Mies kertoo pitkän yhdessäolon opettaneen, ettei puolisoaan voi muuttaa. Joten mies muutti itseään. Todellisesti, puoliso muutti β-miestään. Mies ei saanut olla juuri sellainen kuin on.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009230509.html
Aitoa tohvelisankari asennetta
7
188
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkäpä tuossa on kyseessä vaihdevuosien aiheuttamat ongelmat, joiden ratkaisukeinoja ei oltu pohdittu yhteen mentäessä.
- Anonyymi
β-mies on vahvasti siinä harhauskossa että hän muutti itseään. Todellisesti nainen pakotti β-miehensä muuttumaan.
Tasa-arvon kannalta ainoa oikea ratkaisu olisi ollut se että kummatkin muuttavat asenteitaan/mielipiteitään tasan yhtä paljon (eli 50,000000%) niin että saavutetaan sopuratkaisu. - Anonyymi
Β-miehen sanomaksi pannaan tuossa jutussa: "Itse olen yrittänyt muuttua lempeämmäksi ja tottelevaisemmaksi. Ellei itse halua muuttua, ei sitä puolisokaan saa aikaiseksi."
Kuinka koomista. Olivat eron partaalla, koska jokin hiersi suhteessa pahasti. Vaimo vaati muutosta jyrkästi. Mies antoi periksi, ja nyt perustelee että ihan itse halusi muuttua eikä siksi että vaimo hänet muutti. - Anonyymi
Miksi se nähdään aina ja poikkeusetta niin huonona asiana, jos muuttuu toisen takia? Mikä siitä tekee niin huonon asian?
Me olemme kaikki enemmän tai vähemmän erilaisia. Toisia kohdatessamme myös eroavaisuutemme kohtaavat. Ihminen on sosiaalinen eläin, eli tykkää olla ja elää toisten seurassa, ja se vaatii aina myös toisiin sopeutumista, eroavaisuuksien yhteen sovittamista. Siis kulloiseenkin ryhmään. "Seura tekee kaltaisekseen", siis ihminen muuttuu samankaltaiseksi kuin se seura, haluaa sulautua joukkoon, välttää ristiriitoja, jotta seura haluaisi ottaa hänet mukaan ja pitää siinä. Jos ei yrityksestä huolimatta sovi yhteen, tai menettää liikaa itsestään, niin silloin pitää vaihtaa seuraa - Anonyymi
Itsekin olisin valmis muuttumaan parempaan suuntaan ja ihastus/rakkaus on paras motivaattori siihen. Ei se minulta ole mitenkään pois, kun samalla voin hyvin tulla itsekin onnellisemmaksi. Varsinkin tällä hetkellä muutos olisi todella tarpeen, kun pahaa oloa aiheuttavista tavoista on vaikea päästä yksin eroon.
Ihmiset muuttuvat muutenkin joka tapauksessa ajan kanssa.- Anonyymi
Juuri näin, jos se vaan on parempaan suuntaan, niin miksi ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352399Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761331