Miten saadaan kristittyjä Israeliin

Anonyymi-ap

Kauheen vähän siellä. Vain promilleja.

323

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vaihtoehto olisi "siirtoistuttaa" suomalaiset aitouskovat sinne. Luulisi tuon sopivan heillekin ihan hyvin kun muutenkin sinnepäin pokkailevat ja olisihan tuossa se etu , ettei tarvitsisi säästää vuosikausia päästäkseen sikahintaiselle Israel lomalle.
      Tosin en tiedä mitä Israelilaiset tuosta ajattelisivat.

      • Anonyymi

        75% teistä evlut kirkon jäsenistä jotka ette edes usko Jumalaan voisitte lähteä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        75% teistä evlut kirkon jäsenistä jotka ette edes usko Jumalaan voisitte lähteä.

        No mutta eihän tuossa ole mitään järkeä kun tehän haluatte käännyttää juutalaiset kristityiksi. Kyllä nyt vähän voisi aitolaisporukat itsekin tehdä jotain eikä vaan aina odottaa valmista. Toisekseen luulisi teidän olevan iloisia tuollaisesta mikäli mahdollisuus avautuisi. Mistä sitä tietää tuollahan saattaisi avautua vaikka mahdollisuus marttyyri kuolemaan ihan eritavalla kuin suomessa ja ainahan te olette itkemässä kuinka huonosti asiat on Suomessa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No mutta eihän tuossa ole mitään järkeä kun tehän haluatte käännyttää juutalaiset kristityiksi. Kyllä nyt vähän voisi aitolaisporukat itsekin tehdä jotain eikä vaan aina odottaa valmista. Toisekseen luulisi teidän olevan iloisia tuollaisesta mikäli mahdollisuus avautuisi. Mistä sitä tietää tuollahan saattaisi avautua vaikka mahdollisuus marttyyri kuolemaan ihan eritavalla kuin suomessa ja ainahan te olette itkemässä kuinka huonosti asiat on Suomessa.

        Oliko sinulla joku todiste tästä käännytyksestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla joku todiste tästä käännytyksestä?

        Laitalahko Sley ainakin puuhaa asiaa.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Laitalahko Sley ainakin puuhaa asiaa.

        En ole koskaan huomannut.
        Mutta pidät myös siis Jeesusta ja apostoleja käännyttäjinä?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        En ole koskaan huomannut.
        Mutta pidät myös siis Jeesusta ja apostoleja käännyttäjinä?

        No eihän tuollainen porukka tietenkään mitään näkyvää saakaan aikaiseksi. Ainahan on kyse käännytyksestä mikäli eri uskontokunnan edustajaa värvätään "omiin joukkoihin" vai miksi sinä sitä kutsuisit.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No eihän tuollainen porukka tietenkään mitään näkyvää saakaan aikaiseksi. Ainahan on kyse käännytyksestä mikäli eri uskontokunnan edustajaa värvätään "omiin joukkoihin" vai miksi sinä sitä kutsuisit.

        Montako sinä olet sitten käännyttänyt?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Montako sinä olet sitten käännyttänyt?

        En tietenkään yhtään. Pitää olla sen verran tapoja, ettei ala eri uskontokunnan edustajalle tuputtamaan omia juttuja. Tuskin sinäkään katsoisit hyvällä jos muslimit alkaisivat sinua käännyttämään.


      • Anonyymi

      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En tietenkään yhtään. Pitää olla sen verran tapoja, ettei ala eri uskontokunnan edustajalle tuputtamaan omia juttuja. Tuskin sinäkään katsoisit hyvällä jos muslimit alkaisivat sinua käännyttämään.

        Ateisteissa sinulla olisi sitten työmaata mutta ei kiinnosta evankeliointi ja lähetyskäsky sinua. 😼


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Ateisteissa sinulla olisi sitten työmaata mutta ei kiinnosta evankeliointi ja lähetyskäsky sinua. 😼

        Sinulla ei tuossakaan suhteessa ole vara arvostella yhtään ketään.
        Tekosi mahtuvat tulitikku askiin.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Sinulla ei tuossakaan suhteessa ole vara arvostella yhtään ketään.
        Tekosi mahtuvat tulitikku askiin.

        Älä ota arvosteluna tosiasian toteamista.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Älä ota arvosteluna tosiasian toteamista.

        Älä huoli ei sinun juttujasi ota täällä enää kukaan tosissaan.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Älä huoli ei sinun juttujasi ota täällä enää kukaan tosissaan.

        Lapsellisuutesi kiristämättä vähän huolestuttaa. 😺


      • En ole kertaakaan saanut koska en mekasta. 😹


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Älä huoli ei sinun juttujasi ota täällä enää kukaan tosissaan.

        kiristämättä = kieltämättä


      • Pyörittäisivät tervassa ja höyhenissä ja dumppaisivat Tel Avivin sivukaduille priden aikaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Pyörittäisivät tervassa ja höyhenissä ja dumppaisivat Tel Avivin sivukaduille priden aikaan.

        Jumalako laittoi sinut noin kirjoittamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        75% teistä evlut kirkon jäsenistä jotka ette edes usko Jumalaan voisitte lähteä.

        Kukaan ei halua sinne siellä on moskeijat TEMPPELIVUORELLA ei kiitos.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        En ole koskaan huomannut.
        Mutta pidät myös siis Jeesusta ja apostoleja käännyttäjinä?

        Sley käännyttää POIS JEESUKSESTA KUULKAA


      • Anonyymi

        HELLUNTAILAISET VAPARIT ON OSIN JUUTALAISUUTEEN KÄÄNTYNEITÄ SIIS POIS RISTILTÄ LAKIIN.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        En ole kertaakaan saanut koska en mekasta. 😹

        Onhan se juutalaisen ongelma että temppelivuori on muslimeilla .


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Pyörittäisivät tervassa ja höyhenissä ja dumppaisivat Tel Avivin sivukaduille priden aikaan.

        Teo Aviv on narkomaanien luvattu maa Intiasta virtaa huumeita


      • Anonyymi

        Sitä on jakomäessä taas vedetty huumeita ettei tiedä mikä on etelä mikä itää.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No mutta eihän tuossa ole mitään järkeä kun tehän haluatte käännyttää juutalaiset kristityiksi. Kyllä nyt vähän voisi aitolaisporukat itsekin tehdä jotain eikä vaan aina odottaa valmista. Toisekseen luulisi teidän olevan iloisia tuollaisesta mikäli mahdollisuus avautuisi. Mistä sitä tietää tuollahan saattaisi avautua vaikka mahdollisuus marttyyri kuolemaan ihan eritavalla kuin suomessa ja ainahan te olette itkemässä kuinka huonosti asiat on Suomessa.

        Turhaan hätäilette. Raamatun mukaan tulee aika, jolloin heidän silmät avautuvat huomaamaan , että Jeesus on heidän Messiaansa, jonka he ovat lävistäneet. Silloin on itku ja parku, kun he tekevät parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se juutalaisen ongelma että temppelivuori on muslimeilla .

        Ei se ole muslimeilla vaan Israelin hallinnassa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Laitalahko Sley ainakin puuhaa asiaa.

        Sley ei ole lahkottunut, eikä laidassa, vaan ytimessä, luterilaiseen tunnustukseen ja Raamattuun, Jumalan sanaan sitoutunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sley ei ole lahkottunut, eikä laidassa, vaan ytimessä, luterilaiseen tunnustukseen ja Raamattuun, Jumalan sanaan sitoutunut.

        Laitalahko se on.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Laitalahko se on.

        Pelkkää höpötystäsi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Laitalahko se on.

        Itse olet mummon kanssa laidassa poimimassa rusinoita kristinuskosta, eivätkä nekään kelpaa sellaisenaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet mummon kanssa laidassa poimimassa rusinoita kristinuskosta, eivätkä nekään kelpaa sellaisenaan.

        Rusinat ei ole koskaan laidassa.


      • Anonyymi

        Mutta siellä on Egyptin synnin orjat ja moskeijat Hagar.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Pyörittäisivät tervassa ja höyhenissä ja dumppaisivat Tel Avivin sivukaduille priden aikaan.

        Tellun huumehullut Sodoman irstaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan hätäilette. Raamatun mukaan tulee aika, jolloin heidän silmät avautuvat huomaamaan , että Jeesus on heidän Messiaansa, jonka he ovat lävistäneet. Silloin on itku ja parku, kun he tekevät parannusta.

        Itku muurilla parannusta että on tullut syyttömiä tapettua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole muslimeilla vaan Israelin hallinnassa.

        Moskeijat on muslimien


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sley ei ole lahkottunut, eikä laidassa, vaan ytimessä, luterilaiseen tunnustukseen ja Raamattuun, Jumalan sanaan sitoutunut.

        Sley on vapaamuurari HELLUNTAILAISIA ! Ylipahkalakin hellari saalemi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Laitalahko se on.

        Sekopäät kerää rahaa Jeesuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet mummon kanssa laidassa poimimassa rusinoita kristinuskosta, eivätkä nekään kelpaa sellaisenaan.

        Terveet ihmiset ei syö rusinoita vaan tuoreita viinimarjoja ja rypäleitä.


    • Anonyymi

      2% on oikea määrä.
      Ei siis paljoa vähempää kuin Suomessa.

    • Anonyymi

      "Kauheen vähän siellä. Vain promilleja."

      jaa
      vai niin
      nyt mistä tämä promille lasketaan?

      ei Efraim ESIKOINEN edes tiedä että on esikoinen ja AAbrahamin jälkeläinen.
      Jos Suomessa on, noin 60-80 prosenttia, mahdollisia, oikeita Aabrahamin jälkeläisiä
      ja
      Israelin alueella, luvatussa maassa on, ei aabrahamin jälkeläisiä, kuten koko maailmassa 80 vääriä, niin ,miten luvut menevät?

      Suomen kansasta, keenien, eli perimän mukaan, 80 prosentia on jotain muuta kuin mitä luullaa, tahdotaan.
      ja Israelin alueella on 80 prosenttia joitan mitä luullaa tahi halutaan, ja koko maailmassa sama luku.

      Kuka ja mistä on, haam, nooa poika tullut tullut ja mennyt?
      Missä on tänä päivänä haamanin jälkeläiset, ?

      laske ja ihmettele!

      psikuinen on se lauma , sanoo Herra joka on Jumalan Oma, Israel eli Efraim on sen esikoinen.
      Juuda ja leevi, heillä ei ole ENÄÄ osaa eikä arpaa, Jumalan suunnitelmissa.

      Herra Jeesus on Ylipappi ja Kuninkas. eli leevi ja juuda!

      aina te eksytty.
      Aina!

      • Anonyymi

        Leevit jäi kun Jeesus tuli se on näin päin. Moni kristitty on pannut juutalaisen kanssa niillä on lapsia ja hindut muuttanut Intiaan.


      • Anonyymi

        Leeviläinen pappeus vanheni kun Jeesus ristiin NAULITTIIN. Alkoi uusi kausi uusi liitto uusi pappeus. Tästä te jäitte ulos.


    • Anonyymi

      Miksi teidän pitää saada kristittyjä Israeliin?
      Ettekö pidä juutalaisista?

      Juutalaisten puolesta on sanottava se, että Jumala lupasi tuon maan heille. Ei kristityille. Ettekö te sallisi heille tuota vähääkään?

      Tosin eivät kaikki juutalaiset itse ole olleet järin innostuneita muuttamaan sinne. Heillä edelleen näyttää agendoineen pitävän kovin muita kiireitä, täällä gojimien mailla.

      • Koko ajan muuttavat Israeliin.
        Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Koko ajan muuttavat Israeliin.
        Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin.

        "Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin."

        jos näin on, sitten Jumala erehtyi eikä tiedä, mitä me, he kuka lie tietää!

        eli Jumalan väite :)
        on että he sekaantuvat ja kaotavat muiden kansojen sekaan eikä heitä voi tunnistaa!

        Esran, ja Nehemian aikona, 70 vuotta ja monet olivat menettäneet identiteetin eikä tienneet, ketä ja mistä ovat!

        nyt lähes. 2500 vuotta ja KAIKKI tietävät!

        Joten Jumaala erehtyi kun sanoi että he sulautuvat, "kuten mustaherukka-mehu" veteen eikä niitä voi erottaa. eikä havaita.

        no, oletus että, Jumala tietää, niin se merkitsee että ihminen ei tiedä?

        no, oeln vahvasti puolueellinen ja olen samaa mieltä mitä Jumala :)


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Koko ajan muuttavat Israeliin.
        Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin.

        Oli puhe kristityistä


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin."

        jos näin on, sitten Jumala erehtyi eikä tiedä, mitä me, he kuka lie tietää!

        eli Jumalan väite :)
        on että he sekaantuvat ja kaotavat muiden kansojen sekaan eikä heitä voi tunnistaa!

        Esran, ja Nehemian aikona, 70 vuotta ja monet olivat menettäneet identiteetin eikä tienneet, ketä ja mistä ovat!

        nyt lähes. 2500 vuotta ja KAIKKI tietävät!

        Joten Jumaala erehtyi kun sanoi että he sulautuvat, "kuten mustaherukka-mehu" veteen eikä niitä voi erottaa. eikä havaita.

        no, oletus että, Jumala tietää, niin se merkitsee että ihminen ei tiedä?

        no, oeln vahvasti puolueellinen ja olen samaa mieltä mitä Jumala :)

        Mikä erehdys???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli puhe kristityistä

        Niin?


      • Aitolaisten juonia. Olevinaan kaveerataan juutalaisten kanssa mutta samalla yritetään käännytellä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Aitolaisten juonia. Olevinaan kaveerataan juutalaisten kanssa mutta samalla yritetään käännytellä.

        Anteeksi mutta puhutko minusta?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Anteeksi mutta puhutko minusta?

        En puhu. Koeta nyt käsittää, ettei täällä aina puhuta sinusta.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En puhu. Koeta nyt käsittää, ettei täällä aina puhuta sinusta.

        ”Aitolaisten juonia. ”
        Voinet sitten tarkentaa keitä he ovat? 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mikä erehdys???

        eryhdys. eli ihminen väittää että tietää kuka on juutalainen eli Aabrahamin jälkeläinen.

        ei vaan Jumala on sekoittantut heidän kansojen sekaa ja he eivät tiedä, keitä ovat!"

        nyt väärärt juutalaiset, mahdolliesti haamin jälkeläiset, 1 moos 10 ja muut sukuluettelot, ovat osa nyt ole vaa ukrainaa ja sen lähellä olevia ihmisiä.

        kasakat, intiasta, mikä lie pakistan aj kasmir, sieltä he ovat lähteneet, menneet, espanjaa ja sitten ranskaa, saksaa , englamntiin jenkkeihin aj etelä venäjälle, esim puolaan!

        aj heistä sitten lähti eräs joka tahtoi perustaa Isralein valtion , Ugandaa, jos oikein muistan tahi mikä lie afrikan maa!
        mutta englaniin myötä tarjoitui mahdollisuus, mennä Luvatuun maahn.

        Olisiko, Jumala miettinyt mahdollisuutta lähettä Aabrahamin jälkeläiset afrikkaa vaikka oli luvannut heille luvantun maan eli Israelin alueen.

        ihmisten tekoa, väärin juutalaisten, ei Aabrahamin jälkeläisten tekoa.

        mieti, miksi, Jumala LÄHETTÄÄ googin aj sen liittolaiset, Israelin maahan eli haamin jälkeläiset!

        Joten, me emme tiedä, edes minä, kuka lie olen, mitä Jumala tekee ja missä ja koska.

        viitteitä on, esim
        Jumala sanoo
        Minä olen ISRAELIN ISÄ ja Efraim on esikoinen!

        tätä ei ole vielä tapahtunut, jtoen ketkä sitten ovat nyt lkuvatussa maassa johon Jumala lähetää suuren joukon heitä tappamaan?

        Jos eh ovat oikeita, mitä tekee iso enkeli Miikael ?
        daniel 12
        Tulee suokelemaan omiaa kanssaansa eli Aabrahamin siementä.

        eikä enkeli sitten tee oma virkaansa ja suojele kun Jumala lähettää sota joukot sen , israelin ALUEEN niskaan?

        vai, onko Daniel ymmärtänty väärin tahi Miikael!

        eli hes 38 ja 39!
        sama mitä on Haamin suku!
        aj sitten Ison enkelin, minun suokikki, Jumalan Sotaväen pää ja Miikael!

        dan 12
        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        eli seisoo suojana vai pakenee ?

        jso suojana miten sitten 1/3 osaa saa surmansa kun Jumala lähettää sotaväen heiän niskaansa!

        Hes. 38:
        4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.

        onko nyt sekä Jumala itse, sekä iso enkeli, Miikael, puhnut puuta heinä Danielille, ja sitten Jeesus sekä Paavali sitä toistaa?

        tai onko ihmiset itse asialla eikä tiedä?

        Joten edelleen olen Jumalan Puolella!

        aina te eksytte
        Aina !


        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eryhdys. eli ihminen väittää että tietää kuka on juutalainen eli Aabrahamin jälkeläinen.

        ei vaan Jumala on sekoittantut heidän kansojen sekaa ja he eivät tiedä, keitä ovat!"

        nyt väärärt juutalaiset, mahdolliesti haamin jälkeläiset, 1 moos 10 ja muut sukuluettelot, ovat osa nyt ole vaa ukrainaa ja sen lähellä olevia ihmisiä.

        kasakat, intiasta, mikä lie pakistan aj kasmir, sieltä he ovat lähteneet, menneet, espanjaa ja sitten ranskaa, saksaa , englamntiin jenkkeihin aj etelä venäjälle, esim puolaan!

        aj heistä sitten lähti eräs joka tahtoi perustaa Isralein valtion , Ugandaa, jos oikein muistan tahi mikä lie afrikan maa!
        mutta englaniin myötä tarjoitui mahdollisuus, mennä Luvatuun maahn.

        Olisiko, Jumala miettinyt mahdollisuutta lähettä Aabrahamin jälkeläiset afrikkaa vaikka oli luvannut heille luvantun maan eli Israelin alueen.

        ihmisten tekoa, väärin juutalaisten, ei Aabrahamin jälkeläisten tekoa.

        mieti, miksi, Jumala LÄHETTÄÄ googin aj sen liittolaiset, Israelin maahan eli haamin jälkeläiset!

        Joten, me emme tiedä, edes minä, kuka lie olen, mitä Jumala tekee ja missä ja koska.

        viitteitä on, esim
        Jumala sanoo
        Minä olen ISRAELIN ISÄ ja Efraim on esikoinen!

        tätä ei ole vielä tapahtunut, jtoen ketkä sitten ovat nyt lkuvatussa maassa johon Jumala lähetää suuren joukon heitä tappamaan?

        Jos eh ovat oikeita, mitä tekee iso enkeli Miikael ?
        daniel 12
        Tulee suokelemaan omiaa kanssaansa eli Aabrahamin siementä.

        eikä enkeli sitten tee oma virkaansa ja suojele kun Jumala lähettää sota joukot sen , israelin ALUEEN niskaan?

        vai, onko Daniel ymmärtänty väärin tahi Miikael!

        eli hes 38 ja 39!
        sama mitä on Haamin suku!
        aj sitten Ison enkelin, minun suokikki, Jumalan Sotaväen pää ja Miikael!

        dan 12
        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        eli seisoo suojana vai pakenee ?

        jso suojana miten sitten 1/3 osaa saa surmansa kun Jumala lähettää sotaväen heiän niskaansa!

        Hes. 38:
        4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.

        onko nyt sekä Jumala itse, sekä iso enkeli, Miikael, puhnut puuta heinä Danielille, ja sitten Jeesus sekä Paavali sitä toistaa?

        tai onko ihmiset itse asialla eikä tiedä?

        Joten edelleen olen Jumalan Puolella!

        aina te eksytte
        Aina !


        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

        Ei ole mikään erehdys. Juutalaisuus voidaan todentaa DNA:sta.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        ”Aitolaisten juonia. ”
        Voinet sitten tarkentaa keitä he ovat? 😺

        Ymmärrän, että tuollaiselle narsistihäiriöiselle asia on vaikea mutta jos olisin tarkoittanut sinua olisin kirjoittanut "aito_laisen juonia" vaikka siis sinusta nuo sivupersoonasi saattavat tuntua kovinkin todellisilta niin minä en asiaa niin näe.

        Kun kirjoitin "aitolaisten juonia" viittasin tietenkin palstan aitouskovaisten porukkaan ja tässä kohtaa on hyvä taas muistaa, että itse ovat lanseeranneet nimityksen "aitouskova" korostaakseen omaa erinomaisuuttaan eli esimerkiksi minä en ole keksinyt tuota nimitystä.
        Sinun nimimerkkisi taas tarkoittaa käsittääkseni muuta ja viittaa tuohon aitoavio poppooseen.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Koko ajan muuttavat Israeliin.
        Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin.

        Se toinen puolikin voisi muuttaa, jos, etenkin sinne kuulumattomat gojim-maiden "kristityt", eivät veisi heiltä asuntoja ja työpaikkoja.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ei ole mikään erehdys. Juutalaisuus voidaan todentaa DNA:sta.

        Juutalaisuus on uskonto ja kulttuuri.

        Sekaantumalla gojimeihin, alkuperäinen, israelilainen etnisyys on lähestulkoon kadonnut. Se mahd. "juutalainen dna" on kait enemmänkin turkkilaisten sekä ympäryskansojen kasaarien etnisyyttä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ymmärrän, että tuollaiselle narsistihäiriöiselle asia on vaikea mutta jos olisin tarkoittanut sinua olisin kirjoittanut "aito_laisen juonia" vaikka siis sinusta nuo sivupersoonasi saattavat tuntua kovinkin todellisilta niin minä en asiaa niin näe.

        Kun kirjoitin "aitolaisten juonia" viittasin tietenkin palstan aitouskovaisten porukkaan ja tässä kohtaa on hyvä taas muistaa, että itse ovat lanseeranneet nimityksen "aitouskova" korostaakseen omaa erinomaisuuttaan eli esimerkiksi minä en ole keksinyt tuota nimitystä.
        Sinun nimimerkkisi taas tarkoittaa käsittääkseni muuta ja viittaa tuohon aitoavio poppooseen.

        Huomaatko itse miten aggressiiviseksi ja valheisiin turvautuvaksi käyt heti kun argumenttisi loppuvat?

        Vaikea kuvitella sinun olleen tänään nauttimassa Pyhää ehtoollista . 😼


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se toinen puolikin voisi muuttaa, jos, etenkin sinne kuulumattomat gojim-maiden "kristityt", eivät veisi heiltä asuntoja ja työpaikkoja.

        Minulle sopii myös , että somalit ja muut muslimit muuttavat omiin maihinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus on uskonto ja kulttuuri.

        Sekaantumalla gojimeihin, alkuperäinen, israelilainen etnisyys on lähestulkoon kadonnut. Se mahd. "juutalainen dna" on kait enemmänkin turkkilaisten sekä ympäryskansojen kasaarien etnisyyttä.

        Myös niitä. Muuta ainoa pysyvyys on juutalainen perimä.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Huomaatko itse miten aggressiiviseksi ja valheisiin turvautuvaksi käyt heti kun argumenttisi loppuvat?

        Vaikea kuvitella sinun olleen tänään nauttimassa Pyhää ehtoollista . 😼

        Ei tuossa mitään valhetta ole. Narsistista käytöstähän tuollainen on, että kuvittelet aina jotta sinusta puhutaan vaikka tuossakin ihan pelkkä kirjoitusasu kertoo sen, ettei asia ole niin ja puhumattakaan , ettei nimimerkkisi viittaa aitouskoviin ja vaan aitoavio touhuihin.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei tuossa mitään valhetta ole. Narsistista käytöstähän tuollainen on, että kuvittelet aina jotta sinusta puhutaan vaikka tuossakin ihan pelkkä kirjoitusasu kertoo sen, ettei asia ole niin ja puhumattakaan , ettei nimimerkkisi viittaa aitouskoviin ja vaan aitoavio touhuihin.

        Olet siis psykiatri joka tekee diagnooseja s24-palstalla näkemättä potilaita? 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Olet siis psykiatri joka tekee diagnooseja s24-palstalla näkemättä potilaita? 😹

        Ei tarvitse olla psykiatri, että erottaa narsistisen käytöksen sinussa.
        Se kun nimittäin ihan kiljuu sinusta. Tuohon varmasti liittyy muitakin häiriöitä joihin kannattaisikin hakea asiantuntija apua.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei tarvitse olla psykiatri, että erottaa narsistisen käytöksen sinussa.
        Se kun nimittäin ihan kiljuu sinusta. Tuohon varmasti liittyy muitakin häiriöitä joihin kannattaisikin hakea asiantuntija apua.

        Solvaaminen on tosiaan sinun vahvuutesi. Vahinko vain, että teet sillä vain itsestäsi täyden pellen.

        ”Jotta narsistinen persoonallisuus voitaisiin diagnosoida, henkilön on itsensä hakeuduttava tutkimuksiin. Kun oireet havaitaan, lääkäri tekee henkilölle fyysisen sekä lääketieteellisen historian tarkastuksen. Persoonallisuushäiriötä ei tulisi diagnosoida hätiköiden vaan sen tulisi perustua potilaan pitkäaikaiseen tuntemukseen.
        Psykologian tai psykiatrian ammattilaisten tulisi erilaisten haastattelu- ja arviointityökalujen avulla pyrkiä selvittämään potilaan mahdollisia persoonallisuushäiriöitä.”


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Solvaaminen on tosiaan sinun vahvuutesi. Vahinko vain, että teet sillä vain itsestäsi täyden pellen.

        ”Jotta narsistinen persoonallisuus voitaisiin diagnosoida, henkilön on itsensä hakeuduttava tutkimuksiin. Kun oireet havaitaan, lääkäri tekee henkilölle fyysisen sekä lääketieteellisen historian tarkastuksen. Persoonallisuushäiriötä ei tulisi diagnosoida hätiköiden vaan sen tulisi perustua potilaan pitkäaikaiseen tuntemukseen.
        Psykologian tai psykiatrian ammattilaisten tulisi erilaisten haastattelu- ja arviointityökalujen avulla pyrkiä selvittämään potilaan mahdollisia persoonallisuushäiriöitä.”

        Sanoo ihminen joka kuvittelee aina, että hänestä puhutaan :d


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Sanoo ihminen joka kuvittelee aina, että hänestä puhutaan :d

        Voi sinua pientä uhmaikäisiä aikuista miestä.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Voi sinua pientä uhmaikäisiä aikuista miestä.

        Sitten alkaa tuo laatu ja kohta ilmestyy joku sinun kymmenistä anonyymi alter egoista homottelemaan.

        Koettaisit ottaa vaan opiksi ja ymmärtää, ettei tosiaan aina sinusta puhuta.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Sitten alkaa tuo laatu ja kohta ilmestyy joku sinun kymmenistä anonyymi alter egoista homottelemaan.

        Koettaisit ottaa vaan opiksi ja ymmärtää, ettei tosiaan aina sinusta puhuta.

        Älä nyt enempää itseäsi kiusaa. 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Älä nyt enempää itseäsi kiusaa. 😹

        Tuokin kuuluu taudin kuvaan. Tosiaan kuvittelet, että kykenet jotakuta kiusaamaan vaikka tosiasiassa kaikki nauraa sinulle kuin apinalle.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuokin kuuluu taudin kuvaan. Tosiaan kuvittelet, että kykenet jotakuta kiusaamaan vaikka tosiasiassa kaikki nauraa sinulle kuin apinalle.

        Mikä se sinun tautisi sitten on? 😼
        Sekö, että uskovaista leikkimisesi ottaa koville?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Mikä se sinun tautisi sitten on? 😼
        Sekö, että uskovaista leikkimisesi ottaa koville?

        Jahas nyt alat sitten tuolle linjalle. Menisit vaikka sinne minusta väkertämääsi ketjuun itkemään vai onko pakko kaikki ketjut kakkia.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Jahas nyt alat sitten tuolle linjalle. Menisit vaikka sinne minusta väkertämääsi ketjuun itkemään vai onko pakko kaikki ketjut kakkia.

        Totuus on hyvä linja.
        Puhutaan nyt sinusta välillä.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Totuus on hyvä linja.
        Puhutaan nyt sinusta välillä.

        Olet tehnyt kokonaisen ketjun minusta, lähes yksinäsi joten keskustele siellä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Olet tehnyt kokonaisen ketjun minusta, lähes yksinäsi joten keskustele siellä.

        Et sinä sentään niin kiinnostava ole . 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Et sinä sentään niin kiinnostava ole . 😹

        Olet muuten tehnyt joskus aikaisemminkin mutta huvittavinta lienee se, että olet itse niin epäkiinnostava, että jouduit tekemään itsestäsi ketjun :d


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Olet muuten tehnyt joskus aikaisemminkin mutta huvittavinta lienee se, että olet itse niin epäkiinnostava, että jouduit tekemään itsestäsi ketjun :d

        Ilmeisesti pystyt todistamaan väitteesi, ettei mene taas mielikuvituksesi piikkiin? 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Ilmeisesti pystyt todistamaan väitteesi, ettei mene taas mielikuvituksesi piikkiin? 😹

        Jep, ne on molemmat vielä palstalla joten jokainen voi lukea ja asianlaidan todeta.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Jep, ne on molemmat vielä palstalla joten jokainen voi lukea ja asianlaidan todeta.

        Ja ne todisteet, että ovat minun? 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Ja ne todisteet, että ovat minun? 😹

        Kyllä sinun tyylisi tunnetaan.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kyllä sinun tyylisi tunnetaan.

        Argumentointisi on edelleen lapsellista . 😹


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kyllä sinun tyylisi tunnetaan.

        Korjaan;
        ”Argumentointisi” on edelleen lapsellista . 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Korjaan;
        ”Argumentointisi” on edelleen lapsellista . 😹

        Kuten sanoin "tyylisi" tosiaan tunnetaan.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kuten sanoin "tyylisi" tosiaan tunnetaan.

        Määrittele toki se tyylini jos se on ”argumenttisi”.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kuten sanoin "tyylisi" tosiaan tunnetaan.

        Mihin taas pakenit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin taas pakenit?

        Herranen aika sentään rauhoitu. Kävin syömässä ja saunassa.
        Ei täällä tarvitse olla ihan joka hetki vaikka sinä oletkin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Herranen aika sentään rauhoitu. Kävin syömässä ja saunassa.
        Ei täällä tarvitse olla ihan joka hetki vaikka sinä oletkin.

        Sinähän siinä kuumana käyt, kuumakalle! 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän siinä kuumana käyt, kuumakalle! 🤣🤣🤣

        Nyt ei tainnut ihan mennä putkeen.


      • Anonyymi

        Sodoman alueelle kukaan halua


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Koko ajan muuttavat Israeliin.
        Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin.

        Puolet vai koko Hollywood ja siberian väestö ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin."

        jos näin on, sitten Jumala erehtyi eikä tiedä, mitä me, he kuka lie tietää!

        eli Jumalan väite :)
        on että he sekaantuvat ja kaotavat muiden kansojen sekaan eikä heitä voi tunnistaa!

        Esran, ja Nehemian aikona, 70 vuotta ja monet olivat menettäneet identiteetin eikä tienneet, ketä ja mistä ovat!

        nyt lähes. 2500 vuotta ja KAIKKI tietävät!

        Joten Jumaala erehtyi kun sanoi että he sulautuvat, "kuten mustaherukka-mehu" veteen eikä niitä voi erottaa. eikä havaita.

        no, oletus että, Jumala tietää, niin se merkitsee että ihminen ei tiedä?

        no, oeln vahvasti puolueellinen ja olen samaa mieltä mitä Jumala :)

        MESOPOTANIASSA Babylon siellä niitä piileksii syntejään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli puhe kristityistä

        Judeja on hinduina Intiassa gurujen oppilaana


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Aitolaisten juonia. Olevinaan kaveerataan juutalaisten kanssa mutta samalla yritetään käännytellä.

        Kristityksi kääntyminen on parempi juttu kuin kääntyä budhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toinen puolikin voisi muuttaa, jos, etenkin sinne kuulumattomat gojim-maiden "kristityt", eivät veisi heiltä asuntoja ja työpaikkoja.

        Kristitty ei ole mikään helvetin pakana katso juutalaista HINDUA saatana mikä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus on uskonto ja kulttuuri.

        Sekaantumalla gojimeihin, alkuperäinen, israelilainen etnisyys on lähestulkoon kadonnut. Se mahd. "juutalainen dna" on kait enemmänkin turkkilaisten sekä ympäryskansojen kasaarien etnisyyttä.

        Egyptin orjia ne pani ja kleopatroja turha esittää huoraamassa joka paikassa niitä on kurdien kanssa moskeijassa naimassa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Huomaatko itse miten aggressiiviseksi ja valheisiin turvautuvaksi käyt heti kun argumenttisi loppuvat?

        Vaikea kuvitella sinun olleen tänään nauttimassa Pyhää ehtoollista . 😼

        EHTOOLLINEN EI TEE KENESTÄKÄÄN MITÄÄN JÄRJETÖNTÄ VAAN ON MUISTO JEESUKSEN TEOISTA EI IHMISEN.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Minulle sopii myös , että somalit ja muut muslimit muuttavat omiin maihinsa.

        Somaleilla ei ole mitään syytä asua täällä kun on se oma maa. Juutalaiset voi myös muuttaa niin jako mäki tyhjenee ja tapuli.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Myös niitä. Muuta ainoa pysyvyys on juutalainen perimä.

        Judet sai alkunsa arabiasta Egyptistä on käyty panemassa orjia ja midianilaisia.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei tuossa mitään valhetta ole. Narsistista käytöstähän tuollainen on, että kuvittelet aina jotta sinusta puhutaan vaikka tuossakin ihan pelkkä kirjoitusasu kertoo sen, ettei asia ole niin ja puhumattakaan , ettei nimimerkkisi viittaa aitouskoviin ja vaan aitoavio touhuihin.

        Ismaileja syntyy kun muslimeja panee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ismaileja syntyy kun muslimeja panee.

        Niinkö, miten liittyy kommenttiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somaleilla ei ole mitään syytä asua täällä kun on se oma maa. Juutalaiset voi myös muuttaa niin jako mäki tyhjenee ja tapuli.

        Ja suomalaiset maailmalta Suomeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judet sai alkunsa arabiasta Egyptistä on käyty panemassa orjia ja midianilaisia.

        Eivät todellakaan!


      • Anonyymi

        Juutalaiseen nationalismiin kuuluu väite ,että joku Jumala on luvannut maan heille. Kenelle Gaza ja Länsiranta on luvattu ?


      • Anonyymi

        Juu pois vierailta mailta vaan.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Koko ajan muuttavat Israeliin.
        Jo puolet maailman juutalaisista on palannut Israeliin.

        Intian ja Kiinan juutalaiset on lähinnä budhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eryhdys. eli ihminen väittää että tietää kuka on juutalainen eli Aabrahamin jälkeläinen.

        ei vaan Jumala on sekoittantut heidän kansojen sekaa ja he eivät tiedä, keitä ovat!"

        nyt väärärt juutalaiset, mahdolliesti haamin jälkeläiset, 1 moos 10 ja muut sukuluettelot, ovat osa nyt ole vaa ukrainaa ja sen lähellä olevia ihmisiä.

        kasakat, intiasta, mikä lie pakistan aj kasmir, sieltä he ovat lähteneet, menneet, espanjaa ja sitten ranskaa, saksaa , englamntiin jenkkeihin aj etelä venäjälle, esim puolaan!

        aj heistä sitten lähti eräs joka tahtoi perustaa Isralein valtion , Ugandaa, jos oikein muistan tahi mikä lie afrikan maa!
        mutta englaniin myötä tarjoitui mahdollisuus, mennä Luvatuun maahn.

        Olisiko, Jumala miettinyt mahdollisuutta lähettä Aabrahamin jälkeläiset afrikkaa vaikka oli luvannut heille luvantun maan eli Israelin alueen.

        ihmisten tekoa, väärin juutalaisten, ei Aabrahamin jälkeläisten tekoa.

        mieti, miksi, Jumala LÄHETTÄÄ googin aj sen liittolaiset, Israelin maahan eli haamin jälkeläiset!

        Joten, me emme tiedä, edes minä, kuka lie olen, mitä Jumala tekee ja missä ja koska.

        viitteitä on, esim
        Jumala sanoo
        Minä olen ISRAELIN ISÄ ja Efraim on esikoinen!

        tätä ei ole vielä tapahtunut, jtoen ketkä sitten ovat nyt lkuvatussa maassa johon Jumala lähetää suuren joukon heitä tappamaan?

        Jos eh ovat oikeita, mitä tekee iso enkeli Miikael ?
        daniel 12
        Tulee suokelemaan omiaa kanssaansa eli Aabrahamin siementä.

        eikä enkeli sitten tee oma virkaansa ja suojele kun Jumala lähettää sota joukot sen , israelin ALUEEN niskaan?

        vai, onko Daniel ymmärtänty väärin tahi Miikael!

        eli hes 38 ja 39!
        sama mitä on Haamin suku!
        aj sitten Ison enkelin, minun suokikki, Jumalan Sotaväen pää ja Miikael!

        dan 12
        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

        eli seisoo suojana vai pakenee ?

        jso suojana miten sitten 1/3 osaa saa surmansa kun Jumala lähettää sotaväen heiän niskaansa!

        Hes. 38:
        4 Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.

        onko nyt sekä Jumala itse, sekä iso enkeli, Miikael, puhnut puuta heinä Danielille, ja sitten Jeesus sekä Paavali sitä toistaa?

        tai onko ihmiset itse asialla eikä tiedä?

        Joten edelleen olen Jumalan Puolella!

        aina te eksytte
        Aina !


        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

        Naahumin kirja on hyvä vanhassa testamentissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toinen puolikin voisi muuttaa, jos, etenkin sinne kuulumattomat gojim-maiden "kristityt", eivät veisi heiltä asuntoja ja työpaikkoja.

        Rasisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus on uskonto ja kulttuuri.

        Sekaantumalla gojimeihin, alkuperäinen, israelilainen etnisyys on lähestulkoon kadonnut. Se mahd. "juutalainen dna" on kait enemmänkin turkkilaisten sekä ympäryskansojen kasaarien etnisyyttä.

        Viekääs noi Jakomäen judet sinne ....


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Solvaaminen on tosiaan sinun vahvuutesi. Vahinko vain, että teet sillä vain itsestäsi täyden pellen.

        ”Jotta narsistinen persoonallisuus voitaisiin diagnosoida, henkilön on itsensä hakeuduttava tutkimuksiin. Kun oireet havaitaan, lääkäri tekee henkilölle fyysisen sekä lääketieteellisen historian tarkastuksen. Persoonallisuushäiriötä ei tulisi diagnosoida hätiköiden vaan sen tulisi perustua potilaan pitkäaikaiseen tuntemukseen.
        Psykologian tai psykiatrian ammattilaisten tulisi erilaisten haastattelu- ja arviointityökalujen avulla pyrkiä selvittämään potilaan mahdollisia persoonallisuushäiriöitä.”

        Mikä on häiriö se kun kuukautiset on myöhässä 4 kuukautta ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiseen nationalismiin kuuluu väite ,että joku Jumala on luvannut maan heille. Kenelle Gaza ja Länsiranta on luvattu ?

        Joo Ismail itään oli käsky. ITÄÄÄÄÄÄ ITÄ.


    • Anonyymi

      Juutalainen on periaatteessa uskollinen sille maalle, jonka alueella asuu.- Esimerkiksi Iranin juutalaiset ovat hyvin isänmaallista väkeä ja näyttävät keskisormea Netanyahulle joka kerta kun se kyylä kehtaa uhitella itään päin.

      t.
      KTS

      • Anonyymi

        Israel on ainoa kotimaa juutalaisille. Heidät on karkoitettu sinne kaikista lähi-idän maista. Miksi muslimit edelleen huseeraa juutalaisvaltiossa?


      • Anonyymi

        Iran aseistaa venäjää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on ainoa kotimaa juutalaisille. Heidät on karkoitettu sinne kaikista lähi-idän maista. Miksi muslimit edelleen huseeraa juutalaisvaltiossa?

        Juutalaiselle on kunnia-asia palvella kotimaataan missä asuu. Suomenkin juutalaiset ovat enis sijaisesti suomalaisia.

        t.
        KTS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iran aseistaa venäjää !

        "Iran aseistaa venäjää !"

        Jonka johdossa on juutalaisia oligarkkeja.
        :3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Iran aseistaa venäjää !"

        Jonka johdossa on juutalaisia oligarkkeja.
        :3

        Höpöhöpö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiselle on kunnia-asia palvella kotimaataan missä asuu. Suomenkin juutalaiset ovat enis sijaisesti suomalaisia.

        t.
        KTS

        Suomessa on 1 500 juutalaista ja 150 000 muslimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Vähänpä sinäkin tiedät. Esimerkiksi Pääministeri Mišustin on puolijuutalainen, samoin Medvedev ja Putinin vahvn seuraajaehdokas oligarii Sergei Vladilenovitš Kirijenko on täysjude.

        t.
        KTS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sinäkin tiedät. Esimerkiksi Pääministeri Mišustin on puolijuutalainen, samoin Medvedev ja Putinin vahvn seuraajaehdokas oligarii Sergei Vladilenovitš Kirijenko on täysjude.

        t.
        KTS

        Ihan yhtä juutalaisia kuin sinä kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä juutalaisia kuin sinä kristitty.

        No eihän juutalaisista ole hartaita kuin pieni vähemmistö. Enemmistö on ns reformijuutalaisia eli joko ateisteja tai agnostikkoja.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on ainoa kotimaa juutalaisille. Heidät on karkoitettu sinne kaikista lähi-idän maista. Miksi muslimit edelleen huseeraa juutalaisvaltiossa?

        Salomonin synnin tähden, heidät akrkoittettiin pakko siirtolaisuuteen babyloniaa, miköö lie maa nyt, ja miksi
        DAAVIDIN TÄHTI ja sen palvonta oli syy sanoo Jumala !
        esim voit luke tästä, kiljot jumalasta ja sen tähdestä,

        ap.4
        eli luku seitsemän :)
        Ap. t. 7:
        42 Mutta Jumala kääntyi heistä pois ja hylkäsi heidät palvelemaan taivaan sotajoukkoa, niinkuin on kirjoitettu profeettain kirjassa: 'Toitteko te teurasuhreja ja muita uhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te, Israelin heimo?
        43 Ette; vaan te kannoitte Molokin majaa ja Romfa jumalan tähteä, niitä kuvia, jotka te olitte tehneet kumarrettaviksenne. Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin.'

        Mitä sana; sentähden merkitseee?
        mikä sen?
        Daavidin tähden joka nyt koristaa Israelin valtion lippua.

        se oli Mooseksesta lähtien, kauhistus Jumalan edessä ja aina Apostolien tekojen saakaa ja vieläkin.

        onko tästä pahasta nyt sitten tullut hyvä?
        aj hyvästä paha?
        eli taivaan merkit, wastika on Jumalan edessä hvvä, mutta siitä on tehty paha!
        eli lue kalevan miekasta ,seulasista ja otavasta!
        jossa juuri on se wastika!
        Tähdissä jotka Jumala on tehnyt MERKEIKSI!

        Daavidin tähteä Jumala ei ole tehnyt, vaan se oli eräs syy miksi akrkoitettiin babyloniaan..

        nio sama se.

        nyt siellä olessaan, kuninkas (hankala nimi) pakotti 127 maakunnasta, ainao eiopista intiaa asti, heidät asuttamaan Samariaa, mikä on eräs syy miksi juutalaiset, pitävät samarialaisia pahoina, eli pohjois Israelm, ja etälä taas oli juudan aj leevin hallusssa kunten Jumala ilmoitti Salomolle.
        kaksi sinulle, 10 muille.

        nyt pakko siirtolaisuus, 127 maakuntaa, etiopista intiaa, oli mentävä israelin alueelle!
        aj siellä ovat olleet, ja leeviläisiä pappekja pakotettiin heitä opettamaan kuinka sen maan Jumalaa tulee palvella.

        eli KÄÄNNYNNÄISIÄ ,ei Aabrahamin jälkeläisiä!

        ja sama on nyt, kukaaan, paitsi Jumala ei tiedä!
        en edes minä, kuka lie olen!

        Joten lähi-idän maat, tosin ovat Aabrahamin kotimaata, mutta ei Aabrahamin jälkeläsiä, ei iisak ja Jaakob.
        siellä on jossain Is,mael,. en tiedä missä, mutta ei heistä saa muuta kuin käännynnäisiä.

        samaa itkee esra ka nehemia josta JEremia sanoo että oppinmeiden valhekynä! on jotain kirjoittanut.

        Joten uskon enemmän JEremiaa kuin esraa ja nehemiaa jotak etsivät omaa kunniaa ja pakottivat kansan tekemää heidän kunniaksi juhlan!

        no sa,a se.

        Oikea Israel on ja sen ESIKOINEN on erraim.

        aina te eksytty
        Aina!

        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän juutalaisista ole hartaita kuin pieni vähemmistö. Enemmistö on ns reformijuutalaisia eli joko ateisteja tai agnostikkoja.,

        Mutta lähetystyön kannalta nämä maallistuneet juutalaiset ovat useimmiten parhaita kohteita evankeliumille, koska heillä ei ole konservatiivien ja ortodoksien kielteisiä ennakkoluuloja Jeesukeen liittyen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sinäkin tiedät. Esimerkiksi Pääministeri Mišustin on puolijuutalainen, samoin Medvedev ja Putinin vahvn seuraajaehdokas oligarii Sergei Vladilenovitš Kirijenko on täysjude.

        t.
        KTS

        Venäjä on maailman suurin juutalaisvaltio= siellä on asunut valtaosa maailman juutalaisväestöstä.

        Stalinhan ystävällisesti lahjoitti juutalaisille tietyn oblastin eli maa-alan omaksi hallintoalueeksi (Jevrejskaja oblastj), mutta se sijaitsi kaukana, Kiinan rajoilla, eikä oikein kelvannut juutalaisille. Nykyään siellä elää muitakin kuin juutalaisia.

        Israelin taas perustivat pääasiassa Venäjältä / NL:sta Palestiinaan muuttaneet sosialistit / kommunistit.

        Pres. Medvedevin vaimo taas on ollut tukemassa, anonut ja kerännyt varoja NL:n kommunistien tuhoamien, kristillisten kirkkojen korjaustöille, mm. Venäjän laivaston katedraali Kronstadtin Merikirkko. Olen käynyt pari kertaa. Komea kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Iran aseistaa venäjää !"

        Jonka johdossa on juutalaisia oligarkkeja.
        :3

        "Jonka johdossa on juutalaisia oligarkkeja."

        Putin on 99.99% mahdollisuudella, Suomalaisen miehen jälkeläinen eli Suomalainen!
        ja sitten mahdollisesti Efraimin tahi Iskarsin jälkeläinen eli Aabrahamin jälkeläinen!

        kasakat, eli ukrain taas on haamin jälkeläinen!
        eli ei Aabrahamin vaan käännynnäinen!
        kuten lähes koko israelin aluueelal ole kansa!
        sitä vastoin esim SUomalainen, on 99.99999% varmuudella, ei samaa kansaa ja heimoa mitä kaikki muut maailman kansat ja heimot // suvut ovat.
        me olemme jotain omitusita, voit lukea sitä mistä tahansa oikeasta tiede julkaisusta, esim
        Kiinasta!

        heKIN ovat kiinnostuneita, meistä.

        no sama se.
        Putin on 99.99% varmuudella Suomalainen!
        eli isien keenit velvoittaa.

        älä kiroa isääsi sanoo Jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä on maailman suurin juutalaisvaltio= siellä on asunut valtaosa maailman juutalaisväestöstä.

        Stalinhan ystävällisesti lahjoitti juutalaisille tietyn oblastin eli maa-alan omaksi hallintoalueeksi (Jevrejskaja oblastj), mutta se sijaitsi kaukana, Kiinan rajoilla, eikä oikein kelvannut juutalaisille. Nykyään siellä elää muitakin kuin juutalaisia.

        Israelin taas perustivat pääasiassa Venäjältä / NL:sta Palestiinaan muuttaneet sosialistit / kommunistit.

        Pres. Medvedevin vaimo taas on ollut tukemassa, anonut ja kerännyt varoja NL:n kommunistien tuhoamien, kristillisten kirkkojen korjaustöille, mm. Venäjän laivaston katedraali Kronstadtin Merikirkko. Olen käynyt pari kertaa. Komea kirkko.

        Vai on juutalaiset nyt Venäjän paha. 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiselle on kunnia-asia palvella kotimaataan missä asuu. Suomenkin juutalaiset ovat enis sijaisesti suomalaisia.

        t.
        KTS

        hhmm, Herran sotilas, KTS :)
        ilo nähdä nimimerkillä sinut.
        no kuten aina, lähes aina en ole samaa mieltä mutta, hyvää tietoa olet antanut.

        joten Herra, Jumala Kaikkivaltias, olkoon kanssasi ja antakoon sinulle rauahn aj pelastuksen:
        Jeesuksen kautta aj avulla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hhmm, Herran sotilas, KTS :)
        ilo nähdä nimimerkillä sinut.
        no kuten aina, lähes aina en ole samaa mieltä mutta, hyvää tietoa olet antanut.

        joten Herra, Jumala Kaikkivaltias, olkoon kanssasi ja antakoon sinulle rauahn aj pelastuksen:
        Jeesuksen kautta aj avulla :)

        Hyvää ironiaa. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää ironiaa. 🤣

        ei tämä ole ironiaa, jos sen oikein ymmärrän, tässä tilanteessa.

        Kts. on tieto-viisas ja lukenut aj tutkinut,

        joten, hän, KTS:kykenee jos tahtoo keskustella ja perustella, mitä sanoo aj tarvittaessa antaa linkit, joista voi tarkista.

        tosin kuin mionet, huutajat, jotka tarketuvat, opettajiin joita eivät edes tunne!

        hhmm, miten sait tämä hymiön tähän ?
        :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei tämä ole ironiaa, jos sen oikein ymmärrän, tässä tilanteessa.

        Kts. on tieto-viisas ja lukenut aj tutkinut,

        joten, hän, KTS:kykenee jos tahtoo keskustella ja perustella, mitä sanoo aj tarvittaessa antaa linkit, joista voi tarkista.

        tosin kuin mionet, huutajat, jotka tarketuvat, opettajiin joita eivät edes tunne!

        hhmm, miten sait tämä hymiön tähän ?
        :)

        🤣🤣🤣🤣🤣 lopeta jo, tulee pissa housuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on juutalaiset nyt Venäjän paha. 🤣🤣🤣🤣

        Tuo on sinun ajatuksesi.
        Itse en kirjoittanut mitään tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiselle on kunnia-asia palvella kotimaataan missä asuu. Suomenkin juutalaiset ovat enis sijaisesti suomalaisia.

        t.
        KTS

        Eikö ole varastaa täältä vie Venäjälle Viroon ja Israeliin arabit varastaa vie Arabiaan Prahaan turkkiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Iran aseistaa venäjää !"

        Jonka johdossa on juutalaisia oligarkkeja.
        :3

        Iranilaiset miehittää itäsaksaa toverit .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on 1 500 juutalaista ja 150 000 muslimia.

        Wikipedia Suomen tataarit . Wikipedia Suomen juutalaiset Wikipedia slaavit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sinäkin tiedät. Esimerkiksi Pääministeri Mišustin on puolijuutalainen, samoin Medvedev ja Putinin vahvn seuraajaehdokas oligarii Sergei Vladilenovitš Kirijenko on täysjude.

        t.
        KTS

        Wikipedia kasakat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salomonin synnin tähden, heidät akrkoittettiin pakko siirtolaisuuteen babyloniaa, miköö lie maa nyt, ja miksi
        DAAVIDIN TÄHTI ja sen palvonta oli syy sanoo Jumala !
        esim voit luke tästä, kiljot jumalasta ja sen tähdestä,

        ap.4
        eli luku seitsemän :)
        Ap. t. 7:
        42 Mutta Jumala kääntyi heistä pois ja hylkäsi heidät palvelemaan taivaan sotajoukkoa, niinkuin on kirjoitettu profeettain kirjassa: 'Toitteko te teurasuhreja ja muita uhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te, Israelin heimo?
        43 Ette; vaan te kannoitte Molokin majaa ja Romfa jumalan tähteä, niitä kuvia, jotka te olitte tehneet kumarrettaviksenne. Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin.'

        Mitä sana; sentähden merkitseee?
        mikä sen?
        Daavidin tähden joka nyt koristaa Israelin valtion lippua.

        se oli Mooseksesta lähtien, kauhistus Jumalan edessä ja aina Apostolien tekojen saakaa ja vieläkin.

        onko tästä pahasta nyt sitten tullut hyvä?
        aj hyvästä paha?
        eli taivaan merkit, wastika on Jumalan edessä hvvä, mutta siitä on tehty paha!
        eli lue kalevan miekasta ,seulasista ja otavasta!
        jossa juuri on se wastika!
        Tähdissä jotka Jumala on tehnyt MERKEIKSI!

        Daavidin tähteä Jumala ei ole tehnyt, vaan se oli eräs syy miksi akrkoitettiin babyloniaan..

        nio sama se.

        nyt siellä olessaan, kuninkas (hankala nimi) pakotti 127 maakunnasta, ainao eiopista intiaa asti, heidät asuttamaan Samariaa, mikä on eräs syy miksi juutalaiset, pitävät samarialaisia pahoina, eli pohjois Israelm, ja etälä taas oli juudan aj leevin hallusssa kunten Jumala ilmoitti Salomolle.
        kaksi sinulle, 10 muille.

        nyt pakko siirtolaisuus, 127 maakuntaa, etiopista intiaa, oli mentävä israelin alueelle!
        aj siellä ovat olleet, ja leeviläisiä pappekja pakotettiin heitä opettamaan kuinka sen maan Jumalaa tulee palvella.

        eli KÄÄNNYNNÄISIÄ ,ei Aabrahamin jälkeläisiä!

        ja sama on nyt, kukaaan, paitsi Jumala ei tiedä!
        en edes minä, kuka lie olen!

        Joten lähi-idän maat, tosin ovat Aabrahamin kotimaata, mutta ei Aabrahamin jälkeläsiä, ei iisak ja Jaakob.
        siellä on jossain Is,mael,. en tiedä missä, mutta ei heistä saa muuta kuin käännynnäisiä.

        samaa itkee esra ka nehemia josta JEremia sanoo että oppinmeiden valhekynä! on jotain kirjoittanut.

        Joten uskon enemmän JEremiaa kuin esraa ja nehemiaa jotak etsivät omaa kunniaa ja pakottivat kansan tekemää heidän kunniaksi juhlan!

        no sa,a se.

        Oikea Israel on ja sen ESIKOINEN on erraim.

        aina te eksytty
        Aina!

        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

        Salomohan sekosi hulluksi asti kuoli . Pani kleopatroja rakensi Egyptin jumalille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta lähetystyön kannalta nämä maallistuneet juutalaiset ovat useimmiten parhaita kohteita evankeliumille, koska heillä ei ole konservatiivien ja ortodoksien kielteisiä ennakkoluuloja Jeesukeen liittyen.

        Hei oikeesti onko musta otsakotelo pedon merkki ? Hellareissa kysellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä on maailman suurin juutalaisvaltio= siellä on asunut valtaosa maailman juutalaisväestöstä.

        Stalinhan ystävällisesti lahjoitti juutalaisille tietyn oblastin eli maa-alan omaksi hallintoalueeksi (Jevrejskaja oblastj), mutta se sijaitsi kaukana, Kiinan rajoilla, eikä oikein kelvannut juutalaisille. Nykyään siellä elää muitakin kuin juutalaisia.

        Israelin taas perustivat pääasiassa Venäjältä / NL:sta Palestiinaan muuttaneet sosialistit / kommunistit.

        Pres. Medvedevin vaimo taas on ollut tukemassa, anonut ja kerännyt varoja NL:n kommunistien tuhoamien, kristillisten kirkkojen korjaustöille, mm. Venäjän laivaston katedraali Kronstadtin Merikirkko. Olen käynyt pari kertaa. Komea kirkko.

        On jaltalla juutalaisia heitä joku auttanut muuttamaan Israeliin sieltä erikoisesti nyt. Pääseekö sieltä vielä ehkä turkin kautta pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on juutalaiset nyt Venäjän paha. 🤣🤣🤣🤣

        On se niitä ihmiskauppiaita ollutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sinäkin tiedät. Esimerkiksi Pääministeri Mišustin on puolijuutalainen, samoin Medvedev ja Putinin vahvn seuraajaehdokas oligarii Sergei Vladilenovitš Kirijenko on täysjude.

        t.
        KTS

        Moskovan juutalaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä on maailman suurin juutalaisvaltio= siellä on asunut valtaosa maailman juutalaisväestöstä.

        Stalinhan ystävällisesti lahjoitti juutalaisille tietyn oblastin eli maa-alan omaksi hallintoalueeksi (Jevrejskaja oblastj), mutta se sijaitsi kaukana, Kiinan rajoilla, eikä oikein kelvannut juutalaisille. Nykyään siellä elää muitakin kuin juutalaisia.

        Israelin taas perustivat pääasiassa Venäjältä / NL:sta Palestiinaan muuttaneet sosialistit / kommunistit.

        Pres. Medvedevin vaimo taas on ollut tukemassa, anonut ja kerännyt varoja NL:n kommunistien tuhoamien, kristillisten kirkkojen korjaustöille, mm. Venäjän laivaston katedraali Kronstadtin Merikirkko. Olen käynyt pari kertaa. Komea kirkko.

        Kommunistit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on juutalaiset nyt Venäjän paha. 🤣🤣🤣🤣

        Mitä siinä hirnut. Juutalaiset kielsi Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei oikeesti onko musta otsakotelo pedon merkki ? Hellareissa kysellään.

        666


    • Anonyymi

      Niin se on kuten Jeesus sanoi. Ei montaa löydy kun tulee takasin.

    • Anonyymi

      Ootko varma?
      Toisaalta vähäisestä sinapin siemenestä kasvaa suuri kasvi.
      Jaksaa odottaa 🕎➡️✝️🙏

      • Anonyymi

        Tuhat vuotta on yksi päivä Jeesukselle taivaassa 🙏🙏🙏


      • Anonyymi

        Oota vaan. Joka päivä tuhansia juutalaisia kaatuu helvettiin. Toki miljoonia kristittyjä samalla ohessa.
        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oota vaan. Joka päivä tuhansia juutalaisia kaatuu helvettiin. Toki miljoonia kristittyjä samalla ohessa.
        :D

        Entä ateistit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oota vaan. Joka päivä tuhansia juutalaisia kaatuu helvettiin. Toki miljoonia kristittyjä samalla ohessa.
        :D

        Aivan päinvastoin!
        Sinapin väkevä voima tulee voittamaan siansyöjien sielut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ateistit ?

        Sisältyvät em ryhmiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan päinvastoin!
        Sinapin väkevä voima tulee voittamaan siansyöjien sielut.

        Ne saastansyöjä kristityt 🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisältyvät em ryhmiin

        Joulunpäivän saastansyöjän sekoilua.🤢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulunpäivän saastansyöjän sekoilua.🤢

        PERKELE SE EI OLE MIES EIKÄ MIKÄÄN JOKA EI KINKKUA SYÖ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oota vaan. Joka päivä tuhansia juutalaisia kaatuu helvettiin. Toki miljoonia kristittyjä samalla ohessa.
        :D

        Moskeijassa niitä katoaa kadotukseen. Ja budhasta. Huumeissa. Mutta judeja asuu Egyptissä kyllä ne nai muslimeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne saastansyöjä kristityt 🤮

        JUUTALAISET KASVATTAA SIKOJA MYYNTIIN TOTUUS MYÖS HEVOSEN LIHAA


      • Anonyymi

        Sinapin siemen on VERTAUS miten Jeesus Messiaan uusi kansa kasvoi ja on näin suuri Jeesuksen uskoisten usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan päinvastoin!
        Sinapin väkevä voima tulee voittamaan siansyöjien sielut.

        🐷🐽🐷🐷🐷🐽🐽 IHAN SAMA MITÄ OINASTA PUKKIA SYÖT KUN SIELUSI PELASTUU JEESUKSEN KAUTTA EI RUOKIEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulunpäivän saastansyöjän sekoilua.🤢

        Ortodokskirkoissa on aina syöty lammasta peuraa sikaa fasaaneja ja luterilaiset syö nautaa eli lehmää ja lammasta vasikoita ja possua sekä kalaa. Mutta koska kaikki mitä syöt ULOSTUU niin ihan sama. PELASTUKSESSA ei tutkita suolistoa tai mahalaukun peräsuolen sisältöä eikä missä peräsuolessa olet liottanut sukupuolitautista ympärileikattua mulkkuasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUUTALAISET KASVATTAA SIKOJA MYYNTIIN TOTUUS MYÖS HEVOSEN LIHAA

        Judet kasvattaa villisikoja ja myy niitä sekä tryffeli possuja. Judet myy kaikkea puujauhoja ja varastettuja koiria. Koira on saastainen eläin hei.


    • Anonyymi

      Nyt olen ansainnut tuoretta kahvia :)

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Mistä saa TUORETTA KAHVIA kaupoissa vain kuivaa purua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa TUORETTA KAHVIA kaupoissa vain kuivaa purua.

        Pavuista, jotka on itse jauhettu :)
        Papuja voi monissa kaupoissa, varsinkin erikois-liikkeissä, esim Helsingissä, Hakaniemen halli, itse jauhaa tahi myyjä.
        Nyt juuri jauhettu on kuin "sipuli", kuten tiedät, että jso sipuli on muutaman tunnin vanhaa :) niin sen paras aineosa on mahdollisesti jo haitunut pois.
        eli es itkettävä osa joka lähetee ajan kanssa pois.

        Nyt jos itse jauhaa on se juuri täysin tuoretta, kahvi-myllyjä, saa sekä käsi-mylly ja sähkö-mylly.
        joten jopa alle satasella saa, ihan hyvän ja lisää rahaa laittaessa tulee sitten laatua mukaan enemmän.

        se että, se on lähes samanhintaista kuin esim Pauligin omat, "perinteiset" jo jauhetut kahvi paketit, on vielä, ihmeteltävää.

        nyt kuitenkin se on huomattavasti parempaa, kaikin tavoin kun on juuri jauhettua ja monessa koneessa on valinta sen jauhatuksen karkeudesta/hienoudesta.

        Itse teen jopa pannu kahvia :)

        Joten kannattaa hankkia testata, ja jos on mieluista, niin sitten ostaa omat laitteet.

        lähes kaikki kaupat myyvät kahvi-papuja! ja monet isommat just sitten sen jauhaa :)


    • Anonyymi

      Syövätkö piispamme sikaa?
      Syövät 🐷
      Jeesus ei syönyt! 🙏

      • Jeesus on juutalainen , piispamme eivät.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen , piispamme eivät.

        Sika on saastaista Jumalalle ja juutalaisille edelleen.
        Paavali eksytti pakanat! 👺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika on saastaista Jumalalle ja juutalaisille edelleen.
        Paavali eksytti pakanat! 👺

        Ei sika ole Jumalalle sen saastaisempi kuin mikään muukaan eläin.


      • Anonyymi

        Jeesus ei myöskään ole täällä vaan taivaassa pöpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika on saastaista Jumalalle ja juutalaisille edelleen.
        Paavali eksytti pakanat! 👺

        ÄLÄ SINÄ SANO EPÄPYHÄKSI MITÄÄN MINKÄ JEESUS ON PYHITTÄNYT ÄÄLIÖ.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen , piispamme eivät.

        Hullu juutalaismies on teillä jumalana ?


      • Anonyymi

        Judet syö kaneja Jahve ei syö.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen , piispamme eivät.

        Juutalaiset tappoi juutalaisen Jahve Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika on saastaista Jumalalle ja juutalaisille edelleen.
        Paavali eksytti pakanat! 👺

        ANNAT SAASTAISEN KOIRAN NUOLLA NAAMAASI.


    • Anonyymi

      Israel on juutalaisten maa. Juutalaisesta voi tulla messiaaninen juutalainen. Israelia ei ole koskaan luvattu pakanakansoille.

      • Anonyymi

        Tappoivat alkuperäisasukkaat.
        🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappoivat alkuperäisasukkaat.
        🙏

        Olisivat lähteneet sovinnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisivat lähteneet sovinnolla.

        Manan majoille ✝️✝️✝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manan majoille ✝️✝️✝️

        Öhh
        Manan majoille 🕎🕎🕎


      • Anonyymi

        Kristus on messias tollo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on messias tollo.

        Tollo Messias on voideltu kalliilla hiusvoiteella.


      • Anonyymi

        YHWH antoi maat muille koska juutalaiset oli langennut pois armosta.


    • Palestiina palestiinalaisille!

      HYVÄ!
      \O/

      • Anonyymi

        USA intiaaneille!

        HYVÄ!

        (⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠)⁠❤


      • Anonyymi

        Mitkä ne Palestiinan valtion rajat ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ne Palestiinan valtion rajat ovat?

        Kysy Allahilta! 😸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA intiaaneille!

        HYVÄ!

        (⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠)⁠❤

        Destroy European ✝️✝️


      • Anonyymi

        Arabien alue on Egyptissä Arabiassa ne maat siellä Ismail pani esauta eikun Esau ismaileja ja Esteri nai sulttaania on siellä paneskeltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA intiaaneille!

        HYVÄ!

        (⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠)⁠❤

        Venäläiset miehitti Alaskaa ennen kuin myi sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ne Palestiinan valtion rajat ovat?

        MUSLIMIEN TEMPPELI ON TEMPPELIVUORELLA JOS ET NYT PERKELE JO TAJUA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUSLIMIEN TEMPPELI ON TEMPPELIVUORELLA JOS ET NYT PERKELE JO TAJUA.

        Shalom.
        Kyllä se puretaan, kun Jumala päättää.
        🕎🕎🕎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shalom.
        Kyllä se puretaan, kun Jumala päättää.
        🕎🕎🕎

        Ei pureta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA intiaaneille!

        HYVÄ!

        (⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠)⁠❤

        Suomi oli alunperin saamelainen , jopa nimi "suomi" tulee saamesta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA intiaaneille!

        HYVÄ!

        (⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠)⁠❤

        Intiaanit ja arabit kuuluu Arabiaan itään. Hagar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shalom.
        Kyllä se puretaan, kun Jumala päättää.
        🕎🕎🕎

        Tai sitten YHWH lyö taas salamalla heittää koko porukan Babylonian mesopotaniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi oli alunperin saamelainen , jopa nimi "suomi" tulee saamesta..

        Viroksi soome .


    • Niin, ketkä siis haluavat käännyttää niin juutalaisia kuin muslimeja (joita on enemmän kuin kristittyjä) Israelissa?

      Tässä hyvä tiivistelmä:
      ”Juutalaisessa ajattelussa päälinjat ovat, a) maallinen ajattelu, b) Israelin valtioon kielteisesti suhtautuvat uskonnolliset ääriryhmät, c) kabbalistiset ajatussuunnat ja d) rabbinistinen ajattelu.”
      ”Ei-juutalaisilla suhtautuminen Israeliin ja juutalaisiin ilmenee a) antisemitismina, b) neutraalina ajatteluna ja c) Israel- ystävyyttä korostavana kristillisyytenä. Viimemainittu jakautuu pääosin: a) helluntailainen dispensationalismi b) kalvininistinen dispensationalismi ja c) muut Israeliin positiivisesti suhtautuvat ei-dispensationalistiset kristityt ja ei-kristityt ryhmät.”

      ”Kristilliselle sionismille tyypillinen uskomus on, että juutalaisten kokoaminen Israeliin on edellytyksenä Jeesuksen toiselle tulemiselle. Monien protestanttisten kirkkojen piirissä on uskonpuhdistuksesta asti ollut yleinen käsitys, että kristittyjen tulee aktiivisesti tukea juutalaisten paluuta Israeliin ja heidän kääntymistään kristityiksi.”

      ”Muut kristilliset ja sekulaarit juutalaiseen kansaan ja Israelin valtioon positiivisesti suhtautuvat tahot, jotka eivät ole dispensionalisteja tai kristittyjä sionisteja, korostavat aitoa rakkautta juutalaista kansaa ja Israelin valtiota kohtaan ilman erityisiä piilotettuja tai muita agendoja ja uskomuksia.”
      Shalom -lehden pääkirjoitus lokakuu 2019

      • Anonyymi

        Käännyttiin Jeesus juutalaisia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käännyttiin Jeesus juutalaisia?

        Ei siinä mielessä, missä jotkut kristityt käännyttävät nyt juutalaisia.


      • Anonyymi

        Eksyttää ihmisiä pois pelastajasta. Myy rahasta uskontoa.


    • Anonyymi

      Nykyjuutalaiset ovat väärän värisiä auringon paahteiseen Israeliin.
      Ihosyövät tappais jos eivät pukeutuisi kunnolla ja UV kasvorasvalla suojaisi itseään.
      Eurooppalainen veri on pilannut geenit joita tarvitaan niin etelässä.
      Ja nenätkään eivät ole kuin pari tuhatta vuotta sitten olivat hiekkapölyyn sopeutuneina.

      • Anonyymi

        Etiopian judet on ruskeita.


    • Anonyymi

      Promillet lisääntyy kun vaihtaa kaljan kirkkaaseen viinaan.

    • Anonyymi

      Aloittajalla faktat hukassa. Israelissa on kristittyjä 2 % väestöstä. Aloittaja on ilmeisesti suvaitsevainen trolli joka haluaa keskustella asioista joista ei oikeasti ole edes kiinnostunut.

      • Anonyymi

        Kauheasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheasti

        Kauheasti tai ei mutta faktat on helppo tarkistaa, joten aloittaja on laiska suvaitsevainen. Sellaisia on täällä aika paljon.


    • Anonyymi

      Harmi kun Aatu ja pojat ovat jo mananmajoilla. Heillä voisi olla hyviä ideoita.

      • Anonyymi

        Judet ei saa varastaa- mooses


    • Israeliin tai Israelista tulee kristittyjä kun aika ja hetki on.
      Ei mene kauaa.

      • Kuka siis tulee käännyttämään juutalaiset toiseen uskontoon?


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        Kuka siis tulee käännyttämään juutalaiset toiseen uskontoon?

        Ei kukaan ihminen.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Kuka siis tulee käännyttämään juutalaiset toiseen uskontoon?

        Uskomaan Jeesukseen.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Ei kukaan ihminen.

        Jahas, ei varmaan pitkään aikaan. Eivät juutalaiset ole kovin innostuneita luopumaan uskonnostaan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Jahas, ei varmaan pitkään aikaan. Eivät juutalaiset ole kovin innostuneita luopumaan uskonnostaan.

        Ei ole mitään kahta eri uskontoa, vaan ainoastaan eri liitot.

        Raamatun mukaan vain osa pelastuu juutalaisista. Ja muistakin ihmisistä pienempi osa, Jeesuksen lauma on "piskuinen lauma" ja "harva löytää kaidan tien", sanoo Raamattu. Yhteensä kuitenkin on lukematon joukko pelastuneita, kun huomioidaan kaikkina aikoina pelastuneet ihmiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään kahta eri uskontoa, vaan ainoastaan eri liitot.

        Raamatun mukaan vain osa pelastuu juutalaisista. Ja muistakin ihmisistä pienempi osa, Jeesuksen lauma on "piskuinen lauma" ja "harva löytää kaidan tien", sanoo Raamattu. Yhteensä kuitenkin on lukematon joukko pelastuneita, kun huomioidaan kaikkina aikoina pelastuneet ihmiset.

        Kyllä ne ovat kaksi eri uskontoa. Etenkin juutalaiset ovat sitä mieltä.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        Jahas, ei varmaan pitkään aikaan. Eivät juutalaiset ole kovin innostuneita luopumaan uskonnostaan.

        Sen tekee Jumala.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sen tekee Jumala.

        Jättäkää edes juutalaiset rauhaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää edes juutalaiset rauhaan.

        Juutalaisten jäännös se osa mikä on Jumalalla muistissa ja suojassa .
        Ne juutalaiset liittyy kohta Kristittyjen joukkoon .
        He tulevat osaksi Kristuksen ruumista ja taivaallista joukkoa.
        Sitten evankeliumi julistetaan loppuun ja pian saapuu Kuningas.
        Jeesuksen tulo on ovella.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Juutalaisten jäännös se osa mikä on Jumalalla muistissa ja suojassa .
        Ne juutalaiset liittyy kohta Kristittyjen joukkoon .
        He tulevat osaksi Kristuksen ruumista ja taivaallista joukkoa.
        Sitten evankeliumi julistetaan loppuun ja pian saapuu Kuningas.
        Jeesuksen tulo on ovella.

        Juutalaisia on yritetty käännyttää pitkin historiaa ja huonolla menestyksellä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Juutalaisia on yritetty käännyttää pitkin historiaa ja huonolla menestyksellä.

        Tämä ei ole käännyttämistä tämä on lupauksesta Jumalalta.
        Se tapahtuu. Se on täysin varma asia.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Tämä ei ole käännyttämistä tämä on lupauksesta Jumalalta.
        Se tapahtuu. Se on täysin varma asia.

        Juutalaiset taitaa viitata tuolle kintaalla.


      • Anonyymi

        Islam tulee voittamaan kristinuskon !!!!


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sen tekee Jumala.

        Jumala on arabiaksi ALLAH


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Juutalaisia on yritetty käännyttää pitkin historiaa ja huonolla menestyksellä.

        Montakos ristiretkeä sinne on tehty ?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Juutalaiset taitaa viitata tuolle kintaalla.

        Suuri osa juutalaisista kyllä , mutta ne ,jotka ovat olleet kirjoitettuna jo tuhansia vuosia elämänkirjaan se jäännös.Se pelastuu eli ottaa vastaan Kristuksen.
        Se tapahtuu.
        Se on ennalta selvästi ilmoitettu.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Juutalaisten jäännös se osa mikä on Jumalalla muistissa ja suojassa .
        Ne juutalaiset liittyy kohta Kristittyjen joukkoon .
        He tulevat osaksi Kristuksen ruumista ja taivaallista joukkoa.
        Sitten evankeliumi julistetaan loppuun ja pian saapuu Kuningas.
        Jeesuksen tulo on ovella.

        Edustat siis dispensationalismia, joka on fundamentalistien suomeen tuomaa uutta oppia.
        Mutta saahan sitä uskoa.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        Edustat siis dispensationalismia, joka on fundamentalistien suomeen tuomaa uutta oppia.
        Mutta saahan sitä uskoa.

        Se lukee selvästi raamatussa ja monin eri kohdin .


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Edustat siis dispensationalismia, joka on fundamentalistien suomeen tuomaa uutta oppia.
        Mutta saahan sitä uskoa.

        Onko Raamattu jotain dispensatioalismia jos se kertoo juutalaisten pelastumisesta lopun aikana:
        Room 11
        "Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut"
        "Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
        "Siionista on tuleva pelastaja,"

        Mummonmuorin mielestä kaikki sellainen, josta Luther ei tiennyt mitään, on fundamentalismia ja uutta oppia.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Juutalaisia on yritetty käännyttää pitkin historiaa ja huonolla menestyksellä.

        >> Juutalaisia on yritetty käännyttää pitkin historiaa ja huonolla menestyksellä. <<

        Israelin Jumala yrittää käännyttää luopunutta omaisuuskansaansa Messiaansa puoleen. Oliko Jumalan toiminnassa ehkä jotain moitittavaa sinun mielestäsi...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Juutalaisia on yritetty käännyttää pitkin historiaa ja huonolla menestyksellä. <<

        Israelin Jumala yrittää käännyttää luopunutta omaisuuskansaansa Messiaansa puoleen. Oliko Jumalan toiminnassa ehkä jotain moitittavaa sinun mielestäsi...?

        Ei ole Jumalan toiminnassa moitittavaa.
        Ihmisten kylläkin ...aina...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Raamattu jotain dispensatioalismia jos se kertoo juutalaisten pelastumisesta lopun aikana:
        Room 11
        "Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut"
        "Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
        "Siionista on tuleva pelastaja,"

        Mummonmuorin mielestä kaikki sellainen, josta Luther ei tiennyt mitään, on fundamentalismia ja uutta oppia.

        ”Mummonmuorin mielestä kaikki sellainen, josta Luther ei tiennyt mitään, on fundamentalismia ja uutta oppia.”

        :D On se hyvä tuntea kristinuskon historiaa, jotta ymmärtää tämänkin asian.
        Oikeastaan asia oli siten, että Luther yritti innokkaasti käännyttää juutalaisia ja poltti totaalisesti hihansa, kun juutalaiset eivät halunneetkaan luopua omasta uskonnostaan.
        Vähän samoilla linjoilla ovat dispensionalistit, vaikkakin peitotummin.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mummonmuorin mielestä kaikki sellainen, josta Luther ei tiennyt mitään, on fundamentalismia ja uutta oppia.”

        :D On se hyvä tuntea kristinuskon historiaa, jotta ymmärtää tämänkin asian.
        Oikeastaan asia oli siten, että Luther yritti innokkaasti käännyttää juutalaisia ja poltti totaalisesti hihansa, kun juutalaiset eivät halunneetkaan luopua omasta uskonnostaan.
        Vähän samoilla linjoilla ovat dispensionalistit, vaikkakin peitotummin.

        Siinä se onkin jos osaa historian ja tuntee kirjoitukset niin tietää , mitä tarkoittaa tuo Israelin osan kääntyminen Kristityiksi.
        Messiaaninen.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Siinä se onkin jos osaa historian ja tuntee kirjoitukset niin tietää , mitä tarkoittaa tuo Israelin osan kääntyminen Kristityiksi.
        Messiaaninen.

        "...ja tuntee kirjoitukset..."

        Eiköhän kyse ole siitä, miten joskus 1900 luvun alussa alettiin tekemään tällaisia tulkintoja.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        "...ja tuntee kirjoitukset..."

        Eiköhän kyse ole siitä, miten joskus 1900 luvun alussa alettiin tekemään tällaisia tulkintoja.

        Jo ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia. Vasta kirkko alkoi vaatia heiltä juutalaisuudesta luopumista.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        "...ja tuntee kirjoitukset..."

        Eiköhän kyse ole siitä, miten joskus 1900 luvun alussa alettiin tekemään tällaisia tulkintoja.

        No ei .Tekstit ovat pysyneet hyvin samanlaisina koko ajan.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Jo ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia. Vasta kirkko alkoi vaatia heiltä juutalaisuudesta luopumista.

        No eihän tuo pidä paikkaansa ,että vaadittiin luopumista.


      • MrHyvis kirjoitti:

        No eihän tuo pidä paikkaansa ,että vaadittiin luopumista.

        Kyllä se kirkon käsityksen mukaan oli juutalaisuudesta luopumista kun piti hylätä juutalaiset perinteet ja usko.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Kyllä se kirkon käsityksen mukaan oli juutalaisuudesta luopumista kun piti hylätä juutalaiset perinteet ja usko.

        No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää.
        Nyt on sovitus koko maailman kanssa ja se on Kristuksessa.
        Juutalaisia tapoja ei ole.


      • MrHyvis kirjoitti:

        No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää.
        Nyt on sovitus koko maailman kanssa ja se on Kristuksessa.
        Juutalaisia tapoja ei ole.

        Mitä sinä pidät vanhana liittona?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää.
        Nyt on sovitus koko maailman kanssa ja se on Kristuksessa.
        Juutalaisia tapoja ei ole.

        Sisällöllisesti kirkonmiesten juutalaisvastaisuuden voi jakaa kahtia – uskonnollisiin ja maallisiin syytöksiin. Puhtaasti uskonnollisesta näkökulmasta kysymys oli juutalaisten vääränlaisesta uskonnonharjoittamisesta ja raamatuntulkinnasta. Juutalaisuus esitettiin ulkokultaisena ja jäykkänä lakiuskontona, jonka johtajat, eli ylipapit ja kirjanoppineet, olivat ymmärtäneet Vanhan testamentin ennustukset väärin. Niinpä kristinusko oli korvannut juutalaisuuden Jumalan valittuna kansana. Juutalaiset olivat myös hylänneet Jeesuksen, Messiaansa. He vihasivat häntä ja halveksuivat hänen edustamaansa ei-maallista Jumalan valtakuntaa. Suomalaiset papit käyttivät yleisesti käsitettä ”Kristus-viha”. Se oli yksi uskonnollisen juutalaisvastaisuuden kulmakivi ja tarkoitti juutalaisten keskuudessa sukupolvesta toiseen kulkevaa katkeruutta Jeesusta kohtaan. Osalle papeista Kristus-viha näyttäytyi niin syvänä, että juutalaisten syyllisyys Jeesuksen kuolemaan oli heille ilmeistä.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Mitä sinä pidät vanhana liittona?

        Jumalan ja juutalaisten välillä ollut.Se on vanhaliitto


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "...ja tuntee kirjoitukset..."

        Eiköhän kyse ole siitä, miten joskus 1900 luvun alussa alettiin tekemään tällaisia tulkintoja.

        Mummonmuori yrittää taas vesittää Jumalan sanan ilmoituksen pakenemalla historiaan. Hän on tullut kuuluisaksi siitä, että hän ei usko Raamatun ennustuksiin, vaan vetoaa epäuskoisten raamatuntutkijoiden käsityksiin.
        Raamattu kuitenkin osoittaa selvästi, että lopun aikana juutalaiset pelastuvat, kun huutavat avukseen Herran nimeä:
        Room 11
        ""Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
        "Siionista on tuleva pelastaja,"

        Jo VT;ssä profeetta Sakaria kirjoitti siitä: Sak 12
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle
        ja Jerusalemin asukasten päälle
        armon ja rukouksen hengen.
        He katsovat minuun,
        jonka he ovat lävistäneet."

        Kenethän juutalaiset lävistivät?


      • MrHyvis kirjoitti:

        Jumalan ja juutalaisten välillä ollut.Se on vanhaliitto

        Mitä se sinun mielestäsi pitää sisällään?


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Mitä se sinun mielestäsi pitää sisällään?

        Se lukee raamatussa .
        Sieltä on helppo lukea
        Jokunen sivu.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Se lukee raamatussa .
        Sieltä on helppo lukea
        Jokunen sivu.

        Mutta sinä et sitä tiedä? Hassua, että puhut asiasta mistä et ymmärrä mitään.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Mutta sinä et sitä tiedä? Hassua, että puhut asiasta mistä et ymmärrä mitään.

        Avaat vain raamatun ja siinä lukee vanha testamentti ja siitä alat lukemaan.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Avaat vain raamatun ja siinä lukee vanha testamentti ja siitä alat lukemaan.

        Minusta on huolestuttavaa, ettet sinä pysty kertomaan edes muutamalla sanalla vaan toistelet jotain jargonia.
        Ei millään pahalla…

        Onko sinusta esim. Kymmenen käskyä vanha liittoa?


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Minusta on huolestuttavaa, ettet sinä pysty kertomaan edes muutamalla sanalla vaan toistelet jotain jargonia.
        Ei millään pahalla…

        Onko sinusta esim. Kymmenen käskyä vanha liittoa?

        Lue vanha testamentti .


      • MrHyvis kirjoitti:

        Lue vanha testamentti .

        Surullista ettet tiedä edes vastausta tähän peruskysymykseen vaikka sen otit puheeksi.
        Miten pystyt puolustamaan uskoasi jos vastauksesi on noin avuton?


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Surullista ettet tiedä edes vastausta tähän peruskysymykseen vaikka sen otit puheeksi.
        Miten pystyt puolustamaan uskoasi jos vastauksesi on noin avuton?

        Niin...nyyh... maailmassa on surullisia asioita ja on todella ikävää, että sinä trolli joudut nyt taistelemaan murheesi kanssa.
        Eikö se ole kamalaa.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Niin...nyyh... maailmassa on surullisia asioita ja on todella ikävää, että sinä trolli joudut nyt taistelemaan murheesi kanssa.
        Eikö se ole kamalaa.

        Olen surullinen siitä, että esiinnyt täällä kristittynä mutta et kykene kertomaan edes perusasioita jotka itse otat puheeksi.
        Se on kamalaa.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Olen surullinen siitä, että esiinnyt täällä kristittynä mutta et kykene kertomaan edes perusasioita jotka itse otat puheeksi.
        Se on kamalaa.

        Se on kyllä kamalaa se.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Se on kyllä kamalaa se.

        Helpotan kamaluuttasi kertomalla sinulle, että Liitto VT:ssä merkitsee Jumalan ja valitun kansan välille tehtyä ikuista sopimusta/liittos.
        Jumala lupaa pysyä liitossaan uskollisena omaisuuskansalleen. Kansan tehvä on totella Jumalan lakia.

        Uusi Liitto Kristuksessa tekee pelastuksen mahdolliseksi myös pakanoille Jeesuksen uhrin tähden.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin...nyyh... maailmassa on surullisia asioita ja on todella ikävää, että sinä trolli joudut nyt taistelemaan murheesi kanssa.
        Eikö se ole kamalaa.

        Kävit henkilöön joka näytti heikkoutesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävit henkilöön joka näytti heikkoutesi.

        Voi teitä trolleja.Kova on yritys vaikkakin säälittävä.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Voi teitä trolleja.Kova on yritys vaikkakin säälittävä.

        En ole trolli joten älä viitsi edelleen peittää omaa tietämättömyyttäsi ja syyttää siitä minua.

        Olen nyt opastanut sinua joten ottaisit sen nöyrästi vastaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voi teitä trolleja.Kova on yritys vaikkakin säälittävä.

        Kaivat vain omaa kuoppaasi syvemmäksi, nöyrry!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaivat vain omaa kuoppaasi syvemmäksi, nöyrry!

        😁😁😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmuori yrittää taas vesittää Jumalan sanan ilmoituksen pakenemalla historiaan. Hän on tullut kuuluisaksi siitä, että hän ei usko Raamatun ennustuksiin, vaan vetoaa epäuskoisten raamatuntutkijoiden käsityksiin.
        Raamattu kuitenkin osoittaa selvästi, että lopun aikana juutalaiset pelastuvat, kun huutavat avukseen Herran nimeä:
        Room 11
        ""Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
        "Siionista on tuleva pelastaja,"

        Jo VT;ssä profeetta Sakaria kirjoitti siitä: Sak 12
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle
        ja Jerusalemin asukasten päälle
        armon ja rukouksen hengen.
        He katsovat minuun,
        jonka he ovat lävistäneet."

        Kenethän juutalaiset lävistivät?

        Eivät ketään, laki kieltää moisen kuoleman tuomion toteutuksen ja messias, joka on ihminen ja kuolee aikanaan, tuntee siitä että maailmaan tulee rauha. Toista kertaa hän ei toimi.
        On kauheaa ajatella että jota kuta messiaaksi uskottua aletaan palvoa jumalana maailman kansojen toimesta ja uusi messiasuskonto alkaa vainota juutalaisia. Messias on toiminut mutta voi sentään, hänen rauhan aikanaan toimivat Auschwitz ja Treblinka ja joka ikinen juutalainen yritetään kristinuskoisessa Euroopassa löytää ja tappaa. Tämäkö on joidenkin mielestä se hyvä lupaus ?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Eivät ketään, laki kieltää moisen kuoleman tuomion toteutuksen ja messias, joka on ihminen ja kuolee aikanaan, tuntee siitä että maailmaan tulee rauha. Toista kertaa hän ei toimi.
        On kauheaa ajatella että jota kuta messiaaksi uskottua aletaan palvoa jumalana maailman kansojen toimesta ja uusi messiasuskonto alkaa vainota juutalaisia. Messias on toiminut mutta voi sentään, hänen rauhan aikanaan toimivat Auschwitz ja Treblinka ja joka ikinen juutalainen yritetään kristinuskoisessa Euroopassa löytää ja tappaa. Tämäkö on joidenkin mielestä se hyvä lupaus ?

        En tiedä ketä palvot js miten mutta Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        😁😁😁

        Eikö vieläkään nöyryyttä….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö vieläkään nöyryyttä….

        Anonyymi sä nöyyyyyrrryytät ittes.Kato ittees.Sä oot vain pelkkä takki.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Voi teitä trolleja.Kova on yritys vaikkakin säälittävä.

        Annan sinulle anteeksi, 🙏


      • MrHyvis kirjoitti:

        No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää.
        Nyt on sovitus koko maailman kanssa ja se on Kristuksessa.
        Juutalaisia tapoja ei ole.

        JHWH on siis sinun mielestäsi valehteleva Jumala. Teillä on Jeesus tärkein, mutta uskotte myös että hänellä on Isäjumala koska Jeesus on teologiassanne jonkun Jumalan poika. Israelin Jumala ei siis tule kysymykseen koska juutalaisia tapoja ei ole ja liitto Israelin kanssa kumottiin. Kuka nyt siis se Jumala joka kristinuskossa on Jeesuksen Isä?


      • dikduk kirjoitti:

        JHWH on siis sinun mielestäsi valehteleva Jumala. Teillä on Jeesus tärkein, mutta uskotte myös että hänellä on Isäjumala koska Jeesus on teologiassanne jonkun Jumalan poika. Israelin Jumala ei siis tule kysymykseen koska juutalaisia tapoja ei ole ja liitto Israelin kanssa kumottiin. Kuka nyt siis se Jumala joka kristinuskossa on Jeesuksen Isä?

        Nuo on sinun väitteitä ei minun.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Nuo on sinun väitteitä ei minun.

        Etkö nytkään pysty puolustamaan uskoasi?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Jahas, ei varmaan pitkään aikaan. Eivät juutalaiset ole kovin innostuneita luopumaan uskonnostaan.

        Jeesus Usko on todella niin että vihasta rakkauteen ....säännöistä vapauteen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään kahta eri uskontoa, vaan ainoastaan eri liitot.

        Raamatun mukaan vain osa pelastuu juutalaisista. Ja muistakin ihmisistä pienempi osa, Jeesuksen lauma on "piskuinen lauma" ja "harva löytää kaidan tien", sanoo Raamattu. Yhteensä kuitenkin on lukematon joukko pelastuneita, kun huomioidaan kaikkina aikoina pelastuneet ihmiset.

        JA SUN KAITUUS EI SITTEN PELASTA VAAN JEESUKSEN KAITUUS PELASTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islam tulee voittamaan kristinuskon !!!!

        Muslimit on niitä vääriä profeettoja lopunajan tapahtumissa 666 anti messiaita judet muslimit budhat. Tarkoittaa kieltää Jeesuksen porukkaa. Jumala on suomeksi Jumala ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Raamattu jotain dispensatioalismia jos se kertoo juutalaisten pelastumisesta lopun aikana:
        Room 11
        "Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut"
        "Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
        "Siionista on tuleva pelastaja,"

        Mummonmuorin mielestä kaikki sellainen, josta Luther ei tiennyt mitään, on fundamentalismia ja uutta oppia.

        Siionista TULI JO PELASTAJA KRISTUS. KRISTUS ON PELASTAJA. SIIONIN VUORELLA ON MOSKEIJAT.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Jo ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia. Vasta kirkko alkoi vaatia heiltä juutalaisuudesta luopumista.

        Ei vaan kun judet kääntyi kristityiksi niin he ei enää ollut judeja ne lensi ulos synagogilta.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Kyllä se kirkon käsityksen mukaan oli juutalaisuudesta luopumista kun piti hylätä juutalaiset perinteet ja usko.

        SUN PERINTEET TAPPOI JEESUKSEN SYYTTÖMÄNÄ. JOPA RABBIT TUNNUSTI JEESUKSEN VIATTOMUUDEN.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Mitä sinä pidät vanhana liittona?

        Vanha liitto vanheni leeviläinen pappeus koska JEESUS ON PAPPI.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kun judet kääntyi kristityiksi niin he ei enää ollut judeja ne lensi ulos synagogilta.

        Eivät lentäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmuori yrittää taas vesittää Jumalan sanan ilmoituksen pakenemalla historiaan. Hän on tullut kuuluisaksi siitä, että hän ei usko Raamatun ennustuksiin, vaan vetoaa epäuskoisten raamatuntutkijoiden käsityksiin.
        Raamattu kuitenkin osoittaa selvästi, että lopun aikana juutalaiset pelastuvat, kun huutavat avukseen Herran nimeä:
        Room 11
        ""Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:
        "Siionista on tuleva pelastaja,"

        Jo VT;ssä profeetta Sakaria kirjoitti siitä: Sak 12
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle
        ja Jerusalemin asukasten päälle
        armon ja rukouksen hengen.
        He katsovat minuun,
        jonka he ovat lävistäneet."

        Kenethän juutalaiset lävistivät?

        Lävistivät messias Jeesuksen ja YHWH Jumala herätti poikansa kuolleista. Näin se on. Siionista tuli pelastaja maan ääriin ja temppeli tuhottiin myöhemmin sinne tuli moskeijat. Mitkä ei kuulu sinne koska Mekka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha liitto vanheni leeviläinen pappeus koska JEESUS ON PAPPI.

        Missä puhutaan pappeuden liittyvän Jumalan liittoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha liitto vanheni leeviläinen pappeus koska JEESUS ON PAPPI.

        Tarkalleen ylipappi on Jeesus.
        Tuli täysi muutos .


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Minusta on huolestuttavaa, ettet sinä pysty kertomaan edes muutamalla sanalla vaan toistelet jotain jargonia.
        Ei millään pahalla…

        Onko sinusta esim. Kymmenen käskyä vanha liittoa?

        Kymmenen käskyä ei ole mikään muu kuin ohjeeksi ja koska se rikottiin jo siinailla se on vanhaa siinä mielessä.Jeesus kuittasi älä varasta kohdat sillä että jos rakastat et varasta jos rakastat et lyö tapa huoraa ....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä ei ole mikään muu kuin ohjeeksi ja koska se rikottiin jo siinailla se on vanhaa siinä mielessä.Jeesus kuittasi älä varasta kohdat sillä että jos rakastat et varasta jos rakastat et lyö tapa huoraa ....

        Niin minustakin, Jeesus vahvisti ja tiukensi Vuotisarnassa kaikki muut kohdat pl. sapattikäsky.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Helpotan kamaluuttasi kertomalla sinulle, että Liitto VT:ssä merkitsee Jumalan ja valitun kansan välille tehtyä ikuista sopimusta/liittos.
        Jumala lupaa pysyä liitossaan uskollisena omaisuuskansalleen. Kansan tehvä on totella Jumalan lakia.

        Uusi Liitto Kristuksessa tekee pelastuksen mahdolliseksi myös pakanoille Jeesuksen uhrin tähden.

        Kaikki Jeesuksen uskoiset kaikista kansoista on yksi uusi Jumalan kansa eikö ole mitään erotusta kreikkalaisen tai juutalaisen välillä vaan kaikki on yhtä Kristuksen perhettä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Eivät ketään, laki kieltää moisen kuoleman tuomion toteutuksen ja messias, joka on ihminen ja kuolee aikanaan, tuntee siitä että maailmaan tulee rauha. Toista kertaa hän ei toimi.
        On kauheaa ajatella että jota kuta messiaaksi uskottua aletaan palvoa jumalana maailman kansojen toimesta ja uusi messiasuskonto alkaa vainota juutalaisia. Messias on toiminut mutta voi sentään, hänen rauhan aikanaan toimivat Auschwitz ja Treblinka ja joka ikinen juutalainen yritetään kristinuskoisessa Euroopassa löytää ja tappaa. Tämäkö on joidenkin mielestä se hyvä lupaus ?

        Jeesus tuli 2000 vuotta sitten eikä silloin ollut saksaa hitlereitä mutta siihen aikaan oli herodekset beduiinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli 2000 vuotta sitten eikä silloin ollut saksaa hitlereitä mutta siihen aikaan oli herodekset beduiinit.

        TEMPPELIVUORELLA on kuitenkin moskeijat eikä kirkkoja tämä on totuus.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Eivät lentäneet.

        Kyllä lensivät. Et edes Raamattua tunne.

        Apostolien teot:
        19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Jeesuksen uskoiset kaikista kansoista on yksi uusi Jumalan kansa eikö ole mitään erotusta kreikkalaisen tai juutalaisen välillä vaan kaikki on yhtä Kristuksen perhettä.

        Se on selvä mutt tehtävät ovat erilaiset ja Israel on ainoa kansa jonka kanssa Jumala on tehnyt ikuiseen liiton ja valinnut Poikansa syntymään ihmiseksi sen kansan kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä ketä palvot js miten mutta Jeesus on Jumala.

        JHWH on ainoa Jumala ja on yksi "Kuule Israel JHWH meidän Jumalamme on yksi"
        "Teidän tulee siis tietää ja painaa mieleenne, että JHWH on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole." Ketään muuta ei saa rukoilla eikä palvoa, Israelille annetut käskyt ovat nämä .Kristinuskossa kuten muissakin uskonnoissa ovat omat käskyt.


      • K.T.S kirjoitti:

        Kyllä lensivät. Et edes Raamattua tunne.

        Apostolien teot:
        19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa

        Ei kerro mitenkään kenenkään lentämisestä!


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Ei kerro mitenkään kenenkään lentämisestä!

        Jopa Jeesus ennuti kaiken! Sinun mielestäsi Jeesus on vaehtelija!

        Joh
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Nuo on sinun väitteitä ei minun.

        Sinun väitteitäsi koska ilmoitat että liitto ja laki ovat Israelin osalta ohi, teillähän niitä ei edes ole ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        TEMPPELIVUORELLA on kuitenkin moskeijat eikä kirkkoja tämä on totuus.

        ”Jerusalem tulee olemaan pakanoiden tallattavana” sanoi Jeesus.


      • K.T.S kirjoitti:

        Jopa Jeesus ennuti kaiken! Sinun mielestäsi Jeesus on vaehtelija!

        Joh
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

        Niin, ja nykyään tuo synagooga on evlut kirkko.

        Onko jo parempi mieli kun jäit kiinni?


      • K.T.S kirjoitti:

        Jopa Jeesus ennuti kaiken! Sinun mielestäsi Jeesus on vaehtelija!

        Joh
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

        Jeesus siis ennusti että kristinusko alkaa vihata juutalaisia ja kristinuskon messiaan aikana juutalaisia tapetaan miljoonittain kristinuskoa tunnustavissa maissa?
        Eihän messiaan aikana tehdä pahaa millekään kansalle. Missään. Messiasta odotetaan hyvän takia, ei sen että jollekin kansalle voisi tehdä pahaa.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Niin, ja nykyään tuo synagooga on evlut kirkko.

        Onko jo parempi mieli kun jäit kiinni?

        Miksi teit Jeesuksesta valehtelijan?


      • K.T.S kirjoitti:

        Miksi teit Jeesuksesta valehtelijan?

        Minä en niin tehnyt, älä nyt piiskaa itsestäsi taas vänkäämään. Minä erehdyin ei Hän
        Mutta kiva kun olet taas rekatulla.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Minä en niin tehnyt, älä nyt piiskaa itsestäsi taas vänkäämään. Minä erehdyin ei Hän
        Mutta kiva kun olet taas rekatulla.

        Et erehtynyt vaan valehtelit tietoisesti.

        Väitätkö Paavalinkin valehdelleen tunnustaessaan tämän:

        Apt.
        26:11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka


      • K.T.S kirjoitti:

        Et erehtynyt vaan valehtelit tietoisesti.

        Väitätkö Paavalinkin valehdelleen tunnustaessaan tämän:

        Apt.
        26:11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka

        Puhutaan nyt sinun valehtelustasi esiintyä Anonyyminä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Jeesuksen uskoiset kaikista kansoista on yksi uusi Jumalan kansa eikö ole mitään erotusta kreikkalaisen tai juutalaisen välillä vaan kaikki on yhtä Kristuksen perhettä.

        Mitä Israelin Jumalalle ja Hänen ilmoituksilleen sitten tapahtuu? Ilmoitetaanko epäkuranteiksi maailman kansojen toimesta, ja edelleen, kuka mielestänne on Jeesuksen isä kun Jeesus kerran ei ole itsenäinen toimija? Hänhän itsekin väitti ettei ole.


      • NenutsuNeessander kirjoitti:

        Puhutaan nyt sinun valehtelustasi esiintyä Anonyyminä.

        Taidat olla myös kännissä taas tänäänkin.


      • K.T.S kirjoitti:

        Taidat olla myös kännissä taas tänäänkin.

        Minä en ole koskaan kännissä. Oliko kiinnijäämisesi kiusallista?


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Puhutaan nyt sinun valehtelustasi esiintyä Anonyyminä.

        Jos jollain onkin tietty nicki, ei se edellytä, että hänen olisi pakko aina kirjoittaa sen takaa. Saahan kuka vain kirjoittaa myös Anonyyminä, eikä se ole mitään valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jollain onkin tietty nicki, ei se edellytä, että hänen olisi pakko aina kirjoittaa sen takaa. Saahan kuka vain kirjoittaa myös Anonyyminä, eikä se ole mitään valehtelua.

        Onhan se noloa miten K.T.S narahti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha liitto vanheni leeviläinen pappeus koska JEESUS ON PAPPI.

        Kenen pappi Jeesus on? Papilla on aina uskonto ja joku jonka palvelija hän on.
        JHWH ilmoitti että pappeus on ikuinen ja on Aaronin jälkeläisillä. Onko yhtään JHWH:n ilmoitusta joka kristinuskon mukaan olisi totta ja mikä se mahtaisi olla? Kuitenkin kristinusko yrittää hakea itselleen tukea kirjoituksista jotka se itse ilmoittaa paikkaansa pitämättömiksi.


      • MrHyvis
        dikduk kirjoitti:

        Kenen pappi Jeesus on? Papilla on aina uskonto ja joku jonka palvelija hän on.
        JHWH ilmoitti että pappeus on ikuinen ja on Aaronin jälkeläisillä. Onko yhtään JHWH:n ilmoitusta joka kristinuskon mukaan olisi totta ja mikä se mahtaisi olla? Kuitenkin kristinusko yrittää hakea itselleen tukea kirjoituksista jotka se itse ilmoittaa paikkaansa pitämättömiksi.

        Jeesus on Ylipappi ja ihmisten , jotka uskovat Häneen.
        Kuinka monta sataa miljoonaa ihmistä ?
        Raamattu sanoo luvun jota ei voinut lukea.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Jeesus on Ylipappi ja ihmisten , jotka uskovat Häneen.
        Kuinka monta sataa miljoonaa ihmistä ?
        Raamattu sanoo luvun jota ei voinut lukea.

        Kristinusko on uskonto jolla on kolmiyhteinen Jumala ja noilla kolmella keskenään eri tehtävät joten on kyse kolmesta eri Jumalasta vaikka teologianne sen yrittää kieltää.

        UT:n mukaan kristinuskolla on tämä Isä Jumalakin mutta ette tiedä tämän nimeä ainoa mitä tiedätte on, että israelin Jumalan hän ei ole vaan hänen ilmoituksensa olivat ehkä joskus tosia mutta eivät enää . Pääsiassa JHWH mielestänne puhui pötyä/epäkuranttia asiaa mutta lainaatte silti hepr. raamatusta mitä milloinkin yhteydestään irroitettuna jolloin totuusarvolla ei tietenkään muutenkaan ole väliä.
        Jumala on uskon asia mutta uskonnoilla on oppinsa ja historiansa, sitä osaa niissä ei voi kieltää eikä jälkikäteen muuttaa.


      • dikduk kirjoitti:

        Kristinusko on uskonto jolla on kolmiyhteinen Jumala ja noilla kolmella keskenään eri tehtävät joten on kyse kolmesta eri Jumalasta vaikka teologianne sen yrittää kieltää.

        UT:n mukaan kristinuskolla on tämä Isä Jumalakin mutta ette tiedä tämän nimeä ainoa mitä tiedätte on, että israelin Jumalan hän ei ole vaan hänen ilmoituksensa olivat ehkä joskus tosia mutta eivät enää . Pääsiassa JHWH mielestänne puhui pötyä/epäkuranttia asiaa mutta lainaatte silti hepr. raamatusta mitä milloinkin yhteydestään irroitettuna jolloin totuusarvolla ei tietenkään muutenkaan ole väliä.
        Jumala on uskon asia mutta uskonnoilla on oppinsa ja historiansa, sitä osaa niissä ei voi kieltää eikä jälkikäteen muuttaa.

        No Totuus on Jumala.Tie.
        Jumalasta voi käyttää monia nimiä ,kuten vt puolelta Hebreasta kutsumaniminä voimme löytää.
        Jumala on vain 1 ja Jumala on Henki.
        Kun kyse on Hengestä niin asian parhaiten määrittää Jumala joka On.
        Jeesus Kristus on osa Jumalaa eli Henkeä joka edelleeen on 1.
        Jumala on kaikkialla ja silti Taivaassa ja on 1 Henki.
        Jumalaa ei voi ajatella ihmisen näkökulmasta ollenkaan kun kyseessä on Henki.
        Pyhyyden Hengessä taas kuuluu Isän ja Pojan ääni.
        Pyhyyden Henki on Kristuksen Henki eli taas on vastaus 1.
        Jos ajattelutapaa ei muuta vaan pysyy ihmisen ajattelumallissa , että on vaikka Jarno.Jari.Pentti niin pieleen menee kun Jumala on Henki ja 1 Henki.
        Personoitunut Henki kyllä on , mutta edelleen aivan sama 1.


      • MrHyvis kirjoitti:

        No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää.
        Nyt on sovitus koko maailman kanssa ja se on Kristuksessa.
        Juutalaisia tapoja ei ole.

        "No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää."

        Eli Jumala hylkäsi omaisuuskansansa ja vaihtoi heidät kristittuihin ? :D

        Myönnän, teologiasi on aika huikeaa. Tosin vaatii erikoisia tulkintoja Raamatusta.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        "No sehän on selvä asia ,että kun tuli Jeesus ja uusiliitto niin vanha liitto kumottiin täysin.
        Sitä ei ole olemassa enää."

        Eli Jumala hylkäsi omaisuuskansansa ja vaihtoi heidät kristittuihin ? :D

        Myönnän, teologiasi on aika huikeaa. Tosin vaatii erikoisia tulkintoja Raamatusta.

        Osaan kyllä raamatun opetukset hyvin tarkkaan.
        Tuo ,että uusiliitto Jeesuksen kautta annettiin koko maailmalle niin se ei kauheasti vaadi vitaalia .
        Se ,että kerrot sen olevan huikea niin ällistyttävällä tasolla on tietämyksesi.


    • Löytyihän se 😁😁..ei pitkään mennyt 😄

      • Anonyymi

        Mikä sinulta nyt oli hukassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinulta nyt oli hukassa?

        Yksi hökkyrä.


    • Odotan todella innolla pian tapahtuvaa juutalaisten heräämistä.
      Se on todella ihmeellinen tapahtuma.
      He saavat liittyä Kristus ruumiiseen, mihin toki heillä olisi ollut mahdollisuus , mutta jokatapauksessa kohta tuo ihme tapahtuu.
      Se on Universumin kannalta suuri asia sillä Jumalan ilmoitus toteutuu ja se mikä oli alusta se on nyt tapahtuva.
      On todella ihmeellinen ja mahtava Jumala.

      • Juutalaiset sanoivat minulle että sitä päivää ei tule että he alkaisivat palvoa kristittyjen Jumalaa.


      • K.T.S kirjoitti:

        Juutalaiset sanoivat minulle että sitä päivää ei tule että he alkaisivat palvoa kristittyjen Jumalaa.

        Minä lupaan sinulle lupaamalla ,että se päivä on hyvin lähellä kun Israel alkaa palvelemaan Jeesusta Kristusta ja lupaan ,että he sen lisäksi itkevät sitä , miksi eivät ole aikaisemmin tajunneet ,että Jeesuksesta koko raamattu vt kirjoittaa.
        Se on yliluonnollinen tapahtuma.
        Se tapahtuu.Se todella tapahtuu.


      • K.T.S kirjoitti:

        Juutalaiset sanoivat minulle että sitä päivää ei tule että he alkaisivat palvoa kristittyjen Jumalaa.

        On toki yksittäisiä poikkeuksia jotka sanovat päässeensä eroon juutalaisen opin pimeydestä kristilliseen valoon mutta heitä on vähän.


      • K.T.S kirjoitti:

        On toki yksittäisiä poikkeuksia jotka sanovat päässeensä eroon juutalaisen opin pimeydestä kristilliseen valoon mutta heitä on vähän.

        Se aika ja tapahtuma on suurimpia tapahtumia Universumissa.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Se aika ja tapahtuma on suurimpia tapahtumia Universumissa.

        Sun lössilläs on teoria että kaksi kolmesta juutalaisesta tapetaan Jumalan sallimuksesta koska eivät hyväksy Jeesusta. Jäljelle jäävä kolmannes kääntyy koska muutakaan ei voi


      • MrHyvis kirjoitti:

        Minä lupaan sinulle lupaamalla ,että se päivä on hyvin lähellä kun Israel alkaa palvelemaan Jeesusta Kristusta ja lupaan ,että he sen lisäksi itkevät sitä , miksi eivät ole aikaisemmin tajunneet ,että Jeesuksesta koko raamattu vt kirjoittaa.
        Se on yliluonnollinen tapahtuma.
        Se tapahtuu.Se todella tapahtuu.

        Tapahtuu tai ei mutta miljoonat juutalaiset kuolevat muiden kansojen tavoin joka päivä ilman Jeesusta.


      • K.T.S kirjoitti:

        Sun lössilläs on teoria että kaksi kolmesta juutalaisesta tapetaan Jumalan sallimuksesta koska eivät hyväksy Jeesusta. Jäljelle jäävä kolmannes kääntyy koska muutakaan ei voi

        Anonyymi oli paljon ystävällisempi kuin rekattusi.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Minä lupaan sinulle lupaamalla ,että se päivä on hyvin lähellä kun Israel alkaa palvelemaan Jeesusta Kristusta ja lupaan ,että he sen lisäksi itkevät sitä , miksi eivät ole aikaisemmin tajunneet ,että Jeesuksesta koko raamattu vt kirjoittaa.
        Se on yliluonnollinen tapahtuma.
        Se tapahtuu.Se todella tapahtuu.

        "miksi eivät ole aikaisemmin tajunneet"

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Uusi Testamentti ja kaikki oheiskirjallisuus on luettavissa netissä ja varmasti ostettavissakin paikallisista myymälöistä mutta rabbien mukaan Jeesus ei ollut messias ja syyt ovat heidän mukaansa tässä:

        Jeesus ei täyttänyt messiaanisia ennustuksia.
        Jeesus ei ilmentänyt Messiaan henkilökohtaisia ominaisuuksia.
        Raamatun jakeet, jotka "viittaavat" Jeesukseen, ovat vääriä käännöksiä.
        Juutalainen usko perustuu kansalliseen ilmestykseen.

        Tarkemmin täällä

        https://aish.com/why-jews-dont-believe-in-jesus/


      • K.T.S kirjoitti:

        Sun lössilläs on teoria että kaksi kolmesta juutalaisesta tapetaan Jumalan sallimuksesta koska eivät hyväksy Jeesusta. Jäljelle jäävä kolmannes kääntyy koska muutakaan ei voi

        Missä noin lukee..


      • K.T.S kirjoitti:

        "miksi eivät ole aikaisemmin tajunneet"

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Uusi Testamentti ja kaikki oheiskirjallisuus on luettavissa netissä ja varmasti ostettavissakin paikallisista myymälöistä mutta rabbien mukaan Jeesus ei ollut messias ja syyt ovat heidän mukaansa tässä:

        Jeesus ei täyttänyt messiaanisia ennustuksia.
        Jeesus ei ilmentänyt Messiaan henkilökohtaisia ominaisuuksia.
        Raamatun jakeet, jotka "viittaavat" Jeesukseen, ovat vääriä käännöksiä.
        Juutalainen usko perustuu kansalliseen ilmestykseen.

        Tarkemmin täällä

        https://aish.com/why-jews-dont-believe-in-jesus/

        Juutalaiset osaa lahjakkaasti kiertää Totuuden.
        Jeesus täytti tarkkaan raamatun profetiat itsestään.
        Se mikä juutalaisilla oli suurena vääryytenä ja luulona siis luulona ,että Jeesus saapuu kuin Daavid ja on sotaisa Kuningas ja vapauttaa heidät ikeestä , mutta sehän oli vain kuvitelma minkä he itse loivat.
        Jeesus saapui ja raamattu kertoo Jeesuksen itse kertomana , että Hän tekee jotain koska niin kuuluu tehdä.
        Jeesus täytti profetiat ja on todella upeaa ja kaunista , kuten Israelin kääntymys joka on upeasti profetoitu tuhansia vuosia sitten se on aivan lähellä ja se on tärkeä ja yksi raamatun ja koko ihmisen historian upeimpia asioita ja todistaa Jumalan suuruudesta.
        Kaikki nämä tuhannet vuodet se on ollut kirjoitettuna ja odottaa pian täyttymystä.
        Upeaa.


      • ”Odotan todella innolla pian tapahtuvaa juutalaisten heräämistä.”

        Saa sitä toki odottaa. Ei pidä pettyä kun sitä ei tapahdukkaan.


    • Tässä ketjussa tämä Nenutsu on sama trolli kuin mm. aitolainen ja hän levittää valheita jopa Raamatusta.

      Niin häpeämätön hän on.

      • Kyllä tuon kuule kaikki tietää :d ei ihan paras balanssi hänellä ole.


      • Noh, hän nyt tulkitsee omalla tavallaan Raamattua...


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Noh, hän nyt tulkitsee omalla tavallaan Raamattua...

        Niinhän sinäkin teet.


    • Anonyymi

      Israelilaiset on ihan lian viisaita höynähtääkseen moisen tajoukseen. Aikanaan kristinusko olisi kannattanut myydä Soneralle. Ostihan se tyhjää ilmatilaa Saksstakin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe