Ladattavien autojen nelivetotekniikka

Anonyymi-ap

Hei,

Onko muiden valmistajien kuin Audin ladattavissa autoissa mahdollista ajaa nelivedolla valitusta voimanlähteestä huolimatta?

Tällä hetkellä auto alla, missä bensamoottori vetää etuakselia ja sähkömoottori taka-akselia. Eli käytännössä nelivetoa ei kunnolla käytössä talvella, kun kovilla pakkasilla ei suostu sähköä käyttämään. Tässä neliveto ei ennakoi, vaan laiskasti kytkeytyy jos kytkeytyy. Jos lämpötila sallisi sähkön käytön, ei sitä voi käyttää, koska EV moodissa ei käytä nelivetoa.

Terv.
Kohta vaihtuu nämä roskat kunnon diesel maasturiin.

4

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on vadtaava Bemari ajossa, ja siinä tuo nrliveto toimii kyllä aivan kivasti. Jos joku rengas luistaa, on käytössä bensamoottori edessä ja sähkömoottori takana. Lähtee hyvin liikkeelle liukkaalla, ja vakauttaa etenemistä. Ei tämä kuitenkaan mikään maastoauto ole. Tavallinen pieni tila-auto.

      • Anonyymi

        Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.

        Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.

        Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.

        Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.

        Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.

        Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.

        Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen.

        Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.

        No menee vähän alkuperäisen kysymyksen ohi. Hyvä kuitenkin, että tulit kertomaan tyytyväisyydestäsi Bemarin ratkaisuun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      263
      3073
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      395
      1947
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      69
      1856
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1599
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1355
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      290
      1111
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      45
      1017
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      277
      978
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      105
      898
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      885
    Aihe