EU-direktiivi kieltää uusien polttomoottoriautojen myynnin vuodesta 2035 alkaen.
Miten EU-maissa huolehditaan maanpuolustuksesta sekä yhteiskuntien huoltovarmuudesta tuon yksisilmäisen politiikaan seuraamuksena, josta alan todelliset ammattilaisetkin ovat vakavan huolensa tuoneet julki.
Patteriautoista ei yksinkertaisesti ole vastaamaan tuohon tarpeeseen.
"Sisu GTP on monipuolinen uusi maastoajoneuvo"
- https://reservilainen.fi/sisu-gtp-on-monipuolinen-uusi-maastoajoneuvo/
"SISU GTP 4×4 off-road vehicles delivered to the Finnish Army"
- https://www.edrmagazine.eu/sisu-gtp-4x4-off-road-vehicles-delivered-to-the-finnish-army
Myynnissä:
- https://www.nettiauto.com/sisu/gtp/12971733?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_nettiauto_kohdenosto&utm_content=kiintea_kohdenosto_katsotuimmat
Ilmeisesti tuollaisen saisi halutessaan myös yksityiskäyttöön ($), joka olisi varmasti melko vahva näky kun sellaisella lähtisi EU:ta kiertelemään, joskin ongelmana on se ettei sillä saa ajaa päästörajoitealueilla joita on nykyisin pitkin eri maita. No, ainakin polttoaineaseman pitäjät olisivat tyytyväisiä, sillä menovettä riskeeraa kulua reippasti.
Tähän ei patteriauto taivu
11
63
Vastaukset
- Anonyymi
En sähköautoilijana näe mitään ongelmaa, että armeija moisia käyttää. Näihin vehkeisiin voisi ne biopolttoaineet varata.
- Anonyymi
Ilmeisesti mielestäsi siis vain 13 v päästä Suomessa ei saisi myydä polttoainekäyttöisiä perämoottoreita, moottoriveneitä, mopoja, moottoripyöriä, lumilinkoja, ruohonleikkureita, siimaleikkureita, puutarhajyrsimiä, moottorisahoja yms polttomoottorilla toimivia pienkoneita. Miten muuten korvaisit dieselkäyttöiset retkeily- ja matkailuautot ja millä vetelisit asuntovaunua?
Entä sähkön kotivalmistus, kielletäänkö aggregaatitkin? - Anonyymi
"En sähköautoilijana näe mitään ongelmaa, että armeija moisia käyttää. Näihin vehkeisiin voisi ne biopolttoaineet varata."
Kiinnostaisi tietää miten se, tarkemmin määrittelemättömän, biopolttoaineen tuottaminen saadaan kannattavaksi pienillä volymeillä vs. nykyinen polttomoottorikanta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti mielestäsi siis vain 13 v päästä Suomessa ei saisi myydä polttoainekäyttöisiä perämoottoreita, moottoriveneitä, mopoja, moottoripyöriä, lumilinkoja, ruohonleikkureita, siimaleikkureita, puutarhajyrsimiä, moottorisahoja yms polttomoottorilla toimivia pienkoneita. Miten muuten korvaisit dieselkäyttöiset retkeily- ja matkailuautot ja millä vetelisit asuntovaunua?
Entä sähkön kotivalmistus, kielletäänkö aggregaatitkin?Näin niinko sivusta seuraavana: Miten mahdoit kommentin "En sähköautoilijana näe mitään ongelmaa, että armeija moisia käyttää. Näihin vehkeisiin voisi ne biopolttoaineet varata." pohjalta päätyä tuohon arvioosi?
Pienkoneiden CO2-päästö nyt on ihan lillukanvarsia, mutta ärsyttävää pörinää ne näin taajama-alueella pitävät. Itse olen tyytyväinen akkukäyttöisiin ruohon- ja siimaleikkureihini. Ja sähköautoonkin, ei sen puoleen.
- Anonyymi
Tästä aiheesta olen useampaankin kertaan palstalla maininnut, mutta patteriuden messiaanisuuden aivopesulle altistuminen vaikuttaa saavan aikaan putkikatseellista myopisuutta.
#
"Huoltovarmuuskeskus ja puolustusministeriö huolissaan autokannan sähköistymisestä"
"Suomen huoltovarmuus voi kärsiä, mikäli tulevaisuuden liikennepolttoaineita ei voi varastoida luotettavasti tai esimerkiksi sopivia pakko-otettavia ajoneuvoja ei kriisin tulleen olekaan riittävästi saatavilla."
- https://www.is.fi/autot/art-2000007853685.html - Anonyymi
No vetyautoko sitten taipuu huoltovarmuuteen? Vetyinfa on helppo pommittaa nurin. Synteettinen polttoaine maksaa paljon nykyään eikä tietoa milloin sen kehityksessä tapahtuu kaupallinen läpimurto. Ei ole varmasti helppoa vastausta huoltovarmuuteen kuin antaa erikoislupa (armeijakalustolle) käyttää mitä energiaa haluavat.
Paras ajoneuvo olisi varmaan kaasuauto jossa etanolimuutossarja. Eli voi ajaa kaasulla, bensalla ja etanolilla plus kalliilla synteettisellä bensalla. Todennäköisesti jotain noista energioista löytyy myös Suomessa sodan aikaan edes hetkellisesti riittävästi. Vihollisen vaikeata pommittaa kaikkea mahdollista nurin. Mutta autokannan uusiminen sitten myös maksaa paljon rahaa armeijan käyttöön, joten pitäisi olla salainen ohjelma saada kansalaiset koukutettu tälläisiin ajoneuvoihin ja ne voidaan pakkolunastaa valtiolle tarvittaessa kriisiaikana.- Anonyymi
"No vetyautoko sitten taipuu huoltovarmuuteen?"
Missä noin olen vakuutellut? Mutta huoltovarmuuteen hajautetun tuotannon vety voisi soveltuakin, mutta tuskimpa armeijan käyttöön.
"Ei ole varmasti helppoa vastausta huoltovarmuuteen kuin antaa erikoislupa (armeijakalustolle) käyttää mitä energiaa haluavat."
Tulisi vain voida tuottaa ja raffinoida dieseliä vain huoltovarmuuden ja armeijan tarpeisiin.
Synteettisten polttoaineiden esoveltuvuudesta en osaa sanoa, sillä en tiedä niiden paloherkkyyttä vs. diesel. Bensakalustoahan armeijat eivät käytä, eivät edes 4x4 maastureissa. - Anonyymi
Kuulemma EU:n tuella aletaan kohta rakentamaan vety-putkea Espanjasta ja Portugalista Saksaan. Monessa maassa vetyautoilla jo ajetaan.
Nyt vaan nämä muutamat EU maat, jotka siis autoja valmistavat, haluavat ilman muuta pitää kiinni vuodesta 2035, sillä onhan kyseessä TUHANSIEN MILJARDIEN EUROJEN business. Vetyautot saavat siksi vielä odottaa Euroopassa.
- Anonyymi
Armeija kalustoa ei nuo määräykset päde, vai onko niillä nytkin päästörajoja yms…? Hihii!
- Anonyymi
Kriisiaikana armeija ei käytä henkilöautoja. Raskas liikenne (paketti-, maasto- ja kuorma-autot) käyttävät polttomoottoria edelleen kun henkilöautoista se kielletään.
Vaikka EU kieltäisi polttomoottoriautojen valmistuksen, niitä voidaan tuoda maahan EU:n ulkopuolelta. - Anonyymi
Juu armeijan ei tarvitse rekisteröidä autojaan joten voivat ajella sellaisilla kulkuneuvoilla kuin parhaakseen katsovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15010909
- 525210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452423- 302113
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131681Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421524Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301221Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351166Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92925TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317882