Kuuluuko itsenäisyyspäivääsi Edwin Laineen Tuntemattoman sotilaan katselu? Entä Sibeliuksen musiikki? Karjalanpaisti? Linnan juhlat?
Itselläni kuuluu kaupungin hautausmaalla käynti. Käyn mummin (isän äiti) haudalla ja sitten sankarihaudoilla. Illalla ehkä katson linnanjuhlia jos jaksa. Sibeliuksen musiikkia taas en muutenkaan pahemmin kuuntele, niin miksi vaivaisin sillä itseäni itsenäisyyspäivänä. Edwin Laineen Tuntemattoman olen nähnyt jo useamman kerran, joten se menkööt menojaan. Itsenäisyyspäivänä mulla voi ihan hyvin soida joku mun lempiartistin tai lempibändin musiikki niin kuin minä tahansa muuna päivänä tai vaikka joululaulut niin kuin saattaa soida välillä joulukuussa (joskus jo aiemminkin, jos olen sillä tuulella), esim. "Joulupukki matkaan jo käy" tai "Tule joulu kultainen".
Mitä kuuluu itsenäisyyspäivääsi?
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lähdetään muorin kanssa pulkkamäkeen ja paistetaan nuotiomakkarat.
Kepillä vois koettaa jäätä.
-keinovaginamies- Kai se pitää niitä rumia kolttuja katsoa telkkarista. Tai sitten jotain muuta, luulen että jotain muuta. Ei ole vuosiin tullut katseltua linnanjuhlia. 20 vuoteen?
Ei niitä linnan juhlia tartte katsoa, jos ei halua. Itseäni alkaa monesti nukuttaa siinä vaiheessa, kun tulee toinen kättelyosio eli se jossa ministerit, piispat yms. tulevat linnaan. Eniten mua aina kiinnostaa keitä laulajia, näyttelijöitä yms. on päässyt juhliin.
Norppa83 kirjoitti:
Ei niitä linnan juhlia tartte katsoa, jos ei halua. Itseäni alkaa monesti nukuttaa siinä vaiheessa, kun tulee toinen kättelyosio eli se jossa ministerit, piispat yms. tulevat linnaan. Eniten mua aina kiinnostaa keitä laulajia, näyttelijöitä yms. on päässyt juhliin.
Mä joudun ne sitten aina näkemään iltalehdestä, jos luen sen juhlien jälkeen. :)
Pidän yhtä turhana kun missikisojakin. Ei mitään lisäarvoa kenenkään elämälle.- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Mä joudun ne sitten aina näkemään iltalehdestä, jos luen sen juhlien jälkeen. :)
Pidän yhtä turhana kun missikisojakin. Ei mitään lisäarvoa kenenkään elämälle.Teit palstalla aika ison numeron siitä, ettet pidä linnanjuhlista.
Miksihän niin, ellei asia kosketa sua millään tavalla? Mielipiteen voi sanoa, mutta pakkoko sitä on huutaa toistuvasti, kyllä tyypit ymmärtää vähemmällä. Kateus on ainoa syy, jonka vuoksi kyylätä televisiota sitten kumminkin ja mollata juhlia ja juhlijoita. Sen sijaan, että esim. lukisi rauhassa, kävisi aikaisin nukkumaan tai linnanjuhlien aikaan sulkisi television, läppärin jne. ja menisi vaikka pitkälle rauhalliselle kävelylle talvi-iltana. Anonyymi kirjoitti:
Teit palstalla aika ison numeron siitä, ettet pidä linnanjuhlista.
Miksihän niin, ellei asia kosketa sua millään tavalla? Mielipiteen voi sanoa, mutta pakkoko sitä on huutaa toistuvasti, kyllä tyypit ymmärtää vähemmällä. Kateus on ainoa syy, jonka vuoksi kyylätä televisiota sitten kumminkin ja mollata juhlia ja juhlijoita. Sen sijaan, että esim. lukisi rauhassa, kävisi aikaisin nukkumaan tai linnanjuhlien aikaan sulkisi television, läppärin jne. ja menisi vaikka pitkälle rauhalliselle kävelylle talvi-iltana.Sinun pieni mielesi ei ymmärrä niin pitkälle, kuin erilainen arvomaailma, joten jatka pullamössö diagnoosiesi tekoa. Sen osaat.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Sinun pieni mielesi ei ymmärrä niin pitkälle, kuin erilainen arvomaailma, joten jatka pullamössö diagnoosiesi tekoa. Sen osaat.
Erilainen arvomaailma ei vielä selitä tarpeeksi, miksi niitä juhlia on kuitenkin seurattava...
Kerro lisää pullamössödiagnooseista, en ole koskaan kuullut. Anonyymi kirjoitti:
Erilainen arvomaailma ei vielä selitä tarpeeksi, miksi niitä juhlia on kuitenkin seurattava...
Kerro lisää pullamössödiagnooseista, en ole koskaan kuullut.En seuraakkaan. Etkö osaa lukea vai etkö sisäistä mitä sanat tarkoittavat?
Olet harvinaisen huono ymmärtämään suomenkielisien sanojen merkitystä ja sisältöä.Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää pullamössödiagnooseista, en ole koskaan kuullut.Piti kysymän jo aiemmin, että oletko syntyjään suomenkielinen? Ymmärrät niin usein asiasisällön pieleen, että olen arvellut sinun olevan joko suomenruotsalainen, joka puhuu ruitsia enimmäkseen tai aivan jostain muualta sitten tykkänään. Norjasta?
G-LoveR kirjoitti:
Piti kysymän jo aiemmin, että oletko syntyjään suomenkielinen? Ymmärrät niin usein asiasisällön pieleen, että olen arvellut sinun olevan joko suomenruotsalainen, joka puhuu ruitsia enimmäkseen tai aivan jostain muualta sitten tykkänään. Norjasta?
Ajattelin, kun vaikka osaa kirjoittaa ja puhua sujuvaa suomea, kieliopillisestikin oikein, niin vieraskieliset ei aina pääse sanoihin ja niiden merkityksiin sisään. Voivat tulkita niitä omituisesti.
Toki on älyllisiäkin rajoitteita miksei ymmärrä asiasisältöä lukien, mutta tuo nyt on tullut usein mieleen, vieraskielisyys ja siksi ongelmat ymmärtää mitä kirjoitan ja sanon kirjoituksissani.
- Anonyymi
"kolaan lunta"
- Anonyymi
Jospa vaikka imuroisin kämppäni. Ja sitten katsoisin tietokoneelta perinteistä poliisiväkivaltaa terveitä kantasuomalaisia vastaan.
- Anonyymi
Tuntematon on hyvä mut sen osaa ulkoa jo eli nyt on tämä ja huominen vapaata eli ajattelin olla vain kotona mut siivota täytyis mutta katsoo nyt siivooko sit joku muu päivä ei nappaa siivous yhtään
Ei mikään noista. Tuntemattoman tunnen Linnan kirjana ja Laineen elokuvana riittävän hyvin, että voin esittää parhaat palat viiden minuutin tiivistelmänä.
Hautausmaakierros on maino isänmaallinen idea. Voisin käydä äidinäidinäidinisän, äidinisänäidinisän, isänäidinäidinisän ja isänisänisän haudalla muistuttamassa että te, hyvät isät, ette tiedä itsenäisestä Suomesta mitään. Mutta ei se mitään, elettiin sitä ennenkin.- Anonyymi
Tuntemattoman sotilaan oon nähny jo liian monta kertaa. Eikä mulla oo saan sibeliuksen levyjä. Eikä haudatkaan oo lähellä, paitsi ehkä oma. Mutta näin kitkutellaan päivä kerrallaan.
- Anonyymi
Minulla ei ole itsenäisyyspäivää, suomi on pilattu, tuhottu.
Tuskin mitään ihmeellistä, mutta voi hyvinkin olla edessä talven ekat lumihommat ennusteiden perusteella. Kaupassa kävin eilen ja tänään, niin ei tarvii seikkailla liikenteessä lumisateessa enkä nyt tiedä mihin mun edes tarttisi lähteä 😄
National Geographicilta tulee yleensä muutenkin kivoja ohjelmia, ja huomenna ilmeisesti jotain Suomen luontoon liittyviä ohjelmia, kansainvälisten ohjelmien suomijaksoja yms. niin eiköhän aika niiden parissa kulu 😃 Ja toki Ylen ohjelmia myös, linnan juhlia jne. mutta Tuntematonta sotilasta en ole koskaan katsonut 🙄
Jälleen yksi hämmentävä tilanne pääkopassa, kun ajatus on lähinnä ylimääräisessä vapaapäivässä, vaikka olen tässä varmaan jo kolmisen viikkoa chillaillut muutenkin ja todennäköisesti niin teen vähintään talven yli. 🙄😄
Itse asiassa soitin aamupäivällä jälleen johonkin kriisipuhelimeen tms. ja tunnin verran ruodittiin elämääni, ja aika paljon noita pointteja mitä olen siinä jouluperinneketjussa nostanut esiin. Ei vapaaehtoinen nyt tietenkään mitään ihmeempiä taikoja pystynyt tekemään, mutta teki kieltämättä hyvää jutella asioista ns. neutraalisti. Kunnes aloin itkemään. Mutta en nyt ainakaan irvaillut tai keulinutkaan El Plan asialla.
Ja hänkin kyllä ihmetteli viime kesän tapahtumia, ja piti saamaani kohtelua täysin liioiteltuna. 🙄 Muistutti myös siitä, miten vaikeaa noita on yleensä saada läpi, varsinkin ekalla kerralla ilman masennusta, ja oli oikeastaan ensimmäinen ihminen joka piti sitä multa suurena onnistumisena, ja kehotti toimimaan ja määrittelemään elämää sen perusteella, ns. "luvan" kanssa, periaatteessa ekaa kertaa elämässäni.
Hän sanoi myös, että jos puhelun ansiosta vältin yhdenkin ylimääräisen lääkkeen, niin aina saa soittaa. Tämäpä se. En mä esim. tuttaviltani todellakaan odota mitään vapaaehtoista terapeuttia, mutta asenne ratkaisee paljon. Mitä enemmän alkuvuodesta ja kesällä jotkut niistä jankkasivat, niin sitä todennäköisemmin ajattelin että "what the hll" vedetään sitten kun kerran muut olivat jo niin päättäneet. 🙄
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192138Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281684Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021177- 65929
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53885- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33622