Iltasyönnillä parhaat energiatasot hiihdossa

Anonyymi-ap

Viime talvena en onnistunut laihtumaan ollenkaan koska söin väärään aikaan pääaterian klo 14.00
Hiihtokunto oli niin huono etten jaksanut kunnolla hiihtää.Se korjautui kun aloin syömään pastaa jossa on paljon hiilihydraattia ja karkkia.
Tästä johtuen kalorit nousi liian suureksi enkä laihtunut yhtään vaikka kävin hiihtämässä.

Nyt kun olen syönyt pääaterian klo 22.00 ja ruoka on ollut kevyttä juureksista yms tehtyä energiatasot on monta kertaa paremmat ja kalorit puolet pienemmät kuin viime vuonna.
Tässä on tavallaan sama periaate kuin akkujen latauksessa.Eihän akku lataannu aivan hetkessä.
Kun syö aterian illalla akku on seuraavana aamuna aivan täynnä ja tästä johtuu nämä hyvät energiatasot päivällä.Yön aikana ravintoaineet imeytyy hyvin kehoon.

Jos jaksaa hiihtää pienillä kaloreilla ja kuluttaa paljon energiaa laihtuu erittäin nopeasti.
Jos söisi aamulla ison aamupalan sekin tekisi olon vain väsyneeksi.

36

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen ollut aina ilta ja yösyöjä eikä siitä ole ollut koskaan mitään haittaa.
      Lihomiset on tullut päivällä herkkujen syönnillä eli ilta ja yö syöntiä en voi syyttää omista lihomisista.

      • Anonyymi

        Iltasyönti on ihmiselle muutenkin luonnollisin tapa syödä.
        Tämä on vain nykyajan vouhotusta että pitää syödä runsas aamupala ,lounas,päivällinen,välipalat,

        Metsästäjäkeräilijä on metsästänyt ja keräillyt päivän syötävää marjoja,hedelmiä yms ja vasta illalla syönyt.

        Hiihtokunto oli tosiaan viime vuonna niin huono että jo muutaman kilometrin jälkeen oli niin sipissä että suksi ei luistanut yhtään eikä jaksanut hiihtää.
        Nyt kun olen syönyt illalla ja yöllä jaksan hiihtää väsymättä vaikka 4 tuntia kovalla pakkaskelilläkin
        Olen pitänyt sen kuitenkin vain 2,5 tunnissa.

        Energian kulutus kovavahdisessa hiihdossa on siis moninkertainen löntystelyym verrattuna ja se vaikuttaa erittäin paljon laihtumisnopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltasyönti on ihmiselle muutenkin luonnollisin tapa syödä.
        Tämä on vain nykyajan vouhotusta että pitää syödä runsas aamupala ,lounas,päivällinen,välipalat,

        Metsästäjäkeräilijä on metsästänyt ja keräillyt päivän syötävää marjoja,hedelmiä yms ja vasta illalla syönyt.

        Hiihtokunto oli tosiaan viime vuonna niin huono että jo muutaman kilometrin jälkeen oli niin sipissä että suksi ei luistanut yhtään eikä jaksanut hiihtää.
        Nyt kun olen syönyt illalla ja yöllä jaksan hiihtää väsymättä vaikka 4 tuntia kovalla pakkaskelilläkin
        Olen pitänyt sen kuitenkin vain 2,5 tunnissa.

        Energian kulutus kovavahdisessa hiihdossa on siis moninkertainen löntystelyym verrattuna ja se vaikuttaa erittäin paljon laihtumisnopeuteen.

        Luulisi jo, että pikku hiljaa pääsisit tavoitteeseesi, olipa laihdutusnopeus 0,5 kg/viikko tai 2 kg/viikko. Mikä mättää, kun et ikinä tunnu pääsevän tavoitteeseesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltasyönti on ihmiselle muutenkin luonnollisin tapa syödä.
        Tämä on vain nykyajan vouhotusta että pitää syödä runsas aamupala ,lounas,päivällinen,välipalat,

        Metsästäjäkeräilijä on metsästänyt ja keräillyt päivän syötävää marjoja,hedelmiä yms ja vasta illalla syönyt.

        Hiihtokunto oli tosiaan viime vuonna niin huono että jo muutaman kilometrin jälkeen oli niin sipissä että suksi ei luistanut yhtään eikä jaksanut hiihtää.
        Nyt kun olen syönyt illalla ja yöllä jaksan hiihtää väsymättä vaikka 4 tuntia kovalla pakkaskelilläkin
        Olen pitänyt sen kuitenkin vain 2,5 tunnissa.

        Energian kulutus kovavahdisessa hiihdossa on siis moninkertainen löntystelyym verrattuna ja se vaikuttaa erittäin paljon laihtumisnopeuteen.

        Näinkin aina kuulee että pitäis syödä ennen ja jälkeen reenin.Tämä ei pidä paikkansa jos on laihduttaja.
        Sillä syönti tyylillä paino vain nousee .
        Jos haluaa laihtua pelkkä kupillinen kahvia riittää oikein hyvin ja reenin jälkeen korkeintaan 200 kaloria.

        Jos menee syömään ruokaa keho käyttää sitä energian lähteenä eikä siksi laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi jo, että pikku hiljaa pääsisit tavoitteeseesi, olipa laihdutusnopeus 0,5 kg/viikko tai 2 kg/viikko. Mikä mättää, kun et ikinä tunnu pääsevän tavoitteeseesi?

        On sitä rasvaa alkanut nyt palamaan kun aloituksesta on kulunut 5 päivää.
        Pihtimitta alavatsassa pienentynyt viikossa 4 mm mikä on erittäin hyvä tulos.
        Hyvin jaksoin vieläkin hiihtää vaikka kalorit on olleet vain 1500-1800 päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sitä rasvaa alkanut nyt palamaan kun aloituksesta on kulunut 5 päivää.
        Pihtimitta alavatsassa pienentynyt viikossa 4 mm mikä on erittäin hyvä tulos.
        Hyvin jaksoin vieläkin hiihtää vaikka kalorit on olleet vain 1500-1800 päivässä.

        Hiihto kulkee hyvin vieläkin.Ainoastaan jyrkät ylämäet pitää mennä ylös kävelemällä.
        Pakkasta on nyt -12 ylärajan pidän -28 Hyvin sitä tarkenee kun osaa pukeutua.Akkulämmitteisiä kinttaita käytän vain lähtiessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinkin aina kuulee että pitäis syödä ennen ja jälkeen reenin.Tämä ei pidä paikkansa jos on laihduttaja.
        Sillä syönti tyylillä paino vain nousee .
        Jos haluaa laihtua pelkkä kupillinen kahvia riittää oikein hyvin ja reenin jälkeen korkeintaan 200 kaloria.

        Jos menee syömään ruokaa keho käyttää sitä energian lähteenä eikä siksi laihdu.

        »Proteiinia tarvitaan sekä proteiinisynteesin käynnistymiseen että proteiinien rakentumiseen (1). Proteiinisynteesi tehostuu vastusharjoittelua seuraavana 24 tuntina ja sama on nähtävissä myös muissa harjoittelumuodoissa. Urheilijan onkin hyvä nauttia harjoittelun jälkeen säännöllisesti proteiinia parhaan mahdollisen harjoitteluvasteen saamiseksi. Urheilijoiden proteiinin tarve vaihtelee 1,2-2,0 g/painokilo/vrk välillä. Tätä korkeammat määrät voivat olla hyödyllisiä lyhyinä ajanjaksoina, kun harjoittelu on tavallista kovatehoisempaa tai energian saatavuus rajoitettua esimerkiksi painonpudotuksen aikana

        Proteiinisynteesin tehostamiseksi voidaan 0–2 tunnin kuluessa harjoituksesta nauttia välttämättömiä aminohappoja 0,25–0,3 g/painokilo tai 15–25 g näiden lähdettä, kuten esimerkiksi soijaa (1). Yli 40 gramman kerta-annokset proteiinia eivät tuo lisähyötyä lukuun ottamatta tavallista suurempikokoisia urheilijoita tai urheilijoita painonpudotuksen aikana.»

        Sama periaate pätee, vaikka olisit sekaravintosyöjä.

        https://vegaaniliitto.fi/tietoa/urheilijan-ruokavalio/


      • Anonyymi kirjoitti:

        »Proteiinia tarvitaan sekä proteiinisynteesin käynnistymiseen että proteiinien rakentumiseen (1). Proteiinisynteesi tehostuu vastusharjoittelua seuraavana 24 tuntina ja sama on nähtävissä myös muissa harjoittelumuodoissa. Urheilijan onkin hyvä nauttia harjoittelun jälkeen säännöllisesti proteiinia parhaan mahdollisen harjoitteluvasteen saamiseksi. Urheilijoiden proteiinin tarve vaihtelee 1,2-2,0 g/painokilo/vrk välillä. Tätä korkeammat määrät voivat olla hyödyllisiä lyhyinä ajanjaksoina, kun harjoittelu on tavallista kovatehoisempaa tai energian saatavuus rajoitettua esimerkiksi painonpudotuksen aikana

        Proteiinisynteesin tehostamiseksi voidaan 0–2 tunnin kuluessa harjoituksesta nauttia välttämättömiä aminohappoja 0,25–0,3 g/painokilo tai 15–25 g näiden lähdettä, kuten esimerkiksi soijaa (1). Yli 40 gramman kerta-annokset proteiinia eivät tuo lisähyötyä lukuun ottamatta tavallista suurempikokoisia urheilijoita tai urheilijoita painonpudotuksen aikana.»

        Sama periaate pätee, vaikka olisit sekaravintosyöjä.

        https://vegaaniliitto.fi/tietoa/urheilijan-ruokavalio/

        Jeps, jos liikkuu ja laihduttaa niin syöminen tulisi ajoittaa liikunnan mukaan tai käyttää vaikkapa heraproteiinia suorituksen jälkeen. Siis sekä proteiinia että insuliinia lisää suorituksen jälkeen ja mielellään hidasta hiilihydraattia ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        »Proteiinia tarvitaan sekä proteiinisynteesin käynnistymiseen että proteiinien rakentumiseen (1). Proteiinisynteesi tehostuu vastusharjoittelua seuraavana 24 tuntina ja sama on nähtävissä myös muissa harjoittelumuodoissa. Urheilijan onkin hyvä nauttia harjoittelun jälkeen säännöllisesti proteiinia parhaan mahdollisen harjoitteluvasteen saamiseksi. Urheilijoiden proteiinin tarve vaihtelee 1,2-2,0 g/painokilo/vrk välillä. Tätä korkeammat määrät voivat olla hyödyllisiä lyhyinä ajanjaksoina, kun harjoittelu on tavallista kovatehoisempaa tai energian saatavuus rajoitettua esimerkiksi painonpudotuksen aikana

        Proteiinisynteesin tehostamiseksi voidaan 0–2 tunnin kuluessa harjoituksesta nauttia välttämättömiä aminohappoja 0,25–0,3 g/painokilo tai 15–25 g näiden lähdettä, kuten esimerkiksi soijaa (1). Yli 40 gramman kerta-annokset proteiinia eivät tuo lisähyötyä lukuun ottamatta tavallista suurempikokoisia urheilijoita tai urheilijoita painonpudotuksen aikana.»

        Sama periaate pätee, vaikka olisit sekaravintosyöjä.

        https://vegaaniliitto.fi/tietoa/urheilijan-ruokavalio/

        Proteenia ei kannata syödä liikaa koska ylimääräinen proteeni varastoituu vain rasvana kehoon.
        60 kiloisen proteeni tarve on vain 70 grammaa päivässä
        Eli 1,3 grammaa painokiloa riittää

        Proteeni tarve on suurempi vain niillä jotka haluaa nostaa painoa,eli suuri proteeni tarve ei koske laihduttajia

        https://www.hsy.fi/vesi-ja-viemarit/typpikuorma/miksi-proteiinia-ei-kannata-syoda-liikaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteenia ei kannata syödä liikaa koska ylimääräinen proteeni varastoituu vain rasvana kehoon.
        60 kiloisen proteeni tarve on vain 70 grammaa päivässä
        Eli 1,3 grammaa painokiloa riittää

        Proteeni tarve on suurempi vain niillä jotka haluaa nostaa painoa,eli suuri proteeni tarve ei koske laihduttajia

        https://www.hsy.fi/vesi-ja-viemarit/typpikuorma/miksi-proteiinia-ei-kannata-syoda-liikaa/

        Minulla on proteenit 70 grammaa hiilihydraatit 260grammaa ,rasvat 70 grammaa ja nämä arvot toimii hyvin hiihdossa.

        Syön vain tavallista ruokaa enkä käytä ollenkaan mitään lisäravinteita enkä proteenijauheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on proteenit 70 grammaa hiilihydraatit 260grammaa ,rasvat 70 grammaa ja nämä arvot toimii hyvin hiihdossa.

        Syön vain tavallista ruokaa enkä käytä ollenkaan mitään lisäravinteita enkä proteenijauheita.

        Hiihtokunto kasvaa vain hitailla hiilihydraateilla,
        Jos yrittää pelkillä proteeneilla väsähtää jo muutaman kilometrin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltasyönti on ihmiselle muutenkin luonnollisin tapa syödä.
        Tämä on vain nykyajan vouhotusta että pitää syödä runsas aamupala ,lounas,päivällinen,välipalat,

        Metsästäjäkeräilijä on metsästänyt ja keräillyt päivän syötävää marjoja,hedelmiä yms ja vasta illalla syönyt.

        Hiihtokunto oli tosiaan viime vuonna niin huono että jo muutaman kilometrin jälkeen oli niin sipissä että suksi ei luistanut yhtään eikä jaksanut hiihtää.
        Nyt kun olen syönyt illalla ja yöllä jaksan hiihtää väsymättä vaikka 4 tuntia kovalla pakkaskelilläkin
        Olen pitänyt sen kuitenkin vain 2,5 tunnissa.

        Energian kulutus kovavahdisessa hiihdossa on siis moninkertainen löntystelyym verrattuna ja se vaikuttaa erittäin paljon laihtumisnopeuteen.

        Sinulle. Ehkä sopii ilta syönti, mutta monelle muulle ei, joten ei siinä ole mitään sääntöä olemassa. Toiset syövät aamulla reilusti ja sanovat että energiat riittää, se ei ole mitään vouhotusta ainostaan se että jokaisella on oma omituinen rytmissä aineenvaihdunnassa , siis yksi on aamu syöjä toinen ilta syöjä , paras kun jokainen tekee kuten se sopii itselle eikä kuuntele toisten vouhotuksia mikä muka on oikein. Siis se mikä on oikein minulle ei välttämättä ole jollekin toiselle . Pitää kuunnella oman kehon vaatimuksia


    • Anonyymi

      Jos harjoituksen jälkeen syöt palkkioksi esim. maukkaan proteiinivanukkaan, niin siitä hyötyvät lihaksesi. Vanhemmalla iällä ihminen tarvitsee enmmän proteiinia, jottei tule vanhuudenhaurautta tai -heikkoutta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin nyt kokeeksi tätä.100g 95 kal.siinä ei ole lisäaineita eikä makeutusaineita.Se maistuikin aika hyvältä sellaisenaankin kun sekoitti sen flenferillä.

        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/puhdistamo-athletics-natural-500-g-luomu-heraproteiini

        Siinä olikin 100g 380 kal.Laitoin sekaan vähän hunajaa ja puolukkaa.Maistui hyvin kun sekoitti sen sauvasekoittimella.Täytyy kokeilla vielä samaa tyrnin kanssa.
        Se pitää jättää vain iltasyönti vähemmälle jos näitä käyttää.Proteenia niistä saa ainakin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olikin 100g 380 kal.Laitoin sekaan vähän hunajaa ja puolukkaa.Maistui hyvin kun sekoitti sen sauvasekoittimella.Täytyy kokeilla vielä samaa tyrnin kanssa.
        Se pitää jättää vain iltasyönti vähemmälle jos näitä käyttää.Proteenia niistä saa ainakin paljon.

        1 grammaa proteiinia sisältää 4 kcal, ja noissa on jokseenkin aina myös hiilihydraattia, joka tuottaa toiset 4 kcal

        Joten jos saat proteiinituotteen kalorisisällön alle 400:n, niin siinä on mukana vettä.


    • Anonyymi

      Englantilainen lääkäri joka oli televisiossa kerran sanoi että se on ihan sama milloin ruokansa syö kunhan ravintomäärä on riittävä .
      Joku pitää aamulla syömisestä, toinen taas ei voisi ajatellakaan ruokaa aamupäivällä, joten erinlaisuuksia on meissä ihmisissä . Joten jokainen tekee kuten se sopii itselle, siinä ei ole mitään sääntöä mitä voisi yleistää.

      • Anonyymi

        Kyllä se tämä iltasyönti on se mikä toimii käytännössä parhaiten koska jos kovan syömisen aloittaa jo aamusta ja syö päivälläkin kalorit on iltaan mennessä erittäin suuret.

        Tällä tavalla syötynä tulee 23 tunnin melkein täyspaasto ja paasto puhdistaa elimistöä.
        Iltasyönnistä tieto on yleensä aivan väärää.Keho käyttää illalla syödyn ravinnon huomattavasti paremmin seuraavana päivänä verrattuna siihen että ruoka syötäisiin aamulla.
        Nukkuessaan energiaa ei kulu lähes ollenkaan ja ravintoaineet saa imeytyä rauhassa ajan kanssa.
        Tämä on se miksi energiatasot on hiihdossa päivällä erittäin hyvät.
        Olen käynyt nyt joka päivä hiihtämässä eikä ole yhtään väsyttänyt vaikka kalorit on olleet vain 1700 päivässä.
        Hiihtänyt joka kerta 2 tuntia.Voin hiihtää välillä 2,5 tuntiakin jos siltä tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tämä iltasyönti on se mikä toimii käytännössä parhaiten koska jos kovan syömisen aloittaa jo aamusta ja syö päivälläkin kalorit on iltaan mennessä erittäin suuret.

        Tällä tavalla syötynä tulee 23 tunnin melkein täyspaasto ja paasto puhdistaa elimistöä.
        Iltasyönnistä tieto on yleensä aivan väärää.Keho käyttää illalla syödyn ravinnon huomattavasti paremmin seuraavana päivänä verrattuna siihen että ruoka syötäisiin aamulla.
        Nukkuessaan energiaa ei kulu lähes ollenkaan ja ravintoaineet saa imeytyä rauhassa ajan kanssa.
        Tämä on se miksi energiatasot on hiihdossa päivällä erittäin hyvät.
        Olen käynyt nyt joka päivä hiihtämässä eikä ole yhtään väsyttänyt vaikka kalorit on olleet vain 1700 päivässä.
        Hiihtänyt joka kerta 2 tuntia.Voin hiihtää välillä 2,5 tuntiakin jos siltä tuntuu.

        "Iltasyönnistä tieto on yleensä aivan väärää. Keho käyttää illalla syödyn ravinnon huomattavasti paremmin seuraavana päivänä verrattuna siihen että ruoka syötäisiin aamulla.
        Nukkuessaan energiaa ei kulu lähes ollenkaan ja ravintoaineet saa imeytyä rauhassa ajan kanssa."

        Nukkuessa energiaa ei kulu lähes ollenkaan ja keho muuttaakin illalla syödyn ravinnon aamuun mennessä rasvaksi. Sitä saa sitten koko päivän sulatella ettei liho. Sensijaan aamulla syöty ravinto joutuu heti käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tämä iltasyönti on se mikä toimii käytännössä parhaiten koska jos kovan syömisen aloittaa jo aamusta ja syö päivälläkin kalorit on iltaan mennessä erittäin suuret.

        Tällä tavalla syötynä tulee 23 tunnin melkein täyspaasto ja paasto puhdistaa elimistöä.
        Iltasyönnistä tieto on yleensä aivan väärää.Keho käyttää illalla syödyn ravinnon huomattavasti paremmin seuraavana päivänä verrattuna siihen että ruoka syötäisiin aamulla.
        Nukkuessaan energiaa ei kulu lähes ollenkaan ja ravintoaineet saa imeytyä rauhassa ajan kanssa.
        Tämä on se miksi energiatasot on hiihdossa päivällä erittäin hyvät.
        Olen käynyt nyt joka päivä hiihtämässä eikä ole yhtään väsyttänyt vaikka kalorit on olleet vain 1700 päivässä.
        Hiihtänyt joka kerta 2 tuntia.Voin hiihtää välillä 2,5 tuntiakin jos siltä tuntuu.

        Pihtimitta ylävatsasta pienentynyt nyt 10 päivän aikana 5 mm ja paino laskenut 2 kiloa.Vyötärönympärysmitta pysynyt vielä samassa.
        8 päivää 1700 kal ja sitten 2700 ja 2900
        Itsestään olen laihtunut vaikka olen syönyt paljon isoja aterioita illalla ja yöllä
        Painosta Ei näe ollenkaan laihtumista.Jos pihtimitta pienentyy on oikeasti laihtunut.
        Täytyy nyt pidentää vähän hiihtolenkkejä ja viedä taloyhtiön puolesta lahjoituksena saatu suklaalevy kellariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtimitta ylävatsasta pienentynyt nyt 10 päivän aikana 5 mm ja paino laskenut 2 kiloa.Vyötärönympärysmitta pysynyt vielä samassa.
        8 päivää 1700 kal ja sitten 2700 ja 2900
        Itsestään olen laihtunut vaikka olen syönyt paljon isoja aterioita illalla ja yöllä
        Painosta Ei näe ollenkaan laihtumista.Jos pihtimitta pienentyy on oikeasti laihtunut.
        Täytyy nyt pidentää vähän hiihtolenkkejä ja viedä taloyhtiön puolesta lahjoituksena saatu suklaalevy kellariin.

        Mulla on valtavat pihdit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtimitta ylävatsasta pienentynyt nyt 10 päivän aikana 5 mm ja paino laskenut 2 kiloa.Vyötärönympärysmitta pysynyt vielä samassa.
        8 päivää 1700 kal ja sitten 2700 ja 2900
        Itsestään olen laihtunut vaikka olen syönyt paljon isoja aterioita illalla ja yöllä
        Painosta Ei näe ollenkaan laihtumista.Jos pihtimitta pienentyy on oikeasti laihtunut.
        Täytyy nyt pidentää vähän hiihtolenkkejä ja viedä taloyhtiön puolesta lahjoituksena saatu suklaalevy kellariin.

        Taas ylävatsan pihtimitta pienentyi 1 mm.
        Nyt se on 22 milliä ja kuurin alussa se oli 28 milliä.
        Mittaan uudestaan vasta viikon kuluttua.
        Näyttää siltä että laihdun koko ajan vaikka syönkin paljon.
        Nyt kalorit olleet päivässä 2000


    • Anonyymi

      Otan roteenit pussista. Pihtimitta on ylä 2 ja ala 7cm. En onnistu koskaan. Olen laihduttanut nyt jo viisi vuotta. Karkit ja hiihto tappelee keskenään.

      Roteenia ei liikaa koska sitten ei voi karkkia.

      • Anonyymi

        KARKKIA EI SYÖDÄ NYT OLLENKAAN MUUTAMAAN KUUKAUTEEN.


    • Anonyymi

      Karamellit sisältävät runsaasti sokeria ja rasvaa, joten ne eivät ole hyvä valinta laihduttajalle. Karamellit ovat kuitenkin pieniä, joten niitä voi syödä harvoin ja pieninä annoksina ilman, että ne vaikuttaisivat merkittävästi laihdutusprosessiin.

      Jos haluat nauttia karamellista laihduttamisen aikana, voit esimerkiksi valita vähärasvaisemman ja vähäsokerisen vaihtoehdon, kuten makeutetun maitojauheen tai proteiinipatukan. Nämä tuotteet tarjoavat makua ja ravinteita, mutta eivät sisällä yhtä paljon sokeria ja rasvaa kuin perinteiset karamellit.

      Muista aina valita ravinteikkaampia vaihtoehtoja, kun pystyt, ja nauti makeisia harvoin ja pieninä annoksina laihduttamisen aikana. On tärkeää huolehtia ravitsemuksesta ja syödä tasapainoisesti, jotta saat tarvitsemasi ravinteet ja pysyt terveenä.

      • Anonyymi

        Karkista voi ottaa roteenit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkista voi ottaa roteenit

        Laihduttaja ei saa syödä yhtään karkkia.


    • Anonyymi

      Proteenia ei senkään takia kannata syödä liikaa koska mononlämmittimet ei ime kaikkea proteenia ja suuri osa jää kehoon ja alavatsaan ja näkyy heti pihtimitassa. Kotesretooli sitä vastoin lähtee tehokkaasti noin 3 men tunnin hiihdon jälkeen jos on syönyt yöllä klo 03.00 pääruuan.

      • Anonyymi

        Kohta vatalihakseni NÄKYY veitsenterävänä.


      • Anonyymi

        Vieläkö täällä on tämä sama häirikkö mikä on ollut ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö täällä on tämä sama häirikkö mikä on ollut ennenkin.

        On se sama hiihtävä pihtimittaukko ollut jo vuosia. Laihduttaa oikealla ruualla, karkilla ja hiihtämällä viimeistä viittä kiloa. Pitää päästä 58 kiloon veitsenterävällä älyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se sama hiihtävä pihtimittaukko ollut jo vuosia. Laihduttaa oikealla ruualla, karkilla ja hiihtämällä viimeistä viittä kiloa. Pitää päästä 58 kiloon veitsenterävällä älyllä.

        Käykö kateeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykö kateeksi

        Todellakin. Ahmimisongelmaa pitääkin kadehtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin. Ahmimisongelmaa pitääkin kadehtia.

        Täällä on se sama homma kuin ennenkin lihavat ja sairaat läskit kadehtii laihoja terveitä laihduttajia jotka SYÖ PALJON

        MENKÄÄ LÄSKIT ITSEKKIN HIIHTÄMÄÄN.E i sitä kannata tulla nimettömänä haukkumaan tervitä laihoja laihduttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se sama hiihtävä pihtimittaukko ollut jo vuosia. Laihduttaa oikealla ruualla, karkilla ja hiihtämällä viimeistä viittä kiloa. Pitää päästä 58 kiloon veitsenterävällä älyllä.

        "Pitää päästä 58 kiloon veitsenterävällä älyllä."

        ??


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe