Länsimainen Demokratia tarkoittaa maata jota lehdistö hallitsee

Anonyymi-ap

Demokratiamme on pelkästään näennäistä sillä todellisuudessa ns. vapaassa demokratiassa hallitsee lehdistö. Joka hallitsee painettua sanaa, hallitsee ihmisetn mieliä ja hallitsee siten maata. Kukaan ei voi hetken mietittyään kiistää tätä asiaa.

169

75

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voiko joku kiistää?

      • Anonyymi

        MV-lehti on totuus. Sinä taas uskot valheisiin. Sinun maailmankuvasi on Disney fantasiaa ja fiktiota.


      • Anonyymi

        Eri puoleilla on aina ollut omat lehdet. Sanoma Oyj on ostanut ne kaikki. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri puoleilla on aina ollut omat lehdet. Sanoma Oyj on ostanut ne kaikki. Ymmärrätkö?

        Kyllä minä ymmärän että sinua ohjaa mv lehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärän että sinua ohjaa mv lehti.

        Minua ohjaa kyllä raamattu. Olen kristitty ja mun uskojen ja arvojen perusta on raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ohjaa kyllä raamattu. Olen kristitty ja mun uskojen ja arvojen perusta on raamatussa.

        Sekin vielä pahenee vain hihuliuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin vielä pahenee vain hihuliuksesi.

        Joo. mä kuulun samaan kirkkoon ku presidentti Sauli Niinistö. "Vuosittaisen tasavallan presidentin uudenvuodenpuheen hän on päättänyt toivottamalla "Jumalan siunausta", toisin kuin useimmat edeltäjänsä." Me ollaan hulluja. Sinä et ole. Sinä olet järkevä mallikansalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. mä kuulun samaan kirkkoon ku presidentti Sauli Niinistö. "Vuosittaisen tasavallan presidentin uudenvuodenpuheen hän on päättänyt toivottamalla "Jumalan siunausta", toisin kuin useimmat edeltäjänsä." Me ollaan hulluja. Sinä et ole. Sinä olet järkevä mallikansalainen.

        Näin juuri olet hihhuli eikä teitä montaa ole suomessa joka jumlaan uskoa pari prosenttia vain kansasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MV-lehti on totuus. Sinä taas uskot valheisiin. Sinun maailmankuvasi on Disney fantasiaa ja fiktiota.

        Ok, mene heti hoitoon. Pääset varmasti ohi jonojen kun näytyt muutaman jutun minkä olet kirjoittanut Suoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri olet hihhuli eikä teitä montaa ole suomessa joka jumlaan uskoa pari prosenttia vain kansasta.

        Niin, suomessa on uskonvapaus ja sananvapaus. Se varmaan häiritsee sinua suuresti fasistina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri puoleilla on aina ollut omat lehdet. Sanoma Oyj on ostanut ne kaikki. Ymmärrätkö?

        Valehtele pokkana. Sanoma Oyj ei ole ostanut kaikkien puolueiden puoluelehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele pokkana. Sanoma Oyj ei ole ostanut kaikkien puolueiden puoluelehtiä.

        Ei virallisia puoluelehtiä vaan siis paikallislehtiä, jotka ovat aikoinaan olleet jonkun puolueen hallinnassa. Lännen Media perustettiin ihan vartavasten torjumaan Sanoma Oyj:n vaikutusvaltaa maakunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele pokkana. Sanoma Oyj ei ole ostanut kaikkien puolueiden puoluelehtiä.

        Ainakin Suomenmaa, Kansan Uutiset, Tiedonantaja, Suomen Uutiset, Demari, Medborgarbladet, Nykypäivä... ovat lehtiä, joita kaikki puolueiden lehdet ostanut Sanoma Oyj ei ole ostanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua ohjaa kyllä raamattu. Olen kristitty ja mun uskojen ja arvojen perusta on raamatussa.

        Ja 6000 vuotta sitten luodussa maailmassa. Ihan huippuälykkö siis. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, suomessa on uskonvapaus ja sananvapaus. Se varmaan häiritsee sinua suuresti fasistina?

        Raamattusi kieltää ne molemmat äärimmäisen ankaran rangaistuksen uhalla.


      • Anonyymi

        Juuri niin!! MV-lehti julistaa Putinin mieleistä totuutta. Me rakastamme lehdistöä, jotka kertovat asiat todellisuuden pohjalta.

        Aloittajan teksti oli juuri sellainen MV-lehteä hienokseltaan tarkoittava. Yritti olla kaukaa viisas, mutta ei onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Suomenmaa, Kansan Uutiset, Tiedonantaja, Suomen Uutiset, Demari, Medborgarbladet, Nykypäivä... ovat lehtiä, joita kaikki puolueiden lehdet ostanut Sanoma Oyj ei ole ostanut.

        Oletko siis ihan varma että Sanoma Oyj ei omista niitä jonku tytäryhtiön kautta? Sanoma Oyj konserni on monimutkainen verkosto tytäryhtiöitä ja tytäryhtöiden tytäryhtiöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis ihan varma että Sanoma Oyj ei omista niitä jonku tytäryhtiön kautta? Sanoma Oyj konserni on monimutkainen verkosto tytäryhtiöitä ja tytäryhtöiden tytäryhtiöitä.

        Ei noin. Sen joka väittää että Sanoma omistaa ne, pitää todistaa ensin oma väitteensä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ohjaa kyllä raamattu. Olen kristitty ja mun uskojen ja arvojen perusta on raamatussa.

        Mutta silti luulet harhaisesti tietäväsi mikä muita ohjaa.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Raamattusi kieltää ne molemmat äärimmäisen ankaran rangaistuksen uhalla.

        "Antakaa meille Barabbas", huusi ruutirepe lähes 2000 vuotta sitten. eikä ole muuttunut siitä miksikään.
        Sinä todistit, että se pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti luulet harhaisesti tietäväsi mikä muita ohjaa.

        Valtamedia syöttää kuraa ihmisille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MV-lehti on totuus. Sinä taas uskot valheisiin. Sinun maailmankuvasi on Disney fantasiaa ja fiktiota.

        MV-lehti on totuus.

        Kirjoittelleehan MV-lehti usein Halla-ahostakin totuuksia, jotka ovat kiusallista luettavaa jokaiselle persulle.

        Tässä linkki yhteen MV-lehden viime talviseen juttuun, jossa se kertoo totuuksia Halla-ahosta ja vähän muistakin persuista.

        https://mvlehti.net/2022/02/09/halla-ahon-paluu-ja-polhon-idealismin-voitto-paakirjoitus/

        Tällaisten totuuksien vuoksi MV-lehti onkin Seiska-lehden jälkeen persujen keskuudessa suosituin lehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis ihan varma että Sanoma Oyj ei omista niitä jonku tytäryhtiön kautta? Sanoma Oyj konserni on monimutkainen verkosto tytäryhtiöitä ja tytäryhtöiden tytäryhtiöitä.

        Jos väität, että Sanoma Oyj:llä on näppinsä mainitsemieni lehtien omistuksessa, niin sinun tehtäväsi on todistaa asia.


      • Anonyymi

        Olipa hölmö väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärän että sinua ohjaa mv lehti.

        Olet vajaa jos et ole huomannut yksipuolisuutta uutisoinnissa ja vasta-ajatusten dissausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Antakaa meille Barabbas", huusi ruutirepe lähes 2000 vuotta sitten. eikä ole muuttunut siitä miksikään.
        Sinä todistit, että se pitää paikkansa.

        Todistin, että Raamattu kieltää sekä sanan- että uskonnonvapauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MV-lehti on totuus. Sinä taas uskot valheisiin. Sinun maailmankuvasi on Disney fantasiaa ja fiktiota.

        Mielipuoliselle venäjälle ja henkisesti sairaalle putinille suosiollisten "hyödyllisten idioottien" julkaisema painotuote, MV-lehti, on sisällöllisesti täysin tyhjä sekä valheellinen. Suositellaan käytettäväksi wc:ssä.


      • Anonyymi

        Itseasiassa eliitti hallitsee mediaa ja päättäjiä, ja media siis toitottaa niiden propagandaa.

        Ennen media oli vallan vahtikoira, nyt siitä on tullut vallan sylikoira. Vain oppositio tuottaa todellisia uutisia, jotka eivät ole valepropagandaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ohjaa kyllä raamattu. Olen kristitty ja mun uskojen ja arvojen perusta on raamatussa.

        Raamattu ja MV-lehti. Niissä on satuja kerrakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa eliitti hallitsee mediaa ja päättäjiä, ja media siis toitottaa niiden propagandaa.

        Ennen media oli vallan vahtikoira, nyt siitä on tullut vallan sylikoira. Vain oppositio tuottaa todellisia uutisia, jotka eivät ole valepropagandaa.

        Suomessa on riippumattomia medioita joita voi seurata. MV-lehti se vasta propagandan alusta ja äänitorvi onkin.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        ❤️ ­­N­y­­m­­­f­­­o­­­m­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17651679g

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Tampereen toimittaja- koulutus on nimeltään sosialistinen toimittajakoulu koiviston mukaan. Joten nämä hourupäät hallitsevat koko suomen uutiskenttää. eihän kukaan viitsi lukea eikä kuunnella tota paskoo mitä tv ja mtv ja yle tuuttaa

      • Anonyymi

        Juu se on kumma miten mv lehti halitsee vkk kannattajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se on kumma miten mv lehti halitsee vkk kannattajia.

        Aivan. Ymmärrät siis miten Hesari hallitsee sinua. Se että se on niin iso lehti, ei tee siitä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ymmärrät siis miten Hesari hallitsee sinua. Se että se on niin iso lehti, ei tee siitä totuutta.

        No mutta minä en lue hesaria tuo kommettisi kertoo juurikin tuosta että sala teorioiden mv lehti ohjaa sinua keksit nyttenkin taas oman salateoriasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta minä en lue hesaria tuo kommettisi kertoo juurikin tuosta että sala teorioiden mv lehti ohjaa sinua keksit nyttenkin taas oman salateoriasi.

        Mä en kuitenkaan edes lue MV-lehteä, vaan luen joskus MV-lehden lähteitä jotka ovat Reuters ja RT, mutta mun elämää ohjaa raamattu koska olen kristitty ja konservatiivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kuitenkaan edes lue MV-lehteä, vaan luen joskus MV-lehden lähteitä jotka ovat Reuters ja RT, mutta mun elämää ohjaa raamattu koska olen kristitty ja konservatiivi.

        Olet vielä uskotohihulli mv lehti hihulin lisäks hahaha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vielä uskotohihulli mv lehti hihulin lisäks hahaha.

        Joo, niinku presidentti Sauli Niinistö


      • Anonyymi

        TY kouluttaa myös journalisteja, mutta ammatillisin perustein,ei poliittisin.
        Toimittajia koulutetaan muuallakin. Alalla on lisäksi runsaasti tekijöitä ilman varsinaista toimittajakoulutusta.
        Yle ja MTV ovat osa laatumediaamme,joka on hyvin luotettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TY kouluttaa myös journalisteja, mutta ammatillisin perustein,ei poliittisin.
        Toimittajia koulutetaan muuallakin. Alalla on lisäksi runsaasti tekijöitä ilman varsinaista toimittajakoulutusta.
        Yle ja MTV ovat osa laatumediaamme,joka on hyvin luotettava.

        Niin mutta ne palkataan poliittisin perustein. Moni journalisti on saannut potkut tai on lähteny itse kun on riitautunut kustantajan kanssa kun kustanataja ei ole suostunut julkaisemaan journalistin kirjoittamia artikkeleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niinku presidentti Sauli Niinistö

        Sauli ei ole mv lehti hihhuli kuten sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sauli ei ole mv lehti hihhuli kuten sinä.

        Mistä tiedät? Oletteko läheisiä Saulin kanssa? Sauli varmaan lukee Reutersia kuten minäkin. Koska se on konservatiivien laatujulkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät? Oletteko läheisiä Saulin kanssa? Sauli varmaan lukee Reutersia kuten minäkin. Koska se on konservatiivien laatujulkaisu.

        Sauli ei ole kaltaisesi mv hihhuli hahahah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sauli ei ole kaltaisesi mv hihhuli hahahah.

        Mistä tiedät? Oletteko siis läheisiä ja tunnetko hänen henkilökohtaisest, vai luuletko vain tuntevasi hänet hänen julkisten esiinymisien perusteella? Luulet varmaan tuntevasti kaikki julkkikset koska juorulehdet kertoilevat heistä asoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vielä uskotohihulli mv lehti hihulin lisäks hahaha.

        Sanotaanko, että itse kutakin lehtensä auttakoon. Turha tuosta on väitellä. Jos aloittaja uskoo MV-lehden n.s. totuutta, niin hän sen kanssa pärjätköön.

        Me täällä Suomessa luemme monia lehtiä ja löydämme totuutemme. Sen kuitenkin olen huomannut, että Venäjällä Lavrovilla ja Putinilla on aivan eri totuus kuin täällä lännessä,
        joten meidän täytyy hieman pystyä lukemaan aina lehtien rivien välistä se totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko, että itse kutakin lehtensä auttakoon. Turha tuosta on väitellä. Jos aloittaja uskoo MV-lehden n.s. totuutta, niin hän sen kanssa pärjätköön.

        Me täällä Suomessa luemme monia lehtiä ja löydämme totuutemme. Sen kuitenkin olen huomannut, että Venäjällä Lavrovilla ja Putinilla on aivan eri totuus kuin täällä lännessä,
        joten meidän täytyy hieman pystyä lukemaan aina lehtien rivien välistä se totuus.

        Niin siitä on turha väitellä koska Suomessa on sananvapaus ja uskonvapaus. Tämä tuntuu häiritsevät joitain ihmisiä todella paljon ja he yrittävät naurettavalla tavalla kiusata sellaisia jotka lukevat esim. MV-lehteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vielä uskotohihulli mv lehti hihulin lisäks hahaha.

        Olet siis viherpellehihhuli joka ei ymmärrä kuin ,mitä viherkommariini propaganda suoltaa.hahhaa vaan itsellesi viheridiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ymmärrät siis miten Hesari hallitsee sinua. Se että se on niin iso lehti, ei tee siitä totuutta.

        Hallitseeko Hesari sellaisiakin henkilöitä, jotka eivät lue sitä lainkaan?


    • Anonyymi

      Aloituksia ei salliita
      BBC- muistinmenetys, vuonna 2014 brittiläinen BBC osasi erottaa toisistaan natsit ja ei-natsit, kun se teki Maidanilta mukaansatempaavia raportteja.

      He tunsivat wolfhooks ja SS-symbolit

      https://www.bitchute.com/video/RyDS4nKaImGH/

      Joku palkkakirjoittaja aloitti ketjun vähätellen symbolin nazi yhteyksiä, kopioiden narratiivin sanoineen suoraan lännestä

    • Anonyymi

      Juu on se ihme miteen vkk väkeä ohjailaan mv lehdellä.

    • Anonyymi

      Vapaassa demokratiassa hallitsee parlamentaarisin perustein valittu hallitus,jolla on takanaan eduskunnan enemmistön luottamus,joka puolestaan on vapailla vaaleilla hankittu.
      Lehdistö on osa mediaa,jolla on mielipidevaltaa,mutta ei päätösvaltaa.

      • Anonyymi

        Mutta miten kesken nelivuotiskauden heidän kannat muokkautuu? Esim. jos mietit Covidia ja Ukrainaa, niin eikö lehdistö ole mielestäsi aika pitkälle sanellut niihin liittyvät linjaukset?


      • Anonyymi

        Näin juuri sitten on ano vkk joidenka kannatus on alle 1% mutta heille pitäsi muka antaa valtaa noh eivät tule kyllä samaan koskaan valtaa päätöksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri sitten on ano vkk joidenka kannatus on alle 1% mutta heille pitäsi muka antaa valtaa noh eivät tule kyllä samaan koskaan valtaa päätöksiin.

        Kyllä on olemassa muitakin itsenäisiä kustantajia. Esim. Lännen Media on pohjoissuomalainen Keskustalaisten omistama kustannusyhtiö


      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole eduskunta ja hallitukset millään vapailla vaaleilla valittu. Jos sellaiseen uskot niin uskot varmaan joulupukkiin ja Loch Nessin monsteriinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten kesken nelivuotiskauden heidän kannat muokkautuu? Esim. jos mietit Covidia ja Ukrainaa, niin eikö lehdistö ole mielestäsi aika pitkälle sanellut niihin liittyvät linjaukset?

        Ei ole jokainen on tehnyt omat linjaukset kuten sinäkin sinun linjasi meni mv lehden linjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole eduskunta ja hallitukset millään vapailla vaaleilla valittu. Jos sellaiseen uskot niin uskot varmaan joulupukkiin ja Loch Nessin monsteriinkin.

        "Ei todellakaan ole eduskunta ja hallitukset millään vapailla vaaleilla valittu. "

        Sinulla on varmaan jotain todisteita ettei ole ollut, ja miksi et ole tehnyt tämän asian etten mitään jos tiedät että vaalit ovat olleet epärehelliset? Johtuuko se siitä että olet taas valehtelemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole eduskunta ja hallitukset millään vapailla vaaleilla valittu. Jos sellaiseen uskot niin uskot varmaan joulupukkiin ja Loch Nessin monsteriinkin.

        No kerropas sitten neropatti miten eduskunta on Suomessa valittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropas sitten neropatti miten eduskunta on Suomessa valittu?

        Lehdistö pönkittää tiettyjä ehdokkaita josta tulee aina ääniharavia. Siis mikä tahansa julkisuus tekee ihmisestä aina ääniharavan. Myös negatiivinen julkisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdistö pönkittää tiettyjä ehdokkaita josta tulee aina ääniharavia. Siis mikä tahansa julkisuus tekee ihmisestä aina ääniharavan. Myös negatiivinen julkisuus.

        Ei tuo kumoa millään tavalla vaalien vapautta. Tietenkin vaaleihin liittyy aina julkisuus, itsestäänselvä asia kaikille, paitsi näköjään typeryksille. Mutta eihän se julkisuus mitenkään kumoa vaalien vapautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdistö pönkittää tiettyjä ehdokkaita josta tulee aina ääniharavia. Siis mikä tahansa julkisuus tekee ihmisestä aina ääniharavan. Myös negatiivinen julkisuus.

        Jos asia noin niin ano saisi vaalivoiton kun on saanut niin paljon negaa mediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia noin niin ano saisi vaalivoiton kun on saanut niin paljon negaa mediassa.

        No, se me tullaan näkemään ensi vaaleissa, mutta mä olen melko varma että hän toimii ääniharavana juuri negatiivisen julkisuutensa takia. Ihmiset usein protestiäänestävät negatiivista julkisuutta sanneita, kuten esim. Hallo-Ahoakin, joka on ollut ääniharva viime vuosina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, se me tullaan näkemään ensi vaaleissa, mutta mä olen melko varma että hän toimii ääniharavana juuri negatiivisen julkisuutensa takia. Ihmiset usein protestiäänestävät negatiivista julkisuutta sanneita, kuten esim. Hallo-Ahoakin, joka on ollut ääniharva viime vuosina.

        Mestarin julkisuus on kylläkin ollut viime kuukausina paljon positiivisempaa kuin koskaan ennen, joten hän varmaan putoaa eduskunnasta...

        Lääkekaappi-möhkäle ei päässyt edes Juvan kunnanvaltuustoon, mikä kertoo kaiken hänen mahdollisuuksistaan uusia eduskuntapaikkansa. Viime aikoina hän on myös keskittynyt vetoamaan yksinomaan lahkouskovaisiin Venäjän-mielisiin äänestäjiin, mikä osaltaan varmistaa että eduskuntapaikka ei tule olemaan edes lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole eduskunta ja hallitukset millään vapailla vaaleilla valittu. Jos sellaiseen uskot niin uskot varmaan joulupukkiin ja Loch Nessin monsteriinkin.

        Tarkoitat varmaan Venäjän edustuslaitosta, sinne ei kansa valitse edustajia. Suomen vaalit kerran 4:ssä vuodessa sanelevat eduskunnan kokoonpanon ja hallitus muodostetaan enemmistöjen äänillä. Joten kansa meillä valitsee kaikki edustajat. Jotkut puolueet menestyvät paremmin ja jotkut huonommin. Hallituksen kokoonpano on sitten neuvottelujen tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan Venäjän edustuslaitosta, sinne ei kansa valitse edustajia. Suomen vaalit kerran 4:ssä vuodessa sanelevat eduskunnan kokoonpanon ja hallitus muodostetaan enemmistöjen äänillä. Joten kansa meillä valitsee kaikki edustajat. Jotkut puolueet menestyvät paremmin ja jotkut huonommin. Hallituksen kokoonpano on sitten neuvottelujen tulosta.

        Venäjällä vaalit on peukaloitu ihan samanlailla kuin suomessa, mutta sielä vaan tuo paikallinen YLE on oikeistolaisten hallussa ja siksi lännen liberaalit paheksuvat sitä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mestarin julkisuus on kylläkin ollut viime kuukausina paljon positiivisempaa kuin koskaan ennen, joten hän varmaan putoaa eduskunnasta...

        Lääkekaappi-möhkäle ei päässyt edes Juvan kunnanvaltuustoon, mikä kertoo kaiken hänen mahdollisuuksistaan uusia eduskuntapaikkansa. Viime aikoina hän on myös keskittynyt vetoamaan yksinomaan lahkouskovaisiin Venäjän-mielisiin äänestäjiin, mikä osaltaan varmistaa että eduskuntapaikka ei tule olemaan edes lähellä.

        Kyllä VKK pelottaa epäisänmaallisia glopalistejä, kun ne yrittää uskotella, että valtaapitävien lehtien gallupit päättää. :))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia noin niin ano saisi vaalivoiton kun on saanut niin paljon negaa mediassa.

        Anollakin tuntuu olevan kannattajansa, vaikka onkin yksihenkilöinen puolue. Saa nyt nähdä, pääseekö Ano enää eduskuntaan, taitaa olla niin Putinin kannattaja, että putoaa pois eduskunnasta automaattisesti, koska tuskin me äänestämme Putinin kannattajaa.

        Nyt koko Suomen kansa tuntee tuon roiston, joka tuhoaa systemaattisesti sukulaiskansansa kotimaata . Ei varmaan kukaan enää Anoa äänestä Suomen eduskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä vaalit on peukaloitu ihan samanlailla kuin suomessa, mutta sielä vaan tuo paikallinen YLE on oikeistolaisten hallussa ja siksi lännen liberaalit paheksuvat sitä.

        Suomessa vaalit ovat rehelliset, mutta Venäjällä Putin on muuttanut useampaan kertaan omansakin äänestystuloksen, joten tuskin siellä rehelliset ovat mitkään vaalit. Jos Venäjän kansa on niin pehmoporukkaa, että antavat Putinille mahdollisuuden ole vallassa aina vuoteen 2036, niin ei siinä maassa ole mitkään vaalit rehelliset.

        Tuo ei ole demokratiaan kuuluvaa ollenkaan, että yksi herra manipuloi kansaa tuhon malliin.
        Kansaa viedään kuin pukkia sarvista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anollakin tuntuu olevan kannattajansa, vaikka onkin yksihenkilöinen puolue. Saa nyt nähdä, pääseekö Ano enää eduskuntaan, taitaa olla niin Putinin kannattaja, että putoaa pois eduskunnasta automaattisesti, koska tuskin me äänestämme Putinin kannattajaa.

        Nyt koko Suomen kansa tuntee tuon roiston, joka tuhoaa systemaattisesti sukulaiskansansa kotimaata . Ei varmaan kukaan enää Anoa äänestä Suomen eduskuntaa.

        Kyllä Lääkekaappi jonkun sata ääntä saa, mutta ei ole lähelläkään läpimenoa omassa piirissään. Äärioikeiston hajaannus ja riitely vielä varmistaa asian.

        Jos joku äärioikeistosta on edes lähellä läpimenoa, se on Tissi Oohonen Uudellamaalla.


    • Anonyymi

      Lehdistö kertoo mikä on "yleisesti hyväksyttyä " puhetta . Nän kansalaisen oikeus omaan mieleen voidaan kriminalisoida , yleisesesti hyäksymiseen .

      • Anonyymi

        Lehdistö sanelee ja päättää sen asian täysin. Siten lehdistö hallitsee mieliämme. Itse olen kristitty ja siksi nään tämän että miten lehdistön arvot ovat hyvin ristiriidassa omien arvojeni kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdistö sanelee ja päättää sen asian täysin. Siten lehdistö hallitsee mieliämme. Itse olen kristitty ja siksi nään tämän että miten lehdistön arvot ovat hyvin ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

        Jokainen päättää itse mitä lukee ja tekee itse lukemansa perusteella päätelmänsä. Pitää olla ymmärrys kohdillaan. Toki heikolla älyllä varustettuja on helpompi vetää höplästä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Taidat olla aika vanha jos käytät vain yhtä mediaa tiedon hakuun. Kannattaisi tutustua internettiin, se on kätevä tapa tarkistaa mikä on valetta, kuten sinun höpinäsi. ;)


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittynä mun täytyy noudattaa suomen lakia joka sanoo että suomi on puolueeton maa. Kristityn etiikan mukaan kumman tahansa puolen tukeminen on murhaamista.

        Venäjä on terroristivaltio joka terrorisoi naapurivaltiota rikollisella hyökkäyksellään. Mutta sinä olet siis "puolueeton" terrorismia ja rikollisuutta vastaan? Ei terrorismin suhteen voi olla puolueeton, koska se tarkoittaa terrorismin hyväksymistä.

        Tässä on oikeiden kristittyjen kannanottoja Venäjän aloittamaan rikolliseen hyökkäyssotaan ja terrorismiin, ei sinun kaltaistesi tekokristittyjen jotka käyttävät kristinuskoaan vain pahuuteen.

        https://www.kotimaa.fi/artikkeli/suomen-ortodoksisen-kirkon-piispat-tuomitsevat-venajan-toimet-ukrainassa-mitaan-oikeutusta-sotaan-ei-ole/

        https://marttyyrienaani.fi/venajalla-sadat-pastorit-ja-papit-tuominneet-hyokkayksen-ortodoksipapille-sakot/

        https://www.kotimaa.fi/artikkeli/luterilaisen-kirkon-piispat-venajan-hyokkays-on-rikos-kansainvalista-oikeutta-ja-synti-jumalaa-vastaan/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen päättää itse mitä lukee ja tekee itse lukemansa perusteella päätelmänsä. Pitää olla ymmärrys kohdillaan. Toki heikolla älyllä varustettuja on helpompi vetää höplästä.

        Lehdistö näytää vievän eniten kuin pässiä narussa kaikkia heitä joilla ei ole yhtään mitään maailmankatsomusta perustana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristittynä mun täytyy noudattaa suomen lakia joka sanoo että suomi on puolueeton maa. Kristityn etiikan mukaan kumman tahansa puolen tukeminen on murhaamista.

        Lakimme ei haasta puolueettomuudesta sanaakaan, mutta sen sijaan perustuslaissa lukee että Suomi on Euroopan Unionin jäsen – oikeuksineen ja velvollisuuksineen.

        Mitäs siihen sanot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen päättää itse mitä lukee ja tekee itse lukemansa perusteella päätelmänsä. Pitää olla ymmärrys kohdillaan. Toki heikolla älyllä varustettuja on helpompi vetää höplästä.

        Sellaista henkilöä, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan, mikä on oikein ja mikä on väärin., voidaan tietysti johdatella. Sellaisia ihmisiä voidaan manipuloida, kuten Venäjällä tapahtuu vain sen vuoksi, että äänessä ovat vain Putinin hyväksymät mediakanavat, silloin kansalla ei ole oikein varaa ajatella omilla aivoillaan, kaikki tulee valmiina purtuna, kuten on luvallista ajatella ja puhua.

        Vapaassa maassa on asiat hieman toisin. Jokainen voi valita sellaisen aparaatin, josta uskoo totuuden tulevan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kristinuskon mukaan kaiken väkivallan välillinen tukeminen lasketaan synniksi ja väkivallan tekemiseksi. Juutalaisen etiikan mukaan taas välillinen osallistuminen ei ole väkivaltaan osallistumista,


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Lakimme ei haasta puolueettomuudesta sanaakaan, mutta sen sijaan perustuslaissa lukee että Suomi on Euroopan Unionin jäsen – oikeuksineen ja velvollisuuksineen.

        Mitäs siihen sanot?

        Euroopan unionista eroaminen on vain ilmoitusasia, kuten siihen liittyminenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittynä mun täytyy noudattaa suomen lakia joka sanoo että suomi on puolueeton maa. Kristityn etiikan mukaan kumman tahansa puolen tukeminen on murhaamista.

        Ihmeellinen mielipide. Onko mielestäsi Ukrainan tukeminen tuossa terroristimaisessa hyökkäämisessä väärin?

        Aina pitää puolustaa sorrettua ja Ukrainan kansa on nyt sorrettu ja mitä suurimmassa määrin roistovaltio sen tuhonnut. Sinä olet sitä mieltä kristillisenä henkilönä, että Putinilla on täysi oikeus tuhota sukulaiskansansa maa.

        Kristittynä henkilönä ihmettelen tuollaista mielipidettä. Etkö uskalla sanoa mielipidettäsi rehellisesti? Oletko Putinin trolli? Silloin ymmärrän, että istut kahdella pallilla, etkä uskalla puolustaa sorrettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan unionista eroaminen on vain ilmoitusasia, kuten siihen liittyminenkin.

        ”Ilmoitusasia”, jossa perustuslakia on muutettava. 🥱


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeellinen mielipide. Onko mielestäsi Ukrainan tukeminen tuossa terroristimaisessa hyökkäämisessä väärin?

        Aina pitää puolustaa sorrettua ja Ukrainan kansa on nyt sorrettu ja mitä suurimmassa määrin roistovaltio sen tuhonnut. Sinä olet sitä mieltä kristillisenä henkilönä, että Putinilla on täysi oikeus tuhota sukulaiskansansa maa.

        Kristittynä henkilönä ihmettelen tuollaista mielipidettä. Etkö uskalla sanoa mielipidettäsi rehellisesti? Oletko Putinin trolli? Silloin ymmärrän, että istut kahdella pallilla, etkä uskalla puolustaa sorrettua.

        On todella metkaa, että kristityksi esittäytyvä haluaa olla puolueeton oikean ja väärän välillä, kuten myös pahuuttaan ja itsepuolustuksekseen tappavan välillä.

        On helppoa valita uskonnottomuus tällaisia kommentteja lukiessaan.


    • Anonyymi

      Suomi on valtiomuodoltaan perustuslaillinen tasavalta, jossa valta kuuluu kansalle. Kansa luovuttaa vallan valitsemilleen kansanedustajille sille seuraavalle vaalikaudelle johon tulevat valituksi. Vaalikauden ajan kansanedustajilla on se valta ja heidän tulee ajaa kansan etua.

      • Anonyymi

        Niin, neljäksi vuodeksi jonka aikana tilanteet muuttuvat ripeästi ja lööpit tykittävät totuuksiaan. Siinä ei joka käänteessä ennätä kysyä kansalta erikseen mielipidettä joka asiaan.


      • Anonyymi

        Vallan pitäisi kuulua kansalle mutta se ei kuulu, koska se on laittomasti ja rikollisesti kaapattu rikollisten toimesta. Sen takia meno on tälläistä kun se nyky-Suomessa on. Vääryys ja laittomuus rehottaa ja oikeutta ei saa ainakaan mistään korruptoituneista tuomioistuimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, neljäksi vuodeksi jonka aikana tilanteet muuttuvat ripeästi ja lööpit tykittävät totuuksiaan. Siinä ei joka käänteessä ennätä kysyä kansalta erikseen mielipidettä joka asiaan.

        Ei pidä uskoa ihan kaikkea minkä lukee. Kannattaa myös uskoa korkeintaan vain puolet siitä minkä itse näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä uskoa ihan kaikkea minkä lukee. Kannattaa myös uskoa korkeintaan vain puolet siitä minkä itse näkee.

        Kannattaa kiinnittää perususkomukset ja arvot raamattuun niin lehdistö ei ala sanelemaan sun perususkomomuksia, esim. avioliitosta ja sukupuoliasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kiinnittää perususkomukset ja arvot raamattuun niin lehdistö ei ala sanelemaan sun perususkomomuksia, esim. avioliitosta ja sukupuoliasioista.

        Olen ateisti. En usko satukirjoihin. En myöskään automaattisesti usko ihan kaikkeen jonka lehdistä ja medioista luen. Kykenen itse tekemään omia johtopäätöksiä. En ole narussa vedettävä lammas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä uskoa ihan kaikkea minkä lukee. Kannattaa myös uskoa korkeintaan vain puolet siitä minkä itse näkee.

        Ei koskaan kannata uskoa mitään mitä salaliittohörhöt ja äärihihhulit netissä mölyävät ja varsinkaan ei ikinä kannata uskoa mitään mitä venäläiset valehtelijat kuten MV mölyävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koskaan kannata uskoa mitään mitä salaliittohörhöt ja äärihihhulit netissä mölyävät ja varsinkaan ei ikinä kannata uskoa mitään mitä venäläiset valehtelijat kuten MV mölyävät.

        On todettu, että jotkut tekevät rahaa salaliitoilla. Salaliittoja levitetään myös jos siitä hyötyy taloudellisesti. Jotkut yksittäiset käärivät siis rahat näistä saduista. Toiset taas uskovat niihin satuihin ja levittävät niitä eteenpäin, eli tekevät "ilmaista" työtä niiden yksittäisten hyväksi, jotka ne rahat käärivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ateisti. En usko satukirjoihin. En myöskään automaattisesti usko ihan kaikkeen jonka lehdistä ja medioista luen. Kykenen itse tekemään omia johtopäätöksiä. En ole narussa vedettävä lammas.

        Eiku sinä juuri uskot satukirjoihin, koska sun uskomuksilla ei ole perustaa missään virallisessa filosofiassa. Raamattu on filosofiaa. Filosofiaa ei luokitella satukirjoihin vaan se on oma kirjallisuustyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku sinä juuri uskot satukirjoihin, koska sun uskomuksilla ei ole perustaa missään virallisessa filosofiassa. Raamattu on filosofiaa. Filosofiaa ei luokitella satukirjoihin vaan se on oma kirjallisuustyyppi.

        Raamattu on kokoelma pronssikaudella eläneiden vuohipaimenten varsin lapsellisia kansantaruja, täynnä itse itsensä kumoavia epäloogisia mahdottomuuksia. Lapsellisia satuja lapsellisille typeryksille, jotka eivät kykene erottamaan satuja todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kokoelma pronssikaudella eläneiden vuohipaimenten varsin lapsellisia kansantaruja, täynnä itse itsensä kumoavia epäloogisia mahdottomuuksia. Lapsellisia satuja lapsellisille typeryksille, jotka eivät kykene erottamaan satuja todellisuudesta.

        Ei vaan se on kokoelma kuninkaiden ja hallitsijoiden viisauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan se on kokoelma kuninkaiden ja hallitsijoiden viisauksia.

        Aivan samanlainen kokoelma "viisauksia" kuin Koraani. Samaa lapsellista ja homeista typeryyttä, vain eri nimisessä paketissa. Muinaisia taruja ja houreita, joihin typerykset sokeasti uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samanlainen kokoelma "viisauksia" kuin Koraani. Samaa lapsellista ja homeista typeryyttä, vain eri nimisessä paketissa. Muinaisia taruja ja houreita, joihin typerykset sokeasti uskovat.

        Ei ole aivan samanlainen. Näissä teoksissa on merkittäviä eroja, joka juurikin tekee näistä kahdesta maailmanuskonnosta kaksi eri uskontoa. Minä tiedän kyllä koska olen opiskellut eksegetiikkaa. Esim. koraanissa lukee näin että "jumalalla ei ole poikaa koska jumala ei synnytä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kokoelma pronssikaudella eläneiden vuohipaimenten varsin lapsellisia kansantaruja, täynnä itse itsensä kumoavia epäloogisia mahdottomuuksia. Lapsellisia satuja lapsellisille typeryksille, jotka eivät kykene erottamaan satuja todellisuudesta.

        Eli mihin aikaan SINUN mielestäsi sijoittuu pronssikaudeksi nimetty ajanjakso?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mihin aikaan SINUN mielestäsi sijoittuu pronssikaudeksi nimetty ajanjakso?

        Raamattu on kokoelma kirjoituksia jotka kirjoitettu n. 2000 vuoden aikana ja ne on nivottu kirkkoraamattuun kronoloogiseen järjestykseen. Ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Johanneksen ilmestykseen joka on kirjoitettu n 100 jkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aivan samanlainen. Näissä teoksissa on merkittäviä eroja, joka juurikin tekee näistä kahdesta maailmanuskonnosta kaksi eri uskontoa. Minä tiedän kyllä koska olen opiskellut eksegetiikkaa. Esim. koraanissa lukee näin että "jumalalla ei ole poikaa koska jumala ei synnytä"

        Suomenkieliset raamatun- ja koraaninkäännökset on tehty vieraskielisistä käännöksistä jotka puoletsaan on tehty vanhemmista käännöksistä jne. matkalla on ollut satoja käännöksiä ja väännöksiä ja tahallisia muutoksia ja vahingossa tapahtuneita muutoksia ja on aika mahdotonta nyt sanoa mitä tarkkaan ottaen ensimmäisissä versioissa luki!
        Olen uskonnottomana yleisestä mielenkiinnosta lukenut läpi sekä suomennetun raamatun että koraanin, jälkimmäisestä en moista lausetta muista mutta en ala kinaamaan, ei kaikkea paljoa lukemaansa muista. Sen muistan että ko. koraanin käännös oli Hämeen- Anttilan käännös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkieliset raamatun- ja koraaninkäännökset on tehty vieraskielisistä käännöksistä jotka puoletsaan on tehty vanhemmista käännöksistä jne. matkalla on ollut satoja käännöksiä ja väännöksiä ja tahallisia muutoksia ja vahingossa tapahtuneita muutoksia ja on aika mahdotonta nyt sanoa mitä tarkkaan ottaen ensimmäisissä versioissa luki!
        Olen uskonnottomana yleisestä mielenkiinnosta lukenut läpi sekä suomennetun raamatun että koraanin, jälkimmäisestä en moista lausetta muista mutta en ala kinaamaan, ei kaikkea paljoa lukemaansa muista. Sen muistan että ko. koraanin käännös oli Hämeen- Anttilan käännös!

        Luuletko siis että minä ja ihan kaikki eivät tiedä tuota asiaa? Suomessa vietetään Mikael Agricolan päivää sen takia kun hän käänsi raamatun suomenkielelle ja loi perustan suomen kirjakielelle. Eksegetiikkan opintoihin kuuluu juurikin tiettyjen heprean ja kreikan alkukielen sanojen ymmärtäminen. Niitä on muutama sana jolle ei löydy samalla tavalla toimivaa suomen kielen sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vallan pitäisi kuulua kansalle mutta se ei kuulu, koska se on laittomasti ja rikollisesti kaapattu rikollisten toimesta. Sen takia meno on tälläistä kun se nyky-Suomessa on. Vääryys ja laittomuus rehottaa ja oikeutta ei saa ainakaan mistään korruptoituneista tuomioistuimista.

        Kerrohan hieman lisää tuosta laittomasta ja rikollisesta kaappaamisesta. Olen seurannut politiikkaa hyvin tiiviisti, enkä ole huomannut ensimmäistäkään laittomuutta – en ainakaan sellaista jota ei olisi kohta oikaistu lailliseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kiinnittää perususkomukset ja arvot raamattuun niin lehdistö ei ala sanelemaan sun perususkomomuksia, esim. avioliitosta ja sukupuoliasioista.

        Mutta minkä ryhmän tai lahkon opin mukaan? Kahta samanlaista tulkintaa ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aivan samanlainen. Näissä teoksissa on merkittäviä eroja, joka juurikin tekee näistä kahdesta maailmanuskonnosta kaksi eri uskontoa. Minä tiedän kyllä koska olen opiskellut eksegetiikkaa. Esim. koraanissa lukee näin että "jumalalla ei ole poikaa koska jumala ei synnytä"

        >Esim. koraanissa lukee näin että "jumalalla ei ole poikaa koska jumala ei synnytä"

        On siellä siis pätkä järkevääkin tekstiä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Esim. koraanissa lukee näin että "jumalalla ei ole poikaa koska jumala ei synnytä"

        On siellä siis pätkä järkevääkin tekstiä.

        Tavallaan ehkä helpommin läpimenevä, kuin tää meidän puusepän morsian, joka synnytti neitseellisesti. Olis pitänyt tulla klooni, kun ei ole mieskromosomeja. Maria nuorempi.

        Ei ihme että Josef on sekä katolisessa kirkossa että ortodoksisessa kirkossa perheen, isien, pakolaisten, taloudenhoitajien, insinöörien, asunnonetsijöiden, käsityöläisten (erityisesti puuseppien) ja epäilevien suojeluspyhimys ja auttaja


      • Anonyymi

        Kommenttisi ei edusta länsimaista sivistystä, johon kuuluu uskonnonvapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samanlainen kokoelma "viisauksia" kuin Koraani. Samaa lapsellista ja homeista typeryyttä, vain eri nimisessä paketissa. Muinaisia taruja ja houreita, joihin typerykset sokeasti uskovat.

        Miksi sinä sitten haluat todistaa sitä lapsellista ja homeista typeryyttä?
        Juuri se "muoviämpäri" massalammaslauma saadaan hyppimään seinille kun vähän säikäytetään kuolemanvaaralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vallan pitäisi kuulua kansalle mutta se ei kuulu, koska se on laittomasti ja rikollisesti kaapattu rikollisten toimesta. Sen takia meno on tälläistä kun se nyky-Suomessa on. Vääryys ja laittomuus rehottaa ja oikeutta ei saa ainakaan mistään korruptoituneista tuomioistuimista.

        Voi, voi!! Sinä et taida tietääkään, että Suomi on oikeusvaltio. Meillä ei kukaan valtaapitävä tapata ketään vain omien itressiensä vuoksi.

        Venäjällä se näyttää olevan aivan jokapäiväistä tuo tapattaminen. Minulla on listalla ainakin 20 henkilönnimet, jotka on tapettu nyt ilmeisesti Venäjän hallinnon toimesta mitä ihmeellisin keinoin, koska eivät hyväksyneet sotaa Ukrainaan. Nämä tapetut henkilöt ovat suurin osa heistä, upseereita.

        Suomessa ei moista tapahdu, me elämme oikeusvaltiossa.


    • Anonyymi

      Ihanko itse teit tuon mullistavan havainnon, vai ihanko käväisit jollain salaliittosivustolla tai peräti MV-lehdessä tai Ylilaudalla?

      • Anonyymi

        Opettajani kertoi näin ala-asteella


    • Anonyymi

      Valtamedia joutuu tekemään valinnan, että "olet joko meidän puolellamme tai heidän puolellaan". "Me" tarkoittaa tietenkin poliittisesti korrektia valtarintamaa ja "he" tarkoittaa vihollista, joksi leimataan kaikki, jotka eivät sitoudu noudattamaan "meidän" kriteeristöä ja totuuksia. Valtamediamme ei siis ole itsenäinen valtarintama, vaan poliittisesti korrektin lokeron politisoitu pää-äänenkannattaja.

      • "Valtamedian" uutisten ja mielipiteiden yksiäänisyys on pelkkä äärioikeiston hellimä satu.

        Sen sijaan äärioikeiston ihailemissa maissa se on karua todellisuutta.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        "Valtamedian" uutisten ja mielipiteiden yksiäänisyys on pelkkä äärioikeiston hellimä satu.

        Sen sijaan äärioikeiston ihailemissa maissa se on karua todellisuutta.

        No sanoppa joku asia jossa valtamiedia on eri mieltä itsensä kanssa? Missä asiassa esim Iltalehti ja iltasanomat ovat eri mieltä? Näitä lehtiä on kaksi vain sen takia että ne loisivat näennäisen vaihtoehdon. Mitään todellista vaihtoehtoa ei löydy kauppojen lehtipisteestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sanoppa joku asia jossa valtamiedia on eri mieltä itsensä kanssa? Missä asiassa esim Iltalehti ja iltasanomat ovat eri mieltä? Näitä lehtiä on kaksi vain sen takia että ne loisivat näennäisen vaihtoehdon. Mitään todellista vaihtoehtoa ei löydy kauppojen lehtipisteestä.

        Lue niitä itse niin huomaat. Juuri hiljattain Iltalehdessä oli hyvin poleeminen sivun juttu siitä kuinka Suomi on orjatyöyhteiskunta. Eipä ollut Iltasanomissa.

        Ilmeisesti kaipaisit jotain erittäin konservatiivista ja ehkä Venäjää hellästi ymmärtävää vaihtoehtoa? Kootkaa rahaa ja perustakaa sellainen. Vai pitääkö toisten tehdä teille aina kaikki valmiiksi?


    • Kyllä se median valta sinullekin kelpaisi, kunhan media vain olisi vaikkapa Mitävittulainen. 🥱

    • Anonyymi

      Kertoisiko aloittaja että millainen olisi hänen mieluisensa demokratia? Lehdistöä tai muita tiedotusvälineitä ei ilmeisesti kuitenkaan sallittaisi?

      • Anonyymi

        Se aito ja alkuperäinen antiikin kreikan demokratia mitä oli myös Rooman tasavallassa toimi mielestäni hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se aito ja alkuperäinen antiikin kreikan demokratia mitä oli myös Rooman tasavallassa toimi mielestäni hyvin.

        Kyllä vain. Ainakin hallitseminen helpottuisi, kun naisilla ja useimmilla miehilläkään ei olisi äänioikeutta. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se aito ja alkuperäinen antiikin kreikan demokratia mitä oli myös Rooman tasavallassa toimi mielestäni hyvin.

        Se "demokratia" kattoi noin 25 % asukkaista kun vain vapaasyntyisillä aikuisilla miehillä oli äänioikeus.
        Ja äänestyksissä tiedetään harjoitetun silloinkin paljon vilppiä ostrakoneja riipusteltaessa ja ääniä kaupiteltaessa jne. Ja sitä paitsi, menetelmä aloitettiin jo Hellaassa, ei se ollut Rooman keksintöä, muutnkin he olivat Hellaan Kreikan matkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se "demokratia" kattoi noin 25 % asukkaista kun vain vapaasyntyisillä aikuisilla miehillä oli äänioikeus.
        Ja äänestyksissä tiedetään harjoitetun silloinkin paljon vilppiä ostrakoneja riipusteltaessa ja ääniä kaupiteltaessa jne. Ja sitä paitsi, menetelmä aloitettiin jo Hellaassa, ei se ollut Rooman keksintöä, muutnkin he olivat Hellaan Kreikan matkijoita.

        Kaikilla rooman kansalaisilla oli äänioikeus. Kaikki roomassa asuvat eivät olleet Rooman kansalaisia. Ulkomaalainen tai orja pystyi ansaitsemaan rooman kansalaisuuden meriiteillä kuten palvelemalla rooman armeijassa.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kyllä vain. Ainakin hallitseminen helpottuisi, kun naisilla ja useimmilla miehilläkään ei olisi äänioikeutta. 👍

        Eikä antiikin Kreikan demokratiaa ihannoivat todennäköisimmin kuuluisi niihin, joilla on äänioikeus.:D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä antiikin Kreikan demokratiaa ihannoivat todennäköisimmin kuuluisi niihin, joilla on äänioikeus.:D

        Miehiin he kyllä kuuluvat, mutta eivät niihin jotka kreikkalaisessa yhteiskunnassa olisivat olleet vapaita. 😏


    • Anonyymi

      Niin on. Demokratiaa julistaa viihdeohjelmissa esintyvä ministeri. Huomio kinnitetään Unkariin jotta oma tilanne ei paljastuisi. Työmarkkinajärjestötkin päättävät asioista jotka eivät heille perusturlaillisesti kuulu. Ne joiden etuja ei ajeta etujärjestöissä kärsivät kaikessa. Media on unohtanut monet kansanryhmät. Se ei ole enää valtiomahtien joukossa.

      Demokratia ja oikeusvaltio eivät käsitteinä riitä määrittelemään kansalaisen perusturvaa. Aina vallitsee jokin demokratia ja oikeusvaltio vaikka oikeudet perusturvaan olisivatkin huonolla tolalla. Sanoilla vain tuetaan vallitsevaa hallintoa.

    • Ihan täysin samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Totta. Näin se on. Mutta valta asustaa tämän median kulissien takana. Media on vain vallan palvelija.

    • Anonyymi

      Suomen lehdistöä hallitsee tällä hetkellä Etelärannan EK plus mahtirahoittajat, juoksupoikina Yle ja Kokoomuspuolue. Tätähän ei yksinkertainen painomusteeseen uskova kansa tajua.

    • Minä muuten hetkeäkään miettimättä kiistän. Suomen liberaali media ei minun mieltäni hallitse. Jokainen palstalainen, jonka silmiin on useampi kommenttini osunut voi tämän todeta. Ei Suomen valtamedia ole tehnyt minusta ns "liberaalia" vaikka arvioinkin sen toimittajien olevan ammattitaitoisia ja uutisten luotettavia. Käyn kyllä silloin tällöin vilkaisemassa vaihtoehtomedioita ja jos Suomi24-palstat luokitellaan vaihtoehtomedeaksi niin näillä palstoillahan melkein asun. Kun valtamedian tuputtama sliipattu liberaalius ei uppoa niin vielä huonommin uppoaa palstatrollien hölmönkömpelö propaganda. Kyllähän minun mieleeni voi ja saa vaikuttaa, mutta kontrolli on kyllä melko tiukka. Tarkkaan syyniin joutuu.

      Sen olen todennut, että suomalainen media hyödyntää varsin paljon kansainvälisten medioiden uutisaineistoa, joka sekin on pääosin "liberaalia". Mukavaa on kuunnella ja lukea suomalaisten toimittajien raportteja maailmalta. Osaavat hommansa. Liberaaleja ovat, mutta ei haittaa kun sen tietää.

      • Anonyymi

        Näin vasuri aina tomii. Vasuri kiistää aina miettimättä asiaa yhtään.


    • Anonyymi

      Ketä ihmistä hallitsee lehdistö. Tieto kerättään faktoista,opiskelemalla. Mielipiteet muodostetaan omassa päässä ajattelemalla. Toki haluan tietää mitä maailmalla tapahtuu. Silloin isot tietotoimistot ovat aika hyviä ja nopeita.

      • Anonyymi

        Ja faktat väritetään asenteellisuudella. Ihan kaikkia faktoja ei aina kerrota.


    • Anonyymi

      Demokratia (kreikan sanoista demos, 'tavallinen kansa' ja kratos, 'valta, hallita'[1]) eli kansanvalta on kansan valtaan perustuva valtiojärjestys. Demokratian perusajatuksena on, että hallintovallan edustajat nousevat kansan joukosta ja että hallintovalta toteuttaa kansan tahtoa.[2]

      Tavallisena demokratian ominaispiirteenä pidetään sitä, että tärkeimmistä valtiollisista asioista päättää joko kansa itse tai kansan yleisillä vaaleilla kilpailevien ehdokkaiden joukosta valitsemiensa edustajien muodostama toimielin, parlamentti. Jotta kilpailulliset vaalit voisivat toteutua kunnolla, se edellyttää tavallisesti, että vallitsee ilmaisun- ja lehdistönvapaus ja jonkinasteinen oikeusturva. Armeijan siviilimääräysvalta on usein nähty välttämättömäksi, että voidaan ehkäistä sekä sotilasdiktatuuri että armeijan puuttuminen politiikkaan. Joissakin maissa demokratia perustuu tasa-arvo-oikeuksien filosofiselle periaatteelle.

      Demokratian pääperiaatteena on enemmistösääntö, vaikka monet demokraattiset järjestelmät eivät noudatakaan tätä kurinalaisesti – edustuksellinen demokratia on suoraa demokratiaa yleisempi.

      • Anonyymi

        Tavallisella kansalla tarkoitetaan vapaita kansalaisia, eikä esim. orjia


    • Anonyymi

      Jos maa ei ole demokratia vaan diktatuuri, sielläkin on lehdistö, mutta ei sillä ole varaa sanoa poikkipuolista sanaa. Kun sillä on se yksi totuus.Pravda.

      Joo. tee taas uusi aloitus sille, että mv-lehti on vpauden tae!

      • Anonyymi

        On niitäkin jotka sua komppaa, et ole yksin. silti, kannattaa ajatella ihan itse. mieti lapsuuttasi. koulutustasi. työpaikkojasi- aika monta erilailla ajattelevaa on, vaikka maassa on sanoma oy????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitäkin jotka sua komppaa, et ole yksin. silti, kannattaa ajatella ihan itse. mieti lapsuuttasi. koulutustasi. työpaikkojasi- aika monta erilailla ajattelevaa on, vaikka maassa on sanoma oy????

        Näin on! Cis sukupuolisten valkoisten heteromiesten veljeskunta hallitsee diktaatorimaisesesti. Siksi meidän feministien on noustava väkivaltaisene kapinaan!


    • Anonyymi

      Kirjoistakin saa ajattelemisen aihetta. Hannu Lauerman ajatuksia voi lukea kirjasta 'Usko,toivo ja huijaus'. Ja mielestäni kannattakin. Avartaa ehkä omia samaa ympyrää kiertäviä ajatuksia!

    • Anonyymi

      Länsimainen demokratia tarkoittaa maata jossa on sananvapaus ja jossa VenäjänKuuliaisetKäskyläiset eli VKK ja muut ryzzänkätyrit eivät hallitse.

      Ja sekös niitä ryzzänkätyreitä niin sieppaa että ovat koko ajan raivohalvauksen partaalla.

      • Anonyymi

        Niin niin siis globalistien roskalehtien kätyrit hallitsevat. Ootko vajaa?


      • Anonyymi

        Siis todella terävä huomio että VKK ei hallitse. VKK;lla on vain yksi edustaja oppositiossa. Ne muut hallitsevat. Jotka lukevat sitä toista mediaa jolla on yksi ja sama omistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis todella terävä huomio että VKK ei hallitse. VKK;lla on vain yksi edustaja oppositiossa. Ne muut hallitsevat. Jotka lukevat sitä toista mediaa jolla on yksi ja sama omistaja.

        MV-kakkaa lukevat ryzzänkätyrit eivät hallitse, koska alle 1 % kannatuksen omaava mitätön marginaalinen vähemmistö ei demokratiassa hallitse.


    • Anonyymi

      Hyvin sanottu aloittajalta. Suomen luetuimmat lehdet on iltalehti tai iltasanomat, jotka on hyvin lähellä roska- ja viihdelehden määritelmää. Niillä pidetään kansa ahdistuksessa - mieluimmin shokkitilassa. Näin syntyy puhetta ja kohua ko. lehdestä ja rahaa tulee. Sama konserni eli omistaa muuten tämän fooruminkin.

      • Anonyymi

        Median tehtävä on myös nostaa esille vaikeita asioita, joita ihmiset tykönään ihmettelevät. Tieto on kaksipiippuinen juttu. Toisille se lisää tuskaa ja toisia se auttaa selviämään. Mikäli kuuluu ensimmäiseen ryhmään, niin tiedon hakua on opittava säätelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Median tehtävä on myös nostaa esille vaikeita asioita, joita ihmiset tykönään ihmettelevät. Tieto on kaksipiippuinen juttu. Toisille se lisää tuskaa ja toisia se auttaa selviämään. Mikäli kuuluu ensimmäiseen ryhmään, niin tiedon hakua on opittava säätelemään.

        Niin kuten se miten cis sukupuoliset valkoiset heteromiehet synnynnäisesti sortaa kaikkia kaikki koska heillä on synnynnäisesti suuremmat lihakset ja keskimäärin korkeampi ÄO kuin muilla ns. "vähemmistöillä" jotka ovat oikeasti enemmistö


      • Anonyymi

        Voi olla että on luetuimmat. Mutta ei kukaan niitä pidä oppimateriaalina mielipiteenmuodostukseen. Vaikea uskoa että noi päihittäisi esim. lukion matikan tai fysiikan kurssit esim tiedonhankinnassa.

        Ihan totta. Netistä esim, Tilastokeskuksen sivuilta saa paljon tutkittua tietoa. Fonecan sivuilta sääennustuksia. THL:n sivuilta covid-19 tietoa. Valtioneuvoston sivuilta hallituksen toimista jne.
        Yks hyvä sivusto on myös Finlex, jossa on ajantasainen lainsäädäntö. Lakien säätämisen vaiheet ja käsittelyt.
        Ja sitten ihan oppikurssit, tilastotieteen perusteet, valtio-opin perusteet, vero-oikeuden perusteet ja mikä nyt kiinnostaakin. Avoimessa yliopistossa voi suorittaa vaikka ei olisi tutkinto-opiskelijakaan.

        Kyllä oma vakaumus kehittyy monen asian summana ja omalla ajatuksella.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on sitten todella heikko luonne, jos hän antaa median hallita.

      • Anonyymi

        Joo siksi aloittaja kirjoittaa tuollee ja sinä et kirjoita


    • Anonyymi

      "Painettua sanaa"‽ Millä vuosisadalla putosit lopullisesti kelkasta?

      Paperille painettua lehteä Suomessa lukee muutama satatuhatta ihmistä ja heistäkin melkein kaikki käyttävät myös nettiä. Netissä taas mielipiteensä saa julki kuka vatipää tahansa. Esimerkiksi Suomi24:ssä.

      • Anonyymi

        Kyllä bitit itseasiassa painatuvat elektromagneettisesti tietokoneen välimuistiin. Siksi se pitää välillä tyhjentää. Etkö tiennyt sitäkään? Yritit siis viisastella mutta olit väärässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä bitit itseasiassa painatuvat elektromagneettisesti tietokoneen välimuistiin. Siksi se pitää välillä tyhjentää. Etkö tiennyt sitäkään? Yritit siis viisastella mutta olit väärässä

        Sitten sinun lapsellinen saivartelusikin on "painettua sanaa". Oletko siis osa valtaeliittiä?


    • Anonyymi

      Kun sitä ei hallitse kukaan - paitsi venäjällä.9

      • Anonyymi

        Ai eikö sen omistajat hallitse sitä?


    • Anonyymi

      Unohdat kokonaan, että länsimaisessa demokratioissa on vapaa media ja periaatteessa kuka tahansa voi perustaa uutismedioita. Vapaalla medialla tarkoitetaan nimenomaan tätä. Sehän ei tietystikään tarkoita sitä, että yksittäinen media toimisi täysin mistään riippumattomana (kaikilla on joku omistaja) , ei vaan sitä, että on useita eri tahojen tuottamia medioita ja että niitä saa perustaa kuka tahansa.
      Ei siis ole yhtä keskitetysti koordinoitua media-alaa, jota valtiohallinto koordinoi, kuten diktatuureissa.
      Tämä erohan on oleellinen.

      Lehdistö (media) ei demokratioissa hallitse yhteiskuntia, mutta vahtii kyllä yhteiskunnan johtoon ja valtaan valittuja. Valheista kiinnijääminen on valheesta riippuen jopa kohtalokasta useinkin.
      Diktatuureissa tämä ’vahtiminen’ puuttuu kokonaan, koska mediaa kontrolloin juuri ne, keitä pitäisi vahtia.

    • Anonyymi

      Tuosta voidaan monta mieltä, riippuen siitä miltä kulmalta asiaa tarkastellaan. Vapaa lehdistö ei kuitenkaan tee päätöksiä, se on kuin mainos, kaikkea ei pidä uskoa. Kriitikko tutkii ensin ja tekee päätöksensä sen jälkeen.

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Ota selvää mitä demokratia tarkoittaa! Lehdistö hallitsee? Demokratiaan kuuluu sananvapaus, poislukien valehtelu, maalittaminen ja suoranaiset uhkailut. Mieti itse ennen kuin jaat latteita ja vääriä käsityksiäsi demokratiasta. Älä myöskään aliarvio ihmisten kykyä lopulta ymmärtää miten asiat aidosti ovat. Hyvänä esimerkkinä venäläisten uhka maallemme. Löytyi ennen näkemätön yksimielisyys esimerkiksi NATOON liittymisessä.

    • Anonyymi

      ei venäjä meille ole uhka taidat kovasti pelätä sitä mutta minä en pelkää ei siitä ole vastusta Kaikkinalle 40 ovat propakanda pelossa

    • Anonyymi

      Jos haluaa tietää mitä maailmassa OIKEASTI TAPAHTUU, kannattaa lukea MV-lehteä. Valtamedia uutisoi vain valepropagandaa.

      • Anonyymi

        Hehheheh.... vitsin murjaisit.


    • Anonyymi

      Sitten varmasti Venäjä on vapain demokratia, kun Kreml hallitsee kaikkea painettua sanaa?

    • Anonyymi

      Taas puhutaan demokratiasta vaikka ei edes ymmärretä sen oikeaa tarkoitusta. Nykyinen ns "demokratia" on yksi monesta orjuuden muodoista.

      1% eliitti pyramidin yläpuolella joka hallitsee koko pyramidin, 4% politiikot, lakimiehet, pankkiirit yms. 10% korkeakoulutetut yhteiskunnan palvelijat 85% halpaa työvoimaa toisin sanoen orjia jotka pitää koko pyramidin kasassa. Ei ole väliä onko se sitten perustöissä kävijä, opiskelija tai huumeiden myyjä/käyttäjä.

      • Anonyymi

        Sinä et ymmärrä mitä demokratia on etkä sitä, miten yhteiskunta toimii.


    • Anonyymi

      näin tarkottaa

    • Anonyymi

      Lehdistö ei ole hallitsevassa asemassa, vaan joko itsenäisen toimijan asemassa tai politisoituna palvelijana. Suomessa median on oltava valtarintaman palvelijana, tai muuten voi menettää asemansa, maineensa, lukijansa, mainostulonsa tai muun rahanlähteen. Politisoituna palvelijana media joutuu tekemään moraalisia uhrauksia, josta mm. yle on hyvä esimerkki.

      • Anonyymi

        Taas on ketju täynnä putinatsien öyhötystä siitä, että Suomi ei muka olisi demokrsta ja sananvapauden mallimaa. Menkää sinne ryssänmaalle kertomaan sen järjestelmän virheistä ja puutteista, niin ehkä ymmärrätte mitä demokratia tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Maailman lehdistö, ja omalta kohdaltaan se riippuu kielitaidostaan.

    • Anonyymi

      näin on

    • Anonyymi

      se on juuri sitä

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1896
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1542
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      81
      850
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      727
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe