Atkinsonin lopetus ja lihominen!

Teoreetikko

Moi

Minulla on teoria jonka voi kumota jos selityksen keksii. Tulenpa samalla fiksummaksi.

Eli olen ollut Atkinsonilla nyt 4 viikkoa ja paino putosi 11 kg eli tavoitteeseeni. Kysymys onkin nyt ruokavalion muutoksesta.

Ennen dietin aloittamista painoin 86kg ja paino ei noussut eikä laskenut. Toisin sanoen olin tasapainossa painon suhteen.

Nyt muutettuani ruokavalion paino putosi ja varmaan laihtuisin edelleen. Onko oletettavaa että jos palaan vanhaan ruokatapaan painoni lasku pysähtyy muttei nousekkaan. Eli paluu vanhaan tilanteeseen onnistuu. Entisillä ruuillani en lihonut enkä laihtunut.

ELI? Kuluttaako kevyempi kroppani nyt vähemmän energiaa ja lihonko vanhoilla resepteilläni takaisin vai jäänkö stabiiliksi uuteen painooni??

Käsittääkseni ihmiset joiden paino oli nousussa ennen dietin aloitusta lihovat takaisin koska paluu vanhaan on paluuta lihomisputkeen. Minä taas en ollut lihomassa lisää.

Ideoita?

11

1807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suti

Kevyempi kroppa kuluttaa vähemmän. Eli jos palaat entiseen ruokavalioon/-määrään, lihot varmasti.

• Älä valehtele

Olen muka 4 viikkoa ollut tällä dieetillä, etkä edes tiedä sen oikeaa nimeä?!?! Atkinson..*repeää* buaahahhahhhaaa!!!

• hauska-a

on pienestä. Kierrät varmaan oikoluvun kanssa kirjoituksia läpi? Tärkeintähän varmaan ei ollut kirjoittajan idea...

• Sallah
        hauska-a kirjoitti:

on pienestä. Kierrät varmaan oikoluvun kanssa kirjoituksia läpi? Tärkeintähän varmaan ei ollut kirjoittajan idea...

Atkinson on sitä Lidlin röökiä. Onhan se aika yleisesti tiedossa että jos polttamisen lopettaa tulee helposti läskiä.

• eo ole tullut takaisin

Minä olen 161 cm/51 kg nainen. Laihduin pari vuotta sitten suolisto-ongelmien takia nykyiseen painooni eli kuusi kiloa tippui neljässä kuukaudessa.

Oletin ilmanmuuta, että kun saan lääkityksellä suolistoni kuntoon, niin tippuneet kilot tulevat takaisin, mutta niin ei ole käynyt.

Eli samalla ruokavaliolla kuin ennen painoin 57 kg, painan nyt 51 kg :) Juu, tosin nuo kilot eivät lähteneet millään dieetillä, olen koko ajan syönyt suunnilleen samalla tavoin.

• Nopea pudotus

Hienoa että pohdit jo nyt, miten siitä jatkaa, ja miten käy painosi. En tiedä yhtään, mitä yleensä Atkinsin dieetin läpikäyneille tapahtuu, jos alkaa syödä muulla tavalla, eli myös hiilihydraatteja.

Minulla on katkeria kokemuksia Painonvartijoissa laihtumisen jälkeen tapahtuneista painon nousuista. Olisi pitänyt tehdä niin kuin sinä teet, eli ajoissa jo ennakoida ja varoa syömästä taas entiseen malliin.

En tiedä onko tämä vain "folklorea", mutta luin jostakin kauan sitten, että keho "muistaa" olleensa lähimenneisyydessä painavampi, ja sinullahan meni tosi nopeasti paino alas, joten kehosi voisi sen mukaan muistaa liiankin hyvin, ja pyrkiä palauttamaan se vanha tuttu tasapaino hiilihydraattivarastojen, nesteiden, lihasten ja läskien suhteen.

Eniten juuri epäilyttää, että kun on noinkin nopeasti paino pudonnut - 4 viikkoahan on vain 1 kuukausi, jossa ajassa jotkut saattaa laihtua vain 2-3 kiloa! Atkinsin dieetti kylläkin perustuu, kuten viime aikoina on todettu, ihan samaan kuin muut dieetit: kalorimäärän vajeeseen suhteessa kulutukseen, joten kun alat syödä "normaalilla tavalla", kalorivajetta ei enää olekaan, ja kuten minulle kävi, ei tarvita kuin pikkuisen liikaa syödä kaloreita päivää kohti, ja - hups miten ahnaasti nälkää (nälkää joka ei tuntunut, mutta energiavajetta kuitenkin) kärsineet lihakset ja muut elimet pyrkivät palauttamaan sen entisen "tasapainon", ja kuten sanoitkin, se oli todellinen tasapaino, joka pysyi samana.

Veikkaanpa, että sinun on pakko edelleenkin syödä vähemmän kuin kulutat, ja katsoa mitä tapahtuu, tai sitten ainakin kuluttaa liikunnalla tosi reippaasti joka päivä, muuten voi tapahtua ilkeitä asioita. On normaalia "lihoa" pari kiloa, kun entinen normaali nestetasapaino ja hiilihydraattivarastot täydentyvät ja lihakset kasvavat.

Mutta kun peliin tulee vielä eri sesonkien sudenkuopat - talvella joulunajan syömingit, kesällä kesäjuhlat ja bailaus olutterassilla, syksyllä kaamos, työ- ja opiskelukiireet jne. - niin hullustikin voisi käydä ja saada takaisin montakin kiloa. Sitä en toivo, vaan toivon, että teet oikein ovelat suunnitelmat kilojen poissapitämiseksi!

• vwl

Jos olen oikein ymmärtänyt niin koskaan ei kannattaisi ryhtyä dieetille - paino palaa takaisin alkuperäisiin lukemiin. Tarkoitukseni lienee se, että elintapoja muutetaan pysyvästi elikkä 4 vkoa Atkinsilla ei tarkoita sitä että kun tavoitepaino on saavutettu alkaa mielettömät hiilihydraattiorgiat vaan että hyviä h.hydraatteja lisätään asteittain ja huonoista pysytään erossa jatkossakin.

• meni näin:

Laihdutin myös atkinsilla kolmessa viikossa noin kahdeksan kiloa. Tuon jälkeen söin taas lähes normaalisti. Jos olin mässyttänyt jonain päivänä paljon hiilihydraattia en syönyt seuraavana päivänä lainkaan hiilihydraattia.
      Näin kului lähes vuosi. Ja sitten lopetin tupakanpolton ja aloin syömään aivan älyttömästi. Siis oikeasti aivan kauheasti kaikkea. Lihoin takaisin. Nyt siis olen taas aloittanut atkinsin.

Olisko ideaa, että kun olet saanut laihdutettua sopivan määrän lisäät hiilihydraattien määrää viikottain ja katsot itsellesi sopivan tason jolla voisit pysyä lihomatta? Näin muistaakseni jokin hiilihydraattinen ruokavalio (olikohan atkins?) neuvoo.
      Tai sitten teet kuten minä, jos et jaksa kytätä ruokavaliotasi, että pidät päiviä tai jaksoja jolloin et herkuttele?

• tuli

siis "näin siis jokin VÄHÄHIILIHYDRAATTINEN ruokavalio neuvoo.

• Ari_p
      • kyselijä

Kuinkas jos on pari viikkoa atkinsilla ja sen jälkeen jatkaa painonvartijoissa, niin onko vaaraa, että lihoo takaisin?

Kirjoitelkaa te, joilla enemmän tietoa asiasta!
        KIITOS jo etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2224
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      23
      874
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      821
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      117
      816
    8. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      743
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe