Eikö silakan pitäis olla ilmaista

Anonyymi-ap

Kun venäjälle ei mene silakkaa eli nyt suomessa pitäis olla silakkaa jopa ilmaiseksi vai viedäänkö saalis kaatopaikalle

11

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ne syötetään turkiseläimille. Tiedän varmasti, koska asun pohjanmaan rannikolla.

Turkistarhaus vie tukiaisia ja vieläpä terveellisen ruoan ihmisiltä.

Turkistarhauksesta on pelkkää haittaa tavalliselle kansalaiselle.

• Anonyymi

Soijaako tai muuta rehupaskaako niille sitten pitäisi syöttää? Idiootti.
        Syökö susikin porkkanaa vihreiden mielestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soijaako tai muuta rehupaskaako niille sitten pitäisi syöttää? Idiootti.
        Syökö susikin porkkanaa vihreiden mielestä?

Vitun vammanaama. Olet siis täysi juntti ja pelle. Turkiseläimille ja sinulle kelpaisi ihan hyvin roskakalatkin.

Miksi pelle rupesit heti vinkumaan jostain soijasta? Kuinka vitun vajaalla oikein käyt? Luulet pelle olevasi vielä aina oikeassa.

Tyypillinen maalaisjuntti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vitun vammanaama. Olet siis täysi juntti ja pelle. Turkiseläimille ja sinulle kelpaisi ihan hyvin roskakalatkin.

Miksi pelle rupesit heti vinkumaan jostain soijasta? Kuinka vitun vajaalla oikein käyt? Luulet pelle olevasi vielä aina oikeassa.

Tyypillinen maalaisjuntti.

Sinulle pettymykseksi sanon, että purkitan keväisin ns "roskakalaa" yleensä vuoden tarpeiksi. Etupäässä särkeä ja lahnaa. Näistä saa erinomaisia säilykkeitä ja väitän varmuudella, että sinä et näihin edes koske vaan pilkkaat muita eli käytännössä projisoit omaa kalan käyttötapojasi muihin.
        Tyypillinen cityvihreän kommentti joka keksii tarinoita milloin turkistarhauksen tai milloin maadeudulla asuvien pilkkaamiseksi.

• Anonyymi

Niillä lannoitetaan perunapeltoja. Siihen istutetun perunan kaveriksi laitetaan yx silakka.

• Anonyymi

Savolaiset syö ne kaikki

• Anonyymi

Syövät ne sisuksineen, niin kuin ovat oppineet muikkujen kanssa.

• Anonyymi

Kaloillakin on tunteet!

Ohisalo

• Anonyymi

Rajalle voi jättää haisemaan, että siinä olis taas leivän päälle

• Anonyymi

Silakkaa, kuten muutakaan kalaa ei enää Suomenlahdelta saada samanlaisia saaliita kuin joskus aikoinaan. Lisäksi monet suomalaiset kalastusalukset; kalastuslupineen on myyty Viroon, ja siten myös kalasaaliit menee pääasiassa sinne.
      Perämerellä pyydystetty kala, sen sijaan; mikä ei päädy myyntipöydille päätyy ehkä eläinten ruuaksi.

Aivan idioottimaista alkaa riitelemään silakoista; joita ei yleisesti nykyään enää käytetä siinä määrin yleisesti ihmisten ravintona mitä joskus; 30-50 vuotta sitten.
      Esim. muikku on yleistynyt paistinkalana eteläsuomalaistenkin ruokapöydässä. Nuorempi sukupolvi on pahankerran jo tottunut norjalaiseen kassiloheen, jota suuret marketit työntää esille "halpaan hintaan".

Eikä "silakkalitkan" tekeminen itsekkään; ole mikään mahdoton tehtävä ja sillä onkiminen yleensä tuo saaliin hetkessä, sopivissa paikoissa ongittaessa.
      Sen verran monasti olen itse kalastanut; pannullisen tai pari silakkaa paistettavaksi, Kustavissa mökillä ollessani. Mä syön silakkaa, koska olen sen makuun tottunut jo mukulana, mua nuoremmat enää harvat syö. Ahventa ja kuhaa, paistettuna tai savustettuna heidän lautasilleen, useimmiten järjestän. Ilman riitoja...
      Kalastonhoitomaksu 2023 / kalenterivuosi 47 €, jolla saat kalastaa lähes kaikkialla Suomessa.

Saako mato ongella kalastaa ilman kalastuslupaa?
      "Perinteisellä mato-ongella onkiminen ja pilkkiminen sekä silakkalitkalla kalastus ovat Suomessa kaikille maksuttomia yleiskalastusoikeuksia. Muuten kaikki 18–64-vuotiaat tarvitsevat kalastamiseen luvan.
      Kalastukseen tarvitaan Suomessa aina lupa, jos kyseessä ei ole onkiminen, pilkkiminen tai silakkalitkaus."

• Anonyymi

Tarvitset myös paikallisen kalastuskunnan luvan siihen vesialueeseen mihin menet kalaan. Itse maksan vain mökkijärven osakaskunnalle lupani joka käyttää rahat suoraan istutuksiin ja alueen vesistöön muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sille jollekin, tunnistat kyllä

Etkö kuitenkin huomannut, kuinka välitän ja olen hyvä sinua kohtaan? Se, että olet itse kuin mikäkin omahyväinen, ainakin tässä leikissämme, miten sin
      Ikävä
      384
      3320
    2. Tupoksen koulun oppilaan putoaminen - onnettomuus?

Kalevassa aamulla uutinen yläkoululaisen putoamisesta koulutiloissa Tupoksella. Rehtori ei avaa asian taustoja - miten tämä on voinut olla mahdollista
      Oulu
      86
      3161
    3. Asbergerihmiset

Tuossa ehkä olen törmännyt livenä Asberger-ihmiseen ja kuullut nyt parilta naiselta, että millainen on mahdollinen asberger-oireyhtymää kärsivän ihmis
      Sinkut
      305
      1496
    4. Kerrotaanko maailmalle oikeasti Venäjän ja Ukrainan sodan syistä

Vaikka kuinka yritän olla kartalla edes vähän niin silti on koko ajan pimenossa se syy, miksi Venäjä hyökkää Ukrainaan.. Ei tätä kerrota uutisissa. K
      Maailman menoa
      453
      1341
    5. Eräälle joka varmasti tietää keneltä.

Kaipaan sinua. Tiedät kuka.
      Ikävä
      46
      1030
    6. Raita Sport

On puhuttu Raita sportti olis mennyt konkursiin pitääkö paikkansa.
      Oulainen
      8
      1019
    7. Jasminilla uuis kulta

personal trainer ja elämä hymyilee. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Jasmin-Mantyla-ero-ja-uusi-rakas/1182613?undefined
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      996
    Aihe