Puhun uusin kielin

ReaStr

Kun tulin uskoon vuoden 1975 marraskuussa, en tiennyt mitään
uskonasioista.Olin ollut nk sanotaan, herätyksessä ja tiesin Jumalan
kutsuvan minua.En saanut sielunrauhaa, vaan minä etsin Jumalaa
tavalla ja toisella.Olin päättänyt muuttaa Helsingistä Göteborgiin siskoni luokse
joka oli tullut uskoon, nk sanotaan ja liittynyt täällä olevaan
helluntaiseurakuntaan.

Olin jo ostanut itselleni Raamatunkin ja sitä aloin lukea innolla.
Täällä Göteborgissa sitten liityin samaan seurakuntaan.Siskoni
kertoi minulle Pyhän Hengen antamista kielistä, mutta ei ollut itsekään
niitä saanut.
Yhdessä me sitten aloimme rukoilla niitä.Minun kotonani pidettiin seurakunnan
rukouspiiriä ja siellä kokoontui paljon uskovia joka viikko.
Olin jo unohtanut koko kielillä puhumisen sillä niin monta kertaa olin jo
pettynyt, koska niitä ei vain jostain syystä Jumala ollut minulle tarkoittanut- mietin.

Eräänä maanantaina kun taas olimme kokoontuneet pastorimme johdolla
kotiimme rukoilemaan ja tutkimaan Raamattua, tapahtui jotain ihmeellistä.
Kokous oli jo loppumaisillaan ja kaikki olivat jo hiljaa paikoillaan,kun yhtäkkiä
kuulin oman ääneni ;
-Puhuin venäjänkieltä.
Olin saanut kielilläpuhumisen armolahjan.

Kukaan ei laskenut kättä päälleni vaan Jumalan Pyhä Henki antoi kuten tahtoi.
Mutta Raamatun mukaan kaikki eivät puhu kielillä eivätkä kaikki selitä kieliä.
Se ei ole mikään hengellisyyden mitta tai mikään ansio vaan kuten sana sanoo-armolahja.
Kuitenkin Raamattu kehoittaa anomaan.

74

3161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyesti

mitä puhuit venäjän kielellä ja oliko joku joka arvosteli, että venäjän kieli oli Jumalasta.

• ReaStr

En osannut selittää kieliä eikä kukaan toinenkaan, vielä.
        Jälkeenpäin olen kyllä omatkin kieleni koetellut.

• SpedeFan..

Spede osasi puhua Venäjää muttei ymmärtänyt sitä ja Sörsselsön taas ymmärsi Venäjää mutta ei osannut puhua!=) Mistä me löydettäs nyt se Sörsselsön joka ymmärtäs Venäjää??

• ReaStr
        SpedeFan.. kirjoitti:

Spede osasi puhua Venäjää muttei ymmärtänyt sitä ja Sörsselsön taas ymmärsi Venäjää mutta ei osannut puhua!=) Mistä me löydettäs nyt se Sörsselsön joka ymmärtäs Venäjää??

Sörselsöner ja -döttrar löytyvät;

http://www.synty.net/keskustelu/

• ReaStr kirjoitti:

Jollei joukossa ollut ketään venäjän kielen taitoista etkä itse osannut venäjää, mistä sitten tiesit että puhumasi kieli oli venäjää?

• ReaStr kirjoitti:

Jollei joukossa ollut ketään venäjän kielen taitoista etkä itse osannut venäjää, mistä sitten tiesit että puhumasi kieli oli venäjää?

• Koivu
        ReaStr kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:
        14:13   Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14:27   Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;

• ReaStr
        Koivu kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:
        14:13   Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14:27   Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;

Aivan oikein-kaikki tulee olla Raamatun mukaista, muuten se on valhetta.
        Joskus voi käydä niinkin, ettei edes ehdi rukoilla selittämisen lahjaa, kun Pyhä Henki jo jakaakin sen jo kielilläpuhujalle tai samaan aikaan molemmat.
        Kuten nuorimmalle siskolleni kävi.
        Hän tuli uskoon, halusi mennä kasteelle ja menikin heti.
        Samana iltana hän alkoi puhua kielillä ja selitti kielet.
        Hän ihmetteli mitä tämä on ja soitti meille vanhemmille siskoille tänne Göteborgiin.
        Me sanoimme miten asiat ovat.

Mutta kuitenkin kävi niin, että hänkin eksyi Toronton herätyksen tullessa Helsinkiin, missä siskoni asui.
        Hän kävi myös elämän sana Raamattukoulun mutta siellä hän alkoi ihmetellä monia asioita.
        Kunnes pikkuhiljaa hänkin sai tehdä parannuksen, väärän hengen seuraamisesta ja tänä päivänä hän on uudistunut kristitty Jeesuksen Kristuksen armosta.

• mistä tiesit?
        ReaStr kirjoitti:

Joskus voi käydä niinkin, ettei edes ehdi rukoilla selittämisen lahjaa, kun Pyhä Henki jo jakaakin sen jo kielilläpuhujalle tai samaan aikaan molemmat.
        Hän ihmetteli mitä tämä on ja soitti meille vanhemmille siskoille tänne Göteborgiin.

Mutta kuitenkin kävi niin, että hänkin eksyi Toronton herätyksen tullessa Helsinkiin, missä siskoni asui.
        Hän kävi myös elämän sana Raamattukoulun mutta siellä hän alkoi ihmetellä monia asioita.
        Kunnes pikkuhiljaa hänkin sai tehdä parannuksen, väärän hengen seuraamisesta ja tänä päivänä hän on uudistunut kristitty Jeesuksen Kristuksen armosta.

Mistä tiesit kielen olevan venäjää?

Я никак тебя не верю - думаю что это все настоящая чепуха!

Sanos nyt alkuun mitä tuossa yllä lukee?
        Kyllä te olette täysin pimeitä, täysin.

• tod e
        mistä tiesit? kirjoitti:

heh..
        anteeksi suorasukaisuuteni, mutta
        minä kyllä näen asian niin, että siellä päässä se varsinainen pimeys taitaa varsinaisesti asustella. :-))
        toisin sanoen..kyllä tuo lause tulkataan täällä(kin), jahka talon venäjän kielen taitaja saapuu kotiin.

• mistä tiesit?
        tod e kirjoitti:

heh..
        anteeksi suorasukaisuuteni, mutta
        minä kyllä näen asian niin, että siellä päässä se varsinainen pimeys taitaa varsinaisesti asustella. :-))
        toisin sanoen..kyllä tuo lause tulkataan täällä(kin), jahka talon venäjän kielen taitaja saapuu kotiin.

Älä sönkötä siellä.

Kysymys oli ReaStarille, joka väittää osaavansa venäjää vaikkei ole kieltä koskaan opiskellut.

• Koivu
        mistä tiesit? kirjoitti:

Älä sönkötä siellä.

Kysymys oli ReaStarille, joka väittää osaavansa venäjää vaikkei ole kieltä koskaan opiskellut.

Nyt vääristelet lukemaasi!
        Eihän Rea väittänyt osaavansa venäjää vaan puhuneensa sitä.
        Siinä on eroa.
        Kyllä kai jokainen suomalainen tunnistaa kuulemansa venäjän kielisen puheen venäjän kieleksi, tarvitsematta silti osata sitä.

• Koivu
        ReaStr kirjoitti:

Käsittääkseni olet ainakin ollut helluntalainen mutta oletko sitä yhä edelleenkin vai mihin seurakuntaan kuulut?
        Uteliaisuuttani vain kysyn.

• mistä tiesit?
        Koivu kirjoitti:

Nyt vääristelet lukemaasi!
        Eihän Rea väittänyt osaavansa venäjää vaan puhuneensa sitä.
        Siinä on eroa.
        Kyllä kai jokainen suomalainen tunnistaa kuulemansa venäjän kielisen puheen venäjän kieleksi, tarvitsematta silti osata sitä.

Onhan näitä venäjää imitoivia humoristeja ollut Suomen historian sivu ja levyillekin laulaneet, mutta onneksi huumorimielellä eivätkä tosissaan kuten te - siansaksa on siansaksaa. Voi kuulostaa joltain, ja takuulla ei kieltä osaamaton tunnista, jos hämääjä osaa pari perusknoppia.

Teillä ei milloinkaan, repeat: milloinkaan, ole ollut näyttöä noista jutuista, ei edes siteeksi. Muuten olisi joku jo jo kipin kapin käynyt hakemassa Randin lupaamat rahat ja käyttänyt ne kirkkonsa työhön!

Jos osaa puhua kieltä, niin osaa takuulla lukeakin edes muutaman sanan. Että odotellaan täällä mitä tämä Rea saa asiasta kyhättyä ja paljonko apulaisia tarvitaan...

• ReaStr
        Koivu kirjoitti:

Käsittääkseni olet ainakin ollut helluntalainen mutta oletko sitä yhä edelleenkin vai mihin seurakuntaan kuulut?
        Uteliaisuuttani vain kysyn.

Kyllä, olen Göteborgin suomalaisen helluntaiseurakunnan jäsen.

• ReaStr
        mistä tiesit? kirjoitti:

Kielilläpuhumisen armolahja on Raamatun mukaan annettu rakennukseksi henkilökohtaiseen rukouselämään Jeesuksen Kristuksen kanssa.
        En pidä sopivana selittää siitä sen enempää, sillä se on salaisuuksien puhumista Jumalan ja minun välillä.
        Ja sitä ei mielestäni sovi levitellä pitkin internettiä.
        Kristus haluaa olla henkilökohtainen persoona ja ilmaista itsensä jokaiselle omalleen.
        Sen Hän tekee Pyhän Hengen kautta, sillä Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesus Kristus.
        Näin minä olen sen sanasta ymmärtänyt.

• tod e
        mistä tiesit? kirjoitti:

Onhan näitä venäjää imitoivia humoristeja ollut Suomen historian sivu ja levyillekin laulaneet, mutta onneksi huumorimielellä eivätkä tosissaan kuten te - siansaksa on siansaksaa. Voi kuulostaa joltain, ja takuulla ei kieltä osaamaton tunnista, jos hämääjä osaa pari perusknoppia.

Teillä ei milloinkaan, repeat: milloinkaan, ole ollut näyttöä noista jutuista, ei edes siteeksi. Muuten olisi joku jo jo kipin kapin käynyt hakemassa Randin lupaamat rahat ja käyttänyt ne kirkkonsa työhön!

Jos osaa puhua kieltä, niin osaa takuulla lukeakin edes muutaman sanan. Että odotellaan täällä mitä tämä Rea saa asiasta kyhättyä ja paljonko apulaisia tarvitaan...

tänne on ilmaantunut? vai onko kysessä kenties joku TTn opetuslapsista?
        kokemuksesta voisi sanoa, että reaa on aika vaikea saada keskustelemaan. katsotaan, onnistutko sinä vaihtamaan hänen kanssaan yhtä viestiä pidempää keskusteluketjua.

jos nyt sallinet armollisesti (muidenkin) lisäkommentointia viesteihisi..
        ilmaisu "takuulla" on näissä yhteyksissä hieman rohkea määritelmä. se on,etten sanoisi, hullunrohkea. tietämättömästä päästä se ainakin on lähtöisin (en tarkoita nyt ollenkaan älykkyyttäsi).

• mistä tiesit?
        tod e kirjoitti:

tänne on ilmaantunut? vai onko kysessä kenties joku TTn opetuslapsista?
        kokemuksesta voisi sanoa, että reaa on aika vaikea saada keskustelemaan. katsotaan, onnistutko sinä vaihtamaan hänen kanssaan yhtä viestiä pidempää keskusteluketjua.

jos nyt sallinet armollisesti (muidenkin) lisäkommentointia viesteihisi..
        ilmaisu "takuulla" on näissä yhteyksissä hieman rohkea määritelmä. se on,etten sanoisi, hullunrohkea. tietämättömästä päästä se ainakin on lähtöisin (en tarkoita nyt ollenkaan älykkyyttäsi).

"jos nyt sallinet armollisesti (muidenkin) lisäkommentointia viesteihisi..
        ilmaisu "takuulla" on näissä yhteyksissä hieman rohkea määritelmä. se on,etten sanoisi, hullunrohkea. tietämättömästä päästä se ainakin on lähtöisin (en tarkoita nyt ollenkaan älykkyyttäsi)."

Löpinä senkun jatkuu. Ihan vapaasti. Mitä ihmettä tuo ylläoleva tarkoittaa?

Jaa fanaatikko, minäkö? Vilkaisehan peiliin, sinähän se tässä olet täysin mahdoton! Eihän siinä ole mitään fanatismia, jos edes JOTAIN järjellistä osviittaa pyytää? Jos toinen väittää venäjää osaavansa opiskelematta, niin ei kai sen toteen näyttämisessä ole mitään ongelmaa? Vai onko sittenkin? Mikään sädekehien alla lymyily ei tässä nyt auta.

TT on ihan eri linjoilla, älä sotke. Minun mielestäni te teette koko kristinuskolle hirveän karhunpalveluksen näillä jutuilla, ja se minua riepoo. Jäitä hattuun tuon vouhkaamisen kanssa.

• j a
        ReaStr kirjoitti:

Kielilläpuhumisen armolahja on Raamatun mukaan annettu rakennukseksi henkilökohtaiseen rukouselämään Jeesuksen Kristuksen kanssa.
        En pidä sopivana selittää siitä sen enempää, sillä se on salaisuuksien puhumista Jumalan ja minun välillä.
        Kristus haluaa olla henkilökohtainen persoona ja ilmaista itsensä jokaiselle omalleen.
        Sen Hän tekee Pyhän Hengen kautta, sillä Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesus Kristus.
        Näin minä olen sen sanasta ymmärtänyt.

sinun välillä. Mutta ei Jumalan ja jonkun muun välillä.

• ReaStr
        j a kirjoitti:

sinun välillä. Mutta ei Jumalan ja jonkun muun välillä.

Juu, Jumalan on vain;
        -minua varten:)

• ReaStr
        Epiktetos kirjoitti:

Osaan itsekin hieman eroittaa eri kieliä toisistaan.
        Mutta sain myös vahvistuksen erään kerran kun olin seurakunnan rukouspiirissä ja puhuin kielillä sekä selitin kielet.
        Eräs merimies joka käy seurakunnassamme istui mukana ja kuunteli.
        Hän kysyi vieressä istuvalta naiselta, osaanko minä venäjää?
        Nainen, joka on ystäväni vastasi hänelle etten osaa vaan hän rukoilee tuolla kielellä.
        Ystäväni tuli uteliaaksi ja kysyi vuorostaan häneltä, osaako hän sitten venäjää?
        Mies vastasi osaavansa.
        Ystäväni taas uteliaana kysyi jälleen;
        -Mitä minä sitten olin puhunut?
        Mies vastasi että juuri sitä mitä hän suomeksi selittikin.

Kun palasin takaisin penkille istumaan sain kuulla tämän mielenkiintoisen keskustelun.

• kielet

Puhutulla oikealla vieraalla kielellä julistettiin evankeliumia sen kielisille ihmisille. Kukin kuuli omaa kieltään puhuttavan. Esimerkkisi ei kuulosta tuon mallin mukaiselta kielillä puhumiselta.

• tahallasi

tehdä omasta kielillä puhumisesta jotenkin terveempää kuin monella muulla jotka vain sopertelevat jotain epämääräistä.Onko tälläinen mielestäsi Jumalasta?

• ReaStr
        tahallasi kirjoitti:

tehdä omasta kielillä puhumisesta jotenkin terveempää kuin monella muulla jotka vain sopertelevat jotain epämääräistä.Onko tälläinen mielestäsi Jumalasta?

Kyllä olen ihan oikealla tavalla koetellut omatkin kieleni, sillä Raamatun mukaan ne olivat tunnettuja kieliä:

Apostolien teot:
        2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• sitten
        ReaStr kirjoitti:

Kyllä olen ihan oikealla tavalla koetellut omatkin kieleni, sillä Raamatun mukaan ne olivat tunnettuja kieliä:

Apostolien teot:
        2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

pyhällä hengellä täyttyneitä verrattiin juopuneisiin?

• liikaa
        tahallasi kirjoitti:

Miten oma kielillä puhumisesi ja pyhällähengellä täyttymisesi.Tuliko humaus taivaasta ja tulisiakieliä?Jos ei, niin sinun mittarillasi mitattuna, täyttymisesi oli epäraamatullista.

• ilo
        sitten kirjoitti:

pyhällä hengellä täyttyneitä verrattiin juopuneisiin?

Ei heitä verrattu juoppoihin, vaan sanottiin, että he ovat täynnä makeata viiniä. Se viittaa iloon, jonka Pyhä Henki heissä synnytti. Kukaan ei mainitse horjumista, sekavaa puhetta tai muuta juopuneen merkkiä. Se on puhtaasti omaa mielikuvitustasi.

Mitään kaatumisia ei mainita tapahtuneen. Apostolien sanotaan istuneen kun he täyttyivät Pyhällä Hengellä. Tietenkin se herätti ihmetystä, kun he osasivat ykskaks yllättäen puhua toisen maan kieltä.

• taasen
        ilo kirjoitti:

Ei heitä verrattu juoppoihin, vaan sanottiin, että he ovat täynnä makeata viiniä. Se viittaa iloon, jonka Pyhä Henki heissä synnytti. Kukaan ei mainitse horjumista, sekavaa puhetta tai muuta juopuneen merkkiä. Se on puhtaasti omaa mielikuvitustasi.

Mitään kaatumisia ei mainita tapahtuneen. Apostolien sanotaan istuneen kun he täyttyivät Pyhällä Hengellä. Tietenkin se herätti ihmetystä, kun he osasivat ykskaks yllättäen puhua toisen maan kieltä.

on sinun omaa mielikuviyustasi.

• verrattu"
        ilo kirjoitti:

jouppoihin???KUka niin on tehnyt?TYhmä.

• Totuuden torvi

--------------------------------------------------
      Lupaan sinulle 10 miljoonaa euroa, jos läpäiset vielä James Randin testin ja teet kanssani 5 viiden vuoden manageri sopimuksen;

http://www.randi.org/research/
      ”At JREF, we offer a one-million-dollar prize to anyone who can show, under proper observing conditions, evidence of any paranormal, supernatural, or occult power or event.”

Sinä joka hallitset tämän taidon voisit nyt tehdä historiaa ja samalla Suomea tunnetuksi maailmalla. Henkilö, joka pystyy puhumaan vierailla kielillä tulee varmasti yhdeksi maailman kuuluisimmista henkilöistä.

On arvioitu, että kielilläpuhujan markkina-arvo olisi luokkaa 800 – 1600 miljoonaa dollaria vuodessa. Sinun pitää samalla varautua seuraaviin seikkoihin, jotka tulevat vaikuttamaan koko loppuelämääsi:

- ainakin 4 miljardia ihmistä tulisi tuntemaan sinut
      - sinua tultaisiin palvomaan kuin Jumalaa
      - kaikki mitä julkisesti sanoisit tultaisiin kirjoittamaan lehtiin ympäri maailmaa
      - olisit seuratuin tv-esiintyjä loppuelämäsi ajan
      - sinusta tultaisiin kirjoittamaan tuhansia kirjoja kaikilla maailman kielillä
      - et voisi enää liikkua missään ilman turvamiehiä
      - sadat miljoonat ihmiset tulisivat vakuuttumaan kristinuskon Jumalan olemassa olosta ja menisivät uskoon
      - tulisit muuttamaan pysyvästi koko maailmaa

Itse otan tuloista omiin kuluihini vaatimattomat 30%; loput 70% menevät lyhentämättöminä hyväntekeväisyyteen.

Viiden vuoden tuotto voisi siis olla 2800 – 5600 miljoonaa dollaria. Näillä rahoilla voitaisiin tehdä todella paljon maailman köyhien hyväksi.

• alkup.raimo

...et kai luule, että uskova ihminen menee
        kumartamaan saatanaa...eihän Jeesuskaan kumartanut, vaikka olisi saanut kaikki maailman valtakunnat ja niiden loistot...Minäkään en lähtisi esiintymään Pyhän Hengen lahjalla...mieletön ajatus!

Mitä muuten Jeesus sanoi kun yksi opetuslapsi nuhteli alabasterin käytöstä...senhän olisi voinut myydä kalliilla ja antaa rahat köyhille?

Jeesus sanoi, että köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta Jeeusta ei!

Älä halveksi totuutta ...torvi!

• heppu
        alkup.raimo kirjoitti:

...et kai luule, että uskova ihminen menee
        kumartamaan saatanaa...eihän Jeesuskaan kumartanut, vaikka olisi saanut kaikki maailman valtakunnat ja niiden loistot...Minäkään en lähtisi esiintymään Pyhän Hengen lahjalla...mieletön ajatus!

Mitä muuten Jeesus sanoi kun yksi opetuslapsi nuhteli alabasterin käytöstä...senhän olisi voinut myydä kalliilla ja antaa rahat köyhille?

Jeesus sanoi, että köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta Jeeusta ei!

Älä halveksi totuutta ...torvi!

"Viiden vuoden tuotto voisi siis olla 2800 – 5600 miljoonaa dollaria. Näillä rahoilla voitaisiin tehdä todella paljon maailman köyhien hyväksi."

Saatanallista?

• fri
        heppu kirjoitti:

"Viiden vuoden tuotto voisi siis olla 2800 – 5600 miljoonaa dollaria. Näillä rahoilla voitaisiin tehdä todella paljon maailman köyhien hyväksi."

Saatanallista?

on arvokkaampi kuin koko maailman rikkudet yhteensä, eikös sana näin opeta?

• selität

tämän.Olen entinen narkomaani ns sekakäyttäjä.Sain suonensisäisestä huumeidenkäytöstö c-hepatiitin jonke Jumala paransi.Siitä on noin kolme vuotta.Sairastuin senjälkeen keuhkosairauteen jonka Jumala myös paransi.Uskomuksesi mukaan, minun ei olisi enää pitänyt sairastua.Paransiko minut siis Perkele, vai Jumala?Osaat varmaan vastata tähän.

• mistä

Antoiko sairaudet Jumala vai Perkele?

• se vain
        mistä kirjoitti:

jaksat heitellä typeriä kommenttejasi.Toinen sairaus oli itseaiheutettu.toinen ilmeisesti ammatista johtuva.Riittääkö?

• fri
        mistä kirjoitti:

synnin seurauksena tuli myös sairaudet.
        ELI KUOLEMA ON SEURAUSTA SYNNISTÄ.
        Elätkö vielä kuolleena lukaise Efesolaiskirjeestä.
        Uskovaisille mainitaan "olimme kuolleet...

• Weijo

Raamatullista on saada aivan ymmärrettävä jonkun maan kieli, jota ei koskaan ole oppinut. Mutta...
        Yhtä raamatullista on puhua kielillä, joita ei kukaan ihminen ymmärrä. Raamattu opettaa näin: "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; EI HÄNTÄ NÄET KUKAAN YMMÄRRÄ; sillä hän puhuu salaisuuksia Hengessä" (1 Kor. 14:2).

On siis ainakin kahdenlaista kielilläpuhumista. Ehkä kolmenkinlaista. "Enkelien kieli" (1 Kor. 13:1), jota eräät uskossa olevat puhuvat, saattaa olla sellaista, jota ymmärretään Taivaassa (1 Kor. 14:10).

Neljäskin kielilläpuhumisen muoto saattaa löytyä.
        "Rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää" (1 Kor. 14:13). Saattaa siis olla erikseen vielä tämä selitettävissä oleva kieli.

Rukouskieli on siunaava uskonelämän rakennusaine.

• totuuden etsijä

miten tämä kaikki tapahtui,onko nyt hyvä olo tarkoitan, että tämän parantumisen jälkeen sinulle on jäänyt luottava ja positiivinen mieli elämään,olen kiitollinen jos voit vastata asialisesti ,tällä on niin paljon rieputeltu ihmeparantumisia joten pyydän että vastaa käsi sydämellä,jumalan siunausta sinulle

• se viimein
        Weijo kirjoitti:

Raamatullista on saada aivan ymmärrettävä jonkun maan kieli, jota ei koskaan ole oppinut. Mutta...
        Yhtä raamatullista on puhua kielillä, joita ei kukaan ihminen ymmärrä. Raamattu opettaa näin: "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; EI HÄNTÄ NÄET KUKAAN YMMÄRRÄ; sillä hän puhuu salaisuuksia Hengessä" (1 Kor. 14:2).

On siis ainakin kahdenlaista kielilläpuhumista. Ehkä kolmenkinlaista. "Enkelien kieli" (1 Kor. 13:1), jota eräät uskossa olevat puhuvat, saattaa olla sellaista, jota ymmärretään Taivaassa (1 Kor. 14:10).

"Rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää" (1 Kor. 14:13). Saattaa siis olla erikseen vielä tämä selitettävissä oleva kieli.

sieltä.AAMEN.Raamatullinen näkemys.

• totuuden etsijä
        Weijo kirjoitti:

kuulin erässä rukous tilantessa erään rukoilevan kielillä tai ainakin luulen niin, ihmelistä oli se ääni jota hän päästi suustaan erän laista naksutusta,voiko tämä olla oikeaa?

• kielistä
        Weijo kirjoitti:

Armolahjojen luettelossa mainitaan vain yksi kieliin liittyvä armolahja, joka on "eri kielillä puhumisen armolahja". Paavali sanoo selvästi, että kyse on ymmärrettävästä vieraasta kielestä.

Miksi tuo ymmärrettävä vieras kieli jää "salaisuudeksi Hengessä puhutuksi, ja vain Jumala sen ymmärtää, johtuu siitä tilanteesta, jolloin tuolle ymmärrettävälle vieraalle kielelle ei ole saatu selittämisen armolahjaa tai kukaan paikallaolija ei ymmärrä sen maan kieltä.

Paavalikaan ei väitä puhuvansa jotakin salaperäistä enkelien kieltä, hän sanoo muodossa "vaikka" minä puhuisin enkelien kieltä, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Kovasti vaikuttaa, että olet saanut koettelemattoman hengen käyttämään äänielimiäsiä?
        Mahdollisesti vainajahengen, tietäjähengen tai eläinhengen lahkohengen muodossa? Usein ne tulee juuri epäraamatullissa anabaptistisissa uusintakasteissa eli lahkokasteissa. Oletko saanut sellaisen?

• se onkin
        totuuden etsijä kirjoitti:

miten tämä kaikki tapahtui,onko nyt hyvä olo tarkoitan, että tämän parantumisen jälkeen sinulle on jäänyt luottava ja positiivinen mieli elämään,olen kiitollinen jos voit vastata asialisesti ,tällä on niin paljon rieputeltu ihmeparantumisia joten pyydän että vastaa käsi sydämellä,jumalan siunausta sinulle

miksi juuri minä?Olen mielestäni ansainnut helvetin tulen, enkä mitään Jumalan armoa ja ihmettelen miksi hän paransi minut.Hänellä olisi ollut paljon parempia ihmisiä kertomaan siitä.Olen tietenkin kiitollinen hänelle siis JUMALALLE että minut paransi.Minäkin olen ihminen, ja monesti tämäkin meinaa mennä ajatuksissani, pelastumisen edelle mutta ymmärrän kyllä mikä on tärkeys järjestys.

• Weijo
        kielistä kirjoitti:

Armolahjojen luettelossa mainitaan vain yksi kieliin liittyvä armolahja, joka on "eri kielillä puhumisen armolahja". Paavali sanoo selvästi, että kyse on ymmärrettävästä vieraasta kielestä.

Miksi tuo ymmärrettävä vieras kieli jää "salaisuudeksi Hengessä puhutuksi, ja vain Jumala sen ymmärtää, johtuu siitä tilanteesta, jolloin tuolle ymmärrettävälle vieraalle kielelle ei ole saatu selittämisen armolahjaa tai kukaan paikallaolija ei ymmärrä sen maan kieltä.

Paavalikaan ei väitä puhuvansa jotakin salaperäistä enkelien kieltä, hän sanoo muodossa "vaikka" minä puhuisin enkelien kieltä, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Kovasti vaikuttaa, että olet saanut koettelemattoman hengen käyttämään äänielimiäsiä?
        Mahdollisesti vainajahengen, tietäjähengen tai eläinhengen lahkohengen muodossa? Usein ne tulee juuri epäraamatullissa anabaptistisissa uusintakasteissa eli lahkokasteissa. Oletko saanut sellaisen?

Vain sellainen on kykenevä kommentoimaan Pyhän Hengen jakamia armolahjoja, joka on itse saanut Pyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen.

Epäilen monien keskustelijoiden kohdalla, josko hän on ollenkaan uudestisyntynyt. Ja sitten joidenkin kohdalla tiedän, että he ovat vielä luterilaisen henkivallan riepoteltavina eivätkä näin ollen voi tulla uskoon, puhumattakaan parannuksen teosta tai raamatulliselle kasteelle lähtemisestä.

Kun Pyhä Henki tulee, johdattaa Hän ihmisen kaikkeen totuuteen. Sillä tavalla voidaankin koetella, onko sydämessä tämä Jumalan Pyhä Henki, josta Raamattu puhuu.

1 Joh. 4:1-6 on suurenmoinen opetus! 6. jae selittää, miten henget voidaan koetella sillä, hyväksyvätkö ne apostolisen, alkuperäisen kristinuskon.
        Jokainenhan tietää, että luterilaisuus ja apostolisen ajan elävä usko ovat kaksi toisensa pois sulkevaa vaihtoehtoa.

Kummassa uskossa sinä olet?

• totuudeen etsijä
        se onkin kirjoitti:

miksi juuri minä?Olen mielestäni ansainnut helvetin tulen, enkä mitään Jumalan armoa ja ihmettelen miksi hän paransi minut.Hänellä olisi ollut paljon parempia ihmisiä kertomaan siitä.Olen tietenkin kiitollinen hänelle siis JUMALALLE että minut paransi.Minäkin olen ihminen, ja monesti tämäkin meinaa mennä ajatuksissani, pelastumisen edelle mutta ymmärrän kyllä mikä on tärkeys järjestys.

armon yhtälailla kun joku toinen,näinhän se täytyy ymmärtää ,en minäkään tätä kirjoittasi jos en armoa olisi saanut ,oli senverran lastia selkä repussa ,että matkan teko oli loppua jos ei muuten niin oman käden kautta, sitä en ymmärrä kun kritisoidaan ,niin sanottuja ihmeparantajia ,ei koskaan katsota mitä ovat saanet aikaan ,vaikka joku lapsi paranee syövästä niin se ei meinaa mitään ,ei edes vaivauduta hastattelemaan niitä ihmisiä ihan oikeasti ihan naamatusten, van on parempi heittää lokaa lehtien palstoilla ja tietenkin tämä internetti palvelee tätä oikein hyvin,sen takia sinunkin todistus on tärkeä koska vaan sinä itse tiedät mistä jamasta jeesus on sinut pelastanut

• sellainen
        Weijo kirjoitti:

Vain sellainen on kykenevä kommentoimaan Pyhän Hengen jakamia armolahjoja, joka on itse saanut Pyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen.

Epäilen monien keskustelijoiden kohdalla, josko hän on ollenkaan uudestisyntynyt. Ja sitten joidenkin kohdalla tiedän, että he ovat vielä luterilaisen henkivallan riepoteltavina eivätkä näin ollen voi tulla uskoon, puhumattakaan parannuksen teosta tai raamatulliselle kasteelle lähtemisestä.

Kun Pyhä Henki tulee, johdattaa Hän ihmisen kaikkeen totuuteen. Sillä tavalla voidaankin koetella, onko sydämessä tämä Jumalan Pyhä Henki, josta Raamattu puhuu.

1 Joh. 4:1-6 on suurenmoinen opetus! 6. jae selittää, miten henget voidaan koetella sillä, hyväksyvätkö ne apostolisen, alkuperäisen kristinuskon.
        Jokainenhan tietää, että luterilaisuus ja apostolisen ajan elävä usko ovat kaksi toisensa pois sulkevaa vaihtoehtoa.

Kummassa uskossa sinä olet?

Paremmat edellytykset on kun omaa henkien erottamisen armolahjan, niin silloin tietää hyvin mikä henki sitä puhetta muodostaa tuolla äänielimissä? henkiä kun on menenlaisia. harvoilla ja valituilla on kyyhkysen mallinen Henki.

Toisen uskoa on vaikea koetella. Raamattu kehottaa: koetelkaa ITSEÄNNE, oletteko uskossa, muuten ette kestä koetusta.

• Koivu
        Weijo kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:
        13:1   Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        13:8   Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        14:6   Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        14:14   Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        14:19   mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

• str:lle

Avauksesi eivät ole kovinkaa tarkkaan harkittuja,ja kaikesta näkee että kaikki eivät ole omiasi.Omat juttusi ovat ennemminkin oman mielikuvituksesi tuotetta, siitä miten jumala toimii.Et pysty selittämään avauksiasi täysin raamatulla, joten kehoitan sinua menemään kammioosi, ja rukoilemaan Jumalalta viisautta.

• fri

miksi venäjää puhuit ,kun ketään venäjän kielen taitoista ei paikalla ollut.
      Eikö olis ollu saman tekevää mitä olisit Herrasi kanssa soperrellut.
      Minä voin myöntää, etten tiennyt mitä kieltä puhuin, oliko edes telluksen kieltä ,epäilen että oli taivaallista .
      Joskus nykyäänkin haluais tietää mitä kammiossani hengessä Herrani kanssa juttelen.
      Minustakin tuntuu, että tahdot olla hiukan muita ylempänä kaikessa.
      Kerran siellä Göteborgissa ollessani eräs teidän pastori kertoi, "että ylhäällä tuulee".
      Muista ,että tuuli joskus voi kaataa vahvankin.

• anneli74

voi olla pelottavaakin tuollainen kielillä puhuminen.
      Ainakin äitini kertoi, tosin toisen lahkon tiimoilta, lapsuudestaan silloin kun oli kuljettava seuroissa vanhempien mukana että ei tiedä mitään pelottavampaa kuin se mitä kielillä puhumiseksi sanotaan.
      Tutut ihmiset menevät aivan tolaltaan ja lapsen mieli ei ymmärrä mistä on kyse vaikka uskon parissa on elänytkin.

• kadun nainen

voiko kielissä korkeakoulututkinnon suorittanut alkaa uskoontullessaan puhumaan uusilla " Kielillä " jos hallitsee jo esim. 6-7 kieltä. pyrkiikö pyhä henki uusille kielialueille, vai muuttuuko puhe murteeksi. MIKSI venäjänkielinen kielilläpuhuminen on yleisempää kuin esim. turkinkielen.

• Weijo

Tuttavapiirissäni on uskovia, jotka puhuvat sujuvasti neljääkin kieltä, ja ovat saaneet kielilläpuhumisen lahjan. Jotkut puhuvat varmasti useampaakin kieltä, mutta ei nyt tule mieleen. Itse puhun vain Suomea, ja sen lisäksi joka päivä paljon kielillä...

Kielillä puhuminen on yleensä aika erilaista jokaisella persoonalla. Mutta ei siihen vaikuta maalliset kieliopinnot.
        Kielilläpuhuminenhan on sitä, että Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa meidän hengessämme, ja me tuomme tuota vaikutusta esiin sanoilla, joita sieltä sisimmästämme kumpuaa...
        "He alkoivat puhua, ja Henki antoi puhuttavaa..":

Havo lee, semeniidi... afo leedis ..¨. prasi diite...

Ja siitä sitten kumpuaa lisää ja lisää ... Ja sisimpämme rakentuu, kun Pyhä Henki virvoittaa.

• tod e

kysymysmerkit kun puuttuvat..
        oletan kuitenkin, että nuo lauseet ovat kysymys-sellaisia!
        niin..en ole henk koht koskaan tullut moista asiaa ajatelleeksi, vaikka tuttavapiiriini kuuluu muutama "kielilläpuhuva kielinero".
        he vain puhuvat jotakin kieltä, jota he eivät itse tunnista, luulisin.
        ajatukseni pohjaa oikeastaan siihen UT-paavalin opetukseen, että "kielillä puhuva puhuu salaisuuksia hengessä". mitä salaisuuksia ne sitten olisivat, jos puhutaan ulkomaankieltä, josta ollaan graduiltu?
        ja tarvitseeko sitä nyt vielä murretta alkaa vääntämään, jos hallitsee muutamasta tuhannesta kielestä 6-7?!

ettäkö venäjän puhuminen on yleisempää, kuin esim. turkin? mistä lie tuollainen "tieto" peräisin?

• Koivu
        Weijo kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on uskovia, jotka puhuvat sujuvasti neljääkin kieltä, ja ovat saaneet kielilläpuhumisen lahjan. Jotkut puhuvat varmasti useampaakin kieltä, mutta ei nyt tule mieleen. Itse puhun vain Suomea, ja sen lisäksi joka päivä paljon kielillä...

Kielillä puhuminen on yleensä aika erilaista jokaisella persoonalla. Mutta ei siihen vaikuta maalliset kieliopinnot.
        Kielilläpuhuminenhan on sitä, että Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa meidän hengessämme, ja me tuomme tuota vaikutusta esiin sanoilla, joita sieltä sisimmästämme kumpuaa...

Ja siitä sitten kumpuaa lisää ja lisää ... Ja sisimpämme rakentuu, kun Pyhä Henki virvoittaa.

Haun laajuus        Tyhjennä
        Hakuehto        Hae >>

Apostolien teot:
        2:1   Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2:2   Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        2:3   Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        2:4   Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        2:5   Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        2:6   Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        2:7   Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        2:8   Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        2:9   Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        2:10   Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        2:11   kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

• kadun nainen
        tod e kirjoitti:

kysymysmerkit kun puuttuvat..
        oletan kuitenkin, että nuo lauseet ovat kysymys-sellaisia!
        niin..en ole henk koht koskaan tullut moista asiaa ajatelleeksi, vaikka tuttavapiiriini kuuluu muutama "kielilläpuhuva kielinero".
        he vain puhuvat jotakin kieltä, jota he eivät itse tunnista, luulisin.
        ajatukseni pohjaa oikeastaan siihen UT-paavalin opetukseen, että "kielillä puhuva puhuu salaisuuksia hengessä". mitä salaisuuksia ne sitten olisivat, jos puhutaan ulkomaankieltä, josta ollaan graduiltu?
        ja tarvitseeko sitä nyt vielä murretta alkaa vääntämään, jos hallitsee muutamasta tuhannesta kielestä 6-7?!

ettäkö venäjän puhuminen on yleisempää, kuin esim. turkin? mistä lie tuollainen "tieto" peräisin?

sanohan sinäkin t ode muutama vahvistava sana kielilläpuhumisesta, jotenkin luotan tässä savolaiseen näkökulmaan vastuukysymyksistä huolimatta. eli oletko saanut piiskattua itsesi
        puhumaan jotakin tuntematonta kieltä. miksei näitä nauhoja ole toimitettu kielitutkijalle, joka osaisi paikallistaa missä päin sivupersoona majailee tai majaili. luulisi joitain tunnistettavia sanoja joukosta löytyvän. ja eikö sivistyksellä ole tekemistä herkkyyden kanssa, voiko asiasta väittelevä tohtorikin antaa näytteen kielilläpuhumisesta omassa väitöstilaisuudessa.

moni on kertonut puhuvansa venäjää, ei kukaan turkkia.

kiitos

• Matti-Mainio
        kadun nainen kirjoitti:

sanohan sinäkin t ode muutama vahvistava sana kielilläpuhumisesta, jotenkin luotan tässä savolaiseen näkökulmaan vastuukysymyksistä huolimatta. eli oletko saanut piiskattua itsesi
        puhumaan jotakin tuntematonta kieltä. miksei näitä nauhoja ole toimitettu kielitutkijalle, joka osaisi paikallistaa missä päin sivupersoona majailee tai majaili. luulisi joitain tunnistettavia sanoja joukosta löytyvän. ja eikö sivistyksellä ole tekemistä herkkyyden kanssa, voiko asiasta väittelevä tohtorikin antaa näytteen kielilläpuhumisesta omassa väitöstilaisuudessa.

kiitos

ilona, mielialalääkkeet ei näköjään vaikuta.

• tod e
        Matti-Mainio kirjoitti:

ilona, mielialalääkkeet ei näköjään vaikuta.

tarvitaan...mittee se tuo lausahdus "kadun nainen ilona, mielialalääkkeet ei näköjään vaikuta", pitää sisällään?

• Weijo
        tod e kirjoitti:

tarvitaan...mittee se tuo lausahdus "kadun nainen ilona, mielialalääkkeet ei näköjään vaikuta", pitää sisällään?

"Älkää antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi", sanotaan Raamatussa.

ReaStr. vastasikin edellisen Raamatun kohdan mukaisesti ja selvästi:
        "Kielilläpuhumisen armolahja on Raamatun mukaan annettu rakennukseksi henkilökohtaiseen rukouselämään Jeesuksen Kristuksen kanssa.
        Näin minä olen sen sanasta ymmärtänyt."

Tuo oli hyvä ja oikea vastaus kaikille.

• Koivu
        Weijo kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:

Annoit näytteen kielilläpuhumisestasi mutta et edes yrittänytkään antaa myös näytettä tuon lauseen selittämisestä.
        Olisikohan sinun syytä rukoilla sitä että taitaisit tuon kielinäytteesi myös selittää.

Löytyisikö täältä ketään joka taitaisi tuon Weijon kielinäytteen selittää?

• tod e
        kadun nainen kirjoitti:

kiitos

niin, en ole koskaan tullut toimittaneeksi nauhoja kielitutkijalle. ei ole koskaan tullut mieleenikään ennen näitä päiviä, kun TT jokunen vuosi sitten asiasta ensimmäisen kerran toitotti edesmenneessä nyt.fissä.
        miksi kielitutkija ei voi itse tulla mankkoinensa tilaisuuteen, jossa olettaa kuulevansa kielillä puhumista?
        jos asia noin paljon kiinnostaa, niin miksi heitä ei näy? kun nauhoittaa itse, ei voi ainakaan syyttää huijauksesta, eikö niin?

mistä aiheesta tuleva tohtori mahtaisi väitellä, on olennainen kysymys?
        entä mikähän tiedekunta lienee olisi kysymyksessä? :-)

tuo ilmaisu "itsensä piiskaaminen" on melko negatiivinen. jos nyt luotat tässä tappauksessa savolaiseen katsantokantaan, niin..Pyhä Henki hoitaa, ei piiskaa, eikä PH hoitavaan suhteeseen piiskaamalla päästä. piiskaajat voejaan tässä tappauksessa jättää puhheen ulukopuolle, jos halutaan pysyä "raittiuvvessa".

• En ymmärrä!
        Weijo kirjoitti:

›››Se hyvä, mikä meillä on...
        Kirjoittanut: Weijo   16.5.2005  klo 14.29           
        "Älkää antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi", sanotaan Raamatussa.

Ja sitä ei mielestäni sovi levitellä pitkin internettiä.‹‹‹

›››monet kielet
        Kirjoittanut: Weijo   16.5.2005  klo 10.46 

Havo lee, semeniidi... afo leedis ..¨. prasi diite... ‹‹‹

››››››Havo lee, semeniidi... afo leedis ..¨. prasi diite...
        Ja sitä ei mielestäni sovi levitellä pitkin internettiä.‹‹‹‹‹‹‹‹

• tod e
        Weijo kirjoitti:

ReaStr. vastasikin edellisen Raamatun kohdan mukaisesti ja selvästi:
        "Kielilläpuhumisen armolahja on Raamatun mukaan annettu rakennukseksi henkilökohtaiseen rukouselämään Jeesuksen Kristuksen kanssa.
        Näin minä olen sen sanasta ymmärtänyt."

Tuo oli hyvä ja oikea vastaus kaikille.

sen hyvän, mikä teillä, on joutua herjattavaksi.."

ja sinä sitten annat täällä kielilläpuhumis -näytteitä???

• KadunNainen
        tod e kirjoitti:

niin, en ole koskaan tullut toimittaneeksi nauhoja kielitutkijalle. ei ole koskaan tullut mieleenikään ennen näitä päiviä, kun TT jokunen vuosi sitten asiasta ensimmäisen kerran toitotti edesmenneessä nyt.fissä.
        miksi kielitutkija ei voi itse tulla mankkoinensa tilaisuuteen, jossa olettaa kuulevansa kielillä puhumista?
        jos asia noin paljon kiinnostaa, niin miksi heitä ei näy? kun nauhoittaa itse, ei voi ainakaan syyttää huijauksesta, eikö niin?

mistä aiheesta tuleva tohtori mahtaisi väitellä, on olennainen kysymys?
        entä mikähän tiedekunta lienee olisi kysymyksessä? :-)

tuo ilmaisu "itsensä piiskaaminen" on melko negatiivinen. jos nyt luotat tässä tappauksessa savolaiseen katsantokantaan, niin..Pyhä Henki hoitaa, ei piiskaa, eikä PH hoitavaan suhteeseen piiskaamalla päästä. piiskaajat voejaan tässä tappauksessa jättää puhheen ulukopuolle, jos halutaan pysyä "raittiuvvessa".

kiitoksia vastauksista. asia kiinnostaa kovasti,
        eikä motiivina ole huijauksen paljastaminen, joten mitään lautasantennia en selässä kanna.
        kuunneltuani nyt monia kielilläpuhujia netissä, paljastui että puhe toistaa samalla henkilöllä aina samoja tavuja ja se on erittäin monotonista.
        eli näyttäisi että siitä tulee "opittua" kieltä
        joka on rakenteeltaan aina samanlaista.

• Please
        KadunNainen kirjoitti:

kiitoksia vastauksista. asia kiinnostaa kovasti,
        eikä motiivina ole huijauksen paljastaminen, joten mitään lautasantennia en selässä kanna.
        kuunneltuani nyt monia kielilläpuhujia netissä, paljastui että puhe toistaa samalla henkilöllä aina samoja tavuja ja se on erittäin monotonista.
        eli näyttäisi että siitä tulee "opittua" kieltä
        joka on rakenteeltaan aina samanlaista.

Voisitko antaa osoitteita kielilläpuhumisista?
        Ps. Monotonisuus voi kielilläpuhujalla olla merkki väsymyksestä tai ahdistusten tuomasta stressistä tai että ei ymmärrä, mitä ylistys on.

• KadunNainen
        Please kirjoitti:

Voisitko antaa osoitteita kielilläpuhumisista?
        Ps. Monotonisuus voi kielilläpuhujalla olla merkki väsymyksestä tai ahdistusten tuomasta stressistä tai että ei ymmärrä, mitä ylistys on.

suomalainen esimerkki

http://www.sanajaylistys.org/puheita/Marjaana Rantala1.wmv

kielilläpuhuminen alkaa ajassa 13.20

en tiedä voiko kielilläpuhumisen aitoutta sitten arvostella seurakunnan tai henkilön mukaan

• Please
        KadunNainen kirjoitti:

suomalainen esimerkki

en tiedä voiko kielilläpuhumisen aitoutta sitten arvostella seurakunnan tai henkilön mukaan

Kiitos vastauksestanne.

• ReaStr
        KadunNainen kirjoitti:

suomalainen esimerkki

Kuuntelin tuon nuoren tytön puheen ja "kielet".
        Kommenttini:

Tämä on tyypillistä sielullista kielilläpuhumista.Sielullista eli riivaajien antamaa, sillä kun esiinnytään Raamatun Jumalan nimissä ja julistus sekä hedelmät eivät ole Raamatun kokonaisvaltaisen totuuden kanssa yhtäpitävää, on menty yli sen mitä kirjoitettu on mistä Paavali sanoi

Galatalaiskirje:
        1:8   Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Tällaista olen tottunut kuulemaan ruotsalaisissa elämän sana ja muissa harhaoppisisten kokouksissa, kuten Ulf Ekman , Peter Yongren,sekä kymmenissä muissa- ja suomalaisen helluntaiseurakunnan pitämillä nuorten päivillä jossa esiintyi Petri Kosonen ja nuoret naiset hänen kanssaan.
        Sana ja ylistys seurakunta on perustettu harhaopille, missä Jumalan Pyhä Henki ei ilmene.

• pelasta

SINUA KADOTUKSESTA, SINUN NETTISIVUSI HUKUTTAVAT SINUT KATKERUUDEN KAUTTA HELVETTTIIN!!!!!

• Ei ole mitään syytä lausua kadotustuomiota. Herran edessä Rea seisoo tai kaatuu, mutta Herra on voimallinen hänet ja meidät muutkin pystyssä pitämään.

Jos mielestäsi Rea on jossain asiassa tai asioissa väärässä, niin rukoile hänen edestään.

Rauhallista päivän iltapuolta.

• enään
        jukka.finland kirjoitti:

Ei ole mitään syytä lausua kadotustuomiota. Herran edessä Rea seisoo tai kaatuu, mutta Herra on voimallinen hänet ja meidät muutkin pystyssä pitämään.

Jos mielestäsi Rea on jossain asiassa tai asioissa väärässä, niin rukoile hänen edestään.

Rauhallista päivän iltapuolta.

niin katkera hän on jumalan ihmisiä ja Jumalaa kohtaan. Hyljätään hänet saatanan haltuun sielun pelastumiseksi.

• sitten
        enään kirjoitti:

niin katkera hän on jumalan ihmisiä ja Jumalaa kohtaan. Hyljätään hänet saatanan haltuun sielun pelastumiseksi.

johonkin helluntaiseurakuntaan?

• Rea haluaa rypeä epäuskossa ja
        sitten kirjoitti:

johonkin helluntaiseurakuntaan?

Katkeruudessa. Mitä lienee salasyntiä löytyy katkeruuden takaa....

• Koivu alias Koivu

Saman kylän tyttöä tulen aina puolustamaan!
      Rea tulee olemaan puolustuksessani!
      Rea ei tykkää mielipiteistäni mutta saan olla mitä mieltä haluan, niin Reakin!
      Rea arvostaa muiden mielipiteitä!
      Puolustan joka tapauksessa "oman kylän" tyttöä, niinkuin Reaa!!!
      Ja mitä saan vastapalkaksi?
      Minua haukutaan!
      En Välitä!!!
      Rea on mun kaukainen kiltti kulti piäni!!!

Me olemme Rean kanssa Suomessa tavattavissa keskustelemaan uskon asioista!
      Rea ei kait halua!
      Rea uskoo kolmeen jumalaan!
      Minä uskon vain yhteen Jumalan!

Me ollaan sopuihmisiä Rean kanssa!
      HALUAN puolustaa Reaa!!!

MINÄ:
      Uskon yhteen Jumalaan!

• ReaStr

No hei vaan ja kiva kun puolustat vaikka en täällä ole sitä etsimässä.( Ystävällisen hymyn hymiö)
        En muuten asu Suomessa niin että oletkohan nyt erehtynyt henkilöstä:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6790
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4268
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3136
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      172
      3005
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1978
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1548
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1490
    Aihe