Sanokaas halpoja hyviä kalaruokia

Anonyymi-ap

Esim keitettyjä perunoita ja suutarin lohta

53

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kalapuikot ja muusi.

      • Anonyymi

        Tosi hyvää


      • Toimii hyvin myös ranuilla, koko setti vaan hetkeksi uuniin 👍


      • Ranskalaiset perunat


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ranskalaiset perunat

        Ok. Oho kysymykseni "mikä on ranu" oli ilmeisesti sääntöjen vastainen. 😮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Oho kysymykseni "mikä on ranu" oli ilmeisesti sääntöjen vastainen. 😮

        Modella on taas tylsää 😂


      • Anonyymi

        Kalapuikoille ketsuppia ja kurkkusalaattia.


    • Tonnikala suoraan purkista pikku suolalla. 😋👌

      • Anonyymi

        Kyllä se leivänpäälle sopii


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se leivänpäälle sopii

        Siihenkin, mutta menee joskus siltänäänkin...kun iskee himo. 😋


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Siihenkin, mutta menee joskus siltänäänkin...kun iskee himo. 😋

        Ennemmin makrillifileitä tomaattikastikkeessa tai sardiineja tai lohta purkissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin makrillifileitä tomaattikastikkeessa tai sardiineja tai lohta purkissa

        Makumieltymysten mukaan...


      • Anonyymi

        Tonnikala kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tonnikala kallista.

        Kaikki kala oikeastaan on....🙄


    • Savulohi-perunavuoka.

      vajaa kilo - kilo savulohta
      puolitoista kiloa peruna-sipuli seosta tai perunaa pilkottuna
      muita rehuja oman maun mukaan, esim. sipulia, kukkakaalia, porkkanaa
      puoli litraa kermaa tai ruokakermaa
      mausteita oman maun mukaan, muista että lohessa on suolaa valmiiksi
      juustoraastetta sekaan ja/tai pinnalle jos haluaa vähän ekstraa
      uuniin keskitasolle, 200 astetta, kunnes kerma on kiehunut vuoassa vartin

    • Tonnikalaa. Vaikka uunilämpimiä voileipiä.
      Yhteen aikaa oma suosikki oli tonnikalaa ja raejuustoa, mutta nykyään en saa niitä yhdessä enää alas. Mittari tuli täyteen.

      • Sama vika rahikaisella tonnikalan ja raejuuston kanssa, ei enää...


      • randombypasser kirjoitti:

        Sama vika rahikaisella tonnikalan ja raejuuston kanssa, ei enää...

        Kaikella on aikansa. Se makuyhdistelmä on nykyään Ei kiitos!
        En voi ymmärtää, että olen joskus voinut vetää niitä päivittäin ja viikkotolkulla.
        Näin nuo makutottumukset muuttuu.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kaikella on aikansa. Se makuyhdistelmä on nykyään Ei kiitos!
        En voi ymmärtää, että olen joskus voinut vetää niitä päivittäin ja viikkotolkulla.
        Näin nuo makutottumukset muuttuu.

        Itte en vedellyt sitä aikanaan jatkuvasti, mutta joku stoppi sille tuli sitten kerrasta.
        Edelleen menee kyllä ihan hyvin sisään, jos mukana on paljon salaattia jne.


      • Anonyymi

        Eikö ennemmin raejuuston ja tonnikalan tilalle vaik perunoita ja silliä purkista tai tekee silakka pihvejä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ennemmin raejuuston ja tonnikalan tilalle vaik perunoita ja silliä purkista tai tekee silakka pihvejä

        Silakasta en tykkää. Siitä oli joskus täällä pitkät keskustelut. Tonnikala, tai silli ja peruna käy hyvin. Itse pidän sinappisillistä.

        Mikä on sinun sillisuosikki?


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Silakasta en tykkää. Siitä oli joskus täällä pitkät keskustelut. Tonnikala, tai silli ja peruna käy hyvin. Itse pidän sinappisillistä.

        Mikä on sinun sillisuosikki?

        Sinappisilli on hyvää mut niin on mauste ja matjessillitkin hyviä ja jos ostat maustesilliä niin osta rainbow oli jotain makua mut pirkka maustesilli mautonta mut rainbow matjes on mautonta ennen oli makua mut ei enään miksi ja kyllä silakat on hyvii koitas syödä niitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinappisilli on hyvää mut niin on mauste ja matjessillitkin hyviä ja jos ostat maustesilliä niin osta rainbow oli jotain makua mut pirkka maustesilli mautonta mut rainbow matjes on mautonta ennen oli makua mut ei enään miksi ja kyllä silakat on hyvii koitas syödä niitä

        Silakkaan en koske. Jätän ne suosiolla muille herkuttelijoille. Sillistä tykkään ja koitan muistaa neuvosi, kun seuraavan kerran ostan maustesilliä, hankin Rainbow:ta.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Silakkaan en koske. Jätän ne suosiolla muille herkuttelijoille. Sillistä tykkään ja koitan muistaa neuvosi, kun seuraavan kerran ostan maustesilliä, hankin Rainbow:ta.

        En ole pitkään aikaan ostanut ahtia tai vestaa kun kalliita no en ole oliko se o boy ta kaan ostanut niin ainakin ahti on hyvää matjes ja juhlasilli


      • tosi.typy kirjoitti:

        Silakkaan en koske. Jätän ne suosiolla muille herkuttelijoille. Sillistä tykkään ja koitan muistaa neuvosi, kun seuraavan kerran ostan maustesilliä, hankin Rainbow:ta.

        Silakka ja silli on sama kala.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sama vika rahikaisella tonnikalan ja raejuuston kanssa, ei enää...

        Tonnikalaa ja voimakkaan makuista juustoa sulatettuna.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Silakka ja silli on sama kala.

        Suunnilleen, mutt aika isolla koko erolla ja silli ui PohjoisAtlantilla, silakka taas Suomenlahdella murtovedessä, ja huomattavasti pienempänä mitä serkkunsa silli.
        Ainakin minun käsitykseni mukaan, saatan olla väärässäkin!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suunnilleen, mutt aika isolla koko erolla ja silli ui PohjoisAtlantilla, silakka taas Suomenlahdella murtovedessä, ja huomattavasti pienempänä mitä serkkunsa silli.
        Ainakin minun käsitykseni mukaan, saatan olla väärässäkin!
        trollikka

        Rasvapitoisuudessa (ja koossa) on eroa. Mutta sen verran olen Suomenlahdella silakoihin tutustunut, että enemmän harrastavat sukeltamista kuin uimista. Sillistä en tiedä, jos ovat enemmän uimareita. Sillikroolista olen kuullut puhuttavan. Vai oliko se trooli.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Rasvapitoisuudessa (ja koossa) on eroa. Mutta sen verran olen Suomenlahdella silakoihin tutustunut, että enemmän harrastavat sukeltamista kuin uimista. Sillistä en tiedä, jos ovat enemmän uimareita. Sillikroolista olen kuullut puhuttavan. Vai oliko se trooli.

        Oisko se trooli eli silliä pyytävän veneen nimitys troolari! Eiköhän ne kalat ui aikast samalla tavalla kroolaten evillään ja suunnistaen pyrstöllään.
        Hyvää päivänjatkoa sullekin, mun pitää mennä tekemään lounasta mummuille.
        trollikka


    • Anonyymi

      Paistettu siika ja muusi. Siika paistetaan voissa nahkapuoli alaspäin ekaksi. Mausteena pippuria sitruunamehua.

      • Anonyymi

        Hyvää on


    • Anonyymi

      Menetkö siikoja ongimaan?

    • Anonyymi

      Itse ongittuja/pilkittyjä ahvenia joista kalasoppa. nam

    • Olin 2 vuotta samassa paikassa töissä ranskalaisen työkaverin kanssa. Joka ikinen päivä, ilman poikkeuksia, hän söi lounaaksi tuoreen baguetten ja päälle sardiinia purkista. Patonki sai olla max 3 tuntia vanhaa. Alkoi sardiinin tuoksu ottaa nokkaan, mutta halpaa kalaruokaa kyllä oli.

    • Anonyymi

      Ahvenkukko, kun ite pilkit ahvenet.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      No enkä sano!

    • Anonyymi

      Lohikeitto, siikakeitto, kirjolohikusaus. Paistettu ahven filee.
      Itse kalastan paljon keväästä syksyy ja syön kalaa monta kertaa viikossa. tuoreet ahven fileet on todella hyviä ja syömme niitä paljon koska ahvenia saa merestä kesällä tosi paljon.

    • Anonyymi

      Majekeitto. Nam!

    • Anonyymi

      Osta tarjouksesta kokonainen lohi. Fileroi. Voit laittaa koko fileen tai fileenpalan päälle karkeaa suolaa, tilliä kuivaa tai tuoretta, sitruunapippuria ja vähän sokeria. Kääri voipaperiin niin että nahka nää alaspäin. Sen lisäksi sanomalehteen. Laita leikkuulaudalle ja toinen lauta päälle, Siihen päälle tiiliskivi tai käsipainon irrotettu paino tai muu parin kilon. Anna olla 2 vrk ja popsi leivän päällä.
      Paista fileenpalaset pannussa öljyssä voissa. Jos ei heti kulu, pakkaa vierekkäin pakastepussiin ja pakasta, siitä lohkaiset yhden kerrallaan sitten kun tarvitset.
      Tai leikkaa kalapalat ja pakasta vierekkäin raakana, suoraan pakasteesta pannuun (sähkösyöppö) tai sulatettuna (vähemmän s-syöppö).
      Laita pää (kidukset poistettuna) kattilaan, sanoin katkasistu ruoto, johon luultavasti jäi paljon kalaa kun en sinä etkä minä osaa fileroida niin taitavasti ettei jäisi., laita hyvin pieni vesimäärä, sirottimesta suolaa ja tiivis kansi. Höyrytä 20 min kerran välillä kääntäen että joka kohta kypsyy. Ota lautaselle, poimi suuhusi jokainen kalapala, myös pään poskissa on kalaa. Siivilöi neste kattilasta ja lusikoi suuhusi ruisleivän kera.

      • Anonyymi

        Niin siis olit kertovinaan kraavilohesta?
        File ei tarvi kuin karkeaa suolaa pintaan, ruokalusikallinen sokeria, tilliä ja jos haluaa valkopippuria mitä itse laitan toisinaan päälle. Ensin tosin olen pihdeillä nyppinyt myös selkäruodot pois. Kylkiruodot fileoidaan erikseen irti.
        Kääritään voipaperiin. Toinen puoli alaspäin jääkaapissa 12 tuntia ja kääntäen toinen puoli alas 12 tuntia.
        Sitten ei muuta, kun leikkaa fileointiveitsellä ohuita siivuja astiaan ja leivän päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis olit kertovinaan kraavilohesta?
        File ei tarvi kuin karkeaa suolaa pintaan, ruokalusikallinen sokeria, tilliä ja jos haluaa valkopippuria mitä itse laitan toisinaan päälle. Ensin tosin olen pihdeillä nyppinyt myös selkäruodot pois. Kylkiruodot fileoidaan erikseen irti.
        Kääritään voipaperiin. Toinen puoli alaspäin jääkaapissa 12 tuntia ja kääntäen toinen puoli alas 12 tuntia.
        Sitten ei muuta, kun leikkaa fileointiveitsellä ohuita siivuja astiaan ja leivän päälle.

        No teeppä sinä ohjeesi mukaan. Minä teen oman ohjeeni mukaan. Painon alla suolaa ei tarvitse laittaa paljon ja se leviää tasaisemmin. Joku muukin sanoi ettei painoa tarvitse, kokeilin, ei ollut minulle hyvää, kun vähän laittamani suola ei imeytynyt tasaisesti, ei oikeastaan imeytynyt ollenkaan. Samoin joku sanoi pitävänsä vain vuorokauden, kokeilin, oli minulle raakaa.
        Mutta tehdään me kukin tavallamme. Edullinen ruoka silti, nyt on aloittajalla mistä valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis olit kertovinaan kraavilohesta?
        File ei tarvi kuin karkeaa suolaa pintaan, ruokalusikallinen sokeria, tilliä ja jos haluaa valkopippuria mitä itse laitan toisinaan päälle. Ensin tosin olen pihdeillä nyppinyt myös selkäruodot pois. Kylkiruodot fileoidaan erikseen irti.
        Kääritään voipaperiin. Toinen puoli alaspäin jääkaapissa 12 tuntia ja kääntäen toinen puoli alas 12 tuntia.
        Sitten ei muuta, kun leikkaa fileointiveitsellä ohuita siivuja astiaan ja leivän päälle.

        Niin minäkin ymmärsin tuon kraavilohen teoksi, painoineen kakkineen.
        Mä kyllä nypin fileestäkin, selkäruodot pois atuloilla yksitellen, kun sormin ensin olen jokaisen tunnistanut. Ovat muuten säännöllisen välimatkan päässä toisistaan. Pyrtössä niitä selkäruotoja ei enää esiinny, joten turha etsiä.

        Kyllä minäkin kalanruodot keitän; kalaliemeksi ja käytän kalakeittoon, sen liemen kun voi pakastaa sellaisenaan pakasterasiaan ja käyttää myöhemmin. Ne lohen poskilihakset mä syön itse, ovat herkkuani... harva niitä osaa edes kaivata, kun eivät ole koskaan saaneet.
        Ihan oikeesti; liian harva osaa käsitellä kalaa ja paljon kalaa menee sen tähden myös hukkaan. Kalatiskiltä saa usein palveluna myös lohen fileroinnin ja Kalamestari saattaa vetää ronskistikin kalaa sen ruodon poiston yhteydessä. Kalasta jonka asiakas on maksaa, sen kokonaispainon mukaan, (ennen filerointia punnittu kg hinnan)

        Joten pyydä ne lohenperkeet myös mukaasi, niistä saa kehitettyä useinkin 2-3 litran kalasopan aineet. Kaada keitinvesi lävikön lävitse toiseen kattilaan ja perkaa sormin ruodoista kalanliha liemikattilaan. Jos lohta on liian vähän, lisää vaikka pakaste seitä paketillinen joukkoon; tulee kovin kalaisa hyvän makuinen kalakeitto!
        Ihan kokemuksesta tiedän ja kyllä minä kehtaan ne perkeet käyttää omaksi
        hyödykseni; kun niistä olen maksanutkin... saman hinnan kuin fileestä!
        Pennin venytys = Ei suuret tulot; vaan pienemmät menot!
        trollikka
        Yli 200 kpl lusikkaleipiä, tein tänään jouluksi ja lisää on tehtävä heti kun joutaa.
        Kohta on päiväkahvit ja rapsa-aika, joten osa pipareista kyllä tuhoutuu seuraavan vartin sisällä. Hoivalaisten ja hoitajien toimesta!


    • Keitetyt makaronit ja kalapuikkoja.

    • Halpa ja hyvä melkein kalaruoka on kuhan jotain.

    • Anonyymi

      Ruisjauhoissa/suola sekoituksessa kieritetyt muikut, paistetaan runsaassa voissa, pinta lähes rapeaksi. Käy ihan sellaisenaan leivän kera, tai perunoiden, riisin, ohran, ranskalaisten kanssa, kermaviilikastikkeella esim.
      Tuoreesta hauesta tehdyllä kalajauhelihapihvejä, ei ole ruodonruotoa ja maukkaita kuin mitkä, paistetaan voissa, kuten jauhelihapihvitkin.
      Itse osaan perata hauen ruodottomaksi ja leikkaan siitä sopivia kalapuikkoja, kierritän vehnäjauho/suola seoksessa, kostutan kananmunalla ja lopuksi korppujauhoissa, paistetaan ja nautitaan vaikka kalahampurilaisena, sämpylän välissä! Kaikilla mahdollisilla lisukkeilla joista kalahampurilaiseen muutenkin mielestäsi kuuluu!
      Tuoreet savustetut ahvenet... aah, vielä pikkasen lämpiminä, parempaa ei enää ole!
      Nuotiolla itse tehty; loimulohi ja hyvä tuoresalaatti, sitruunamajoneesi ja sämpylä.
      1½- 2 kg suolestettu ja suomustettu päätönlahna, uunikalana!
      Nuo nyt ensimmäisenä tulee mieleen, kun paljon muuta täällä jo oli mainittukin.
      Kala on aina tervetullut mun lautaselleni, tai vaikka tikunnokassa nuotiolla paistettavaksi... tosin osaamattomalle; suosittelen "halsteria" apuvälineeksi!
      trollikka

      • Anonyymi

        Etikkasilakat

        Halpaa ja hyvää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etikkasilakat

        Halpaa ja hyvää

        Sun kollega söi kesätöissään hernekeittoo suoraan purkista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etikkasilakat

        Halpaa ja hyvää

        "Etikkasilakat" eli suolatut silakkafileet etikkaliemessä = suutarinlohta!
        Halpaa ja hyvää, ainakin itse tehtynä.
        Ostapa Kauppa-Hallista pieni purkki "suutarinlohta" ja maksat itsesi kipeeksi. Ilmeisen kallista sen tekeminen & purkittaminen, ja itse se pieni muovinen rasia!


    • Anonyymi

      Kalapuikko viikset!

    • Anonyymi

      Laihialainen kalakeitto ainekset kattila ja lämmin vesi.😅silvun plee. Bonapentti

    • Anonyymi

      Älä komenna!

    • Anonyymi

      Heti sanon kun oli mielessäni jo aamulla ja ostin aineet: siis lohikuutioista kermainen lohikeitto pakastevihanneksilla reilusti lisätyllä purjosipulilla ja mustapippurirouheella.

    • Anonyymi

      äh unohdin suola ja kalaliemikuutio tietysti tuohon kermaiseen lohikeittoon kuuluu autom.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe