Tuleeko miehestä haluttavampi?

Anonyymi-ap

Mitä vanhemmaksi hän tulee?

380

2800

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huonmannut ettö ne on aika kärttysiä jokaikinen. Mikä lie syynä.

      • Ainakin testosteronin matalat tasot tekee kärttyisäksi.


      • Citrinella kirjoitti:

        Ainakin testosteronin matalat tasot tekee kärttyisäksi.

        Oujee, tuo selittäisikin joitain asioita, kerpeles... Olen sitä jo vähän pohtinutkin, mutta taidan kilautella tohtorille, kun olis muutakin asiaa sille. Tuleepahan sitten ainakin työllistettyä TK:n henkilökuntaa hieman.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Ainakin testosteronin matalat tasot tekee kärttyisäksi.

        Ikääntyvillä naisilla taas testosteronitason nousu tekee kiukkuiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikääntyvillä naisilla taas testosteronitason nousu tekee kiukkuiseksi.

        Vaihdevuosissa on tyypillistä sekä estrogeenin ja testosteronin lasku eikä nousu.
        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01156

        Et ehkä tiedä, että testosteroni muuttuu elimistössä estrogeeniksi:
        https://www.genome.jp/pathway/map00140
        Ja nainen tarvitse molempia mm. seksuaalisen haluun. Hormonitasojen laskua (molemmat) on yhdistetty vaihdevuosien mielialavaihteluun, mutta en ole ihan varma onko tieteellinen tosi vai hypoteesi.

        Liiallinen testoateronitaso tekee mm. agressiiviseksi riskinottajaksi (mm. hormoneja napsivat bodari ja teinipojat). Naisilla ymmärtääkseni ei kovin usein havaita kyseisiä pitoisuuksia.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Vaihdevuosissa on tyypillistä sekä estrogeenin ja testosteronin lasku eikä nousu.
        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01156

        Et ehkä tiedä, että testosteroni muuttuu elimistössä estrogeeniksi:
        https://www.genome.jp/pathway/map00140
        Ja nainen tarvitse molempia mm. seksuaalisen haluun. Hormonitasojen laskua (molemmat) on yhdistetty vaihdevuosien mielialavaihteluun, mutta en ole ihan varma onko tieteellinen tosi vai hypoteesi.

        Liiallinen testoateronitaso tekee mm. agressiiviseksi riskinottajaksi (mm. hormoneja napsivat bodari ja teinipojat). Naisilla ymmärtääkseni ei kovin usein havaita kyseisiä pitoisuuksia.

        mies yksinkertaisesti tottuu kun olo hiipuu kun esi vaihdevuodet alkaa jo 41 vuotiaana sukupuolesta riippumatta, selvenmät oideet alkaa 1o vuotta myöhenmin muisti uni ja veto poissa, lopulta seksiin yhdistettyä oidetta on vähenmän haittaa,


      • Anonyymi kirjoitti:

        mies yksinkertaisesti tottuu kun olo hiipuu kun esi vaihdevuodet alkaa jo 41 vuotiaana sukupuolesta riippumatta, selvenmät oideet alkaa 1o vuotta myöhenmin muisti uni ja veto poissa, lopulta seksiin yhdistettyä oidetta on vähenmän haittaa,

        Ei ne kaikilla 41v ala, itse olin siinä kohtaa raskaana lähes pyhästä hengestä (alle 1% mahdollisuus nuoremmillakin)


      • Anonyymi

        Oppineet pahoilta naisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikääntyvillä naisilla taas testosteronitason nousu tekee kiukkuiseksi.

        Naiset on vittumaisia nuoresta alkaen.


      • Anonyymi

        Kukapa sitä enää toista kertaa kirveellä jalkaansa lyö,eikö yksi kerta riitä siinäkin suhteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppineet pahoilta naisilta.

        Niin kaikki paha sai alkunsa naisesta,ainakin Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset on vittumaisia nuoresta alkaen.

        Se on sinun syy jos tuota mieltä olet.


    • Anonyymi

      Haluttavuus riippuu miehestä, ei miehen iästä. Itse koen haluttavimmiksi 35-50-vuotiaat miehet ihan siitä syystä, että itse osun tuohon ikäryhmään ja se tuntuu luontaisimmalta. Se ei silti tarkoita, etteikö tätä nuorempi tai vanhempi mies voisi yhtä lailla olla haluttava, jos vain se kuuluisa kemia osuu kohdilleen.

      • Anonyymi

        Viina on kemiaa ja siksi naiset ihastuvat viinamiehiin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viina on kemiaa ja siksi naiset ihastuvat viinamiehiin !

        Eikä ihastu. Itseasiassa todella harva nainen sietää mieheltä alkoholismia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viina on kemiaa ja siksi naiset ihastuvat viinamiehiin !

        Vaikka oenkin Viinamiehen fani, en ole samaa mieltä.

        Viinaa juovat miehet kyllä liikkuvat siellä missä naisetkin ja viina myös poistaa estoja, jolloin tutustuminen käy helpommin, joten siinä mielessä olet oikeassa.


      • Anonyymi

        Näin juuri. Luonnekysymys. Miehet jotka uhoilee ja esittää machomiestä eivät ole arvoisiani.ja ne miehet juuri ovat tämän palstan vakio hemmoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viina on kemiaa ja siksi naiset ihastuvat viinamiehiin !

        Kiitos ei. Känniläistä en viitsi katsella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ihastu. Itseasiassa todella harva nainen sietää mieheltä alkoholismia.

        Oikein. Suomimies kännissä tyhmä puujalkavitsien kertoja joka nauraa omille jutuilleen ,tai sitten lääppijä.hyi


    • Anonyymi

      Se on mahdollista. Nyt on kyllä yllättäen paljon vientiä, vaikka ei ilmeisesti ikävä kyllä haluamani naisen osalta.

      • Anonyymi

        Kaipa tuo on hyvä jos se on se mikä sulle riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipa tuo on hyvä jos se on se mikä sulle riittää

        Ei se tässä tilanteessa mitään auta, mutta ehkä vielä joskus, jos onnistun vielä uudestaan ihastumaan.


    • Anonyymi

      No ei tule.
      Kuten ei tule naisestakaan.

      Kuka vanha ukko sulle tuollaista soopaa on syöttänyt?

      -keinovaginamies-

    • Yksilöjen väliset erot on isompia kuin kalenteri-ikä. Myös katsojan ikä vaikuttaa. 25v ja alle jo yli 30-35v tuntui keskimäärin hyvin papparaiselta ja itseään nuoremmat oli ihan kakaroita. Esimerkkinä ihmisiä työelämästä voisin antaa 32v, joka oli selkeästi 4-kymppisen oloinen ja selkeän keski-ikäinen. Toinen ääripää on nuorekas 54v (jota moni luulee noin 40v ihan syystä).

      Kukaan ei säästy vanhenemiselta ja harva edes haluaa keski-ikäisenä olla enää teinin näköinen. Kuitenkin ihmiset vanhenee eri tavalla, toisesta tulee hitaasti liikkuva kärttyinen pappa ja toisella vain karisma kasvaa ja toimintakyky säilyy. Itseäni ei vanheneminen haittaa, se kuuluu elämään. En silti olisi valmis ryhtymään eläkeläisen pariksi, elämäntilanteiden ero olisi liian suuri. Elän samallaista elämää kuin useimmat 10v nuoremmat.

      • Niin ja aloituksen kysymyksen vastaus: harvoin näin on, mutta poikkeus vahvistaa säännön.


    • Anonyymi

      Öö, mistä kohtaa?

      • Anonyymi

        Varpaan päästä


    • Anonyymi

      Vain jos miehellä on instassa 10 kilon kuhakuva.

      • Anonyymi

        Minua himottaisi kyllä lähinnä se kuha vain. Kuhasoppaa, aa että.


      • Anonyymi

        Kuva kahen kilon siiasta ois myös kova. Mut kuha on kuva.


    • Anonyymi

      Tuskin, toki jos on jollain tavalla kuosissa niin kai se miehen status jollain lailla yllä pysyy, hmm...siis jos :D

    • Anonyymi

      Monesta miehestä tulee.

      Monesta ei tule.

    • Anonyymi

      Omasta miehestä tulee toki

    • Anonyymi

      Ei tule koska miehet lihoo. 2.5 miljoonaa suomalaista on lihavia. Lihava mies ei ole haluttava edes lihavan naisen mielestä.

      • Anonyymi

        Hmm...Karvosen Väinöstä sekä hänen läskistä vielä monet tämänajan talitintittikin vielä pitävät.


    • Anonyymi

      No, tuskin ne naiset mitään isähahmoa ovat etsimässä.

      Itse näen seksuaalisen parisuhteen kuuluvan ennen kaikkea lisääntymisikäisille ja lisääntymishalukkaille.
      Tulee aika jolloin halut lisääntymiseen lakkaavat, tuosta ei mene kauaa kun se seksielämä alkaa tökkiä ja seuraa se läheinen ystävyyssuhde.

      Voihan sitä tietysti joku mummo pitää pappaa viehättävänä kun hän liottelee sokerikorppua kahvissa, kun muuten ei enää kykene palaa haukkaamaan:)
      Ja onhan se romanttista jos pappa mummoa rullatuolissa pitkin kaupunkia työntelee, toisinpäin ei taida olla, vaikka eletään tasa-arvon maassa.

      Kyllä se on miehelle se 50-vuotta takarajana, naisille ehkä tuo sama.
      Tuon iän kynnyksen yli mennessä taidetaan arvostaa enempi jo muita asioita mitä aikaisemmin. Tästä syystä kannattaa valita kohtalaisen saman ikäinen puoliso (+/- 10 vuotta).

      AV

      • Anonyymi

        Näin se, että ikä tuo mukanaan muutoksia. Vanhemmalla parilla voi olla seksiä, mutta sitä on harvemmin. Muunlaista läheisyyttä sitten enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se, että ikä tuo mukanaan muutoksia. Vanhemmalla parilla voi olla seksiä, mutta sitä on harvemmin. Muunlaista läheisyyttä sitten enemmän.

        Arkkusten kärryllä sitä läheisyyttä ja suriaa sitten pisaa ellei sitä enemmin....


    • En ole ollut vanhan miehen kanssa ikinä suhteessa. Ikähaarukka on 17-37 v. Joten en tiedä, mutta suhteessa ikääntyminen on tehnyt yleensä miehistä tylsempiä mitä alkuun olivat. Suhteen ikääntyessä ovat itsekkäämpiä ja keskittyvät pääasiassa itseensä. 🤷🏼‍♂️

      • Anonyymi

        Pysyvätkö naiset samanlaisina? Muuntautuvat miehen kannalta paremmiksi, miesten taantuessa tylsiksi:)

        Arki, työ, kotitalous, lasten kasvatus taitavat muuttaa suhteen dynamiikkaa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pysyvätkö naiset samanlaisina? Muuntautuvat miehen kannalta paremmiksi, miesten taantuessa tylsiksi:)

        Arki, työ, kotitalous, lasten kasvatus taitavat muuttaa suhteen dynamiikkaa.

        AV

        No ainakin minä olen yhtä paljon halukas olemaan yhdessä ja läsnä, hänen seuraansa haluten kuin 13 vuotta sitten.

        Arki muuttaa dynamiikkaa, muttei sen noin kuuluisi mennä, että mies elää itselleen enemmän, kun perheelleen tai kumppanilleen. Poikamiehet ymmärrän, ukkomiehiä en jotka elää soolona.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No ainakin minä olen yhtä paljon halukas olemaan yhdessä ja läsnä, hänen seuraansa haluten kuin 13 vuotta sitten.

        Arki muuttaa dynamiikkaa, muttei sen noin kuuluisi mennä, että mies elää itselleen enemmän, kun perheelleen tai kumppanilleen. Poikamiehet ymmärrän, ukkomiehiä en jotka elää soolona.

        Mä en ole tyyppiä kyllästyjä. Ollut koskaan, kunnes toinen alkaa ensin temppuilemaan.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mä en ole tyyppiä kyllästyjä. Ollut koskaan, kunnes toinen alkaa ensin temppuilemaan.

        Temppuilemaan, eli elämään toisin kuin sinä haluaisit hänen elävän?
        Kun mikään ei riitä vai? Tuleeko sinulle tuo tunne vai sille vastapuolelle?

        Itse teen juuri sellaista mitä olet joskus kommentoinut " ei jaksaisi kumppania katsoa jos keksisi koko ajan jotain uutta aktiviteettia".
        No, noin ei ole ainakaan tylsä, aktiivinen elämäntyyli tuo uusia kokemuksia jotka auttavat jaksamaan. Oli parisuhdetta tai ei.

        Tänään hiihdettiin, käytiin keilaamassa, kasattiin hetki vaikeaa palapeliä(jo kolmas päivä kasausta) ja saunottiin. Päivän kruunasi saunan jälkeinen jäätelöannos. Yhdessä tekeminen tuo ihmiset lähemmäksi toisiaan. Onko teillä yhteisiä harrastuksia?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Temppuilemaan, eli elämään toisin kuin sinä haluaisit hänen elävän?
        Kun mikään ei riitä vai? Tuleeko sinulle tuo tunne vai sille vastapuolelle?

        Itse teen juuri sellaista mitä olet joskus kommentoinut " ei jaksaisi kumppania katsoa jos keksisi koko ajan jotain uutta aktiviteettia".
        No, noin ei ole ainakaan tylsä, aktiivinen elämäntyyli tuo uusia kokemuksia jotka auttavat jaksamaan. Oli parisuhdetta tai ei.

        Tänään hiihdettiin, käytiin keilaamassa, kasattiin hetki vaikeaa palapeliä(jo kolmas päivä kasausta) ja saunottiin. Päivän kruunasi saunan jälkeinen jäätelöannos. Yhdessä tekeminen tuo ihmiset lähemmäksi toisiaan. Onko teillä yhteisiä harrastuksia?

        AV

        Temppuilemaan ne miehet on ruvenneet, joku pettämään, joku viettämään aikaa omissa oloissaan tai kavereineen. Jos parisuhteessa ei kerran jaksa olla, miksi miehen pitää siinä roikkua, kun ei seurakaan kiinnosta?

        Varsin pöljää touhua.

        Liikuntaan en ota kantaa. Mutta on mulla ja lapsilla yhteisiä harrastuksia, olis kiva jos isäkin osallistuisi johonkin niistä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Temppuilemaan ne miehet on ruvenneet, joku pettämään, joku viettämään aikaa omissa oloissaan tai kavereineen. Jos parisuhteessa ei kerran jaksa olla, miksi miehen pitää siinä roikkua, kun ei seurakaan kiinnosta?

        Varsin pöljää touhua.

        Liikuntaan en ota kantaa. Mutta on mulla ja lapsilla yhteisiä harrastuksia, olis kiva jos isäkin osallistuisi johonkin niistä.

        Hmm...minulla taas tuo "ex" on mukana touhuissa, ja miksipä ei niin tekisi.
        Mikään pakkohan ei olisi enää olla, ei kummankaan puolelta.
        Lapsen kannalta parasta kun molemmat vanhemmat touhuilee samoja juttuja lapsen kanssa.
        Onnistuneita antoisia päiviä, kaikille osapuolille.

        Hyvässä parisuhteessahan voi olla vaikka viettäisi paljonkin aikaa kavereiden kanssa, ei kai se mikään este ole jos muutoin hoitaa iloisesti velvoitteensa? Omissa oloissaankin saa olla, saa sitten olla se toinenkin. Ei kai sitä jatkuvasti lähekkäin tarvitse olla? Ihminen kaipaa myös sitä omaa aikaa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...minulla taas tuo "ex" on mukana touhuissa, ja miksipä ei niin tekisi.
        Mikään pakkohan ei olisi enää olla, ei kummankaan puolelta.
        Lapsen kannalta parasta kun molemmat vanhemmat touhuilee samoja juttuja lapsen kanssa.
        Onnistuneita antoisia päiviä, kaikille osapuolille.

        Hyvässä parisuhteessahan voi olla vaikka viettäisi paljonkin aikaa kavereiden kanssa, ei kai se mikään este ole jos muutoin hoitaa iloisesti velvoitteensa? Omissa oloissaankin saa olla, saa sitten olla se toinenkin. Ei kai sitä jatkuvasti lähekkäin tarvitse olla? Ihminen kaipaa myös sitä omaa aikaa.

        AV

        No kysytään sitten suoraan, kun et muuten hahmota mitään mitä sanon. Että onko sinusta ok, jos puolisosi käy töissä, tulee kotiin ja istahtaa kuulokkeet päässä sohvalle pelaamaan ihan koko illaksi tai yöksi aamuun asti. Ottamatta mitään kontaktia kumppaniin, eikä aina lapsiinkaan? Vapaapäivinä herää kun herää, syö aamupalan ja taas on luurit jo päässä vastamelu ominaisuuksilla ja känny kädessä ja istuu sohvalle pelaamaan. Jatkaen sitä seuraavaan yöhön tai aamuun?

        Ei ota kontaktia kuin lapsiin huudellen hampaita pesemään. Tai jos joku käy oyytämässä mitä kukaan ei enää jaksa tehdä hänet legoilemaan tai korttia pelaamaan, kauppaan jne. Saattaa sitten suostua. Saattaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No kysytään sitten suoraan, kun et muuten hahmota mitään mitä sanon. Että onko sinusta ok, jos puolisosi käy töissä, tulee kotiin ja istahtaa kuulokkeet päässä sohvalle pelaamaan ihan koko illaksi tai yöksi aamuun asti. Ottamatta mitään kontaktia kumppaniin, eikä aina lapsiinkaan? Vapaapäivinä herää kun herää, syö aamupalan ja taas on luurit jo päässä vastamelu ominaisuuksilla ja känny kädessä ja istuu sohvalle pelaamaan. Jatkaen sitä seuraavaan yöhön tai aamuun?

        Ei ota kontaktia kuin lapsiin huudellen hampaita pesemään. Tai jos joku käy oyytämässä mitä kukaan ei enää jaksa tehdä hänet legoilemaan tai korttia pelaamaan, kauppaan jne. Saattaa sitten suostua. Saattaa.

        Hän siirtää vastameluluurit kirviltaan vasta, jos huidon käsilläni että on asiaa. Lapset taas sanoo aina asiansa mulle, koska isi ei reagoi eikä kuule. Vituttaa minua tuollanen ja vittu! Aiheesta.

        Ja olen sanonut asiasta, että mielummin yksin yksin kun kaksin yksin jne. Hän sanoo, taidan vaan olla vähän tylsää seuraa, ei ole puhuttavaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hän siirtää vastameluluurit kirviltaan vasta, jos huidon käsilläni että on asiaa. Lapset taas sanoo aina asiansa mulle, koska isi ei reagoi eikä kuule. Vituttaa minua tuollanen ja vittu! Aiheesta.

        Ja olen sanonut asiasta, että mielummin yksin yksin kun kaksin yksin jne. Hän sanoo, taidan vaan olla vähän tylsää seuraa, ei ole puhuttavaa.

        Että missä kohtaa en saa olla yhtään vittuuntunut? Ja miksen? Pitääkö mun olla kuin yh, vaikken ole? Minä joudun tyrkkäämään vastuuta hälle lapsista, muutoin ne jää täysin mulle.

        Kyllästyttää olla sanomassa voitko viedä ipanan hammaslääkäriin kerran vuodessa, voitko mennä kauppaan, voitko tulla mukaan, voitko kuunnella asiani. Kohta on varmaan jonotusnumero sohvan vieressä.

        Tarttisin myös itsekin mieheni seuraa hiukan enemmän. Kuin huomenta, otatko kahvia, okei, joo, aha.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No kysytään sitten suoraan, kun et muuten hahmota mitään mitä sanon. Että onko sinusta ok, jos puolisosi käy töissä, tulee kotiin ja istahtaa kuulokkeet päässä sohvalle pelaamaan ihan koko illaksi tai yöksi aamuun asti. Ottamatta mitään kontaktia kumppaniin, eikä aina lapsiinkaan? Vapaapäivinä herää kun herää, syö aamupalan ja taas on luurit jo päässä vastamelu ominaisuuksilla ja känny kädessä ja istuu sohvalle pelaamaan. Jatkaen sitä seuraavaan yöhön tai aamuun?

        Ei ota kontaktia kuin lapsiin huudellen hampaita pesemään. Tai jos joku käy oyytämässä mitä kukaan ei enää jaksa tehdä hänet legoilemaan tai korttia pelaamaan, kauppaan jne. Saattaa sitten suostua. Saattaa.

        Onhan tuo tietysti ongelma jos teillä on noin. Pelaaminen voi tuottaa niitä hyvän olon hormoneja ja siihenkin voi jäädä koukkuun, vähän kuin töistä palautuminen ei muuten enää onnistuisi.

        Mies ei näe tarvetta tehdä toisin? Rentoutuu uppoutumalla pelien maailmaan.
        No, eihän siitä välttämättä mitään huonoa kenellekään aiheudu, jos poissaolevana sohvalla istuu:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo tietysti ongelma jos teillä on noin. Pelaaminen voi tuottaa niitä hyvän olon hormoneja ja siihenkin voi jäädä koukkuun, vähän kuin töistä palautuminen ei muuten enää onnistuisi.

        Mies ei näe tarvetta tehdä toisin? Rentoutuu uppoutumalla pelien maailmaan.
        No, eihän siitä välttämättä mitään huonoa kenellekään aiheudu, jos poissaolevana sohvalla istuu:)

        AV

        Mutta jos minä joku päivä kerron olevani eronnut ja sinkku, se johtuu siitä ja vain siitä etten enää jaksa olla yksin organisaattori ja yksin suhteessani.

        Miehien on turha tulla sanomaan, että taas akka kyllästyi hyvään mieheen. Hyvä mies joka viihtyy noin hyvin yksinään voi myös ihan hyvin olla yksinään.

        Mä pärjään kyllä kolmin lasten kanssa, ei ole siitä kiinni. Ärsyttää vaan kun yksi elää ihan itelleen edes tajuamatta mikä siinä ottaa aivoon.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mutta jos minä joku päivä kerron olevani eronnut ja sinkku, se johtuu siitä ja vain siitä etten enää jaksa olla yksin organisaattori ja yksin suhteessani.

        Miehien on turha tulla sanomaan, että taas akka kyllästyi hyvään mieheen. Hyvä mies joka viihtyy noin hyvin yksinään voi myös ihan hyvin olla yksinään.

        Mä pärjään kyllä kolmin lasten kanssa, ei ole siitä kiinni. Ärsyttää vaan kun yksi elää ihan itelleen edes tajuamatta mikä siinä ottaa aivoon.

        Tekee vaikeeksi rakastaa ihmistä, joka näkee vain omat tarpeensa, ei muitten.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tekee vaikeeksi rakastaa ihmistä, joka näkee vain omat tarpeensa, ei muitten.

        Mut jos joku päivä olen tosiaan saanut tarpeekseni ja häipynyt, en enää tee birhettä että alkaisin parisuhteeseen, etenkään miehen kanssa. Kaikista miehistä tulee tuollaisia lopulta. Minä minä ja mun jutut ensin. Persereikiä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tekee vaikeeksi rakastaa ihmistä, joka näkee vain omat tarpeensa, ei muitten.

        Kyllä se kuule voi olla naisille tuo rakkaus vaikeaa, vaikka mies miten huomioisi:)
        Elämä on, ja pitääkin olla. Sitä sitten huomaa ja herää, vasta kun sen huomion menettää.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kuule voi olla naisille tuo rakkaus vaikeaa, vaikka mies miten huomioisi:)
        Elämä on, ja pitääkin olla. Sitä sitten huomaa ja herää, vasta kun sen huomion menettää.

        AV

        Hmm ... mä olen kyllä omassa elämässäni kokenut tuon olevan toisin päin, että miehille tuo rakkaus on kovin vaikeaa, vaikka nainen miten huomioisi. Seitten heräävät ja huomaavat ja alkavat itkemään perään, kun sen huomion menettävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... mä olen kyllä omassa elämässäni kokenut tuon olevan toisin päin, että miehille tuo rakkaus on kovin vaikeaa, vaikka nainen miten huomioisi. Seitten heräävät ja huomaavat ja alkavat itkemään perään, kun sen huomion menettävät.

        Ihmiset tottuvat liikaa toisiinsa, tuo ongelma on molemmissa, sukupuoleen katsomatta.
        Kyllä hyvän naisen perään kannattaa jo vähän itkeä:)
        Hyviä kun ei kasva puissa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset tottuvat liikaa toisiinsa, tuo ongelma on molemmissa, sukupuoleen katsomatta.
        Kyllä hyvän naisen perään kannattaa jo vähän itkeä:)
        Hyviä kun ei kasva puissa.

        AV

        Parempi olisi, kun tajuaisi arvostaa ajoissa. Itkeminen on täysin turhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kuule voi olla naisille tuo rakkaus vaikeaa, vaikka mies miten huomioisi:)
        Elämä on, ja pitääkin olla. Sitä sitten huomaa ja herää, vasta kun sen huomion menettää.

        AV

        Kun asunto on tyhjentynyt perheestä, sitten on miehellä hyvä mieli? Siinä kohtaa ei enää ole paluuta. Vaan nyt se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olisi, kun tajuaisi arvostaa ajoissa. Itkeminen on täysin turhaa.

        Eihän ole, mennyt poistuu kyynelten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole, mennyt poistuu kyynelten kautta.

        Itkijälle siitä voi olla hyötyä, mutta turha toiselle on enää itkeä. Se ol lähinnä ärsyttävää, kun alkaa jälkikäteen poraamaan. Ei jaksa enää siinä kohtaa kiinnostaa. Mahdollisuus oli huomata ja huomioida, niin kauan kun olin siinä. Jälkeenpäin on enää ihan turha alkaa mun perääni itkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itkijälle siitä voi olla hyötyä, mutta turha toiselle on enää itkeä. Se ol lähinnä ärsyttävää, kun alkaa jälkikäteen poraamaan. Ei jaksa enää siinä kohtaa kiinnostaa. Mahdollisuus oli huomata ja huomioida, niin kauan kun olin siinä. Jälkeenpäin on enää ihan turha alkaa mun perääni itkemään.

        Tähän sopii anita hirvosen laulu itke vaan jos se helpottaa mut tämä tyttö uuden miehen luo menee tai löytää eli itke vaan jos helpottaa mut mua et kuitenkaan saa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itkijälle siitä voi olla hyötyä, mutta turha toiselle on enää itkeä. Se ol lähinnä ärsyttävää, kun alkaa jälkikäteen poraamaan. Ei jaksa enää siinä kohtaa kiinnostaa. Mahdollisuus oli huomata ja huomioida, niin kauan kun olin siinä. Jälkeenpäin on enää ihan turha alkaa mun perääni itkemään.

        Niin kyllähän se on loppuun kaluttu siinä kohtaa ihan kaikki mahkut, kun nainen päättää pakata kamansa ja lähteä suhteesta. On kaikki ässät ja oljenkorret käytetty siinä pisteessä. Se lähteminen on enää pitkän työstön lopputulos.

        Mies on luullut, että loputtomasti voi leikkiä, vaan ei voi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niin kyllähän se on loppuun kaluttu siinä kohtaa ihan kaikki mahkut, kun nainen päättää pakata kamansa ja lähteä suhteesta. On kaikki ässät ja oljenkorret käytetty siinä pisteessä. Se lähteminen on enää pitkän työstön lopputulos.

        Mies on luullut, että loputtomasti voi leikkiä, vaan ei voi.

        Moni suhde päättyy eroon vaikka mies tekisi "kaikkensa" ja nainen myös.
        Ihmiset kun eivät voi muuttaa vastapuolta, vain itseänsä ja joskus sekään ei riitä.
        Tunteet muuttuvat, ei enää nähdä sitä hyvää mikä suhteessa on, nähdään vain negaatiot.
        Tuo voi olla ihmiseen iskostettu, tiedostamatta tulee se kriisi seitsemän vuoden yhdessä asumisen jälkeen josta alkaa tunteiden alamäki. Alkaa miettimään tällaistako se on, haluaako saman jatkuvan ikuisesti. Samalla etsii jotain henkilökohtaista voimaannuttavaa, voi olla sen pelaamisenkin lähtökohtana. Kumpikin etsii korvikkeita jotka antavat voimaa jatkaa, kunnes tulee eteen se virhe jota jompikumpi ei enää voi antaa anteeksi. Kamelin selkä katkeaa.

        Ongelmana ovat tunteet, eivät ihmiset.
        https://www.youtube.com/watch?v=zLaqbLlZaHw

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni suhde päättyy eroon vaikka mies tekisi "kaikkensa" ja nainen myös.
        Ihmiset kun eivät voi muuttaa vastapuolta, vain itseänsä ja joskus sekään ei riitä.
        Tunteet muuttuvat, ei enää nähdä sitä hyvää mikä suhteessa on, nähdään vain negaatiot.
        Tuo voi olla ihmiseen iskostettu, tiedostamatta tulee se kriisi seitsemän vuoden yhdessä asumisen jälkeen josta alkaa tunteiden alamäki. Alkaa miettimään tällaistako se on, haluaako saman jatkuvan ikuisesti. Samalla etsii jotain henkilökohtaista voimaannuttavaa, voi olla sen pelaamisenkin lähtökohtana. Kumpikin etsii korvikkeita jotka antavat voimaa jatkaa, kunnes tulee eteen se virhe jota jompikumpi ei enää voi antaa anteeksi. Kamelin selkä katkeaa.

        Ongelmana ovat tunteet, eivät ihmiset.
        https://www.youtube.com/watch?v=zLaqbLlZaHw

        AV

        No minusta tässä pitää aika sokee miehenkin olla, jos se ei näe mitä hyvää sillä on. Ihanat lapset, rakastava lojaali ja reilu emäntä, joka tekee ison osan hänenkin hommistaan pääosin mutisematta. Hän saa vapautta ja vapaata enempi ko minä ennätän saada yhteisvastuullisista töistä.

        Olen myös kertonut kaikki positiiviset tunteeni hänelle hänestä ja rakkauteni. Myös nämä mihin olen uupunut. Olen mielestäni antanut jo kaikkeni. Henkisesti ja fyysisesti.

        Hänestä tiedän että hän ei ole, pystyy parempaakin jos viitsii. On vertailupohjaa. Miksi ei viitti, se kiinnostaisi.

        Mikä on niin vaikeeta.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No minusta tässä pitää aika sokee miehenkin olla, jos se ei näe mitä hyvää sillä on. Ihanat lapset, rakastava lojaali ja reilu emäntä, joka tekee ison osan hänenkin hommistaan pääosin mutisematta. Hän saa vapautta ja vapaata enempi ko minä ennätän saada yhteisvastuullisista töistä.

        Olen myös kertonut kaikki positiiviset tunteeni hänelle hänestä ja rakkauteni. Myös nämä mihin olen uupunut. Olen mielestäni antanut jo kaikkeni. Henkisesti ja fyysisesti.

        Hänestä tiedän että hän ei ole, pystyy parempaakin jos viitsii. On vertailupohjaa. Miksi ei viitti, se kiinnostaisi.

        Mikä on niin vaikeeta.

        Kyllähän selitysvastuu jää sille, joka heittäytyy viittimättömäksi, eikä sille joka tekee jatkuvasti suhteen eteen hommia.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kyllähän selitysvastuu jää sille, joka heittäytyy viittimättömäksi, eikä sille joka tekee jatkuvasti suhteen eteen hommia.

        Ja työ, siihin on tyrha vedota että käyhän mies töissä. Kävisi ilman perhettäkin siellä töissä. Ei se ole mikään perheen ylläpitävä asia joku työnteko. Se voi olla elinkeino, muttei sillä yhtäkään perhettä pystyssä pidetä. Mies joka luukee, rttä työtä eli palkkaa nettoamalla pysyy perhe pystyssä erehtyy. Naisetkin tekee töitä ja paljon vielä muuta sen lisäksi perheensä eteen, se sama pitää onnistua mieheltäkin.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ja työ, siihin on tyrha vedota että käyhän mies töissä. Kävisi ilman perhettäkin siellä töissä. Ei se ole mikään perheen ylläpitävä asia joku työnteko. Se voi olla elinkeino, muttei sillä yhtäkään perhettä pystyssä pidetä. Mies joka luukee, rttä työtä eli palkkaa nettoamalla pysyy perhe pystyssä erehtyy. Naisetkin tekee töitä ja paljon vielä muuta sen lisäksi perheensä eteen, se sama pitää onnistua mieheltäkin.

        Ja jos ei onnistu on miehen mentävä itseensä ja kysyttävä, miksi ei onnistu kun vaimokin pystyy. Eikä heittäytyä löysäilemään perseelleen.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja työ, siihin on tyrha vedota että käyhän mies töissä. Kävisi ilman perhettäkin siellä töissä. Ei se ole mikään perheen ylläpitävä asia joku työnteko. Se voi olla elinkeino, muttei sillä yhtäkään perhettä pystyssä pidetä. Mies joka luukee, rttä työtä eli palkkaa nettoamalla pysyy perhe pystyssä erehtyy. Naisetkin tekee töitä ja paljon vielä muuta sen lisäksi perheensä eteen, se sama pitää onnistua mieheltäkin.

        Tuo onkin se mitä on ihmisten vaikeaa joskus ymmärtää.
        Mieskin on henkinen olento, ja ne ongelmat ovat usein tunnepuolella, kuin myös naisillakin.

        Itse monesti eronneena en syyllistä vastapuolta, koska tietysti se vastapuoli voi löytää miehen jonka kanssa kaikki sujuu loistavasti, ja se uusi kumppani olisi hyvinkin tyytyväinen löytämäänsä.

        Ei kai vätys, huono, kykenemätön tule yhtä äkkiä loistavaksi jos kumppanilla ei olisi jokin merkitys siinä, miten se toinen puolisko käyttäytyy?

        Siis, vaikka eläisi mallikkaasti voi tulla ongelmia. Tai ainakin joutuu tekemään kompromisseja siinä miten itse elämän kokonaisuuteen asennoituu.
        Itseriittoisuus on hyve, tuolloin ei olla sen toisen tekemisen varassa ja varjossa? Jos sinkkuna pärjäisi hyvin, mikä siinä on ettei pärjäisi parisuhteessa vaikka "muumion kanssa".

        AV


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ja jos ei onnistu on miehen mentävä itseensä ja kysyttävä, miksi ei onnistu kun vaimokin pystyy. Eikä heittäytyä löysäilemään perseelleen.

        Eilen kun näitä mietin, sanoin puolisolleni että hän saa ottaa imurointi vuoron kerran viikkoon. Valitkoon päivän vapaasti itse, mutta hän imuroi kerran viikossa talomme asuinneliöt.

        Minä voin mopata. Mutta istuskelu saa riittää.
        Ja pelit saa riittää. Kuulemma tuo peli on kohta pelattu läpi ja sitten loppuu. Sanoin, että niin ja etsit heti uuden mihin hautautua?

        Eiiiii. Sanoi hän ja vastasin, että ei niin. Alat ottaa ittees niskasta kiinni ja touhuut enemmän likkojen ja mun kanssa yhdessä näitä kotijuttuja. Toi pelailu alkaa olla perseestä ja vituttaa minua todella.

        Katotaan.🤷🏼‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo onkin se mitä on ihmisten vaikeaa joskus ymmärtää.
        Mieskin on henkinen olento, ja ne ongelmat ovat usein tunnepuolella, kuin myös naisillakin.

        Itse monesti eronneena en syyllistä vastapuolta, koska tietysti se vastapuoli voi löytää miehen jonka kanssa kaikki sujuu loistavasti, ja se uusi kumppani olisi hyvinkin tyytyväinen löytämäänsä.

        Ei kai vätys, huono, kykenemätön tule yhtä äkkiä loistavaksi jos kumppanilla ei olisi jokin merkitys siinä, miten se toinen puolisko käyttäytyy?

        Siis, vaikka eläisi mallikkaasti voi tulla ongelmia. Tai ainakin joutuu tekemään kompromisseja siinä miten itse elämän kokonaisuuteen asennoituu.
        Itseriittoisuus on hyve, tuolloin ei olla sen toisen tekemisen varassa ja varjossa? Jos sinkkuna pärjäisi hyvin, mikä siinä on ettei pärjäisi parisuhteessa vaikka "muumion kanssa".

        AV

        Sitä henkistä puoltaan pitää tutkia eikä vaan lössähtää. Kun on kuutenkin monesti kysytty ja puhuttu mikä on, mikä mättää niin pitää ottaa härkää sarvista eikä luikerrella pakoon.

        Jos akka ei piittaa, akka ei kysy eikä puhu. Minä piittaan minä kysyn ja puhun, miehenkin on vaan pakko oppia ottamaan ohjat omiin käsiin vaikka itkien, jos muu ei auta.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Sitä henkistä puoltaan pitää tutkia eikä vaan lössähtää. Kun on kuutenkin monesti kysytty ja puhuttu mikä on, mikä mättää niin pitää ottaa härkää sarvista eikä luikerrella pakoon.

        Jos akka ei piittaa, akka ei kysy eikä puhu. Minä piittaan minä kysyn ja puhun, miehenkin on vaan pakko oppia ottamaan ohjat omiin käsiin vaikka itkien, jos muu ei auta.

        Minä en päätä silitä sen suhteen, että toinen joutuu ottamaan vastuun suhteessaan. Niin minäkin joudun, eikä siinä mitään itsekästä ole vaatia sitä toiseltakin.

        On pystynyt ennenkin, pystyy nytkin. Pistää vaan asiansa kuntoon eikä vetäydy kuoreensa. Jos on ongelmia ne ei poistu pakenemalla, vaan kohtaamalla ja käsittelemällä.

        Siksi nuo anna toisen olla puheet on idioottimaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo onkin se mitä on ihmisten vaikeaa joskus ymmärtää.
        Mieskin on henkinen olento, ja ne ongelmat ovat usein tunnepuolella, kuin myös naisillakin.

        Itse monesti eronneena en syyllistä vastapuolta, koska tietysti se vastapuoli voi löytää miehen jonka kanssa kaikki sujuu loistavasti, ja se uusi kumppani olisi hyvinkin tyytyväinen löytämäänsä.

        Ei kai vätys, huono, kykenemätön tule yhtä äkkiä loistavaksi jos kumppanilla ei olisi jokin merkitys siinä, miten se toinen puolisko käyttäytyy?

        Siis, vaikka eläisi mallikkaasti voi tulla ongelmia. Tai ainakin joutuu tekemään kompromisseja siinä miten itse elämän kokonaisuuteen asennoituu.
        Itseriittoisuus on hyve, tuolloin ei olla sen toisen tekemisen varassa ja varjossa? Jos sinkkuna pärjäisi hyvin, mikä siinä on ettei pärjäisi parisuhteessa vaikka "muumion kanssa".

        AV

        Minun mies ei ole vätys, kuten sanoin tiedän että pystyy parempaakin jos viittii. Vätys taas ei pysty, vaikka kuinka tyrkkii.

        Että älä sotke nyt kahta erilaista keskenään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mutta jos minä joku päivä kerron olevani eronnut ja sinkku, se johtuu siitä ja vain siitä etten enää jaksa olla yksin organisaattori ja yksin suhteessani.

        Miehien on turha tulla sanomaan, että taas akka kyllästyi hyvään mieheen. Hyvä mies joka viihtyy noin hyvin yksinään voi myös ihan hyvin olla yksinään.

        Mä pärjään kyllä kolmin lasten kanssa, ei ole siitä kiinni. Ärsyttää vaan kun yksi elää ihan itelleen edes tajuamatta mikä siinä ottaa aivoon.

        Jos teillä on oikeesti tollasta, se on ensiaskel eroon.

        Nimim. Kokemusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos teillä on oikeesti tollasta, se on ensiaskel eroon.

        Nimim. Kokemusta

        Niin se voi olla.. Mutta en voi yksin vaikuttaa. Vaikka voin asioista suoraan ja nätisti puhua. Jos toinen ei ota ryhtiliikettä, niin kyllähän se on sitten hänen valinta se erokin. Kun tietää kuitenkin mitä toinen asioista ajattelee.

        Ja on nöhnyt minun itkevänkin asian takia, jos sekään ei avaa silmiä, että paha olo on todellista, niin sittenhän ero on se mihin suorastaan haluaakin ajautua.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin se voi olla.. Mutta en voi yksin vaikuttaa. Vaikka voin asioista suoraan ja nätisti puhua. Jos toinen ei ota ryhtiliikettä, niin kyllähän se on sitten hänen valinta se erokin. Kun tietää kuitenkin mitä toinen asioista ajattelee.

        Ja on nöhnyt minun itkevänkin asian takia, jos sekään ei avaa silmiä, että paha olo on todellista, niin sittenhän ero on se mihin suorastaan haluaakin ajautua.

        En haluaisi erota, haluaisin korjata mitä korjata pitää. Mutten minä yksin siihen pysty. Toisen on pakko alkaa itsekin asioita ajatella.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Minä en päätä silitä sen suhteen, että toinen joutuu ottamaan vastuun suhteessaan. Niin minäkin joudun, eikä siinä mitään itsekästä ole vaatia sitä toiseltakin.

        On pystynyt ennenkin, pystyy nytkin. Pistää vaan asiansa kuntoon eikä vetäydy kuoreensa. Jos on ongelmia ne ei poistu pakenemalla, vaan kohtaamalla ja käsittelemällä.

        Siksi nuo anna toisen olla puheet on idioottimaisia.

        Mjaa, itse annan naisen olla omissa touhuissaan ja usein hän onkin.
        Eilenkin pölötti puhelimessa tunnin kaverinsa kanssa punniten kaverinsa miehen tekosia. Naisilla nuo tukiverkot toimivat.
        Mutta olenkin nyt se "apupoika" naisen elämässä:)
        Ei ole valtaa vaatia enää mitään. Tekee elämän helpoksi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, itse annan naisen olla omissa touhuissaan ja usein hän onkin.
        Eilenkin pölötti puhelimessa tunnin kaverinsa kanssa punniten kaverinsa miehen tekosia. Naisilla nuo tukiverkot toimivat.
        Mutta olenkin nyt se "apupoika" naisen elämässä:)
        Ei ole valtaa vaatia enää mitään. Tekee elämän helpoksi.

        AV

        Annanhan minäkin. Ootko yhtään lukenut ja ymmärtänyt lukemaasi? Vaan kyllä perheellisen on tehtävä muutakin kun käytettävä 24h/vrk työhön ja pelaamiseen. Titityy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, itse annan naisen olla omissa touhuissaan ja usein hän onkin.
        Eilenkin pölötti puhelimessa tunnin kaverinsa kanssa punniten kaverinsa miehen tekosia. Naisilla nuo tukiverkot toimivat.
        Mutta olenkin nyt se "apupoika" naisen elämässä:)
        Ei ole valtaa vaatia enää mitään. Tekee elämän helpoksi.

        AV

        Mitkä tukiverkot? Ei mullakaan ole mitään naisten tukiverkkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, itse annan naisen olla omissa touhuissaan ja usein hän onkin.
        Eilenkin pölötti puhelimessa tunnin kaverinsa kanssa punniten kaverinsa miehen tekosia. Naisilla nuo tukiverkot toimivat.
        Mutta olenkin nyt se "apupoika" naisen elämässä:)
        Ei ole valtaa vaatia enää mitään. Tekee elämän helpoksi.

        AV

        Ja etkös sinä ookkin poikamies, joten et voikkaan rinnastaa itseäsi meidän perhekuvioon? Sulle taisi käydä noin, että ulkoistit itsesi perheestä ja emännästä? Nyt olet apupoika sitten?

        Kannattiko?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja etkös sinä ookkin poikamies, joten et voikkaan rinnastaa itseäsi meidän perhekuvioon? Sulle taisi käydä noin, että ulkoistit itsesi perheestä ja emännästä? Nyt olet apupoika sitten?

        Kannattiko?

        Kyllä kannatti, kumpikin on tyytyväinen. Ei ole nääs enää vaikutteita, on vain hyvää tahtoa.
        Suhde pyhimmillään.
        Tänä aamunakin vein hänet töihin, tein muksulle aamupalan. Katsoo nyt hetken telkkaria että ruoka vähän kerkee sulamaan, sitten mennään ulkoilemaan. Käydään hakemassa mamma töistä kun sen aika on. Simppeliä ja helppoa elämää.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannatti, kumpikin on tyytyväinen. Ei ole nääs enää vaikutteita, on vain hyvää tahtoa.
        Suhde pyhimmillään.
        Tänä aamunakin vein hänet töihin, tein muksulle aamupalan. Katsoo nyt hetken telkkaria että ruoka vähän kerkee sulamaan, sitten mennään ulkoilemaan. Käydään hakemassa mamma töistä kun sen aika on. Simppeliä ja helppoa elämää.

        AV

        Se on sitten hyvä niin. Itse en tuohon mielelläni ryhtyisi. Että exä pyörii nurkissani ja vaikuttaa elämässäni, muuten kuin lapsien takia.

        Mutta jos se teillä on hyvä noin, niin ok. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Se on sitten hyvä niin. Itse en tuohon mielelläni ryhtyisi. Että exä pyörii nurkissani ja vaikuttaa elämässäni, muuten kuin lapsien takia.

        Mutta jos se teillä on hyvä noin, niin ok. 👍

        Itse kun en oikeastaan kaipaa ketään säätämään asioitani enää siinä kohtaa, kun ei olla pariskunta. Vaikka muuten voisin sovussa riitelemättä erotakkin.

        Ja olla ihan hyvissä väleissä. Mutta kun tuppaan tarttemaan toista vain silloin, kun ollaa symbioosissa samassa talossa. En muuten kaipaa miestä husaamaan asioitani. Yhteiset asiat on, kun on yhteiset asuinneliötkin. Muutoin on vain mun asiat, eikä ex ole kuin sitten ex niittenkin suhteen.

        Ehkä käsität, ehkä et. Teille olis varmaan alkujaankin sopinut itselliset kodit ilman eroja? Opitte kantapään kautta eroten mitä kaipaatte.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Se on sitten hyvä niin. Itse en tuohon mielelläni ryhtyisi. Että exä pyörii nurkissani ja vaikuttaa elämässäni, muuten kuin lapsien takia.

        Mutta jos se teillä on hyvä noin, niin ok. 👍

        No, ei tarvitse ainakaan valittaa mistään.
        Oma vapaus molemmilla tehdä mitä haluaa. Mitäs pahaa tässä olisi...hmm...en heti keksi jos ei ole riippuvainen toisesta tavalla tai toisella.

        AV


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eilen kun näitä mietin, sanoin puolisolleni että hän saa ottaa imurointi vuoron kerran viikkoon. Valitkoon päivän vapaasti itse, mutta hän imuroi kerran viikossa talomme asuinneliöt.

        Minä voin mopata. Mutta istuskelu saa riittää.
        Ja pelit saa riittää. Kuulemma tuo peli on kohta pelattu läpi ja sitten loppuu. Sanoin, että niin ja etsit heti uuden mihin hautautua?

        Eiiiii. Sanoi hän ja vastasin, että ei niin. Alat ottaa ittees niskasta kiinni ja touhuut enemmän likkojen ja mun kanssa yhdessä näitä kotijuttuja. Toi pelailu alkaa olla perseestä ja vituttaa minua todella.

        Katotaan.🤷🏼‍♂️

        Itsekin aina hetkittäin paljon pelaavana yksilönä (nainen) totean, että peli on usein helppo ratkaisu. Jos on silleen vähän tylsää, ei jaksa keksiä jotain ja joku asia ei nyt oikein napostele, niin peliin on helppo uppoutua. Peliin on helppo uppoutua, myös jos jokin asia v.tuttaa, harmittaa, ärsyttää, ahdistaa, masentaa. tmv. Tietysti pelin myös haluaa pelata läpi jne. mutta harva oikeasti "tarvitsee" sitä peliä tuntitolkulla päivittäin, vaikka esim. tarina olisi kuinka hyvä tahansa ja tuntitolkulla pelaaminen toi jopa omalla tavallaan myös ahdistaa ja siitä tulee huono omatunto, vaikkei sitä näytäkään. Eli siis pointtina, hyvä kun sanoit miehelle. Hän hyvinkin tarvii hieman keskivahvaa potkimista, että ottaa itseään tuossa asiassa niskasta kiinni. Älä ota kuitenkaan liian jyrkkää asennetta pelaamiseen. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, itse annan naisen olla omissa touhuissaan ja usein hän onkin.
        Eilenkin pölötti puhelimessa tunnin kaverinsa kanssa punniten kaverinsa miehen tekosia. Naisilla nuo tukiverkot toimivat.
        Mutta olenkin nyt se "apupoika" naisen elämässä:)
        Ei ole valtaa vaatia enää mitään. Tekee elämän helpoksi.

        AV

        Tu ovoi olla sellainen suhde, jota sinä haluat ja ehkä se on sellainen suhde, jota tuo nainen haluaa. Mene ja tiedä, mutta ainakaan minä (nainen) en tuollaista kauaa katselisi. En sietäisi miestä, joka kuvittelisi olevansa "apupoika" mun elämässäni. En tarvitse apupoikaa ja jos tarvitsen niin sitten palkaan sellaisen siksi hetkeksi kun tarvitsen. Jatkuvasti en elämässäni yhtään apupoikaa katselisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tu ovoi olla sellainen suhde, jota sinä haluat ja ehkä se on sellainen suhde, jota tuo nainen haluaa. Mene ja tiedä, mutta ainakaan minä (nainen) en tuollaista kauaa katselisi. En sietäisi miestä, joka kuvittelisi olevansa "apupoika" mun elämässäni. En tarvitse apupoikaa ja jos tarvitsen niin sitten palkaan sellaisen siksi hetkeksi kun tarvitsen. Jatkuvasti en elämässäni yhtään apupoikaa katselisi.

        Niin, huumorillahan nämä kirjoitetaan niille jotka valittavat siitä parisuhteen ihanuudesta kertoen miten juurikin tarvitsevat miehestä vain sitä apupoikaa suhteessa ollessa. Ja sekös se ärsyttää jos SE apupoika ei auta:)

        Mutta, mitä enemmän se parisuhde antaa mitä avoin suhde antaisi?
        Kuinka moni avosuhteessa oleva ihminen olisi avautunut näillä palstoilla kertoakseen jotain negatiivista omasta suhteestaan? Ei varmaan moni.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, huumorillahan nämä kirjoitetaan niille jotka valittavat siitä parisuhteen ihanuudesta kertoen miten juurikin tarvitsevat miehestä vain sitä apupoikaa suhteessa ollessa. Ja sekös se ärsyttää jos SE apupoika ei auta:)

        Mutta, mitä enemmän se parisuhde antaa mitä avoin suhde antaisi?
        Kuinka moni avosuhteessa oleva ihminen olisi avautunut näillä palstoilla kertoakseen jotain negatiivista omasta suhteestaan? Ei varmaan moni.

        AV

        Kai sellaisia valittajia jossain on. Itselleni ei vain ole sattunut lähipiirrin ja tuttavapiiriin ainoatakaan. Noin yleisesti Suomessa valtaosa naisista on varsin kykeneviä pyörittämään elämäänsä ilman apupoikia ja sen mihin itse ei kykene (tai yleensä mitä ei halua itse tehdä) niin sen voi ostaa palveluna. Itselle ei tulisi edes mieleen pyytää eksältä apua mihinkään, joka ei liity suoraan lapseen. Lapsi ja lapseen liittyvät asiat ovat meille edelleen yhteisiä, mutta toistemme muu elämä ei kummallekaan kuulu.

        Minulle avoin suhde ei antanut, eikä anna mitään tavoittelemisen arvoista. Minulle se on täysin tyhjänpäiväinen kapistus. Että tässäpä sinulle yksi avoimessa suhteessa elänyt, joka toteaa, että totaalisen turha suhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sellaisia valittajia jossain on. Itselleni ei vain ole sattunut lähipiirrin ja tuttavapiiriin ainoatakaan. Noin yleisesti Suomessa valtaosa naisista on varsin kykeneviä pyörittämään elämäänsä ilman apupoikia ja sen mihin itse ei kykene (tai yleensä mitä ei halua itse tehdä) niin sen voi ostaa palveluna. Itselle ei tulisi edes mieleen pyytää eksältä apua mihinkään, joka ei liity suoraan lapseen. Lapsi ja lapseen liittyvät asiat ovat meille edelleen yhteisiä, mutta toistemme muu elämä ei kummallekaan kuulu.

        Minulle avoin suhde ei antanut, eikä anna mitään tavoittelemisen arvoista. Minulle se on täysin tyhjänpäiväinen kapistus. Että tässäpä sinulle yksi avoimessa suhteessa elänyt, joka toteaa, että totaalisen turha suhde.

        Ilmeisesti turha ja toimimaton oli myös se parisuhde josta ne lapset tulivat, erosuhde, eikä avosuhde toimi. Sinun pitää siis keksiä jokin ihan uusi suhdemuoto:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tarvitse ainakaan valittaa mistään.
        Oma vapaus molemmilla tehdä mitä haluaa. Mitäs pahaa tässä olisi...hmm...en heti keksi jos ei ole riippuvainen toisesta tavalla tai toisella.

        AV

        Mulla on lähinnä ajatus, että jos on pariskunta ja perhe, niin se pitäisi myös yhteistyössä näkyä. Eikä se ole edes mitään riippuvaisuutta, vaan täysin normaalia elämää, että yhteisessä kodissa jaetaan töitä ja vietetään yhdessäkin aikaa ja ihmissuhteita EI hoideta niin, ettei oteta mitään kontaktia kehenkään kuin ohimennen mölähdellen.

        Minusta nää on päivänselviä juttuja ja jos ne ei onnistu, niin ei voida puhua mistään perheestä ja yhteisestä elämästä.

        Jännää edes sotkea mitään riippuvaisuus ajattelua tähän asiaan. Turhaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti turha ja toimimaton oli myös se parisuhde josta ne lapset tulivat, erosuhde, eikä avosuhde toimi. Sinun pitää siis keksiä jokin ihan uusi suhdemuoto:)

        AV

        Typerä kärjistys ja koominen kun se tulee sinulta, lapsia ympäriinsä kylväneeltä, omat lapsensa aikanaan hylänneltä ja loputtomiin eronneena nyt eksässään roikkuvalta yksilöltä. Sinulle sitten noin, minulle ei. Minä en pidä eroa epäonnistumisena, kuten sinä pidät.

        Toimimaton se oli kyllä, joiltain oleellisilta osin. Se oli toimimaton parisuhteena, ihmissuhteena se toimii edelleen erinomaisen hyvin. Olimme eksän kanssa ystäviä ennen parisuhdetta ja olemme sen jälkeen. Vaan hän ei ole minulle mikään apupoika, en kaipaa häneltä apua. En kaivannut ennen parisuhdetta, enkä sen jälkeenkään. Lapsi on muutoinkin tietoisesti tehty eromme jälkeen, että sinällään meidän kuviomme ei ole millään tasolla tavallinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin aina hetkittäin paljon pelaavana yksilönä (nainen) totean, että peli on usein helppo ratkaisu. Jos on silleen vähän tylsää, ei jaksa keksiä jotain ja joku asia ei nyt oikein napostele, niin peliin on helppo uppoutua. Peliin on helppo uppoutua, myös jos jokin asia v.tuttaa, harmittaa, ärsyttää, ahdistaa, masentaa. tmv. Tietysti pelin myös haluaa pelata läpi jne. mutta harva oikeasti "tarvitsee" sitä peliä tuntitolkulla päivittäin, vaikka esim. tarina olisi kuinka hyvä tahansa ja tuntitolkulla pelaaminen toi jopa omalla tavallaan myös ahdistaa ja siitä tulee huono omatunto, vaikkei sitä näytäkään. Eli siis pointtina, hyvä kun sanoit miehelle. Hän hyvinkin tarvii hieman keskivahvaa potkimista, että ottaa itseään tuossa asiassa niskasta kiinni. Älä ota kuitenkaan liian jyrkkää asennetta pelaamiseen. :)

        Juu. En ole halunnut riistää häneltä omaa aikaa enkä pelaamista. Haluan vain, että se ei ole koko hänen elämä, jos oikeadti meidän muidenkin hyvästä olosta piittaa ja meistä välittää. Niin ottaa aikaa myös meille, lapsille ja mulle. Jota perheekseen nimittää. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti turha ja toimimaton oli myös se parisuhde josta ne lapset tulivat, erosuhde, eikä avosuhde toimi. Sinun pitää siis keksiä jokin ihan uusi suhdemuoto:)

        AV

        Ai niin ja eksäni ei liity mitenkään siihen avoimeen suhteeseen. Se oli ennen häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, huumorillahan nämä kirjoitetaan niille jotka valittavat siitä parisuhteen ihanuudesta kertoen miten juurikin tarvitsevat miehestä vain sitä apupoikaa suhteessa ollessa. Ja sekös se ärsyttää jos SE apupoika ei auta:)

        Mutta, mitä enemmän se parisuhde antaa mitä avoin suhde antaisi?
        Kuinka moni avosuhteessa oleva ihminen olisi avautunut näillä palstoilla kertoakseen jotain negatiivista omasta suhteestaan? Ei varmaan moni.

        AV

        Sinä et käsitä mitään muuta kuin riippuvuus ja tarvii miestä? Suppea on ymmärtys sitten, jos tosiaan noin.

        Minä en tarvi edes miestä siinä määrin mitä sinä naista, mutta minulla on käsitys että parisuhteessa ja ydinperheessä halutaan olla yhdessä eikä erillään, joten homma toimii erilailla kun avosuhteessa luonnollisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti turha ja toimimaton oli myös se parisuhde josta ne lapset tulivat, erosuhde, eikä avosuhde toimi. Sinun pitää siis keksiä jokin ihan uusi suhdemuoto:)

        AV

        Ja siis epäile yhtään, etteikö avoin suhde voi hyvin sopia mm. sinun kaltaisellesi tunnekylmälle ja - koyhälle yksilölle. Ehkä eksäsi on samanmoinen kanssasi, ainakin kuvaustesi mukaan on. Kahden tuollaisen välillä se varmasit toimiin, kun ei toisesta muutenkaan sen kummemmin välitä, niin touhutkoon omiaan. Ei sen kanssa kuitenkaan yhtään ylimääräsitä aikaa halua viettää.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Sinä et käsitä mitään muuta kuin riippuvuus ja tarvii miestä? Suppea on ymmärtys sitten, jos tosiaan noin.

        Minä en tarvi edes miestä siinä määrin mitä sinä naista, mutta minulla on käsitys että parisuhteessa ja ydinperheessä halutaan olla yhdessä eikä erillään, joten homma toimii erilailla kun avosuhteessa luonnollisesti.

        Olen itse ihmistyyppiä joka ajattele ja myös toimii niin automaattisesti, että parisuhteessa otetaan kumppaninkin tarpeet huomioon ja yhdessä asuessa jaetaan yhteistaloudesta vastuu ja pakerretaan yhdessä yhteisen hyvän eteen ja sitä hyvää ylläpitääkseen, mm. hyvät välit toisiinsa, missä kumpikin kokee tulleensa huomioiduksi ja rakastetuksi.

        Muistetaan jutella, muistetaan hellyys, muistetaan hoitaa omat velvollisuudet, jottei toinen kuormitu liikaa vielä sinunkin hommasi tehden, kysytään miten voit ja kuunnellaan mitä toinen olostaan ja voinnistaan kertoo. Siihen myös reagoidaan tarvittaessa korjaamalla käytäntöjä eikä vaan todeta, aha ja annetaan olla. Sillä ei se toinen minuakaan kauaa jaksa rakastaa, jos olen vain vapaamatkustajana suhteessamme.

        Eikä pidäkkään. Oikeutetusti saa älähtää, jos olen sokea pöllö.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Olen itse ihmistyyppiä joka ajattele ja myös toimii niin automaattisesti, että parisuhteessa otetaan kumppaninkin tarpeet huomioon ja yhdessä asuessa jaetaan yhteistaloudesta vastuu ja pakerretaan yhdessä yhteisen hyvän eteen ja sitä hyvää ylläpitääkseen, mm. hyvät välit toisiinsa, missä kumpikin kokee tulleensa huomioiduksi ja rakastetuksi.

        Muistetaan jutella, muistetaan hellyys, muistetaan hoitaa omat velvollisuudet, jottei toinen kuormitu liikaa vielä sinunkin hommasi tehden, kysytään miten voit ja kuunnellaan mitä toinen olostaan ja voinnistaan kertoo. Siihen myös reagoidaan tarvittaessa korjaamalla käytäntöjä eikä vaan todeta, aha ja annetaan olla. Sillä ei se toinen minuakaan kauaa jaksa rakastaa, jos olen vain vapaamatkustajana suhteessamme.

        Eikä pidäkkään. Oikeutetusti saa älähtää, jos olen sokea pöllö.

        Ja Avikselle vielä biisi, kun itsekkin niitä linkittelee asiayhteyksiin.

        https://youtu.be/2yTDDEfXnDQ

        Kas noin. Nyt menen hoitamaan hommani, viikkaamaan pyykkivuoren kunkin kaappeihin. Adjöö.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Olen itse ihmistyyppiä joka ajattele ja myös toimii niin automaattisesti, että parisuhteessa otetaan kumppaninkin tarpeet huomioon ja yhdessä asuessa jaetaan yhteistaloudesta vastuu ja pakerretaan yhdessä yhteisen hyvän eteen ja sitä hyvää ylläpitääkseen, mm. hyvät välit toisiinsa, missä kumpikin kokee tulleensa huomioiduksi ja rakastetuksi.

        Muistetaan jutella, muistetaan hellyys, muistetaan hoitaa omat velvollisuudet, jottei toinen kuormitu liikaa vielä sinunkin hommasi tehden, kysytään miten voit ja kuunnellaan mitä toinen olostaan ja voinnistaan kertoo. Siihen myös reagoidaan tarvittaessa korjaamalla käytäntöjä eikä vaan todeta, aha ja annetaan olla. Sillä ei se toinen minuakaan kauaa jaksa rakastaa, jos olen vain vapaamatkustajana suhteessamme.

        Eikä pidäkkään. Oikeutetusti saa älähtää, jos olen sokea pöllö.

        Ja jos nyt sana vapaamatkustaja lyö tyhjää, niin tässä on kerrottu miten se toteutuu.

        https://rouvasyld.fi/onko-kumppanisi-parisuhteessanne-vapaamatkustaja/

        Voi lukausta, mikäli viitsii ja kiinnostaa funtsia, onkohan itsekin tuollainen..


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Sinä et käsitä mitään muuta kuin riippuvuus ja tarvii miestä? Suppea on ymmärtys sitten, jos tosiaan noin.

        Minä en tarvi edes miestä siinä määrin mitä sinä naista, mutta minulla on käsitys että parisuhteessa ja ydinperheessä halutaan olla yhdessä eikä erillään, joten homma toimii erilailla kun avosuhteessa luonnollisesti.

        Voisitko selittää tarkemmin miten ydinperhe hoitaa paremmin asiat mitä avoimessa suhteessa vanhemmat tekevät? Meillä ainakin on lapselle aktiviteettia ja molempien vanhempien turva. Eikä kiistellä tai riidellä mistään asiasta. Molemmat ovat hyvällä mielellä jatkuvasti ja se heijastuu myös lapsen hyvinvointiin.

        Avosuhteessa voidaan muuten olla enemmän yhdessä mitä ydinperheessä konsanaan?
        Ainut eroavaisuus on se ettei tule, siivous tai pyykkäyskiistoja yms.


        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis epäile yhtään, etteikö avoin suhde voi hyvin sopia mm. sinun kaltaisellesi tunnekylmälle ja - koyhälle yksilölle. Ehkä eksäsi on samanmoinen kanssasi, ainakin kuvaustesi mukaan on. Kahden tuollaisen välillä se varmasit toimiin, kun ei toisesta muutenkaan sen kummemmin välitä, niin touhutkoon omiaan. Ei sen kanssa kuitenkaan yhtään ylimääräsitä aikaa halua viettää.

        Kiitos kauniista kommentista, olet loistavaa vaimo ainesta. Miehet haluavat kuulla juuri tuollaisia kommentteja.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko selittää tarkemmin miten ydinperhe hoitaa paremmin asiat mitä avoimessa suhteessa vanhemmat tekevät? Meillä ainakin on lapselle aktiviteettia ja molempien vanhempien turva. Eikä kiistellä tai riidellä mistään asiasta. Molemmat ovat hyvällä mielellä jatkuvasti ja se heijastuu myös lapsen hyvinvointiin.

        Avosuhteessa voidaan muuten olla enemmän yhdessä mitä ydinperheessä konsanaan?
        Ainut eroavaisuus on se ettei tule, siivous tai pyykkäyskiistoja yms.


        AV

        Kyse ei ole kilpailusta tai kumpi on parempi suhde, vaan suhteen sisällöstä ja mitä suhteelta odotetaan.

        Minulle ei riitä kumppani, joka ei osallistu elämääni kuin asumalla samassa huushollissa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kyse ei ole kilpailusta tai kumpi on parempi suhde, vaan suhteen sisällöstä ja mitä suhteelta odotetaan.

        Minulle ei riitä kumppani, joka ei osallistu elämääni kuin asumalla samassa huushollissa.

        Tänään on sentään jo imuroinut, teki ruokaa ja lapset nakitan isän pakeille, kun ovat jotain vailla sillä nukun nyt itse hetken päänsärkyäni pois. Titityy.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kyse ei ole kilpailusta tai kumpi on parempi suhde, vaan suhteen sisällöstä ja mitä suhteelta odotetaan.

        Minulle ei riitä kumppani, joka ei osallistu elämääni kuin asumalla samassa huushollissa.

        Ymmärrän, mutta monille naisille ehdoton vaatimus on se ettei mies saa muuttaa yhteiseen asuntoon. Ihmisiä on erilaisia.
        Ehkä he ovat yhtä askelta pidemmällä aivoituksissaan?
        100 % itsemääräämisoikeus omassa kodissa, se on tärkeää monille. Vieras on höyli ja tekee niin kuin emäntä käskee:) Jos ei tee, voi poistua.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, mutta monille naisille ehdoton vaatimus on se ettei mies saa muuttaa yhteiseen asuntoon. Ihmisiä on erilaisia.
        Ehkä he ovat yhtä askelta pidemmällä aivoituksissaan?
        100 % itsemääräämisoikeus omassa kodissa, se on tärkeää monille. Vieras on höyli ja tekee niin kuin emäntä käskee:) Jos ei tee, voi poistua.

        AV

        Mutta monipa mies haluaa asua yhdessä raskaana olevan naisensa kanssa ja lastensa kanssa, kumpaako siinä kuunnellaan akkaa vai ukkoa? Mitä sinun aivoitukset sanoo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, mutta monille naisille ehdoton vaatimus on se ettei mies saa muuttaa yhteiseen asuntoon. Ihmisiä on erilaisia.
        Ehkä he ovat yhtä askelta pidemmällä aivoituksissaan?
        100 % itsemääräämisoikeus omassa kodissa, se on tärkeää monille. Vieras on höyli ja tekee niin kuin emäntä käskee:) Jos ei tee, voi poistua.

        AV

        Sitäpaitsi olet kertonut, että itse olit se joka lähti erilleen asumaan. Jolle riitti yhdessä asuminen. Liekö olet ollut kännissä kertoessasi, mutta niin olet kertonut.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mutta monipa mies haluaa asua yhdessä raskaana olevan naisensa kanssa ja lastensa kanssa, kumpaako siinä kuunnellaan akkaa vai ukkoa? Mitä sinun aivoitukset sanoo?

        Ehdottomasti, jos raskaana on niin tietysti miehen pitää auttaa kotona sen ensimmäisen vuoden. Kun lapset kasvavat, ovat sitten lomilla isän kanssa enemmän mitä äidin.
        Pitäähän lasten kanssa aikaa viettää.

        AV


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja Avikselle vielä biisi, kun itsekkin niitä linkittelee asiayhteyksiin.

        https://youtu.be/2yTDDEfXnDQ

        Kas noin. Nyt menen hoitamaan hommani, viikkaamaan pyykkivuoren kunkin kaappeihin. Adjöö.

        Mjaa, olin tänään tyttären lähihuoltajana aamu 7:00 - 16:30.
        Oli tosi mukavaa ja huomenna sama setti.
        Tehtiin ruokaa, tiskattiin ja siivottiin kun kerettiin. Muuten päivä meni hubailussa, luisteltiin taas 3 kilometriä. Katsottiin myös liian monta lasten piirrettyä (passiivista aikaa, mutta joskus ok).
        Pyykkeihin menee muuten todella vähän aktiivista työaikaa, minulla taitaa mennä maksimissaan10 minuuttia pesusta kaappiin.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti, jos raskaana on niin tietysti miehen pitää auttaa kotona sen ensimmäisen vuoden. Kun lapset kasvavat, ovat sitten lomilla isän kanssa enemmän mitä äidin.
        Pitäähän lasten kanssa aikaa viettää.

        AV

        Ei sitä miestä yhtään mihinkään sen ensimmäisen vuoden aikana tarvitse. Vauvavuodet on ehdottomasti ne kaikkein keveimmät vuodet ja toista vanhempaa tarvitaan tosissaan vasta, kun lapsi on isompi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti, jos raskaana on niin tietysti miehen pitää auttaa kotona sen ensimmäisen vuoden. Kun lapset kasvavat, ovat sitten lomilla isän kanssa enemmän mitä äidin.
        Pitäähän lasten kanssa aikaa viettää.

        AV

        Entäpä se asumis kysymykseni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, olin tänään tyttären lähihuoltajana aamu 7:00 - 16:30.
        Oli tosi mukavaa ja huomenna sama setti.
        Tehtiin ruokaa, tiskattiin ja siivottiin kun kerettiin. Muuten päivä meni hubailussa, luisteltiin taas 3 kilometriä. Katsottiin myös liian monta lasten piirrettyä (passiivista aikaa, mutta joskus ok).
        Pyykkeihin menee muuten todella vähän aktiivista työaikaa, minulla taitaa mennä maksimissaan10 minuuttia pesusta kaappiin.

        AV

        Pyykkeihin menee 4 hengen taloudessa enemmän kuin 10 minuuttia. Sitten teet sen saman 3 kertaa viikossa. En millään viitsi joka pyykkipesun myötä laittaa kaappiin kamppeita. Kertyy.

        Avis voisi koittaa asua 4 hengen perheessä omakotitalossa vakituisesti ja tehdä kaikki kotityöt ja kaikki lapsiin liittyvät asiat päivittäin 24/7. Vuosia, ei vain vuotta. Käydä töissä ja opiskella viel ohessa sen lisäksi ja kertoa sitten miltä maittaa, kun yksin tekee kaiken. Vaikka kumppanikin voisi jotakin tehdä kotona ollessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...minulla taas tuo "ex" on mukana touhuissa, ja miksipä ei niin tekisi.
        Mikään pakkohan ei olisi enää olla, ei kummankaan puolelta.
        Lapsen kannalta parasta kun molemmat vanhemmat touhuilee samoja juttuja lapsen kanssa.
        Onnistuneita antoisia päiviä, kaikille osapuolille.

        Hyvässä parisuhteessahan voi olla vaikka viettäisi paljonkin aikaa kavereiden kanssa, ei kai se mikään este ole jos muutoin hoitaa iloisesti velvoitteensa? Omissa oloissaankin saa olla, saa sitten olla se toinenkin. Ei kai sitä jatkuvasti lähekkäin tarvitse olla? Ihminen kaipaa myös sitä omaa aikaa.

        AV

        Kuinka mahtanee toimi tuollainen kun jommalle kummale tulee uusi puoliso kuvioihin pitäs si siinä kohti olla exä jo sellainen joka osaa laskea irti lastensa isästä tai äidistä kumpiko ny si sattuukin olemaan se mustasukkainen osapuoli toki siihenkin on paljon muita syitä miksi mahdollisestikin haluaa yrittää sorkkia exänsä uutta suhdetta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä miestä yhtään mihinkään sen ensimmäisen vuoden aikana tarvitse. Vauvavuodet on ehdottomasti ne kaikkein keveimmät vuodet ja toista vanhempaa tarvitaan tosissaan vasta, kun lapsi on isompi.

        Niin on. 👍

        Vaikka on 2-vuotias ja vastasyntynyt, silloinkin pärjää yksin. Kokemuksesta sanon.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin on. 👍

        Vaikka on 2-vuotias ja vastasyntynyt, silloinkin pärjää yksin. Kokemuksesta sanon.

        Vaikka ei ole perustervekkään, vaan kipukroonikko ja migreenipotilas. Siltikin pärjää. Terveen äidin luulisi pärjäävän vielä helpommin ilman apuja. Yhden lapsen kanssa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Että missä kohtaa en saa olla yhtään vittuuntunut? Ja miksen? Pitääkö mun olla kuin yh, vaikken ole? Minä joudun tyrkkäämään vastuuta hälle lapsista, muutoin ne jää täysin mulle.

        Kyllästyttää olla sanomassa voitko viedä ipanan hammaslääkäriin kerran vuodessa, voitko mennä kauppaan, voitko tulla mukaan, voitko kuunnella asiani. Kohta on varmaan jonotusnumero sohvan vieressä.

        Tarttisin myös itsekin mieheni seuraa hiukan enemmän. Kuin huomenta, otatko kahvia, okei, joo, aha.

        Itse miehenä miettisin jo tosa kohti miksi joku haluaa olla tuollaisessa suhteessa sen ymmärtänen miksi joku miehesi kaltainen ihminen haluaa olla tuollaisessa suhteessa ei tarvitse itse tehdä juurikaan mitään sen kuin vain on kun joku toinen hoitaa kaiken


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Entäpä se asumis kysymykseni?

        Molempien tahtotila, silloin kun suhde alkaa liikaa tökkimään tilanne ei ole suotuisa lapsen kasvatusympäristölle.
        Aikuiset osaavat ratkaista tällaiset tilanteet lapsen edun mukaisesti, teinit eivät sitä osaa ja moni on teini vielä 40 vuotiaana:)

        Hyvin on mennyt, luulen että äiti on vielä tyytyväisempi mitä itse olen.
        Ei tarvitse katsoa miestä kotona, mutta mies pitää samalla tavalla huolta kokonaisuudesta.
        Toki suhde on vähän kuin minun asunto on myös hänen asunto ja toisinpäin. Jos minun luona ollaan hänen ei tarvitse tehdä mitään, vain nauttia olostaan ja sama toisinpäin.

        Eikä lapsen vaatetukset, harrastusten kanssa ole tullut mitään muutosta koska isi maksaa, pappa betalar.

        Miksi siis nainen tuntisi tarvetta miehelle? Läheisyys?
        No, sitä on saatu jo kahden sukupolven edestä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo tietysti ongelma jos teillä on noin. Pelaaminen voi tuottaa niitä hyvän olon hormoneja ja siihenkin voi jäädä koukkuun, vähän kuin töistä palautuminen ei muuten enää onnistuisi.

        Mies ei näe tarvetta tehdä toisin? Rentoutuu uppoutumalla pelien maailmaan.
        No, eihän siitä välttämättä mitään huonoa kenellekään aiheudu, jos poissaolevana sohvalla istuu:)

        AV

        No koitappa ihte elää parisuhteessa ihmisen kanssa joka ei välitä edes sun olemassa olosta on sekin tullu kokeiltua suurelta osin tyttären äidin kanssa sekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka mahtanee toimi tuollainen kun jommalle kummale tulee uusi puoliso kuvioihin pitäs si siinä kohti olla exä jo sellainen joka osaa laskea irti lastensa isästä tai äidistä kumpiko ny si sattuukin olemaan se mustasukkainen osapuoli toki siihenkin on paljon muita syitä miksi mahdollisestikin haluaa yrittää sorkkia exänsä uutta suhdetta

        Tuopa juuri on se syy, miksi en ole sen kummemmin mukana eksän henkilökohtaisessa elämässä, eikä hän minun. Ei tulisi tosiaan mieleenkään ottaa eksää kotiin pyörimään jonain apupoikana. Meidän elämät ovat selkeästi erilliset, vaikka hyvissä väleissä olemmekin. Ei ole mitään mielenkiintoa alkaa itse selitellä kenellekään täysin turhaa kuviota tai olla osana toisen selityksiä täysin turhassa kuviossa. Hyvissä väleissä voi olla ja hoitaa lapsen ja lapsen asiat, ilman että kenenkään tarvitsee pyöriä toisen nurkissa pikku apulaisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse miehenä miettisin jo tosa kohti miksi joku haluaa olla tuollaisessa suhteessa sen ymmärtänen miksi joku miehesi kaltainen ihminen haluaa olla tuollaisessa suhteessa ei tarvitse itse tehdä juurikaan mitään sen kuin vain on kun joku toinen hoitaa kaiken

        Juu. Olen hälle sanonutkin, kun hän totesi miten helppoa kun käy vaan töissä ja maksaa laskuja talosta, että harva mies pääsee perheenisinä noin helpolla. Moni joutuu tekemään kotonakin hommia ja juoksemaan lasten kanssa pitkin, eikä äiti hoida yksin kaikkea vuosikausia.

        Oli hiljaa, mutta ymmärsi varmaan, että totuushan se on. Voi apua, jos mua ei oliskaan joku päivä olemassa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mutta jos minä joku päivä kerron olevani eronnut ja sinkku, se johtuu siitä ja vain siitä etten enää jaksa olla yksin organisaattori ja yksin suhteessani.

        Miehien on turha tulla sanomaan, että taas akka kyllästyi hyvään mieheen. Hyvä mies joka viihtyy noin hyvin yksinään voi myös ihan hyvin olla yksinään.

        Mä pärjään kyllä kolmin lasten kanssa, ei ole siitä kiinni. Ärsyttää vaan kun yksi elää ihan itelleen edes tajuamatta mikä siinä ottaa aivoon.

        Se johtunee siitä että hän ei itse sitä tajua koska ei osaa itse itseään tarkkailla ulkopuolisen silmin eikä mallista olisi hänelle muuta hyötyä kui että hän korkeintaan tokaisisi sulle että enhän mä ny tollain ole mitämsä valehtelet et lopusellaan suosittelen sua ajattelemaan lastesi ja itsesi parasta toki se on lastesikin etu että sun on hyvä olla


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tekee vaikeeksi rakastaa ihmistä, joka näkee vain omat tarpeensa, ei muitten.

        Sanoisin että se on jo aika lähelle mahdotonta ellei jopa mahdotonta riippuu pitkälti ihmisestä kai tuokin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molempien tahtotila, silloin kun suhde alkaa liikaa tökkimään tilanne ei ole suotuisa lapsen kasvatusympäristölle.
        Aikuiset osaavat ratkaista tällaiset tilanteet lapsen edun mukaisesti, teinit eivät sitä osaa ja moni on teini vielä 40 vuotiaana:)

        Hyvin on mennyt, luulen että äiti on vielä tyytyväisempi mitä itse olen.
        Ei tarvitse katsoa miestä kotona, mutta mies pitää samalla tavalla huolta kokonaisuudesta.
        Toki suhde on vähän kuin minun asunto on myös hänen asunto ja toisinpäin. Jos minun luona ollaan hänen ei tarvitse tehdä mitään, vain nauttia olostaan ja sama toisinpäin.

        Eikä lapsen vaatetukset, harrastusten kanssa ole tullut mitään muutosta koska isi maksaa, pappa betalar.

        Miksi siis nainen tuntisi tarvetta miehelle? Läheisyys?
        No, sitä on saatu jo kahden sukupolven edestä.

        AV

        Meinaatko, että olen teini vai mitä vihjaat?

        Kuten jo sanoin, tuonteidän suhde toimii teillä, ette ole ydinperheenä eläviä, samassa taloudessa. Vaan mieti miten ydinperheesdä samassa taloudessa asiat menevät. Et muuten ymmärräkkään missä se työmäärä on.

        Tai ongelma.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mut jos joku päivä olen tosiaan saanut tarpeekseni ja häipynyt, en enää tee birhettä että alkaisin parisuhteeseen, etenkään miehen kanssa. Kaikista miehistä tulee tuollaisia lopulta. Minä minä ja mun jutut ensin. Persereikiä.

        Aika moni voi olla mu tuskin ny sentäs kaikki toki suosittelisin silti tutustumaan hyvin ennen kun päättää uuteen suhteeseen ryhtyä jos niin sattuu käymään että päätät siitä suhteesta lähteä ihan pelkästään jo lapsiasikin ajatellen


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meinaatko, että olen teini vai mitä vihjaat?

        Kuten jo sanoin, tuonteidän suhde toimii teillä, ette ole ydinperheenä eläviä, samassa taloudessa. Vaan mieti miten ydinperheesdä samassa taloudessa asiat menevät. Et muuten ymmärräkkään missä se työmäärä on.

        Tai ongelma.

        No sitähän tuo tuossa on vihjaillut jo kauan, kuinka hän muka on niin erityisen aikuinen ja muut keskenkasvuisia. Noin siitä huolimatta, että jokainen aikuinen näkee tuon heidän kuvionsa olevan ihan teinipuuhaa. xD


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meinaatko, että olen teini vai mitä vihjaat?

        Kuten jo sanoin, tuonteidän suhde toimii teillä, ette ole ydinperheenä eläviä, samassa taloudessa. Vaan mieti miten ydinperheesdä samassa taloudessa asiat menevät. Et muuten ymmärräkkään missä se työmäärä on.

        Tai ongelma.

        Siis ihan kirjaimellisesti juuri sellaista touhua, jota voisi odottaa juurikin teinivanhemmilta, kun ei osata tehdä selkeää eroa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Pyykkeihin menee 4 hengen taloudessa enemmän kuin 10 minuuttia. Sitten teet sen saman 3 kertaa viikossa. En millään viitsi joka pyykkipesun myötä laittaa kaappiin kamppeita. Kertyy.

        Avis voisi koittaa asua 4 hengen perheessä omakotitalossa vakituisesti ja tehdä kaikki kotityöt ja kaikki lapsiin liittyvät asiat päivittäin 24/7. Vuosia, ei vain vuotta. Käydä töissä ja opiskella viel ohessa sen lisäksi ja kertoa sitten miltä maittaa, kun yksin tekee kaiken. Vaikka kumppanikin voisi jotakin tehdä kotona ollessaan.

        Onko tuo myös se valintakysymys? Moni nainen (yh) käy töissä 9 tuntia ja tekee saman mitä sinä sen päälle?
        Kyll maar sun tartte ol ny tyytyväine.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se johtunee siitä että hän ei itse sitä tajua koska ei osaa itse itseään tarkkailla ulkopuolisen silmin eikä mallista olisi hänelle muuta hyötyä kui että hän korkeintaan tokaisisi sulle että enhän mä ny tollain ole mitämsä valehtelet et lopusellaan suosittelen sua ajattelemaan lastesi ja itsesi parasta toki se on lastesikin etu että sun on hyvä olla

        Yym, sokea hän ainakin on itselleen täysin. Eikä taida tajuta puhumisesta huolimatta, että loputtomasti en jaksa näinkään.

        Tuntuu hölmöltä, mutta sanoin delekoivani hälle hommia kotona jatkossa, koska en jaksa enää yksin kaikkea. Hölmöltä kun pitäisi itse kyetä ajattelemaan ilman toisen delekoimisiakin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset tottuvat liikaa toisiinsa, tuo ongelma on molemmissa, sukupuoleen katsomatta.
        Kyllä hyvän naisen perään kannattaa jo vähän itkeä:)
        Hyviä kun ei kasva puissa.

        AV

        Ei eikä kai hyviä miehiäkään mä olen jo kauan sit äijille jätkille miehille sanonu et pidätte naisistanne huolen ni ei sitä kukaan pysty viemään miesten kohdalla asia taas ei ole ihan noin yksinkertainen on niin paljon niit miehiä jotka ei välttis osaa ajatella kui jalkovälillään että naisten työ selvittää oikeasti miehestä et miksi tämä on kiinnostunu on paljon haastavampi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo myös se valintakysymys? Moni nainen (yh) käy töissä 9 tuntia ja tekee saman mitä sinä sen päälle?
        Kyll maar sun tartte ol ny tyytyväine.

        AV

        Roimasti vähemmän siinä puuhaa on, kun ei ole miestäkin sotkemassa ja tekemässä pyykkiä. Tämä yyhoolta, joka tekee 8 tuntista päivää ja jonka lapset (2) kyllä siivoavat sotkunsa, hoitavat pyykinsä koneeseen, auttavat ruoanlaitossa, yms. Täällä on huoneetkin siivottuna, ilman erillistä pyytämistä. Molemmat ovat muuten poikia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että se on jo aika lähelle mahdotonta ellei jopa mahdotonta riippuu pitkälti ihmisestä kai tuokin

        Ei mahditonta, kun näen hänessä kaiken hyvänkin. En vain puutteita, mutta vaikeaa siksi ettei toinen tunnu piittaavan itsenäisesti. Se tekee kipeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roimasti vähemmän siinä puuhaa on, kun ei ole miestäkin sotkemassa ja tekemässä pyykkiä. Tämä yyhoolta, joka tekee 8 tuntista päivää ja jonka lapset (2) kyllä siivoavat sotkunsa, hoitavat pyykinsä koneeseen, auttavat ruoanlaitossa, yms. Täällä on huoneetkin siivottuna, ilman erillistä pyytämistä. Molemmat ovat muuten poikia.

        Mitäpä AV luulet, paljonko nuo tekisivä, jos tuossa olisi mies sohvalla näyttämässä laiskottelun mallia?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kun asunto on tyhjentynyt perheestä, sitten on miehellä hyvä mieli? Siinä kohtaa ei enää ole paluuta. Vaan nyt se siitä.

        Sit saat kestää sen takasin ruinaamisen ja mahdollisen pillun vonkaamisen erittäin suuri todennäköisyys ja lupaukset että kyllä minä muutun enkä koskaan enään kohtele sua huonosti välinpitämättömästi tai mitä si kukakin lupailee ja kun on varmistunut siitä ettei sun ole ihan niin yksinkertaista lähteä voikin taas käyttäytyä niin kui ennenkin


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kun asunto on tyhjentynyt perheestä, sitten on miehellä hyvä mieli? Siinä kohtaa ei enää ole paluuta. Vaan nyt se siitä.

        Kauniita lupauksia mu hetken odottaa ni huomaa että on kykenemätön tapojaan muuttamaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni voi olla mu tuskin ny sentäs kaikki toki suosittelisin silti tutustumaan hyvin ennen kun päättää uuteen suhteeseen ryhtyä jos niin sattuu käymään että päätät siitä suhteesta lähteä ihan pelkästään jo lapsiasikin ajatellen

        En halua uutta suhdetta, jos eroan. En vuosikausiin edes harkitse moista. Pärjään ittekseni hyvin, olen reipas ja pärjäävä.

        Rakkaus satuttaa herkästi enkä halua tulla enää satutetuksi kenenkään vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit saat kestää sen takasin ruinaamisen ja mahdollisen pillun vonkaamisen erittäin suuri todennäköisyys ja lupaukset että kyllä minä muutun enkä koskaan enään kohtele sua huonosti välinpitämättömästi tai mitä si kukakin lupailee ja kun on varmistunut siitä ettei sun ole ihan niin yksinkertaista lähteä voikin taas käyttäytyä niin kui ennenkin

        Siksi kerren erottu on lopullinen ero. Mulle on aivan turha enää sen jälkeen edes yrittää jotain lässyttää, kun olen kerran lähtenyt. Se oli siinä ja totean yksinkertaisesti, että anna kuule olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä miestä yhtään mihinkään sen ensimmäisen vuoden aikana tarvitse. Vauvavuodet on ehdottomasti ne kaikkein keveimmät vuodet ja toista vanhempaa tarvitaan tosissaan vasta, kun lapsi on isompi.

        HÄH?
        Kolmen lapsen kokemuksella koliikkivaivoineen saan kai olla eri mieltä?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sitähän tuo tuossa on vihjaillut jo kauan, kuinka hän muka on niin erityisen aikuinen ja muut keskenkasvuisia. Noin siitä huolimatta, että jokainen aikuinen näkee tuon heidän kuvionsa olevan ihan teinipuuhaa. xD

        Jep. Hänen on vaikea asettua muiden tilanteisiin ja ymmärtää mistä kenkä puristaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÄH?
        Kolmen lapsen kokemuksella koliikkivaivoineen saan kai olla eri mieltä?

        AV

        Saat olla mutta tuo on fakta. Koliikkivauvan kanssa on tullut elettyä ja vauvavuosi on lastenleikkiä niihin myöhempiin vuosiin verrattuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo myös se valintakysymys? Moni nainen (yh) käy töissä 9 tuntia ja tekee saman mitä sinä sen päälle?
        Kyll maar sun tartte ol ny tyytyväine.

        AV

        Olen mäkin käynyt töissä ja opiskellutkin vielä sen lisäksi ja tehnyt nämä kaikki kuten yh äiditkin taukki. Sitähän sinä et juuri ymmärrä! Minä en ole yh, mutta joudun elämään kuin yh, vaikka on mieskin talossa. Herätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÄH?
        Kolmen lapsen kokemuksella koliikkivaivoineen saan kai olla eri mieltä?

        AV

        Tai voihan se olla, että olet valinnut naisiksesi vähän heikkotasoisempia tapauksia. Heikot sortuu elontiellä ja osa pikkupulmiinkin näköjään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meinaatko, että olen teini vai mitä vihjaat?

        Kuten jo sanoin, tuonteidän suhde toimii teillä, ette ole ydinperheenä eläviä, samassa taloudessa. Vaan mieti miten ydinperheesdä samassa taloudessa asiat menevät. Et muuten ymmärräkkään missä se työmäärä on.

        Tai ongelma.

        No hitto, onhan se mies siinä sohvalla se turvaa tuottava vaikkei muuta tekisikään?
        Joskus kiva ja mukava ja lapsetkin siitä mörököllistä tykkää?

        Tuosta on aika suuri harppaus sille että olisi yksin vastuussa koko ruletista.
        Minusta on lapsellista edes käydä tällaista keskustelua koska vain sinä itse määrittelet miehelle sen miten hänen kuuluu toimia, ei kukaan muu ulkopuolinen.

        Naiset, ne ikuiset romantikot arkipäivässä:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÄH?
        Kolmen lapsen kokemuksella koliikkivaivoineen saan kai olla eri mieltä?

        AV

        Häh vaan itsellesi. Herää kysymys onko sulla todellisuudessa lainkaan lapsia, jos sanot vauvavuoden olevan koliikkivauvankaan kanssa se rankin. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hitto, onhan se mies siinä sohvalla se turvaa tuottava vaikkei muuta tekisikään?
        Joskus kiva ja mukava ja lapsetkin siitä mörököllistä tykkää?

        Tuosta on aika suuri harppaus sille että olisi yksin vastuussa koko ruletista.
        Minusta on lapsellista edes käydä tällaista keskustelua koska vain sinä itse määrittelet miehelle sen miten hänen kuuluu toimia, ei kukaan muu ulkopuolinen.

        Naiset, ne ikuiset romantikot arkipäivässä:)

        AV

        No ei todellakaan ole. Se yksinään paletin pyörittäminen on HELPOMPAA kuin tuo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sit saat kestää sen takasin ruinaamisen ja mahdollisen pillun vonkaamisen erittäin suuri todennäköisyys ja lupaukset että kyllä minä muutun enkä koskaan enään kohtele sua huonosti välinpitämättömästi tai mitä si kukakin lupailee ja kun on varmistunut siitä ettei sun ole ihan niin yksinkertaista lähteä voikin taas käyttäytyä niin kui ennenkin

        Ei onnistu. Minä lähden vain kerran, mutta lopullisesti elämästään, jos lähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuopa juuri on se syy, miksi en ole sen kummemmin mukana eksän henkilökohtaisessa elämässä, eikä hän minun. Ei tulisi tosiaan mieleenkään ottaa eksää kotiin pyörimään jonain apupoikana. Meidän elämät ovat selkeästi erilliset, vaikka hyvissä väleissä olemmekin. Ei ole mitään mielenkiintoa alkaa itse selitellä kenellekään täysin turhaa kuviota tai olla osana toisen selityksiä täysin turhassa kuviossa. Hyvissä väleissä voi olla ja hoitaa lapsen ja lapsen asiat, ilman että kenenkään tarvitsee pyöriä toisen nurkissa pikku apulaisena.

        Kiva kun teillä on elämä kunnossa.
        Me vielä haparoidaan samassa mitä viimeiset 14 vuotta.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun teillä on elämä kunnossa.
        Me vielä haparoidaan samassa mitä viimeiset 14 vuotta.

        AV

        Sen se tekee, kun ei kasva aikuiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauniita lupauksia mu hetken odottaa ni huomaa että on kykenemätön tapojaan muuttamaan

        Mitenhän muut iskät ydinperheissä älyää nämä hommat? Olis kiva tietää. Kun näyttää, että moni on tajunnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hitto, onhan se mies siinä sohvalla se turvaa tuottava vaikkei muuta tekisikään?
        Joskus kiva ja mukava ja lapsetkin siitä mörököllistä tykkää?

        Tuosta on aika suuri harppaus sille että olisi yksin vastuussa koko ruletista.
        Minusta on lapsellista edes käydä tällaista keskustelua koska vain sinä itse määrittelet miehelle sen miten hänen kuuluu toimia, ei kukaan muu ulkopuolinen.

        Naiset, ne ikuiset romantikot arkipäivässä:)

        AV

        Eli munko pitää komentaa aikuista miestä, kuten lasta? Eikä se saa edes vituttaa minua sinun mielestä?

        Mahtanitko itse olla samanlainen, että teit vain työsi ja muuten ei hitsittanut kunnes ero vähän pisti miettimään, että jos edes lapsen kanssa touhuisin hyvitykseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni suhde päättyy eroon vaikka mies tekisi "kaikkensa" ja nainen myös.
        Ihmiset kun eivät voi muuttaa vastapuolta, vain itseänsä ja joskus sekään ei riitä.
        Tunteet muuttuvat, ei enää nähdä sitä hyvää mikä suhteessa on, nähdään vain negaatiot.
        Tuo voi olla ihmiseen iskostettu, tiedostamatta tulee se kriisi seitsemän vuoden yhdessä asumisen jälkeen josta alkaa tunteiden alamäki. Alkaa miettimään tällaistako se on, haluaako saman jatkuvan ikuisesti. Samalla etsii jotain henkilökohtaista voimaannuttavaa, voi olla sen pelaamisenkin lähtökohtana. Kumpikin etsii korvikkeita jotka antavat voimaa jatkaa, kunnes tulee eteen se virhe jota jompikumpi ei enää voi antaa anteeksi. Kamelin selkä katkeaa.

        Ongelmana ovat tunteet, eivät ihmiset.
        https://www.youtube.com/watch?v=zLaqbLlZaHw

        AV

        Ongelma ihmisillä on se ettei osata yhdessä kasvaa samaan suuntaan ei mikään suhde koskaan pysy täysin samanlaisena millään tapaa se ny pitäs jo tyhmemmänkin tajuta jos ei muutoin ni elämän tuoman kokemuksen myötä kaikki suhteet muuttuu toiset parempaan suuntaan toiset huonompaan se riippuu suhteen laadusta ja hoitaako suhdetta muuta kuin yksi osapuoli parisuhteessa si taas pitää muistaa se että työ voi monessa kohti haitata sitä parisuhdetta mu se että se estäisi sen toimivuuden riippuu siitä mitä missäkin elämänsä vaiheessa pitää tärkeänä mitä enemmän ihmiselle ikää tule niin omalla kohdallani ainakin arvoistaisin enemmän stä yhteistä aikaa kui työtä vaikka ny en rahallisesti elo tähän ikään saavuttanut juurikaan mitään ni se ei itseäni haittaa koska itse en arvosta rahaa se on vain välttämätön paha koska maailmassa on sillai ensinnäkin vaikea määrittää edes miksi käydä töissä muutoin No siksi että nyky ihmisiltä vaaditaan jo erilaista osaamista ja ilman ettäkö olisi jonkin laista vaihdon välinettä olisi mahdotonta uskoa että lähestulkoon kukaan vaivautuisi koska aivan kaikki meistä.osaa auttaa lähimmäistään edes hyvää hyvyyttään vaan siitäkin pitäisi itse jotain hyötyä niin miksi kenenkään pitäisi auttaa hyvää hyvyyttään itsekeskeistä ihmistä joka ei edes veskisä kävis jos ei ois pakko


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mitenhän muut iskät ydinperheissä älyää nämä hommat? Olis kiva tietää. Kun näyttää, että moni on tajunnut.

        Se varmaan riippuu yksilöstä. Mun edellinen eksäni osasi ihan luonnostaan. Hän on kai hyvin kotikasvatettu ja todellisuudessa paljon siistimpi ja tarkempi kuin minä. Ruokaa hän ei osannut laittaa, mutta opetteli kyllä parhaansa mukaan. Meidän ongelmat eivät liittyneet siihen, että kotityöt ei olis hoituneet, vaan siihen että kaksi herkkistä ei aina ole kovin toimiva yhdistelmä. Nostettiin usein molemminpuolin toisistamme pintaan kaikenlaista ikävää. Meillä menee paljon paremmin, kun emme yritäkään olla yhdessä.

        Tuota edellinen eksä taas oli kotitöissä täysin kädetön, totaalinen sottapytty, joka jätti pyykkinsa minne sattuu ja roskat ja astiat pöydille. Oli tottunut siihen, että äitinsä kulki aina perässä ja siivosi. Häneen ei sanominenkaan auttanut, vaan hetken skarppaamisen jälkeen sama touhu jatkui aina. Tuo mies taas osasi laittaa ruokaa, mutta jätti sitten keittion ihan ydinpommin jäljiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan ole. Se yksinään paletin pyörittäminen on HELPOMPAA kuin tuo.

        Ok, sillä ei siis ole merkitystä että joku maksaa laskut.

        AV


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No minusta tässä pitää aika sokee miehenkin olla, jos se ei näe mitä hyvää sillä on. Ihanat lapset, rakastava lojaali ja reilu emäntä, joka tekee ison osan hänenkin hommistaan pääosin mutisematta. Hän saa vapautta ja vapaata enempi ko minä ennätän saada yhteisvastuullisista töistä.

        Olen myös kertonut kaikki positiiviset tunteeni hänelle hänestä ja rakkauteni. Myös nämä mihin olen uupunut. Olen mielestäni antanut jo kaikkeni. Henkisesti ja fyysisesti.

        Hänestä tiedän että hän ei ole, pystyy parempaakin jos viitsii. On vertailupohjaa. Miksi ei viitti, se kiinnostaisi.

        Mikä on niin vaikeeta.

        Miksi pitäisi vaivautua kun sä teet kaiken etkä ole lähteny kävelemään lasten kanssa uhkailu on tosa kohti hyödytöntä jos hän ei edes ymmärrä mikä hänen käytöksessään sua häiritsee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen se tekee, kun ei kasva aikuiseksi.

        Hah hah, jospa se on sinulla vielä edessä:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, sillä ei siis ole merkitystä että joku maksaa laskut.

        AV

        Ei ole, kun rahaa saa käymällä töissä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kyllähän selitysvastuu jää sille, joka heittäytyy viittimättömäksi, eikä sille joka tekee jatkuvasti suhteen eteen hommia.

        Seltys on hätävalhe itse en jäis edes selitystä kuuntelemaan


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eli munko pitää komentaa aikuista miestä, kuten lasta? Eikä se saa edes vituttaa minua sinun mielestä?

        Mahtanitko itse olla samanlainen, että teit vain työsi ja muuten ei hitsittanut kunnes ero vähän pisti miettimään, että jos edes lapsen kanssa touhuisin hyvitykseksi?

        No way, olen lapsikeskeinen en naiskeskeinen.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se varmaan riippuu yksilöstä. Mun edellinen eksäni osasi ihan luonnostaan. Hän on kai hyvin kotikasvatettu ja todellisuudessa paljon siistimpi ja tarkempi kuin minä. Ruokaa hän ei osannut laittaa, mutta opetteli kyllä parhaansa mukaan. Meidän ongelmat eivät liittyneet siihen, että kotityöt ei olis hoituneet, vaan siihen että kaksi herkkistä ei aina ole kovin toimiva yhdistelmä. Nostettiin usein molemminpuolin toisistamme pintaan kaikenlaista ikävää. Meillä menee paljon paremmin, kun emme yritäkään olla yhdessä.

        Tuota edellinen eksä taas oli kotitöissä täysin kädetön, totaalinen sottapytty, joka jätti pyykkinsa minne sattuu ja roskat ja astiat pöydille. Oli tottunut siihen, että äitinsä kulki aina perässä ja siivosi. Häneen ei sanominenkaan auttanut, vaan hetken skarppaamisen jälkeen sama touhu jatkui aina. Tuo mies taas osasi laittaa ruokaa, mutta jätti sitten keittion ihan ydinpommin jäljiltä.

        Okei. Niinhän se on. Yksilöstä riippuvaista. Minunkin mies osaa vaikka mitä, olen nähnyt nyt vaan on jo pitkään mennyt mistä aita on matalin. Ja vetoaa vaan olevansa tylsä. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah, jospa se on sinulla vielä edessä:)

        AV

        Se aika oli minun kohdallani jo aikaa sitten. Mun oli pakko aikuistua jo 16 vuotiaana. Toisilla on näköjään mahdollisuus olla kakaroita vielä vanhoina ukkoinakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, sillä ei siis ole merkitystä että joku maksaa laskut.

        AV

        Olen minäkin maksanut kaikki meidän laskut, asunnon, vuokran/lainan, veden, sähkön, vastikkeet jne. Autonkin kaikki kulut, lasten kulut yksin, kun mies säästi taloonsa. 6 vuotta maksoin yksin perheen kulut. Niistä vajaa 4 vuotta äitinä.

        Mikä uroteko se nyt on?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja työ, siihin on tyrha vedota että käyhän mies töissä. Kävisi ilman perhettäkin siellä töissä. Ei se ole mikään perheen ylläpitävä asia joku työnteko. Se voi olla elinkeino, muttei sillä yhtäkään perhettä pystyssä pidetä. Mies joka luukee, rttä työtä eli palkkaa nettoamalla pysyy perhe pystyssä erehtyy. Naisetkin tekee töitä ja paljon vielä muuta sen lisäksi perheensä eteen, se sama pitää onnistua mieheltäkin.

        Kotityö yhteisesti yhdessä niin niissä menee huomattavasti vähemmän aikaakin ja jää enemmän päivästä aikaa viettää lapsen lapsien kanssakin mu tämäkin on asia mitä pitää osata suhteuttaa sen hetkiseen elämäntilanteeseen muutoinkin


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja jos ei onnistu on miehen mentävä itseensä ja kysyttävä, miksi ei onnistu kun vaimokin pystyy. Eikä heittäytyä löysäilemään perseelleen.

        Kertoo enämpi siitä kuinka vähän hän osaa sua arvostaa


      • G-LoveR kirjoitti:

        Olen minäkin maksanut kaikki meidän laskut, asunnon, vuokran/lainan, veden, sähkön, vastikkeet jne. Autonkin kaikki kulut, lasten kulut yksin, kun mies säästi taloonsa. 6 vuotta maksoin yksin perheen kulut. Niistä vajaa 4 vuotta äitinä.

        Mikä uroteko se nyt on?

        Ostanut omin rahoin autotkin meille. Kustantanut hänelle taloon keittiön. Enkä ole velaksi mitään antanut.

        Ihme kun kaikki mun tekemä mitätöidään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Okei. Niinhän se on. Yksilöstä riippuvaista. Minunkin mies osaa vaikka mitä, olen nähnyt nyt vaan on jo pitkään mennyt mistä aita on matalin. Ja vetoaa vaan olevansa tylsä. 😂

        No oletettavasti kuka vaan osaa tehdä kotitöitä. laittaa roskat roskikseen ja viedä pyykit koriin ja astiat koneeseen, siivota ja pyykätä jne. Eihän se nyt ihan rakettitiedettä ole ja olen tosiaan nähnyt lähes jokaisen miehen todistettavasti tekevän paljon monimutkaisempia ja vaikeampiakin asioita. Ja tosiaan kun vuoden vanha lapsikin osaa siivota, niin en tiedä mikä siinä muka on aikuiselle miehelle liian vaikeaa. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh vaan itsellesi. Herää kysymys onko sulla todellisuudessa lainkaan lapsia, jos sanot vauvavuoden olevan koliikkivauvankaan kanssa se rankin. xD

        Samat takaisin, en tiedä onko sinulla lapsia ja en tiedä oletko ollut töissä käyvä ihminen koliikkien aikaan. Tiedän vaan että joku joka makaa kotona taitaa nyt vain valittaa toisille miten ne MIEHET ovat kaiken pahan alku ja juuri.
        No huh huh. ei siis ihme jos miesten elämä on joskus parempaa ilman parisuhdetta.
        Se että on kotona kotiäitinä kai tarkoittaa jotain? Mitä sen kotiäidin tehtäviin mielestänne kuuluu? Se että mies menee sinne töihin kahden tunnin yöunilla ei ole ihanteellinen kehityspaikka mihinkään omassa elämässä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat takaisin, en tiedä onko sinulla lapsia ja en tiedä oletko ollut töissä käyvä ihminen koliikkien aikaan. Tiedän vaan että joku joka makaa kotona taitaa nyt vain valittaa toisille miten ne MIEHET ovat kaiken pahan alku ja juuri.
        No huh huh. ei siis ihme jos miesten elämä on joskus parempaa ilman parisuhdetta.
        Se että on kotona kotiäitinä kai tarkoittaa jotain? Mitä sen kotiäidin tehtäviin mielestänne kuuluu? Se että mies menee sinne töihin kahden tunnin yöunilla ei ole ihanteellinen kehityspaikka mihinkään omassa elämässä.

        AV

        Minulla todellakin on lapsia, kun tiedän, että vauva on se ehdottomasti helpoin hoidettava. sinulla ei taida olla kuin pelkkiä puheita.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ostanut omin rahoin autotkin meille. Kustantanut hänelle taloon keittiön. Enkä ole velaksi mitään antanut.

        Ihme kun kaikki mun tekemä mitätöidään.

        Maksan nytkin kaikki lasten kulut, kaikki hankinnat. Isä osti ekan kerran kalusteita ja sängyt heille viime vuonna. Kustannan meidän auton nytkin kaikkineen, roskamaksut, ylläpidän taloa siivoten ja pihaa rakentaen omilla rahoillani, kustannan ruokaa yli puolet kuukauden eväistä, plus kaikki mitä teen lasten ja kidin hyväksi, teen sen miehenkin hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo onkin se mitä on ihmisten vaikeaa joskus ymmärtää.
        Mieskin on henkinen olento, ja ne ongelmat ovat usein tunnepuolella, kuin myös naisillakin.

        Itse monesti eronneena en syyllistä vastapuolta, koska tietysti se vastapuoli voi löytää miehen jonka kanssa kaikki sujuu loistavasti, ja se uusi kumppani olisi hyvinkin tyytyväinen löytämäänsä.

        Ei kai vätys, huono, kykenemätön tule yhtä äkkiä loistavaksi jos kumppanilla ei olisi jokin merkitys siinä, miten se toinen puolisko käyttäytyy?

        Siis, vaikka eläisi mallikkaasti voi tulla ongelmia. Tai ainakin joutuu tekemään kompromisseja siinä miten itse elämän kokonaisuuteen asennoituu.
        Itseriittoisuus on hyve, tuolloin ei olla sen toisen tekemisen varassa ja varjossa? Jos sinkkuna pärjäisi hyvin, mikä siinä on ettei pärjäisi parisuhteessa vaikka "muumion kanssa".

        AV

        Tätä mä en ny ymmärtänyt ollenkaan yrittikö tämän kirjoittaja jotenkin hakea hyväksyntää omalle laiskuudelleen vaiko narsismilleen ihan suoraan hän ei toki uskaltanut kehua että hän on niin loistava yksilö ettei hänen tarvitse tehdä mitään kun muut jo nuolee maata hänen jalkojensa alla mistähän mahtaisi johtua ettei hänen suhteensa ole kestäneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat takaisin, en tiedä onko sinulla lapsia ja en tiedä oletko ollut töissä käyvä ihminen koliikkien aikaan. Tiedän vaan että joku joka makaa kotona taitaa nyt vain valittaa toisille miten ne MIEHET ovat kaiken pahan alku ja juuri.
        No huh huh. ei siis ihme jos miesten elämä on joskus parempaa ilman parisuhdetta.
        Se että on kotona kotiäitinä kai tarkoittaa jotain? Mitä sen kotiäidin tehtäviin mielestänne kuuluu? Se että mies menee sinne töihin kahden tunnin yöunilla ei ole ihanteellinen kehityspaikka mihinkään omassa elämässä.

        AV

        Mä olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla, ihan yksinäni, omilla rahoillani. Hoitanut vauvani ihan yksin ja helppoa oli. Ei lainkaan syytä valittaa. Se oli tosi rentoa aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat takaisin, en tiedä onko sinulla lapsia ja en tiedä oletko ollut töissä käyvä ihminen koliikkien aikaan. Tiedän vaan että joku joka makaa kotona taitaa nyt vain valittaa toisille miten ne MIEHET ovat kaiken pahan alku ja juuri.
        No huh huh. ei siis ihme jos miesten elämä on joskus parempaa ilman parisuhdetta.
        Se että on kotona kotiäitinä kai tarkoittaa jotain? Mitä sen kotiäidin tehtäviin mielestänne kuuluu? Se että mies menee sinne töihin kahden tunnin yöunilla ei ole ihanteellinen kehityspaikka mihinkään omassa elämässä.

        AV

        Se siitä nyt vielä olisi puuttunut, jos siinä olisi ollut ukko ulvomassa jotain ongelmiaan. Aikuinen ihminen nyt osa oletettevasti muutakin kuin valittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No way, olen lapsikeskeinen en naiskeskeinen.

        AV

        Etkä naisen kanssa pärjääkkään, kuin etänä. 😛


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eilen kun näitä mietin, sanoin puolisolleni että hän saa ottaa imurointi vuoron kerran viikkoon. Valitkoon päivän vapaasti itse, mutta hän imuroi kerran viikossa talomme asuinneliöt.

        Minä voin mopata. Mutta istuskelu saa riittää.
        Ja pelit saa riittää. Kuulemma tuo peli on kohta pelattu läpi ja sitten loppuu. Sanoin, että niin ja etsit heti uuden mihin hautautua?

        Eiiiii. Sanoi hän ja vastasin, että ei niin. Alat ottaa ittees niskasta kiinni ja touhuut enemmän likkojen ja mun kanssa yhdessä näitä kotijuttuja. Toi pelailu alkaa olla perseestä ja vituttaa minua todella.

        Katotaan.🤷🏼‍♂️

        Aika näyttänee onko hän kykenevä muuttumaan mu uskallan sanoa että sulla menee ajan kanssa hermot tuon käskyttämisen kanssakin


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Etkä naisen kanssa pärjääkkään, kuin etänä. 😛

        Ja sen lapsenkin kanssa vain nyt, kun tyttö on vielä pieni xD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kotityö yhteisesti yhdessä niin niissä menee huomattavasti vähemmän aikaakin ja jää enemmän päivästä aikaa viettää lapsen lapsien kanssakin mu tämäkin on asia mitä pitää osata suhteuttaa sen hetkiseen elämäntilanteeseen muutoinkin

        Toki. Teen silti suden osan kotitöistä ja lasten kanssa, vaikka jotain delekoisin hällekin. Ainakin sen aikaa, kun olen kotona kuntoutujana terveysvaivojeni kanssa.

        En halua ankeistaa miestä, mutta haluaisin normaalin parisuhteen normaalilla yhteisvastuullisuudella. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo enämpi siitä kuinka vähän hän osaa sua arvostaa

        Sitä minäkin olen alkanut epäilemään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Minä en päätä silitä sen suhteen, että toinen joutuu ottamaan vastuun suhteessaan. Niin minäkin joudun, eikä siinä mitään itsekästä ole vaatia sitä toiseltakin.

        On pystynyt ennenkin, pystyy nytkin. Pistää vaan asiansa kuntoon eikä vetäydy kuoreensa. Jos on ongelmia ne ei poistu pakenemalla, vaan kohtaamalla ja käsittelemällä.

        Siksi nuo anna toisen olla puheet on idioottimaisia.

        Ne on turhia ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu jos et saa häntä ymmärtämään että lopulta se kai on se arvostus mitä häneltä itsellesi eniten kaipaat arvostus ja se että hän huomioi sinut ja lapset


      • Anonyymi kirjoitti:

        No oletettavasti kuka vaan osaa tehdä kotitöitä. laittaa roskat roskikseen ja viedä pyykit koriin ja astiat koneeseen, siivota ja pyykätä jne. Eihän se nyt ihan rakettitiedettä ole ja olen tosiaan nähnyt lähes jokaisen miehen todistettavasti tekevän paljon monimutkaisempia ja vaikeampiakin asioita. Ja tosiaan kun vuoden vanha lapsikin osaa siivota, niin en tiedä mikä siinä muka on aikuiselle miehelle liian vaikeaa. 😂

        Niinpä. Kyllä hänkin osaa vaikka ja mitä. Kun ei vaan viitsi. Sehän se minua vituttaa. 😬

        Meidän neiti esikoinen oli kova imuroimaan vajaa 2v. Imuroi aina sukatkin imuriin. 😂👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, kun rahaa saa käymällä töissä.

        Kiva kun kaikilla on hyvät ansiot.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla todellakin on lapsia, kun tiedän, että vauva on se ehdottomasti helpoin hoidettava. sinulla ei taida olla kuin pelkkiä puheita.

        Naiset hoitanut vaikeimmat osiot, isi hoitaa leikittämisen. Kyllähän se helppoo on. 😂


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niin se voi olla.. Mutta en voi yksin vaikuttaa. Vaikka voin asioista suoraan ja nätisti puhua. Jos toinen ei ota ryhtiliikettä, niin kyllähän se on sitten hänen valinta se erokin. Kun tietää kuitenkin mitä toinen asioista ajattelee.

        Ja on nöhnyt minun itkevänkin asian takia, jos sekään ei avaa silmiä, että paha olo on todellista, niin sittenhän ero on se mihin suorastaan haluaakin ajautua.

        Ainoa mitä sä voit kai tehdä tossa tilanteessa sun pitäs kai keksiä jokin keino saada hänet tajuamaan että jos hän ei oikeasti muuta tapojaan hän menettää perheensä ja uhkailu ei ole se tapa


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Olen minäkin maksanut kaikki meidän laskut, asunnon, vuokran/lainan, veden, sähkön, vastikkeet jne. Autonkin kaikki kulut, lasten kulut yksin, kun mies säästi taloonsa. 6 vuotta maksoin yksin perheen kulut. Niistä vajaa 4 vuotta äitinä.

        Mikä uroteko se nyt on?

        No, tuo kertoo jo kaiken, et tarvitse miestä ja siksi se tuntuu epämiellyttävältä.
        Potki pois ja lopeta valittelu. Saas nähdä helpottaako?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, itse annan naisen olla omissa touhuissaan ja usein hän onkin.
        Eilenkin pölötti puhelimessa tunnin kaverinsa kanssa punniten kaverinsa miehen tekosia. Naisilla nuo tukiverkot toimivat.
        Mutta olenkin nyt se "apupoika" naisen elämässä:)
        Ei ole valtaa vaatia enää mitään. Tekee elämän helpoksi.

        AV

        Te olette kovaa vauhtia kasvamassa erilleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kaikilla on hyvät ansiot.

        AV

        Pienilläkin ansioilla pärjää, kun ottaa asiakseen.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Etkä naisen kanssa pärjääkkään, kuin etänä. 😛

        Noin se kai voi olla, mutta nyt tuntuu ettei edes sinun mies ole siihen kykenevä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika näyttänee onko hän kykenevä muuttumaan mu uskallan sanoa että sulla menee ajan kanssa hermot tuon käskyttämisen kanssakin

        Se on ihan mahdollista kyllä. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen lapsenkin kanssa vain nyt, kun tyttö on vielä pieni xD

        Niin, pieni prinsessa, Vähän jo samaa kokoa mitä se 25 vuotias mutta ei vielä ihan niin suuri.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuo kertoo jo kaiken, et tarvitse miestä ja siksi se tuntuu epämiellyttävältä.
        Potki pois ja lopeta valittelu. Saas nähdä helpottaako?

        AV

        Niin ... sinulla on todellakin vain tuo tarvitsemisen käsitys. Jasu taisi tuosta jo tuolla kauan aikaa sitten sulle mainita. Sä et näe perisuhteessa mitään muuta, kun tuon tarvitsemisen eetoksen. Esimerkiksi minulle tarve on se viimeinen syy miksi koskaan parisuhteeseen lähtisin. Se on se heikoin mahdollinen olemassaoleva side, jonka voi koska vaan korvata toisella tarpeet täyttävällä yksilöllä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Annanhan minäkin. Ootko yhtään lukenut ja ymmärtänyt lukemaasi? Vaan kyllä perheellisen on tehtävä muutakin kun käytettävä 24h/vrk työhön ja pelaamiseen. Titityy.

        Mä en oikeastaan ymmärrä lastesi isä ei kenties ymmärrä tai halua ymmärtää kuinka pahaolo sulla on suhteessa hänen kanssaan kenties hänellä on joitain asioita jotka painavat hänen mieltään mutta hänen vaikeneminen niistä ei ainakaan auta asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannatti, kumpikin on tyytyväinen. Ei ole nääs enää vaikutteita, on vain hyvää tahtoa.
        Suhde pyhimmillään.
        Tänä aamunakin vein hänet töihin, tein muksulle aamupalan. Katsoo nyt hetken telkkaria että ruoka vähän kerkee sulamaan, sitten mennään ulkoilemaan. Käydään hakemassa mamma töistä kun sen aika on. Simppeliä ja helppoa elämää.

        AV

        Sä olet jo lähempänä aisuria jos sulla oikeasti on tuon kaltainen parisuhde etkä itse edes siitä välitä mu mikäs siinä jos noin olet onnellinen ja tuo on suhde malli minkä lapsellesi haluat antaa👍🏾


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa mitä sä voit kai tehdä tossa tilanteessa sun pitäs kai keksiä jokin keino saada hänet tajuamaan että jos hän ei oikeasti muuta tapojaan hän menettää perheensä ja uhkailu ei ole se tapa

        Sanoin jo, kun itku pärähti tulla silmään, että etkö tyhmä tajua, minä tarvin sinua kumppanina ja isänä jakamaan elämää ja asiouta yhdessä tehden. Mutten ole nähnyt pitkään aikaan kuin miestä ruudun takana kapulat käsissä.

        Sanoin etten halua meidän ajautuvan eroon, mutta olen väsynyt olemaan yksin vetojuhta ja yksin suhteessani. Mielummin muutan pois ja olen yksin yksinäni ja yksin vastuussa kaikesta, kun odotan ikuisesti apua ja huomiota jota et anna mulle ja lapsille.

        Olen kai niin tylsä oli vastaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, tuo kertoo jo kaiken, et tarvitse miestä ja siksi se tuntuu epämiellyttävältä.
        Potki pois ja lopeta valittelu. Saas nähdä helpottaako?

        AV

        Sinulle on kaikki aina erolla selvitetty?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Se on ihan mahdollista kyllä. 👍

        Sun pitäis vain rajusti ottaa itsellesi omaa aikaa ja pistää mies silloin vastuuseen koko paletista. Ja joo, kyllä mä tiedän, että tuo on paljon helpommin sanottu kuin tehty. Mutta pidä kuitenkin mielessä se, että jos sinä jonain päivänä todellakin prakaat, etkä kykene, niin silloin mies on ihan kylmiltään sen tilanteen edessä, Jos kykenet ja keksit jotenkin keinon tehdä tuota hallitummin, niin se on paljon parempi loppupeleissä. Riski, että sinun terveytesi prakaa, on ihan todellinen, vaikkei sitä varmasti ihan kauheasti tee mieli ajatella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin se kai voi olla, mutta nyt tuntuu ettei edes sinun mies ole siihen kykenevä:)

        AV

        No ei ole ainakaan nyt. Tietäs vaan miksei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... sinulla on todellakin vain tuo tarvitsemisen käsitys. Jasu taisi tuosta jo tuolla kauan aikaa sitten sulle mainita. Sä et näe perisuhteessa mitään muuta, kun tuon tarvitsemisen eetoksen. Esimerkiksi minulle tarve on se viimeinen syy miksi koskaan parisuhteeseen lähtisin. Se on se heikoin mahdollinen olemassaoleva side, jonka voi koska vaan korvata toisella tarpeet täyttävällä yksilöllä.

        Sitä siis etsimään, muuttamatta mitään itsestään...hmm..lopputulos voi olla sama.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä siis etsimään, muuttamatta mitään itsestään...hmm..lopputulos voi olla sama.

        AV

        Tuo muuttamatta mitään itsestään on taas sinun tyypillinen täysin omasta päästäsi temmattu lisäys, joka kertoo sinusta itsestäsi. Sinähän et tosiaan muuta mitään itsestäsi. xD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oikeastaan ymmärrä lastesi isä ei kenties ymmärrä tai halua ymmärtää kuinka pahaolo sulla on suhteessa hänen kanssaan kenties hänellä on joitain asioita jotka painavat hänen mieltään mutta hänen vaikeneminen niistä ei ainakaan auta asiaa

        Hän vielä joskus sanoi, ettei voisi olla onnellinen jos mäkee ettei toinen ole. Näkyy ainakin voivan sivuuttaa ääneen sanotut asiat kerta toisensa jälkeen.

        En tykkää riidellä, mutta mun on varmaan alettava räyhäämään kuin pahhainen narttu. Jos sitten uppois kaaliin, kun puhumalla ei uppoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet jo lähempänä aisuria jos sulla oikeasti on tuon kaltainen parisuhde etkä itse edes siitä välitä mu mikäs siinä jos noin olet onnellinen ja tuo on suhde malli minkä lapsellesi haluat antaa👍🏾

        Tietysti, vanhemmat kunnioittaa toisiaan ja ovat päivittäin tekemisissä toistensa kanssa.
        Ei riitoja, lapsella hyvä kasvualusta.
        Toisin kuin joissain riitaisissa ydinperheissä tai yh-perheissä joissa äiti tuo niitä ehdokkaita näytille aivan liian usein.

        Kukin tavallaan, kunnioitetaan ihmisten omia valintoja niihin liikaa puuttumatta.
        Lopputulos ratkaisee, muulla ei niin väliä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti, vanhemmat kunnioittaa toisiaan ja ovat päivittäin tekemisissä toistensa kanssa.
        Ei riitoja, lapsella hyvä kasvualusta.
        Toisin kuin joissain riitaisissa ydinperheissä tai yh-perheissä joissa äiti tuo niitä ehdokkaita näytille aivan liian usein.

        Kukin tavallaan, kunnioitetaan ihmisten omia valintoja niihin liikaa puuttumatta.
        Lopputulos ratkaisee, muulla ei niin väliä.

        AV

        Hauskinta mitä tällaisilla palstoilla voi kohdata ovat ihmiset jotka ajattelevat oman elämänkokemuksen olevan se mikä tuottaa sen oikean näkemyksen. Kommenteissa peilataan siihen omaan suhteeseen ja annetaan arvioita sen perusteella mitä itse tekisi.

        Onneksi näitä valon kynttilöitä riittää, antamaan valoa meille jokaiselle:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti, vanhemmat kunnioittaa toisiaan ja ovat päivittäin tekemisissä toistensa kanssa.
        Ei riitoja, lapsella hyvä kasvualusta.
        Toisin kuin joissain riitaisissa ydinperheissä tai yh-perheissä joissa äiti tuo niitä ehdokkaita näytille aivan liian usein.

        Kukin tavallaan, kunnioitetaan ihmisten omia valintoja niihin liikaa puuttumatta.
        Lopputulos ratkaisee, muulla ei niin väliä.

        AV

        Tuokin on taas sinun kuvitelmasi, että yh toisi jotain ehdokkaita näytille. Mun lapseni ei ole ikinä nähnyt yhtään ehdokasta. Sellaisia ei ole hänen näkyvillään pyörinyt, eikä tule pyörimään. Minun lapseni pääsee tapaamaan vasta, jos ollaan tosissaan lähestulkoon yhteen muuttamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskinta mitä tällaisilla palstoilla voi kohdata ovat ihmiset jotka ajattelevat oman elämänkokemuksen olevan se mikä tuottaa sen oikean näkemyksen. Kommenteissa peilataan siihen omaan suhteeseen ja annetaan arvioita sen perusteella mitä itse tekisi.

        Onneksi näitä valon kynttilöitä riittää, antamaan valoa meille jokaiselle:)

        AV

        Aivan, kuten nyt esimerkiksi sinä, joka kovasti saarnaat, mutta näytät todella huonoa mallia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitäis vain rajusti ottaa itsellesi omaa aikaa ja pistää mies silloin vastuuseen koko paletista. Ja joo, kyllä mä tiedän, että tuo on paljon helpommin sanottu kuin tehty. Mutta pidä kuitenkin mielessä se, että jos sinä jonain päivänä todellakin prakaat, etkä kykene, niin silloin mies on ihan kylmiltään sen tilanteen edessä, Jos kykenet ja keksit jotenkin keinon tehdä tuota hallitummin, niin se on paljon parempi loppupeleissä. Riski, että sinun terveytesi prakaa, on ihan todellinen, vaikkei sitä varmasti ihan kauheasti tee mieli ajatella.

        Tiedän ja tuo minua pelottaakin, entäs jos kun en enää pystykkään joku päivä kaikkeen tähän. Menee kaikki käytännön jutut persemäkeä.

        Olen miettinyt miten järkkäisin itseni välillä pois tästä. Kun se kuntoutuskin tuntuu viipyvän. Sitten olen edes "töissä" ja hänelle jää väkisin jotain vastuita. Vähän sittenkin.

        Kun olen töissä päivällä kun hänkin.

        Pitää vaan tyrkätä syliin, hoida. Vaikka se hölmölle tuntuukin, kun sen pitäisi olla itsestäänselvää ottaa koppia omasta elämästä missä on perheenjäsenetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on taas sinun kuvitelmasi, että yh toisi jotain ehdokkaita näytille. Mun lapseni ei ole ikinä nähnyt yhtään ehdokasta. Sellaisia ei ole hänen näkyvillään pyörinyt, eikä tule pyörimään. Minun lapseni pääsee tapaamaan vasta, jos ollaan tosissaan lähestulkoon yhteen muuttamassa.

        Tuollaisella tyylillä tuskin tulevat edes näkemään.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, kuten nyt esimerkiksi sinä, joka kovasti saarnaat, mutta näytät todella huonoa mallia.

        Mitä huonoa mallia nyt mielestäsi näytän, selitä niin vastaan.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tarvitse ainakaan valittaa mistään.
        Oma vapaus molemmilla tehdä mitä haluaa. Mitäs pahaa tässä olisi...hmm...en heti keksi jos ei ole riippuvainen toisesta tavalla tai toisella.

        AV

        Tuo onnjo jonkin sortin sairas riippuvuus ja noin pidätte ainakin huolen siittä että heti voitte puuttua toinen toisenne elämään jos vähänkään näyttää siltä että toisella ois mahkuja olla mahdollisesti jopa onnellinen jonkun toisen kanssa mu tsemppiä kyllä te vielä onnistutte tekemään toistenne elämistä lopulta yhtä helvettiä 👍🏾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä huonoa mallia nyt mielestäsi näytän, selitä niin vastaan.

        AV

        Lapsellista, keskenkasvuista teinimeininkiä, jossa vain roikutaan toisessa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, huumorillahan nämä kirjoitetaan niille jotka valittavat siitä parisuhteen ihanuudesta kertoen miten juurikin tarvitsevat miehestä vain sitä apupoikaa suhteessa ollessa. Ja sekös se ärsyttää jos SE apupoika ei auta:)

        Mutta, mitä enemmän se parisuhde antaa mitä avoin suhde antaisi?
        Kuinka moni avosuhteessa oleva ihminen olisi avautunut näillä palstoilla kertoakseen jotain negatiivista omasta suhteestaan? Ei varmaan moni.

        AV

        Hyvällä onnella ihmisen joka välittää ihmisestä eikä siitä että saako vai ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellista, keskenkasvuista teinimeininkiä, jossa vain roikutaan toisessa kiinni.

        Ok, meidän mielestämme mikään ei ole muuttunut paitsi asumisen muoto. Eli toisin sanoen kaikki parisuhteissa elävät potevat samaa teinimeininkiä ja sairasta riippuvuutta.
        Ainut asia mitä meillä on enemmän on täysi luottamus, jota monessa parisuhteessa ei ole vaikka asutaan samojen seinien sisällä.
        Eikä sekään että jompikumpi löytäisi toisen ole sen kummempaa mitä normaalissa ydinperheissä, se tulee vain hyväksyä jos sellaista tapahtuu.


        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, meidän mielestämme mikään ei ole muuttunut paitsi asumisen muoto. Eli toisin sanoen kaikki parisuhteissa elävät potevat samaa teinimeininkiä ja sairasta riippuvuutta.
        Ainut asia mitä meillä on enemmän on täysi luottamus, jota monessa parisuhteessa ei ole vaikka asutaan samojen seinien sisällä.
        Eikä sekään että jompikumpi löytäisi toisen ole sen kummempaa mitä normaalissa ydinperheissä, se tulee vain hyväksyä jos sellaista tapahtuu.


        AV

        En ainakaan haluaisi tuollaista suhdetta joka nyt Jasulla on, mutta ok, oma varmaan sitten on se huonompi vaihtoehto vaikka me kaikki kolme elämme tosi tyytyväisinä.

        AV


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tiedän ja tuo minua pelottaakin, entäs jos kun en enää pystykkään joku päivä kaikkeen tähän. Menee kaikki käytännön jutut persemäkeä.

        Olen miettinyt miten järkkäisin itseni välillä pois tästä. Kun se kuntoutuskin tuntuu viipyvän. Sitten olen edes "töissä" ja hänelle jää väkisin jotain vastuita. Vähän sittenkin.

        Kun olen töissä päivällä kun hänkin.

        Pitää vaan tyrkätä syliin, hoida. Vaikka se hölmölle tuntuukin, kun sen pitäisi olla itsestäänselvää ottaa koppia omasta elämästä missä on perheenjäsenetkin.

        Etkö sä voi suoraan sanoa, että hoidat sitä terveyttäsi, myös ilman sitä kuntoutusta? Kuten sanottu, niin mä tiedän todella hyvin, että se ei ole helppoa. Se pois meneminen ei ole helppoa. Se tuntuu tyhmältä, jos ei ole oikeaa syytä. Siitä tulee ehkä jopa huono omatunto, Sekin tuntuu vaikealta, että päästää irti niistä ohjista ja lykkää ne toiselle. Se tuntuu vieläkin vaikeammalta, kun säkin olet pitänyt niitä niin kauan. Vielä vaikeammalta se varmasti tuntuu, kun sulla ei selvästikään ole sellaista selkeää luottoa, että kyllä se klaaraa, mutta usko pois, että kyllä se klaaraa. Kyllähän se miehesikin nyt sen tajuaa, että on olemassa riski siihen, että sun terveytesi oikeasti romahtaa. Jos ei tajua, niin teidän pitää käydä se pakollinen, mutta helvetin epämiellyttävä keskustelu. Sen nyt vaan on PAKKO ottaa vastuuta, kun sinä ainakin vielä olet tolpillasi. Ero tietenkin voi olla vaihtoehto, kai se aina on, mutta vaikka sä muuttaisit pois, niin sun terveytesi voi silti prakata. Se mahdollisuus ei poistu eroamalla. Ja jos ei teillä ole sellaista ihan aidosti pakottavaa tarvetta erota, niin miksi sitten?

        Totuttuja tapoja on hankala muuttaa. Ihminen on usein todella muutosvastarintainen otus. Pakko on kuitenkin pakko. Parempi nyt kuin pakon edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisella tyylillä tuskin tulevat edes näkemään.

        AV

        Koeta nyt päättää ... paha niin ja paha näin. Paha jos tuo näytille, paha jos ei tuo. Minkä ihmeen takia ketään pitäisi muuten vaan tuoda näytille, jos ei kyseessä ole mikään todellinen? Kyllä lapsen elämässä ihan tarpeeksi ihmisiä on jo muutenkin, että sinne ketään tarjokasta muuten vaan tarvitsisi näytille tuoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, meidän mielestämme mikään ei ole muuttunut paitsi asumisen muoto. Eli toisin sanoen kaikki parisuhteissa elävät potevat samaa teinimeininkiä ja sairasta riippuvuutta.
        Ainut asia mitä meillä on enemmän on täysi luottamus, jota monessa parisuhteessa ei ole vaikka asutaan samojen seinien sisällä.
        Eikä sekään että jompikumpi löytäisi toisen ole sen kummempaa mitä normaalissa ydinperheissä, se tulee vain hyväksyä jos sellaista tapahtuu.


        AV

        No siis juurikin tuo. Sanoitit sen hyvin. Keskenkasvuisten kakaroiden puuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, olin tänään tyttären lähihuoltajana aamu 7:00 - 16:30.
        Oli tosi mukavaa ja huomenna sama setti.
        Tehtiin ruokaa, tiskattiin ja siivottiin kun kerettiin. Muuten päivä meni hubailussa, luisteltiin taas 3 kilometriä. Katsottiin myös liian monta lasten piirrettyä (passiivista aikaa, mutta joskus ok).
        Pyykkeihin menee muuten todella vähän aktiivista työaikaa, minulla taitaa mennä maksimissaan10 minuuttia pesusta kaappiin.

        AV

        Siinä kohti jos sä olet etävanhempi ni äidillä on lähivanhempana päävastuu lapsesta lapsista joka tapauksessa itse pidän niitä vahtivuoroina muutoinkin lapsistakin kun mielestäni tulisi lopulta kuitenkin kasvattaa itsenäisesti pärjääviä tarvittaessa omillaan toimeen tulevia suomen kansalaisia näin ollen kun suomessa kuitenkin ollaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt päättää ... paha niin ja paha näin. Paha jos tuo näytille, paha jos ei tuo. Minkä ihmeen takia ketään pitäisi muuten vaan tuoda näytille, jos ei kyseessä ole mikään todellinen? Kyllä lapsen elämässä ihan tarpeeksi ihmisiä on jo muutenkin, että sinne ketään tarjokasta muuten vaan tarvitsisi näytille tuoda.

        Sehän kertoo vain siitä miten viehättävä ja varteenotettava nainen olet?
        Todelliset ovat tosi harvassa meille kaikille, sen vuoksi en arvosta kommenttejasi koska aliarvioit omaa valintaasi tuottaen sen kautta muille joitain käsityksiä siitä miten parisuhteen lopuksi tulisi toimia. Ne ovat vain omia käsityksiäsi omasta kokemuksesta. Mutta, joskus ihmiset rakastavat toisiaan oikeasti ikuisesti, vaikka eroaisivat. Tuo taitaa olla vielä kokematta?

        Arvosta menneisyyttäsi, koska se kertoo sinusta kaiken.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis juurikin tuo. Sanoitit sen hyvin. Keskenkasvuisten kakaroiden puuhaa.

        Koko elämä on sitä, ja olen siitä jopa ylpeä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän kertoo vain siitä miten viehättävä ja varteenotettava nainen olet?
        Todelliset ovat tosi harvassa meille kaikille, sen vuoksi en arvosta kommenttejasi koska aliarvioit omaa valintaasi tuottaen sen kautta muille joitain käsityksiä siitä miten parisuhteen lopuksi tulisi toimia. Ne ovat vain omia käsityksiäsi omasta kokemuksesta. Mutta, joskus ihmiset rakastavat toisiaan oikeasti ikuisesti, vaikka eroaisivat. Tuo taitaa olla vielä kokematta?

        Arvosta menneisyyttäsi, koska se kertoo sinusta kaiken.

        AV

        Ja mitä sitten? Ei tuo asia minun lapselleni mitenkään kuulu. Ei hän sillä tiedolla mitään tee.


        Tuokin on taas omaa kuvitelmaasi, ettenkö minä rakastaisi eksääni. Todellakin rakastan ja tulen aina rakastamaan. Hän oli mun elämäni rakkaus, joka olisi vaan pitänyt tavata paljon aiemmin, kun asiat olisivat vielä voineet toimia. C´est la vie, se ei ollut tarkoitettu niin. Vaan me emme jää siihen roikkumaan ikuisesti. Elämme omia elämiämme ja hoidamme ne asiat, jotka yhteisiä ovat. Muutoin toisen elämä ei toiselle kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten? Ei tuo asia minun lapselleni mitenkään kuulu. Ei hän sillä tiedolla mitään tee.


        Tuokin on taas omaa kuvitelmaasi, ettenkö minä rakastaisi eksääni. Todellakin rakastan ja tulen aina rakastamaan. Hän oli mun elämäni rakkaus, joka olisi vaan pitänyt tavata paljon aiemmin, kun asiat olisivat vielä voineet toimia. C´est la vie, se ei ollut tarkoitettu niin. Vaan me emme jää siihen roikkumaan ikuisesti. Elämme omia elämiämme ja hoidamme ne asiat, jotka yhteisiä ovat. Muutoin toisen elämä ei toiselle kuulu.

        Tuo on teidän suhde, me kuulumme vielä toisillemme ikuisesti.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on teidän suhde, me kuulumme vielä toisillemme ikuisesti.

        AV

        Aivan, te roikutte ikuisesti, kuin keskenkasvuiset teinit. Ette ole kasvaneet aikuisiksi ihmisiksi. Toivottavasti lapsenne silti kasvaa aikuiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, te roikutte ikuisesti, kuin keskenkasvuiset teinit. Ette ole kasvaneet aikuisiksi ihmisiksi. Toivottavasti lapsenne silti kasvaa aikuiseksi.

        Varmasti kasvaa, on edellä taidollisesti ja älyllisesti muita jotka ovat kasvaneet ydinperheissä. Joten en näe ongelmaa.
        Itse kyllä haluan olla ikuinen teini.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sä voi suoraan sanoa, että hoidat sitä terveyttäsi, myös ilman sitä kuntoutusta? Kuten sanottu, niin mä tiedän todella hyvin, että se ei ole helppoa. Se pois meneminen ei ole helppoa. Se tuntuu tyhmältä, jos ei ole oikeaa syytä. Siitä tulee ehkä jopa huono omatunto, Sekin tuntuu vaikealta, että päästää irti niistä ohjista ja lykkää ne toiselle. Se tuntuu vieläkin vaikeammalta, kun säkin olet pitänyt niitä niin kauan. Vielä vaikeammalta se varmasti tuntuu, kun sulla ei selvästikään ole sellaista selkeää luottoa, että kyllä se klaaraa, mutta usko pois, että kyllä se klaaraa. Kyllähän se miehesikin nyt sen tajuaa, että on olemassa riski siihen, että sun terveytesi oikeasti romahtaa. Jos ei tajua, niin teidän pitää käydä se pakollinen, mutta helvetin epämiellyttävä keskustelu. Sen nyt vaan on PAKKO ottaa vastuuta, kun sinä ainakin vielä olet tolpillasi. Ero tietenkin voi olla vaihtoehto, kai se aina on, mutta vaikka sä muuttaisit pois, niin sun terveytesi voi silti prakata. Se mahdollisuus ei poistu eroamalla. Ja jos ei teillä ole sellaista ihan aidosti pakottavaa tarvetta erota, niin miksi sitten?

        Totuttuja tapoja on hankala muuttaa. Ihminen on usein todella muutosvastarintainen otus. Pakko on kuitenkin pakko. Parempi nyt kuin pakon edessä.

        Puhut asiaa. Pysähdyin miettimään.

        Mun täytyy vaan tehdä radikaali irtiotto, niin että vaikka mua huolettaakin, kuten sanoit kuinka se klaaraa niin silti tyrkätä enemmän näitä kotiasioita hänenkin huolekseen.

        Ja tuossa äsken sanoin, kun keittiössä törmättiin, että pelin päätyttyä ei uutta peliä, vaan sitten varaat kalenteriis aikaa mulle ja muksuille.

        Sopii, kuului. Katotaan. Mutta olet ihan oikeessa kaikesta mitä kirjoitit, kiitos. 🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti kasvaa, on edellä taidollisesti ja älyllisesti muita jotka ovat kasvaneet ydinperheissä. Joten en näe ongelmaa.
        Itse kyllä haluan olla ikuinen teini.

        AV

        Miten sinä tuon mittasit, että on edellä älyllisesti ja taidollisedti? Kaikkihan meistä noin ajattelee omistaan, mutta ei se siitä faktaa tee.

        Sinulla on tarve jotenkin korostaa muiden yläpuolelle vai? Miksi?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Miten sinä tuon mittasit, että on edellä älyllisesti ja taidollisedti? Kaikkihan meistä noin ajattelee omistaan, mutta ei se siitä faktaa tee.

        Sinulla on tarve jotenkin korostaa muiden yläpuolelle vai? Miksi?

        Samaa mietin. Oma ekaluokkalaiseni esimerkiksi laskee matematiikkaa jo neljäsluokkalaisten tasolla (kun on siitä kiinnotunut ja kiinnostusta on ruokittu), on lukenu alle kolmevuotiaasta ja kirjoittanutkin sieltä samoilta huitteilta ja kirjoittelee nyt omia "kirjojaan", puhuu kolmea kieltä (kun ne luonnostaan on oppinut), jne. Vaan en mä silti sanoisi hänen olevan "älyllisesti ja taidollisesti muita edellä". Noissa asioissa on taitava, kun tosiaan on kiinnostusta, mutta paljon on asioista, joissa on varmasti monia jäljessäkin. Kummallista korostamisen tarvetta tuollainen ja todellakin, eikö jokainen ajattele omansa erityiseksi?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Puhut asiaa. Pysähdyin miettimään.

        Mun täytyy vaan tehdä radikaali irtiotto, niin että vaikka mua huolettaakin, kuten sanoit kuinka se klaaraa niin silti tyrkätä enemmän näitä kotiasioita hänenkin huolekseen.

        Ja tuossa äsken sanoin, kun keittiössä törmättiin, että pelin päätyttyä ei uutta peliä, vaan sitten varaat kalenteriis aikaa mulle ja muksuille.

        Sopii, kuului. Katotaan. Mutta olet ihan oikeessa kaikesta mitä kirjoitit, kiitos. 🤗

        Ole hyvä. Mukavaa, jos ajatuksistani oli jotain hyötyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin. Oma ekaluokkalaiseni esimerkiksi laskee matematiikkaa jo neljäsluokkalaisten tasolla (kun on siitä kiinnotunut ja kiinnostusta on ruokittu), on lukenu alle kolmevuotiaasta ja kirjoittanutkin sieltä samoilta huitteilta ja kirjoittelee nyt omia "kirjojaan", puhuu kolmea kieltä (kun ne luonnostaan on oppinut), jne. Vaan en mä silti sanoisi hänen olevan "älyllisesti ja taidollisesti muita edellä". Noissa asioissa on taitava, kun tosiaan on kiinnostusta, mutta paljon on asioista, joissa on varmasti monia jäljessäkin. Kummallista korostamisen tarvetta tuollainen ja todellakin, eikö jokainen ajattele omansa erityiseksi?

        Kyllä minäkin mielelläni kuulen kehuja lasteni osaamisesta ja älystä, hyvistä sosiaalisista taidoista joita he koulustaan kehuina saavat. Ovatkin joissain asioissa varsin aikavia ja järkeviä, osaavia.

        Mutta joo, että olisi enemmän kuin muut, niin johan pomppaa. Varmasti jotkut asiat laahaa perässä jo siksikin ettei kaikki kiinnosta lastakaan. Ja mä olen hirmu huono manipuloimaan heitäkään saatika pakottamaan kiinnostumaan jostain mikä ei vaan kiinnosta, joten takuulla on juttuja joissa eivät loista. Ja saa ollakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä. Mukavaa, jos ajatuksistani oli jotain hyötyä.

        On niistä. Ne on varsin järkeviä ja realistisia ja kuvastaa hyvin tilannettani myös näkökulmastani. Varmasti mietin sanojasi monta kertaa näitä miettiessäni.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kyllä minäkin mielelläni kuulen kehuja lasteni osaamisesta ja älystä, hyvistä sosiaalisista taidoista joita he koulustaan kehuina saavat. Ovatkin joissain asioissa varsin aikavia ja järkeviä, osaavia.

        Mutta joo, että olisi enemmän kuin muut, niin johan pomppaa. Varmasti jotkut asiat laahaa perässä jo siksikin ettei kaikki kiinnosta lastakaan. Ja mä olen hirmu huono manipuloimaan heitäkään saatika pakottamaan kiinnostumaan jostain mikä ei vaan kiinnosta, joten takuulla on juttuja joissa eivät loista. Ja saa ollakin.

        Jep. Omani on esimerkiksi noissa sosiaalisissa taidoissa jäljessä. Ensinnäkin, kun häntä nyt ei niin hirveästi kiinnosta kuin ne tietyt kaverit ja lisäksi kun häntä kiinnostaa tuo tieto, uuden oppiminen jne. Hän on myös hetkittäin vähän sellainen "hajamielinen professori", jota täytyy potkia noissa omista jutuista vastuunottamisissa jne. Kyllä mä saan edelleen aina tarkastaa, että kaikki on varmasti tehty ja mukana ja minusta se on ihan ok vielä. Pienihän tuollainen ekaluokkalainen vielä on ja saakin olla. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Omani on esimerkiksi noissa sosiaalisissa taidoissa jäljessä. Ensinnäkin, kun häntä nyt ei niin hirveästi kiinnosta kuin ne tietyt kaverit ja lisäksi kun häntä kiinnostaa tuo tieto, uuden oppiminen jne. Hän on myös hetkittäin vähän sellainen "hajamielinen professori", jota täytyy potkia noissa omista jutuista vastuunottamisissa jne. Kyllä mä saan edelleen aina tarkastaa, että kaikki on varmasti tehty ja mukana ja minusta se on ihan ok vielä. Pienihän tuollainen ekaluokkalainen vielä on ja saakin olla. :)

        Pieni on ihmisen taimi vielä ja paljon muuttuu matkalla aikuisuuteen. :)

        Kun oppii elämänhallintaa ja kykenee pitämään huolta itsestään, kokemaan onnellisuutta ja riittävsti empatiaa ja ottamaan tötöilyistä opikseen on jo melko viisas ihminen. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Temppuilemaan, eli elämään toisin kuin sinä haluaisit hänen elävän?
        Kun mikään ei riitä vai? Tuleeko sinulle tuo tunne vai sille vastapuolelle?

        Itse teen juuri sellaista mitä olet joskus kommentoinut " ei jaksaisi kumppania katsoa jos keksisi koko ajan jotain uutta aktiviteettia".
        No, noin ei ole ainakaan tylsä, aktiivinen elämäntyyli tuo uusia kokemuksia jotka auttavat jaksamaan. Oli parisuhdetta tai ei.

        Tänään hiihdettiin, käytiin keilaamassa, kasattiin hetki vaikeaa palapeliä(jo kolmas päivä kasausta) ja saunottiin. Päivän kruunasi saunan jälkeinen jäätelöannos. Yhdessä tekeminen tuo ihmiset lähemmäksi toisiaan. Onko teillä yhteisiä harrastuksia?

        AV

        Ettekö naineet?

        Outoa touhua, meillä naidaan koko ajan - siis koko ajan.

        Mies jo 75 mutta himot vaan jyllää.....
        (Itse olen 66)

        Viagraa menee, mutta kivaahan se vain on!


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No minusta tässä pitää aika sokee miehenkin olla, jos se ei näe mitä hyvää sillä on. Ihanat lapset, rakastava lojaali ja reilu emäntä, joka tekee ison osan hänenkin hommistaan pääosin mutisematta. Hän saa vapautta ja vapaata enempi ko minä ennätän saada yhteisvastuullisista töistä.

        Olen myös kertonut kaikki positiiviset tunteeni hänelle hänestä ja rakkauteni. Myös nämä mihin olen uupunut. Olen mielestäni antanut jo kaikkeni. Henkisesti ja fyysisesti.

        Hänestä tiedän että hän ei ole, pystyy parempaakin jos viitsii. On vertailupohjaa. Miksi ei viitti, se kiinnostaisi.

        Mikä on niin vaikeeta.

        Sähän oot sanonu olevasi maskuliininen ja ajatus laukkaa naisia katsellessa? Oisko se syynä että miehesi kiinnostus sua kohtaan alkaa lopahtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähän oot sanonu olevasi maskuliininen ja ajatus laukkaa naisia katsellessa? Oisko se syynä että miehesi kiinnostus sua kohtaan alkaa lopahtaa.

        Ei ole. Hän ei ole omistushaluinen eikä mun ulkonäkö ole niin rajusti muuttunut. Ne on lapsellisia nuo syyt edes esittää syiksi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mitenhän muut iskät ydinperheissä älyää nämä hommat? Olis kiva tietää. Kun näyttää, että moni on tajunnut.

        Sivusta huitelen enkä tottavie viitsi lukea ketjua alusta loppuun :), totean vain tuohon että ellei jousta ja muunnu suhteen mukana, lapsiluvunkin mahdollisesti kasvaessa/lisätessä kuormitusta epäitsekkyyden saralla niin pieleen menee. Kuormaa on jaettava ja kasvettava vastuun myötä, jotkut tosin eivät pysty ja toiset eivät halua...Omalla kohdallani voin sanoa että yrittänyt olen ainakin, joskus enemmän joskus vähemmän, pienessä ja joskus isommassakin asiassa. Jopa luontaisesti ilman eri kehoitusta...Paljon on varmasti jäänyt ymmärtämättäkin, mutta kyllä jotain on opittukin matkan varrella.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Että missä kohtaa en saa olla yhtään vittuuntunut? Ja miksen? Pitääkö mun olla kuin yh, vaikken ole? Minä joudun tyrkkäämään vastuuta hälle lapsista, muutoin ne jää täysin mulle.

        Kyllästyttää olla sanomassa voitko viedä ipanan hammaslääkäriin kerran vuodessa, voitko mennä kauppaan, voitko tulla mukaan, voitko kuunnella asiani. Kohta on varmaan jonotusnumero sohvan vieressä.

        Tarttisin myös itsekin mieheni seuraa hiukan enemmän. Kuin huomenta, otatko kahvia, okei, joo, aha.

        Potki perseelle ja ovesta ulos tollanen isä.
        Ei mitään järkeä katsoa.. Omistan tavallisen kivan miehen elämä onnellista... Soisin sullekkin.. Neuvoksi kaikille normi ssa parisuhteessa hommat tehdään puoliksi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Potki perseelle ja ovesta ulos tollanen isä.
        Ei mitään järkeä katsoa.. Omistan tavallisen kivan miehen elämä onnellista... Soisin sullekkin.. Neuvoksi kaikille normi ssa parisuhteessa hommat tehdään puoliksi..

        Heh, en voi potkia, kun asumme hänen talossa. Noo, katsellaan.

        En ole ihan helposti eroileva ihminen. Mietin aina, että väärintulkinnat ja erilaiset muuttuvat elämäntilanteet on mahdollisia. Tarttee malttaa. Eroaminen on muutenkin silloin helpompaa, jos toista ei enää rakasta tai näe hänessä mitään hyvää.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, en voi potkia, kun asumme hänen talossa. Noo, katsellaan.

        En ole ihan helposti eroileva ihminen. Mietin aina, että väärintulkinnat ja erilaiset muuttuvat elämäntilanteet on mahdollisia. Tarttee malttaa. Eroaminen on muutenkin silloin helpompaa, jos toista ei enää rakasta tai näe hänessä mitään hyvää.

        Hän oliskin täydellinen mies, jos malttaisi enempi ajastaan antaa perheelleen ja huushollille. Siis minulle täydellinen. Ei varmaan monelle muulle.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei ole. Hän ei ole omistushaluinen eikä mun ulkonäkö ole niin rajusti muuttunut. Ne on lapsellisia nuo syyt edes esittää syiksi.

        Naisen henkinenkin maskuliinisuus karkottaa miehen halut. Usko jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisen henkinenkin maskuliinisuus karkottaa miehen halut. Usko jo.

        Miten se ei karkoittanut häntä jo silloin 13 vuotta sitten, jos noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen henkinenkin maskuliinisuus karkottaa miehen halut. Usko jo.

        Sivusta kysyn, että jos noin, niin eikö mies sitten lainkaan kaipaa niitä kadonneita halujaan? Vai miksi hän jää tuollaiseen suhteeseen?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ostanut omin rahoin autotkin meille. Kustantanut hänelle taloon keittiön. Enkä ole velaksi mitään antanut.

        Ihme kun kaikki mun tekemä mitätöidään.

        Mies säästi talooNSA, kustansit HÄNELLE keittiön jne.
        Siis asutteko te eri taloissa? Lykkää lapset vuoropäivin sulle, iskälle, sulle, iskälle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysyn, että jos noin, niin eikö mies sitten lainkaan kaipaa niitä kadonneita halujaan? Vai miksi hän jää tuollaiseen suhteeseen?

        Varmasti kaipaa. Helppo elämä houkuttaa tai mies odottaa että nainen älyää ehdottaa eroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mies säästi talooNSA, kustansit HÄNELLE keittiön jne.
        Siis asutteko te eri taloissa? Lykkää lapset vuoropäivin sulle, iskälle, sulle, iskälle...

        Talo on hänen omaisuutta, ei minun. Miten hölmöjä kysyt lisää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti kaipaa. Helppo elämä houkuttaa tai mies odottaa että nainen älyää ehdottaa eroa.

        Voi teitä yhden kaavan ihmisiä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Talo on hänen omaisuutta, ei minun. Miten hölmöjä kysyt lisää?

        Jos eroaisitte, ottaistko maksamasi keittiön mukaan? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eroaisitte, ottaistko maksamasi keittiön mukaan? :D

        Toisen omistamaan asuntoon sijoittaminen on tyhmintä mitä voi tehdä. Tyhjän päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti kaipaa. Helppo elämä houkuttaa tai mies odottaa että nainen älyää ehdottaa eroa.

        Ovatko miehet niin aloitekyvyttömiä vai tyhmiä, että eivät osaa itse lähteä? Omaa elämäänsähän he siinä tuhlaavat, toisen älyämisiä odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen omistamaan asuntoon sijoittaminen on tyhmintä mitä voi tehdä. Tyhjän päällä.

        Oletettavasti ihmiset ovat täysin oikeutettuja tekemään myös tyhmiä asioita. Tilanne on myös tietyllä tasolla eri, silloin kun kuviossa on mukana yhteisiä lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen omistamaan asuntoon sijoittaminen on tyhmintä mitä voi tehdä. Tyhjän päällä.

        Mä tiedän kyllä maailmassa monta paljon tyhmempääki juttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän kyllä maailmassa monta paljon tyhmempääki juttua.

        No?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos eroaisitte, ottaistko maksamasi keittiön mukaan? :D

        Siinä se hölmö kysymys tuli!. En tietenkään, se on hänen. Ei ole kuulunut tapoihin ottaa pois mitään mikä on kerran annettu. Mutta aika usein näkee täälläkin luulija, että olisin vain miehen siivellä kulkija. Näppärästi jätetään huomioimatta mitä olen tehnyt suhteen eteen aiemmin rahallisesti jne. Kun nyt olen kuntoutujana ollut kohta 3 vuotta.

        Niin kauhea ujellus. Iso osa miehistä on aaseja jutuistaan päätellen. Naisen raha, asunto, työ jne. mitätöidään ja jankataan vaan miehen työ.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen omistamaan asuntoon sijoittaminen on tyhmintä mitä voi tehdä. Tyhjän päällä.

        Se käy vuokrasta tyhmä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Se käy vuokrasta tyhmä.

        20 000 euroa keittiöön on käypä raha, jos sen maksaa vuokrana. Yhtä hyvin sen voi keittiönä sijoittaa toisen taloon.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Siinä se hölmö kysymys tuli!. En tietenkään, se on hänen. Ei ole kuulunut tapoihin ottaa pois mitään mikä on kerran annettu. Mutta aika usein näkee täälläkin luulija, että olisin vain miehen siivellä kulkija. Näppärästi jätetään huomioimatta mitä olen tehnyt suhteen eteen aiemmin rahallisesti jne. Kun nyt olen kuntoutujana ollut kohta 3 vuotta.

        Niin kauhea ujellus. Iso osa miehistä on aaseja jutuistaan päätellen. Naisen raha, asunto, työ jne. mitätöidään ja jankataan vaan miehen työ.

        Hienosti unohtuu, että ekat 6 vuotta suhteestamme minä kustansin meidän asunnon kaikki kulut, niin omistusasunnossani ja vuokrakämpässäkin.

        Nyt toisen mokoman on kustantanut mies asumiskulut, paitsi roskamaksut. Minä olen tänä aikana ehtinyt olla niin kotiäitinä, pari vuotta opiskelijana ja työssä, että kuntoutujana. Ja kustantanut palkkatuloista hankintoja kotiin ja lapsille, kustantanut asuntokaupoista hankintoja kotiin ja lapsille, veikkausvoitoista hankintoja kotiin ja lapsille.

        En ole saanut lahjana mitään. Se missä muodossa raha asettuu perheeseen on eri mutta yhtä oleellinen, kun maksaa sähköt, vesi tai lainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No?

        Etkö tosiaan keksi mitään tyhmempää, kuin tuo? Heikosti on sulla asiat, jos kaikki muu on muka tuota fiksumpaa. xD


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        20 000 euroa keittiöön on käypä raha, jos sen maksaa vuokrana. Yhtä hyvin sen voi keittiönä sijoittaa toisen taloon.

        Niin mutta kato toisten mielestä se pitäisi maksaa rahana ja pienissä erissä ja sitten sen toisen tilin kautta käytyään sen voi sijoittaa vaikka keittiöön.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        20 000 euroa keittiöön on käypä raha, jos sen maksaa vuokrana. Yhtä hyvin sen voi keittiönä sijoittaa toisen taloon.

        Ei kun kato ilmaiseksi sun pitäisi tietenkin (muka) miehen talossa asua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kato toisten mielestä se pitäisi maksaa rahana ja pienissä erissä ja sitten sen toisen tilin kautta käytyään sen voi sijoittaa vaikka keittiöön.

        Niin, osa ihmisistä on vähän jälkeenjääneitä, juu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun kato ilmaiseksi sun pitäisi tietenkin (muka) miehen talossa asua.

        Ei anna selkäranka myöten. Jotain on kortena kekoon kannettava. Nyt olen rakentanut puutarhaa ja pihaa rahoillani, mitkä luonnollisesti jää tänne jos häivyn.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Se käy vuokrasta tyhmä.

        Ja tuli sekin mieleen, että et sä varmaankaan itse koskaan sitä keittiötä käytä ... ethän? Ihan vaan olet miehen taloon keittiön maksanut, josta ei sinulle itsellesi minkäänlaista hyötyä ole ... eiko niin? Että järkevämpää (muka) olisi elellä itsekin sen remontintarpeessa olevan keittiön kanssa, ettei vaan tule pistettyä penniäkään kiinni toisen taloon. xD


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei anna selkäranka myöten. Jotain on kortena kekoon kannettava. Nyt olen rakentanut puutarhaa ja pihaa rahoillani, mitkä luonnollisesti jää tänne jos häivyn.

        Ja kyllähän muutenkin kaikki ylläpito on huushollille plussaa. Kun voisihan senkin jättää ränsistymään tekemättä mitään huoltotöitä, kuten jättää pihat villiintymään, siivoamatta, putsaamatta rännit että ne ruostuu puhki, kämpän sikalaksi. Mutta eihän nämäkään ole aasi miesten mielestä minkään arvoista työtä mitä teen, kuten ei sekään että kustannan lasten kamppeet ja lääkärikulut, hankinnat.

        Niitä ei lasketa miksikään, kun mies sentään maksaa lainansa, sähköt, veden ja vakuutuksen. Jee! Kyllä miehelle kuuluu kaikki kunnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuli sekin mieleen, että et sä varmaankaan itse koskaan sitä keittiötä käytä ... ethän? Ihan vaan olet miehen taloon keittiön maksanut, josta ei sinulle itsellesi minkäänlaista hyötyä ole ... eiko niin? Että järkevämpää (muka) olisi elellä itsekin sen remontintarpeessa olevan keittiön kanssa, ettei vaan tule pistettyä penniäkään kiinni toisen taloon. xD

        Toiset ihmisethän remppaavat vuokra-asuntoakin, sillä aikovat siinä itse jatkossakin asua. Luvan kanssa tietenkin, kun vuokra-asunnosta on kyse. Omaan asumismukavuutenkin on joidenkin mielestä järkevää sijoittaa, eikä vain miettiä toisten omistamia seiniä. Pinnatkin vielä sattuvat kulumaan ja vaikkapa kymmenen vuotta sitten tehty keittiöremontti on aika yksi p.ska hailee asunnon arvossa, jos sitä myymään rupeaa. Vaan on kuitenkin saanut itse elää sen uudenkin keittiön kanssa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ja kyllähän muutenkin kaikki ylläpito on huushollille plussaa. Kun voisihan senkin jättää ränsistymään tekemättä mitään huoltotöitä, kuten jättää pihat villiintymään, siivoamatta, putsaamatta rännit että ne ruostuu puhki, kämpän sikalaksi. Mutta eihän nämäkään ole aasi miesten mielestä minkään arvoista työtä mitä teen, kuten ei sekään että kustannan lasten kamppeet ja lääkärikulut, hankinnat.

        Niitä ei lasketa miksikään, kun mies sentään maksaa lainansa, sähköt, veden ja vakuutuksen. Jee! Kyllä miehelle kuuluu kaikki kunnia.

        Eikä mitään merkkaa sekään, että hoidan sairastavat lapset ja mies voi työskennellä huoleti. Eikä sekään, että pidän miehen vaatteet puhtaina, siististi kaappiin lajoteltuna, pääse puhtaaseen kotiin ja petiin, valmiiseen ruokapöytään, pestyyn ja imuroutuun autoon, minkä minä ylläpidän. Ei näitä kannata noteerata, kunhan mies maksaa lainansa, sähkön, veden ja vakuutukset. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No?

        Esimerkiksi nyt vaikka elää kitkuttaa huonokuntoisen keittiön tai remontin tarpeessa olevan kylpyhuoneen kanssa vuosikausia, vaikka olisi varaa pistää kuntoon ja parantaa omaa asumismukavuutta. Heikentää omaa elämänlaatuaan mahdollisesti vuosikymmeniksi, vain koska toinen omistaa ne seinät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuli sekin mieleen, että et sä varmaankaan itse koskaan sitä keittiötä käytä ... ethän? Ihan vaan olet miehen taloon keittiön maksanut, josta ei sinulle itsellesi minkäänlaista hyötyä ole ... eiko niin? Että järkevämpää (muka) olisi elellä itsekin sen remontintarpeessa olevan keittiön kanssa, ettei vaan tule pistettyä penniäkään kiinni toisen taloon. xD

        Käytän, mutteko ymmärrä kuviota?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiset ihmisethän remppaavat vuokra-asuntoakin, sillä aikovat siinä itse jatkossakin asua. Luvan kanssa tietenkin, kun vuokra-asunnosta on kyse. Omaan asumismukavuutenkin on joidenkin mielestä järkevää sijoittaa, eikä vain miettiä toisten omistamia seiniä. Pinnatkin vielä sattuvat kulumaan ja vaikkapa kymmenen vuotta sitten tehty keittiöremontti on aika yksi p.ska hailee asunnon arvossa, jos sitä myymään rupeaa. Vaan on kuitenkin saanut itse elää sen uudenkin keittiön kanssa.

        Niin ja kun ne on toisen seinät, niin kaikkihan ei viitti tehdä niille mitään, kun rahoja ei saa talletettua itselle.

        Oliskohan pitänyt ottaa exältäkin A-kortti ja moottoripyörä pois erotessa, kun maksoin ne omilla rahoillani. 😜


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Käytän, mutteko ymmärrä kuviota?

        Anteeksi mitä? Et sitten tajunnut sarkasmia tekstissä, vai mitä ihmettä tarkoitat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mitä? Et sitten tajunnut sarkasmia tekstissä, vai mitä ihmettä tarkoitat?

        Kuvio on täällä se, että kaikki mitä nainen itsestään antaa tai uhraa ei merkkaa mitään. Vain se mitä mies tekee merkkaa kaikkea.

        Täällä on sovisteja moni mies.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kuvio on täällä se, että kaikki mitä nainen itsestään antaa tai uhraa ei merkkaa mitään. Vain se mitä mies tekee merkkaa kaikkea.

        Täällä on sovisteja moni mies.

        Sovinisteja*


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niin ja kun ne on toisen seinät, niin kaikkihan ei viitti tehdä niille mitään, kun rahoja ei saa talletettua itselle.

        Oliskohan pitänyt ottaa exältäkin A-kortti ja moottoripyörä pois erotessa, kun maksoin ne omilla rahoillani. 😜

        Suomessa esim. vuokranantajat pitävät pääosin hyvää huolta vuokraamistaan asunnoista, mutta tuolla maailmalla asuessa oppii tajuamaan sen, että omaan viihtyvyyteen joutuu joskus sijoittamaan rahaa, vaikka se menisikin sitten toisen omistamiin seiniin. Kai tässä maassa sitten jokainen on tottunut tuossakin asiassa niin hyvälle, että voi ajatella vain pelkkää lompakkoa. Toisaalta, jos se vuokranantaja täälläkin jotain remottia siihen asuntoon teettää, niin yleensä se tuppaa sitten huomaamaan siinä vuokrassaan. Elämä on kallista. xD


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kuvio on täällä se, että kaikki mitä nainen itsestään antaa tai uhraa ei merkkaa mitään. Vain se mitä mies tekee merkkaa kaikkea.

        Täällä on sovisteja moni mies.

        En mä sun mieheesi alkaa kantaa ottamaan. Enkä miehiin yleisestikään. Jokainen valkkaa omansa ja elää sitten sen valinnan kanssa. Mä naureskelen tässä nyt vain tuolle oletukselle, että vaikkapa nyt keittiöremontti on pelkkää rahaa. Eihän se tietenkään koskaan mukavuuteen ja käytettävyyteen ja elämänlaatuun vaikuta.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Sovinisteja*

        Niin siis ei sinun oletuksellesi, vaan tuolle joka kauhistelee, kun "toisen"keittiöremonttia olet maksanut. Mä kuitenkin olen käsittänyt sun itsesikin käyttävän sitä keittiötä. Ehkäpä jopa paljon enemmän kuin sen omistaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa esim. vuokranantajat pitävät pääosin hyvää huolta vuokraamistaan asunnoista, mutta tuolla maailmalla asuessa oppii tajuamaan sen, että omaan viihtyvyyteen joutuu joskus sijoittamaan rahaa, vaikka se menisikin sitten toisen omistamiin seiniin. Kai tässä maassa sitten jokainen on tottunut tuossakin asiassa niin hyvälle, että voi ajatella vain pelkkää lompakkoa. Toisaalta, jos se vuokranantaja täälläkin jotain remottia siihen asuntoon teettää, niin yleensä se tuppaa sitten huomaamaan siinä vuokrassaan. Elämä on kallista. xD

        Juu. Itte mietin että kun asun ja kulutan toisen nurkkia, niin vähin mitä voin tehdä on joko maksaa rahalla kuluttamiseni tai rempata omalla rahalla ne pinnat. Ei missään yleensä ihan ilman mitään hyvitystä saa lontsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis ei sinun oletuksellesi, vaan tuolle joka kauhistelee, kun "toisen"keittiöremonttia olet maksanut. Mä kuitenkin olen käsittänyt sun itsesikin käyttävän sitä keittiötä. Ehkäpä jopa paljon enemmän kuin sen omistaja.

        Juu. Kyllä. 👍

        Yleensä normi älyllä varustetut tämän kuvion kässääkin, mutta netissä törmää niihinkin herkemmin jotka ei käsitä. Silläpä tarvii joskus ratakiskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä sun mieheesi alkaa kantaa ottamaan. Enkä miehiin yleisestikään. Jokainen valkkaa omansa ja elää sitten sen valinnan kanssa. Mä naureskelen tässä nyt vain tuolle oletukselle, että vaikkapa nyt keittiöremontti on pelkkää rahaa. Eihän se tietenkään koskaan mukavuuteen ja käytettävyyteen ja elämänlaatuun vaikuta.

        Näinpä, meilläkin kun oli miehellä talossa remppa kaikkialla, jotta päästään muuttamaan, niin mä halusin maksaa sen keittiön ja lasiovia kylppäriin, jotain urakointi laskuja. Koska itsekkin tulen talossa asumaan.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Näinpä, meilläkin kun oli miehellä talossa remppa kaikkialla, jotta päästään muuttamaan, niin mä halusin maksaa sen keittiön ja lasiovia kylppäriin, jotain urakointi laskuja. Koska itsekkin tulen talossa asumaan.

        Meillä tää on toimiva näin, muilla miten sopivat. Mun mies ei ole sovinisti, mutta moni tällä palstalla möykkäävä mies vaikuttaa olevan, mies on kaiken hyvän mahdollista heidän maailmassaan, nainen on vaan nainen joka tirskuu kavereilleen.

        Ja mies hoitaa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meillä tää on toimiva näin, muilla miten sopivat. Mun mies ei ole sovinisti, mutta moni tällä palstalla möykkäävä mies vaikuttaa olevan, mies on kaiken hyvän mahdollista heidän maailmassaan, nainen on vaan nainen joka tirskuu kavereilleen.

        Ja mies hoitaa.

        Tiedä sitten kertooko tuo palstan miesten keski-iästä, kun asenteet ovat monilla niin kauhean vanhakantaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä sitten kertooko tuo palstan miesten keski-iästä, kun asenteet ovat monilla niin kauhean vanhakantaisia.

        Mahdollisesti kertoo.

        Mieheni on sanonut joskus, että vanhoilla äijillä on monesti hyvin älyllisesti suppea käsitys naisista ja tasa-arvosta. Näkyy puheissa ja miten arvottaa sukupuolien vaikkapa juuri työpanosta. Huomaa kuulemma hyvin, kun työporukoissakin on nuoria ja vanhoja ukkoja.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mahdollisesti kertoo.

        Mieheni on sanonut joskus, että vanhoilla äijillä on monesti hyvin älyllisesti suppea käsitys naisista ja tasa-arvosta. Näkyy puheissa ja miten arvottaa sukupuolien vaikkapa juuri työpanosta. Huomaa kuulemma hyvin, kun työporukoissakin on nuoria ja vanhoja ukkoja.

        Samoin kun jos raksalla on naisia tai koneiden puikoissa, vanhemmat on sovinistisempia kun nuoremmat miehet suhtautuu ammattilaisiin naisiin fiksummin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö naineet?

        Outoa touhua, meillä naidaan koko ajan - siis koko ajan.

        Mies jo 75 mutta himot vaan jyllää.....
        (Itse olen 66)

        Viagraa menee, mutta kivaahan se vain on!

        Älä valehtele.😂


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Meillä tää on toimiva näin, muilla miten sopivat. Mun mies ei ole sovinisti, mutta moni tällä palstalla möykkäävä mies vaikuttaa olevan, mies on kaiken hyvän mahdollista heidän maailmassaan, nainen on vaan nainen joka tirskuu kavereilleen.

        Ja mies hoitaa.

        Ymmärrän tuon kuvion todella hyvin, yhteiseen elämään pitää panostaa vaikka menettäisi kaiken . Voi lähteä puhtaat jauhot pussissa suhteesta pois ja sanoa "pidä tunkkisi".
        Ei nääs tule jatkossa ongelmia oman mielensä kanssa kun on aina sujut menneisyytensä kanssa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tuon kuvion todella hyvin, yhteiseen elämään pitää panostaa vaikka menettäisi kaiken . Voi lähteä puhtaat jauhot pussissa suhteesta pois ja sanoa "pidä tunkkisi".
        Ei nääs tule jatkossa ongelmia oman mielensä kanssa kun on aina sujut menneisyytensä kanssa.

        AV

        En nnyt ymmärrä miten nuo asiat liittyvät toisiinsa. Mun mielestäni yhteiseen elämään voi panostaa ja antaa kaikkensa, ilman sovinisinia ja toisen osapuolen aliarvostamistakin. Itseasiassa minusta aliarvostava yksilö ei anna suhteeseen kaikkeaan, eikä todellakaan voi lähteä suhteesta puhtaat jauhot pussissaan, jos se päättyy. Hän kun ei antanut arvostustaan ja se on todella iso puute.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tuon kuvion todella hyvin, yhteiseen elämään pitää panostaa vaikka menettäisi kaiken . Voi lähteä puhtaat jauhot pussissa suhteesta pois ja sanoa "pidä tunkkisi".
        Ei nääs tule jatkossa ongelmia oman mielensä kanssa kun on aina sujut menneisyytensä kanssa.

        AV

        Olen elänyt parisuhteissani aina niin, että kannan korteni kekoon, kaiken minkä kulloinkin kykenen kantamaan, sillä se on ennen kaikkea osoitus välittämisestä, ei puhtaasta omastatunnosta tai sen ostamisesta.

        Paljon on jäänyt rahaa miehiin erojen myötä, vaan olen kuitenkin elänyt kuten olen oikein kokenut elää. Paljon vähemmän minuun on sijoitettu, voidaankin miettiä että miettiikö miehet enimmäkseen vain omia etujaan?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Olen elänyt parisuhteissani aina niin, että kannan korteni kekoon, kaiken minkä kulloinkin kykenen kantamaan, sillä se on ennen kaikkea osoitus välittämisestä, ei puhtaasta omastatunnosta tai sen ostamisesta.

        Paljon on jäänyt rahaa miehiin erojen myötä, vaan olen kuitenkin elänyt kuten olen oikein kokenut elää. Paljon vähemmän minuun on sijoitettu, voidaankin miettiä että miettiikö miehet enimmäkseen vain omia etujaan?

        Ainakin ystäväpiirissäni miettivät usein vain omia etujaan.

        Eivät saa arvostustani kommenteista joissa se ex ostaisi kesämökkejä hänen maksamillaan elatusrahoilla jne.
        Moni mies on kusettanut naistaan erossa, jopa väkivallan uhalla.
        Ei tuota hyvää kuvaa miessukupuolesta...
        Mutta, on varmasti myös naisia jotka osaavat ottaa enemmän mitä kuuluisi. Ihmisiä on monenlaisia.

        Se miksi olemme exän kanssa hyvissä väleissä on juurikin se tapa miten erotaan.
        Eron jälkeen tulee huolehtia siitä että sillä toisella osapuolella on hyvä elämä. Jos se vaatii että ostat jotain, on hyvä ostaa ja tukea muutenkin ettei mitään liian ongelmallista eteen tulisi. Hyvä olo on ilo, jopa eron hetkellä.

        Moni sortuu ajatukseen, "olisipa sillä mahdollisimman hankalaa kun minusta erosi".
        Itse olen huomannut miten paljon hyvää se saa aikaan kun ei ole katkera tai liian pettynyt. Antaa bonuksen, tukea ja hymyä, se on paljon parempi vaihtoehto.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ystäväpiirissäni miettivät usein vain omia etujaan.

        Eivät saa arvostustani kommenteista joissa se ex ostaisi kesämökkejä hänen maksamillaan elatusrahoilla jne.
        Moni mies on kusettanut naistaan erossa, jopa väkivallan uhalla.
        Ei tuota hyvää kuvaa miessukupuolesta...
        Mutta, on varmasti myös naisia jotka osaavat ottaa enemmän mitä kuuluisi. Ihmisiä on monenlaisia.

        Se miksi olemme exän kanssa hyvissä väleissä on juurikin se tapa miten erotaan.
        Eron jälkeen tulee huolehtia siitä että sillä toisella osapuolella on hyvä elämä. Jos se vaatii että ostat jotain, on hyvä ostaa ja tukea muutenkin ettei mitään liian ongelmallista eteen tulisi. Hyvä olo on ilo, jopa eron hetkellä.

        Moni sortuu ajatukseen, "olisipa sillä mahdollisimman hankalaa kun minusta erosi".
        Itse olen huomannut miten paljon hyvää se saa aikaan kun ei ole katkera tai liian pettynyt. Antaa bonuksen, tukea ja hymyä, se on paljon parempi vaihtoehto.

        AV

        Juu, en kyllä ole sortunut miettimään olisipa toisella oikein hankalaa. Edes silloin, kun yksi ex oli kuristaa minut, mutta pääsin karkuun ja erosin hänestä. Tai kun toinen ex hakkasi ja raiskasi mut. En ole pahansuopa ihminen.

        Ei kuulu luonteeseeni. Mutta toki ei kaikkia exiä voi ihaillenkaan katsoa ja kehua, ei ole syytäkään kun miettii miten ovat kohdelleet täysin ilman syytä.

        Rehellisesti pitää voida kritisoidakin, kun aihetta on.

        No sukupuoliin katsomatta, aina on niitä jotka miettii vain miten hyötyä toisesta. Ikävä kyllä.


      • Anonyymi

        Kädettömien ja jalattomien suvussa on harmaantuvalla ja tekevällä miehellä suhdetta kylliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ystäväpiirissäni miettivät usein vain omia etujaan.

        Eivät saa arvostustani kommenteista joissa se ex ostaisi kesämökkejä hänen maksamillaan elatusrahoilla jne.
        Moni mies on kusettanut naistaan erossa, jopa väkivallan uhalla.
        Ei tuota hyvää kuvaa miessukupuolesta...
        Mutta, on varmasti myös naisia jotka osaavat ottaa enemmän mitä kuuluisi. Ihmisiä on monenlaisia.

        Se miksi olemme exän kanssa hyvissä väleissä on juurikin se tapa miten erotaan.
        Eron jälkeen tulee huolehtia siitä että sillä toisella osapuolella on hyvä elämä. Jos se vaatii että ostat jotain, on hyvä ostaa ja tukea muutenkin ettei mitään liian ongelmallista eteen tulisi. Hyvä olo on ilo, jopa eron hetkellä.

        Moni sortuu ajatukseen, "olisipa sillä mahdollisimman hankalaa kun minusta erosi".
        Itse olen huomannut miten paljon hyvää se saa aikaan kun ei ole katkera tai liian pettynyt. Antaa bonuksen, tukea ja hymyä, se on paljon parempi vaihtoehto.

        AV

        Monet ihmiset ovat itsekeskeisiä. Vaan mitä se muka kertoo parisuhteista yleisesti, jos osa yksilöistä miettii aina vain pelkkää omaa napaansa. Eihän tuo liity mitenkään juuri siihen parisuhteeseen, vaan ne yksilöt mitä todennäköisimmin ovat itsekeskeisiä ja miettivät vain omaa napaansa sen parisuhteen ulkopuolellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... mä olen kyllä omassa elämässäni kokenut tuon olevan toisin päin, että miehille tuo rakkaus on kovin vaikeaa, vaikka nainen miten huomioisi. Seitten heräävät ja huomaavat ja alkavat itkemään perään, kun sen huomion menettävät.

        .Hmm...Mutta kun rahamies kääntää nuoremmankin naisen huomion itseensä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olisi, kun tajuaisi arvostaa ajoissa. Itkeminen on täysin turhaa.

        Ottaa nyt sitten sitä nisua ja kahveeta suureen suruunsa,sillä eihän mure ja valitus auta raha-markkinoillakaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .Hmm...Mutta kun rahamies kääntää nuoremmankin naisen huomion itseensä...

        Tietenki maksullisia saa rahalla. Ei kai tuo nyt ketään yllätä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Se käy vuokrasta tyhmä.

        Siinä tapauksessa kannattaa laittaa mustaa valkoiselle, ihan armuuden vuoksi. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa kannattaa laittaa mustaa valkoiselle, ihan armuuden vuoksi. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

        Nääh. En minä jaksa murehtia tuollasia.


    • Kyllä. Minä ainakin...😊

      • Anonyymi

        No mitäpä sinä et jos olisi pienikin mahdollisuus vähän edes sääliä saada


    • Anonyymi

      Turvallista matkaa uneen

    • Anonyymi

      Ei tule. Ei kenestäkään.
      Dressmanin mainokset on fiktiota, ne harmaaparrat on lääkitty ja puettu
      erikseen niitä otoksia varten.
      Järkevä vanhempi mies niin kuin minä tietää sen itsekin.

      • Hidas batistini kävely on kyllä totta. 😂


    • Anonyymi

      Ei todellakaan, paitsi ehkä omien korviensa välissä. Tuo taas ei tarkoita, etteikö aina joku voi kiinnostua, eli ei kannata luovuttaa.

    • Anonyymi

      Joistakin tulee joistakin ei. Monet ikäiseni vanhemmat miehet ovat kyllä ihania.

    • Jos katsoo eliniän odotteen kannalta niin tulee.

      Tuolla taisi olla viittauksia tuohon ärtyneisyyteen josta on käytetty myös epävirallista termiä "Grumpy man". Miehillä erittäin alidiagnosoitu sillä noin puolet yli 45-v miehistä kärsii tästä. Hormoonipuolella liian matala tai liian korkea testosteronintaso ja serotoniinin lasku aiheuttaa ärtyneisyyttä.
      Tuohon sitten se henkinen puoli kuten työelämän epävarmuus, lapsiperheen ruuhkavuodet sekä parisuhteen muuttuminen siitä kiihkeimmästä vaiheesta arjen pyörittämiseen lisättynä ehkä yhteiskunnan asettamiin odotuksiin ei nyt helpota tilannetta.

    • Anonyymi

      Tuskin näöllisesti ja eikä pysty antamaan naiselleen kikkeliä monasti päivässä ja pian ei laisinkaan eli tuskimpa on haluttava ilmestys

      • Anonyymi

        Tää koskee nuorempia kuin minä. Minun ikäiselle ei seksi ole tärkeysjärjestyksessä ykkösenä. Muut asiat tärkeämpiä.


      • Anonyymi

        Tähän ny ei keksi mitään kivaa sanottavaa edes aivokääpiö taitaa olla tuon kirjoituksen takana


    • Anonyymi

      Kyllä jos alkoholin on ymmärtänyt jättää pois.

    • Anonyymi

      Ei tule. Jätin miehen kun se kurppaantui. Tukka lähti ja naamanahka roikkui. Rytyyntyi kuin kolariauto. Nenä ja korva ja kulmakarvat alkoi tupsuuntuun. Hänen halut ei hiipuneet mutt mulla alkoi tökkiin ja pahasti🌝

      • Anonyymi

        Kattoitko omaa peilikuvaa ja vedit paperipussin silmän reillä päähäsi


    • Anonyymi

      Pitää uskaltaa ryypätä niin tulee

      • Anonyymi

        No näytäppä mallia kuinka ryypätään ni kattotaan onko susta edes siihen


    • Kyllä voi näyttää miehekkäämmältä ja komeammalta vanhempana, kuin nuorena kossina. Mutta tietyn rajan ylittyessä, alkaa ikä painamaan liikaa. On myös kiinni siitä mistä perspektiivistä asiaa tarkastelee. Nuoren (teinin) silmissä 30v on jo ihan toinen jalka haudassa.

      • En minä ketään vaani... Hoh hoijaa taas. En todellakaan mitään alaikäisiä häiritse.


    • Anonyymi

      Haluttavamp? Ei keskimäärin. Kolmekymppisenä mies on fyysisesti vetävimmillään ja jo sopivan kypsä, pahin kukkoiluikä takana mutta elämänsä voimissa. Joistakin miehistä tulee raskaita kärttyjä vanhetessa, joistakin lempeämpiä. Jos viisaus ja semmonen mukava rauhallisuus ja maltillisuus ja tietotaito monista asioista lisääntyy, se voi olla puoleensavetävää niin nuoremmassa kuin vanhemmassa, ja tietenkin pilke silmäkulmassa, huumorintaju. Mutta sinänsä haluttavampi, ei. Onko se tärkeintä, ei.

    • Anonyymi

      Riioouu kuinka vanhaa tarkoitat. Kyllä miehet keskimäärin ovat haluttavampia siinä noin kolmekymppisinä, kuin parikymppisinä, mutta miehet ovat keskimäärin haluttavampia kolmekymppisinä kuin nelikymppisinä tai siitä vanhempina. Yksilöiden välillä on suuriakin eroja. Joku on ollut parhaimmillaan 25-vuotiaana ja joku toinen taas voi olla parhaimmillaan 50-vuotiaana, mutta keskimäärin se kaikkein halutuin ikä miehellä on siinä kolmessakympissä (30-39-vuotiaana). Tuossa kohtaa mies kelpaa kaikkein laajimmalle naisjoukolle ja se kokonaisotanta tarjolla olevista naisista on suurin. Tietenkin myös naisten mieltymykset vaihtelevat ja on myös suuri ero siinä, kysytkö naiselta yleisellä tasolla vai henkilökohtaisella tasolla. Miehillä ilmeisesti on vähemmän eroa tuossa yleisessä ja henkilökohtaisessa tasossa, mutta naisilla siinä usein on todella suuri ero.

    • Anonyymi

      Monen naisen mielestä kyllä sitä mukaa kun saldo pankkitilillä mukavasti kertyy.

      • Anonyymi

        Naisten palkkoja pitää siis nostaa. Tosin siinäkin käy huonosti ihmisen jatkuvuudelle kun lainan saa ilman miestä. Syntyvyys laskee nollaan ja tekoäly, ole hyvä. Eikä tekoäly ota valtaan maapalloo vaan me annamme sen sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten palkkoja pitää siis nostaa. Tosin siinäkin käy huonosti ihmisen jatkuvuudelle kun lainan saa ilman miestä. Syntyvyys laskee nollaan ja tekoäly, ole hyvä. Eikä tekoäly ota valtaan maapalloo vaan me annamme sen sille.

        Miksi syntyvyys laskisi nollaan? Nyt on jo nähtävissä, että naiset tekevät ne lapset sitten itsekseen. Jos taloudellinen tilanne antaisi myöden, niin aina vaan useampi nainen tekisi saman minkä minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syntyvyys laskisi nollaan? Nyt on jo nähtävissä, että naiset tekevät ne lapset sitten itsekseen. Jos taloudellinen tilanne antaisi myöden, niin aina vaan useampi nainen tekisi saman minkä minäkin.

        Jaa en olekaan tollasta huomannut. Mutta miehiä uhkailinkin mariaanien haudalla ja sinne saavatkin mennä joka kerta kun keksii kokeilla onneensa ja nauraa perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa en olekaan tollasta huomannut. Mutta miehiä uhkailinkin mariaanien haudalla ja sinne saavatkin mennä joka kerta kun keksii kokeilla onneensa ja nauraa perään.

        Mistä sinä sen huomaisit, jos et niitä naisia henkilökohtaisesti tunne? Sinulle he ovat ihan vaan tavallisia yyhoita, joilla on takanaa epäonnistunut parisuhde. Ei sitä otsaan tatuoida, että olen itseellinen äiti ja tein lapseni alunperinkin tarkoituksella yksinäni. Se ei näy mitenkään tuntemattoman silmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sen huomaisit, jos et niitä naisia henkilökohtaisesti tunne? Sinulle he ovat ihan vaan tavallisia yyhoita, joilla on takanaa epäonnistunut parisuhde. Ei sitä otsaan tatuoida, että olen itseellinen äiti ja tein lapseni alunperinkin tarkoituksella yksinäni. Se ei näy mitenkään tuntemattoman silmiin.

        Luulin että tarkoitat että naiset menevät lääkäriin siittämään itsensä ja tekevät sillä tavalla lapsen yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että tarkoitat että naiset menevät lääkäriin siittämään itsensä ja tekevät sillä tavalla lapsen yksin.

        Vai varmaan tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että tarkoitat että naiset menevät lääkäriin siittämään itsensä ja tekevät sillä tavalla lapsen yksin.

        Keinot voivat olla moninaiset. Tuo hedelmöityshoito on yksi niistä keinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että tarkoitat että naiset menevät lääkäriin siittämään itsensä ja tekevät sillä tavalla lapsen yksin.

        ja enkä kyllä osaa sanoa kuka on yksihuoltaja enkä ole luullut että joku on yh tai ei ole tai sellaista vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keinot voivat olla moninaiset. Tuo hedelmöityshoito on yksi niistä keinoista.

        Jos nainen haluaa lapsen yksin niin joko niin tai sitten pitää saada miehen suostumus. Muuten se on väärin. ja en usko että naiset on tälläseen lähtenyt, oma näkemykseni on ettei enää haluta lapsia, johtuu ehkä siitä että ite en suosittelen näin rumaan maailmaan uusia tulokkaita ennen kun on takuu että niitä arvostetaan koko niiden elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nainen haluaa lapsen yksin niin joko niin tai sitten pitää saada miehen suostumus. Muuten se on väärin. ja en usko että naiset on tälläseen lähtenyt, oma näkemykseni on ettei enää haluta lapsia, johtuu ehkä siitä että ite en suosittelen näin rumaan maailmaan uusia tulokkaita ennen kun on takuu että niitä arvostetaan koko niiden elämän.

        ja sama koskee niiden vanhempia. Oli yh tai mikä tahansa, se on ihminen ja vanhempi. Jos vanhempi voi huonosti, lapsi voi huonosti. ja siinä on pahoinvoinnin kierre valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nainen haluaa lapsen yksin niin joko niin tai sitten pitää saada miehen suostumus. Muuten se on väärin. ja en usko että naiset on tälläseen lähtenyt, oma näkemykseni on ettei enää haluta lapsia, johtuu ehkä siitä että ite en suosittelen näin rumaan maailmaan uusia tulokkaita ennen kun on takuu että niitä arvostetaan koko niiden elämän.

        Moraaliasioista voi aina vääntää, mutta ei se itsessän asioita mihinkään muuta. Eikä se varsinkaan muuta sitä, että et sinä ulkopuolisena tiedä lainkaan miksi joku on yyhoo ja mitkä ne päätökset siellä takana ovat. Kukaan ulkopuolinen ei niitä tiedä, eivätkä ne heille kuulu. Ei ole mitään syytä olettaa, että syntyvyys laskisi nollaan, jos naisten toimeentulo olisi paremmin turvattu. Pikemmin tosiaan päinvastoin. Meitä tarkoituksella ihan itsekseen lapsemme tehneitä on tässä yhteiskunnassa paljon enemmän, kun esimerkiksi sinä tajuatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sama koskee niiden vanhempia. Oli yh tai mikä tahansa, se on ihminen ja vanhempi. Jos vanhempi voi huonosti, lapsi voi huonosti. ja siinä on pahoinvoinnin kierre valmis.

        Lapsi voi paljon paremmin yhden hyvinvoivan vanhemman kanssa, kuin kahden pahoinvoivan. Tästä on reilusti tutkimusnäyttöä, joten siitä on aivan turha kiistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moraaliasioista voi aina vääntää, mutta ei se itsessän asioita mihinkään muuta. Eikä se varsinkaan muuta sitä, että et sinä ulkopuolisena tiedä lainkaan miksi joku on yyhoo ja mitkä ne päätökset siellä takana ovat. Kukaan ulkopuolinen ei niitä tiedä, eivätkä ne heille kuulu. Ei ole mitään syytä olettaa, että syntyvyys laskisi nollaan, jos naisten toimeentulo olisi paremmin turvattu. Pikemmin tosiaan päinvastoin. Meitä tarkoituksella ihan itsekseen lapsemme tehneitä on tässä yhteiskunnassa paljon enemmän, kun esimerkiksi sinä tajuatkaan.

        Mitä vittua. Sinun palkkaa ei tarvitse nostaa. Tiedän mitä on olla yh. Nöyryyttävää köyhyyttä. Että mene vittuun moralisoimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi voi paljon paremmin yhden hyvinvoivan vanhemman kanssa, kuin kahden pahoinvoivan. Tästä on reilusti tutkimusnäyttöä, joten siitä on aivan turha kiistellä.

        Mene sinne lapses tykö kerta yksin sen kasvatat vai onko se päiväunilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vittua. Sinun palkkaa ei tarvitse nostaa. Tiedän mitä on olla yh. Nöyryyttävää köyhyyttä. Että mene vittuun moralisoimasta.

        Nakuti nakuti ... tee asialle jotain. Kouluttaudu vaikka uudelleen. Elämä on valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nakuti nakuti ... tee asialle jotain. Kouluttaudu vaikka uudelleen. Elämä on valintoja.

        Tienaan enemmän kun sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinne lapses tykö kerta yksin sen kasvatat vai onko se päiväunilla.

        Lapset kasvavat. Ei noin iso enää äitiä jatkuvasti tarvitse. Huomaat sen ehkä joskus, jos saat lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tienaan enemmän kun sinä.

        Kummallista sitten, että elät köyhyydessä. Vähennä kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset kasvavat. Ei noin iso enää äitiä jatkuvasti tarvitse. Huomaat sen ehkä joskus, jos saat lapsia.

        Niin varmaan, oot jättänyt sen heitteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan, oot jättänyt sen heitteille.

        Tottakai. Tuolla se heitteillejätetty piirtää omassa huoneessaan elokuvan käsikirjoitusta. xD

        Eiköhän tuo tulla minulle esittelemään, jahka on saanut sen valmiiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista sitten, että elät köyhyydessä. Vähennä kulutusta.

        Ostin kolmannen peiton enkä ole käyttänyt sähköä kuukausiin. Keitän kahvin puuhella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai. Tuolla se heitteillejätetty piirtää omassa huoneessaan elokuvan käsikirjoitusta. xD

        Eiköhän tuo tulla minulle esittelemään, jahka on saanut sen valmiiksi.

        En tiiä mitä ajattelet mutta olis se ihana saada joku söpis just nyt viereen. Voitais rakastella ittemme lämpösiks. Ihanaa! Toiveeni tulee toteutumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin kolmannen peiton enkä ole käyttänyt sähköä kuukausiin. Keitän kahvin puuhella.

        Sehän on hienoa. Passiivienergiatalo olisi mukava. Tämä omani on suht kaukana siitä, vaikka onkin melko vähän energiaa kuluttava. Mä laitoin just ilmalämpöpumpun päälle levittämään tota lämpöä, kun takassa on tuli. Kahvini teen pressokeittimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiiä mitä ajattelet mutta olis se ihana saada joku söpis just nyt viereen. Voitais rakastella ittemme lämpösiks. Ihanaa! Toiveeni tulee toteutumaan.

        Toiveensa itse kullakin. Ei haaveissa mitään väärää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hienoa. Passiivienergiatalo olisi mukava. Tämä omani on suht kaukana siitä, vaikka onkin melko vähän energiaa kuluttava. Mä laitoin just ilmalämpöpumpun päälle levittämään tota lämpöä, kun takassa on tuli. Kahvini teen pressokeittimellä.

        Minä käyn helikopterilla töissä. Laskeudun kohteeseen vaijerilla. Välillä koulukyyditän cessnalla ja koulukyytiläiset hyppäävät laskuvarjolla koulun pihalle, jos hyvin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn helikopterilla töissä. Laskeudun kohteeseen vaijerilla. Välillä koulukyyditän cessnalla ja koulukyytiläiset hyppäävät laskuvarjolla koulun pihalle, jos hyvin menee.

        näistä johtuen olen joutunut olemaan säästeliäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn helikopterilla töissä. Laskeudun kohteeseen vaijerilla. Välillä koulukyyditän cessnalla ja koulukyytiläiset hyppäävät laskuvarjolla koulun pihalle, jos hyvin menee.

        mielenkiintoinen työ sulla. Mä kuljen ihan tavallisella autolla ja joukkoliikenteellä silloin kun ei kiinnosta itse ajaa. Kulkisin joukkoliikenteellä aina, jos tuo poikkitaisliikenne toimisi paremmin. Tosin teen toimistolla vain kaksi päivää viikosta ja ne kolme muuta etänä.

        Vaan joo noi sun työmatkatapasi luultavasti selittävät osin sitä sun kokemaasi köyhyydessä elämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten palkkoja pitää siis nostaa. Tosin siinäkin käy huonosti ihmisen jatkuvuudelle kun lainan saa ilman miestä. Syntyvyys laskee nollaan ja tekoäly, ole hyvä. Eikä tekoäly ota valtaan maapalloo vaan me annamme sen sille.

        Koitappa ny mennä jo sinne lataamoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nainen haluaa lapsen yksin niin joko niin tai sitten pitää saada miehen suostumus. Muuten se on väärin. ja en usko että naiset on tälläseen lähtenyt, oma näkemykseni on ettei enää haluta lapsia, johtuu ehkä siitä että ite en suosittelen näin rumaan maailmaan uusia tulokkaita ennen kun on takuu että niitä arvostetaan koko niiden elämän.

        Mies edelleen tekee päätöksen siinä kohti kun päättää harrastaa seksiä ilman kortsua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vittua. Sinun palkkaa ei tarvitse nostaa. Tiedän mitä on olla yh. Nöyryyttävää köyhyyttä. Että mene vittuun moralisoimasta.

        Kuinka köyhyys on muka nöyryyttävää mielestäni niin oppi paremmin arvostamaan sitä millä on oikeasti elämälle merkitystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies edelleen tekee päätöksen siinä kohti kun päättää harrastaa seksiä ilman kortsua

        Noinhan se vähän on. Mies menettää sananvaltansa tuohon asiaan siinä kohtaa, kun ei käytä kumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tienaan enemmän kun sinä.

        Mistäs tiedät misä näit hänen tilinauhansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät misä näit hänen tilinauhansa

        N ojos hän vaikka tienaa sen top 10%:n mukaan, niin todennäköisyys on ainakin suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se vähän on. Mies menettää sananvaltansa tuohon asiaan siinä kohtaa, kun ei käytä kumia.

        Jep. Tuo on se kohta, jossa mies joko päättää itse siemenestään tai luovuttaa päätösvallan naiselle. Käyttäkää sitä kumia, jos haluatte itse päättää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vittua. Sinun palkkaa ei tarvitse nostaa. Tiedän mitä on olla yh. Nöyryyttävää köyhyyttä. Että mene vittuun moralisoimasta.

        Just. Köyhää epäelämää.
        Ei syositeltavaa.


    • Anonyymi

      Miehet trimmatkaa ne korva ja nenäkarvat.ja putsakkaa nuo olokkeet. Oli yksikin joka niin jees ja magee kämppä mutta kauhea paakku korvassa...En voinut muutakui ajatella sitä yököttävää paakkua!siihen ukko jäi. 💩

      • Anonyymi

        Siinä teidän haluttavuus. Ymmärrättekö? Yök.


    • Anonyymi

      Naisilla röllykkämahat roikkuu nii että hävettää toiset on viel 70 vuotiaana tosi gebardeja wuuhuu

      • Anonyymi

        Miehillä kaljamahat roikkuu nii että hävettää toiset on viel 70 vuotiaana tosi alfoja wuuhuu
        Rööki ja olut maistuu ja se näkyy kropassa ja naamassa.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan

    • Anonyymi

      Ei tule haluttavampaa. 20-25 v miehet on kuumia ja saa sukat pyörii jalois
      -nainen

    • Anonyymi

      Se riippuu rahasta. Onko miehelä omaisuuttra 50 vuotiaana kuinka paljon. Tuskin naiset haluaa mitään köyhää miestä 50 vuotiaana koska naiset haluaa matkustella joten rahaa on oltava.

      • Anonyymi

        Kovasti ovat nykyään rahan perään nuo nuoret miehetkin. Kyllä rahalla nykypäivänä saa mies ja nainen, saa vaikka ei tahtoisikaan. Tuollaisia rahan perässä juoksevia korppikotkia on maailma täynnä.


      • Anonyymi

        No, monet sekä naiset, että miehet rupee olemaan lähes velattomia 50 v iässä , jos omaavat hyvän työpaikan ja ammatin ja osaavat käyttää rahaa.
        Myös hyvät ja terveelliset elämäntavat omaavalla 50+ miehellä ikä ei vielä näy paljoakaan , esim Aki Manninen pian viiskymppinen näyttää todella hyvältä , liikkuu joka päivä syö terveellisesti , ei tupakoi, eikä käytä paljoakaan alkoholia, tietty hän on aina ollut hyvän näköinen mies, kasvojen luusto hyvä ja urheilullinen vartalo jonka hän on itse tehnyt, salilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, monet sekä naiset, että miehet rupee olemaan lähes velattomia 50 v iässä , jos omaavat hyvän työpaikan ja ammatin ja osaavat käyttää rahaa.
        Myös hyvät ja terveelliset elämäntavat omaavalla 50 miehellä ikä ei vielä näy paljoakaan , esim Aki Manninen pian viiskymppinen näyttää todella hyvältä , liikkuu joka päivä syö terveellisesti , ei tupakoi, eikä käytä paljoakaan alkoholia, tietty hän on aina ollut hyvän näköinen mies, kasvojen luusto hyvä ja urheilullinen vartalo jonka hän on itse tehnyt, salilla.

        Minusta A. Manninen on kyllä kaikkea muuta kuin hyvännäköinen. Vaan jokaisella makunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, monet sekä naiset, että miehet rupee olemaan lähes velattomia 50 v iässä , jos omaavat hyvän työpaikan ja ammatin ja osaavat käyttää rahaa.
        Myös hyvät ja terveelliset elämäntavat omaavalla 50 miehellä ikä ei vielä näy paljoakaan , esim Aki Manninen pian viiskymppinen näyttää todella hyvältä , liikkuu joka päivä syö terveellisesti , ei tupakoi, eikä käytä paljoakaan alkoholia, tietty hän on aina ollut hyvän näköinen mies, kasvojen luusto hyvä ja urheilullinen vartalo jonka hän on itse tehnyt, salilla.

        Manninen on komea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manninen on komea.

        Jokaisella makunsa. Minusta hän on ollut nuorempanakin kamala, eikä ole aika paremmaksi muuttanut.


    • Anonyymi

      Tuskin tulee jos ei osaa edes aikuistua iän myötä

    • Anonyymi

      Jos tarkoitat sitä, että seksuaalisesti haluttavampi, niin en ajattele sellaista nähdessäni miehiä.

    • Anonyymi

      Henkinen puoli viimeinkin jees.
      Fyysinen, noniin, nukutaann ja ollaan puhumattomia.. Näin on näreet.
      Sensuaalisuus, eroottisuus poissa: yksinkäyttö nyrkkikyllikin keralla tiheissä wessakäynneissä.

      Eli: ihan kuin pikkupojan kanssa eläisi (rakkaan 😁)

    • Kyllä tulee.

    • Anonyymi

      Ei tule.

    • Anonyymi

      Nin niin. Tulisinkin Nin niin.

    • Anonyymi

      Tarkoitat kysymykselläsi jotain mitä ei voi määritellä eikä mitata, ts. siihen on mahdotonta vastata.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tulee lihavampi.

    • Anonyymi

      Äkäsiä ovat kun 60 v lähestyy.

    • Anonyymi

      Ei tule ei ollut nuorenakaan

    • Anonyymi

      Ehkä se raja on siinä 50. Sen jälkeen alkaa alamäki.

    • Anonyymi

      Haluttavuus ei tule miehen iästä vaan miehestä.

    • Anonyymi

      Pillua pillua pillua

    • Anonyymi

      On teillä murheet .

    • Anonyymi

      Rölli tulee kun on kaiken saanut Iso Masa Yards tai vastaava höpöhessu

    • Anonyymi

      Valitettavasti...

    • Anonyymi

      Kaheli tule ja cruisailee höpöttää omiaan

    • Anonyymi

      Kaipaa jotain hommansa vuoksi näin on ei kuvia kumarra

    • Kysyntä on käyrä, joka osuu naisella nuorempaan ikään, miehellä vanhempaan. Näin keskimäärin. Käyrän korkeimmasta kohdasta kysyntä laskee miehelläkin. 🌹👀

    • Anonyymi

      Millainen Röllitar on? Voiko luottaa asioissa?

    • Anonyymi

      Öööööö. Miksi tulisi? Miksi vanhempana enempi puoleen vetäisi kuin sama mies nuorempana? Älää nyt unta itsellenne uskotelko💩

    • Anonyymi

      Vain 20 v asti. Sitten ne alkavat haista.

    • Anonyymi

      Suurin osa naisista on gold diggereitä.

    • Anonyymi

      Patukka on ainakin paljon paksumpi kuin nuorena, ja kestää paremmin. Nimim. "Ei reisille"

    • Anonyymi

      Eräs nuorinainen teki minusta todella kiimaisen ja nyt mielessä vaan seksi

    • Anonyymi

      Jos hän juoksee ja hiihtää nuoria nopeammin. Ostakaa siis sukset jos haluatte naida.

    • Anonyymi

      Ei tule. Puolilöysä tulee.

    • Anonyymi

      Flesulla

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe