Saulus Median Harhaopit

Anonyymi-ap

Rauhan tervehdys.

Helluntaikansa ry:n saarnaaja ja Risti kansa -lehden päätoimittaja Juhana Lehmuskoski käsittelee tässä uudessa puheessaan Saulus Median harhaoppeja, jotka tulevat Pentti Heiskan ja Petri Paavolan opetuksissa esille.

"Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet." - 1. Korinttolaiskirje 15:1-2
https://www.youtube.com/watch?v=cJHn0IV0kz0

Siunauksin, MM.

35

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kun tuot asiaa esiin.
      Rakastan sinua Mauno, rakastan Petriäkin.

      Totuus uskallettava kertoa ollakseen Herralle mieliksi tottelevaisena, koska se on hyvän palvelijan tunnisteena, eikä luotua kumartaa siinä arkuudessa, että siitä eksyvät vähän Raamattua oppimaan ehtineet nuoret lampaat.

      • Anonyymi

        Minä en rakasta Petri Paavolaa.

        Miksi pitäisi rakastaa sellaista lahkojohtajaa, joka toistuvien ojentamisien jäkeen jatkaa harhaoppien kylvämistä seurakuntaansa?

        Minä en rakasta harhaoppeja enkä syntiä. Ei Jeesuskaan rakasta harhaoppeja.

        Petri Paavola ei ole pysynyt Jeesuksen rakkaudessa, koska Paavola on lähtenyt kavalalle ammattieksyttäjän tielle ja hylännyt Kristuksen käskyt.

        Johannes 15:
        10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        11 "Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minun iloni sydämessänne ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
        12 Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.
        13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.


      • Anonyymi

        2. Johanneksen kirje 1:
        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        11 Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.


    • Anonyymi

      Yhä useampi on alkanut julkisesti varoittaa Petri Paavolan johtamasta Saulus Mediasta, joka opettaa harhaoppia. Kaikki tiedämme, että mm. Mauno Mattila, Juha Norolampi, Lauri Rantala, arkkipiispa Tapio Luoma, MOT-ohjelma, Helsingin Sanomat jne. ovat kritisoineet Petri Paavolan lahkon toimintaa. Nyt uusin kriitikko on raamatunkääntäjä Juhana Lehmuskoski, joka on YouTubessa julkaissut opetuksen, jossa käsitellään Petri Paavolan harhaoppia:

      https://youtu.be/K5z9jVKG4Rs?t=359

      Lehmuskoski on aiemmin arvostellut Paavolan opetusta mm. näin:

      "Jos kestät sen, että sanon kovia sanoja, niin haluan varoittaa, että lohkaisusi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimestä on lainattu siitä Jeesus yksin -opista, jota väität vastustavasi. Koska suosit kuitenkin juuri tuota oppia, ymmärrät varmaan itsekin loukkaantumatta, miksi hätäilen, että olet modalisti. Itse tiedät paremmin kuin minä, että sinä piiloudut kunnon kolminaisuususkovaisen nimen taakse, vaikka et ole sitä."

      Petri Paavola on joutunut vastineiden kierteeseen. Hän on julkaissut peräti kolme vastinetta, jossa hän ei taaskaan tunnusta tehneensä mitään väärää, vaan jääräpäisesti pitää kiinni omista harhaopeistaan:

      Opettaako SaulusMedia harhaoppia osa 1
      http://www.kotipetripaavola.com/opettaakosaulusmediaharhaoppiaosa1.html

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Helluntaikirkko on lausunut, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta:

        "Paavola ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498711/petri-paavolan-mukaan-temppeli-ei-ollut-korkeimmalla-paikalla#comment-97474700

        "Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle. Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15624050/miksi-kielletty#comment-97266557

        Kieltääkö Paavola Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen?

        Jumala On: "Yksi, joka on Kolminaisuus".

        Ei esim: "Kolme erillistä, mutta samanmielistä jumaluutta, jotka pitävät yhtä", kuten helluntailaiset, vastoin kristillistä uskoa, oman "kolminaisuusoppinsa" esittävät.

        Jumalia ei ole kolme, vaan Yksi (Pyhä Kolminaisuus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltääkö Paavola Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen?

        Jumala On: "Yksi, joka on Kolminaisuus".

        Ei esim: "Kolme erillistä, mutta samanmielistä jumaluutta, jotka pitävät yhtä", kuten helluntailaiset, vastoin kristillistä uskoa, oman "kolminaisuusoppinsa" esittävät.

        Jumalia ei ole kolme, vaan Yksi (Pyhä Kolminaisuus).

        Petri Paavola kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen

        Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta uudella videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. Paavola siis kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen videon kohdassa 18 minuuttia 45 sekuntia.

        Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

        "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

        Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Katsotaan, oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko Jeesus myös ihminen? Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa? Kyllä ilmoittaa:

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

        Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen

        Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta uudella videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. Paavola siis kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen videon kohdassa 18 minuuttia 45 sekuntia.

        Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

        "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

        Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Katsotaan, oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko Jeesus myös ihminen? Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa? Kyllä ilmoittaa:

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

        Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        Vihdoinkin tajusin, mitä ortodoksit tarkoittavat "pyhällä Jumalansynnyttäjällä"!

        Siis Jumala Itse ei tietenkään saanut alkua Mariasta, eli Maria ei synnyttänyt Jumalaa Jumalaksi, vaan hän toimi synnyttäjänä Jumalalle, silloin kun Hän syntyi ihmiseksi. Hänen kauttaan Jumala syntyi, ensin pieneksi kapalovauvaksi.

        Tähän perustuen ortodoksit pitävät Mariaa erityisasemassa, sillä hän 9 kuukauden ajan kantoi sisällään Jumalaa, joten tämän on täytynyt vaikuttaa fyysisesti, henkisesti ja hengellisesti myös itse Marian erityiseksi pyhitykseksi.

        Kiitos. 🙂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltääkö Paavola Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen?

        Jumala On: "Yksi, joka on Kolminaisuus".

        Ei esim: "Kolme erillistä, mutta samanmielistä jumaluutta, jotka pitävät yhtä", kuten helluntailaiset, vastoin kristillistä uskoa, oman "kolminaisuusoppinsa" esittävät.

        Jumalia ei ole kolme, vaan Yksi (Pyhä Kolminaisuus).

        Luulin että Jeesus on Jumalan poika. En tiennyt että kyseessä on yksi ja sama henkilö. Eli Jumala kun sanoi, tämä on minun rakas poikani johon olen kiintynyt, puhui hän itsestään?


    • Anonyymi

      Asunto numero 28. Tuo special opera pizza.

      • Anonyymi

        Kiitos. Tuosta tulikin mieleen, että laitan mozzarella-pizzan seuraavaan kauppatilaukseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Tuosta tulikin mieleen, että laitan mozzarella-pizzan seuraavaan kauppatilaukseeni.

        Mitenkä tämä asia liittyy aloitukseen???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä tämä asia liittyy aloitukseen???

        Kyseessä on K-kauppa.


    • Anonyymi

      Auli Mattila on kopioinut Juhana Lehmuskosken puheen ja julkaissut sen uudelleen omalla Youtube-kanavalla. Auli Mattila laittoi videon kansikuvaksi todella häijyn kuvan Petri Paavolan naamasta. Paavolan naama ja ilmeet ovat luonnostaankin varsin häijyt, mutta hänen ympärikiero saarnaaminen vastaa häijyä eksytystä on.

    • Anonyymi

      Onko nimimerkki MM luterilainen?

      • Anonyymi

        Näin muistelen hänen sanoneen olevansa osa kirkkoa, joka ajaa voimakkaasti syntihyväksyntää ja rahoittaa kirkollisveroin liberaalipaimenten kuukausittaista palkkapalkinnon rahoitusta ja työnedistämistä.

        Leo Meller on toinen luterilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin muistelen hänen sanoneen olevansa osa kirkkoa, joka ajaa voimakkaasti syntihyväksyntää ja rahoittaa kirkollisveroin liberaalipaimenten kuukausittaista palkkapalkinnon rahoitusta ja työnedistämistä.

        Leo Meller on toinen luterilainen.

        Leo Meller on aina kritisoinut ev.lut. kirkkoa... On helluntalainen taustaltaan...


      • Anonyymi

        Mauno Mattila (MM) on ilmeisesti vielä luterilainen, mutta opillisesti hän on ollut äärikarismaattinen helluntailainen, joka on viime vuosina liukunut kohti konservatiivsta helluntailaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila (MM) on ilmeisesti vielä luterilainen, mutta opillisesti hän on ollut äärikarismaattinen helluntailainen, joka on viime vuosina liukunut kohti konservatiivsta helluntailaisuutta.

        Tarkoitan, että Mauno Mattila on kuulemma vielä luterilaisen kirkon jäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leo Meller on aina kritisoinut ev.lut. kirkkoa... On helluntalainen taustaltaan...

        Leo Meller on luterilaisen kirkon jäsen ja oman ilmoituksensa mukaan ei koskaan aio erota kirkosta ja aikoo myös turvautua "lapsikasteen armoon". Lapsikaste ei vain ole missään suhteessa raamatullinen kaste.

        https://www.sley.fi/leomeller/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila (MM) on ilmeisesti vielä luterilainen, mutta opillisesti hän on ollut äärikarismaattinen helluntailainen, joka on viime vuosina liukunut kohti konservatiivsta helluntailaisuutta.

        Olen ymmärtänyt hänen edustavan alkuperäistä Suomen Helluntaiherätyksen opetusta, eli Helluntaikansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt hänen edustavan alkuperäistä Suomen Helluntaiherätyksen opetusta, eli Helluntaikansaa.

        Helluntailaisuus lienee hänen opillinen taustansa, mutta muuten Mauno Mattila taitaa vieläkin olla luterilaisen kirkon jäsen. Hän haluaa kuulemma varmistaa sillä hautapaikkansa. Mauno Mattila on yhtä eksynyt kuin Petri Paavola.


    • Anonyymi

      Raamattu opettaa kastamaan vain Jeesuksen nimeen.

      ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.” Kol.3:17. Voisiko tuon tulkita toisin?
      Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen. Ei siis niin, vaan
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen.” Apt.2:38.
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt.8:16.
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen .” Apt.10:48.
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt. 19:5.
      Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi. Pelastuksemme perustuu Häneen. Jeesus on ainoa Pelastaja! Sen tähden uskoon tulleet tulee kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen. Apostolit ymmärsivät Jeesuksen opetukset oikein. Joh. 14:26.
      Apt.4:12.
      Iso Raamatun tietosanakirja kertoo: ”Jeesuksen Nimeen tapahtunut kaste teki seurakunnasta tarkkarajaisen yhtenäisen joukon.”
      ”TE (uskoon tulleet) olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Kaikki TE, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeutuneet Kristukseen.” Gal. 3:26,27. Room. 6:4.

      • Anonyymi

        Petri Paavolan ongelma ei niinkään ole siinä, mihin nimeen kristitty kastetaan vaan se oppi, minkä hän tekee Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä oman kasteoppinsa kautta. Siitä on aloituksessa kyse.


      • Anonyymi

        Eli Isä ja Pyhä Henki ovat boikotissa?
        "Jeesus yksin"-harhaoppi.

        Ei kuulu kristinuskoon. On muun-uskoista.


    • Anonyymi

      Voi Mauno !

      Juhana Lehmuskoski menee metsään heti videonsa alussa !

      Pakanoiden apostoli Paavali näet sanoo vedellä kastamisesta seuraavaa:

      1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

      Opetuslapset / apostolit kastoivat vedellä vain lakilliton jäseniä !

      Vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen, sitä ei sälytetty pakanoille missään raamatussa !

      Lakiliiton uskovat tunnustautuivat Jeesuksen uskoviksi lakiliiton parannuksen kasteella vedellä !

      Heidät kastettiin vedellä ensin, ja vasta Jeesuksen ylösnoustua oli heillä mahdollisuus saada luvattu Pyhä Henki, jonka he saivat apostolien kätten päällepanon kautta / avulla !

      Pakana Kornelius huonekuntinen sai taas Hengen heti uudestisyntymän hetkessä, eikä vasta vesikasteessa, Pietari kastoi heidät ihan turhaan vedellä, mutta siis lakiliiton järjestyksen tottumuksesta !

      Eihän näet Pietari edes tiennyt pelastuksen koskevan pakanoita, ennen kuin meni Korneliuksen luo ja sai näyn !

      Ne vesipesot kuuluivat lakiliittoon, eivät enää uuteen liittoon !

      Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

      Nyt on uuden järjestyksen aika !

      10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
      11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
      28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

      Ja jo tässä on tuo jako sanottuna, jos sen ymmärtää:

      Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

      1) Johannes kastaja lakiliiton profeetta - vedellä parranuksen kaste !

      2) Jeesus - Pyhällä Hengellä kasteminen, uudessa liitossa !

      Herran suorittama Pyhällä Hengellä kastaminen uudestisyntymässä siis riittää !
      Mikään vesikaste ei tuo siihen yhtään mitään lisää, siis Jeesuksen TÄYTETTYYN / TÄYDELLISEEN ristintyöhön !

      Siksi Paavali kirjoitti siinä samassa kohtaa myös " ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

      1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      Eli vesikasteella itse asiassa mitätöidään Kristuksen ristintyötä, ikäänkuin se itsessään ei riittäisikään, vaikka se on TÄYDELLINEN / TÄYTETTY, eikä vaadi mitään paikkauksia / lisäilyjä enää !

      No !

      Mennän sitten itse asiaan, eli kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen !

      Mitä siinä siis sanottiinkaan ?

      Sanottiinko, että kastakaa vedellä ?

      Sanottiinko, että kastakaa juutalaiset ?

      No ei !

      Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Siis KAIKKI KANSAT, eli pakanat !

      Raamatussa siis on sama jako ollut kaiken aikaa, Jumalan omaisuus kansa - pakanat / kaikki muut kansat.

      Tuo siis oli pakanoita koskeva !

      Juutalaiset kastettiin Jeesuksen nimeen, koska heillä oli jo Isä ja Pyhä Henki, mutta Jeesus ilmoitettiin kaikelle kansalle vasta 2000v sitten, eli juutalaiset ottivat vastaan uutena vain Jeesuksen !

      Mutta pakanoilla ei ollut tietoa Isästä eikä Pyhästä Hengestä entuudestaan !

      Siksi heille piti julistaa KOKO evankeliumi, joka siis sisältää Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen !

      Siksi tuossa PAKANOITA koskevassa käskyssä on tuo Isä ja Poika ja Pyhä Henki !

      Mistään muusta tässä ei ole siis kyse !

      Ja kun julistetaan siis evankeliumi, niin pakanat uudestisyntyvät sen ilosanoman kautta ja avulla, kuten Paavalikin kertoo osaltaan:

      1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää;
      !!!
      sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
      !!!

      Syntyminen tapahtuu siis evankeliumin kautta ja siinä Herra kastaa Pyhällä Hengellä, eikä vedellä !

      Nyt uudessa liitossa siis ei enää tarvita mitään vesikasteita, ei vauva eikä aikuiskastetta !

      Nyt Jeesus siis kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä siinä uudestisyntymän hetkessä ja se TÄYTETTY /TÄYDELLINEN ristintyö siis riittää, eikä siihen mitään enää tarvitse lisätä !

      Muistutan yhä siitä juutalaisten erosta tässä asiassa, eli heillä järjestys siis oli silloin 70v. asti usko-vesikaste-Pyhä Henki kätten päällepanon kautta !

      Mutta nyt pakanoilla siis uudestisyntyminen ja Herran heti samalla suorittama Pyhällä Hengellä kastaminen !

      • Anonyymi

        >>>Vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen, sitä ei sälytetty pakanoille missään raamatussa !<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.


      • Anonyymi

        "Nyt uudessa liitossa siis ei enää tarvita mitään vesikasteita, ei vauva eikä aikuiskastetta"

        Olet väärässä. Uudessa liitossa on käsky kastaa vedessä, itse asiassa käsky upottaa veteen.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Room 6:3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista


    • Anonyymi

      Paavolaa ja ketä tahansa muuta passaa ihan hyvin kuunnella, jos lukee Raamattua myös itse, eikä ole altis juoksemaan opettajien perässä. Olen itse varmaan noin 10 vuotta kuunnellut häntä, mutta koska luen Raamattua itsekin ja kuuntelen montaa muutakin opettajaa, en Paavolankaan kaikkiin oppeihin usko.

      Ei meitä missään suojakuplassa ole tarkoitettu pidettäväksi, jossa seurakunnan johto koettelee puolestamme kristikunnassa liikkuvat opit. Koettelu kuuluu kaikille uskoville. Sitä kuuluukin opetella. Ja jotta voi koetella, pitää tietää, mitä kaikkea kristikunnassa opetetaan eri asioista.

      Eksytyksetkin tulevat Herran sallimuksesta, jotta jyvät karsiutuvat akanoista.

      • Anonyymi

        Kun kerran tunnet Raamatun, niin eikös siellä jossain kehoteta karttamaan harhaoppista? Paavolaa kannattaa karttaa, eikä luulla seisovansa. Voi langeta, koska vihollinen on ovela eikä sydämen sokeutta ja paatumusta huomaa edes itse. Jos huomaa, niin on aika herätä parannukseen.


      • Anonyymi

        "Paavolaa ja ketä tahansa muuta passaa ihan hyvin kuunnella"

        On järjetöntä kuunnella sellaista opettajaa, joka on vihkiytynyt harhaoppeihin, valheisiin ja salaliittoteorioihin.

        Näyttää siltä, että olet itse koukussa uskonnolliseen viihteeseen, joka perustuu valheeseen. Väitteesi siitä, että olet Raamatun opiskellut, minkä takia et kaikkea usko, mutta tämä lienee vain jäävuoren huippu. Jos oikeasti osaisit ja noudattaisit Raamattua, et Petri Paavolan opetuksia kuuntelisi.


    • Anonyymi

      Petri Paavola itkee katkerana 2023 uudenvuoden puheessaan sitä, että hänet on mainemurhattu. Hän kehottaa maineensa lokaajia tekemään parannuksen. Voi miten tekopyhä kehotus!

      Paavola ei nyt taaskaan näe sitä, ettei Mattilan pariskunta eikä Juhana Lehmuskoskikaan ole loannut Paavolan mainetta, vaan Paavola on ihan itse kylvänyt lustetta seurakuntaan ja siten pilannut oman maineensa.

    • Anonyymi

      Eihän Raamatussa mitään kolminaisuusoppia mainita, ihmisten keksintöä.

      Jos Petri Paavola osuu oikeaan jossakin, niin ei se ole ihme että valheen nielleet nostavat ääntänsä. :)

      Voisiko joku tiivistää, mitä Paavola opettaa ja miksi se on jotenkin väärin?

      • Anonyymi

        >>Voisiko joku tiivistää, mitä Paavola opettaa ja miksi se on jotenkin väärin?<<

        Jos sinä et tätä asiaa pysty itse ymmärtämään, sinä olet todella eksynyt. Paavola opettaa jatkuvasti väärin Raamattua.


    • Anonyymi
      UUSI

      Monet hellarit kieltävät Jeesuksen olevan ihminen. He uskovat hänen olevan Jumala ihmisen ruumiissa. Ihmisyyttä Jeesuksessa on vain järjetön ruumis ja tietoisuutta vailla olevat aivot. He eivät usko, että Jeesus on täysin ihminen järjellisine sieluineen ja ruumiineen.

      Monet hellarit ovat modalisteja. He uskovat, että Jumala on yksi ja ilmoittaa itsensä kolmessa muodossa. Herra Jeesus Kristus on tämä yksi Jumala. Jeesus on isä, poika ja pyhä henki. Tämä on vastoin kolminaisuusoppia. Branhamiläisyyttä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe