Siitä sitten valitsemaan ja vaikuttamaan:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009317472.html
Listalta puuttui mielestäni joitain, mutta ainahan niistä puuttuu, ihmiset on erilaisia onneksi. Laitoin ikiomana ehdokkaana sinne sanahirviön meikämandoliini.
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009317472.html
Listalta puuttui mielestäni joitain, mutta ainahan niistä puuttuu, ihmiset on erilaisia onneksi. Laitoin ikiomana ehdokkaana sinne sanahirviön meikämandoliini.
Vastaukset 23
Vanhimmat
Rande
Ööööh... Mitähän kielitoimisto tohon sanoo... No kai se on mahdollista, hyväksytään.
Vihervasemmisto. Pitäis kieltää sekä sana, että kyseiset toimijat. Silloin maailma olisi parempi paikka kaikille.
Jaa'a... No sana kuin sana.
Ääripersut pitäisi laittaa vankilaan jo ihan ajatusten puolesta. Maailmasta tulisi välittömästi parempi paikka elää.
>simiti<
Minusta : Kokoomus!
Tosi rumia lähes kaikki listan sanat, vältellään niitä.
- Sheena
Niin, jaxuhalit sinulle 😂
Mummielestä kaiken rumempi sana on niiku römpsä, ja kaiken nätimpi viikinkielestä, fornnordiska, lainautunut vittu tuhannen vuoden takaa. Näyttääpi olevan samaa tarkottavii, mut toinen on sulosointunen.
Kaikkien kielten kaiken kauniimpi sana on islannin stúlka, tyttö. Allää ei si ännetä puheäänellä, vaan kuiskaamalla. Koohon sit tulee aspiraatio, eli h-äänne perään. 🌹👀
En nyt jaksa linkkiä aukaista, mutta muori aina hermostuu tästä perseensudista, jota tulee välillä käytettyä.
Minä sille sanon että vesi ja suti on huomattavasti hellävaraisempi vaihtoehto kuin perinteinen paperi.
-keinovaginamies-
Joo mun opettajakin huuti aina käytävällä: voi perseensuti
Perseensuti on kyllä yksi suomenkielen kuvaavimmista sanoista ja toisaalta kirosanoista kauneimpia :D
huvä kun nuo aidat ovat sellsaixsia mihin voi törmätä eikä kuole heti :D
kataoin naiten appihiihto ooikeasti huvitti nun törmäilevsat hyvä juttu kun on jotyain suojsamuurejs
Siinä oli peräkkäin kyrpä ja kypärä. Molemmat niin rumia sanoja etten osannu valita kumpi rumempi. Samaten äpärä ja ämpäri nekin rumia sanoja.
varnaabub TUOMNO TAI tEEM
joku hassu sana
Sen joka ton voitti, masuasukki, en oo ikinä kuullukkaan. Enkä ees ymmärtäny tota kirjoettuna. Että jos ois masu-asukki niin sitten ehkä, mutta sittenkin joku lapamato, että vauva, niin ei ois tullu mieleenkään.
Hyvä jos et ole kuullut, onhan se semmonen sanahirviö, kuulostaa lausuttuna melkein samalta kuin oksentamisen ääni, mielestäni.
Mulla on aina näissä rumin ja kaunein sana äänestyksissä se ongelma, että en tajua tuota äänestämistä merkityksen perusteella. Ei siinä tietenkään mitään värää ole, mutta se on minulle vieras ajattelutapa. Itse mietin äänteellisesti rumaa tai kaunista, merkityksestä viis.
Luulisin, että tuossa äänestyksessäkin oli kyllä kyse enemmänkin kirjoitusasun tai äänteellisyyden rumuudesta, mutta ihmiset mieltävät sen kukin omilla tavoillaan.
demari
Ei, tuo on toisiksi rumin. Rumin on de-Marin 🤣
Lörtsy se on.