Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ihannemies ja minä

Anonyymi-ap

Olen yli 40v nainen. Nuoruuden ihannemies oli komea ja urheilullinen. Ja niinhän siinä kävikin, että vastaan asteli pitkä, tumma, komea urheilijamies ja se oli molemmin puolin menoa siinä silmänräpäyksessä. Aikaa kului, mentiin naimisiin ja syntyi maailman ihanimmat lapset.

Yhä selvemmin alkoi tulla todeksi, että mies on kiinnostuneempi itsestään kuin minusta. Pettymyksiä toisensa jälkeen, välissä toki hyvittelyjä ja taas brutaalia törkykäyttäytymistä.

Olen ollut lukuisten nähtävyyksien ja tilaisuuksien äärellä yksin kyyneleet silmissä, kun mies on pitänyt omaa humalashowtaan. Olen kaivannut huomiota, kättä kädessäni, yhteistä ihailua hienoissa maisemissa, pusua, yhdessä koettuja asioita. Edes pientä merkkiä siitä, että olen tärkeä.

Olen kiltti. Haluan huolehtia läheisistäni. Viihdyn niin keittiössä, pyykkikoneen parissa, imurin varressa kuin vaativassa työssänikin. Lapsiani rakastan yli kaiken.

En kerjää sääliä, enkä halua olla marttyyri. Yön pimeinä tunteina yksin istuessani ja miettiessäni menneitä, haaveillen tulevasta, voin kuitenkin todeta että olen tehnyt sen minkä pystyn. En vain kiinnosta miestäni. Olisiko todella liikaa vaadittu mennä joskus syömään niin, että voisimme kulkea yhtä matkaa eikä minun tarvitsisi juosta 10 metriä perässä. Olisiko liikaa vaadittu kysyä joskus mitä minulle kuuluu, tai vastata halaukseen. Olisiko liikaa vaadittu sanoa joskus kiitos, kun koti on siisti ja puhtaat vaatteet ilmestyvät kaappeihin.

Antaisin paljon, että tuntisin itseni kunnioitetuksi, rakastetuksi ja huomatuksi. Olisin halunnut pitää ydinperheen kasassa, mutta voimat alkaa olla loppu. Virheitä olen tehnyt itsekin, varmasti paljonkin. Mutta olen ainakin yrittänyt, rakastanut ja antanut anteeksi yhä uudelleen ja uudelleen.

En katso enää komeutta enkä urheilullisuutta, en pituutta enkä hiusten väriä. Odotan, että tutustun ja nään sydämeen. Asuuko siellä ystävällinen, huomioon ottava ihminen joka pitää minua kädestä vesisateessa, silittää hiuksiani ollessani surullinen ja nauraa ja tanssii kanssani aamunkoittoon hyvissä juhlissa. Ehkä joskus sydän kohtaa kaltaisensa.

-sametti

66

4204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä et enää sinä, mutta tuntuu, että moni nainen etsii juuri pitkää, tummaa, komeaa urheilijamiestä. Tavallinen mies ei suomalaiselle naiselle kelpaa. Onko se sitten naisten huonoa itsetuntoa, seikkailunhalua tai rakastumista ulkonäköön. Tai kaikkea tätä. Mennään ihan hetken tunteella, halutaan kiksejä jne. Nytkin uutisissa tuosta yhdestä poliitikosta, joka on vielä naimisissa ja uuden kanssa jo kihloissa! Ihan järjetöntä. Kai pari vuotta jaksaa, kunnes alkaa maistua liian arkiselta ja etsii uuden. Helppoahan se on julkkiksen. Näistä sitten tavisnaiset ottavat mallia. Naisille kun se kumppanin löytäminen on niin helppoa. Valitsee vain sen komeimman niistä lukuisista. Joka vie ensisilmäyksellä jalat alta, hyi helvetti! Taas hetken mielijohteesta.

      • Anonyymi

        Tavallinen mies ja tavallinen nainen ovat ihan parhaita. Se, että rakastaa ja tuntee olevansa rakastettu. Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee.

        -sametti


      • Anonyymi

        Minua ihmetyttää tämän henkilön lapset mies vaihtuu nopeasti uuteen ja ollaan jatkuvasti lehdessä niin rakastuneina hö hoijaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen mies ja tavallinen nainen ovat ihan parhaita. Se, että rakastaa ja tuntee olevansa rakastettu. Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee.

        -sametti

        Oikein hienosti kirjoitettu sametti..!
        Rakkaus on tärkein,pienin askelein elämässä..
        Ihan pieniä tekoja..toiselle kumppanille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen mies ja tavallinen nainen ovat ihan parhaita. Se, että rakastaa ja tuntee olevansa rakastettu. Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee.

        -sametti

        Jaa a sanoppa se tuon lisäksi se monasti se vaatimus listakin on pitkä mä en sillai vaadi mitään mä vain tiedän mitä kaipaan elämääni ja millaista minkä kaltaista ihmistä en elämääni todellakaan halua jos se ei jollekin passaa ni Eipä tuo ole minun murheeni helpompi olla yksin kui tyytyä kun itse tietää että nii ei ole kuitee kun hetken tyytyväinen hyvin pienellä todennäköisyydellä ehkä jopa sen hetken voi olla onnellinen mu tyytymällä.pitäs itsekin ymmärtää että se suhde on josai kohti vaikeaa ellei jopa täyttä helvettiä


      • Anonyymi

        Ihmettelen erästä asiaa, miksi se 'tummahiuksisuus' on niin tärkeä asia? Maailman väestöstä 97% on tummahiuksisia (tietysti mukaanlukien ne jotka ovat olleet sitä nuorina tai kenen tummat hiuset on värjätty vaaleiksi). Oikeat blondit ovat todella harvinaisia. Suomessa oli vielä 30 vuotta sitten 90% väestöstä vaaleahiuksisia.
        Okei, myönnetään, olen itse mies jolla hiukset jotka aina kesällä vaalenevat ja ovat kullanväriset. Pituutta on 188cm. Ja painoa 100kg. Paino on lähinnä lihasta, pyykkilauta maha. Ei ole naisia puuttunut. Ihmettelen vain tuota suomalaisten naisten 'ihannemiehen' tummuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen erästä asiaa, miksi se 'tummahiuksisuus' on niin tärkeä asia? Maailman väestöstä 97% on tummahiuksisia (tietysti mukaanlukien ne jotka ovat olleet sitä nuorina tai kenen tummat hiuset on värjätty vaaleiksi). Oikeat blondit ovat todella harvinaisia. Suomessa oli vielä 30 vuotta sitten 90% väestöstä vaaleahiuksisia.
        Okei, myönnetään, olen itse mies jolla hiukset jotka aina kesällä vaalenevat ja ovat kullanväriset. Pituutta on 188cm. Ja painoa 100kg. Paino on lähinnä lihasta, pyykkilauta maha. Ei ole naisia puuttunut. Ihmettelen vain tuota suomalaisten naisten 'ihannemiehen' tummuutta.

        "Ei ole naisia puuttunut"......Ja siksi itket täällä, ettei vaaleat kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen mies ja tavallinen nainen ovat ihan parhaita. Se, että rakastaa ja tuntee olevansa rakastettu. Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee.

        -sametti

        Mikä tavallinen hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen erästä asiaa, miksi se 'tummahiuksisuus' on niin tärkeä asia? Maailman väestöstä 97% on tummahiuksisia (tietysti mukaanlukien ne jotka ovat olleet sitä nuorina tai kenen tummat hiuset on värjätty vaaleiksi). Oikeat blondit ovat todella harvinaisia. Suomessa oli vielä 30 vuotta sitten 90% väestöstä vaaleahiuksisia.
        Okei, myönnetään, olen itse mies jolla hiukset jotka aina kesällä vaalenevat ja ovat kullanväriset. Pituutta on 188cm. Ja painoa 100kg. Paino on lähinnä lihasta, pyykkilauta maha. Ei ole naisia puuttunut. Ihmettelen vain tuota suomalaisten naisten 'ihannemiehen' tummuutta.

        Minä ihmettelen miksi miehille on tärkeää vaalea hiuksisuus!? Eikö kukaan ole huomannut, että meitä tummahiuksisia naisia on paljon vapaana?! Miehet eivät ole vaaleita monikaan. Suvussamme asunut blondi jäi ns. leskeksi eikä mennyt kauan kun löytyi omasta suvusta serkku kaveriksi. Sukurutsa pari taisi tulla serkun kanssa. Me muut naiset ollaan yhä vapaita. Ja me muut ollaan pysytty vapaana. Vaikka ulkonäköni on hieman tavallinen olisi minun pitänyt kelvata ihastukselleni. Johtuuko elämän kolhuista, että pariutuminen ei oikein edisty vai onko aikomustakaan pariutua!? Tarkoitan hänellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen erästä asiaa, miksi se 'tummahiuksisuus' on niin tärkeä asia? Maailman väestöstä 97% on tummahiuksisia (tietysti mukaanlukien ne jotka ovat olleet sitä nuorina tai kenen tummat hiuset on värjätty vaaleiksi). Oikeat blondit ovat todella harvinaisia. Suomessa oli vielä 30 vuotta sitten 90% väestöstä vaaleahiuksisia.
        Okei, myönnetään, olen itse mies jolla hiukset jotka aina kesällä vaalenevat ja ovat kullanväriset. Pituutta on 188cm. Ja painoa 100kg. Paino on lähinnä lihasta, pyykkilauta maha. Ei ole naisia puuttunut. Ihmettelen vain tuota suomalaisten naisten 'ihannemiehen' tummuutta.

        Pöljä, silleen pehmeästi ja hyvällä. Tietysti vaalea suomalainen nainen viehättyy vastakohdastaan. Eli kun olen vaalea, niin vaalea että sä et saunassa erottasi onko mulla posliini vai karvoitus niin mä luonnollisesti tykkään tummista tai sitten punapästä.
        Mutta sukupuolen kaa en oo ronkeli, eli tummat tai punaiset kutrit naisellakin saa helpommin paikat kostumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen erästä asiaa, miksi se 'tummahiuksisuus' on niin tärkeä asia? Maailman väestöstä 97% on tummahiuksisia (tietysti mukaanlukien ne jotka ovat olleet sitä nuorina tai kenen tummat hiuset on värjätty vaaleiksi). Oikeat blondit ovat todella harvinaisia. Suomessa oli vielä 30 vuotta sitten 90% väestöstä vaaleahiuksisia.
        Okei, myönnetään, olen itse mies jolla hiukset jotka aina kesällä vaalenevat ja ovat kullanväriset. Pituutta on 188cm. Ja painoa 100kg. Paino on lähinnä lihasta, pyykkilauta maha. Ei ole naisia puuttunut. Ihmettelen vain tuota suomalaisten naisten 'ihannemiehen' tummuutta.

        "Ei ole naisia puuttunut"

        Kadehtisin jos olisin vielä 14-23v se olis ollut ihanaa elämää. Mutta en kadehdi kun on tässä elämmä nähty ja ihanasta R-rarinasta joka päivä lähes 60 vuotta nautittu.

        Ne joilta ei naisia puuttunut nuoruudesa ovat yrittäneet useasti ja 5-14 v kuluttua eronneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen erästä asiaa, miksi se 'tummahiuksisuus' on niin tärkeä asia? Maailman väestöstä 97% on tummahiuksisia (tietysti mukaanlukien ne jotka ovat olleet sitä nuorina tai kenen tummat hiuset on värjätty vaaleiksi). Oikeat blondit ovat todella harvinaisia. Suomessa oli vielä 30 vuotta sitten 90% väestöstä vaaleahiuksisia.
        Okei, myönnetään, olen itse mies jolla hiukset jotka aina kesällä vaalenevat ja ovat kullanväriset. Pituutta on 188cm. Ja painoa 100kg. Paino on lähinnä lihasta, pyykkilauta maha. Ei ole naisia puuttunut. Ihmettelen vain tuota suomalaisten naisten 'ihannemiehen' tummuutta.

        "Ei ole naisia puuttunut", on "kullanväriset hiukset" ja "pyykkilautavatsa", "paino on lihaksia", ja valitat naisten suosivan tummahiuksisia :D


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­N­­y­­m­­­f­­o­­m­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17689190h

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Niinpä, aika ei kulu, se kuluttaa. Mikä joskus on ollut ideaalitapaus se ei ole sitä enää tänään. Hyvää alkavaa vuotta 👍

      • Anonyymi

        Kiitos sitä samaa sinullekin!


      • Anonyymi

        Minne se aika kuluttaa ihminen itse itseään kai eniten kuluttaa mitä ajalla tekee muuta kuin tuhlaa sitä kuluttaa sitä ajalle kun on mahdoton määriittä edes arvoa joku ei tienaa tunnissa edes viittäsenttiä ja ja joku toinen si taas saattaa tienata minuutissa jo useamman miljoonan kuinka määrittää ajan arvo itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne se aika kuluttaa ihminen itse itseään kai eniten kuluttaa mitä ajalla tekee muuta kuin tuhlaa sitä kuluttaa sitä ajalle kun on mahdoton määriittä edes arvoa joku ei tienaa tunnissa edes viittäsenttiä ja ja joku toinen si taas saattaa tienata minuutissa jo useamman miljoonan kuinka määrittää ajan arvo itse

        Varsin materialistinen arvio :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin materialistinen arvio :D

        Eikö meistä suurin osa ainakin elä maailmassa missä arvostetaan materiaa enemmän kui sitä kenenkä kanssa on seurustelee


    • Anonyymi

      Uskotko että sellainen mies jollaisen nyt haluat on yksinään sellainen kuin toivot?

      Koska tiedän että minun pitäisi tunnistaa itseni tuosta kuvauksesta, mutta peili on silti tyhjä. Ei se johdu siitä että olisin itsetunnoton tai huono, vaan siksi että ei ole ketään elämässä todeksi niitä puoliani.

      Ilman sinua en tunnista itseäni.

      • Anonyymi

        Tai ehkä peili ei ole tyhjä, vaan vastakaiku puuttuu. Parasta on kuitenkin se, että tiedät kuka olet ja mitä ilmeisimmin haluat sen osoittaa, kun kohtaat toisen ihmisen. Toivottavasti löydät mitä etsit.

        -sametti


    • Anonyymi

      Tässä oppikirjamainen osoitus siitä, että ei helvetti soikoon kannata katsoa sitä ulkonäköä kun paria valitsee. Ihan itseään saa syyttää, jos valitsi miehen siksi, että tämä oli komea ja urheilullinen. 🙄

      Valitse sellainen mies, joka osoittaa sinulle huomiota, pitää kädestä, katselee kanssasi maisemia, "pusuttelee" ja kertoo sinun olevan tärkeä hänelle. Siinä vaiheessa kun rinnalla on tuollainen ihana mies, niin se on yks hailee onko se urheilullinen komistus, kun elämä on tyydyttävää ja olet parisuhteessasi onnellinen ja rakastettu.

      • Anonyymi

        En ehkä avannut asiaa tarpeeksi hyvin. Ulkoisesti ihastuimme toisiimme heti ja aloimme seurustelemaan. "Ulkonäön" kanssa en mennyt kuitenkaan naimisiin. Olen aina ollut sitä mieltä, että hyvä sydän ja toisten huomioiminen ovat tärkeimmät asiat. Ja yhteisen taipaleen alussa luulin näin olevan, tai ehkä en halunnut nähdä merkkejä siitä, että arvojärjestyksemme oli erilainen.

        Taaksepäin on aina helppo katsoa ja osoittaa tehtyjä virheitä. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja onneksi suurin osa ihmisistä haluaa toisille ihmisille hyvää. Sydämen peili on tärkein peili.

        -sametti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ehkä avannut asiaa tarpeeksi hyvin. Ulkoisesti ihastuimme toisiimme heti ja aloimme seurustelemaan. "Ulkonäön" kanssa en mennyt kuitenkaan naimisiin. Olen aina ollut sitä mieltä, että hyvä sydän ja toisten huomioiminen ovat tärkeimmät asiat. Ja yhteisen taipaleen alussa luulin näin olevan, tai ehkä en halunnut nähdä merkkejä siitä, että arvojärjestyksemme oli erilainen.

        Taaksepäin on aina helppo katsoa ja osoittaa tehtyjä virheitä. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja onneksi suurin osa ihmisistä haluaa toisille ihmisille hyvää. Sydämen peili on tärkein peili.

        -sametti

        Aloitukseksi oli sitten hieman vääräsanainen ja helposti väärin tulkittavissa. Aloituksessa myös teilasit komeat ja pitkät miehet osaamattomiksi rakastamaan, huolehtimaan ja hellimään kumppaniaan. Noinhan asia ei suoraviivaisesti ole. Ei nuo asiat sulje toisiaan pois ja yhtälailla vähemmän komeat ja lyhyemmät miehet voivat olla kumppaneitaan huomioimattomia. Ap itse aloituksessa kerroit menneesi kimppaan urheilullisen ja hyvännäköisen miehen kanssa. Kyllä sinulle ulkonäkö merkkaa vai uskotko, että olisit onnellinen urheilemattoman miehen kanssa? Ja voisi olla ettei hänkään huomioisi sinua.


      • Anonyymi

        Varmaan on olemassa myös pitkiä tummia miehiä joilla asiat on menneet hyvin. Naisethan on tunnettuja siitä että esim värin perusteella ostavat autoja ym ja se tärkein asia jota pitäisi tarkastella jää toisarvoiseksi.


    • Anonyymi

      En missään nimessä yleistä, että komeat ja pitkät miehet ovat kykenemättömiä rakastamaan! En todellakaan. Puhun vain ja ainoastaan omasta parisuhteestani, ja siitä, että meillä yhteinen tie alkoi fyysisellä ihastumisella.

      Jokainen ihminen on omanlaisensa, onpa sitten pitkä, lyhyt, hoikka, tukeva tai ihan mitä tahansa. Tärkeintä on se, miten kohtelee muita. Ulkonäkö ei lohduta, keskustele ja elä elämää kanssasi, vaan ihminen siellä sisällä.

      -sametti

      • Anonyymi

        Ulkonäkö on kuitenkin se, minkä ensimmäisenä havainnoimme. Ne ensimmäiset sekunnit, hetket ovat tärkeitä, ensivaikutelma. Ei kukaan pysty siinä luonnetta määrittämään. Siksi on vaarallista ihastus ulkonäköön. Naiset ja miehet sitä tekevät tänä päivänä. Tuntuu, että millään muulla ei ole merkitystä. Siksi tavikselle on vaikea löytää ketään.


    • Anonyymi

      Komeat ovat itsekkäitä ja narsisteja. Ensin alkuun luulee hyvää saavansa. Lapset tulee tehtyä, nauttii yhdynnästä, vuosikausia.
      Sitten tulee kyllästymine, aletaan omia reittejä kulkemaan mm. harrastuksia ym. Pian tuleekin, että alkaa tympiä toisen läsnäolo ja
      jopa haju karkottaa. Sairauksia ja omaishoitajuutta, silloin ei pääse
      ainakaan enää pois. Sitten täytyy hampaat irvessä mennä päivä kerrallaan. Elämässä täytyy silti olla positiivisuuta, että jaksaa vuosia!

    • Moi täällä ois 33 v mies vailla juttu seuraa tai sitä rakkutta

    • Anonyymi

      "Liipa laapa " juttua tämä koko aloitus, komea urheilullinen ja kaikki oli hyvin, mutta nyt et saa mitään huomiota missään käänteessä, eikä väänteessä, vaikka olet itse niin hyvä. Kaipaat sitä ja kaipaat tätä. Ihanat lapset ja kaikki (vielä tämäkin) Mitä tälläinen ruikutus on. Näin valitsit, pysy nyt siinä ja suvaitse kaikki, vaiko on pidettävä isot kulissit pystyssä, niin voit osoittaa edelleen, kuinka hyvä ja mahtava ihminen sinä olet ja tuo mörkö rinnallasi ei huomaa mitään. Siitäkö on kyse. Jos et kestä lähde lätkimään. Ei minulla muuta.

    • Anonyymi

      < Mutta jos menetkin naimisiin, et tee syntiä. Neitsytkään ei tee syntiä, vaikka menisi naimisiin. Mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kokemaan elämässään AHDISTUSTA, ja siitä tahtoisin teitä säästää. >

      Raamattu määrittelee rakkauden Jumalaan olevan sitä, että pidämme Hänen käskynsä. Samoin rakkaudesta puolisoa kohtaan ei tulisi mielestäni puhua tunnetilana vaan tahdon asenteena, tietoisena päätöksenä ja valintana pysyä yhdessä ja tehdä sitä mikä on toiselle iloksi, vaikka tunteet välillä kyseenalaistaisivat sen.

      Kumppanuuteen liittyy myös itsekäs komponentti vastarakkauden toivosta; Tämä on mielestäni hyvä tiedostaa vaikka sanana itsekkyys tuomitaan helposti. Yhteyden luominen ja ylläpitäminen itselle merkittäviin ihmisiin on ihmiselämän sisäinen ensisijainen motivoiva voima ja olennainen osa ihmisenä olemista.

      On hyvä tiedostaa että ihmiset tulevat onnelliseksi eri asioista. Puolisoa ei kannata kohdella aina niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan kuten ei diesel autoonkaan kannata tankata bensiiniä. Gary Chapman neuvoo kirjassaan "Rakkauden kieli" kuinka rakkautta osoittaakseen on tiedettävä mitä toinen tarvitsee: (1) Jotkut kaipaavat erityisesti lempeitä vastauksia, tunnustusta, kiitosta ja rohkaisua, (2) toiset taas jakamatonta huomiota yhteisen puuhastelun tai vuoropuhelun merkeissä. (3) Pieni joukko arvostaa eniten lahjoja. (4) Joillekin merkitsee eniten aikaa ja energiaa vaativat palvelukset kuten siivoaminen, pöydän kattaminen ja lehtien haravointi. (5) Osa taas kaipaa eniten fyysistä kosketusta kuten kädestä pitämistä tai olkavarren hipaisua ohi kuljettaessa.

      Elikkäs työnnä ukollesi tuo kirja käteen!

    • Anonyymi

      On paljon asioita mitä oppii myöhemmällä iällä jos ei halua tutkia asioita riittävästi ennen kuin tekee päätöksiä elämänsä suhteen Eipä se ole koskaan liikaa vaadittu parisuhteessa toisen huomioon ottaminen ja kunnioittaminen sulla on uudessa suhteessa taas se haaste että uuden miehen tulee hyväksyä se tosiasia että sulla on lapsia ja sun mahdollisestikin se että hänellä on lapsia itse olen niissä asioissa omille lapsilleni sanonu että mulle riittää kun sietävät ja ymmärtävät sen että isi ei heille uutta äitiä etsi vaan korkeintaan sellaista naista elämäänsä jonka kanssa itse tulee toimeen ja jonka kanssa on hyvä olla mu koska todennäköisemmin lapset jäisi sulle eron myötä pääsääntöisesti ni uuden miehesi olisi hyvä tulla lastesi kanssa jopa toimeen vähintäänkin nii että olisi jonkinlainen molemmin puoleinen kunnioitus ja ymmärrys mahdollisen uuden.miehen ja lastesi välillä muuhan si taas olisi siitä kiinni oikeastaan täysin kuinka lapset ja mies tulisi keskenään toimeen

    • Anonyymi

      Haluatko tietää, mistä Suomi puhuu? Tilaa Suomi24 Parhaat – saat viikottaisen katsauksen ajankohtaisista TOP-keskusteluista ja koonteja kaikkien aikojen suosituimmista ketjuista!

    • Anonyymi

      Ilimeisesti alottajalta on saanu joku saamari pilluu?
      Ap

      • Anonyymi

        Tuskimpa on vie ainakaan


      • Anonyymi

        Ellei lastensa isä si


    • Anonyymi

      Kuten joku jo totesikin, ihan yhtä lailla voi lyhyempi ja visuaalisesti epämieluisampi mies olla ikävä, ilkeä ja itsekeskeinen luonne. Eikä komeus poissulje hyvää luonnetta. Kliseisesti ilmaistuna on kyse siitä, mitä ihmisen sisimmässä on. Jos pelkkää pintaa tuijottaa voi joutua pettymään.

    • Anonyymi

      Konkurssiperheen Tuulikki Rita jätti ihanan perheen ja miehen kun halus naida yli 100 maan miehen kanssa..

    • Anonyymi

      Itse aina näitä tarinoita kuullessa kysyn, miksi eivät eroa?

      Ihmisestä pääsee eroon ihan helposti.

    • Anonyymi

      Ite kohta 38v ja ollu naisrintamalla aika hiljasta viimeset vuodet. Kun sais edes yhden suudelman ni kiva olis. Hemmetillinen elämäntapa remontti käynnissä ja kiikarissa yks samanhenkinen naishenkilö kuin mitä itsekkin olen.

      Vähän tollanen sit oon :
      https://www.youtube.com/watch?v=aRr8WXbVlp0

    • Anonyymi

      Moi. Lähde opiskelemaan johonkin miesvaltaiselle alalle. Varmaan saat ihailua muilta miehiltä, ja moni alkaisi lähestymään sua. Varmaan sinäkin löytäisit hymyn joskus huuliltasi. Jos olet toimistoihminen, niin mene tekemään jotain käsityöammattia. Tai jos olet teollisuudessa, niin aloita uusi ura jossain luonnon parissa. Tai aloita joku uusi harrastus, jossa ei ole kuin miehiä, eräily, ampuminen, sukellus, purjeveneily jne. Lapsetkin varmaan tykkäisi.

    • Anonyymi

      Biologia ohjaa ja tiedostamattaan ihminen hakee hyviä geenejä jälkikasvulleen. Toisella kierroksella viisastuneena osaa jo keskittyä muihinkin oleellisiin ominaisuuksiin.

      Samettihan kuulostaa unelmakumppanilta

    • Anonyymi

      Siinä se on naisen elämänkaari, nuorena on hyvät kriteerit elämälle ja kaikki niin hyvin. Sitten kun vaihdevuodet iskevät päälle niin onkin kriteerit muuttuneet mummelin kriteereiksi. Ja alkaa miehen sättiminen.

    • Anonyymi

      Ota n. 60v. mies. Niin tulet nauttimaan elämästä.

    • Anonyymi

      Oletan, että tässä ei ole kolmatta pyörää. Puhu asiasta miehesi kanssa. Kerro tunteistasi ja siitä, että et saa haluamaasi vastakaikua, kun aikuisia olette. Jos muutokseen ei ole mahdollista, niin muista, että Meillä on vain yksi elämä ja sitä ei marttyyrin roolissa kannata elää.

      Tsemppiä sinne ja hyvää alkanutta vuotta.

    • Anonyymi

      Beta-nainen jallittaa alfa-uroksen naimisiin ja sitten pettyy. Ei alfat yhdessä naisessa riipu koko elämäänsä vain beta-mies on uskollinen. Vanha tarina joka tulee jatkumaan maailman tappiin. Ehkä apu löytyisi niistä muista sukupuolista jota nykyään syntyy kuin sieniä sateella. 😁

      • Anonyymi

        Kyseessä on 41 vuotta wanha tai wanhempi nainen. Ilmeisesti miehen intohimon on tukahduttanut naisen vaihdevuodet tai nainen on muuttunut rumapainoiseksi.


    • Anonyymi

      Sellaista se on, kun lavastaa oman avioliittonsa ja tyytyy näyttelemään sitä. Siihen romanttinen sivujuoni päälle etsiä lennosta uusi mies foorumin avulla.
      Toivottavasti et löydä, niin saat mahdollisuuden kasvaa aikuiseksi. Kirjoitat kuin 16v.

    • Anonyymi

      Kerro tämä kaikki hänelle! Kuuntele vastaus ja tee ratkaisusi. Koskaan ei ole liian myöhäistä elää oman näköistä elämää, yksin tai yhdessä.

    • Anonyymi

      Mitäs menit lortto ulkonäön perässä.

    • Anonyymi

      Käy kiristysleikkauksessa. Alfa miehelle pitää olla pantavan näköinen nainen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikkea hyvää

    • Anonyymi

      Monella on asiat huonommin eikä kukaan valita. Tyydy kohtaloosi. Niin on toistenkin pitänyt tehdä.

      • Anonyymi

        Kohtaloon ei kannata tyytyä vaan juttele miehesi kanssa rehellisesti ja kerro omat toiveesi hänelle.


    • Anonyymi

      Koitahan olla kiitollinen että sait sen komean ja alkuun ihanan ja rakkaat lapset.. nyt voit tehdä ratkaisut itse.. toiset on suuren osan elämästään yksin ei kumppania ei lapsia.. otapa vähän perspektiiviä mistä valitat--

    • Anonyymi

      aloitus on hyvä kirjoitus todelliduudesta, miettikääpä vähän.
      vm. 1943.

    • Anonyymi

      No olipa yllätys että ei toiminut.
      Nyt sitten roikut väkisin kiinni (lapsen takia?) ja tuhlaat omaa elämääsi?

    • Anonyymi

      Nappasin miestäni kalusta ja ruiskas heti käsille, on se ihmemies.

    • Anonyymi

      Hyvin olet kohta elämässä kaiken kokenut, kuten minäkin. Jostakin kun vielä löytäis sen ihanuuden jonka kans vois jakaa elämän ilot ja surut🙂

    • Anonyymi

      En osaa auttaa, mutta Jumala osaa. Hän on apu, jolle mikään ei ole ongelma. Vie asiasi hänelle

      Käy tämä ilmainen Raamattukurssi niin saat apua ja rauhaa ja voimaa

      https://www.raamattuavautuu.fi/

    • Anonyymi

      Minäkin olen ollut tuollaisessa avioliitossa, kunnes mieheni jäi kiinni vuosien uskottomuudesta.

    • Anonyymi

      No entäpä tämmöinen tapaus, miehelle tuli eturauhas ongelmat kaikkineen, impotenssi ym... eipä enää ole huoltanut minun tarpeita millään lailla, ei edes ole enää kysynyt että josko voisi jotenkin tyydyttää, näyttää paremminkin että kosketusta pelkää, ainoastaan kädestä pitää.. kova paikkahan se taitaa olla ..
      .

    • Anonyymi

      ihastuminen ja RAKKAUS ovat aivan eri asioita ,,,nyt on paskat housuissa ,,,sori

    • Anonyymi

      Se ei pitkä, tumma ja urheilullinen mieskään kestä selvin päin katsoa kun nainen alkaa päälle 40 vuotiaana ikävästi rupsahdella...

    • Anonyymi

      Valitettavasti sinun on asettuttava asemaasi. - katsos, kun et voi erota tms. kun kulissit on pidettävä pystyssä, siitä kait tässä on kyse. - toki tiedän, että sinun on paha olla. - mutta puuttuuko sinulta eräänlainen rohkeus uskallus muutoksiin. - saattaa myös olla taitosi hoitaa yksin nk. talousasiat jne.. niin et voi näinollen tehdä radikaali päätöstä elämääsi.- voikin olla monta mutkaa matkassa. - sait kuitenkin kertoa, purkautua ja kirjoittaa pahasta olostasi avioliiton sisäisistä asioista. - toivon, että se edes vähän lohduttaa. - itse tunnet puolison. - onko edes mahdollista lähestyä sinun tunnetilastasi kertominen. - hieman tämä menee toistoksi sisällöltään kirjoitukseni. - mutta asetuin asemaasi ja pohdin ulospääsyä. valitettavasti sitä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe