Hei,
Onko muiden valmistajien kuin Audin ladattavissa autoissa mahdollista ajaa nelivedolla valitusta voimanlähteestä huolimatta?
Tällä hetkellä auto alla, missä bensamoottori vetää etuakselia ja sähkömoottori taka-akselia. Eli käytännössä nelivetoa ei kunnolla käytössä talvella, kun kovilla pakkasilla ei suostu sähköä käyttämään. Tässä neliveto ei ennakoi, vaan laiskasti kytkeytyy jos kytkeytyy. Jos lämpötila sallisi sähkön käytön, ei sitä voi käyttää, koska EV moodissa ei käytä nelivetoa.
Terv.
Kohta vaihtuu nämä roskat kunnon diesel maasturiin.
Ladattavien autojen nelivetotekniikka
4
424
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on vadtaava Bemari ajossa, ja siinä tuo nrliveto toimii kyllä aivan kivasti. Jos joku rengas luistaa, on käytössä bensamoottori edessä ja sähkömoottori takana. Lähtee hyvin liikkeelle liukkaalla, ja vakauttaa etenemistä. Ei tämä kuitenkaan mikään maastoauto ole. Tavallinen pieni tila-auto.
- Anonyymi
Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.
Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.
Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.
Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.
Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.
Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.
Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen.Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.
No menee vähän alkuperäisen kysymyksen ohi. Hyvä kuitenkin, että tulit kertomaan tyytyväisyydestäsi Bemarin ratkaisuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264