Voiko käydä niin?

Anonyymi-ap

Että vietät joulua sinkut palstalla?

10

75

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

One, mitäs muutakaan tässä kun ei sukulaisia kiinnosta mun olemassa olo

• Anonyymi

No en todellakaan vietä. Pelaan tietokonepelejä, syön juustoa ja juon glögiä.

• Ei. Vietän joulua kotona, mutta hyvin todennäköisesti piipahtelen palstalla.

• Anonyymi

Syön possua ja juon kaljaa lämpösessä kodissa en missään sinkkupalstalla

• Sohvalla, joko omalla tai kaverin. Suhteet palstalla kirjoittelen, en pelkän sinkut palstalla. Vähän laajempi skaala.

• Vietän joulua kotona, omien läheisten kanssa. Saatan tonttuna kurkistaa palstalle, jos sattuu sellainen toimeton hetki. o<:)

• Anonyymi

Meiltäpä se käy.

• Anonyymi

Töissä mut illalla varmaankin joo:D

• Varmaan osittain, mutta ei nyt äkkiseltään tule mieleen mitä jouluna kirjoittaisi ja ennen kaikkea että mitä porukkaa kiinnostaa lukea jouluna 🙄

Kotona mä joulua vietän, ja ihmettelen tässä monttu auki kaikkia Aamu-tv:n kaunopuheita ihmisten välisestä solidaarisuudesta, auttamisenhalusta, perhekeskeisyydestä jne. ja omalla kohdallani -kuten olen kertonutkin- kuluneena vuonna olen saanut käsittämättömän paljon erilaista pskaa niskaan esim saikun aikana, kesällä pienet summat paisui hetkellisesti isoksi riidaksi, ja oman ikäluokan kaverit taisi olla entisiä jo viime vuonna 🙄

Unirytmin korjaaminen mulla on edelleen meneillään, tällä hetkellä rytmi ihan outo, mutta sen huomasin vääräksi tavaksi että yritän valvoa myöhempään, toiveena herätä myöhemmin, mutta kuitenkin aamulla klo 3 olen ylhäällä 🙄 Nyt nukun melkein jonkun kissan syklillä, että muutaman tunnin unet kelloa katsomatta 😅 Eilen heräsin klo 3, menin nukkumaan klo 13, heräsin seiskalta, menin neljältä nukkumaan ja nyt heräsin joskus seiskan jälkeen. Jospa tänään saisi normaalin rytmin alun edes jotenkin kiinni. 🤨

Aivan jäätävästä stressistä ja sen laukeamisesta (El Plan meni läpi) toi on johtunut, ja marraskuussa pienet muutokset lääkitykseen on vaikuttaneet myös osaltaan. Tai oikeastaan sitä edeltäneet tapani, että söin yhtä lääkettäni pitkin vuotta vähän ominpäin, ja toisella paikkailin sen fyysisiä haittoja kunnes reilu kuukausi sitten loppui koko Suomesta, ja noiden aiheuttamaa väsymystä torjuin kahvinjuonnin suorastaan liikakäytöllä. Se jo vaikuttaa kun lääke vaihtuu toiseen, tän kanssa ei uskalla taiteilla toisen lääkkeen kanssa kauheasti ja sinänsä ihan hyvä niin, joten on ollut pakko laskea sen toleranssia, ja samalla on pitänyt ymmärtää että nyt vastaavalle kahvinlitkimiselle ei ole tarvetta ensinnäkään lääkityksen vuoksi eikä nyt talviloman aikana muutenkaan kun ei niin kauheasti ole velvollisuuksia yms.
      Enkä tiedä kuinka monta kymmentä kiloa jogurttia, rahkaa, paahtoleipää jne. olen viime viikkojen aikana syönyt normaalien ruokien lisäksi 😅 Kyllähän multa lähti joku 5-7 kiloa kesällä ja syksyllä, enkä oikeastaan itsekään sitä tavoitellut, niin kaipa tällainen reaktio kertoo vain siitä että kuinka totaalisen väsynyt olen ollut henkisesti ja fyysisestikin. 🙄 Tavallaan huvittavaakin kutsua reaktioita "laskuiksi" mutta noin periaatteessa siitä tässä on kyse, ja edelleen (jälkikäteen) olen vain tyytyväinen siitä lääkkeen saatavuusongelmasta ja sen ajankohdasta henkilökohtaisen elämäni aikajanalla. Nyt oli ihan hyväkin hetki pienelle "shakedownille", ja kaikki välillä jopa oudon yksityiskohtaiset muisti-flashbackit jonnekin 14-20 vuoden taakse, ja toisaalta joku lievä retrogradinen amnesia lähes koko 2010-luvusta on suorastaan huvittavaakin välillä 😅

Mutta teen mä tänään sallattia (rosollia), ostin valmiin porkkana- ja lanttulaatikon, maalaislihahyytelöä, palvikinkkupalan, ja kaapissa on muistaakseni jotain suolattua säilykekalaa. Saa noista ihan joulufiiliksen yhden miehen tarpeisiin 😃 Tuli myös ladattua joku sovellus mistä näki sähkönkulutusta ja vertailuja aiempiin vuosiin. Tänä vuonna tähän mennessä joulukuussa 740 kWh ja viime vuonna 1920 kWh 🤯 Marraskuussa oli suunnilleen samalaiset luvut, ja yksikköhinta siirron ja verojen jälkeen noin 11c. Näkynyt jo, ja tulee näkymään laskuissa kun tulee se alv-ale yms. 😁 Ihmettelen vähän sitäkin ettei tälleen kriisiaikana tälläkään oikealla päätökselläni (yhdistettynä toki käsillä oleviin mahdollisuuksiini) noin vuosi sitten tunnu olevan mitään merkitystä esim naisten silmissä, kukaan ei näköjään halua olla "voittajan" kaveri tässä asiassa, ja jos tänne jonkun päästäisi katsomaan tätä viidenkympin sähkölaskun kotia, niin oi voi sitä pilkan ja/tai kritiikin määrää ja tekopyhää surkuttelua ettei kiovassa paskaviemärit vedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4352
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      51
      2806
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2491
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2268
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1957
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      33
      1956
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      213
      1653
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79