Tuli typerä lappu työvomatoimistosta

Anonyymi-ap

Minulle tuli työvoimatoimistosta lappu jossa sanottiin että työttömyyspäivärahanne on hylätty koska ette ole hakeneet 4 jää työpaikkaa.

Kysymys kuuluu sanokaa yksikin hyvä syy miksi kenenkään kannattaa olla hakematta niitä 4 jää työpaikkaa.

1 millä ostat ruokaa
2 millä maksat vuokrat jos et saa mistään rahaa.

TÄMÄLLAISTEN TYPERIEN LAPPUJEN LÄHETTELY TYÖVOIMATOIMISTOISTA PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA

Ennemmin viesatin olisi kuulunut olla mikä virhe on sattunnut kun ette ole hakeneet 4 jää työpaikkaa,ja voisitteko korjata asian.
VASTA SITTEN jos siiihen ei suostu tulisi tulla kieltävä päätös.

Tässäkin tapauksessa olin hakenut niitä töitä ,mutta lähetys oli vain epäonnistunut.
Sain sähköpostiin viestit että minua ei ole hyväksytty työhon ja kiitos mielenkiinnosta.

34

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aktiivimallin ainoa tarkoitus on vittuilla työttömille ja aiheuttaa karensseja köyhille ja huonosaisille ihmisille.

      • Anonyymi

        Eikai tällä ole kuin kiusan tekoa... Sellainen joka haluaa työtä niin kyllä hakee itse ilman kyttäämistä. Sellainen joka ei halua niin sitä ei saa tyhön vaikka ruoskaa antaisi.. He menävät toimeentulo luukulle... Sellaiset joilla on vähän säästöä joutuu syömään ne ensin ennenkuin apua saa... Eli sinun pitäisi ajaa itsesi varattomaksi velkaongelmaiseksi jota sitte yhteiskunta yrittää kuntouttaa.... Tullaan taas siihen pisteeseen että vouti vie osan jos kuntoutuu työhön.. Ja kaikki tämä johtuu typerästä aktiivimalista joka ajoi ihmisen velkakierteeseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai tällä ole kuin kiusan tekoa... Sellainen joka haluaa työtä niin kyllä hakee itse ilman kyttäämistä. Sellainen joka ei halua niin sitä ei saa tyhön vaikka ruoskaa antaisi.. He menävät toimeentulo luukulle... Sellaiset joilla on vähän säästöä joutuu syömään ne ensin ennenkuin apua saa... Eli sinun pitäisi ajaa itsesi varattomaksi velkaongelmaiseksi jota sitte yhteiskunta yrittää kuntouttaa.... Tullaan taas siihen pisteeseen että vouti vie osan jos kuntoutuu työhön.. Ja kaikki tämä johtuu typerästä aktiivimalista joka ajoi ihmisen velkakierteeseen...

        En halua toimeentulotuki luukulle enkä leipäjonoihin.

        Kädetkin on niin huonossa kunnossa kun joutui tekemään kaikista raskaammat työt.
        Niitä särkee pienessäkin rasituksessa.

        Entisten työnantajien pitäisi panna maksamaan aiheuttamansa vahingot.KIVUSTA,SÄRYSTÄJA ANSIO TULONMENETYKSESTÄ 300 000 EUROA jos tämä menisi oikein.

        Työnantajat on niin ahneita että yhden miehen pitää tehdä 5 sen miehen työt.koska setulee halvaksi työnantajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua toimeentulotuki luukulle enkä leipäjonoihin.

        Kädetkin on niin huonossa kunnossa kun joutui tekemään kaikista raskaammat työt.
        Niitä särkee pienessäkin rasituksessa.

        Entisten työnantajien pitäisi panna maksamaan aiheuttamansa vahingot.KIVUSTA,SÄRYSTÄJA ANSIO TULONMENETYKSESTÄ 300 000 EUROA jos tämä menisi oikein.

        Työnantajat on niin ahneita että yhden miehen pitää tehdä 5 sen miehen työt.koska setulee halvaksi työnantajalle.

        EI KANNATA TEHDÄ RASKASTA TYÖTÄ MISTÄÄN HINNASTA Niistä saa palkaksi vain elämänikäiset kovat kivut ja säryt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua toimeentulotuki luukulle enkä leipäjonoihin.

        Kädetkin on niin huonossa kunnossa kun joutui tekemään kaikista raskaammat työt.
        Niitä särkee pienessäkin rasituksessa.

        Entisten työnantajien pitäisi panna maksamaan aiheuttamansa vahingot.KIVUSTA,SÄRYSTÄJA ANSIO TULONMENETYKSESTÄ 300 000 EUROA jos tämä menisi oikein.

        Työnantajat on niin ahneita että yhden miehen pitää tehdä 5 sen miehen työt.koska setulee halvaksi työnantajalle.

        Yhden miehen pitää tehdä 5 miehen työt, mutta yhden naisen pitää tehdä 10 muun työntekijän työt plus esimiehen, rekrytoijan, puhelinvaihteen työt.


      • Anonyymi

        Muistakaa nykyisen riistokoirahallituksen aikaansaama aktiivimallikusetus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI KANNATA TEHDÄ RASKASTA TYÖTÄ MISTÄÄN HINNASTA Niistä saa palkaksi vain elämänikäiset kovat kivut ja säryt.

        Jos kädet kipeentyy jo puurokattilan hämmennyksestä,niin on täysin mahdottomuus tehdä mitään työtä.
        Teet mitä vain niin käsiä tarvitaan aina.

        Onhan se nyt aivan typerää että pitää hakea.Jos näillä käsillä menisin töihin saisin olla töissä korkeintaan viikon koska työn tekeminen vammautuneilla käsillään erittäin hidasta.
        Olkapäästä on mennyt kiertäjänkalvot ja samassa kädessään tenniskyynerpää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI KANNATA TEHDÄ RASKASTA TYÖTÄ MISTÄÄN HINNASTA Niistä saa palkaksi vain elämänikäiset kovat kivut ja säryt.

        Nykyaikana ne raskaat työt hoitaa koneet! Taitaa olla aikaa kun olet ollut töissä tai edes nähnyt työn tekemistä?...


      • Anonyymi

        Kuinka pitkä on karensisi


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­y­­m­f­­o­­­m­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17654032b

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Eli tämä ei ole eka kerta koska ekasta tulee vaan huomautus ?

      • Anonyymi

        Aina olen hakenut,mutta lähetys jostain syystä
        joskus epäonnistuu.
        Yleensä olen soittanut aina tarkistusoiton työnvälitykseen,mutta nyt kun kävin tekemässä sen työvälityksessäen sitä tehnyt.

        Minulla on siis sähköpostissa vastaukset että olen hakenut mutta minua ei ole valittu työhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina olen hakenut,mutta lähetys jostain syystä
        joskus epäonnistuu.
        Yleensä olen soittanut aina tarkistusoiton työnvälitykseen,mutta nyt kun kävin tekemässä sen työvälityksessäen sitä tehnyt.

        Minulla on siis sähköpostissa vastaukset että olen hakenut mutta minua ei ole valittu työhön.

        massapostituksen on helppo tehdä

        avaat Suomen Firmat kataloogin ja aloitat A - lusta.

        Ei tarvi hakea 4 paikkaa, koska se on epäonnen luku.

        Hae samassa 32.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        massapostituksen on helppo tehdä

        avaat Suomen Firmat kataloogin ja aloitat A - lusta.

        Ei tarvi hakea 4 paikkaa, koska se on epäonnen luku.

        Hae samassa 32.

        Avataan Työttömyys Firma, joka palkkaa työttömiä työttömiksi.
        Yksi työtön hakee Työttömäksi ja firma palkkaa sen.
        Molemmat pumppaavat sos. varoja työttömyydelleen ja yritykselleen.
        FIRMA OSTAA KAIKKI MAAN TYÖTTÖMÄT ITSELLEEN
        ja tyhjentää Työttömyystoimiston listoja.
        Valtion laskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avataan Työttömyys Firma, joka palkkaa työttömiä työttömiksi.
        Yksi työtön hakee Työttömäksi ja firma palkkaa sen.
        Molemmat pumppaavat sos. varoja työttömyydelleen ja yritykselleen.
        FIRMA OSTAA KAIKKI MAAN TYÖTTÖMÄT ITSELLEEN
        ja tyhjentää Työttömyystoimiston listoja.
        Valtion laskuun.

        Tämä voisi olla ihan toimiva ratkaisu työttömyyden poistamiseksi. Eiköhän ne arkadianmäellä jotain tämmöistä himmeliä ole kehittelemässä että saadaan työttömät pois kortistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä voisi olla ihan toimiva ratkaisu työttömyyden poistamiseksi. Eiköhän ne arkadianmäellä jotain tämmöistä himmeliä ole kehittelemässä että saadaan työttömät pois kortistosta.

        toisinaan tuntuu, että politikoinnin tarkoitus on valuttaa neste lasista toiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toisinaan tuntuu, että politikoinnin tarkoitus on valuttaa neste lasista toiseen

        Kaikki on petosta..koronatuki,keskustan lahjatuki,sähkönhinnalla pelleily..aina kun rikas on meneetämässä jotain niik otetaan verokirstusta jos on mitä ottaa..köyhien tie alkaa olla koluttu loppuun ..rikkaille. Veroalennuksia..köyhöt ei ole maksanut veroja moneen vuoteet niin miten vielä voisi veroja pudottaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        massapostituksen on helppo tehdä

        avaat Suomen Firmat kataloogin ja aloitat A - lusta.

        Ei tarvi hakea 4 paikkaa, koska se on epäonnen luku.

        Hae samassa 32.

        Ihan hyvä idea, pitäisiköhän koodata ohjelma joka katsoo esim. fonectan sivut ja jokaisen yrityksen sähköpostiosoitteen listaksi.

        Vai onko joku jo tehnyt ko. ohjelman, pitäisi hakea muutamaa työpaikkaa...

        Tuo enintään 4 paikan hakemus on jotta saadaan työttömät pois kortistosta ja kadulle kodittomiksi. Koska kun tekee sen pilkkuvirheen ja laittaa väärän hakupäivän (muistakaa että hakemukset pitää säilyttää vuoden itse !) tulee huomautus. Tai mistä tahansa syystä minkä yksi virkailija keksii (esim. hakenut "väärää" työpaikkaa mikä ei sovi sinulle).

        Tästä päätöksestä ei voi valittaa, etkä VOI hakea yli neljää työpaikkaa ja ilmoittaa tuonne (muistakaa että liitteeksi voi laittaa valokuvan, joten sinne loput työpaikat joihin olette hakeneet).

        Harmi että vain b-lääkärintodistus työkyvyttömyydestä laskisi tuota 4 paikan hakemista, pienpaikkakunnalla on haittansa kun ei ole joka kuukausi neljää paikkaa johon hakea. Ja jotka olisivat "sopivia" pikkuhitlerin mielestä (jos tämä nyt ei muokkaa pilkkuvirhettä mikäli sellaista ei tule - onneksi olen erehtymätön ihminen, olisihan turhaa myöhemmin saada muokata työnhakupaikkani virhekirjoitusta tai selaimen kaatumista kesken tietojen täyttämistä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä idea, pitäisiköhän koodata ohjelma joka katsoo esim. fonectan sivut ja jokaisen yrityksen sähköpostiosoitteen listaksi.

        Vai onko joku jo tehnyt ko. ohjelman, pitäisi hakea muutamaa työpaikkaa...

        Tuo enintään 4 paikan hakemus on jotta saadaan työttömät pois kortistosta ja kadulle kodittomiksi. Koska kun tekee sen pilkkuvirheen ja laittaa väärän hakupäivän (muistakaa että hakemukset pitää säilyttää vuoden itse !) tulee huomautus. Tai mistä tahansa syystä minkä yksi virkailija keksii (esim. hakenut "väärää" työpaikkaa mikä ei sovi sinulle).

        Tästä päätöksestä ei voi valittaa, etkä VOI hakea yli neljää työpaikkaa ja ilmoittaa tuonne (muistakaa että liitteeksi voi laittaa valokuvan, joten sinne loput työpaikat joihin olette hakeneet).

        Harmi että vain b-lääkärintodistus työkyvyttömyydestä laskisi tuota 4 paikan hakemista, pienpaikkakunnalla on haittansa kun ei ole joka kuukausi neljää paikkaa johon hakea. Ja jotka olisivat "sopivia" pikkuhitlerin mielestä (jos tämä nyt ei muokkaa pilkkuvirhettä mikäli sellaista ei tule - onneksi olen erehtymätön ihminen, olisihan turhaa myöhemmin saada muokata työnhakupaikkani virhekirjoitusta tai selaimen kaatumista kesken tietojen täyttämistä).

        Mulle riitti tämä pelleily... Meni loputkin työhalut.


    • Anonyymi

      Kohta ollaan kaikki kuntouttavassa työssä... Ihmisten pitää nyt keksiä työpaikka mihin hakee ja tietää 100% varmuudella ettei pääse kun ikään on paljon ja vöhän työkokemusta.. Sitten ihminen turhaantuu ja masentuu... Lopun arvaattekin..

      • Anonyymi

        Hallitus on varmaan tilannut paljon hirttoköysiä ja ruumiskontteja varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitus on varmaan tilannut paljon hirttoköysiä ja ruumiskontteja varmuuden vuoksi.

        Kalashnikovia Idästä

        6.12 alkaa Hatsipuri


    • Anonyymi

      Onkait tämä elämää..... Elämäsi on kytketty tietokeeseen kiinni ja jos johdon irrottaa olet velkavanki, varaton, asunnoton,

      • Anonyymi

        Katselin eilen surullisena Kalojen päivänä "Invisible People" YouTubea ja se auttoi. Mies haastattelee kodittomia Briteissä ja USA:ssa. Ihmisten tarinat ovat erilaisia, kodittomia on moneen makuun. Itse pidin värillistä eniten, koska heidän kodittomuutensa on aitoa ja he nauttivat 'pihalla olemisesta' sekä elämän vastoinkäymisistä, koska elämä taitaa koostua vastoinkäymisistä. Valkoiset alkavat itkeä kohtaloaan, mutta värilliset vain nauttivat, enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin eilen surullisena Kalojen päivänä "Invisible People" YouTubea ja se auttoi. Mies haastattelee kodittomia Briteissä ja USA:ssa. Ihmisten tarinat ovat erilaisia, kodittomia on moneen makuun. Itse pidin värillistä eniten, koska heidän kodittomuutensa on aitoa ja he nauttivat 'pihalla olemisesta' sekä elämän vastoinkäymisistä, koska elämä taitaa koostua vastoinkäymisistä. Valkoiset alkavat itkeä kohtaloaan, mutta värilliset vain nauttivat, enemmän tai vähemmän.

        Kyllä vain, sen verran sekavaa sepustusta oli.

        Veikkaan, että tuli vain mokattua mutta sitähän ei voida myöntää, joten syytellään työkkäriä - taas kerran.


    • Anonyymi

      Omituinen aloitus ja sekava sellainen?
      Vaikuttaa selkeästi keksityltä jutulta, nimittäin koko tarina on älytön ja pelkkiä omituisuuksia täynnä...

      Todellisuus on erilainen näissä ilmoitteluissa ja menettely on useassa vaiheessa!

      • Anonyymi

        Ei ole keksittyä.kaikki ON TOTTA


    • Anonyymi

      Kun minä sain kuntavelvoite työpaikan en lähettänyt niitä neljää työhakemusta tuli muistutus laiminlyönistä piruuttani soitin yhteyshenkilölle kysyin missä mennään täti vastasi kyllä olet jättänyt hakematta neljää työpaikkaa marraskuussa kysyin ei kai niitä jumalauta tarvi lähetellä jos on saanut työpaikan täti sopersi tässä on jokin väärinkäsitys vastasin nauraen niin teillä mutta ei mulla näin vantaalla

    • Anonyymi

      Olen työtön ja kävin viimeksi pakkotapaamisessa muutama vuosi sitten ja lopetin sen kokonaan, vähän aikaa tuli postissa joitain lappuja, sitten ei mitään.

      Nyt elän toimeentulotuella.

    • Anonyymi

      No kannattiko? Hirveet lippuset ja lappuset pitää lähetellä joka kuukausi ja saat paljon vähemmän rahaa harkinnan jälkeen.

    • Anonyymi

      "Minulle tuli työvoimatoimistosta lappu jossa sanottiin että työttömyyspäivärahanne on hylätty koska ette ole hakeneet 4 jää työpaikkaa."

      Tämä aloituksen teksti ei voi pitää paikkaansa, ainakaan tässä sanamuodossa.

      Uusi työnhakumalli on alkanut toukokuussa 2022. Tarkastelujakso on 12 kuukautta. Ensimmäisestä kerrasta, että jättää hakematta 4 työmahdollisuutta, tulee muistutus (toukokuu). Seuraavasta kerrasta tulee 7 päivän karenssi. (kesäkuu) Jos edelleen ei hae 4 työmahdollisuutta, tulee 14 päivän karenssi (heinäkuu). Vasta 4. kerrasta työttömyysturvan maksu keskeytyy kokonaan (elokuu).

      Toisin sanoen aloittaja on voinut saada muistutuksen ja 7 päivän karenssin, jonka takia työttömyyskorvaus on hylätty 7 päivän ajalta, ja myös 14 päivän karenssin, ennen kuin oikeus työttömyysturvaan on jäädytetty toistaiseksi, eli ennen pysyvää työttömyyspäivätahan hylkäämistä.

      Se tulee vasta, kun neljännen kerran jää hakematta 4 työmahdollisuutta.

      Eikö aloittaja ole huomannut aiempia karensseja?

    • Anonyymi

      aprillipäivä on keväällä!....

    • Anonyymi

      No ei tuu karenssia..eikä kukaan edes tarkista hakemuksia työnantajilta.

    • Työvoimatoimistosta lähetetty lappu ei siis ollut typerä eikä edes aiheeton. Sen enempää työvoimatoimisto (lapun lähettäjänä) kuin tuen saajakaan ei ollut tehnyt virhettä vaan virhe on ollut tietoverkon taikka ohjelmien toiminnassa.

      Toki lähestymistapa voisi olla käytännöllisempi, jolloin mahdolliset virheet verkon ja ohjelmistojen toiminnassa otettaisiin huomioon, ennen kuin tuet pelkälllä ilmoituksella evätään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4886
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2711
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1955
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1648
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1503
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1357
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      61
      1351
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      50
      1337
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1304
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe