Nukkuminen pitkään on mukavaa koska ei ole töitä. Ulkona näyttää olevan hirvee lumimyräkkäkin ja uutisissa varoitettiin ettei kannata ulos lähteä edes. No kai sitten joskus keväällä voi ulos mennä tas kun on lumet sulaneet.
Heräsin 11.30
30
131
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoita tollaset jutut omaan päiväkirjaasi. Ne ei ketään kiinnosta.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17690723R
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
liekö noin pitkään vuoteessa makoilu kovinkaan terveellistä puuhaa.
- Anonyymi
Mitenhän ne vuorotyötä tekevät ihmiset pystyy tuollaiseen?
- Anonyymi
Miksi kuvittelet että pitkään makoiltu? Voihan olla niinkin, että ei viellä tavoite 8 tuntia täyty!
Monet vuorotyötä tekevät nukkuvat keskipäivään ennen iltavuoron alkamista!
Itse olen ollut työtön pari vuotta ja muutos heräämisaikaan on merkittävä ja pidän siitä eli 2-4 tuntia myöhemmin omaatahtia kuin työssä ollessa! Ei ole ollut mitään haittaa!
- Anonyymi
oishan tuota voinu nukkua kyllä itekki pitempään mutta kissa jo herätti 7 aikaa aamulal ruokaa pyytämään niin piti lähtä samalal kahvinkeittoon ja nauttimaan ihanasta työttömästä päivästä
- Anonyymi
Huomenna nukun puoleen päivään.
- Anonyymi
Hei vaan teille kaikille. Se on Masa tässä kun kirjoittelee. ihan asiasta siis.
Tyhjiä hylsyjä on taas kertynyt mun kämpän nurkat täyteen. Tuulikaapissakin on pari kassillista tyhjiä tölkkejä. Yöllä kaatusin turvalleni vessaan mennessä niihin tuulikaapin hylsyihin. Löin pääni makeasti oven karmiin. Olin hetken aikaa dajut kankaalla ja hokit suorina. Otsassa on nyt ruma vekki. Onneks sen vekin saa tukan alle jemmaan. Jotenkin vaan maistuu. Tyhjistä saa kyl onneksi ihan kivasti panttirahnaa ja voi ostella lisää makoisaa keskivahvaa. Huomenna meinaan viedä ostarin kauppaan monta kassillista pyörän sarvissa. Viime yönä meni vähän pitkäksi tissutellessa ja netissä roikkuessa. Kaverini Repa on taas mulla kylässä pari viikkoo ainaskin. Se sai lemput taloyhtiön vuokrakämpästänsä. Oli melunnut ja möykännyt. Masalle vasta se juoma maistuukin. On se äijä. Oikea kukko ja kurko. Hoh hoijaa kun ramasee. On tää tietty vähän raskasta non stop settiä mut onneksi saadaan nukkua puoliin päiviin asti. Äippä välillä kyl soittelee ja motkottelee et mun pitäis ryhdistäytyä, jättää velttoilu, mennä duuniin. Hankkia nätti tyttöystävä ja perustaa perhe. Ihan hulluja juttuja tuollaiset äipän bullshit jutut. Siin ei o niin mittää taivaan järkee. Hei c'moon. Eiks ihminen saa itte valita meneekö töihin ja millasta elämää tykkää elää. Tämmönen holhoava yhden muotin pakkoyhteiskunta on ihan peestä ja syvältä. Terveisiä vaan teille pakkotyöläisille. Tänään pötkötellään ja haistaan iltapäivään asti . Nyt simmut kiinni. Mut ensin yks olut. tv. Masa .- Anonyymi
No tämä! 👍👍👍
- Anonyymi
Olen nukkunut pidempään, mikä ei ollut töissä mahdollista. Kun olin töissä, meinasin nukahtaa kesken työpäivän talvikuukausina. Olen kärsinyt lapsesta asti raudan imeytymisongelmasta eli tulee anemia helposti.
Yritän kuntoutua ja nukun, minkä nukun. Olen aloittanut taas rautatankkauksen. Nestemäistä rautaa ja rautapitoista ruokaa. - Anonyymi
On Suomi outo maa, kun ei osata arvostaa ihmisen vapaasti valitsemaa omaa elämäntapaa.
- Anonyymi
Jokaisen kommentoijan elämässä on voinut sattua ties mitä. Lähtökohdat työelämään voivat olla niin erilaisia, ettei mitenkään kaikilla ole samoja mahdollisuuksia. Silti vaan pitäisi kaikkien elää samassa muotissa. Aina "hampaat irvessä, vaikka harmaan kiven läpi" töitä hakemaan, vaikka itsekin tietäisi, ettei kenenkään kannata palkata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen kommentoijan elämässä on voinut sattua ties mitä. Lähtökohdat työelämään voivat olla niin erilaisia, ettei mitenkään kaikilla ole samoja mahdollisuuksia. Silti vaan pitäisi kaikkien elää samassa muotissa. Aina "hampaat irvessä, vaikka harmaan kiven läpi" töitä hakemaan, vaikka itsekin tietäisi, ettei kenenkään kannata palkata.
Niin just. Minulla on v. -36 syntynyt äiti, jolla on ollut harhoja siitä asti, silloin kun olin pentu. Hän haukkuu ja huutaa minulle 2 kertaa viikossa. Nyt kun jäin työttömäksi, olen perheen heikoin lenkki vaikkakin minulle on annettu lahjoja esim. osaan soittaa ja maalata. Niillä ei ole merkitystä työnhaussa.
Minulla on ollut 3 vakavaa syytä, joiden takia olisin voinut syrjäytyä yhteiskunnasta: 1. toisen vanhemman mielisairaus, 2. toisen vanhemman alkoholismi, 3. vanhempien avioero, kun olin 13-v. Näistä huolimatta olen pinnistellyt kouluissa ja viimeksi työpaikassa 16 vuotta. Lisäksi omat terveyteeni liittyvät syrjäytymisvaarat ovat keskivaikea masennus ja endometrioosi.
Jos joku sanoo, että on oma valinta, miten elämässä käy, niin hän on tyhmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin just. Minulla on v. -36 syntynyt äiti, jolla on ollut harhoja siitä asti, silloin kun olin pentu. Hän haukkuu ja huutaa minulle 2 kertaa viikossa. Nyt kun jäin työttömäksi, olen perheen heikoin lenkki vaikkakin minulle on annettu lahjoja esim. osaan soittaa ja maalata. Niillä ei ole merkitystä työnhaussa.
Minulla on ollut 3 vakavaa syytä, joiden takia olisin voinut syrjäytyä yhteiskunnasta: 1. toisen vanhemman mielisairaus, 2. toisen vanhemman alkoholismi, 3. vanhempien avioero, kun olin 13-v. Näistä huolimatta olen pinnistellyt kouluissa ja viimeksi työpaikassa 16 vuotta. Lisäksi omat terveyteeni liittyvät syrjäytymisvaarat ovat keskivaikea masennus ja endometrioosi.
Jos joku sanoo, että on oma valinta, miten elämässä käy, niin hän on tyhmä.omilla valinnoilla ( valintoja tehdään joka päivä tai jätetään tekemättä) ja fiksuilla elämäntavoilla voi silti saada itsellensä paremman elämän huolimatta katastrofaalisesta lapsuudesta ja lapsuuden traumaattisuudesta. Elämän tärkein kantava voimavara on rakkaus joka lähtee aina itsestä. Ilman rakkautta tulee ongelmia.
- Anonyymi
Juu, heräsin about 10:45. Aamutoimet juuri suoritettu ja aamiainenkin syöty. Naapurikin näköjään kotosalla, saanut töissä jonkun räkätaudin jota nyt potee. Voi, voi...
- Anonyymi
Ihan tiedoksi. Työtön voi herätä klo 7 ja olla läträämättä alkoholin kanssa. Joten te, joilla on kova tarve leimata yksi kansanryhmä, voitte kiitos lopettaa tuon lokakampanjan.
- Anonyymi
Tämä on hirveää työttömien haukkumista. Jos ihmiset heitetään ulos systeemistä jo lapsesta asti tai myöhemmin yt-neuvotteluiden ja pitkäaikaisen työpaikkakiusaamisen tuloksena, niin se ei ole vaan yksilön vika. Katsokaa peiliin, jotka heitätte ensimmäisen kiven, te pyrkyrit ja kyynerpäätaktiikalla menijät. Toiset pistetään matalaksi ja vielä lopuksi haukutaan päälle. Teidän se pitäisi hävetä. Minä en ainakaan rikkaita puolusta. Heillä on omat kaverinsa.
- Anonyymi
On niin lukemattomista seikoista kiinni, valitaanko töihin. Monissa ammateissa ulkonäkö määrittelee kenet halutaan ottaa töihin. Jos satut saamaan työnantajan käsityksiin sopimattoman ulkonäön, ei ole mitään mahdollisuutta päästä ko. työhön. Ulkonäköönsä ei voi vaikuttaa, se on syntymässä saatu.
Paljon myös riippuu siitä, milloin olet sattunut syntymään. Jos olit valmis työelämään esimerkiksi, kun pahin lama oli käsillä 90-luvulla etkä saanut silloin jalkaa työpaikan väliin, ehtivät nuoremmat rynniä ohitsesi töihin myöhemmin. Työvoiman kysyntä vaihtelee rajusti, ja on ollut aikoja, jolloin työpaikkoja on ollut avoinna hyvin vähän. Jos ei ole kertynyt työkokemusta, voi lisää olla vaikea saada. Syntymäaikaan ja taloudelliseen tilanteeseen työmarkkinoille tullessa ei voi vaikuttaa.
Sitten on vielä (ikä)syrjintä. Tietyn ikäiset työntekijät valitaan usein viimeisenä töihin. Nuoret ilman työkokemusta ja eläkeikää lähestyvät ja yli 55v. ovat useimmiten ennakkoluulojen kohteena. Sitten on nämä työnantajat, jotka suoraan hakemuksessa kirjoittaa, että etenkin opiskelijat ja eläkeläiset voisivat ottaa yhteyttä. Omalle iälle ja työnantajien ennakkoluuloille ei voi mitään.
Asuinpaikka määrittelee yhä paljon sitä, mitä töitä on tarjolla. Toki etätöitä on yhä enemmän, mutta silloin on hakijoitakin koko Suomea ja ulkomaita myöten. Kokonaan etätöissä on muuten tosi helppo potkia työntekijöitä pois ja uusia tilalle. Eihän koko ihmistä ole välttämättä edes koskaan nähty kasvokkain. Jos ei ammatti osu etätöihin sopivaksi, on tarjolla ne työpaikat, mitä sattuu olemaan omalla lähiseudulla. Suomessa on kuitenkin vapaus asua missä haluaa, ja voi olla monia syitä haluta pysyä omalla kotipaikkakunnalla. Syntymäpaikkaansa ei voi valita.
Paljon on myös merkitystä sillä, miten hyvän työhakemuksen osaa kirjoittaa ja miten hyvin osaa puhua työhaastattelussa. On aivan varmaa, että moni olisi työntekijänä aivan yhtä hyvä kuin se valittu, ellei parempikin, mutta ei tule valituksi haastattelutilanteen vuoksi. Haastattelussa alitajuiset seikat, kuten puheääni, voivat vaikuttaa haastattelijan päätöksiin. Jotkut haastattelijat haluavat valita töihin oman ikäisiään tai saman tason koulutuksen saaneita. Jos et satu sopimaan heidän käsityksiinsä, olet ulkona valinnoista. Haastattelijan mieltymyksiin kenet valita et voi vaikuttaa.
Pahimpia ovat nämä työnantajat, jotka eivät itsekään tiedä, mitä haluavat. Työntehtävät voivat olla erittäin laajoja tai epämääräisiä, kun työnantaja ei tiedä, miten kehittää yritystään. Esimerkiksi myyntiä pitäisi saada lisää, muttei tiedetä miten, mutta sitä odotetaan työntekijältä. Jos kyseessä sattuu olemaan vielä erityisen haasteellinen ihminen, joka osaa huonosti toimia ihmisten kanssa, tulee sama työpaikka pian uudelleen hakuun, kun työnantaja ei ole tyytyväinen edelliseen työntekijään. Työnantajan taitoihin esimiehenä ja työntekijävalintojen tekijänä ei voi vaikuttaa.
Ylipäänsä voi kysyä toimiiko nykyaikainen tapa valita työntekijät kovinkaan hyvin. On niin paljon asioita, mihin ei voi vaikuttaa. Tuossa oli vain osa. Ylipäänsä se kuva, mikä työstä annetaan voi olla virheellinen. Työhaastattelussa voi antaa vaikka kuinka sopivan kuvan työhön ja voi itsekin uskoa olevansa hyvä. Sitten tulee valituksi, vaikka itse työhön liittymättömät seikat ovat vaikuttaneet valintaan. Joku muu olisi samassa työssä aivan yhtä hyvä, jollei parempi. Paljon on kyse haastattelijan ammattitaidosta, ja näin rekryfirmojen aikakaudella, se on mitä on. - Anonyymi
Onnellisuustutkimusten mukaan onnellisimpia ovat kotiäidit ja eläkeläiset. Työttömyydessä on paljon samaa vapautta kuin heillä. Kotona on hyvä.
- Anonyymi
Minua ahdistaa työttömyys. Minua painostetaan sukulaisten taholta. Jos en ole koulussa tai töissä, minun pitää olla heitä auttamassa. Jotkut entiset työtoverit kokevat kuinka heidän elämänsä on raskasta ja minun pitäisi heitä olla kuuntelemassa. Minua pitäisi tukea henkisesti. Pitää yksin tästä nousta. Kyllä nousenkin. En halua olla entisten työkavereiden kanssa tekemisissä, koska osa käänsi minulle selän. Yhteiskunta ei hyvällä katso työttömiä. Haluan tehdä merkityksellistä työtä ja työpaikka on myös yhteisö, jossa voi keskustella ja jakaa ajatuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ahdistaa työttömyys. Minua painostetaan sukulaisten taholta. Jos en ole koulussa tai töissä, minun pitää olla heitä auttamassa. Jotkut entiset työtoverit kokevat kuinka heidän elämänsä on raskasta ja minun pitäisi heitä olla kuuntelemassa. Minua pitäisi tukea henkisesti. Pitää yksin tästä nousta. Kyllä nousenkin. En halua olla entisten työkavereiden kanssa tekemisissä, koska osa käänsi minulle selän. Yhteiskunta ei hyvällä katso työttömiä. Haluan tehdä merkityksellistä työtä ja työpaikka on myös yhteisö, jossa voi keskustella ja jakaa ajatuksia.
Mulla oli samaa, muistan kun narsistiisä pakotti työttömyysaikana muuttamaan takaisin kotiin ja oli pakko,sitä syyllistämistä ja huutoa että enkö vieläkään ole löytänyt töitä,samalla piti tehdä kotitöitä jne. Samaa paskaa koko lapsuudessa ja nuoruuden,jopa työaikana kun töissä olin oli pakko auttaa ja käyttää kaikki vapaapäivät auttamiseen ei koskaan kiitosta,lopulta pistin välit poikki siihen sikaan,nyt on saanut nukkua vapaa aikoina pitkään ottaa ihan rennosti ei ole tarvinnut heti herätä 6-8 välillä auttamaan tiskauksesta,siivouksessa ja sian palvelemisessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli samaa, muistan kun narsistiisä pakotti työttömyysaikana muuttamaan takaisin kotiin ja oli pakko,sitä syyllistämistä ja huutoa että enkö vieläkään ole löytänyt töitä,samalla piti tehdä kotitöitä jne. Samaa paskaa koko lapsuudessa ja nuoruuden,jopa työaikana kun töissä olin oli pakko auttaa ja käyttää kaikki vapaapäivät auttamiseen ei koskaan kiitosta,lopulta pistin välit poikki siihen sikaan,nyt on saanut nukkua vapaa aikoina pitkään ottaa ihan rennosti ei ole tarvinnut heti herätä 6-8 välillä auttamaan tiskauksesta,siivouksessa ja sian palvelemisessa.
Voi ei. Kovaa työtä. Toivon mukaan löytäisit jotain iloa elämääsi. Jaksamista ja voimia!
- Anonyymi
Minä en juo ollenkaan alkoholia enkä ole koskaan polttanut tupakkia. Herään silti puolen päivän aikaa. Sitten syön jotain ja sen jälkeen poljen kuntopyörää. Käyn ehkä kaupassa ja sitten olen netissä loppupäivän. Kun talvi on ohi niin alan käymään siika ongella ja menen nukkumaan 22.000 ja herään sitten 04.30 koska pitää käydä paskalla. Sitten teen eväät ja pakkaan kassin ja lähden meren rantaan 8-9 tunniksi. Syön aamupalan vasta meren rannalla. Sinne kuljen fillarilla 10 km matkan. Siinä samalla kuntoilu hoituu. Sitä teen sitten toukokuuhun asti. Aion mennä jo ensi viikolla siika ongelle myös koska lämpötila on nollan tietämissä.
- Anonyymi
Ihanaa kun saa nukkua pitkään
- Anonyymi
Kyllähän semmoiset työt voi olla ihan mukavia. Yhdellä teellä.
- Anonyymi
Minulla ei ole aikaa nukkua puoleen päivään, kun on niin kauheasti tekemistä, vaikka olen työtön 🫣
- Anonyymi
Mä en ikinä nuku edes vapaapäivinä noin pitkään tuo on turhaa makoilua ja ajan voi käyttää järkevämmin vaikka kateeksi käy kun uni ei riitä ei riitä jos työpäivä niin herätys klo 6.
- Anonyymi
Olisi hienoa, jos jaksaisi joskus valvoa ja katsoa illalla elokuvia telkkarista tai netistä ja sitten nukkua pitkään. Mutta ei, kun aina nukahtaa aikaisin. Nuorena vielä jaksoi valvoa, mutta ei enää vanhemmiten saa siirrettyä unirytmiä myöhemmäksi.
- Anonyymi
Työttömänä valmistaudun päiväunille kyseiseen aikaan eli puolipäivällä kun syöty hyvin.
Aamiainen on maukasta kun ei tarve lähteä töihin ja sitä ei pidä missata nukkumalla! - Anonyymi
Heräsin tänään kolmelta iltapäivällä. Menin nukkuman puolen yön aikaan joten nukuin 15 tuntia. Oli kyllä hirvee väsymys kun heräsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1649720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513159Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432917- 612689
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012095- 1132023
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251923Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä571495Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121296- 281261