Matkailuauto lasien tummennus?

Anonyymi-ap

Mikä olisi fiksuin tapa tummentaa asunto-osan lasit.
Epäilen että tummennusmaali lähtee helposti irti, naarmuuntuu.
Entäs liimattava kalvo vai staattinen kalvo.
Nuo lasithan kaartuu reunoistaa eli kalvon joutuu jättämään reunoiltaan vajaaksi, pelkästään lasin tasaiselle osalle jos laittaisi.
Kokemuksia?

10

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En kokeilisi maalia, saattaa pleksilasit "sulaa".
      Liimattava = veden kanssa asennettava kalvo vaatii hieman harjoitusta, mutta ei se vaikea rasti ole.
      Staattiset laitoin autotallin ikkunoihin, ne oli kyllä helpot.

• Anonyymi

Ok ..autossani "rumat" vadelman? väriset lasit paitsi wcn lasi.
        Sama juttu nuo teippaukset ulkopinnassa. Rumat. Konepellistä sain kesällä raavittua kynnet verillä tarrat pois, kaikkein suurimmat on ylhäällä, sivuilla takana. Keltainen ☀️ ja typerät tekstit. Keväällä kaavittava tarrat pois kun vaan keksisi millä ne parhaiten lähtisi.
        Kuumailmapuhallin oli kesällä apuna mutta tarra ei kestä lämpöisenä vetää irti, katkeilee ja kylmänä ei lähde kuin pieninä paloina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok ..autossani "rumat" vadelman? väriset lasit paitsi wcn lasi.
        Sama juttu nuo teippaukset ulkopinnassa. Rumat. Konepellistä sain kesällä raavittua kynnet verillä tarrat pois, kaikkein suurimmat on ylhäällä, sivuilla takana. Keltainen ☀️ ja typerät tekstit. Keväällä kaavittava tarrat pois kun vaan keksisi millä ne parhaiten lähtisi.
        Kuumailmapuhallin oli kesällä apuna mutta tarra ei kestä lämpöisenä vetää irti, katkeilee ja kylmänä ei lähde kuin pieninä paloina.

Kuumailmapuhaltimella pitäisi onnistua, ehkä lämmität liikaa? Hiustenkuivaajan lämpökin riittää. Painepesurillakin olen joskus pessyt pois teippauksia, kun ensin huolimattomuuttani sain vahingoitettua teippausta.
        Yksi konsti vielä, jolla sain vaunun ikkunasta siihen 15 vuodeksi unohdetun ja harmaantuneen suojakalvon poistettua: Parasta mahdollista jesaria pätkä kerrallaan ylhäältä alas hierotaan kiinni kunnolla. Teipin päästä veto, niin lähti suojakalvokin mukaan.

• Anonyymi

Matkailuautossa ei voi tummentaa kun "asunto-osan" ikkunoita. Miksi niitä pitäisi tummentaa? Nehän on jo valmiiksi tummat yleensä.

• Anonyymi

No kun ei ole tummat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun ei ole tummat.

Onko sulla tee se itse kärry?

• Anonyymi

Mitens olis vahvuuksilla olevat aurinkolasit, jos luonnon valo häiritsee?

• Anonyymi

Miksi pitäisi tummentaa? Vedä verhot eteen jos et halua näkyä ulos. Päiväaikaan riittää ns. valoverhot jotta ulkoa ei näe sisään, mutta itse näkee ulos.

• Anonyymi

En halua vetää verhoja..haluan ettei aivan selvästi näe sisään, vaimo poisti valoverhot, ne on kuin mustal...vankkurin verhot😁..kuulemma.
        Tummat sivulasit antaa autolle myös ulkoa päin näköä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe