https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/bmw-aloitti-ix5-hydrogen-vetyauton-tuotannon-autot-liikenteessa-ensi-kevaana/
BMW iX5 Hydrogen on auto, joka on tarkoitettu esimerkiksi asiakkaille, joille lyhyet tankkauspysähdykset ja pitkät matkat ovat välttämättömiä, sekä alueita, joilla ei vielä ole riittävää latausinfrastruktuuria.
Lähde: BMW
Jaa artikkeli
tarkoitettu esimerkiksi asiakkaille, joille lyhyet tankkauspysähdykset ja pitkät matkat ovat välttäm
12
166
Vastaukset
- Anonyymi
Loistavan mahtavaa.
- Anonyymi
Jep, ihan valmiita ja hyviä vetyautoja muutamilla valmistajilla, busseja ja pakujakin, mutta pitäisi vain ensin saada se riittävä vetyverkko rakennettua ja vetyä laajaan tuotantoon, sekä käyttäjäystävälliseen hintaan, siinä se homman dilemma, mutta ehkä se joskus tulevaisuudessa aukeaa.
- Anonyymi
Vetyautot
Jättiyhtiö sijoittaa suomalaiseen vetyfirmaan
Anonyymi-ap
2022-12-08 10:06:54
Ilmoita
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/84c295ee-837e-46cd-9d10-a3488b3690b6?ref=ampparit:8bcd
kaipa ne asemia tekee vetymiraille myös
vetoapu on vain pelkkä raha - Anonyymi
TB asemat kansallistaa ja vetyasema siihen
- Anonyymi
Ja kuinka paljon on (Suomessa) alueita missä olisi paljon autoilijoita, aina kiire ettei ole aikaa odottaa latauksia, aina vetytankkausasema sopivasti matkan varrella JA ensimmäisenä jonossa kun se on jo välipaineistunut eli 3-5 min tankkaus on kerta toisensa jälkeen realistista (versus joku toinen vetyautoilija tankkasi juuri ja odotat välipaineistusta vähintään 20min)??? Ja sinne hornan kuuseen (vähän asutulle alueelle?) kannattaa pystyttää vetytankkausasemia (1-2 miljoonaa euroa kappale?) vähäisille vetyautoilijoille jolloin liikevaihto on olematonta ja myös roudata pitkän matkan päästä vetyä vetysäiliörekoilla suurilla siirtokustannuksilla?
Eli ei varmaankaan realistista oikeassa elämässä kun sähköautoilla päästään tulevaisuudessa helpostikkin päälle 700km.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-- Anonyymi
"Ja kuinka paljon on (Suomessa) alueita missä olisi paljon autoilijoita, aina kiire ettei ole aikaa odottaa latauksia, aina vetytankkausasema sopivasti matkan varrella JA ensimmäisenä jonossa kun se on jo välipaineistunut eli 3-5 min tankkaus on kerta toisensa jälkeen realistista (versus joku toinen vetyautoilija tankkasi juuri ja odotat välipaineistusta vähintään 20min)??? "
Sinun ei kannata kantaa tuollaisia kroonisoituneita murheita toisten puolesta ja tekniikasta joka ei ole vielä edes yleistynyt laajassa mittakaavassa. Turhat murheet jotka saattavat vielä viedä murehtijan lataukseen. Anna alan ammattilaisten ajatella nuokin tekniset seikat puolestasi.
Mutta jos ne vetyverkot yksityisautoille joskus tulevaisuudessa tulevat, niin kyllä niiden takkaustekniikkakin on nykyistäkin paremmassa tikissä tuolloin, sillä jo nyt sitä kehitetään kaiken aikaa paremmaksi.
"Novel compression concept for hydrogen refueling stations based on metal hydrides"
December 15, 2021 by Hydrogeit
- https://www.h2-international.com/2021/12/15/novel-compression-concept-for-hydrogen-refueling-stations-based-on-metal-hydrides/
ps. Kova hätä joillakin patteripojilla vaikuttaa olevan vetytalouden suhteen ... pelko pyrstössä, että se voiskin ollan tulevaisuudessa menestystarina ja siksi hurja, mutta niin kovin tuottamaton s24 anti-vetypostausvimma ;-)
- Anonyymi
Ja kuka jaksaa ajaa useita kertoja viikossa päälle 700km päivässä (7-10h ratissa nopeusrajoituksista riippuen plus tauot), jolloin vetyautosta olisi "hyötyä"? Aika harva... eli ei taida mennä vetyautot kaupaksi.
- Anonyymi
taitaa kohta olla vain vetyautoja kaupan
eikös tutkijat ole sanoneet että akkupelleily on välivaihe
- Anonyymi
mirait ja bemut vety liikkeelle heti
- Anonyymi
lähde bmw
- Anonyymi
"Sinun ei kannata kantaa tuollaisia kroonisoituneita murheita toisten puolesta ja tekniikasta joka ei ole vielä edes yleistynyt laajassa mittakaavassa. Turhat murheet jotka saattavat vielä viedä murehtijan lataukseen. Anna alan ammattilaisten ajatella nuokin tekniset seikat puolestasi."
Sinun ei kannata puolestasi olla ylioptimistinen. Kysyn edelleen kuinka paljon on oikeassa elämässä henkilöautoilijoita jotka ajavat esim. 1000km päivässä eikä aikaa odotella sähköauton latausta 30-60min kun eväätkin ilmeisesti syödään vetyautolla ratin takana ilman kunnollisia ruokataukoja? Moni pitkää matkaa tekevä sähköautoilija kun pitää taukoa samalla oman hyvinvointinsa takia kun auto on samalla laturilla latautumassa joten ei todellisuudessa ole ongelma. Mutta vetyautolla ajetaan vain tukka putkella, väsytään ratin takana eikä olla skarppina enään väsymyksen takia aiheuttaen suuremman onnettomuusriskin liikenteessä kun täytyy ajaa hurjia määriä putkeen? - Anonyymi
hienoa kehitystä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432786Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061614Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 941253
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128