Uusi muotivillitys näyttää pyöräilykansan keskuudessa olevan se liikennevaloissa punaisten lyhtyjen loisteessa suoritettava hullunkurinen paikallaan tasapainoilu. Lapsellisen näköistä pompottelua ja samalla myös polkimien kiinnitysakselien kannalta mekaanista rasitusta lisäävää koska pystyasennossa seisovan kuskin alle polkimien päälle kasaantuu myös pompottelusta johtuen enemmän painoa joka lyhentää polkimien käyttöikää ja saattaa pahimmillaan aiheuttaa vakavia vaaratilanteita poljinakselin ennenaikaisen katkeamisen johdosta.
Valoissa paikoillaan tasapainoilijat
29
455
Vastaukset
- Anonyymi
Ennemmin ne polkimien päät siitä rasituksesta hajoaa kuin poljinakselit.
- Anonyymi
Taitava pyöräilijä pysyy paikallaan ilman pomppimistakin.
Ei varmaan pitäisi olla ongelma kun kyse jokaisen omasta pyörästä.
Mutta toisaalta kuvailemasi pyörään kohdistuvat rasitukset eivät eroa mitenkään vaikkapa normaalissa maastoajossa pyörään kohdistuvista rasituksista.- Anonyymi
Jotenkin näin se on. Aloittajalla lienee turhaa aikaa tai on kateellinen muiden tasapainolle. Ottaen huomioon että pompottetelu tapahtuu varmastikkin jaloilla joustaen niin kovin suurta rasitusta ei polkimiin kohdistu.
Täältä voi katsoa lisää tasapainopompottelua: https://www.youtube.com/watch?v=KHW098hG9Ig - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin näin se on. Aloittajalla lienee turhaa aikaa tai on kateellinen muiden tasapainolle. Ottaen huomioon että pompottetelu tapahtuu varmastikkin jaloilla joustaen niin kovin suurta rasitusta ei polkimiin kohdistu.
Täältä voi katsoa lisää tasapainopompottelua: https://www.youtube.com/watch?v=KHW098hG9IgMistä nyt itse kukin haluaa pulttinsa ottaa.
Itse en todellakaan viitsi rasittua jonkun muun ajanvietteistä. Jos siitä ei ole harmia ulkopuolisille, hyppiköön vaikka koko päivän. - Anonyymi
Juuri näin. Jotkut ääliöt pahoittavat mielensä lähes kaikesta, mitä joku muu tekee. Pakko on lisäksi kommentoida eri palstoille asiasta. Ei taida tällaisilla tyypeillä olla mitään omaa elämää. Itse olen taas sitä mieltä, että niin kauan kun eivät tee mitään laitonta, niin ne muut saavat minun puolestani tehdä ihan mitä heitä huvittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jotkut ääliöt pahoittavat mielensä lähes kaikesta, mitä joku muu tekee. Pakko on lisäksi kommentoida eri palstoille asiasta. Ei taida tällaisilla tyypeillä olla mitään omaa elämää. Itse olen taas sitä mieltä, että niin kauan kun eivät tee mitään laitonta, niin ne muut saavat minun puolestani tehdä ihan mitä heitä huvittaa.
Onko sinulla oma elämä kunnossa kun on tultava tänne muita neuvomaan? Kuka on ääliö mielensä pahoittanut, no sinä ehkä?
Kyllä kai typerää toimintaa voi kommentoida, vaikka se toiminta ei laitonta olisikaan. Olematta mielensä pahoittanut ääliö.
- Anonyymi
Lukkopolkimelta ei nousta mielellään, menee sadasosa aikaa hukkaan.
- Anonyymi
No siis kyllä kaikkien pitäisi käyttäytyä just niin kuin sinä haluat.
- Anonyymi
Tai niin kuin sinä haluat, että ei saisi arvostella typerää pomppimista. Sen sijaan arvostelijan toimintaa moittia?
- Anonyymi
Pyöräilijällä siinä vain on mukavaa ajankulua odotellessaan valon vaihtumista.
Kun ei voi valittaa punaisia päin ajamisesta niin täytyy keksimällä keksiä valittamista. - Anonyymi
Kiinteävälitteisellä polkupyörällä eli ns. fixillä voi polkea takaperin ympyrää valojen vaihtumista odottaessa.
- Anonyymi
Jee!
- Anonyymi
"Voi" on eri asia kuin että "saa". Saako niin tehdä, niin sitä kannattaakin miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jee!
Ainut järkevä kommentti
- Anonyymi
Pyäräilijöitäkin on niin moneen lähtöön.
Normaalit pysähtyvät valoihin, laskevat jalat maahan ja nousevat takaisin pyörän päälle, kun valot vaihtuvat vihreiksi.
Jonglöörit alkavat valoissa tasapainoilemaan ja esittämään temppujaan pyäränsä päällä. Joillekin on liian iso vaiva irrottaa jalat polkimilta valoissa odottelun ajaksi.
Kamikazepyäräilijät painelevat täysiä kaikkia punaisia päin, eivätkä edes katso, tuleeko sieltä autoa vai ei.- Anonyymi
Maailman parhaimmatkaan lait eivät estä ihmisiä toimimasta ääliömäisesti.
- Anonyymi
Liikennevalotolppiin olisi jo tänä päivänä teknisesti mahdollista asentaa kevyen liikenteen käyttäjille kohdennettuja äänikehotteita välittävä tekoälyyn pohjautuva kamera & kaiutinjärjestelmä. Tuon avulla voisi myös ilmoittaa viranomaisilmoituksia esim. venäläisten ohjusten, itsemurhadronejen tms. lähestymisestä. "Hakeudu pommisuojaan! Lopeta se pyörällä pelleily! Älä kävele / aja punaisia päin!"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennevalotolppiin olisi jo tänä päivänä teknisesti mahdollista asentaa kevyen liikenteen käyttäjille kohdennettuja äänikehotteita välittävä tekoälyyn pohjautuva kamera & kaiutinjärjestelmä. Tuon avulla voisi myös ilmoittaa viranomaisilmoituksia esim. venäläisten ohjusten, itsemurhadronejen tms. lähestymisestä. "Hakeudu pommisuojaan! Lopeta se pyörällä pelleily! Älä kävele / aja punaisia päin!"
Hyvä idea. Punaisia päin ajaville sakkolappu kotiin rekisterinumeron perusteella.
- Anonyymi
vai muoti, taidat olla kummallinen havointojen tekijä
Ne tasapainoilee jotka osaa
- Anonyymi
Jep, ja ne seisovat kahdella jalalla, jotka osaavat sen taidon.
- Anonyymi
Ongelma on se, että valovaihdin kytkin on keskellä hankea metrin päässä auratusta. Joudut kahlaamaan hankeen painamaan vaihdinta ja poljinlukot ovat täynnä jäätä tuon jälkeen.
- Anonyymi
Ei kai edes idiootti pyöräile talvella ?
siis lukkopolkimilla ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai edes idiootti pyöräile talvella ?
siis lukkopolkimilla ?Talvi sukkis kyllä.
- Anonyymi
Keskiverto aikuisen käsivarren mitta on noin 60 cm eli 40 sentin liikennevalonapinpainalluskepakko mukaan talvisiin ajoihin. Tuommoinen keppi voisi olla esim. selässä omassa tupessaan.
- Anonyymi
Pellei ovat.
Velogille videovinkki aiheesta - Anonyymi
Ihaillen katson välillä niitä nuoria, jotka keulivat takarenkaan varassa. Itse en sellaista osaa, enkä ole edes osannut. Vaatii runsaasti taitoa.
Melko usein ihminen itse sitten viimekädessä vastaa tekojensa seurauksista, jos sellaisia sattuu.- Anonyymi
Yleisillä teillä ei saa temppuilla. Jossakin koulun pihassa tms. siitä ei sitten ole niin haittaa tai vaaraa muille liikkujille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514