pistimellä oli mahdollisesti jotain tekemistä myös synnin kanssa; menneisyyden vainot muistuivat mieleen tai jokin vaikea luonteenvika ei ottanut korjaantuakseen. Oli miten oli, Paavali joutui suorittamaan koko mittavan elämäntyönsä jotain vaikeaa kärsimystä kantaen. "

        On siis tunnettava ne faktat, että kun Pyhä Henki oli Paavalissa, tämä "pistin" oli alamainen ja alistettu tekijä. Sen toiminta oli Jumalan hallinnassa. Pahuuden voimat ovat kaikki alisteisia Herran voiman edessä.

        Jobiakin sai saatana koetella VAIN Herran luvalla! ( Job 2:6, 1:12)

        Paha henki, saatana ei siis ottanut eikä saanut Paavalia haltuunsa!
        Eikä mikään UT:n opetus todista, että Jumala olisi ottanut Paavalilta pois Pyhää Henkeä! Pahuudella ei ollut valtaa Paavalin henkeen!

        (Kun sellaista valheoppia julkisesti kirjoitetaan, on todella synkkä pimeys saartamassa kirjoittajan!)

        Paavali oli Jumalan palvelija loppuun saakka. Vielä merimatkalla Roomaan Hänessä vaikutti väkevä Jumalan voima ja johdatus! Häntä rohkaistiin erityisillä tavoilla...

        Lue Apostolien tekojen luvut 27-29. Saavuttuan Roomaan:

        "Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat; ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä." ( Apt 28:31)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri tilanteesta on kysymys. Jeesus kohtasi Saatanan ja väitteli tämän kanssa, ja sitten Saatana jätti Jeesuksen rauhaan.

        Paavali sai sisälleen ihan suoraan Saatanan käskyläisen "The prince of Evlil's pririt"

        Kirottua valhetta. Paavali ei saanut sisälleen saatanaa.

        Valheesi ei saa MITÄÄN tukea mistään Raamatusta.

        (Paitsi mustasta ramatustasi) jota sovellat.

        Olet jätetty Herran kuritukseen. 1 Tim. 1:20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä huuhaata.

        Paholainen on aina toki väijymässä ketä milloinkin.

        Siihen ei tarvita hurmoksia!

        JUUTALAINEN SAATANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
        ---------------------------------------------

        Paavalin saadessa erityisiä kokemuksia Jumalan maailmoissa, hänelle olisi saattanut syntyä kiusaus ylpeillä ja kerskailla. Jumala armossaan tahtoi varjella uskollista palvelijaansa eksymästä ylpeyden syntiin. Ja antoi pahuudelle (rajatun) luvan "rusikoida" eli kurittaa Paavalin fyysistä tasoa.

        Asian voisi metaforalla sanoa näin profaanisti:
        - Mitä suurempitehoinen auto, sen paremmat jarrut ja hallintalaitteet on oltava!

        Siitä oli Paavalin kohdalla kyse. Jumala laittoi sellaiset "jarrut" - että Paavali pysyi tasapainossa, oli balanssi olemassa. On oltava tarkkana sanoissa? Demoninen henki rusikoi Paavalin kehoa. Pyhä Henki antoi voiman kestää. Jumalan voima tuli tässä heikkoudessa paremmin esille!

        • "Emme tiedä, mikä Paavalin pistin oli. Se saattoi olla ruumiillinen sairaus tai jokin sielullinen seikka, joka vaivasi apostolia jatkuvasti. Pistimellä oli mahdollisesti jotain tekemistä myös synnin kanssa; menneisyyden vainot muistuivat mieleen tai jokin vaikea luonteenvika ei ottanut korjaantuakseen. Oli miten oli, Paavali joutui suorittamaan koko mittavan elämäntyönsä jotain vaikeaa kärsimystä kantaen. "

        On siis tunnettava ne faktat, että kun Pyhä Henki oli Paavalissa, tämä "pistin" oli alamainen ja alistettu tekijä. Sen toiminta oli Jumalan hallinnassa. Pahuuden voimat ovat kaikki alisteisia Herran voiman edessä.

        Jobiakin sai saatana koetella VAIN Herran luvalla! ( Job 2:6, 1:12)

        Paha henki, saatana ei siis ottanut eikä saanut Paavalia haltuunsa!
        Eikä mikään UT:n opetus todista, että Jumala olisi ottanut Paavalilta pois Pyhää Henkeä! Pahuudella ei ollut valtaa Paavalin henkeen!

        (Kun sellaista valheoppia julkisesti kirjoitetaan, on todella synkkä pimeys saartamassa kirjoittajan!)

        Paavali oli Jumalan palvelija loppuun saakka. Vielä merimatkalla Roomaan Hänessä vaikutti väkevä Jumalan voima ja johdatus! Häntä rohkaistiin erityisillä tavoilla...

        Lue Apostolien tekojen luvut 27-29. Saavuttuan Roomaan:

        "Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat; ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä." ( Apt 28:31)

        Juutalainen JOB JUUTALAINEN SAATANA.


    • Anonyymi

      Alkukielen mukaan Paavalin saama demonihenki oli "The prince of Evil spirit"

      King James kännöksen mukaan oikein Saatanan viestinvälittäjä henki.

      "The messenger of Sathan", sitä Paavali kutsui "piikiksi".

      Saatanan enkeli on se piikki minkä Paavali sai sisälleen, eikä Jumala ottanut sitä pois pyynnöistä ja rukouksista huolimatta.

      • Anonyymi

        Ei siinä puhuta mistään sairauksista tms. Siinä puhutaan koko ajan Paavalin saamasta Saatanan enkelistä, jonka mies sai sisälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä puhuta mistään sairauksista tms. Siinä puhutaan koko ajan Paavalin saamasta Saatanan enkelistä, jonka mies sai sisälleen.

        Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

        Sinä sabotoit palstaa postaamalla työksesi solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Tarkoituksesi on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu uskosta ja tuoda tilalle helluntailaisuuden pakanalliset symboliopit ja saatanan synagoogan valheet.


      • Anonyymi

        Kirottua valhetta.

        MIKÄÄN Raamattu - UT ei kirjoita, että Paavali olisi saanut sisälleen saatanaa.Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        Jokainen normiälyinen osaa lukea, että

        - tämä pistin oli ulkoisen, fyysisen tason asia ( lihaani)

        - että kyse ei ollut sisälle tulleesta saatanasta!

        ------------------------------------------------
        Eli, Sinä paatunut valheen kirjoittaja, koska jatkat tätä törkeää linjaasi, on nyt ihan selvää, että Jumalan ilmoitus on oikea ja pätevä.

        Sinut itsesi on määrätty "saatanan haltuun kuritettavaksi".

        "... jotka minä olen jättänyt saataan haltuun kuritettavaksi, etteivät enää pilkkaisi"

        kirjoitti Paavali.

        Sinä olet mitä ilmeisemmin "tilannut" itseesi tämän kurituksen.
        Ei Herra määrää kaikille tällaista äärimmäistä kurituksen muotoa ja tasoa!

        Kun valheellisesti ja kroonisesti kirjoitat KYMMENIÄ kertoja Paavalista sellaista, joka on VALHETTA eikä perustu UT:n kirjoituksiin

        olet ryhtynyt äärimmäisen tason julkeuteen.

        Ei siis ihme, että Jumala on päättänyt tehdä pisteen valheidesi saasteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä puhuta mistään sairauksista tms. Siinä puhutaan koko ajan Paavalin saamasta Saatanan enkelistä, jonka mies sai sisälleen.

        Kirottu olkoon valheesi Paavalista, ja kirottu se käsi joka tuollaista kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirottua valhetta.

        MIKÄÄN Raamattu - UT ei kirjoita, että Paavali olisi saanut sisälleen saatanaa.Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        Jokainen normiälyinen osaa lukea, että

        - tämä pistin oli ulkoisen, fyysisen tason asia ( lihaani)

        - että kyse ei ollut sisälle tulleesta saatanasta!

        ------------------------------------------------
        Eli, Sinä paatunut valheen kirjoittaja, koska jatkat tätä törkeää linjaasi, on nyt ihan selvää, että Jumalan ilmoitus on oikea ja pätevä.

        Sinut itsesi on määrätty "saatanan haltuun kuritettavaksi".

        "... jotka minä olen jättänyt saataan haltuun kuritettavaksi, etteivät enää pilkkaisi"

        kirjoitti Paavali.

        Sinä olet mitä ilmeisemmin "tilannut" itseesi tämän kurituksen.
        Ei Herra määrää kaikille tällaista äärimmäistä kurituksen muotoa ja tasoa!

        Kun valheellisesti ja kroonisesti kirjoitat KYMMENIÄ kertoja Paavalista sellaista, joka on VALHETTA eikä perustu UT:n kirjoituksiin

        olet ryhtynyt äärimmäisen tason julkeuteen.

        Ei siis ihme, että Jumala on päättänyt tehdä pisteen valheidesi saasteeseen.

        Ei tosiaankaan ihme? Aihetta on....


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17648559/mita-on-luvassa-paavalin-herjaajille-ja-hapaisijoille


    • Anonyymi

      Valaiseva ote julkisesta tekstistä:
      Lähde: https://rovasti.fi/node/378

      ”Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi (7). Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä (8). Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima (9). Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas” (2 Kor 12:7-10, KR 92).

      Paavalin vaivana oli jotakin, joka jatkuvasti rusikoi ja kuritti häntä (kreik. kolafitzo = antaa korvapuusti, Matt 26:67 = lyödä nyrkillä; 1 Kor 4:11 = piestä).

      Hän kuvailee sen pistävänä piikkinä ruumiissaan, pistimenä lihassa (kreik. skolops te sarki = teroitettu paalu, seiväs, oas, kuin tikku sormessa). Se oli tullut Herran kädestä. Sitä ilmaisee sanat ”olen saanut”. Siinä on alkukielessä saada verbillä didomi aoristin passiivi muoto adothen. Pistin oli Jumalan antama.


      Tällainen tuskallinen kokemus on ollut varmasti eräs Paavalin elämän kipeimmistä ongelmista. Se oli kiusallinen. Se nöyryytti häntä. Todennäköisesti tämä piikki näkyi myös ulospäin hänen elämässään ja työssään ja saatamme kuvitella, että se jopa vahingoitti hänen työtään.


      Uskova Saatanan enkelin rusikoimana
      Paavali paljastaa elämästään jotain tuskallista. Tästä hänen saamastaan pistimestä oli tullut ase Saatanan käsiin. Sen avulla Saatanan enkeli pääsi kurittamaan ja rusikoimaan häntä. Vaikka Herra käytti pistintä pitääkseen Paavalin kurissa ja siten oikealla tiellä, hän samalla antoi Saatanan enkelille mahdollisuuden päästä kiusaamaan valittua asettaan. Olemme erään Jumalan kaitsennan suuren salaisuuden edessä. Miksi Jumala sallii Saatanan sillä tavoin raastaa Jumalan omia lapsia. Eikö pienempi kuritus olisi riittänyt?
      https://rovasti.fi/node/378

      • Anonyymi

        Selityksiä piisaa kun yksi sana "pistin" otetaan irti kontekstista ja sille yritetään keksiä konkreettisia ihmismielelle sopivia selityksiä.

        Raamattu sanoo ihan suoraan, että Paavalin saama Saatanan henki on se piikki, joka vaivasi Paavalia koko loppuelämän ajaksi.

        Paavalille kävi ihan samalla tavalla kuin kuningas Saulille aikoinaan.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä piisaa kun yksi sana "pistin" otetaan irti kontekstista ja sille yritetään keksiä konkreettisia ihmismielelle sopivia selityksiä.

        Raamattu sanoo ihan suoraan, että Paavalin saama Saatanan henki on se piikki, joka vaivasi Paavalia koko loppuelämän ajaksi.

        Paavalille kävi ihan samalla tavalla kuin kuningas Saulille aikoinaan.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Raamatun mukaa kaikki ihmiset joutuvat hurmoshenkien ja saatanoiden seulottavaksi lahkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä piisaa kun yksi sana "pistin" otetaan irti kontekstista ja sille yritetään keksiä konkreettisia ihmismielelle sopivia selityksiä.

        Raamattu sanoo ihan suoraan, että Paavalin saama Saatanan henki on se piikki, joka vaivasi Paavalia koko loppuelämän ajaksi.

        Paavalille kävi ihan samalla tavalla kuin kuningas Saulille aikoinaan.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Kirjoita kirottuja valheitasi.
        Paavalilla ja VT:n kuningas Saulilla ( 1, Sam 16:14)

        ei ole MITÄÄN yhteyttä keskenään.

        Paavalista ei Pyhä Henki poistunut.



        JK: jatka vain vahleistasi Paavalista, niin syntimittasi täyttyy, ja' sanktiosi määräytyy sen mukaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä piisaa kun yksi sana "pistin" otetaan irti kontekstista ja sille yritetään keksiä konkreettisia ihmismielelle sopivia selityksiä.

        Raamattu sanoo ihan suoraan, että Paavalin saama Saatanan henki on se piikki, joka vaivasi Paavalia koko loppuelämän ajaksi.

        Paavalille kävi ihan samalla tavalla kuin kuningas Saulille aikoinaan.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali tiesi itsekin, että Pyhä Henki vedettiin pois ja paha henki tuli sen tilalle.

        "Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima "

        Raamatun kielessä voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali tiesi itsekin, että Pyhä Henki vedettiin pois ja paha henki tuli sen tilalle.

        "Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima "

        Raamatun kielessä voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        "”Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi (7). Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä (8). Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima (9). Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas” (2 Kor 12:7-10, KR 92).

        Paavalin vaivana oli jotakin, joka jatkuvasti rusikoi ja kuritti häntä (kreik. kolafitzo = antaa korvapuusti, Matt 26:67 = lyödä nyrkillä; 1 Kor 4:11 = piestä). Hän kuvailee sen pistävänä piikkinä ruumiissaan, pistimenä lihassa (kreik. skolops te sarki = teroitettu paalu, seiväs, oas, kuin tikku sormessa). Se oli tullut Herran kädestä. Sitä ilmaisee sanat ”olen saanut”. Siinä on alkukielessä saada verbillä didomi aoristin passiivi muoto adothen. Pistin oli Jumalan antama.

        Tällainen tuskallinen kokemus on ollut varmasti eräs Paavalin elämän kipeimmistä ongelmista. Se oli kiusallinen. Se nöyryytti häntä. Todennäköisesti tämä piikki näkyi myös ulospäin hänen elämässään ja työssään ja saatamme kuvitella, että se jopa vahingoitti hänen työtään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali tiesi itsekin, että Pyhä Henki vedettiin pois ja paha henki tuli sen tilalle.

        "Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima "

        Raamatun kielessä voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        ”Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi (7). Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä (8). Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima (9). Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas” (2 Kor 12:7-10, KR 92).

        Paavalin vaivana oli jotakin, joka jatkuvasti rusikoi ja kuritti häntä (kreik. kolafitzo = antaa korvapuusti, Matt 26:67 = lyödä nyrkillä; 1 Kor 4:11 = piestä). Hän kuvailee sen pistävänä piikkinä ruumiissaan, pistimenä lihassa (kreik. skolops te sarki = teroitettu paalu, seiväs, oas, kuin tikku sormessa). Se oli tullut Herran kädestä. Sitä ilmaisee sanat ”olen saanut”. Siinä on alkukielessä saada verbillä didomi aoristin passiivi muoto adothen. Pistin oli Jumalan antama.

        Tällainen tuskallinen kokemus on ollut varmasti eräs Paavalin elämän kipeimmistä ongelmista. Se oli kiusallinen. Se nöyryytti häntä. Todennäköisesti tämä piikki näkyi myös ulospäin hänen elämässään ja työssään ja saatamme kuvitella, että se jopa vahingoitti hänen työtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali tiesi itsekin, että Pyhä Henki vedettiin pois ja paha henki tuli sen tilalle.

        "Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima "

        Raamatun kielessä voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Pyhä Henki ja paha henki eli Saatanan henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali tiesi itsekin, että Pyhä Henki vedettiin pois ja paha henki tuli sen tilalle.

        "Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima "

        Raamatun kielessä voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Sinussa ei koskaan ole ollutkaan Pyhää Henkeä, vaan ainoastaan tämän maailman jumalan henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali tiesi itsekin, että Pyhä Henki vedettiin pois ja paha henki tuli sen tilalle.

        "Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima "

        Raamatun kielessä voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Kirottuja ovat valheesi.
        Mutta niillä ei ole VOIMAA!

        Siis Pyhän Hengen voimaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa ei koskaan ole ollutkaan Pyhää Henkeä, vaan ainoastaan tämän maailman jumalan henki.

        Niin ja Valheen henki, hirveä ja röyhkeä demoni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ja paha henki eli Saatanan henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        Vanhan Testamentin kuningas SAUL, ei ollut Paavali!

        Saulista poistui Herran henki, ja Paha henki vaivasi.


        Mutta Paavalista ei sellaista kirjoitusta ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan Testamentin kuningas SAUL, ei ollut Paavali!

        Saulista poistui Herran henki, ja Paha henki vaivasi.


        Mutta Paavalista ei sellaista kirjoitusta ole!

        Periaate on ihan selvä. Paha henki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä piisaa kun yksi sana "pistin" otetaan irti kontekstista ja sille yritetään keksiä konkreettisia ihmismielelle sopivia selityksiä.

        Raamattu sanoo ihan suoraan, että Paavalin saama Saatanan henki on se piikki, joka vaivasi Paavalia koko loppuelämän ajaksi.

        Paavalille kävi ihan samalla tavalla kuin kuningas Saulille aikoinaan.

        1. Sam. 16:14 

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        JUUTALAISTA SAULIA VAIVASI JUUTALAINEN SAATANAN HENKI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa kaikki ihmiset joutuvat hurmoshenkien ja saatanoiden seulottavaksi lahkoissa.

        Vapareissa jehovissa lestoissa on pahempaa meno siellä laitetaan saatanalle musiikin kuuntelusta koska lestat ei voi kuunnella.


    • Anonyymi

      Raamatun yleinen lauserakenne on juuri sellainen, että sama asia sanotaan kahdella eri tavalla. Paavali käytti Saatanan enkelistä myös nimitystä "piikki", mutta kyse on ihan samasta asiasta eli Saatanan enkelistä.

      Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

      • Anonyymi

        i, on pistin annettu minun lihaani,

        Niin juuri.
        Lihaani, eli fyysiseen tasoon.
        Ei henkeen, koska Paavalissa oli JUmalan Henki.

        Loppuun saakka!

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        i, on pistin annettu minun lihaani,

        Niin juuri.
        Lihaani, eli fyysiseen tasoon.
        Ei henkeen, koska Paavalissa oli JUmalan Henki.

        Loppuun saakka!

        Amen

        Ei liha mitän ajattele.

        Saatanan enkeli on henkiolento vailla fyysistä ruumista, ei se pysy kiinni pelkässä lihassa eikä ihossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liha mitän ajattele.

        Saatanan enkeli on henkiolento vailla fyysistä ruumista, ei se pysy kiinni pelkässä lihassa eikä ihossa.

        Paha henki menee ihmisen sieluun sisälle asumaan.

        25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

        25 Ja kuin hän tulee, löytää hän sen luudilla lakaistuksi ja kaunistetuksi.

        25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha henki menee ihmisen sieluun sisälle asumaan.

        25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

        25 Ja kuin hän tulee, löytää hän sen luudilla lakaistuksi ja kaunistetuksi.

        25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

        Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        i, on pistin annettu minun lihaani,

        Niin juuri.
        Lihaani, eli fyysiseen tasoon.
        Ei henkeen, koska Paavalissa oli JUmalan Henki.

        Loppuun saakka!

        Amen

        Jätin pois tärkeimmän tiedon, että Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin, jota hän kutsuu myös pistimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätin pois tärkeimmän tiedon, että Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin, jota hän kutsuu myös pistimeksi.

        Pistos on kreikaksi pojan usko.


    • Anonyymi

      Raamatussa kasteessa tapahtuvaa uudestisyntymistä kutsutaan "uudestisyntymisen pesoksi", jossa peso on kaste, jossa aina käytetään vettä.

      Jeesus sanoo saman asian hieman erilailla: uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä.

    • Anonyymi

      Tiedossa on, että tälle Paavalin häpäisijälle on varattuna äärimmäisen kova Jumalan kuritus.

      Argumentteja on paljon.

      Ei vain törkeät valheet Paavalista, vaan?

      Se räikeä harhaopin yritys, jonka motiivina on koettaa romuttaa monien usko ja luottamus Paavalin opetuksiin.

      Kyseessä on erittäin raju demonisten voimien hyökkäys Jumalan valtakuntaa vastaan.

      Mutta? Kuka on koskaan lopunperin selvinnyt vailla seuraamuksia, jos ja kun on ryhynyt "sotaan" Jumalan VALTAA vastaan?

      Ei kukaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kreikan kielestä tehdyissä tarkoissa käännöksissä sanotaan Paavalin saaman Saatanan enkelin olleen "The Prince of Evils' spirits)

      • Anonyymi

        Ei mikään pikkutekijä, vaan oikein Prinssidemoni.

        King James käännöksen mukaan Saatanan viestintäpäällikkö. "The Messenger of Sathan" -niminen demoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään pikkutekijä, vaan oikein Prinssidemoni.

        King James käännöksen mukaan Saatanan viestintäpäällikkö. "The Messenger of Sathan" -niminen demoni.

        Pistin ei tullut Paavalin sisälle, vaan
        fyysisen olemuksen tasolle, kehoon (body) ruumiiseen.

        Ei henkeen!


        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
        ---------------------------------------------


      • Anonyymi

        Niinhän se on kirjoitettu suomeksiksin!

        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        Mutta? Ei saatanan henkeä Paavalin henkeen!

        Se pistin oli vain fyysisen tason (lihan) asia. Sen vaikutus oli kohdistettu Kehoon (body) jotta Paavali pysyisi HENGEN tasolla ja voimassa!

        Etkö ole lukenut 2 Kor 12:1-11

        Lopeta krooninen valehtelu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään pikkutekijä, vaan oikein Prinssidemoni.

        King James käännöksen mukaan Saatanan viestintäpäällikkö. "The Messenger of Sathan" -niminen demoni.

        Sanansaattajat messengers


    • Anonyymi

      Mistä johtuu, etten saa julkaistua yhtään mitään aloituksia enää nykyään? Siis tällä tavoin voin vastata muiden kirjoituksiin, mutta aloitukseni eivät tule näkyviin. Ja ei voi olla että kaikki olisivat bottien sensuroitavissa.

      LS

      • Anonyymi

        Yläpidosssa on antin myheritage-valhejuutalaiset. Ps. lue noeasti...


      • Anonyymi

        Mistä asioista olet tehnyt aloituksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä asioista olet tehnyt aloituksia?

        Eilen Jeesuksen opetuksesta, missä kaksi tai kolme on yhtä siellä hän on heidän keskellä....tänään käsittelin ahdistusta...tein myös ihmettelyjetjun kun ei näy aloitukset...toisen kerran kortin Jeesuksen opetuksia ..yhtenä päivänä kyselin kuulumisia palstalaisilta ja sen ymmärrän jos botti poistaisi..

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä asioista olet tehnyt aloituksia?

        Anna aihe, mikä ei pisti niin koetan ja luotatko minuun jos sanon yrittäneeni sen postata?

        Joku päivä ihan kuin olisin lukenut että joku kirjoitti tästä samasta asiasta ettei aloituksia när ja jotkut vaan totesi kirjoittajalle, että botit poistaa vääränlaisen aloutukset....mutta kyse ei ole aloituksesta...vaan mietin ihan oikeasti voidaanko joku henkilö laittaa aloitusten teko kieltoon ja miksi?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna aihe, mikä ei pisti niin koetan ja luotatko minuun jos sanon yrittäneeni sen postata?

        Joku päivä ihan kuin olisin lukenut että joku kirjoitti tästä samasta asiasta ettei aloituksia när ja jotkut vaan totesi kirjoittajalle, että botit poistaa vääränlaisen aloutukset....mutta kyse ei ole aloituksesta...vaan mietin ihan oikeasti voidaanko joku henkilö laittaa aloitusten teko kieltoon ja miksi?

        LS

        Ihan asiaa on, mutta tämä palsta -aloitus siis - ei ole OIKEA paikka selvittää?
        Ongelmia tuntuu olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan asiaa on, mutta tämä palsta -aloitus siis - ei ole OIKEA paikka selvittää?
        Ongelmia tuntuu olevan?

        Mikä on oikea paikka asiaa selvittää?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oikea paikka asiaa selvittää?

        LS

        Siis Suomi24 ylläpito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Suomi24 ylläpito.

        Niin että haluaisin olla ei anonyymi ylläpidolla? Hmm...enpä tiedä, pidän siitä, että olen anonyymi vaikka kyllähän tästäkin IP:n näkee.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Suomi24 ylläpito.

        Ehkä tämä on vain sen "merkki"...että on aika lopettaa kirjoittaminen tänne....enpä tiedä.

        LS


    • Anonyymi

      • Joku nostaa Kissan-Kokoisilla-Kirjaimilla esille jonkun YHDEN jakeen!
      • Sitten: esiintyy Suurena- Raamatttu-Experttinä.

      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Raamatun mukaan EI KUKAAN kastanut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!

      • Joku nostaa Kissan-Kokoisilla-Kirjaimilla esille jonkun YHDEN jakeen!
      • Sitten: esiintyy Suurena- Raamatttu-Experttinä.

      Niinhän se on!!!

    • Anonyymi

      Paha henki sai Paavalista omistusosuuden Paavalin tekemien syntien vuoksi.
      Siksi Paholaisen Henki piti lähettää Paavaliin.

      a stake =omistusosuus

      Paholainen vaati jopa Mooseksen ruumista itselleen, koska Mooses oli murhamies kuten Paavalikin oli.

      • Anonyymi

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        σκολοψ


        skolops skol'-ops


        4647

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        perhaps from the base of 4628 and 3700


        subst. (mask.)

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        1


        AV-thorn 1

        Merkitys

        1) a pointed piece of wood, a pale, a stake

        2) a sharp stake, splinter


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        σκολοψ


        skolops skol'-ops


        4647

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        perhaps from the base of 4628 and 3700


        subst. (mask.)

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        1


        AV-thorn 1

        Merkitys

        1) a pointed piece of wood, a pale, a stake

        2) a sharp stake, splinter

        7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Subjekti eli tekijä=Saatanan enkeli

        keinot ja menetelmät on eri asia


      • Anonyymi

        Ylienkeli lähetti kiistan Mooseksen ruumiista Jumalan ratkaistavaksi.


      • Anonyymi

        Kirottu olkoon valheesi!
        Jos jossakin on paholainen saanut otteen, se olet sinä itse!
        Ja siksi sinut onkin päätetty jättää Omistajasi kuritettavaksi.

        Syntiesi tähden.
        Valheidesi tähden.

        Oletko myös ehkä murhamiseskin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Subjekti eli tekijä=Saatanan enkeli

        keinot ja menetelmät on eri asia

        Sitten hän kirjoittaa:

        • "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." ( 2 Kor 12:7)

        • "Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu." ( Aramea-Raamattu)

        • "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." ( Biblia 1776)

        3- B Ei saatanan henkeä Paavaliin
        ---------------------------------------------


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylienkeli lähetti kiistan Mooseksen ruumiista Jumalan ratkaistavaksi.

        Sinunikin pilkaamisesti on otettu Jumalan pöydälle.


      • Anonyymi

        MOOSES OLI JUUTALAINEN TOKI SAATANA ON PAIKALLA ne teki kultaisen vasikan.


    • Anonyymi

      Vaikka ihminen saa synnit anteeksi, niin synnin seuraukset on aina maksettava tavalla tai toisella.

      2. Moos. 34:7 

      Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

      Jollei ole lapsia tai lasten lapsia niin kaikki synnin seurauksen tulee ihmisen itsensä maksettavaksi elinaikana, vaikka synnin saisi anteeksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        2 MOOSES 34 KOSKEE SAATANAN SYNAGOGAA JUUTALAISIA . EI kuulu kristityille .


    • Anonyymi

      Puinen piikki olisi tietenkin mädäntynyt ja poistunut lihasta, eikä se olisi vaivannut Paavalia elämän loppuun asti.
      Raamatun asiat on hengellisiä asioita.

      • Anonyymi

        "Pistin" ei ollut mikään puupiikki! Ettekö ota edes selvää asioista?

        Mitä on pistin?

        Pistin eli bajonetti on sotilasaseen piippuun, yleensä sen alle kiinnitettävä pistoase. Pistin on tarkoitettu lähitaisteluun juoksuhaudoissa tai viimeiseksi keinoksi käytettäväksi tilanteissa, joissa ammukset ovat loppuneet. Perinteisesti on puhuttu bajoneteista.

        Siis? Pistimellä Paavali kuvasi tunnettua yleistä asiaa.
        Pistin on välin, jolla ULKOAPÄIN tehdään jotakin?

        Pistin ei teitenkään ole joku hammastikku pakarassa!

        Vaan se oli tuskaa tuottava ase.


        Jumalan määräämä "pistin" oli se väline, jolla Paavalia kuritettiin ulkoapäin.

        Ei syntien vuoksi!

        Vaan, koska hän oli Jumalan erikoisvalittu, apostoli, joka sai vierailla jopa "taivaallisissa"!

        Ja jotta ei ylpistyisi - Jumala laittoi hänelle jarruja.

        Lukekaa 2 Koritt 12.1-11

        Paavalin vihaaja on kirottu itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pistin" ei ollut mikään puupiikki! Ettekö ota edes selvää asioista?

        Mitä on pistin?

        Pistin eli bajonetti on sotilasaseen piippuun, yleensä sen alle kiinnitettävä pistoase. Pistin on tarkoitettu lähitaisteluun juoksuhaudoissa tai viimeiseksi keinoksi käytettäväksi tilanteissa, joissa ammukset ovat loppuneet. Perinteisesti on puhuttu bajoneteista.

        Siis? Pistimellä Paavali kuvasi tunnettua yleistä asiaa.
        Pistin on välin, jolla ULKOAPÄIN tehdään jotakin?

        Pistin ei teitenkään ole joku hammastikku pakarassa!

        Vaan se oli tuskaa tuottava ase.


        Jumalan määräämä "pistin" oli se väline, jolla Paavalia kuritettiin ulkoapäin.

        Ei syntien vuoksi!

        Vaan, koska hän oli Jumalan erikoisvalittu, apostoli, joka sai vierailla jopa "taivaallisissa"!

        Ja jotta ei ylpistyisi - Jumala laittoi hänelle jarruja.

        Lukekaa 2 Koritt 12.1-11

        Paavalin vihaaja on kirottu itse.

        Saatan enkeli on henkiolento ei sillä mitään ulkoapäin työnnettäviä puutikkuja ole.

        Ne on vertauskuvia itse paholaisen hengelle,jonka toiminta ihmisen sielussa on yhtä "pistelyä ja vaivaamista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pistin" ei ollut mikään puupiikki! Ettekö ota edes selvää asioista?

        Mitä on pistin?

        Pistin eli bajonetti on sotilasaseen piippuun, yleensä sen alle kiinnitettävä pistoase. Pistin on tarkoitettu lähitaisteluun juoksuhaudoissa tai viimeiseksi keinoksi käytettäväksi tilanteissa, joissa ammukset ovat loppuneet. Perinteisesti on puhuttu bajoneteista.

        Siis? Pistimellä Paavali kuvasi tunnettua yleistä asiaa.
        Pistin on välin, jolla ULKOAPÄIN tehdään jotakin?

        Pistin ei teitenkään ole joku hammastikku pakarassa!

        Vaan se oli tuskaa tuottava ase.


        Jumalan määräämä "pistin" oli se väline, jolla Paavalia kuritettiin ulkoapäin.

        Ei syntien vuoksi!

        Vaan, koska hän oli Jumalan erikoisvalittu, apostoli, joka sai vierailla jopa "taivaallisissa"!

        Ja jotta ei ylpistyisi - Jumala laittoi hänelle jarruja.

        Lukekaa 2 Koritt 12.1-11

        Paavalin vihaaja on kirottu itse.

        Menkääs nuorten iltoihin vapauttamaan satanisteja huumeista. Hellarinuoret synagogan moskeijan vetää huumeita. Myy varastettua tavaraa.


    • Anonyymi

      Paavali itse kutsuu Saatanan enkeliä pistimeksi.

      "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi,
      on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli,
      rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi." (Biblia 1776)

      • Anonyymi

        pistin=saatanan enkeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pistin=saatanan enkeli

        "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi,
        on pistin annettu

        - minun lihaani.

        Mutta ei "minun henkeeni".

        Ne ovat eri asioita.


        JK. kun sinunkin kohdallasi saatana saa kurittaa sinua, niin sitten loppuvat pilkkapuheet.
        Tässä kohtalosi, määrätty. Lue 1 Tim 1:20

        Sinua Jumala kurittaa pilkkaamisesti tähden, syntiesia ja ylpeytesi tähden.

        Niin ei ollut Paavalin kohdalla.


      • Anonyymi

        Lihalla tarkoitetaan myös ihmisen mieltä eikä pelkästään fyysistä lihaa.

        Puhutaan lihan mielestä, kyllä se on ihmisen sielussa se lihankin mieli. Ei liha mitään ajattele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihalla tarkoitetaan myös ihmisen mieltä eikä pelkästään fyysistä lihaa.

        Puhutaan lihan mielestä, kyllä se on ihmisen sielussa se lihankin mieli. Ei liha mitään ajattele.

        Lihan saasta=ulkoista fyysisen lihan likaa, esim. Mikve-pesut yhdynnän ja kuukautisten vuoksi.

        Lihan teot=syntiä, hengellinen asia.


    • Anonyymi

      "lahkot" kuten Parhamilaisuus on lihan tekoja, Gal.5:20

    • Anonyymi

      "lahkot" on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi

      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      Kirkot on Kirkkoja ja lahkot on lahkoja. Kyllä kansa tietää niiden eron.

    • Anonyymi

      Sehän on Paavalin käyttämä kielikuva "pistin" Saatanan enkelistä, jonka oli juuri saanut uudeksi henkioppaaksi.

      Paavali oli voimakas miekkailua ja nyrkkeilyä harrastava mies, ei häntä kukaan uskaltanut millään heinäseipäällä pistellä.

      King James -käännöksen mukaan "The messenger of Sathan" -niminen demoni.

      • Anonyymi

        1. Kor. 9:26 

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        nyrkkeillä sanan synonyymejä Strongin koodin mukaan on: hakata, iskeä, piestä, nylkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 9:26 

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        nyrkkeillä sanan synonyymejä Strongin koodin mukaan on: hakata, iskeä, piestä, nylkeä

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana NYRKKEILLÄ


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        δερω


        dero der'-o


        1194

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        a root word


        verb

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        15


        AV-beat 12, smite 3

        Merkitys

        1) to flay, skin

        2) to beat, thrash, smite


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana NYRKKEILLÄ


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        δερω


        dero der'-o


        1194

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        a root word


        verb

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        15


        AV-beat 12, smite 3

        Merkitys

        1) to flay, skin

        2) to beat, thrash, smite

        Miekkalähetystä se oli jo silloin.

        Luuk. 22:49 

        Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miekkalähetystä se oli jo silloin.

        Luuk. 22:49 

        Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?"

        Luuk. 22:36 

        Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 22:36 

        Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.

        Joh. 18:10 

        Simon Pietarilla oli miekka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana NYRKKEILLÄ


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        δερω


        dero der'-o


        1194

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        a root word


        verb

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        15


        AV-beat 12, smite 3

        Merkitys

        1) to flay, skin

        2) to beat, thrash, smite

        Kirotut ovat kommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 22:36 

        Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.

        Kuulut siis miekkamiehiin?
        Agendasi on tappamisen tasoa?

        Mutta valheesi ja manipulointisi ei hämää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 18:10 

        Simon Pietarilla oli miekka.

        Jeesus ei ollut MIEKKALÄHETYKSEN johtaja!



        "Niin Jeesus sanoi Pietarille:
        Pistä miekkasi tuppeen. Enkö minä joisi sitä maljaa jonka Isä on Minulle antanut."

        Joh 18:11,


        Matt 26:51-52

        " Silloin Jeesua sanoi: Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
        - Vai luuletko että voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miekkalähetystä se oli jo silloin.

        Luuk. 22:49 

        Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?"

        "Miekkalähetystä se oli jo silloin."

        Valhetta! naurettavaa valheen yritystä!


        Jeesus ei ollut MIEKKALÄHETYKSEN johtaja!

        "Niin Jeesus sanoi Pietarille:
        Pistä miekkasi tuppeen. Enkö minä joisi sitä maljaa jonka Isä on Minulle antanut."

        Joh 18:11,

        Matt 26:51-52

        " Silloin Jeesua sanoi: Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
        - Vai luuletko että voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä."


      • Anonyymi

        Kirotut olkoon saastaiset satusi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 9:26 

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        nyrkkeillä sanan synonyymejä Strongin koodin mukaan on: hakata, iskeä, piestä, nylkeä

        SAATANA JUUTALAISTEN OMA KIUSASI JEESUSTA KUTEN JUUTALAISET KIUSASI HÄNTÄ. SAATANA VETI PSALMIA 91 JUUTALAISET PILKKASI. SAATANA MENI JUUDAKSEEN JUUTALAISEEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miekkalähetystä se oli jo silloin.

        Luuk. 22:49 

        Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?"

        JUUTALAISET SAATANAN USKOLLISET OLI TULOSSA PIDÄTTÄMÄÄN JUUTALAISEN JUDAKSEN MYYMÄÄ JEESUSTA JUUDAS OLI MYÖS VARASTELLUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 18:10 

        Simon Pietarilla oli miekka.

        SIMON NYT SATTUI OLEMAAN JUUTALAINEN ✡️🇮🇱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ollut MIEKKALÄHETYKSEN johtaja!



        "Niin Jeesus sanoi Pietarille:
        Pistä miekkasi tuppeen. Enkö minä joisi sitä maljaa jonka Isä on Minulle antanut."

        Joh 18:11,


        Matt 26:51-52

        " Silloin Jeesua sanoi: Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
        - Vai luuletko että voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä."

        Jeesus olikin rakkauden mies.


    • Anonyymi

      Eikö sinulla ole elässä ketään tai mitään tai mitään muuta ajateltavaa kuten liikunta- tai matkailu opiskelu taide tai joku ihmis- suhde hoidat vaikka jotain jotain Jouppila autat häntä peset vaatteet viet parturiin. Tee oikeesti jotain.

      • Anonyymi

        4) Valheenpaljastuskoneen 10 vastaväitettä! Todistajat, todisteet (2-3) puuttuvat!
        ------------------------------------------------------------------------------------------------
        Aluksi siis, ettei MIKÄÄN UT:n teksti, taikka MIKÄÄN historiallinen aineisto todista mitään noiden em:n 10 sepityksen tueksi.

        Paavalin aikana oli Rooman imperiumin hallinto (miehitysvalta Israelissa) ja roomalainen oikeusjärjestelmä jonka mukaan oli toimittava. Paavali itse lausuu :

        • "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava. " (2. Kor 13:1)

        Myös Mooseksen laki määräsi:
        • " Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva. ( 5 Moos 19:15)

        Seuraavaksi (numerojärjestyksessä) esitettyjen valhepostausten rintamaan.

        10 valhetta kumoutuu! ( Ole hyvä, tarkista kohdat itse Raamatusta!)
        ----------------------------

        1)
        • Roomalaiset eivät lähettäneet Paavalia kristittyjä tappamaan. ( Ei mitään todisteita)
        • Paavali ei ostanut "Rooman kansalaisuutta rahalla" - se on valhe. ( Apt 22:28).
        • Roomalaiset eivät lähettäneet Paavalia "kristittyjä tappamaan".
        • Kyse oli juutalaisesta "uskonnosta", joka vihasi ja vastusti Jeesusta. ( Apt 9:1-3)
        • Paavali ei ollut roomalaisessa asepalveluksessa. ( Ei mitään todisteita)
        • Paavali oli "teltantekijä" ammatiltaan, ei sotilas!


        2)

        • Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut roomalaisessa armeijassa!
        • Paavali oli paikalla, ja "hyväksyi" Stefanuksen surman (todistajana).
        • Paavali ei ollut "päällikkönä" Stefanuksen surmaamisessa.
        • Stefanuksen surmaamiseen ryhtyivät uskontoneuvosto, ylipapin johdolla! (Apt 7:1, 54, 6:11-15)


        3)
        • Paavali ei ollut "Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö". (Ei merkkiäkään sellaisesta roolista, ei UT:ssa, ei aikalaisten historioitsijen teksteissä!)


        4)
        • Paavalin miekkailusta tms. ei UT kirjoita, eikä historiakaan!
        • UT:ssa ei ole tekstiä, jossa "Paavali "kehuu miekka paras tappoase lähitaistelussa."
        • Ei ole Sanaa eikä todistetta, että Paavali omisti "miekan". .


        5)
        • Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut Rooman armeijan edustaja!


        6)
        • Paavali (Saulus) ei edustanut Rooman hirmuvaltaa.
        • Paavali kiivaili ja kiihkoili juutalaisen fariseuksen uskonnon tasolla. (Gal 1:13-14, Apt 22:1-5)
        • Häntä pelättiin siksi, että hän oli yhteistyössä niiden uskontojohtajien kanssa, jotka olivat päättäneet tappaa Jeesuksen, ja nostivat vainon Jeesuksen seurakuntaa vastaan. ( Apt 4. luku , Apt 8:1-3)
        • Paavali oli juutalainen, mutta hänellä oli myös Rooman kansalaisuus (kaksoiskansalaisuus) (Apt 22.:3, Filipp 3:5-6)

        7)
        • Paavali ei "ostanut rahalla" Roman kansalaisuutta. ( Apt 22: 26-29)
        • Paavali ei ollur Rooman sotakoneiston palveluksessa,
        • eikä ollut "ylennyt teloituskomppanian päälliköksi". (Kaikki todisteet puuttuvat!)


        8)
        • Paavali ei ollut Rooman hirmuvallan edustajana Jerusalemissa. (Ainuttakaan todistetta ei ole.)
        • Paavali tappoi kristittyjä juutalaisen uskonnon kiihkoedustajana, yhteistyössä synagoogalaitoksen kanssa. ( Apt 22:1-5, Apt 9: 1-2)


        9)
        • Ainutkaan UT:n kirjoitus ei kerro eikä todista, että Paavali olisi puhunut "pistomiekoista" jne.
        • Paavalin ilmaus "miekasta" löytyy Ef 6:17 "Hengen miekka, joka on Jumalan sana."
        • Roomalaisista miekoista Paavali lausuu vain kahdesti, Room 8:35, 13:4
        • Paavali ei kehu missään UT:n kirjoituksissa käyttävänsä miekkoja!


        10)
        • Mitään legaalia todistetta ei ole löytynyt, että Paavali olisi värväytynyt roomalaiseen armeijaan.
        • Mitään todistetta ei ole, että roomalaiset olisivat "lähettäneet Paavalin kristittyjä tappamaan".
        • Paavali ei "ostanut rahalla Rooman kansalaisuutta". ( Apt 22:26-29)



        Lopuksi

        On myös (tälläikn foorumilla) paljon muita valheväitteitä Paavalia koskien.

        Totuus ei pala tulessakaan, mutta
        valheet palavat poroksi Totuuden ja tosiasioiden ankarassa tulessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4) Valheenpaljastuskoneen 10 vastaväitettä! Todistajat, todisteet (2-3) puuttuvat!
        ------------------------------------------------------------------------------------------------
        Aluksi siis, ettei MIKÄÄN UT:n teksti, taikka MIKÄÄN historiallinen aineisto todista mitään noiden em:n 10 sepityksen tueksi.

        Paavalin aikana oli Rooman imperiumin hallinto (miehitysvalta Israelissa) ja roomalainen oikeusjärjestelmä jonka mukaan oli toimittava. Paavali itse lausuu :

        • "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava. " (2. Kor 13:1)

        Myös Mooseksen laki määräsi:
        • " Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva. ( 5 Moos 19:15)

        Seuraavaksi (numerojärjestyksessä) esitettyjen valhepostausten rintamaan.

        10 valhetta kumoutuu! ( Ole hyvä, tarkista kohdat itse Raamatusta!)
        ----------------------------

        1)
        • Roomalaiset eivät lähettäneet Paavalia kristittyjä tappamaan. ( Ei mitään todisteita)
        • Paavali ei ostanut "Rooman kansalaisuutta rahalla" - se on valhe. ( Apt 22:28).
        • Roomalaiset eivät lähettäneet Paavalia "kristittyjä tappamaan".
        • Kyse oli juutalaisesta "uskonnosta", joka vihasi ja vastusti Jeesusta. ( Apt 9:1-3)
        • Paavali ei ollut roomalaisessa asepalveluksessa. ( Ei mitään todisteita)
        • Paavali oli "teltantekijä" ammatiltaan, ei sotilas!


        2)

        • Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut roomalaisessa armeijassa!
        • Paavali oli paikalla, ja "hyväksyi" Stefanuksen surman (todistajana).
        • Paavali ei ollut "päällikkönä" Stefanuksen surmaamisessa.
        • Stefanuksen surmaamiseen ryhtyivät uskontoneuvosto, ylipapin johdolla! (Apt 7:1, 54, 6:11-15)


        3)
        • Paavali ei ollut "Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö". (Ei merkkiäkään sellaisesta roolista, ei UT:ssa, ei aikalaisten historioitsijen teksteissä!)


        4)
        • Paavalin miekkailusta tms. ei UT kirjoita, eikä historiakaan!
        • UT:ssa ei ole tekstiä, jossa "Paavali "kehuu miekka paras tappoase lähitaistelussa."
        • Ei ole Sanaa eikä todistetta, että Paavali omisti "miekan". .


        5)
        • Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut Rooman armeijan edustaja!


        6)
        • Paavali (Saulus) ei edustanut Rooman hirmuvaltaa.
        • Paavali kiivaili ja kiihkoili juutalaisen fariseuksen uskonnon tasolla. (Gal 1:13-14, Apt 22:1-5)
        • Häntä pelättiin siksi, että hän oli yhteistyössä niiden uskontojohtajien kanssa, jotka olivat päättäneet tappaa Jeesuksen, ja nostivat vainon Jeesuksen seurakuntaa vastaan. ( Apt 4. luku , Apt 8:1-3)
        • Paavali oli juutalainen, mutta hänellä oli myös Rooman kansalaisuus (kaksoiskansalaisuus) (Apt 22.:3, Filipp 3:5-6)

        7)
        • Paavali ei "ostanut rahalla" Roman kansalaisuutta. ( Apt 22: 26-29)
        • Paavali ei ollur Rooman sotakoneiston palveluksessa,
        • eikä ollut "ylennyt teloituskomppanian päälliköksi". (Kaikki todisteet puuttuvat!)


        8)
        • Paavali ei ollut Rooman hirmuvallan edustajana Jerusalemissa. (Ainuttakaan todistetta ei ole.)
        • Paavali tappoi kristittyjä juutalaisen uskonnon kiihkoedustajana, yhteistyössä synagoogalaitoksen kanssa. ( Apt 22:1-5, Apt 9: 1-2)


        9)
        • Ainutkaan UT:n kirjoitus ei kerro eikä todista, että Paavali olisi puhunut "pistomiekoista" jne.
        • Paavalin ilmaus "miekasta" löytyy Ef 6:17 "Hengen miekka, joka on Jumalan sana."
        • Roomalaisista miekoista Paavali lausuu vain kahdesti, Room 8:35, 13:4
        • Paavali ei kehu missään UT:n kirjoituksissa käyttävänsä miekkoja!


        10)
        • Mitään legaalia todistetta ei ole löytynyt, että Paavali olisi värväytynyt roomalaiseen armeijaan.
        • Mitään todistetta ei ole, että roomalaiset olisivat "lähettäneet Paavalin kristittyjä tappamaan".
        • Paavali ei "ostanut rahalla Rooman kansalaisuutta". ( Apt 22:26-29)



        Lopuksi

        On myös (tälläikn foorumilla) paljon muita valheväitteitä Paavalia koskien.

        Totuus ei pala tulessakaan, mutta
        valheet palavat poroksi Totuuden ja tosiasioiden ankarassa tulessa...

        Paavali valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.
        Tunnusti asian jostain syystä Roomalaisille, entisille Legioonalaisille.
        Mutta salasi asian muilta seurakunnilta.

        7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        7 Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

        Tarkemmat käännökset antavat ymmärtää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.


    • Anonyymi

      Lopun ajassa tulee pakkokasteet käyttöön. Hääpuku kun saadaan vain kasteessa.

      Gal. 3:27 

      Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.


      Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi."

      • Anonyymi

        Itämailla kun oli tapa, että häätalon isäntä antoi kaikille vieraille hääpuvut.

        Omat vaatteet,puhtaat ja hienot kun ei kelvannut hääpukeeksi. Eikä niitä lapsia saanut pukea viattomuuden vaippaan. Lapsillekin annettiin häätalon puolesta ne häävaatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itämailla kun oli tapa, että häätalon isäntä antoi kaikille vieraille hääpuvut.

        Omat vaatteet,puhtaat ja hienot kun ei kelvannut hääpukeeksi. Eikä niitä lapsia saanut pukea viattomuuden vaippaan. Lapsillekin annettiin häätalon puolesta ne häävaatteet.

        Matt. 22:12 

        Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

        Gal. 3:27 

        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.


    • Anonyymi

      Saatana meni apostoleihin Juudakseen ja Paavaliin.

      2.Kor.12
      7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi,
      on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

      Paavali alkoi valehtelemaan ja puhumaan hurmoskieliä Saatanan enkelin rusikoimana.

      Room. 3:7 

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      1. Kor. 14:19 

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.

      Paavalin kreikankielen sana hurmoskieliä on "glossolalia", merkityksetöntä molotusta.

      γλωσσα glossa gloce-sah'

      • Anonyymi

        Kirottuja ovat saastaiset valheesi. Mikä oli JUudaksen kohtalo? Mieti sitä.


    • Anonyymi

      Kun lukee useaan kertaan UT:n kirjoituksia, asiat kyllä selviävät.

      Paavaliin ei mennyt "saatanan enkeliä" eikä saatanaa.

      Turha sellaista valhetta on koettaa syöttää.

      KOKONAISUUS Paavalin elämästä ja työstä TODISTAA että hän oli loppuun saakka Herran uskollinen apostoli.
      Siitä huolimatta, taikka juuri siitä sysytä, että Jumala varjeli häntä joutumast ylpeyden syntiin!

      Hänen ulkoista olemustaan sai pahuus rusikoida.

      Mutta kun sisällä oli valtaistuimella Herra Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kanssa -
      ei saatanalla ollut sijaa. Tietenkään.

      Paavalia ei siis kuritettu "ylpeyden synnistä" vaan?

      " Etten ylpeilisi..."

      SE oli JUmalan varjelusta. Kuritus esti sen..

      • Anonyymi

        Paavali myöntää, että hänessä asuu se synti. kyllä siinä on mukana se ylpeyden syntikin.

        Ei se pahan hengen kuritus mitään pelkkää ennaltaehkäisevää toimintaa ollut.

        Room. 7:17 

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Paaavalissa asui paha henki, koska Paavali teki pahaa.

        Room. 7:20 

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:19 

        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saatanahan sen Paavalin hengen vei kun miekalla pää katkaistiin.


      • Anonyymi

        Koita nyt käsittää, että Jumala lähetti Saatanan enkelin Paavaliin asumaan lopun elämän ajaksi, niin se tarkoittaa samaa kuin Saatanalle heittäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt käsittää, että Jumala lähetti Saatanan enkelin Paavaliin asumaan lopun elämän ajaksi, niin se tarkoittaa samaa kuin Saatanalle heittäminen.

        Kirottu olkoon valheesi ja se käsi joka valheita kirjoittaa!
        Kirjoituksesi on suoraan saatanan valheiden kirjeopistosta.
        Sellaista EI UT:n kirjoitukset kerro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanahan sen Paavalin hengen vei kun miekalla pää katkaistiin.

        Saatana vie sinun pääsi... vaikka ei vienyt Paavalin päätä!


    • Anonyymi

      Johannes säilytti terveen uskon loppuun asti. Siksi muu seurakunta karkotti hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle.

      Antikristukset tuli nopeasti valtaan alkuseurakunnassa.

      1. Joh. 2:18 

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      Rakas ystävä, älä ota esimerkkiä pahasta, vaan hyvästä. Joka tekee hyvää, on Jumalasta, mutta se, joka tekee pahaa, ei ole Jumalaa nähnyt.

      • Anonyymi

        Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa, koska se oli perustettu Pietarin uskon varaan.

        Jeesus tarkoitti seurakunnalla kaikkia häneen kasteessa liitettyjä ihmisiä, ei mitään uskonyhteisöjä.

        On vain yksi Paimen ja yksi lauma.

        Kyriake=Kristuksen ruumis, kasteessa Kristukseen liitettyjen joukko on taivaallinen seurakunta, jonka Jeesus perusti, kun hän sanoi. tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani.

        Samalla tavalla kuin koko Israelin 2 milj. kansa muodosti yhden seurakunnan, johon koko kansa kuului.

        Joel 2:16 

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa, koska se oli perustettu Pietarin uskon varaan.

        Jeesus tarkoitti seurakunnalla kaikkia häneen kasteessa liitettyjä ihmisiä, ei mitään uskonyhteisöjä.

        On vain yksi Paimen ja yksi lauma.

        Kyriake=Kristuksen ruumis, kasteessa Kristukseen liitettyjen joukko on taivaallinen seurakunta, jonka Jeesus perusti, kun hän sanoi. tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani.

        Samalla tavalla kuin koko Israelin 2 milj. kansa muodosti yhden seurakunnan, johon koko kansa kuului.

        Joel 2:16 

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

        Seurakuntaan liitettiin lapset heti Jumalan käskyn mukaat, pojat ympäileikkaus, 8 pv. ikäisenä. Tytöistä uhrattiin kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina.
        Ilman veren vuodatusta ei silloinkaan päästy seurakunnan jäseneksi.
        Nyt Jeesus on veriuhri ja seurakunnan jäsenyys alkaa kun Jumala kasteessa liittää ihmisen Kristuksen ruumiin jäseneksi,uuden liiton jäseneksi ja antaa siitä sieluun Pyhän Hengen sinetin.


    • Anonyymi

      Paavali jätettiin Korintossa Saatanan haltuun

      Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

      • Anonyymi

        Em. on täyttä valhetta, Ei mitään todistetta UT:n kirjoituksissa!!

        Paavalia ei jätetty "saatanan haltuun" - vaan Hän oli Herran Jeesuksen omistuksessa, ja PYhän Hengen voimassa.

        Saatanalle annetiin vain rajattu valta "rusikoida" = kiusata - Paavalin ulkoista olemusta.

        Ei Henkeä.


        Jumala varjeli Paavlia ylpeyden synnistä, ja sen teki se "kuritus" jota paholainen sai Jumalan luvalla rusikoida Paavalin fyysistä olemusta.

        Mutta saatanalla ei ollut lupaa Paavalin Henkeen!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17652861/saatana-meni-vain-yhteen-apostoliin---juudas--(-ei-paavaliin)


    • Anonyymi

      Paavali-aiheen käsittely jatkuu,

    • Anonyymi

      Asia on selvä.
      Omistusoikeus on eri asia kuin na. "rasitusoikeus".

      Esimerkiksi maanomistan maaalle voidaan tehdä ns rasitusoikeus, eli vaikkapa että sen alueeelle tehdään tie. Tontin läpi kulkee tie, ja tiellä on tien käyttäjillä oikeus.

      Mutta omistusoikeus pysyy omistajalla.

      Paavaliin liittyen Herralla Jeesuksella oli täysi omistusoikeus häneen.

      Ja Jumalan luvalla saatanalla vain "rasitusoikeus" - lupa ulkoisesti Paavalia rusikoida.

    • Anonyymi

      Turha on yrittää taistella valheen asein, ja koettaa romuttaa apostoli Paavalin asemaa ja tehtävää - Jeesuksen palveluksessa.

      Turhaa se on

    • Anonyymi

      Paavalin saama Saatanan enkeli on ihan sama asia kuin Saatanan henki.

      Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, henkiolentoja, joilta puuttuu fyysinen ruumis, siksi ne tarvitsee ihmisen (sydämen) ja aivot elinpaikakseen.

      Matt. 12:44 

      Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

      Luuk. 11:25 

      Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.

      1. Sam. 16:14 

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        Sivut, jotka ovat luokassa Kristinuskon demonit

        Seuraavat 6 sivua kuuluvat tähän luokkaan. Sivujen kokonaismäärä luokassa on 6.
        ↑ · ↓
        Näytä
        Luokan ulkoiset työkalut
        A

        Adramelech
        Astaroth

        B

        Beelzebub

        L

        Lucifer

        N

        Nefilim

        S

        Saatana

        Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin. Se matkii Kristinuskon ihmeitä ja tunnustekoja.

        Demonit ovat jumalolentoluokituksen ulkopuolelle jätettyjä, usein freelancer-pohjalta toimivia olentoja, jotka sijaitsevat samalla olemassaolon tasolla kuin enkelit ja jumalatkin. Demoneja on lukuisia eri lajeja, ja yhteydenottokeinot niihin vaihtelevat. Jo aioneita ihmiset ovat yrittäneet ottaa yhteyttä demoneihin, vaihtelevalla menestyksellä. Toiset demonit ovat kiusanhenkiä, toiset viisaita. Useimmat enkelit vihaavat demoneita.

        Demoneilla, toisin kuin niiden kanssa muuten hyvin samankaltaisilla enkeleillä, on negatiivinen sielullinen lataus, joka ilmenee ulkoisessa sielun tarkastelussa ulkoa sisäänpäin suuntautuneena spirituaalisen virtauksena. Tästä sielujen täysin päinvastaisesta suuntautumisesta seuraavat demonien ja enkelien välillä vallitsevat yön ja päivän kaltaiset erot.

        Impit (Imppis) ovat aitodemonien alasuku. Niillä on samankaltainen, mutta rakenteeltaan hieman eroava negatiivinen sielullinen varaus kuin aitodemoneilla, ja ne ovat yleisesti ottaen aitodemoneja heikompia.


    • Anonyymi

      Enkelit ja demonit on jaettu kristillisessä perinteessä seuraavasti:
      Demonit:

      * Psoudothei tai valejumalat, jotka haluaisivat tulla palvotuiksi jumalina. Näihin kuuluu Jeesusta erämaassa kiusannut demoni, joka lupasi kaikenlaista, mikäli Jeesus kumartuisi maahan ja palvelisi häntä. Heidän ruhtinaansa on Beelzebub.
      * Mendariorum tai valehtelun henget. Nämä yrittävät pettää ihmisiä ennustuksilla ja heidän ruhtinaansa on Python.
      * Iniquitatis tai vihan tiehyet (Vessels of Anger) ovat kaikkien syntisten tapojen (wicked arts) takana. Heidän ruhtinaansa on Belial.
      * Revengers of wickedness eli pahuuden kostajat. Heidän ruhtinaansa on Asmodeus.
      * Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.
      * Arial powers eli ilman henget tuovat ruttoa ja aiheuttavat ukkosta. Heidän ruhtinaansa on Marizim.
      * Furies eli raivot kylvävät epäonnea, sotaa ja tuhoa. Heidän ruhtinaansa on Abaddon.
      * Criminators (en keksi hyvää suomennosta) ovat parjaajia ja panettelijoita. Heidän ruhtinaansa on Astaroth.
      * Temptators eli viekottelijat. Tämä luokka käsittää myös kaikki pahat henget joita ei lueta kuuluviksi muihin luokkiin. Edustavat kaikenlaista himoitsemista. Heidän ruhtinaansa on Mammon.

      • Anonyymi

        Kirottua tekstiä!


    • Anonyymi

      Ei Paavliin mennyt saatanan henkeä, vaikka se sai luvan kurittaa Paavali, ulkoisesti.

      Niinhän tapahtuu yleensä.

      Uskovia koetellaan ja pahuus yrittää repiä uskoa, ulkoisesti.

      Mutta Pyhä henki - Toinen Puolustaja pitää huolta, että raja pysyy!

      Nähty on,tiedetään!

      • Anonyymi

        Saatanan enkeli on henkiolento, joka menee ihmisen sisälle, kuten Paavaliin koko lopun elämän ajaksi.
        Paavalin elämän viimeiset vuodet tuli kaikkei pahimmiksi vuosiksi hänen elämässään.

        Saastaisen hengen paluu
        Matteuksen mukaan
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. [Luuk. 11:24-26]
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
        45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        Luukas todistaa samalla tavalla,
        Saastaisen hengen paluu
        24 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' [Matt. 12:43-45]
        25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
        26 se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa." [2. Piet. 2:20]
        Seuraava jae

        Paavali rukoili,, mutta Jumala ei ottanut demonia "hän" pois. Demoni on persoona,, henkioleto.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


    • Anonyymi

      Aika kertausl'äksylle!

    • Anonyymi

      Paavali ajoi hiuksensa pois ja meni temppeliin tekemään nasiirilupausta vielä sen jälkeen , kun Jumalan Henki oli poistunut temppelistä ja Saatana oli uusi temppeliherra.

      Pyhä Henki poistu temppelin kaikkein pyhimmästä osasta silloin kun Jeesus kuoli.
      "Jumalani Jumalani , miksi minut hylkäsit" Mark: 15: 34

      • Anonyymi

        Tuota samaa sepitystä kirjoitti eräs Teuvos Suni 2021.
        Taitaa olla tämä "hen-ki" sunin faneja?


    • Anonyymi

      Sovitteluitkijät usein sanovatkin etteivät tienneet mikä häneen oikein meni. Aatelkaa ite kuin jokaisella on omansa kannettavanaan.

    • Anonyymi

      Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön, enkelissään ja palvelijoissaan hän havaitsee vikoja. Taivaasta Jumala heitti 1/3 enkeleitä pois tänne maan päälle, jotka nyt ihmisiä täällä eksyttää lahkoihin liittymään.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        >>>"enkelistä"<<<

        "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä , saati sitten ihminen"
        Job: 4: 17

        paitsi helluntailaiset on ihan synnittömiä jo syntyessään ja synnittömiä niin kauan kuin itse tahtovat ottaa kasteen , "syntien anteeksisaamiseksi"

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
        Apt: 2: 38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"enkelistä"<<<

        "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä , saati sitten ihminen"
        Job: 4: 17

        paitsi helluntailaiset on ihan synnittömiä jo syntyessään ja synnittömiä niin kauan kuin itse tahtovat ottaa kasteen , "syntien anteeksisaamiseksi"

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
        Apt: 2: 38

        Helluntailaisten kaste ei liity syntien anteeksisaamiseksi. Hellarit ovat synnittömiä kasteelle mennessään. Sama selitys ennen ehtoollista.

        Eiköhän ne hellarit keskenään sovi ne syntiasiat hoidetuksi.

        Pelkällä kädennostolla saa vaikka murhan selvitetyksi siinä lahkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten kaste ei liity syntien anteeksisaamiseksi. Hellarit ovat synnittömiä kasteelle mennessään. Sama selitys ennen ehtoollista.

        Eiköhän ne hellarit keskenään sovi ne syntiasiat hoidetuksi.

        Pelkällä kädennostolla saa vaikka murhan selvitetyksi siinä lahkossa.

        Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten kaste ei liity syntien anteeksisaamiseksi. Hellarit ovat synnittömiä kasteelle mennessään. Sama selitys ennen ehtoollista.

        Eiköhän ne hellarit keskenään sovi ne syntiasiat hoidetuksi.

        Pelkällä kädennostolla saa vaikka murhan selvitetyksi siinä lahkossa.

        Niin , se on helluntailaisilla: eivät tunnusta syntiänsä, > ihmisen syntisyyttä.

        Raamattu:
        "joka ne TUNNUSTAA syntinsä ja hylkää , se saa armon" Joh: 1: 9

        "ne tunnustaa" , > perisynti ja omat synnit , hylkää , koska "HÄN kantoi maailman
        synnin""maailman" , ei siis ainoastaan uskovien synnin , vaan: "maailman synnin "

        "joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja ja varsinkin uskovien" 1 Tim: 4: 10
        >"varsinkin"< ei ole sama kuin "ainoastaan . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

        >>>"Ano, klo. 18:16
        >>>"kiihottamista kansanryhmää vastaan"<<<

        kirjoittaa aina tuon saman litanian, JOS on kirjoitettu RAAMATUN sanaa.

        silloin , >>>"Ano, klo. 18: 16"<<< HERMOSTUU . . .


      • Anonyymi

        Täyttä valhetta.
        Vain VT:n kuninkaasta Saulista sanotaan

        !:Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä"_

        Apostoli Paavalista, Saulus tarsolaisesta (Saul) Sellaista ei lue MISSÄÄN kohden raamattua.

        Vain kuin taikuritempuilla joku voi koettaa yhdistää näitä kahta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä valhetta.
        Vain VT:n kuninkaasta Saulista sanotaan

        !:Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä"_

        Apostoli Paavalista, Saulus tarsolaisesta (Saul) Sellaista ei lue MISSÄÄN kohden raamattua.

        Vain kuin taikuritempuilla joku voi koettaa yhdistää näitä kahta.

        Eivät nämä Paavalin herjaajat välitä Raamatun ilmoituksesta,
        paitsi niistä yksittäisistä jakeista, joita he käyttävät Paavalia
        ja Jumalaa vastaan. He vastustavat myös Jumalaa, Herraa,
        koska Paavalin Kirjeet ovat kokonansa kaikkinensa Jumalan
        Sanaa.

        Aloittaja on tehnyt hyvän työn kun on tuonut tänne totuuden
        Paavalista. Totuudesta syntynyt ihminen tuntee Totuuden.
        Totuus on äärettömän tärkeä tässä valheen maailmassa.
        Kiitos aloittajalle ja siunausta!

        https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      " Näinä aikoina he ovat nostamassa itseään jonakin Kieli-Spesialisteina jotka (muka) hallitsevat "alkukieliä". . ."

      No sinulla ei kuitenkaan riitä tiedot, taidot eikä auktoriteetti tuollaisen arvioimiseen.

      • Anonyymi

        Joo.
        Nämä anonyymit Kieli-Spasialistit leikkivät jotakin täällä.
        Plagioivat eri käännöksiä, näyttelevt jotakin Wiisasta!

        Jo kaukaa lemuaa heidän valheoppinsa!


    • Anonyymi

      "Mutta Herran Henki POISTUI Saulista ja Herran LÄHETTÄMÄ paha henki vaivasi häntä" 1 Sam: 16:

      "Ja sille ANNETTIIN valta antaa antaa pedon kuvalle HENKI , että pedon kuva
      puhuisikin" Ilm: 13: 15

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe