TorstaiVisa - Lääkärileikkejä, jee!

Tuosta:
https://www.is.fi/terveys/art-2000009219391.html

Sehän meni kivasti, vaikkei tuo tuhottoman hankala ollutkaan, parit haastavammat kysymykset meni huti kuten toistaitoiselta olettaa sopikin.

Olet tosi hyvin perillä suomalaisten kansantaudeista!

Vastasit oikein 8 kysymykseen
53275
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 53

Vanhimmat
Aloittaja

Jaa, uudet aloitukset ovat näemmä edelleen rikki...

Äänestä

Meni 9 oikein.

-harmiseikirj-

Äänestä
  • Aloittaja

Hieno tulos!

Äänestä

8 oikein. Kaikki % kysymykset väärin… systemaattisesti, mutta silti suhteellisen lähellä. Enpä ole koskaan kiinnittänyt huomiota vakka kuinka moni diabeetikko on T1D tms. Aikamoista knoppitietoa nuo, jollei ole endorinologi tai diabetestutkija, joka seuraa alaa.

Äänestä
  • Aloittaja

Hieno tulos!

Itelläkin tais mennä kaikki prosenttikysymykset reisille. Mitä mitä, nuohan koski ns. kansantauteja, eli pitäisi siis olla peräti yleistietoa 😂

Äänestä

Vastasit oikein 10 kysymykseen. Ja yhden näppäsin hutiin eli oikeesti tulos olisi 11.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Eli sitten vaan tohtorikouluun ja sassiin! 👍

Äänestä

• randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

Eli sitten vaan tohtorikouluun ja sassiin! 👍

Yym, olen muutaman kerran melkein katunut etten ole opiskellut pidemmälle, kun päähän tarttuu kaikki "sairaalloinen" suht helposti ja aukeaa asiasta toiseen helposti.

No ainakin omilla lääkärikäynneillä saan lääkäreiltä palautetta, että mukavaa kun potilaskin on perillä ja ymmärtää aihion. Ne pääsee helpolla, kun ei tartte selittää, siks ne niin sanoo. Mä selitän jo puolesta... Voivat todeta, kyllä niin juuri. :D

Äänestä

• Aloittaja

G-LoveR kirjoitti:

Yym, olen muutaman kerran melkein katunut etten ole opiskellut pidemmälle, kun päähän tarttuu kaikki "sairaalloinen" suht helposti ja aukeaa asiasta toiseen helposti.

No ainakin omilla lääkärikäynneillä saan lääkäreiltä palautetta, että mukavaa kun potilaskin on perillä ja ymmärtää aihion. Ne pääsee helpolla, kun ei tartte selittää, siks ne niin sanoo. Mä selitän jo puolesta... Voivat todeta, kyllä niin juuri. :D

Sun tarttee ens lekurikäynnillä kirjottaa lekurille lasku konsultaatiosta :)

Äänestä

Olis se kiva tutkia alastonta naista tai naisia

Äänestä
  • Aloittaja

Se on aina ilo, kun se etuoikeus suodaan töiden ulkopuolella.

Äänestä

Se on aina ilo, kun se etuoikeus suodaan töiden ulkopuolella.

Koti tohtorina on kivaa

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00004 kirjoitti:

Koti tohtorina on kivaa

Juupelis, tokko se useimmille niin kivaa on kun sitä työkseen tekee lasaretissa...

Äänestä

Vastasit oikein 10 kysymykseen

Pari-kolme meni arvaamalla oikein.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Ei arvaaminen haittaa, kuuluu pelin henkeen :)

Äänestä

Vaikka en ole tohtoriainesta, näin palstan omana "valelääkärinä" voin todeta, ettei testi mennyt täysin persiilleen. Muutama diabetekseen liittyvä huti tuli. Muuten ihan ok. tulos. Täytyy olla tyytyväinen, ettei testi mennyt ihan päin seiniä. :)

"Olet tosi hyvin perillä suomalaisten kansantaudeista!

Vastasit oikein 10 kysymykseen"

Thänks! :D

Äänestä
  • Sinähän olet muistaakseni betoninraudoittaja.

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Sinähän olet muistaakseni betoninraudoittaja.

Muistat väärin!

Äänestä

• Anna mielelläni hyviä neuvoja.
    Tässä sinulle yksi: - Jos ei ole mitään kohteliasta sanottavaa, kannattaa olla hiljaa.

Äänestä

• tosi.typy kirjoitti:

Anna mielelläni hyviä neuvoja.
    Tässä sinulle yksi: - Jos ei ole mitään kohteliasta sanottavaa, kannattaa olla hiljaa.

Kyllä oli asiallinen kysymys eli seksileikit on iloinen ja mukava asia eli kumpi tykkäisit olla potilas vai lääkäri

Äänestä

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Kyllä oli asiallinen kysymys eli seksileikit on iloinen ja mukava asia eli kumpi tykkäisit olla potilas vai lääkäri

Valitsen itse "leikkikumppanin". En leiki sinun kanssa.

Äänestä

• tosi.typy kirjoitti:

Valitsen itse "leikkikumppanin". En leiki sinun kanssa.

Ei kysytty kenen kanssa leikit mut kysyttiin kumpi haluat olla ns potilas vai ns lääkäri

Äänestä

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei kysytty kenen kanssa leikit mut kysyttiin kumpi haluat olla ns potilas vai ns lääkäri

Anteeksi, en ymmärtänyt kysymystä!

Äänestä

• tosi.typy kirjoitti:

Anteeksi, en ymmärtänyt kysymystä!

No oli leikkimielinen kysely no en vaan taida osata leikkimistä no en ole sanaseppo

Äänestä

• Aloittaja

Loistava tulos!

Hyvä tietää, että olet virallisesti palstan epävirallinen valelääkäri 😂
    Ja jolta ei kannata kysellä vinkkejä diabetekseen liittyen 🙄

Äänestä

Loistava tulos!

Hyvä tietää, että olet virallisesti palstan epävirallinen valelääkäri 😂
    Ja jolta ei kannata kysellä vinkkejä diabetekseen liittyen 🙄

Tietysti kysyä saa, mutta vastuu siirtyy kuulijalle. Vastaukset on vähän sitä sun tätä, kuten aina. :D
    Voin neuvoa myös "tee se itse" operointeja. Katson kuvia vanhasta lääkärikirjasta ja googlaan netistä, mutta en anna takuita onnistumisesta. Jokainen omalla vastuulla.

Näin palstan virallisena valelääkärinä (kun vastuuta ei ole mistään), on helppoa olla kaikkitietävä. Paitsi diabeteksen kohdalla. :D

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Tietysti kysyä saa, mutta vastuu siirtyy kuulijalle. Vastaukset on vähän sitä sun tätä, kuten aina. :D
    Voin neuvoa myös "tee se itse" operointeja. Katson kuvia vanhasta lääkärikirjasta ja googlaan netistä, mutta en anna takuita onnistumisesta. Jokainen omalla vastuulla.

Näin palstan virallisena valelääkärinä (kun vastuuta ei ole mistään), on helppoa olla kaikkitietävä. Paitsi diabeteksen kohdalla. :D

Vastuu siirtyy kuulijalle... Jokainen omalla vastuulla... Selkeästi on savolaista verta meitin valelääkärissä 😂

Kaikkitietävyys on hieno ominaisuus oikeissa käsissä 😉

Äänestä

Vastuu siirtyy kuulijalle... Jokainen omalla vastuulla... Selkeästi on savolaista verta meitin valelääkärissä 😂

Kaikkitietävyys on hieno ominaisuus oikeissa käsissä 😉

Minussa ei ole savolaista verta, mutta heitä löytyy useampi työkavereista. Se on kuulemma tarttuva tauti. Iskee, kun ei huomaa ja jättää ikuisen leiman.

Vapiskaa! :D

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Minussa ei ole savolaista verta, mutta heitä löytyy useampi työkavereista. Se on kuulemma tarttuva tauti. Iskee, kun ei huomaa ja jättää ikuisen leiman.

Vapiskaa! :D

Se todellakin tarttuu ja pelottavan helposti, rokotetta ei ole keksitty. Ainoa tunnettu tapa päästä siitä eroon, on muuttaa Pohjanmaalle useammaksi vuodeksi. Tosin siellä saattaa saada tartunnan pohjalaisuudesta, mutta se ei ole lähellekään niin tarttuva eikä yhteiskunnallisesti arveluttavaa kuin savolaisuus.

Typyseni, olemme aina vapisseet edessäsi, nyt kahta kauheammin :D

Äänestä

Se todellakin tarttuu ja pelottavan helposti, rokotetta ei ole keksitty. Ainoa tunnettu tapa päästä siitä eroon, on muuttaa Pohjanmaalle useammaksi vuodeksi. Tosin siellä saattaa saada tartunnan pohjalaisuudesta, mutta se ei ole lähellekään niin tarttuva eikä yhteiskunnallisesti arveluttavaa kuin savolaisuus.

Typyseni, olemme aina vapisseet edessäsi, nyt kahta kauheammin :D

Kyllä, jatkakaa vapisemista, siis suorastaan tärisemistä.

Pohjanmaalainen jurottava ja itsepäinen luonne ei sopisi minulle. Olen liian peruspositiivinen tapaus. Sellaista ei Pohjanmaalla katsota hyvällä. :D

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Kyllä, jatkakaa vapisemista, siis suorastaan tärisemistä.

Pohjanmaalainen jurottava ja itsepäinen luonne ei sopisi minulle. Olen liian peruspositiivinen tapaus. Sellaista ei Pohjanmaalla katsota hyvällä. :D

Ei, ei tosiaan katottaisi, laittasivat semmosen seuraavaan Hesaan menevään junaan. Kettingillä kiinni kans, ettei keksi karata ennen päätepysäkkiä. :D

Peruspositiivinen... No se kyllä viittaa vahvasti karjalaiseen vereen, mutta myös lahden toisella puolella iäinen herrakansa, rakkain vihollisemme ja pian Nato-kumppanimme on tunnettu peruspositiivisuudestaan.

Äänestä

Ei, ei tosiaan katottaisi, laittasivat semmosen seuraavaan Hesaan menevään junaan. Kettingillä kiinni kans, ettei keksi karata ennen päätepysäkkiä. :D

Peruspositiivinen... No se kyllä viittaa vahvasti karjalaiseen vereen, mutta myös lahden toisella puolella iäinen herrakansa, rakkain vihollisemme ja pian Nato-kumppanimme on tunnettu peruspositiivisuudestaan.

Juu, oikein arvattu. Isän puolelta, lätäkön yli (muutama sukupolvi taaksepäin) peruspositiivisten puolelta ja äidin puolella on Karjala vahvasti edustettuna.
    Osaan koulun pakkoruotsia ihan älyttömän huonosti (mutta jostain syystä englantia hyvin) ja sekin on ristiriidassa kaikkien asioiden kanssa. Missään ei ole mitään logiikkaa!

Olen sukujuuriltani täydellisesti sekarotuinen. :D

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Juu, oikein arvattu. Isän puolelta, lätäkön yli (muutama sukupolvi taaksepäin) peruspositiivisten puolelta ja äidin puolella on Karjala vahvasti edustettuna.
    Osaan koulun pakkoruotsia ihan älyttömän huonosti (mutta jostain syystä englantia hyvin) ja sekin on ristiriidassa kaikkien asioiden kanssa. Missään ei ole mitään logiikkaa!

Olen sukujuuriltani täydellisesti sekarotuinen. :D

Ehkä ruotsinkielinen geenistö ja kulttuuriperimäkin on auttanut kielten kanssa, vaikkei se suoraan ruotsin kieleen kohdistukaan?

Sekarotuinen... Se on hyvä ja paljon parempi kuin umpisavolainen :'D

Äänestä

Ehkä ruotsinkielinen geenistö ja kulttuuriperimäkin on auttanut kielten kanssa, vaikkei se suoraan ruotsin kieleen kohdistukaan?

Sekarotuinen... Se on hyvä ja paljon parempi kuin umpisavolainen :'D

Heh! Hyvin sanottu. :D

Mistä päin sinun sukujuuresi ovat?

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Heh! Hyvin sanottu. :D

Mistä päin sinun sukujuuresi ovat?

Naisten sukulinjassa tiukasti Hämeestä, tarkemmin Pirkanmaan alueelta. Miesten sukulinjassa asia on epäselvä ja selvittämätön, mutta perimätiedon mukaan esi-isä olisi evakkoja ja siltä peritty sukunimi viittaa vahvasti Viipurin seudulle. Ja juu, sanoisin että kyllä nuo ehkä näkyy luonteessa :D

Äänestä

Naisten sukulinjassa tiukasti Hämeestä, tarkemmin Pirkanmaan alueelta. Miesten sukulinjassa asia on epäselvä ja selvittämätön, mutta perimätiedon mukaan esi-isä olisi evakkoja ja siltä peritty sukunimi viittaa vahvasti Viipurin seudulle. Ja juu, sanoisin että kyllä nuo ehkä näkyy luonteessa :D

Tuo luonneperimä on hieman ristiriitainen. Iloiset ja pirteät Viipurilaiset vastaan Hämeen hitaat. Oletko ristiriitainen tapaus? Koetko käyväsi jatkuvaa taistelua kahden luonteenpiirteen välillä?
    Esim: haluat olla energinen ja reipas, mutta olosi on hieman hidas ja lamaantunut?

Saat jäädä miettimään vastausta, jos tämä tuli liian nopeasti eteen. :DD

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Tuo luonneperimä on hieman ristiriitainen. Iloiset ja pirteät Viipurilaiset vastaan Hämeen hitaat. Oletko ristiriitainen tapaus? Koetko käyväsi jatkuvaa taistelua kahden luonteenpiirteen välillä?
    Esim: haluat olla energinen ja reipas, mutta olosi on hieman hidas ja lamaantunut?

Saat jäädä miettimään vastausta, jos tämä tuli liian nopeasti eteen. :DD

Kyllä se ristiriitainen on. Ja kuten tuossa arvailit, niin jonkinlaista sisäistä ristiriitaa löytyy, ehkäpä juuri tuon esimerkkisikin suuntaan, miksei. Myös aaltoilu iloluontoisesta ja seurallisesta kohti hiljaista ja vetäytyvää on ihan tuttua huttua.

Minäkin, vähän sellainen outolintu seropi :D

Äänestä

Kyllä se ristiriitainen on. Ja kuten tuossa arvailit, niin jonkinlaista sisäistä ristiriitaa löytyy, ehkäpä juuri tuon esimerkkisikin suuntaan, miksei. Myös aaltoilu iloluontoisesta ja seurallisesta kohti hiljaista ja vetäytyvää on ihan tuttua huttua.

Minäkin, vähän sellainen outolintu seropi :D

On hyvä tunnistaa omat vahvuudet ja heikkoudet. Kuunnella omaa mieltä ja kehoa, sekä ottaa omaa aikaa, kun sitä tarvitsee. Jokaisella on oikeus olla oma outo itsensä. :D

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

On hyvä tunnistaa omat vahvuudet ja heikkoudet. Kuunnella omaa mieltä ja kehoa, sekä ottaa omaa aikaa, kun sitä tarvitsee. Jokaisella on oikeus olla oma outo itsensä. :D

On hyvä olla ylpeydellä oma omituinen itsensä, silloinkin kun ei edes itse ymmärrä itseään :D

Äänestä

Räkyttäjä

Äänestä

12/12
Upea tulos! Olen erittäin hyvin perillä suomalaisten kansantaudeista.

Perillä ollaan.

- Sheena

Äänestä
  • Aloittaja

Mahtava tulos!

Sinut on täten ylennetty palstan viralliseksi nettitohtorinnaksi 😁

Äänestä

Mahtava tulos!

Sinut on täten ylennetty palstan viralliseksi nettitohtorinnaksi 😁

Hienoa, kiitos nimityksestä 😂

- Sheena

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00013 kirjoitti:

Hienoa, kiitos nimityksestä 😂

- Sheena

Ole hyvä, paras on helppo valita ja samalla ainoa mahdollinen valinta 😁

Äänestä

9/12

Tyhmyys on yleisin kansantauti. Se myös sekä tarttuu että periytyy.

Äänestä
  • Aloittaja

Hieno tulos!

Hmmmm, ei minulle tullut tyhmyyttä koskevaa kysymystä...

Äänestä

Tulokseni 11/12.

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Sitten vaan kätilöimään aloituksia palstalle :)

Äänestä

Vastasit oikein 11 kysymykseen.
trollikka

Äänestä
  • Aloittaja

Loistava tulos!

Ei ollut sitten ihan ensimmäinen lääkärileikki sinulle :D

Äänestä

Loistava tulos!

Ei ollut sitten ihan ensimmäinen lääkärileikki sinulle :D

Kiitos palautteesta! Kuuluu ammatillisesti mun tietää, kun teen työtäni hoitoalalla.
    Pieleen meni ainoastaan nuorison kohdalla esiintyvä nuoruudendiabetes; mitä arvaten mä heitin kehiin! Tuosta nuoruusajan diabeteksesta ei parannuta, jatkuva insuliinihoito koko elämän ajan.
    Vanhemman iän diabetes sen sijaan on korjattavissa mahdollisesti: elämäntapa muutoksilla. Painorajoituksilla, syömätavoilla ja liikunnalla ja säännöllisellä nukkumisella/levolla... vähentämällä alkoholin käyttöä, jne. Ihan oikeesti mä olen nähnyt ainakin sellaisen ihmeen tapahtuneen, painon tippuessa lähes normaaliksi ja liikunnan lisääntyessä, sekä sokerin välttelyn tuloksena, hän ei tarvitse lääkitystä, ei edes tabletti muotoisena.
    trollikka

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00016 kirjoitti:

Kiitos palautteesta! Kuuluu ammatillisesti mun tietää, kun teen työtäni hoitoalalla.
    Pieleen meni ainoastaan nuorison kohdalla esiintyvä nuoruudendiabetes; mitä arvaten mä heitin kehiin! Tuosta nuoruusajan diabeteksesta ei parannuta, jatkuva insuliinihoito koko elämän ajan.
    Vanhemman iän diabetes sen sijaan on korjattavissa mahdollisesti: elämäntapa muutoksilla. Painorajoituksilla, syömätavoilla ja liikunnalla ja säännöllisellä nukkumisella/levolla... vähentämällä alkoholin käyttöä, jne. Ihan oikeesti mä olen nähnyt ainakin sellaisen ihmeen tapahtuneen, painon tippuessa lähes normaaliksi ja liikunnan lisääntyessä, sekä sokerin välttelyn tuloksena, hän ei tarvitse lääkitystä, ei edes tabletti muotoisena.
    trollikka

No sehän selittääkin paljon :D

Juu, sen toisen diabeteksen voi tosiaan saada kuriin ja päästä lääkkeistä eroon, mutta hiukan ihmisestä ja tilanteesta riippuen ihan helppoa ei sekään ole. Kuten harvemmin on mikää isompi elämänmuutos.

Äänestä

• Anonyymi00016 kirjoitti:

trollikka

"nuoruusajan diabeteksesta ei parannuta, jatkuva insuliinihoito koko elämän ajan."

No ei. Paitsi mahdollisen elinsiirron jälkeen. On se lääketiede vaan niin ihmeellistä.

- Sheena

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

randombypasser kirjoitti:

Tuosta:
https://www.is.fi/terveys/art-2000009219391.html

Sehän meni kivasti, vaikkei tuo tuhottoman hankala ollutkaan, parit haastavammat kysymykset meni huti kuten toistaitoiselta olettaa sopikin.

Vastasit oikein 8 kysymykseen

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu