Matkailuauto lasien tummennus?

Anonyymi-ap

Mikä olisi fiksuin tapa tummentaa asunto-osan lasit.
Epäilen että tummennusmaali lähtee helposti irti, naarmuuntuu.
Entäs liimattava kalvo vai staattinen kalvo.
Nuo lasithan kaartuu reunoistaa eli kalvon joutuu jättämään reunoiltaan vajaaksi, pelkästään lasin tasaiselle osalle jos laittaisi.
Kokemuksia?

10

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En kokeilisi maalia, saattaa pleksilasit "sulaa".
      Liimattava = veden kanssa asennettava kalvo vaatii hieman harjoitusta, mutta ei se vaikea rasti ole.
      Staattiset laitoin autotallin ikkunoihin, ne oli kyllä helpot.

• Anonyymi

Ok ..autossani "rumat" vadelman? väriset lasit paitsi wcn lasi.
        Sama juttu nuo teippaukset ulkopinnassa. Rumat. Konepellistä sain kesällä raavittua kynnet verillä tarrat pois, kaikkein suurimmat on ylhäällä, sivuilla takana. Keltainen ☀️ ja typerät tekstit. Keväällä kaavittava tarrat pois kun vaan keksisi millä ne parhaiten lähtisi.
        Kuumailmapuhallin oli kesällä apuna mutta tarra ei kestä lämpöisenä vetää irti, katkeilee ja kylmänä ei lähde kuin pieninä paloina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok ..autossani "rumat" vadelman? väriset lasit paitsi wcn lasi.
        Sama juttu nuo teippaukset ulkopinnassa. Rumat. Konepellistä sain kesällä raavittua kynnet verillä tarrat pois, kaikkein suurimmat on ylhäällä, sivuilla takana. Keltainen ☀️ ja typerät tekstit. Keväällä kaavittava tarrat pois kun vaan keksisi millä ne parhaiten lähtisi.
        Kuumailmapuhallin oli kesällä apuna mutta tarra ei kestä lämpöisenä vetää irti, katkeilee ja kylmänä ei lähde kuin pieninä paloina.

Kuumailmapuhaltimella pitäisi onnistua, ehkä lämmität liikaa? Hiustenkuivaajan lämpökin riittää. Painepesurillakin olen joskus pessyt pois teippauksia, kun ensin huolimattomuuttani sain vahingoitettua teippausta.
        Yksi konsti vielä, jolla sain vaunun ikkunasta siihen 15 vuodeksi unohdetun ja harmaantuneen suojakalvon poistettua: Parasta mahdollista jesaria pätkä kerrallaan ylhäältä alas hierotaan kiinni kunnolla. Teipin päästä veto, niin lähti suojakalvokin mukaan.

• Anonyymi

Matkailuautossa ei voi tummentaa kun "asunto-osan" ikkunoita. Miksi niitä pitäisi tummentaa? Nehän on jo valmiiksi tummat yleensä.

• Anonyymi

No kun ei ole tummat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun ei ole tummat.

Onko sulla tee se itse kärry?

• Anonyymi

Mitens olis vahvuuksilla olevat aurinkolasit, jos luonnon valo häiritsee?

• Anonyymi

Miksi pitäisi tummentaa? Vedä verhot eteen jos et halua näkyä ulos. Päiväaikaan riittää ns. valoverhot jotta ulkoa ei näe sisään, mutta itse näkee ulos.

• Anonyymi

En halua vetää verhoja..haluan ettei aivan selvästi näe sisään, vaimo poisti valoverhot, ne on kuin mustal...vankkurin verhot😁..kuulemma.
        Tummat sivulasit antaa autolle myös ulkoa päin näköä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5535
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2862
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2581
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2429
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      21
      2110
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1714
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1303
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1183
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1145
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90