Työkkärin koulutus ja bussikulut?

Anonyymi-ap

Eli pitäisi osallistua työkkärin järjestämään koulutukseen ja laskin että bussikulut on tuonne n. 19 euroa päivä?! Eli mistä työtön maksaa noi bussikulut omasta bussista heti jos jotain 95 per viikko? eihän sitä kulukorvausta edes heti saa vaan jälkikäteen? Ja paljon se kulukorvaus edes on, 9 euroa päivä? Eihän se edes riitä korvaamaan noita kuluja?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäksi katsoin että siellä koulutuksessa on maksullinen lounas joka pitäis siis ostaa mun joka päivä vai missä muualla kävisin syömässä? 5e

      • Anonyymi

        Karenssilla kiristävät paikalle vaikka kävellen.


      • Anonyymi

        Totta on että kulukrvausta ei ole päivitetty olisko
        Te jihtajikla taas työt jääneet tekemätt kun on niin suuret palkat itsellään
        Että ei kerkii töitä tehdä


    • Anonyymi

      Niin jos päätyy käräjille jostain rikoksesta niin siellä katsotaan että rangaistus on kohtuullinen. Ja jos tuntuu että se ei ole niin voi viedä asian seuraavaan oikeusasteeseen, joka sitten korjaa asian tai ei. Siitä voi edetä vielä lisää jne.

      Työttömän kohdalla ei taas tunneta sanaa kohtuus. Tai että asian voisi viedä uudelleen tarkasteluun kunnes se laitetaan lopullisesti toimeen.

      • Anonyymi

        Kerrankos sitä koulutuksessa käy parinviikkoo

        Ei moneen vuoteen etnää pyydetty mihkään

        Kestä se paei viikkoo


    • Anonyymi

      9 euron rupuraha pitäisi päivittää edes tuonne 20 euroon per päivä, vastaamaan ruoka- ja matkakuluja.

    • Anonyymi

      No, kai sinä liikut muutenkin? Osta kuukausilippu. Saathan sinä sentään ilmaisen koulutuksen ja eväät mukaan. Ei se niin monimutkasta ole.

      • Anonyymi

        Se kuukausilippu on yli 200 euroa...


    • Anonyymi

      Samoin minun olis pitänyt mennä toiselle paikkakunnalle johonkin työkokeiluun 9 eurolla. Sanoivat ett pitää maksaa itse kulut siitä. En mennyt ja karenssi tuli. Tein sitten valituksen oikeuteen saakka ja voitin.

    • Anonyymi

      Ei ne maksa .te keskus kehotti ottamaan aikuissosiaalitukeen yhteyttä. Te keskukset ei maksa. Lähellä sitten hakemaan jotain ennaltaehkäsevää TT tukea

    • Anonyymi

      Sikäli outoa, että tuota kulukorvauksen suuruutta ei ole päivitetty tähän päivään.

      Kulukorvaus oli jo vuosituhannen alussa tuo samainen 9e/päivä. Kulukorvauksen ostovoima on vain heikentynyt pikku hiljaa vuosien varrella, varsinkin nyt kun inflaatio laukkaa hallitsemattomana.

    • Anonyymi

      Työkkärin järjestämä koulutus ei ole joka päivä, vaan joka toinen viikko 1 tuntia.
      Omalle kohdalleni näin toimittiin ja tuskin erityinen tilanne.

      Bussikuluja eri tarvitse maksaa omasta bussista jotka maksaa 500 000€ ja kulut päälle...

      Käytä julkisia, älä omaa bussia!

      • Anonyymi

        Bussikulut pitää silti väkisin maksaa omasta pussista, sillä valtio ei korvaa TE-toimistojen aiheuttamia koulutusmatkakustannuksia.


      • Anonyymi

        Mitähän selität? Pitäähän ne maksaa itse ja se kulukorvaus esi ota. Ja joka päivä on lähiopetusta, koska työvoimakoulutus


    • Anonyymi

      Miksi kukaan osallistuisi työkkärin järjestämiin koulutuksiin?

      Mikä on syy? Tyhmyys? Älä sitten sano että sun oma- valmentelija väitti koulutuksen olevan velvoittava?

      • Anonyymi

        Tota koitta voi saada tutkinnon osan suoritettua, eli pääsee töihin.


      • Anonyymi

        Missä ihmeen maassa monimiljonäärit näyttävät turpiin vedetyiltä, petolinnun p*seen näköisiltä, harmaanaamaisilta, ilottomilta, joilla ei hymy ylety silmiin asti tuskin saavat edes vaivautunutta hymyä aikaiseksi?

        Mielestäni monimiljonäärim pitäisi näyttää:

        - hyvinvoivalta ja terveeltä
        - kaunis/komea naama
        - ei mustelmia naamassa eikä kehossa
        - meikattu/huoliteltu ulkonäkö
        - muodikkaat, makeen näköiset vaatteet
        - rennon terveen itsevarma, terve itsetunto, terve mieli, terve kroppa
        - huumorintajuiselta, levänneeltä, onnelliselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ihmeen maassa monimiljonäärit näyttävät turpiin vedetyiltä, petolinnun p*seen näköisiltä, harmaanaamaisilta, ilottomilta, joilla ei hymy ylety silmiin asti tuskin saavat edes vaivautunutta hymyä aikaiseksi?

        Mielestäni monimiljonäärim pitäisi näyttää:

        - hyvinvoivalta ja terveeltä
        - kaunis/komea naama
        - ei mustelmia naamassa eikä kehossa
        - meikattu/huoliteltu ulkonäkö
        - muodikkaat, makeen näköiset vaatteet
        - rennon terveen itsevarma, terve itsetunto, terve mieli, terve kroppa
        - huumorintajuiselta, levänneeltä, onnelliselta

        Minkälainen on ”monimiljonääri”, joka

        - ei viitsi edes meikata piiloon naamassa olevaa mustelmaa iltapäivälehden haastattelua varten (rahaahan on meikkiin!)
        - näyttää masentuneelta, onnettomalta, ilottomalta, stressaantuneena, ahdistuneelta
        - nuhraantunut, epäsiisti yleisolemus
        - kenties mt-ongelmia, parisuhdeongelmia, lähisuhdeväkivaltaa jne


    • Anonyymi

      No, osta sitten 14 päivän lippu. Noissa koulutuksissa työkkärirahat tulee 2 viikon välein ja jossain koulutuksissa tulee korotettu päiväraha 20 e, kysy omalta maksajaltasi.

    • Anonyymi

      Ja epäilijoille. Kyllä hyviin koulutuksiin kannattaa osallistua.

      • Anonyymi

        Hyviä koulutuksia käynyt keskittyy vaan omaan elämäänsä eikä muiden. Jos työkseen tunkee tarpeetyomasti nokkaansa muiden asioihin, vaikka ei pitäisi niin on joko huonosti kouluja käynyt ja paskaduunissa, hyvin kouluja käynyt, mutta koulutusta vastaamattomassa työssä paskaduunissa tai hyvin kouluja käynyt, mutta kiristetty tekemään paskaduunia.


      • Anonyymi

        Jos on opettajan muodollinen koulutus niin siitä vaan tekemään opettajan töitä! Jos ei opettajan virkaa saa pk-seudulta (mikä kuulostaa uskomattomalta tai sitten on itse jotenkin ”mokannut” opettajan työssä tavalla tai toisella, maine kiirii eikä kukaan enää työllistä opettajan töihin) niin ei muuta kuin muuttamaan opettajan työn perässä muualle Suomeen. Aina voi myöskin tehdä opettajien ja koulunkäyntiavustajan sijaisuuksia tai kouluttaa itselleen pätevyyttä lisää. Se ei tietenkään ehkäpä auta tilanteessa jos on mokannut aikaisemmin työssänsä esim. juopotellut julkisesti koulupäivän aikana, paennut kaikkia opetustunteja koulutuksiin, paennut välituntivalvontaa vessaan, myynyt huumeita oppilaille, pahoinpidellyt oppilaita tai alkanut itse itkemään opettajana kun ”oppilaat kiusaa”.

        Jos on tarpeeksi (monimiljonääri) rikas ja muodollinen opettajan koulutus alla niin sitähän voi vaikka mennä tekemään ilmaiseksi opettajien sijaisuuksia ja koulunkäyntiavustajan töitä pelkkää hyväntekeväisyyttään. Näin kaupunki säästää eikö tarvitse palkata opettajia eikä koulunkäyntiavustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on opettajan muodollinen koulutus niin siitä vaan tekemään opettajan töitä! Jos ei opettajan virkaa saa pk-seudulta (mikä kuulostaa uskomattomalta tai sitten on itse jotenkin ”mokannut” opettajan työssä tavalla tai toisella, maine kiirii eikä kukaan enää työllistä opettajan töihin) niin ei muuta kuin muuttamaan opettajan työn perässä muualle Suomeen. Aina voi myöskin tehdä opettajien ja koulunkäyntiavustajan sijaisuuksia tai kouluttaa itselleen pätevyyttä lisää. Se ei tietenkään ehkäpä auta tilanteessa jos on mokannut aikaisemmin työssänsä esim. juopotellut julkisesti koulupäivän aikana, paennut kaikkia opetustunteja koulutuksiin, paennut välituntivalvontaa vessaan, myynyt huumeita oppilaille, pahoinpidellyt oppilaita tai alkanut itse itkemään opettajana kun ”oppilaat kiusaa”.

        Jos on tarpeeksi (monimiljonääri) rikas ja muodollinen opettajan koulutus alla niin sitähän voi vaikka mennä tekemään ilmaiseksi opettajien sijaisuuksia ja koulunkäyntiavustajan töitä pelkkää hyväntekeväisyyttään. Näin kaupunki säästää eikö tarvitse palkata opettajia eikä koulunkäyntiavustajia.

        Ja mitä käy kun rikkaat tekevät ilmaiseksi opettajien työt! Tadaa! Tulee kortistoon lisää työttömiä nimittäin opettajista. Ja-a, oma vika kuulema, mitäs ovat niin laiskoja etteivät viitsi tehdä työtä!

        Ja ettäkö työtön istuisi yksin kaikki päivät kotona. Yksin! Ei saa olla yksin vaikka itse haluaisi olla nimenomaan yksin! Nooh, onhan sitä aikaisemminkin ihmiskaupalla, parittamisella ja kiristämisellä rikastuttu monimiljonääriksi ja ihan opettajan muodollisella pätevyydellä, vai mitä?

        Ja kyllä, työttömien turha juoksuttaminen kaupungilla paikasta toiseen työllistää! Nimittäin se työllistää hurjan joukon etsiviä, vakoojia, poliiseja, hunaja-ansoja, toimittajia. tiedusteluporukkaa ja mitä kaikkea muuta vielä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä käy kun rikkaat tekevät ilmaiseksi opettajien työt! Tadaa! Tulee kortistoon lisää työttömiä nimittäin opettajista. Ja-a, oma vika kuulema, mitäs ovat niin laiskoja etteivät viitsi tehdä työtä!

        Ja ettäkö työtön istuisi yksin kaikki päivät kotona. Yksin! Ei saa olla yksin vaikka itse haluaisi olla nimenomaan yksin! Nooh, onhan sitä aikaisemminkin ihmiskaupalla, parittamisella ja kiristämisellä rikastuttu monimiljonääriksi ja ihan opettajan muodollisella pätevyydellä, vai mitä?

        Ja kyllä, työttömien turha juoksuttaminen kaupungilla paikasta toiseen työllistää! Nimittäin se työllistää hurjan joukon etsiviä, vakoojia, poliiseja, hunaja-ansoja, toimittajia. tiedusteluporukkaa ja mitä kaikkea muuta vielä!

        Laitetaan vaan kaikki monimiljonäärit tekemään opettajien ja ohjaajien työtä ilmaiseksi pelkkää hyvyyttään seuraavat 30 vuotta. Kun kerran niin yksinäisiä, mutta rikkaita ovat niin pääsevät samalla muiden ihmisten seuraan ja soluttautumaan muiden ihmisten joukkoon. Koska etsivä/tiedustelutyöstä ei muutenkaan saa paljon mitään palkkaa vaan palkkana on ”työn ilo” niin nämä miljonäärit voisivat jopa itse maksaa työnantajalle siitä, että pääsevät ylipäätänsä töihin! Samalla kaupunki säästää kun ei tarvitse maksaa palkkaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe