Valoissa paikoillaan tasapainoilijat

Anonyymi-ap

Uusi muotivillitys näyttää pyöräilykansan keskuudessa olevan se liikennevaloissa punaisten lyhtyjen loisteessa suoritettava hullunkurinen paikallaan tasapainoilu. Lapsellisen näköistä pompottelua ja samalla myös polkimien kiinnitysakselien kannalta mekaanista rasitusta lisäävää koska pystyasennossa seisovan kuskin alle polkimien päälle kasaantuu myös pompottelusta johtuen enemmän painoa joka lyhentää polkimien käyttöikää ja saattaa pahimmillaan aiheuttaa vakavia vaaratilanteita poljinakselin ennenaikaisen katkeamisen johdosta.

29

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennemmin ne polkimien päät siitä rasituksesta hajoaa kuin poljinakselit.

    • Anonyymi

      Taitava pyöräilijä pysyy paikallaan ilman pomppimistakin.

    • Ei varmaan pitäisi olla ongelma kun kyse jokaisen omasta pyörästä.
      Mutta toisaalta kuvailemasi pyörään kohdistuvat rasitukset eivät eroa mitenkään vaikkapa normaalissa maastoajossa pyörään kohdistuvista rasituksista.

      • Anonyymi

        Jotenkin näin se on. Aloittajalla lienee turhaa aikaa tai on kateellinen muiden tasapainolle. Ottaen huomioon että pompottetelu tapahtuu varmastikkin jaloilla joustaen niin kovin suurta rasitusta ei polkimiin kohdistu.

        Täältä voi katsoa lisää tasapainopompottelua: https://www.youtube.com/watch?v=KHW098hG9Ig


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin näin se on. Aloittajalla lienee turhaa aikaa tai on kateellinen muiden tasapainolle. Ottaen huomioon että pompottetelu tapahtuu varmastikkin jaloilla joustaen niin kovin suurta rasitusta ei polkimiin kohdistu.

        Täältä voi katsoa lisää tasapainopompottelua: https://www.youtube.com/watch?v=KHW098hG9Ig

        Mistä nyt itse kukin haluaa pulttinsa ottaa.

        Itse en todellakaan viitsi rasittua jonkun muun ajanvietteistä. Jos siitä ei ole harmia ulkopuolisille, hyppiköön vaikka koko päivän.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Jotkut ääliöt pahoittavat mielensä lähes kaikesta, mitä joku muu tekee. Pakko on lisäksi kommentoida eri palstoille asiasta. Ei taida tällaisilla tyypeillä olla mitään omaa elämää. Itse olen taas sitä mieltä, että niin kauan kun eivät tee mitään laitonta, niin ne muut saavat minun puolestani tehdä ihan mitä heitä huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jotkut ääliöt pahoittavat mielensä lähes kaikesta, mitä joku muu tekee. Pakko on lisäksi kommentoida eri palstoille asiasta. Ei taida tällaisilla tyypeillä olla mitään omaa elämää. Itse olen taas sitä mieltä, että niin kauan kun eivät tee mitään laitonta, niin ne muut saavat minun puolestani tehdä ihan mitä heitä huvittaa.

        Onko sinulla oma elämä kunnossa kun on tultava tänne muita neuvomaan? Kuka on ääliö mielensä pahoittanut, no sinä ehkä?

        Kyllä kai typerää toimintaa voi kommentoida, vaikka se toiminta ei laitonta olisikaan. Olematta mielensä pahoittanut ääliö.


    • Anonyymi

      Lukkopolkimelta ei nousta mielellään, menee sadasosa aikaa hukkaan.

    • Anonyymi

      No siis kyllä kaikkien pitäisi käyttäytyä just niin kuin sinä haluat.

      • Anonyymi

        Tai niin kuin sinä haluat, että ei saisi arvostella typerää pomppimista. Sen sijaan arvostelijan toimintaa moittia?


    • Anonyymi

      Pyöräilijällä siinä vain on mukavaa ajankulua odotellessaan valon vaihtumista.
      Kun ei voi valittaa punaisia päin ajamisesta niin täytyy keksimällä keksiä valittamista.

    • Anonyymi

      Kiinteävälitteisellä polkupyörällä eli ns. fixillä voi polkea takaperin ympyrää valojen vaihtumista odottaessa.

      • Anonyymi

        Jee!


      • Anonyymi

        "Voi" on eri asia kuin että "saa". Saako niin tehdä, niin sitä kannattaakin miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jee!

        Ainut järkevä kommentti


    • Anonyymi

      Pyäräilijöitäkin on niin moneen lähtöön.
      Normaalit pysähtyvät valoihin, laskevat jalat maahan ja nousevat takaisin pyörän päälle, kun valot vaihtuvat vihreiksi.
      Jonglöörit alkavat valoissa tasapainoilemaan ja esittämään temppujaan pyäränsä päällä. Joillekin on liian iso vaiva irrottaa jalat polkimilta valoissa odottelun ajaksi.
      Kamikazepyäräilijät painelevat täysiä kaikkia punaisia päin, eivätkä edes katso, tuleeko sieltä autoa vai ei.

      • Anonyymi

        Maailman parhaimmatkaan lait eivät estä ihmisiä toimimasta ääliömäisesti.


      • Anonyymi

        Liikennevalotolppiin olisi jo tänä päivänä teknisesti mahdollista asentaa kevyen liikenteen käyttäjille kohdennettuja äänikehotteita välittävä tekoälyyn pohjautuva kamera & kaiutinjärjestelmä. Tuon avulla voisi myös ilmoittaa viranomaisilmoituksia esim. venäläisten ohjusten, itsemurhadronejen tms. lähestymisestä. "Hakeudu pommisuojaan! Lopeta se pyörällä pelleily! Älä kävele / aja punaisia päin!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennevalotolppiin olisi jo tänä päivänä teknisesti mahdollista asentaa kevyen liikenteen käyttäjille kohdennettuja äänikehotteita välittävä tekoälyyn pohjautuva kamera & kaiutinjärjestelmä. Tuon avulla voisi myös ilmoittaa viranomaisilmoituksia esim. venäläisten ohjusten, itsemurhadronejen tms. lähestymisestä. "Hakeudu pommisuojaan! Lopeta se pyörällä pelleily! Älä kävele / aja punaisia päin!"

        Hyvä idea. Punaisia päin ajaville sakkolappu kotiin rekisterinumeron perusteella.


    • Anonyymi

      vai muoti, taidat olla kummallinen havointojen tekijä

    • Ne tasapainoilee jotka osaa

      • Anonyymi

        Jep, ja ne seisovat kahdella jalalla, jotka osaavat sen taidon.


    • Anonyymi

      Ongelma on se, että valovaihdin kytkin on keskellä hankea metrin päässä auratusta. Joudut kahlaamaan hankeen painamaan vaihdinta ja poljinlukot ovat täynnä jäätä tuon jälkeen.

      • Anonyymi

        Ei kai edes idiootti pyöräile talvella ?

        siis lukkopolkimilla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai edes idiootti pyöräile talvella ?

        siis lukkopolkimilla ?

        Talvi sukkis kyllä.


      • Anonyymi

        Keskiverto aikuisen käsivarren mitta on noin 60 cm eli 40 sentin liikennevalonapinpainalluskepakko mukaan talvisiin ajoihin. Tuommoinen keppi voisi olla esim. selässä omassa tupessaan.


    • Anonyymi

      Pellei ovat.
      Velogille videovinkki aiheesta

    • Anonyymi

      Ihaillen katson välillä niitä nuoria, jotka keulivat takarenkaan varassa. Itse en sellaista osaa, enkä ole edes osannut. Vaatii runsaasti taitoa.

      Melko usein ihminen itse sitten viimekädessä vastaa tekojensa seurauksista, jos sellaisia sattuu.

      • Anonyymi

        Yleisillä teillä ei saa temppuilla. Jossakin koulun pihassa tms. siitä ei sitten ole niin haittaa tai vaaraa muille liikkujille.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe