Tuosta:
https://www.is.fi/terveys/art-2000009219391.html
Sehän meni kivasti, vaikkei tuo tuhottoman hankala ollutkaan, parit haastavammat kysymykset meni huti kuten toistaitoiselta olettaa sopikin.
Olet tosi hyvin perillä suomalaisten kansantaudeista!
Vastasit oikein 8 kysymykseen
https://www.is.fi/terveys/art-2000009219391.html
Sehän meni kivasti, vaikkei tuo tuhottoman hankala ollutkaan, parit haastavammat kysymykset meni huti kuten toistaitoiselta olettaa sopikin.
Vastasit oikein 8 kysymykseen
Vastaukset 53
Vanhimmat
Jaa, uudet aloitukset ovat näemmä edelleen rikki...
Meni 9 oikein.
-harmiseikirj-
Hieno tulos!
8 oikein. Kaikki % kysymykset väärin… systemaattisesti, mutta silti suhteellisen lähellä. Enpä ole koskaan kiinnittänyt huomiota vakka kuinka moni diabeetikko on T1D tms. Aikamoista knoppitietoa nuo, jollei ole endorinologi tai diabetestutkija, joka seuraa alaa.
Hieno tulos!
Itelläkin tais mennä kaikki prosenttikysymykset reisille. Mitä mitä, nuohan koski ns. kansantauteja, eli pitäisi siis olla peräti yleistietoa 😂
Vastasit oikein 10 kysymykseen. Ja yhden näppäsin hutiin eli oikeesti tulos olisi 11.
Loistava tulos!
Eli sitten vaan tohtorikouluun ja sassiin! 👍
Yym, olen muutaman kerran melkein katunut etten ole opiskellut pidemmälle, kun päähän tarttuu kaikki "sairaalloinen" suht helposti ja aukeaa asiasta toiseen helposti.
No ainakin omilla lääkärikäynneillä saan lääkäreiltä palautetta, että mukavaa kun potilaskin on perillä ja ymmärtää aihion. Ne pääsee helpolla, kun ei tartte selittää, siks ne niin sanoo. Mä selitän jo puolesta... Voivat todeta, kyllä niin juuri. :D
Sun tarttee ens lekurikäynnillä kirjottaa lekurille lasku konsultaatiosta :)
Olis se kiva tutkia alastonta naista tai naisia
Se on aina ilo, kun se etuoikeus suodaan töiden ulkopuolella.
Koti tohtorina on kivaa
Juupelis, tokko se useimmille niin kivaa on kun sitä työkseen tekee lasaretissa...
Vastasit oikein 10 kysymykseen
Pari-kolme meni arvaamalla oikein.
Loistava tulos!
Ei arvaaminen haittaa, kuuluu pelin henkeen :)
Vaikka en ole tohtoriainesta, näin palstan omana "valelääkärinä" voin todeta, ettei testi mennyt täysin persiilleen. Muutama diabetekseen liittyvä huti tuli. Muuten ihan ok. tulos. Täytyy olla tyytyväinen, ettei testi mennyt ihan päin seiniä. :)
"Olet tosi hyvin perillä suomalaisten kansantaudeista!
Vastasit oikein 10 kysymykseen"
Thänks! :D
Sinähän olet muistaakseni betoninraudoittaja.
Muistat väärin!
Anna mielelläni hyviä neuvoja.
Tässä sinulle yksi: - Jos ei ole mitään kohteliasta sanottavaa, kannattaa olla hiljaa.
Kyllä oli asiallinen kysymys eli seksileikit on iloinen ja mukava asia eli kumpi tykkäisit olla potilas vai lääkäri
Valitsen itse "leikkikumppanin". En leiki sinun kanssa.
Ei kysytty kenen kanssa leikit mut kysyttiin kumpi haluat olla ns potilas vai ns lääkäri
Anteeksi, en ymmärtänyt kysymystä!
No oli leikkimielinen kysely no en vaan taida osata leikkimistä no en ole sanaseppo
Loistava tulos!
Hyvä tietää, että olet virallisesti palstan epävirallinen valelääkäri 😂
Ja jolta ei kannata kysellä vinkkejä diabetekseen liittyen 🙄
Tietysti kysyä saa, mutta vastuu siirtyy kuulijalle. Vastaukset on vähän sitä sun tätä, kuten aina. :D
Voin neuvoa myös "tee se itse" operointeja. Katson kuvia vanhasta lääkärikirjasta ja googlaan netistä, mutta en anna takuita onnistumisesta. Jokainen omalla vastuulla.
Näin palstan virallisena valelääkärinä (kun vastuuta ei ole mistään), on helppoa olla kaikkitietävä. Paitsi diabeteksen kohdalla. :D
Vastuu siirtyy kuulijalle... Jokainen omalla vastuulla... Selkeästi on savolaista verta meitin valelääkärissä 😂
Kaikkitietävyys on hieno ominaisuus oikeissa käsissä 😉
Minussa ei ole savolaista verta, mutta heitä löytyy useampi työkavereista. Se on kuulemma tarttuva tauti. Iskee, kun ei huomaa ja jättää ikuisen leiman.
Vapiskaa! :D
Se todellakin tarttuu ja pelottavan helposti, rokotetta ei ole keksitty. Ainoa tunnettu tapa päästä siitä eroon, on muuttaa Pohjanmaalle useammaksi vuodeksi. Tosin siellä saattaa saada tartunnan pohjalaisuudesta, mutta se ei ole lähellekään niin tarttuva eikä yhteiskunnallisesti arveluttavaa kuin savolaisuus.
Typyseni, olemme aina vapisseet edessäsi, nyt kahta kauheammin :D
Kyllä, jatkakaa vapisemista, siis suorastaan tärisemistä.
Pohjanmaalainen jurottava ja itsepäinen luonne ei sopisi minulle. Olen liian peruspositiivinen tapaus. Sellaista ei Pohjanmaalla katsota hyvällä. :D
Ei, ei tosiaan katottaisi, laittasivat semmosen seuraavaan Hesaan menevään junaan. Kettingillä kiinni kans, ettei keksi karata ennen päätepysäkkiä. :D
Peruspositiivinen... No se kyllä viittaa vahvasti karjalaiseen vereen, mutta myös lahden toisella puolella iäinen herrakansa, rakkain vihollisemme ja pian Nato-kumppanimme on tunnettu peruspositiivisuudestaan.
Juu, oikein arvattu. Isän puolelta, lätäkön yli (muutama sukupolvi taaksepäin) peruspositiivisten puolelta ja äidin puolella on Karjala vahvasti edustettuna.
Osaan koulun pakkoruotsia ihan älyttömän huonosti (mutta jostain syystä englantia hyvin) ja sekin on ristiriidassa kaikkien asioiden kanssa. Missään ei ole mitään logiikkaa!
Olen sukujuuriltani täydellisesti sekarotuinen. :D
Ehkä ruotsinkielinen geenistö ja kulttuuriperimäkin on auttanut kielten kanssa, vaikkei se suoraan ruotsin kieleen kohdistukaan?
Sekarotuinen... Se on hyvä ja paljon parempi kuin umpisavolainen :'D
Heh! Hyvin sanottu. :D
Mistä päin sinun sukujuuresi ovat?
Naisten sukulinjassa tiukasti Hämeestä, tarkemmin Pirkanmaan alueelta. Miesten sukulinjassa asia on epäselvä ja selvittämätön, mutta perimätiedon mukaan esi-isä olisi evakkoja ja siltä peritty sukunimi viittaa vahvasti Viipurin seudulle. Ja juu, sanoisin että kyllä nuo ehkä näkyy luonteessa :D
Tuo luonneperimä on hieman ristiriitainen. Iloiset ja pirteät Viipurilaiset vastaan Hämeen hitaat. Oletko ristiriitainen tapaus? Koetko käyväsi jatkuvaa taistelua kahden luonteenpiirteen välillä?
Esim: haluat olla energinen ja reipas, mutta olosi on hieman hidas ja lamaantunut?
Saat jäädä miettimään vastausta, jos tämä tuli liian nopeasti eteen. :DD
Kyllä se ristiriitainen on. Ja kuten tuossa arvailit, niin jonkinlaista sisäistä ristiriitaa löytyy, ehkäpä juuri tuon esimerkkisikin suuntaan, miksei. Myös aaltoilu iloluontoisesta ja seurallisesta kohti hiljaista ja vetäytyvää on ihan tuttua huttua.
Minäkin, vähän sellainen outolintu seropi :D
On hyvä tunnistaa omat vahvuudet ja heikkoudet. Kuunnella omaa mieltä ja kehoa, sekä ottaa omaa aikaa, kun sitä tarvitsee. Jokaisella on oikeus olla oma outo itsensä. :D
On hyvä olla ylpeydellä oma omituinen itsensä, silloinkin kun ei edes itse ymmärrä itseään :D
Räkyttäjä
12/12
Upea tulos! Olen erittäin hyvin perillä suomalaisten kansantaudeista.
Perillä ollaan.
- Sheena
Mahtava tulos!
Sinut on täten ylennetty palstan viralliseksi nettitohtorinnaksi 😁
Hienoa, kiitos nimityksestä 😂
- Sheena
Ole hyvä, paras on helppo valita ja samalla ainoa mahdollinen valinta 😁
9/12
Tyhmyys on yleisin kansantauti. Se myös sekä tarttuu että periytyy.
Hieno tulos!
Hmmmm, ei minulle tullut tyhmyyttä koskevaa kysymystä...
Tulokseni 11/12.
Loistava tulos!
Sitten vaan kätilöimään aloituksia palstalle :)
Vastasit oikein 11 kysymykseen.
trollikka
Loistava tulos!
Ei ollut sitten ihan ensimmäinen lääkärileikki sinulle :D
Kiitos palautteesta! Kuuluu ammatillisesti mun tietää, kun teen työtäni hoitoalalla.
Pieleen meni ainoastaan nuorison kohdalla esiintyvä nuoruudendiabetes; mitä arvaten mä heitin kehiin! Tuosta nuoruusajan diabeteksesta ei parannuta, jatkuva insuliinihoito koko elämän ajan.
Vanhemman iän diabetes sen sijaan on korjattavissa mahdollisesti: elämäntapa muutoksilla. Painorajoituksilla, syömätavoilla ja liikunnalla ja säännöllisellä nukkumisella/levolla... vähentämällä alkoholin käyttöä, jne. Ihan oikeesti mä olen nähnyt ainakin sellaisen ihmeen tapahtuneen, painon tippuessa lähes normaaliksi ja liikunnan lisääntyessä, sekä sokerin välttelyn tuloksena, hän ei tarvitse lääkitystä, ei edes tabletti muotoisena.
trollikka
No sehän selittääkin paljon :D
Juu, sen toisen diabeteksen voi tosiaan saada kuriin ja päästä lääkkeistä eroon, mutta hiukan ihmisestä ja tilanteesta riippuen ihan helppoa ei sekään ole. Kuten harvemmin on mikää isompi elämänmuutos.
"nuoruusajan diabeteksesta ei parannuta, jatkuva insuliinihoito koko elämän ajan."
No ei. Paitsi mahdollisen elinsiirron jälkeen. On se lääketiede vaan niin ihmeellistä.
- Sheena