Haukutuin syömistapa olikin paras syömistapa

Anonyymi-ap

Ilta ja yö syönnistä on netissä vain valheellista ja väärää tietoa.
Olen kokeillut syödä monellakin eri tavalla ja erilaisia ruokia.
Tämä ilta ja yö syöminen on ehdottomasti kaikista paras vaikka siitä paljon varoitellaan.Olen laihtunut nopeasti ja olo on ollut erittäin hyvä ja paino on laskenut aivan itsestään ilman kärsimystä.
Siinä ei ole mitään muuta kuin hyviä puolia.

Muutamia hyviä puolia iltasyönnistä
1 saa hyvät sikeät yöunet(uni tulee jo tunnin kuluttua kun on syönyt mahan aivan täyteen hiilihydraattipitoists ruokaa)
2illalla ja yöllä on paljon mukavampi syödä kuin olla syömättä
3silloin kun syö terveellistä ja herkullista ja ravitsevaa ruokaa illalla ja yöllä lihottavat roskaruuan sijasta laihtuu koska terveellisessä ruuassa on vähän kaloreita.
4hyvät energiatasot urheilussa.(silloin kun jaksaa kuluttaa paljon energiaa laihtuu nopeammi)

Kun söin päivälläkin kalorit oli puolet suuremmat ja lihoin.Monesti päätä särki ja olo oli väsynyt.

En siis syö aamulla ja päivällä paljon mitään.Melkein kaiken syön illalla ja vähän yölläkin.
Ison aterian syön klo 22.00 ja jälkiruokaa klo 23.00-24.00. mikä myöskin on isokokoinen annos juomaa ja siihen mitä juoman yhteydessä voi syödä.
Kalorit päivässä noin 1700

Tässä yksi valheellinen juttu iltasyönnistä.Niitä on netissä vaikka kuinka paljon

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/f619b0e3-7003-427b-8050-573f65f1626a

30

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yöllä syöminen ei yleensä ole terveellistä, koska kehomme on tarkoitettu nukkumaan yöllä ja sillä on vaikeampi käsitellä ruokaa ja aineenvaihduntaa silloin. Ruoansulatus hidastuu yöllä ja keho käyttää vähemmän energiaa, mikä voi vaikuttaa haitallisesti ruoan imeytymiseen ja aineenvaihduntaan. Lisäksi yöllä syöminen voi johtaa ylipainoon, koska keho ei käytä energiaa yhtä tehokkaasti yöllä kuin päivällä.

      On tärkeää noudattaa terveellisiä ruokailutottumuksia ja syödä päivän aikana tarpeeksi energiaa. On myös tärkeää varmistaa, että saat tarpeeksi unta yöllä, jotta kehosi voi palautua ja toipua. Jos sinulla on nälkä yöllä ja haluat syödä jotain, valitse terveellisiä vaihtoehtoja, kuten hedelmiä tai vähärasvaista proteiinilähdettä.

      • Anonyymi

        JOS TÄLLÄ TAVALLA SYÖ EI SAA SYÖDÄ LÄHES MITÄÄN AAMULLA EIKÄ PÄIVÄLLÄ muuten lihoo.

        Minä tuossa luettelin mitä kaikkia etuja iltasyömisestä on
        Siitä unohtui kaikista suurin hyöty ja se on lähes täysi paasto 22 tuntia vuorokaudessa kun ei syö mitään aamulla eikä päivällä.
        Paasto on se mikä puhdistaa elimistöä ja olo tulee erittäin virkeäksi.

        Kaikki nuo väitteet on aivan vääriä.Minä olen tätä iltasyöntiä harrastanut koko elämäni ajan eikä se ole minua lihottanut

        Se mistä olen lihonut on liika syöminen ja herkkujen syöminen.


      • Anonyymi

        Silloin kun syöt illalla elimistö ottaa sen käyttöön vasta seuraavana päivänä koska nukkuessa ei kulu paljon yhtään energiaa.
        Se vaikuttaa niin että energiatasot päivän aikana on erittäin hyvät ja jaksaa kuluttaa energiaa.
        Minä olen huomannut sen nyt kun olen tehnyt RASKAITA HIIHTOLENKKEJÄ.
        Entisellä syönti tavalla sippasin jo muutaman kilometrin jälkeen ja nyt jaksan hiihtää monta tuntia tuntematta mitään väsymystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun syöt illalla elimistö ottaa sen käyttöön vasta seuraavana päivänä koska nukkuessa ei kulu paljon yhtään energiaa.
        Se vaikuttaa niin että energiatasot päivän aikana on erittäin hyvät ja jaksaa kuluttaa energiaa.
        Minä olen huomannut sen nyt kun olen tehnyt RASKAITA HIIHTOLENKKEJÄ.
        Entisellä syönti tavalla sippasin jo muutaman kilometrin jälkeen ja nyt jaksan hiihtää monta tuntia tuntematta mitään väsymystä

        Aamu ja päiväsyönti vain ruokkii syömishimoja ja koko ajan pitää napostella.
        Silloin niitä ei tule kun ei syö mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS TÄLLÄ TAVALLA SYÖ EI SAA SYÖDÄ LÄHES MITÄÄN AAMULLA EIKÄ PÄIVÄLLÄ muuten lihoo.

        Minä tuossa luettelin mitä kaikkia etuja iltasyömisestä on
        Siitä unohtui kaikista suurin hyöty ja se on lähes täysi paasto 22 tuntia vuorokaudessa kun ei syö mitään aamulla eikä päivällä.
        Paasto on se mikä puhdistaa elimistöä ja olo tulee erittäin virkeäksi.

        Kaikki nuo väitteet on aivan vääriä.Minä olen tätä iltasyöntiä harrastanut koko elämäni ajan eikä se ole minua lihottanut

        Se mistä olen lihonut on liika syöminen ja herkkujen syöminen.

        Muita hyötyjä paastossa
        4 elimistön puhdistuminen
        5 parempi suoliston toiminta(ulostaminen tulee kerralla isona kun käy tarpeillaan.Jos syö pieniä annoskokoja uloste on kuin jänikesellä pieniä papanoita)


      • Anonyymi

        Minulla seuraavana päivänä ärtynyt olo jos menen nälkäisenä nukkumaan. Minun on pakko syödä illalla, jotta seuraavana päivänä on normaali mieliala.


    • Anonyymi

      Sekin riippuu ihmisestä ja minkälainen aineenvaihdunta on, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle, ei siinä mitään universaalista sääntöä pitäisi olla, jokinen tietää kehossaan mikä sopii.
      Minulla on yksi lapsista sellainen joka ei koskaan ole halunnut ruokaa muulloin kun iltapäivällä ja illalla Hyvin hän voi ja on hoikka ihminen. Toinen lapsista taas ihan erinlainen ei söisi varmasti koskaan kuuden jälkeen illalla mutta aamupäivällä on nälissään. Hoikka hänkin . Niin että kun jokainen kuuntelee oman kroppansa vaatimuksia tarkasti niin löytää tyylinsä.

      • Anonyymi

        Sillä ei tosiaan ole mitään väliä mihin aikaan syö.
        Päivän aikana syöty kalorimäärä ratkaisee sen miten laihtuu tai lihoo.


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on syödä yöllä jos uni tulee tunnissa.Missä vaiheessa sä peset hampaat yösyömisen jälkeen.Veikkaan että sulla on reikiä hampaissa jos et yöllä pese hampaita kun olet syönyt.

      • Anonyymi

        Tuli mieleen tuo hapaiden hyvinvointi.
        Itse olen kanssa sellainen että syön myöhään iltapaivällä/illalla ja käytännössä paastoan koko päivän.
        Mulla tuli 10v tauko hammaslääkärissä käynnissä, no reikiä oli muutama mutta hammashygienisti ihmetteli ettei ollut enempää hammaskiveä, vastasi muutaman vuoden hammaskiven määrää.
        Hänkin arveli että harvakseen syönti oli pelastanut tilanteen.
        Eli kääntäen, sellaiset jotka aloittavat aamulla syömisen ja jatkavat iltaan saakka jatkuvaa syömistä pilaavat hampaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen tuo hapaiden hyvinvointi.
        Itse olen kanssa sellainen että syön myöhään iltapaivällä/illalla ja käytännössä paastoan koko päivän.
        Mulla tuli 10v tauko hammaslääkärissä käynnissä, no reikiä oli muutama mutta hammashygienisti ihmetteli ettei ollut enempää hammaskiveä, vastasi muutaman vuoden hammaskiven määrää.
        Hänkin arveli että harvakseen syönti oli pelastanut tilanteen.
        Eli kääntäen, sellaiset jotka aloittavat aamulla syömisen ja jatkavat iltaan saakka jatkuvaa syömistä pilaavat hampaat.

        Kerrohan mulle miksi mulla ei ole reikiä hampaissa vaikka syön säännöllisesti pitkin päivää.Kehut että sulla on vain muutama reikä ollut hampaassa.Pidät siis hammaskiveä pahempana kuin reikiä hampaissa? Pitääkö hammaslääkärisikin hampaiden reikiintymistä pienempänä pahana kuin hammaskiveä. Oletko oikeesti sitä mieltä että hampaiden paikkaaminen on noin hauskaa että reikä kannattaa tavoitella kuhan hammaskiveä on vähemmän.


      • Anonyymi

        Hampaat voi pestä jo klo 23.00 ja heti aamulla.
        Ei niitä kannata pestä juuri ennen nukkumaan menoa unenpöpperössä.Se häiritsee unen saantia.

        Minulla on huonot hampaat.Jos olisi älynnyt hoitaa niitä aivan nuoresta lähtien niissä ei olisi nyt yhtään reikiä ja kaikki hampaat olisivat vielä suussa.
        Nyt niillä syöminen on erittäin huonoa kun on vain etuhampaat jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampaat voi pestä jo klo 23.00 ja heti aamulla.
        Ei niitä kannata pestä juuri ennen nukkumaan menoa unenpöpperössä.Se häiritsee unen saantia.

        Minulla on huonot hampaat.Jos olisi älynnyt hoitaa niitä aivan nuoresta lähtien niissä ei olisi nyt yhtään reikiä ja kaikki hampaat olisivat vielä suussa.
        Nyt niillä syöminen on erittäin huonoa kun on vain etuhampaat jäljellä.

        Eli sä peset hampaat ja syöt sen jälkeen ja peset ne vasta aamulla.Oliko sulla nuorena jo tällänen tapa ja ihmettelet miksi hampaat on huonossa kunnossa.Yllätys yllätys et hoida hampaita nuorena ja vanhempana ihmettelet että missä sun kaikki hampaat on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan mulle miksi mulla ei ole reikiä hampaissa vaikka syön säännöllisesti pitkin päivää.Kehut että sulla on vain muutama reikä ollut hampaassa.Pidät siis hammaskiveä pahempana kuin reikiä hampaissa? Pitääkö hammaslääkärisikin hampaiden reikiintymistä pienempänä pahana kuin hammaskiveä. Oletko oikeesti sitä mieltä että hampaiden paikkaaminen on noin hauskaa että reikä kannattaa tavoitella kuhan hammaskiveä on vähemmän.

        Juu syy reikkin oli aika selvä.
        Ei tullut harjattua säännöllisesti.
        7v sitten tekonivelet lonkkiin ja aloin silloin hoitaa hampaita pikkuisen paremmin.
        Sen jälkeen on pari hammaslääkärikäyntiä kun vanhat amalgaamipaikat irronneet.

        Jos ymmärtäisit hampaiden hoidosta jotakin niin silloin tiedät että aina kun laitat suuhun jotakin niin happohyökkäys alkaa, niin niin syöt sitten ksylitolipurkkaa ja kumoat happohyökkäystä jne.
        Jos syö vain myöhään iltapäivällä ja sitten illalla hampaiden pesu niin parempi hampaille kun jatkuva syöminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu syy reikkin oli aika selvä.
        Ei tullut harjattua säännöllisesti.
        7v sitten tekonivelet lonkkiin ja aloin silloin hoitaa hampaita pikkuisen paremmin.
        Sen jälkeen on pari hammaslääkärikäyntiä kun vanhat amalgaamipaikat irronneet.

        Jos ymmärtäisit hampaiden hoidosta jotakin niin silloin tiedät että aina kun laitat suuhun jotakin niin happohyökkäys alkaa, niin niin syöt sitten ksylitolipurkkaa ja kumoat happohyökkäystä jne.
        Jos syö vain myöhään iltapäivällä ja sitten illalla hampaiden pesu niin parempi hampaille kun jatkuva syöminen.

        Eli syöminen muutaman tunnin välein on siis pahasta.No miksi mulle ei ole tullut reikiä kun on säännölliset ruokailuajat?


    • Anonyymi

      Laihduttajan pitää valita mihin aikaan syö.Ei sitä voi syödä aamusta iltaan jos on laihduttaja.
      Ainoastaan jos on kova urheilija SAA syödä mitä vaan ja miten palon vaan eli se tarkoittaa päivän aikana hiihtoa tai juoksemista vähintään 20 kilometriä päivässä tai jotain muuta oikein raskasta lajia tai raskasta työtä.

      Tavallinen tallaaja lihoo aivan normaalista syönnistäkin jos ei syö välillä kevyemmin.

    • Anonyymi

      Väittääkö täällä joku että illalla syöty ruoka olisi lihottavampaa kuin päivällä syöty🤔😄

      • Anonyymi

        Jos menee nälissään nukkumaan siinä käy niin että ei saa edes unta ja sitten kun uni tulee joskus yöllä monen tunnin sängyssä pyörimisen jälkeen uni on niin huonoa että väsyttää koko päivä.
        Pahimmassa tapauksessa voi herätä yöllä syömään lihottavat pikaruokaa.


    • Syömisen ajankohdalla on aika vähän merkitystä lihomisen kannalta. Aivan kuin autonkaan polttoaine kulutukseen ei vaikuta tankkauksen ajankohta.

      Ruoka on ihmisen polttoainetta. Kokonais kalorimäärät siinä ratkaisee.

      Itse syön pitkin päivää ja myös illalla ennen nukkumaan menoa. Viimeiselle aterialle vain vähän hiilaria, jotta vältetään turha insuliinin heilahtelu ja mieluummin jotain kanaa ja kananmunaa sinne antamaan palautumiselle raaka-aineita yön yli.

      • Anonyymi

        Elä syö pitkin päivää jos haluat laihtua.
        Ainut järkevä toimiva konsti on paastota 22 tuntia vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä syö pitkin päivää jos haluat laihtua.
        Ainut järkevä toimiva konsti on paastota 22 tuntia vuorokaudessa.

        "Ainut järkevä toimiva konsti on paastota 22 tuntia vuorokaudessa."

        Kuulostaa kyllä extremedieetiltä, joka voi altistaa BED-häiriölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainut järkevä toimiva konsti on paastota 22 tuntia vuorokaudessa."

        Kuulostaa kyllä extremedieetiltä, joka voi altistaa BED-häiriölle.

        Ei altista kun syö 2 kertaa kunnolla silloin kun syö.(päivälläkin voi syödä aivan vähän)
        Ei ole mitään järkiä syödä pitkin päivää pikkuruisia hiiren annoksia.

        Paasto on ainut järkevä konsti laihduttaa.
        Se ei tarkoita sitä että pitäisi juoda vain vettä.
        Siinä vain harvennetaan syöntikertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei altista kun syö 2 kertaa kunnolla silloin kun syö.(päivälläkin voi syödä aivan vähän)
        Ei ole mitään järkiä syödä pitkin päivää pikkuruisia hiiren annoksia.

        Paasto on ainut järkevä konsti laihduttaa.
        Se ei tarkoita sitä että pitäisi juoda vain vettä.
        Siinä vain harvennetaan syöntikertoja.

        Laihduttajan ateriarytmi voi vaihdella yksilöllisesti riippuen henkilön ravitsemuksellisista tarpeista ja laihdutustavoitteista. Kuitenkin yleisesti ottaen laihduttajan ateriarytmi voisi sisältää seuraavia elementtejä:

        ►Viisi pientä ateriaa päivässä: Laihduttajan kannattaisi välttää pitkiä ateriavälejä ja syödä useammin pienempiä aterioita. Tämä auttaa välttämään näläntunteiden esiintymistä ja ylensyömistä.

        ►Välipaloja: Välipalojen ottaminen sopivasti aterioiden välissä auttaa ylläpitämään verensokerin tasaisuutta ja välttämään näläntunteiden esiintymistä. Välipalojen valinnassa kannattaa huomioida ravintosisältö ja valita vaihtoehtoja, jotka tarjoavat runsaasti kuitua ja proteiinia.

        ►Välttää makeisia ja muuta epäterveellistä ruokaa: Laihdutuksessa kannattaa välttää makeisia ja muuta epäterveellistä ruokaa, sillä ne sisältävät usein paljon lisäaineita ja kaloreita. Kannattaa valita terveellisempiä vaihtoehtoja, kuten hedelmiä tai marjoja.

        ►Huolehtia ravinteikkaasta ruokavaliosta: Laihduttajan kannattaa huolehtia siitä, että ruokavalio sisältää runsaasti kuitua, proteiinia ja terveellisiä rasvoja. Nämä ravintoaineet auttavat ylläpitämään verensokerin tasaisuutta, kylläisyyden tunnetta ja kylläisyyden kestoa.

        On tärkeää huomioida, että laihdutus on yksilöllistä ja laihduttajan ateriarytmille ei ole yhtä oikeaa tapaa. On suositeltavaa keskustella laillistetun ravitsemusterapeutin tai lääkärin kanssa laihdutustavoitteista ja henkilökohtaisesta ateriarytmistä. Myös THL:n sivuilla on pätevää tietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elä syö pitkin päivää jos haluat laihtua.
        Ainut järkevä toimiva konsti on paastota 22 tuntia vuorokaudessa.

        En ole koskaan laihduttanut tietoisesti, vaan se tapahtuu itsestään sen mukaan minkä tyyppiseen treeniin minulla on painotukset.

        En ole koskaan ollut lihava.

        Nyt näkyi paino pudonneen 2kg parissa kuukaudessa kun olen lisännyt tehoja treeneissä ja tunneissa mitattuna määrien pysyessä samana..Painotukset kestävyysurheilussa.


      • CamelBoots kirjoitti:

        En ole koskaan laihduttanut tietoisesti, vaan se tapahtuu itsestään sen mukaan minkä tyyppiseen treeniin minulla on painotukset.

        En ole koskaan ollut lihava.

        Nyt näkyi paino pudonneen 2kg parissa kuukaudessa kun olen lisännyt tehoja treeneissä ja tunneissa mitattuna määrien pysyessä samana..Painotukset kestävyysurheilussa.

        Sitten jos painotan voimaharjoittelua ja haluan nostaa painoa, niin kestävyysurheilua vähennetään vastaavasti = Paino nousee kun lihakset kasvaa. Tällöinkään en kerää läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttajan ateriarytmi voi vaihdella yksilöllisesti riippuen henkilön ravitsemuksellisista tarpeista ja laihdutustavoitteista. Kuitenkin yleisesti ottaen laihduttajan ateriarytmi voisi sisältää seuraavia elementtejä:

        ►Viisi pientä ateriaa päivässä: Laihduttajan kannattaisi välttää pitkiä ateriavälejä ja syödä useammin pienempiä aterioita. Tämä auttaa välttämään näläntunteiden esiintymistä ja ylensyömistä.

        ►Välipaloja: Välipalojen ottaminen sopivasti aterioiden välissä auttaa ylläpitämään verensokerin tasaisuutta ja välttämään näläntunteiden esiintymistä. Välipalojen valinnassa kannattaa huomioida ravintosisältö ja valita vaihtoehtoja, jotka tarjoavat runsaasti kuitua ja proteiinia.

        ►Välttää makeisia ja muuta epäterveellistä ruokaa: Laihdutuksessa kannattaa välttää makeisia ja muuta epäterveellistä ruokaa, sillä ne sisältävät usein paljon lisäaineita ja kaloreita. Kannattaa valita terveellisempiä vaihtoehtoja, kuten hedelmiä tai marjoja.

        ►Huolehtia ravinteikkaasta ruokavaliosta: Laihduttajan kannattaa huolehtia siitä, että ruokavalio sisältää runsaasti kuitua, proteiinia ja terveellisiä rasvoja. Nämä ravintoaineet auttavat ylläpitämään verensokerin tasaisuutta, kylläisyyden tunnetta ja kylläisyyden kestoa.

        On tärkeää huomioida, että laihdutus on yksilöllistä ja laihduttajan ateriarytmille ei ole yhtä oikeaa tapaa. On suositeltavaa keskustella laillistetun ravitsemusterapeutin tai lääkärin kanssa laihdutustavoitteista ja henkilökohtaisesta ateriarytmistä. Myös THL:n sivuilla on pätevää tietoa.

        Ei ne pikkuateriat valitettavasti käytännössä toimi ollenkaan.Minulla on niitä suunnitelmia paksut vihkot täynnä.Ne toimii erittäin huonosti paastoon verrattuna.Tästä asiasta on pitkäaikaista kokemusta.

        Ainut tapa millä laihdun tehokkaasti ja nopeasti on paasto.
        Siinäkään ei ole kyse mistään muusta kuin rahasta kun personaltreinerit yms suunnittelevat ihmisille ohjelmia.
        Niissä tehdään vain laihdutus mahdollisimman vaikeaksi.Niiden tarkoitus on vain lypsää asiakkailta rahaa ja saada pitkäaikaista jatkuvuutta.
        Eihän ne sitä halua että ihmiset laihtuu ja pysyy laihana.
        Siinä kävisi vain niin että työt loppuisivat.


    • Anonyymi

      Sormin on ihan parasta.

    • Anonyymi

      Me ihmiset olemme keholta ja aineen vaihdunnalta erilaisia. Sinun tapasi syödä ei minulle sovi lihoan.En ole työelämässä.Harrastan 3 kertaa viikossa sisä liikuntaa kerralla 1h. ei lajit.Käveln päivtäin noin 18 ooo-20 000 askelta ulkona.Olen normaalipainoinen.Syön aamiaisen jo aamun virkkuna kello 5-6. lounaan, päivällisen ja ilta palan viimeistään kello 19.En syö mitän missä sokeria. Jos lepsun noi lihoan heti ja nopeasti,ikälisäni naisena.Kun vaihdevuodet ohitettu..Jään helposti katsokaas sokeri koukkuun ja se surin syy painon nousuni silloin.Kaikki kohdalla jos noudatat edellä mainitun tavan. Jos syön syytä tai toisesta ilta myöhä EN NUKU!Eli jokainen kuitenkin yksilö ja itse tekee sen päätöksen mitä syö mitä ei?Ei ole paha paikka kenekään katsoa TV: OLET MITÄ SYÖT.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe