Hei,
Onko muiden valmistajien kuin Audin ladattavissa autoissa mahdollista ajaa nelivedolla valitusta voimanlähteestä huolimatta?
Tällä hetkellä auto alla, missä bensamoottori vetää etuakselia ja sähkömoottori taka-akselia. Eli käytännössä nelivetoa ei kunnolla käytössä talvella, kun kovilla pakkasilla ei suostu sähköä käyttämään. Tässä neliveto ei ennakoi, vaan laiskasti kytkeytyy jos kytkeytyy. Jos lämpötila sallisi sähkön käytön, ei sitä voi käyttää, koska EV moodissa ei käytä nelivetoa.
Terv.
Kohta vaihtuu nämä roskat kunnon diesel maasturiin.
Ladattavien autojen nelivetotekniikka
4
444
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on vadtaava Bemari ajossa, ja siinä tuo nrliveto toimii kyllä aivan kivasti. Jos joku rengas luistaa, on käytössä bensamoottori edessä ja sähkömoottori takana. Lähtee hyvin liikkeelle liukkaalla, ja vakauttaa etenemistä. Ei tämä kuitenkaan mikään maastoauto ole. Tavallinen pieni tila-auto.
- Anonyymi
Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.
Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.
Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.
Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarissa taitaa neliveto jäädä teorin tasolle talvella. Jotta pystyisi käyttämään nelivetoa, tulee asettaa EV moodi automaattiseksi, ei osaa ottaa bensakonetta käyttöön sähkömoodissa.
Bemarin akkujen jäähdytys/lämmitys rakennettu sillä tavalla, että sähkö ei ole käytettävissä vähänkään kovimmilla pakkasilla.
Kytkeytyy tarvittaessa... saa kyllä aikansa sutia Bemarilla ennenkuin mitään kytkeytyy. Täysin eri kuin jatkuva tai ennakoiva neliveto.
Mutta Bemarin ladattavien nelivetotekniikkaa ei ole rakennettu maastoon tai talven liukkaisiin. Ja itse asiassa koko tekniikkaa sopii erittäin huonosti Suomen talveen.Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti tuo bemarinkin neliveto auttaa jäisillä teillä ja risteyksissä. Renkaan lipsahduksesta tosiaan kestää sen vajaa puoli sekuntia siihen, kun kaikki pyörät vetävät, mutta se ei käytännössä haittaa. Jos vaihteen napsauttaa vaikka etukäteen vasemmalle, manuaalille, on neliveto heti päällä jatkuvasti sporttimoodissa. Ei siihen tarvitse valikoita selailla. Itse en kaipaa metsänelivetoa, vaan tämä on aivan sopiva kompromissi arkiautoon.
No menee vähän alkuperäisen kysymyksen ohi. Hyvä kuitenkin, että tulit kertomaan tyytyväisyydestäsi Bemarin ratkaisuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947613- 374037
- 473586
- 2433004
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402702- 452552
Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212504- 1322471
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292419Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as292258