https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/f790b4e9-4cfe-4368-9854-3c17701b6520
EU on julkaissut kunnianhimoiset suunnitelmat mäntämoottorien kieltämisestä vuoteen 2035 mennessä. Onneksi se koskee vain henkilöautoja, Aaltonen toteaa. Maa- ja metsätalouden kaltaisissa töissä ja maantiekuljetuksissa mäntämoottoria on vaikea ohittaa
eikös tojotalla ole jo vetypolttomoottori?
Agcon uutuusmoottori käy vedyllä
2
123
Vastaukset
- Anonyymi
Kaasulla käyviä autoja on ollut jo monilla merkeillä ja mm. trukeissa on iso osa kaasukäyttöisiä.
- Anonyymi
Heh, heti kun vety mainitaan niin alkaa juhlat suomi24 vetyfanaatikoilla. :o)
"Aaltonen toppuuttelee vetyintoilijoilta. Vety on erinomainen polttoaine, mutta maatalousajoissa se tuskin yleistyy aikoihin.
Vety pitää nesteyttää, jotta tankkausväli olisi siedettävä. Se tarkoittaa kaasun jäähdyttämistä -253 asteeseen tai paineistamista yli 500 baariin. Silti tankit pitää täyttää parin tunnin välein.
Jos vetyyn halutaan mennä, ensimmäiseksi pitää saada aselväksi se, mitä vaatimuksia lainsäädäntö asettaa ajoneuvoille. Sen jälkeen katsotaan polttoaineen jakelua ja saatavuutta ja lopulta kannattavuutta. Vasta sitten voidaan odottaa, että loppukäyttäjät kiinnostuvat."
Toisinsanoen haasteita riittää ja moottorivalmistaja ne tunnustaa.... toisin kuin vetyfanit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1992280Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32099Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3171837- 941600
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831475Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251111
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996