Kuinka monta kiloa voin pudottaa jos syön 500-900 kaloria?

kuinka paljon voin laihtua, jos syön 500-900 kaloria 50 päivää? Olen 160cm ja painan 68,5kg. Tavoitukseni olisi pudottaa vähintään 10kg.
Tiedän että tämä on vaarallista, mutta haluan laihtua nopeimmalla tavalla mitä on.

44

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosittelen urheilullista elämäntapaa.
      Olen 177cm ja painan 70kg puhdasta rasvatonta lihaa.
      Kalorit keikkuu 3000 pintaan.
      Treenaan lähes päivittäin.

    • Anonyymi

      Tuolla hyvä laskuri https://www.niddk.nih.gov/bwp

      Laihtumiseen pitää varata aikaa 2 vuotta eikä 50 päivää.

      Dieetin sopiva kalorimäärä on mahdollisimman lähellä lopun ikää noudatettavan ruokavalion kalorimäärää.

      Harjoittele ensin normaalia syömistä, ja sitten ensi syksynä katso tilannetta uudestaan.

    • Anonyymi

      Saat todennäköisesti lisää noin 8 kiloa seuraavan 50 päivän aikana jos tuota yrität.

      Ensin yrität kolme päivä, tulet todella huonovointiseksi, sitten alat ahminaan, asenteesi muuttuu "antaa olla" linjalle ja vedät ihan mitä sattuu, paino nousee kilon viikossa.

    • Anonyymi

      Tänään Ylellä parisataakiloinen nainen sanoo, että suominaisten ei tarvitse laihduttaa.

      • Anonyymi

        "Tänään Ylellä parisataakiloinen nainen sanoo, että suominaisten ei tarvitse laihduttaa."

        Joko on siirtynyt moposta helipyöriseen moottoripyörään??


    • Anonyymi

      Jos et liiku paljon, kulutat noin 1900 kcal päivässä.

      1 kg = 7700 kcal.

      Jos syöt 900 kcal päivässä 50 päivää, se on 1000 kcal kalorivaje, joten se on 50000 kcal yhteensä, joka on 6,5 kg.

      500 kcal päivässä olisi 70000 kcal, joka on 9,09 kg, joten vaikka söisit vain 500 kcal, et ihan pääsisi siihen 10 kg tavoitteeseen.

      • Anonyymi

        Laskin kalorikulutuksen väärin yllä olevassa viestissä, koska laitoin huolimattomuudessa laskuriin "mies", joten sun kalorinkultuus onkin oikeastaan vain noin 1700.

        Voit laskea tuolla tarkemmin, ikä vaikuttaa BMR:ään myös:
        https://www.calculator.net/bmr-calculator.html


      • Anonyymi

        Sun pitää Veijo laittaa ne Ludwigin alkuperäiset kommentit eikä noita sun kääntämiä pullamössöjä jotka ei vastaa alkuperäistä ajatusta.

        Kyllä me englantia sen verran osataan että nähdään mistä on kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laskin kalorikulutuksen väärin yllä olevassa viestissä, koska laitoin huolimattomuudessa laskuriin "mies", joten sun kalorinkultuus onkin oikeastaan vain noin 1700.

        Voit laskea tuolla tarkemmin, ikä vaikuttaa BMR:ään myös:
        https://www.calculator.net/bmr-calculator.html

        Tuon laskurin mukaan mun bmr on 2,123, joten voisi kyllä olla mahdollista että pääsisin siihen 10kg tavoitteeseen jos yritän🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitää Veijo laittaa ne Ludwigin alkuperäiset kommentit eikä noita sun kääntämiä pullamössöjä jotka ei vastaa alkuperäistä ajatusta.

        Kyllä me englantia sen verran osataan että nähdään mistä on kysymys.

        Googlasin hieman, ja tuo Veijon teksti on copy-paste hänen nettisivultaan https://terveydeksesi.fix4you.se/2017/06/03/nyt-on-sitten-korkea-aika-saattaa-kaloriteoria-lopullisesti-hautaan-807/ .

        Sieltä puolestaan löytyi linkki David Ludwig -aiheiseen artikkeliin: https://www.health.com/nutrition/stop-counting-calories


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anna_lana kirjoitti:

        Tuon laskurin mukaan mun bmr on 2,123, joten voisi kyllä olla mahdollista että pääsisin siihen 10kg tavoitteeseen jos yritän🤷‍♀️

        Tarkoitat varmaan activity levelin kalorinkulutusta, koska BMR ei voi sulla olla noin korkea


    • Anonyymi

      Siis tiedät että tuo on vaarallista...?! Mikä siinä on vaarallista ja mistä sen tiedät?

      • Anonyymi

        50 vuorokautta x 900 kcal/vrk + vitamiinit purkista tarvittaessa. Ainoa ongelma on siinä, että kysyy tahdonvoimaa, kun ollaan lähellä perusaineenvaihduntatasoa.

        Proteiinia min. 35 g/vrk = 140 kilokaloria tai enemmän.
        Loput hitaista hiilihydraateista, resistentistä tärkkelyksestä sekä hyvistä rasvoista.

        Ei tuossa ole mitään vaarallista vaan päin vastoin. Läski saa kyytiä, sokeri-, kolesteroli- ja muut veriarvot vain paranevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 vuorokautta x 900 kcal/vrk vitamiinit purkista tarvittaessa. Ainoa ongelma on siinä, että kysyy tahdonvoimaa, kun ollaan lähellä perusaineenvaihduntatasoa.

        Proteiinia min. 35 g/vrk = 140 kilokaloria tai enemmän.
        Loput hitaista hiilihydraateista, resistentistä tärkkelyksestä sekä hyvistä rasvoista.

        Ei tuossa ole mitään vaarallista vaan päin vastoin. Läski saa kyytiä, sokeri-, kolesteroli- ja muut veriarvot vain paranevat.

        Vaarana on säästöliekki sekä hirmuinen ruokahalu dieetin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 vuorokautta x 900 kcal/vrk vitamiinit purkista tarvittaessa. Ainoa ongelma on siinä, että kysyy tahdonvoimaa, kun ollaan lähellä perusaineenvaihduntatasoa.

        Proteiinia min. 35 g/vrk = 140 kilokaloria tai enemmän.
        Loput hitaista hiilihydraateista, resistentistä tärkkelyksestä sekä hyvistä rasvoista.

        Ei tuossa ole mitään vaarallista vaan päin vastoin. Läski saa kyytiä, sokeri-, kolesteroli- ja muut veriarvot vain paranevat.

        "vitamiinit purkista tarvittaessa."

        Jo tämä riitti kertomaan ettet ymmärrä siitä mitä ihminen tarvitsee pysyäkseen hengissä. Se, että olisi jollain tasolla hyvä olo, vaatii vielä merkittävästi enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vitamiinit purkista tarvittaessa."

        Jo tämä riitti kertomaan ettet ymmärrä siitä mitä ihminen tarvitsee pysyäkseen hengissä. Se, että olisi jollain tasolla hyvä olo, vaatii vielä merkittävästi enemmän.

        Kannattaa ainakin syödä hiilihydraatteja riittävästi. Dietdoctor.com tietää asiasta lisää samoin kuin David Ludwig.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarana on säästöliekki sekä hirmuinen ruokahalu dieetin jälkeen.

        Vaara ei ole suuri ja sen voi estää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vitamiinit purkista tarvittaessa."

        Jo tämä riitti kertomaan ettet ymmärrä siitä mitä ihminen tarvitsee pysyäkseen hengissä. Se, että olisi jollain tasolla hyvä olo, vaatii vielä merkittävästi enemmän.

        Vaikka en ymmärrä, olen hengissä. Sinä et ehkä tiedä minusta tarpeeksi tunteaksesi minut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarana on säästöliekki sekä hirmuinen ruokahalu dieetin jälkeen.

        Olen aina ihmetellyt tuota säästäliekki väitettä.
        Itse syön yleensä vain 1 aterian vuorokaudessa, joskus töiden takia aterioiden väli saattaa venyä yli vuorokauteen (17:00 ruokailu ja seuraava seuraavana päivänä 20:00).
        Teen raskasta työtä ja energiankulutus jotain 4000 kcal luokkaa.
        Minun kehoni pitäisi olla jatkuvallla säästöliekillä ja minun pitäisi ahmia koko ajan mutta paino pysyy kurissa, miksi?

        Faktaa on että ihmisen kohon rasva on vararavintoa jota käytetään niukkana aikana.
        Voihan se olla että se säästöliekki on sitä kun vatsa lakkaa lähettämästä näläntunnesingnaalia ja aloittaa varastojen käytön.


    • Anonyymi

      Teetkö työksesi mitä vai oletko koululainen (kasvava)?
      En tiedä, mutta käsittääkseni terveeseen painonpudotukseen riittää n 1200 kaloria (kevyt kulutus) ja hitaus. Epäilen, että tuo aikomasi pudotus noilla kaloreilla saa painosi triplaantumaan, kun lopetat dietin. Järki käteen tässäkin asiassa.

      • Anonyymi

        Kerro lisää tuosta höpöjutustasi, vai että paino oikein triplaantuu. Taisit keksiä oman sadun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta höpöjutustasi, vai että paino oikein triplaantuu. Taisit keksiä oman sadun.

        Hän lienee käyttänyt liioittelua tyylikeinona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän lienee käyttänyt liioittelua tyylikeinona.

        Siis sinä itse olit kirjoittaja, kuvittelemasi tyyliniekka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinä itse olit kirjoittaja, kuvittelemasi tyyliniekka.

        En ole puheena oleva kirjoittaja. Erotan kappaleet aina yhdellä tyhjällä rivillä. Pilkkuja käytän kuten po. kirjoittajakin. En kirjoitettaessä käytä kalori-sanaa paitsi joskus vahingossa. Yleensä käytän joko kilokalori-sanaa tai kcal-yksikköä.


    • Anonyymi

      Helpoin tapa kolme lämmintä ateriaa päivä. Aamupuuro päälle pakaste marjaa tai tee itse marjakeitto. Ei tule lisäaineita. Esim mustikasta,marjasekoitteesta, mansikasta. Marjoja 250 - 300 gr.. Litra vettä. kiehauta lisää 1dl sokeria 1tl vaniljasokeria. Aja sauvasekoittimella hienommaksi. Lisää vielä 4dl vettä johon olet sekoittanut perunajauhoa. Kolme ruokalusikallista . sekoita saos kunnotta kiehauta keitto kuumaksi lisää loppu ainesosa. Säityy jää kaapissa useamman päivän . Lounaana pelkkää proleria
      ja salaattia. Juo vettä . Proileria 200 - 250 gr annos.Salaatti reilu annos. Salaattikastike
      Kermaviili , Oliivi öljy. Illallinen Raejuustoa Kalaa, Lohta uunissa tai paistaen. Muukin kala käy. Seiti uunissa munamaidolla, mausteet maun mukaan. Illasta Tee , Kahvi, sen kanssa Reissumies,tai monivilja sämpylä väliin gouda valmis siivu , tuore kurkku,paprika.
      Jaa rytmi syönnille niin että se on säännöllinen , Klo 7.30 -------- 18.00 Välipaloina omena , appelsiini , Banaani. Tai muu vastaava. Rahkaa marjoilla. Tai raejuusto. Viimeinen ateria
      niin että klo 18.30 on takaraja. Annoskoot ei saa olla isoja.Vaaleat viljatuotteet ,sokerin
      määrä pahimpia lihottajia.Samoin Olut Viini.

      • Anonyymi

        Tuosta esimerkkidieetistäsi puuttuvat n3-rasvahapot. Oliiviöljyssä ei myöskään ole n6-rasvahappoja kovin paljon, mutta n3-rasvahapot puuttuvat siitä kokonaan. Lisäisin dieettiin 30 grammaa kylmäpuristettua rypsiöljyä, joten oliiviöljylle ei ehkä ole enää tilaa tiukassa dieetissä, vaikka se onkin hyvin terveellistä.

        Ylläpitodieetissä olisi hyvä saada 40 grammaa kylmäpuristettua rypsiöljyä ja loput rasvasta sitten kylmäpuristettua oliiviöljyä. Jos syö saksanpähkinöitä, rypsiöljyn osuutta kannattaa vähentää. Rypsiöljyn voi korvata monella muullakin öljyllä: soija-, saksanpähkinä-, hamppu- ja pellava- ja tietenkin rypsin kaltainen tuote rapsi.

        Kasviöljyjen rasvahappokoostumuksia: https://www.suomenkasvioljyt.fi/rasvahapot/


      • Anonyymi

        "Helpoin tapa kolme lämmintä ateriaa päivä. "

        Liikaa sokeria


    • Anonyymi

      Liian pienet kalorit.Oikea määrä on 1500 millä laihtuu.

      • Anonyymi

        kaloriuskovaisuus on todistettavasti kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaloriuskovaisuus on todistettavasti kuollut.

        Ei getogeenisessä ruokavalossakaan laihdu jos syö liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei getogeenisessä ruokavalossakaan laihdu jos syö liikaa.

        "Ei getogeenisessä ruokavalossakaan laihdu jos syö liikaa."

        Ei, vaan homma toimii näin:

        Syö silloin kun on nälkä. Syö itsesi aina kylläiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei getogeenisessä ruokavalossakaan laihdu jos syö liikaa."

        Ei, vaan homma toimii näin:

        Syö silloin kun on nälkä. Syö itsesi aina kylläiseksi.

        Ja tuo tekee ihmisen onnelliseksi? Vaikea uskoa.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja laihtunut,vai onko lihonut jo kaiken takaisin?

      Minä olen laihduttanut kaloreilla 2000 ja liikunnalla ja olen vähän laihtunut.

      • Anonyymi

        Juu varmasti laihtuu 200kcal/vrk (2000 cal), normi ihminen käyttää 2000 kcal/vrk.
        Toisekseen nuita kalorien ilmoille heittäminen ilmoille on ihan turhaa, kaikki riippuu kulutuksesta.
        Etelänapatutkijat söivät 10 000kcal/vrk ja laihtuivat.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      133
      2060
    2. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      130
      2022
    3. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      88
      1563
    4. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      126
      1396
    5. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      43
      1346
    6. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      36
      1015
    7. Voihan J-mies

      Olet ajatuksissani jatkuvasti, voisitko poistua sieltä kun en saa mitään tehdyksi. Seuraavaa kohtaamista odottaessa.. 🤭
      Ikävä
      59
      972
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      7
      918
    9. Mikä saa ihmisen stalkkaamaan

      Toista henkilöä laittomin keinoin ikävää että ei ole minkäänlaista yksityisyyttä
      Ikävä
      153
      837
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      156
      812
    Aihe