Lauantai-illan soinnut

Jotta tämä palsta ei kävisi ihan tylsäksi, niin laitetaan tähän muutama kappale palstailijoiden iloksi.

Mott the hoople "Roll away the stone".
https://www.youtube.com/watch?v=MFGZMIMoCkc

Thompson twins "Lay your hands on me".
https://www.youtube.com/watch?v=psqLIRDKFBk

Glen Campbell "Wichita lineman"
https://www.youtube.com/watch?v=Q8P_xTBpAcY

Ja eipä unohdeta myöskään klassisen musiikin ystäviä. Tässä yks mun suosikki 1600-luvun alusta, kuoroteos "Miserere mei, Deus".
https://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE

Hauskaa illan jatkoa =)

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Glenn Campbell osuu ja uppoaa. Laulu on hieno, ehkä hienoin kaikista. Mies oli myös käsittämätön kitaravirtuoosi.

• Kyllä. Glen soitti todella hyvin kitaraa. Tykkään tuosta kappaleesta Wichita lineman. Ja Glen Campbellilla on muitakin hyviä kappaleita.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Kyllä. Glen soitti todella hyvin kitaraa. Tykkään tuosta kappaleesta Wichita lineman. Ja Glen Campbellilla on muitakin hyviä kappaleita.

https://www.youtube.com/watch?v=ETkzK9pXMio

Tämä on minulle jonkinlainen lohtuvideo. On kiva nähdä kuinka jopa Willie Nelson katselee kunnioittavasti Glennin kitaran suuntaan.

• Anonyymi kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=ETkzK9pXMio

Tämä on minulle jonkinlainen lohtuvideo. On kiva nähdä kuinka jopa Willie Nelson katselee kunnioittavasti Glennin kitaran suuntaan.

Tuota samaa videota olen katsonut useamman kerran.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Tuota samaa videota olen katsonut useamman kerran.

https://www.youtube.com/watch?v=jjtOa8d_BHU

Musiikkivideot ovat hienoja jos niissä on jotain aitoutta. Oletko tällaista Paul Simon videota katsellut? Siinä on ainakin sointuja kerrakseen ja juontajakin pääsee mukaan pohtimaan niitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Musiikkivideot ovat hienoja jos niissä on jotain aitoutta. Oletko tällaista Paul Simon videota katsellut? Siinä on ainakin sointuja kerrakseen ja juontajakin pääsee mukaan pohtimaan niitä.

En ole katsellet. En muutenkaan kauheasti ole kuunnellut Paul Simonia ja Art Garfunkelia mitä nyt joskus "Bridge over trouble water" ja "Mrs Robinson" ja "Sound of silence".

• Anonyymi kirjoitti:

En yleensäkään yritä väkisin kuunnella sellaista mikä ei kauheasti nappaa. Useasti kuitenkin annan mahdollisuuden monelle artistille ja bändille eli kuuntelen useamman kerran ennen kuin luovutan. Joskus kuitenkin voi käydä niin, että ajan saatossa voi artisti tai bändi alkaa kiinnostamaan niin kuin kävi esim. Whitesnaken ja Sweetin kohdalla. Aluksi en tykännyt oikein näistä bändeistä, mutta ajan saatossa niistä on tullut yhtiä mun suosikeista.

Sitten taas Megadeth, jota olen yrittänyt silloin tällöin kuunnella ei vieläkään ole alkanut kauheasti nappaamaan, vaikka olen olen antanut mahdollisuuden. Ainoastaan kappale "Symphony of destruction" on vähän napannut. Ehkä kannattaa jo luovuttaa tämän bändin suhteen?

Metallicaakin olen yrittänyt joskus kuunnella, mutta ei ole napannut.

Sen vain tietää, jos jonkun artistin tai bändin musiikki nappaa tai ei nappaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Toki jos teen tällaisen aloituksen, johon voi linkittää musiikkia yleensä yritän kuunnella useamman linkittämän kappaleen. Välillä on löytynyt joukosta sellaisiakin, joista olen tykännyt.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

En yleensäkään yritä väkisin kuunnella sellaista mikä ei kauheasti nappaa. Useasti kuitenkin annan mahdollisuuden monelle artistille ja bändille eli kuuntelen useamman kerran ennen kuin luovutan. Joskus kuitenkin voi käydä niin, että ajan saatossa voi artisti tai bändi alkaa kiinnostamaan niin kuin kävi esim. Whitesnaken ja Sweetin kohdalla. Aluksi en tykännyt oikein näistä bändeistä, mutta ajan saatossa niistä on tullut yhtiä mun suosikeista.

Sitten taas Megadeth, jota olen yrittänyt silloin tällöin kuunnella ei vieläkään ole alkanut kauheasti nappaamaan, vaikka olen olen antanut mahdollisuuden. Ainoastaan kappale "Symphony of destruction" on vähän napannut. Ehkä kannattaa jo luovuttaa tämän bändin suhteen?

Metallicaakin olen yrittänyt joskus kuunnella, mutta ei ole napannut.

Sen vain tietää, jos jonkun artistin tai bändin musiikki nappaa tai ei nappaa.

Niinhän se on. Itselleni Paul Simon on oikestaan suurista suurin mutta eihän sitä asiaa päättää voi. Joskus nuorena kuulin "Graceland" kappaleen radiosta ja ajattelin että ohhoh. Itse en ole koskaan päässyt jyvälle esim. Bruce Springsteenistä tai Bob Dylanista vaikka ovatkin varmasti melkoisia mestareita.

• Anonyymi kirjoitti:

Yksi tällainen artisti, jota joku mulle joskus täällä Kaksnelosessa ehotti oli Terry Reid. En ollut ennen kuullutkaan, mutta mielenkiinnosta kuuntelin ja ihastuin. Sitten selvisi myös, että Jimmy Page oli ajatellut alunperin häntä Zeppelinin laulajaksi. Ei huono ajatus.

Ja toinen tuttavuus, jonka musiikkia joku joskus linkitti oli suomalainen rockbändi Gringos logos (jos muistan nimen oikein, perustettu joskus kasarina). Yllätyin miten hyvä bändi.

Ja sitten myös yks palstalainen linkitti mulle vai oliko yleisesti sellaisen saksofonistin kuin Candy Dulfer musiikkia. Tykkäsin siitäkin.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Yksi tällainen artisti, jota joku mulle joskus täällä Kaksnelosessa ehotti oli Terry Reid. En ollut ennen kuullutkaan, mutta mielenkiinnosta kuuntelin ja ihastuin. Sitten selvisi myös, että Jimmy Page oli ajatellut alunperin häntä Zeppelinin laulajaksi. Ei huono ajatus.

Ja toinen tuttavuus, jonka musiikkia joku joskus linkitti oli suomalainen rockbändi Gringos logos (jos muistan nimen oikein, perustettu joskus kasarina). Yllätyin miten hyvä bändi.

Ja sitten myös yks palstalainen linkitti mulle vai oliko yleisesti sellaisen saksofonistin kuin Candy Dulfer musiikkia. Tykkäsin siitäkin.

Kai ne pitää itse löytää niin niistä tulee osa sielua sillä tavalla. Esim. Gordon Lightfoot on sellainen artisti että eipä siitä ole kukaan minulle puhunut - se vain tuli jostain youtuben syövereistä esiin ja on siitä lähtien ollut yksi suosikeista.

• Anonyymi kirjoitti:

Kai ne pitää itse löytää niin niistä tulee osa sielua sillä tavalla. Esim. Gordon Lightfoot on sellainen artisti että eipä siitä ole kukaan minulle puhunut - se vain tuli jostain youtuben syövereistä esiin ja on siitä lähtien ollut yksi suosikeista.

Itse olen löytänyt suurimman osan mun kuuntelemasta musiikista netin syövereistä tai kirjaston levyhyllyistä tai jos mainittu jonkun bändin/artistin/säveltäjän nimi jossain kirjassa tai teeveeohjelmassa.

• Joskus oon kuunnellut tämän Ozzyn kappaleen.

• Anonyymi

Mott the hoople "Roll away the stone".

Ihan paras biisi tuokin!

- Sheena

• Jep. Tykkään Mott the hooplesta. En muista miten aikoinaan löysin tämän bändin. Olisko ollut siitä, kun yhdessä toisessa mun suosikkibändissä Bad companyssa oli kitaristina Mick Ralphs, joka oli ennen Bad companyn perustamista kitaristina Mott the hooplessa. Mick Ralphs perusti Bad companyn yhdessä Freessä laulajana olleen Paul Rodgersin ja niin ikään Freessä rumpalina olleen Simon Kirken kanssa.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Jep. Tykkään Mott the hooplesta. En muista miten aikoinaan löysin tämän bändin. Olisko ollut siitä, kun yhdessä toisessa mun suosikkibändissä Bad companyssa oli kitaristina Mick Ralphs, joka oli ennen Bad companyn perustamista kitaristina Mott the hooplessa. Mick Ralphs perusti Bad companyn yhdessä Freessä laulajana olleen Paul Rodgersin ja niin ikään Freessä rumpalina olleen Simon Kirken kanssa.

Löysin Mott the hooplen aikoinaan pienlehtikasetilta 🤣. Menin paikalliseen divariin, ja sieltä löytyi LP, ihme tuuri!

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Löysin Mott the hooplen aikoinaan pienlehtikasetilta 🤣. Menin paikalliseen divariin, ja sieltä löytyi LP, ihme tuuri!

- Sheena

Mää olen löytänyt suurimman osan mun suosikkiartistien ja suosikkibändien musiikista esim. Youtubesta tai kirjaston Cd-levyhyllyjä läpi käymällä (tämä varsinkin ennen kuin tiesin koko Youtubea, mutta senkin jälkeen kun sain tietsikan ja löysin Tuben) tai teeveestä jonkun musiikkiohjelman kautta tai että jossain kirjassa on mainittu tai joku on suositellut mulle. Netistäkin olen etsinyt erilaisia bändejä ja artisteja eri vuosikymmeniltä ja aikoinaan klassista musiikkia eri vuoisadoilta, mutta etenkin 1600-ja 1700 -luvuilta (googlettamalla ja sitten katsomalla löytyykö Tubesta).

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Ei varmaan kovin yleistä,ttä löytää Mott the hooplen levyn. Kirjastosta lainasin kerran Cd:n, jolla kokoelma bändin musiikkia eli bändi tiedetään kyllä Suomessa. Se on mun yks mittari sille, että tiedetäänkö joku ulkomaalainen bändi tai artisti Suomessa, jos löytyy Cd tai Lp-levy kirjastosta. Jos taas ei löydy, niin ei todennäköisesti tiedetä tai ei ainakaan kauhean hyvin. Jopa Rory Gallagher (irlantilainen muusikko, 1948-1995, rock ja blues) tiedetään Suomessa, koska olen löytänyt hänen musiikkiaan kaupungin pääkirjastosta ja miksei tiedettäisi, kävihän hän aikoinaan 1970-80 -luvuilla muutaman kerran Suomessa keikallakin (tosin moni keskiverto musiikin kuuntelija ei taida nykyään tietää häntä, varsinkaan kovin moni nuorempi ihminen ellei sitten ole törmännyt hänen musiikkiinsa netin syövereissä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6888
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4264
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3416
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3034
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2011
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1693
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1571
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1533
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe