Sähköautojen akut ovat painavia ja ne sisältävät runsaasti ympäristölle vaarallisia kemikaaleja. Niiden valmistukseen käytetään harvinaisia metalleja, kuten kobolttia ja litiumia. Tiedetään näiden malmivarojen olevan koko maailmalla vähissä. Etelä-Amerikassa ja Afrikassa näitä malmeja louhitaan osin lapsityövoimalla. Miksi louhintaa ei kielletä? Louhiminen ja rikastaminen kaivoksista aiheuttaa ympäristötuhoja ja ilmaston saastumista. Ts. mitä enemmän sähköautoja tulee, sitä enemmän tulee ympäristöön saasteita. Akkujen valmistus kuluttaa paljon sähköä, mistä nykytiedon mukaan on puutetta. Samoin akkujen uudelleen kierrätys on energiaa kuluttavaa ja saasteita tuottavaa teollisuutta. Vaikka akkuteollisuus kehittyykin, ei yhdellä latauksella missään tapauksessa voi ajaa yhtä pitkälle kuin tankillisella bensiiniä. Kenenkään ei pitäisi ostaa sähköautoa. Se saastuttaa varmasti yhtä paljon kuin polttomoottoriauto, kenties enemmänkin. Olisiko järkevämpää rakennella häkäpyttyjä polttomoottoreiden käyttöön?
Onko sähköautoilla tulevaisuutta?
Anonyymi-ap
3
188
Vastaukset
- Anonyymi
Äkkiä nyt ostamaan kun vielä saa tukea uutta ostaessa.
Saadaan sitten vanhoja sähö autojakin myyntiin.Mistä muutoin niitä vanhoja tulisi ellei joku ole uutta ostanut.Näin meitä kannusti joku viisas.
Kai se on pakko lähteä heti bisnestä tukemaan ja ostamaan tuettu uusi.Ai mutta mistä niitä monen kymppitonnin apurahaa saisi.Vai mökki myyntiin.ei sekään riittäisi.
Hahaa ja pakko se on vain 10v.vanhemmalla pukilla ajella et pääsee liikkeelle. - Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017658518ra
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791