Nainen budjetin mukaan

Anonyymi-ap

Ite oon nuorekas hyvännäköseksi haukuttu mies, jolla ei kuitenkaan onnistanu rakkauden kanssa sen enempää kuin töiden kanssa. Mitäpä veikkaatte, että yli 45v. Vuokralla asuva, alkoton mies saisi seuraa naisista joilla on perhettä, omaisuutta kertynyt ja asiat muuten kunnossa. Tuloerot alkanu jänskättään etten oikein kehtaa enää tapailla nuorempia mimmejäkään kun omat raha-asiat ei ole niin kunnossa. Ei oo luottotiedoissa merkintöjä eikä mitään muutakaan epämäärästä. Pätkä elämä ja pätkätyöt rasitteena vaa. Itteni elätän, harrastuksia ja kaikki muuten kunnossa. Mut mulla ei ole varmaan varaa mihinkään okt ratkasuihin.

49

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      haha

    • Materiaan liittyvissä ajatuksissasi on kyse vain omasta itsetunnostasi. Samalla tavalla joku nainen ei välttämättä haluaisi alkaa parisuhteeseen itseään kovin paljon paremmin toimeen tulevan miehen kanssa. Nainen voi kokea, että tuolloin hänellä ei olisi oikeutta tuoda esiin omia halujaan ja ajatuksiaan parisuhteessa.

      Minun mielestäni talouden suhteen se on oikein hyvä lähtökohta, että molemmat tulevat toimeen omillaankin, eikä toisen tarvitse maksella toisen velkoja.

      Parisuhteessa on usein enemmänkin kyse luonteiden keskenään yhteensopivuudesta kuin materiasta. Ja tuolloinkin voidaan puhua vaikka sielunkumppanuudesta tai vastakohtien täydentämisestä toisiaan. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua.

      Kokonaisuus ratkaisee ja sillä kuinka paljon kumpikin on valmis laittamaan itseään ja sydäntään likoon hyvän parisuhteen puolesta. Talouskysymykset merkitsevät lopulta aika vähän, minun mielestäni.

      • Allekirjoitan Xenan mielipiteen täysin!


      • Anonyymi

        Meinasin alkaa kirjoitella hyvin samankaltaista vastausta, mutta oletkin tuonut asian on jo niin osuvasti esiin, ettei olekaan tarvetta kirjoittaa noita kaikkia uudelleen.

        Kyse on nimenomaan aloittajan omista ajatuksita ta omasta itsetunnosta, ei muiden ihmisten todellisista ajatuksista. Moni nainenkin kokee tosiaan täysin samoin.


    • Anonyymi

      Itekkö määrittelet olevas hyvän näköinen? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣ai saatanaas! Hirvee!

      • Anonyymi

        No kyllä sen tietää ja tyhmähän olis jos ei tietäisi itsekin + lukuisten naisten kertomana, että viehätän niitä. Kyllä ulkoisillakin ominaisuuksilla on väliä ja mun mielestä aika paljon jo tässä iässä. Hyvin moni näyttää huomattavasti jo itseään ikääntyneemmältä tai ei omaa samaa ravitsemusta, ois yhtä tuskaa olla epävarman ihmisen kanssa ylipäätään.


    • Anonyymi

      Katteleppa ihmisiä. Esimerkiksi köyhät taiteilijat ovat aina kelvanneet naisille. Kaikki on kiinni persoonasta.

      • Anonyymi

        No mua ei ainakaan kiinnosta jos ihmine on sekasi päästää(adhaym sekot) ja vetää nappeja. Siinä hörhössä saa olla taidetta ihan nii paljo ku haluaa. Kertakäyttöön ehkä. JOS on hyvä edes siinä


      • Anonyymi

        Ja toiseks. Tollanen taiteilijamies..joo näyttää ehkä et sillä on naisia. Kun kukaan ei välttis halua kauaks aikaa mitään hoidettavaa raasua. Nehän on rasite. Mut on tietty naisia jotka on epätoivosia tai läheisriippuvaisia ja tarvii aina vaan jonku lähelleen ku ei itse pärjää tai kun vaan on joku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toiseks. Tollanen taiteilijamies..joo näyttää ehkä et sillä on naisia. Kun kukaan ei välttis halua kauaks aikaa mitään hoidettavaa raasua. Nehän on rasite. Mut on tietty naisia jotka on epätoivosia tai läheisriippuvaisia ja tarvii aina vaan jonku lähelleen ku ei itse pärjää tai kun vaan on joku.

        Ulkonäkö ja taito on niin suurta valuuttaa että jo niillä pärjää markkinoilla. Ulkonäkö on tärkein deittimaailmassa. Rahalla ei kauheasti sen puutetta korjata. Taloutta voi oppia hoitamaan.

        Osa naisista ei ottais. Osa ottaa. Naisella voi olla omat asiat niin hyvin hanskassa ettei sillä oo väliä tuoko mies rahaa pöytään. +40 v. naisilla yleensä on jo omat kodit ja sellaiset.

        Silloin tärkeimmäksi kriteeriksi menee ulkonäkö ja persoona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäkö ja taito on niin suurta valuuttaa että jo niillä pärjää markkinoilla. Ulkonäkö on tärkein deittimaailmassa. Rahalla ei kauheasti sen puutetta korjata. Taloutta voi oppia hoitamaan.

        Osa naisista ei ottais. Osa ottaa. Naisella voi olla omat asiat niin hyvin hanskassa ettei sillä oo väliä tuoko mies rahaa pöytään. 40 v. naisilla yleensä on jo omat kodit ja sellaiset.

        Silloin tärkeimmäksi kriteeriksi menee ulkonäkö ja persoona.

        Olen käyttäny sellaista. Mut en tosiaan kotiini huoli. Ennemmin sinkku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttäny sellaista. Mut en tosiaan kotiini huoli. Ennemmin sinkku

        Käyttänyt?

        Feministien yksi tunnuslauseista on aina ollut "miehet ovat sikoja" ja pyrkimyksenä illut että naisia kohdellaan arvostavasti ja kunnioittavasti eikä esineellistetä.

        Mutta nykyään myös monet naiset ovat sikoja, kuten sinä. Ylimielisiä sikoja jotka kuvittelevat maailman pyörivän heidän vuokseen.

        Siinäpä vasta kehitystä.

        Ihminen joka on sisäisesti ruma ja arvoton on aina roskasakkia vaikka miltä se koti näyttäisi. Parempi onkin, että sen sortin porukka pariutuu keskenään.

        Taiteilija/n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttänyt?

        Feministien yksi tunnuslauseista on aina ollut "miehet ovat sikoja" ja pyrkimyksenä illut että naisia kohdellaan arvostavasti ja kunnioittavasti eikä esineellistetä.

        Mutta nykyään myös monet naiset ovat sikoja, kuten sinä. Ylimielisiä sikoja jotka kuvittelevat maailman pyörivän heidän vuokseen.

        Siinäpä vasta kehitystä.

        Ihminen joka on sisäisesti ruma ja arvoton on aina roskasakkia vaikka miltä se koti näyttäisi. Parempi onkin, että sen sortin porukka pariutuu keskenään.

        Taiteilija/n

        Teen just niiku miehet tekee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen just niiku miehet tekee

        Eli kuoletat naisellisen tunneherkkyytesi ja elät kuin 50-luvun sovari tukkikämppätunnelmissa?

        Eipä käy kateeksi vaikka olenkinmö persaukinen ja mielipuoli taiteilija ja nappejakin löytyy kaapista.

        Hyvää loppuelämää👐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäkö ja taito on niin suurta valuuttaa että jo niillä pärjää markkinoilla. Ulkonäkö on tärkein deittimaailmassa. Rahalla ei kauheasti sen puutetta korjata. Taloutta voi oppia hoitamaan.

        Osa naisista ei ottais. Osa ottaa. Naisella voi olla omat asiat niin hyvin hanskassa ettei sillä oo väliä tuoko mies rahaa pöytään. 40 v. naisilla yleensä on jo omat kodit ja sellaiset.

        Silloin tärkeimmäksi kriteeriksi menee ulkonäkö ja persoona.

        Toi on pätevin kommentti jonka olen koskaan kuullut.


    • Anonyymi

      Nykyajan naiset ei persaukisia huoli, käy maksullisista jos rahat riittää siihenkään

    • Anonyymi

      Ihan mahtavaa kyllä!

    • Hmm, itse olin säännöllisessä työsuhteessa ja asutin osake-asuntoani, kun aloin tapailla työtöntä miestä joka asui mutsinsa kanssa.

      Ja näin on ollut useammankin kerran, että olen itse työssä ja asutan omaa kotia ja miesystävä on työtön. Enkä ole ajatellut, että mies ei olisi silti tasoiseni. Miksi ei olisi?

      • Anonyymi

        Mjoo noi on vähän eri asia tietysti, että joku asuisi kotonaan. Tietysti silloin olisi oletus, että henkilö on sen verran nuori, ettei ole muuttanut vielä edes muualle. Mutta jos kyse on aikamiehestä, niin se ois noloa jos ei kotoa pääisisi pois ennen 20v. ikää. Vuokrakämppää en ennen ajatellut, että se ois jotenkin huono asia, mutta moni kysyy mihin tuhlasin rahani. Nojaa, harrastuksiin ja se näkyy, tosin ei ole oolut oikein mitä "tuhlatakaan". Sen mitä on pystynyt järjestään itseä viihdyttääkseen niin on hommattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo noi on vähän eri asia tietysti, että joku asuisi kotonaan. Tietysti silloin olisi oletus, että henkilö on sen verran nuori, ettei ole muuttanut vielä edes muualle. Mutta jos kyse on aikamiehestä, niin se ois noloa jos ei kotoa pääisisi pois ennen 20v. ikää. Vuokrakämppää en ennen ajatellut, että se ois jotenkin huono asia, mutta moni kysyy mihin tuhlasin rahani. Nojaa, harrastuksiin ja se näkyy, tosin ei ole oolut oikein mitä "tuhlatakaan". Sen mitä on pystynyt järjestään itseä viihdyttääkseen niin on hommattu.

        Minä puhun yli 20 vuotiaista kotona asujista. On aika moni miekkosistani asunut kotonaan tai vanhempien huomassa.

        Yli puolet. 😂

        Vuokrakoti on ok. Itsekin aloin nuorena jo omakotitaloa maksamaan ittekseni, kun katsoin sen olevan kannattavampaa ja silloinen kumppani ja kyllä minäkin, oli maalaismaisemissa paremmin viihtyvä mitä kaupunkien vuokrataloissa.


    • Karkeasti ottaen miehen parisuhdemarkkina-arvo muodostuu (olettaen, ettei ole kusipää)
      - ulkonäöstä
      - statuksesta
      - koulutuksesta
      - varakkuudesta

      Yhdellä voi paikata toista. Esim tuolla statuksella selittyy se, mitä tuolla ylempänä mainittiin, että köyhillä taiteilijoilla on naisia.

      Olet siis oikeilla jäljillä arveluissasi, että kyllä vaikkapa kohtuullisesti toimeentulevalla yksinhuoltajaäidille voi olla kynnys ottaa heikompituloinen mies kyytiin. Toisaalta niitä köyhyyden rajamaillakin olevia naisia/ yh-naisia löytyy tästä maasta paljon.

      "Tuloerot alkanu jänskättään etten oikein kehtaa enää tapailla nuorempia mimmejäkään kun omat raha-asiat ei ole niin kunnossa."

      Vaikuttaa, että sinulla on myös tekemistä oman pääsi kanssa ja itsevarmuus on se mitä naiset rakastaa. Toinen on intohimo asioihin. Suomessa on melkein 900 000 vähävaraista ihmistä. Heihin siis mahtuu varmasti kymmeniä tuhansia vähävaraisia naisiakin.

      Viitaten mainitsemiisi pätkätöihin, niin ehkä kannattaisi vielä ottaa itseään niskasta kiinni ja opetella ammatti, joka on markkinoilla haluttu. Lähihoitaja, putkiasentaja, LVI-asentaja, sähköasentaja, myyntiedustaja.

      • Anonyymi

        Tärkein, eli luonne, puuttu aina näistä ikisinkkujen listoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkein, eli luonne, puuttu aina näistä ikisinkkujen listoista.

        Tästäkin huolimatta naiset ottavat mieluummin väkivaltaiselta linnakundijännämieheltä turpaan kuin rakastavat kilttiä ja kunnollista miestä.


      • Anonyymi

        Aika naurettavaa, että jonkun kämäsen kerrostalokaksion omistaminen muka tekisi ihmisestä varakkaan paremman luokan kansalaisen. Taas sitä työläisporvarismia pahimillaan.

        On kyllä nähty useamman kerran miten menee päähän kun saa asuntolainan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika naurettavaa, että jonkun kämäsen kerrostalokaksion omistaminen muka tekisi ihmisestä varakkaan paremman luokan kansalaisen. Taas sitä työläisporvarismia pahimillaan.

        On kyllä nähty useamman kerran miten menee päähän kun saa asuntolainan.

        Niin, oikeastaan se lainahan tekee vielä epävarmemmaksi kaiken. Entäs jos ei olekkaan rahaa maksaa velkojaan ja käykin niin, että omaisuutta ei ole, velkaa kylläkin..

        Näin velattomana kaikki on plussaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika naurettavaa, että jonkun kämäsen kerrostalokaksion omistaminen muka tekisi ihmisestä varakkaan paremman luokan kansalaisen. Taas sitä työläisporvarismia pahimillaan.

        On kyllä nähty useamman kerran miten menee päähän kun saa asuntolainan.

        No kukas sellaista on väittänyt?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin, oikeastaan se lainahan tekee vielä epävarmemmaksi kaiken. Entäs jos ei olekkaan rahaa maksaa velkojaan ja käykin niin, että omaisuutta ei ole, velkaa kylläkin..

        Näin velattomana kaikki on plussaa.

        Kyllä lainan maksajalla aina pieni pelko persiissä on, mutta toisaalta tilanne voi mennä korkeintaan siihen, joka sillä vuokralla-asujalla on. Eli joutuu myymään sen asuntonsa ja muuttamaan vuokralle. Hyvässä lykyssä käteen voi saada muutaman kymppitonnin rahaa sen jälkeen kun on myynyt asunnon ja maksanut asunnon pois.


      • Anonyymi

        MIHIN MÄ TARVIIN MIESTÄ JOLLA ON RAHAA??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästäkin huolimatta naiset ottavat mieluummin väkivaltaiselta linnakundijännämieheltä turpaan kuin rakastavat kilttiä ja kunnollista miestä.

        Naiset monesti kelpuuttaa viinaa juovan jännämiehen joka naisia pahoinpitelee. Lehdissä taas juttuja miten mies tappanut nuoren naisen. Olivat avoliitossa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niin, oikeastaan se lainahan tekee vielä epävarmemmaksi kaiken. Entäs jos ei olekkaan rahaa maksaa velkojaan ja käykin niin, että omaisuutta ei ole, velkaa kylläkin..

        Näin velattomana kaikki on plussaa.

        Mulla on monta tonnia velkaa😆


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        No kukas sellaista on väittänyt?

        Yleinen asenne ns köyhiä kohtaan. Että köyhä ihminen on kakkosluokan kansalainen eikä kelpaa kumppaniksi kuten ap aloitti.

        Aika harva Suomessa on rikas, edes varakas. Suurin osa tavallisia ja jos on sinkku ja omistaa kämppänsä, niin loogisesti tuskin on kummempi kun max 150 000 €/ kaksio ja sekin varmasti velaksi 20 vuotta. Eli ei voi ihan itseään vielä porvariksi kutsua, vaikka tuntuukin siltä. Tosiasiassa ero työttömään kumppaniin ei ole kovin suuri siinä tilanteessa, ihan realistisesti. Pätkätyöläiseen ero ei ole minusta senkään vertaa.

        Mitä jengiä kerrostaloissa asuu, kertoo totuuden.

        Myös se, miten jotkut kämppänsä omistavat katsoi alaspäin vuokralaisia. Ihan v.tun naurettavaa ja todella noloa.

        Mut kuten laitoin, niin on nähty miten kilahtaa hattuun kun on äänioikeus taloyhtiön hallituksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on monta tonnia velkaa😆

        Mulla ei ole ollu enää 7 vuoteen penniäkään velkaan. Korjaan centtiäkään. Enkä ota enää velkaa. Jos joskus muutan muualle, muutan vuokralle. 😄


      • Yogamies kirjoitti:

        Kyllä lainan maksajalla aina pieni pelko persiissä on, mutta toisaalta tilanne voi mennä korkeintaan siihen, joka sillä vuokralla-asujalla on. Eli joutuu myymään sen asuntonsa ja muuttamaan vuokralle. Hyvässä lykyssä käteen voi saada muutaman kymppitonnin rahaa sen jälkeen kun on myynyt asunnon ja maksanut asunnon pois.

        "Hyvässä lykyssä käteen voi saada muutaman kymppitonnin rahaa sen jälkeen kun on myynyt asunnon ja maksanut asunnon pois."

        Kuten minä tein. 👍

        Oli varaa jäädä kotiinkin möllöttämään sen turvin.


      • Anonyymi

        2023-01-17 10:52:40 Minulle ei mikään noista. Elämänasenne ja luonne merkitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIHIN MÄ TARVIIN MIESTÄ JOLLA ON RAHAA??????

        Just niin, en minäkään mihinkään. Jos on niin laittakoon itseensä. Haluan tarjota pitsat siinä missä toinenkin, maksaa liput suunnilleen vuorostaan jne. Pärjään omillani, jos en mitään luxusta laitakaan.
        Toinen on tuo jos sanoo itseään kauniiksi (naiset) tai hyvänäköiseksi/ok-näk (miehet). Heti on joku irvailemassa. Totta ihmeessä itse pystyy peilistä katsomaan onko hyvän vai vähemmän hyvän näköinen. Minä ainakin olen aika kivan näköinen ja sillä hyvä, hyvin koulutettu, seurallinen ja voi viedä aika moneen menoon, innostun uudesta, jos ei nyt vaarallisiin tarvitse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen asenne ns köyhiä kohtaan. Että köyhä ihminen on kakkosluokan kansalainen eikä kelpaa kumppaniksi kuten ap aloitti.

        Aika harva Suomessa on rikas, edes varakas. Suurin osa tavallisia ja jos on sinkku ja omistaa kämppänsä, niin loogisesti tuskin on kummempi kun max 150 000 €/ kaksio ja sekin varmasti velaksi 20 vuotta. Eli ei voi ihan itseään vielä porvariksi kutsua, vaikka tuntuukin siltä. Tosiasiassa ero työttömään kumppaniin ei ole kovin suuri siinä tilanteessa, ihan realistisesti. Pätkätyöläiseen ero ei ole minusta senkään vertaa.

        Mitä jengiä kerrostaloissa asuu, kertoo totuuden.

        Myös se, miten jotkut kämppänsä omistavat katsoi alaspäin vuokralaisia. Ihan v.tun naurettavaa ja todella noloa.

        Mut kuten laitoin, niin on nähty miten kilahtaa hattuun kun on äänioikeus taloyhtiön hallituksessa.

        "Yleinen asenne ns köyhiä kohtaan. Että köyhä ihminen on kakkosluokan kansalainen eikä kelpaa kumppaniksi kuten ap aloitti"

        Väännät nyt jotenkin omat ennakkoluulosi yleiseksi asenteeksi. Suomessa yleisesti ottaen on paljon tuloeroja tasaavia tukia, jollaiset eivät onnistuisi ilman kansan tukea, joten kyllä Suomen kansa on aika lailla ymmärtäväistä köyhiä kohtaan.

        En tiedä onko aloittajan kokemus yleistettävissä. Fakta yleisesti ottaen on se, että naiset naivat ylöspäin eli pariskunnasta mies on yleensä parempituloinen, mutta johtuuko se siitä, että miehet yleisesti ottaen ansaitsevat naisia paremmin ja ovat muutaman vuoden vanhempia vai jos tai muusta syystä, en tiedä.

        " Eli ei voi ihan itseään vielä porvariksi kutsua, vaikka tuntuukin siltä."
        En ole ikinä koskaan kenenkään kuullut ITSEÄÄN porvariksi. Sinulla on kumma tuttavapiiri, kun kehuskelevat kaksioillaan ja kutsuvat itseään porvareiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MIHIN MÄ TARVIIN MIESTÄ JOLLA ON RAHAA??????

        No mietitään esimerkiksi lomamatkaa.

        Sinulla olisi varaa hotelliin meren rannalta ja uima-altaalla, miehelläsi ei. Maksatko miehen parempaan hotelliin vai menetkö itse likaisempaan meluisaan keskustaan hotelliin?


    • Anonyymi

      Oletpa materialistinen.

    • Anonyymi

      No ainakin viinaa pitää juoda jos haaveilee naisten tapaamisesta. Naisiin tutustuu baareissa kun juo viinaa. Rahaakin pitää olla sen verran että voi naiselle muutaman drinkin tarjota baarissa.
      Raittiilla miehellä ei ole mahdollisuuksia naisia tavata.

      T: viinamies

    • Anonyymi

      Minä olen keskituloinen yhteishuoltaja-äiti. Pystyn elättämään itseni ja lapseni kohtuullisesti ja elämässämme on asiat aika mallillaan muilta paitsi siltä osin, että minä kaipaisin parisuhdetta. Kaipaisin aikuista, kypsää parisuhdetta. Ihmistä, jonka kanssa voisi jakaa arkea ja juhlaa. Ihmistä, jonka kanssa voisi kokea läheisyyttä ja lämpöä. En kaipaa miestä, joka kustantaa minulle ison talon, makselee ulkomaanmatkoja tai merkkilaukkuja. Ne ovat merkityksettömiä parisuhteen kannalta. Tottakai on kiva pystyä tekemään joskus jotain yhdessä, viettää vaikka pitkää viikonloppua jossain Keski-Euroopan romanttisessa kaupungissa, mutta tärkeämpää on se, mitä mies antaa minulle olemalla oma itsensä.

      En sano, etteikö talousasioilla olisi mitään merkitystä. Takuulla minulla olisi vaikeuksia sopeutua siihen, jos mies olisi esimerkiksi luottotiedoton omasta syystään ja käyttäisi rahaa täysin vastuuttomasti, sillä itse olen talousasioissa kohtuullisen tarkka. Minulla ei ole koskaan ollut luottomerkintöjä, minulla on oma asunto (josta tosin vielä velkaa), omistan osakkeita, minulla on vapaaehtoinen eläkevakuutus jne. ja arvostan taloudellista turvaa. Kovin erilainen näkemys talouden hoidosta voisi muodostua taakaksi parisuhteelle viimeistään siinä vaiheessa, jos harkitaan yhteenmuuttoa, mutta varakas miehen ei todellakaan tarvitse olla.

      • Anonyymi

        Nojoo, eli yhteinäisesti naisille ei loppujen lopuksi ole kovin tärkeää se, että onko rahaa vai ei, vaan se että se mies on turvallinen vaihtoehto oman taloustilanteensa hallinnoiva ja ettei ole luottotiedoissa merkintöjä velkaantumisen vuoksi. No joo, tätä itekki arvostan, en voisi elää ihmisen kanssa, jolla olisi vaikeuksia jatkuvasti raha-asioiden kanssa. Itsekin sijoitan ja noin, mutta kyllä se vakaus omassa elämää on mulle tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojoo, eli yhteinäisesti naisille ei loppujen lopuksi ole kovin tärkeää se, että onko rahaa vai ei, vaan se että se mies on turvallinen vaihtoehto oman taloustilanteensa hallinnoiva ja ettei ole luottotiedoissa merkintöjä velkaantumisen vuoksi. No joo, tätä itekki arvostan, en voisi elää ihmisen kanssa, jolla olisi vaikeuksia jatkuvasti raha-asioiden kanssa. Itsekin sijoitan ja noin, mutta kyllä se vakaus omassa elämää on mulle tärkeää.

        Juuri noin. Raha-asiathan ovat yksi yleisimmistä riidan aiheista parisuhteessa, mutta itse en jaksaisi siitä kyllä riidellä. Sen takia pitäisi olla riittävän samankaltaiset ajatukset talousasioista ja tavat kuluttaa.

        Itse ajattelen asiaa myös lapseni kautta eli haluan ylläpitää taloudellisen vakauden lapseni vuoksi enkä ole valmis sitä riskeeraamaan miehen takia.


      • Anonyymi

        Ainakin itse olen luottotiedoton omasta syystäni koska olen mielummin käyttänyt vähät työtuloni terveelliseen ravintoon itselleni ja lapsilleni sekä elämisen arvoiseen pieneen elämääni kuin siihen että väkisin vastoin omaani ja läheisteni hyvinvointia koittaisin nollata jonkun summan jossain tietokannassa.

        Tavallaan sinunkin tekstissäsi näkee sen että keskituloisellakin on varaa olla ignorantti tälläisissä asioissa ja lähteä ajattelemaan nimenomaan talouspohjaisesti - eikä pystytä kohtaamaan sitä että vaikkapa työtuloja olisi niin ne eivät riitä mihinkään muuhun kuin tärkeisiin perusasioihin ja siihen ne käytetään eikä oman statuksen tunkkaamiseen.

        Minulla on unelma siitä että saisin normaalin päivätyön josta saisi edes 15€/tunti jotta voisin rakentaa tätä elämäämme eteenpäin ja alkaa hoitamaan vaikkapa ulosottoja pois. Nekin syntyivät kun perustin ensimmäistä perhettäni ja ostin kolmion pienestä kunnasta, avioeron jälkeen asuntoa ei saatu myytyä lähellekään samalla hinnalla ja velkaa jäi, samalla lähti työt ja jouduin muuttamaan lasteni perässä toiselle puolelle suomea. Siitä sitten ulosottovelallisuus ja luottotiedottomuus alkoi, kyvyttömyydestä maksaa pankille velan syy tosiaan että halusin perheelleni asunnon ja sellaisen pienen hyvän elämän.

        Yksi syy miksi kunnollisia töitä ei löydy: maksuhäiriömerkintä. Ei siellä selitetä miksi kukakin on siellä listalla vaan se on osoittava sormi että paska jätkä kun rahaa ei ole!

        Mutta tämähän ei ole kenenkään muun kuin minun ongelmani joten miksi kenelläkään olisi intressiä ymmärtää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin itse olen luottotiedoton omasta syystäni koska olen mielummin käyttänyt vähät työtuloni terveelliseen ravintoon itselleni ja lapsilleni sekä elämisen arvoiseen pieneen elämääni kuin siihen että väkisin vastoin omaani ja läheisteni hyvinvointia koittaisin nollata jonkun summan jossain tietokannassa.

        Tavallaan sinunkin tekstissäsi näkee sen että keskituloisellakin on varaa olla ignorantti tälläisissä asioissa ja lähteä ajattelemaan nimenomaan talouspohjaisesti - eikä pystytä kohtaamaan sitä että vaikkapa työtuloja olisi niin ne eivät riitä mihinkään muuhun kuin tärkeisiin perusasioihin ja siihen ne käytetään eikä oman statuksen tunkkaamiseen.

        Minulla on unelma siitä että saisin normaalin päivätyön josta saisi edes 15€/tunti jotta voisin rakentaa tätä elämäämme eteenpäin ja alkaa hoitamaan vaikkapa ulosottoja pois. Nekin syntyivät kun perustin ensimmäistä perhettäni ja ostin kolmion pienestä kunnasta, avioeron jälkeen asuntoa ei saatu myytyä lähellekään samalla hinnalla ja velkaa jäi, samalla lähti työt ja jouduin muuttamaan lasteni perässä toiselle puolelle suomea. Siitä sitten ulosottovelallisuus ja luottotiedottomuus alkoi, kyvyttömyydestä maksaa pankille velan syy tosiaan että halusin perheelleni asunnon ja sellaisen pienen hyvän elämän.

        Yksi syy miksi kunnollisia töitä ei löydy: maksuhäiriömerkintä. Ei siellä selitetä miksi kukakin on siellä listalla vaan se on osoittava sormi että paska jätkä kun rahaa ei ole!

        Mutta tämähän ei ole kenenkään muun kuin minun ongelmani joten miksi kenelläkään olisi intressiä ymmärtää sitä.

        Hieman turhaan nyt otit itseesi minun kirjoituksestani. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään. Tarkoitin enemmänkin sellaista luottotiedottomuutta, joka johtuu täysin vastuuttomasta rahankäytöstä. En pystyisi jakamaan taloutta sellaisen miehen kanssa, joka laittaa kaikki omat ja minun rahat menemään vaikka uhkapeleihin vailla huolta huomisesta ja rahoittaa elämäänsä aina vain uusilla pikavipeillä.

        On tottakai monenlaisia tilanteita, joissa ihmiset ovat ajautuneet maksuongelmiin. Meistä kuka tahansa saattaa joutua vaikeaan tilanteeseen esim työttömyyden, eron tai sairauden kohdatessa enkä tarkoita nyt tuollaisia tilanteita, vaikka niihinkin toki kannattaa yrittää varautua. Itse olen pyrkinyt minimoimaan näiden riskit esim vakuutusten kautta ja kuulumalla työttömyyskassaan.

        Toivottavasti löydät parempipalkkaista työtä ja saat rakennettua elämääsi niin, että pääset veloista eroon.


    • Anonyymi

      Noi pätkätyöt kuulosti hyvältä ja muu cv ei ollut.

    • Anonyymi

      Kaikkein tärkeintä on rakkaus.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Kun köyhyys astuu ovesta sisään, rakkaus astuu ulos, sanoi äitini.


    • Anonyymi

      Mä pystyi ostaan noilla varapalvelumiehen palkoilla asunnon 3 huonetta ja keittiö. Ja viis vuotta myöhemmin ostin vielä toisen kämpän kaksion. Ja nyt ostin uuden bemarin. Että ei sitä ns. Vakityötä tarvi olla. Se vaan sitoo liikaa.

    • Anonyymi

      Aloittaja taitaa valvoa yöllä ja nukkua päivällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe