Hei,
Onko muiden valmistajien kuin Audin ladattavissa autoissa mahdollista ajaa nelivedolla valitusta voimanlähteestä huolimatta?
Tällä hetkellä auto alla, missä bensamoottori vetää etuakselia ja sähkömoottori taka-akselia. Eli käytännössä nelivetoa ei kunnolla käytössä talvella, kun kovilla pakkasilla ei suostu sähköä käyttämään. Tässä neliveto ei ennakoi, vaan laiskasti kytkeytyy jos kytkeytyy. Jos lämpötila sallisi sähkön käytön, ei sitä voi käyttää, koska EV moodissa ei käytä nelivetoa.
Terv.
Kohta vaihtuu nämä roskat kunnon diesel maasturiin.
Ladattavien autojen nelivetotekniikka
4
380
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on vadtaava Bemari ajossa, ja siinä tuo nrliveto toimii kyllä aivan kivasti. Jos joku rengas luistaa, on käytössä bensamoottori edessä ja sähkömoottori takana. Lähtee hyvin liikkeelle liukkaalla, ja vakauttaa etenemistä. Ei tämä kuitenkaan mikään maastoauto ole. Tavallinen pieni tila-auto.
- Anonyymi
Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.
Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.
Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.
Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.
Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.
Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.
Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen.Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.
No menee vähän alkuperäisen kysymyksen ohi. Hyvä kuitenkin, että tulit kertomaan tyytyväisyydestäsi Bemarin ratkaisuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841