Teen tutkimusta yksinäisyydestä ja yksinäisille ihmisille kohdistetuista palveluista.
Olen vuosien saatossa
Tavannut työni puolesta paljon erilaisia ihmisiä.
Teen kaikenlaisia huolto ja kunnossapitotöitä uudellamaalla ja usein keikat vie minut ihmisten asuntoihin.
Pyrin aina olemaan ystävällinen ja asiallinen kaikille, myös niille ns hankalille asiakkaille.
Kun asiakkaan luottamus on saatu, he yleensä tarjoavat kahvia tai muita virvokkeita ja alkavat jutustelemaan niitä näitä.
Nyt viimeisen vuoden aikana olen kiinnittänyt huomiota siihen miten moni on selvästikin yksinäisiä tai ainakintuntevat olonsa yksinäisiksi.
He ovat selvästi mielissään kun saavat seuraa ja juttu kaverin.
Keskustelen mielelläni kaikenlaisten ihmisten kanssa eikä se tunnu minusta kiusalliselta.
Joskus käynnistä jää kurja tunne kun työn suorittamisen jälkeen pakkaan työkaluja ja teen lähtöä niin asiakas vaan jatkaa juttua eikä varsinaisen työn lopputulokseen välttämättä edes kiinnitetä huomiota.
Olenkin alkanut pohtimaan olisiko sellaiselle palvelulle tilausta/tarvetta jossa tarjoaisin yksinäisille toisen ihmisen seuraa.
Saisit kaverin harrastuksiin tai vaikka ulos kävelylle.
Mikäli sinulla on jotain huolia/murheita ja tarvitset kuuntelevaa olkapäätä tai sitten vain juttuseuraa ja kortinpeluu kaveria niin sekin onnistuu.
Kaikenlaiset kotityöt ja kodin pikku remppa hommatkin hoituu siinä jutustelun ohessa.
Olisin kiitollinen jos laittaisitte kommentteja ja kehitys ideoita minulle sähköpostiini [email protected]
Kiittäen
Raimo Saari
Kenenkään ei tarvitse olla yksin
1
207
Luetuimmat keskustelut
- 53944
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K12879En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o45808- 62788
- 60750
- 57677
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49607- 60607
- 67576
- 132559
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.20537- 49524
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28518- 29495
- 33487
- 72466
- 40447
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk33435- 17430
- 24429