Eli onko kynsisienen paksuunnuttamat kynnet leikattava pois jotta kynsi pääsee uusiutumaan? Apteekin kynsisienehoitoaineesta ei ole ollut pysyvää apua vaivaan.
Onko teillä kokemusta kynsisienestä varpaankynsissä?
Kuvituskuva.
188
5900
Vastaukset
- Anonyymi
Mene lääkärille saat suun kautta otettavan lääkkeen. Ei kestä kauaa kun sieni häviää.
- Anonyymi
Kiitos neuvosta sinulle.
- Anonyymi
Suun kautta otettava lääke ei ole maksalle hyvä sanoi lääkäri mulle.
Halpa keino kynsisienen hoitoon on kostuttaa joka ilta vanutupolla 20 min ajaksi kynsi omenaviinietikalla ja jättää yöksi ainetta kynteen mitä siitä hoidosta jää.
Kynttä pitää ohentaa ja leikata sitä mukaa pois kun se on mahdollista.
Pitkäjännitteisyyttä vaatii, 6kk ja ehkä ylikin, mutta kyllä loppuu sienen kasvu.
Melko sitkeä sieni siis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpa keino kynsisienen hoitoon on kostuttaa joka ilta vanutupolla 20 min ajaksi kynsi omenaviinietikalla ja jättää yöksi ainetta kynteen mitä siitä hoidosta jää.
Pitkäjännitteisyyttä vaatii, 6kk ja ehkä ylikin, mutta kyllä loppuu sienen kasvu.
Melko sitkeä sieni siis.Parasta silti mennä lääkäriin. Sieltä voi löytyä parempaakin lääkettä kuin perinteinen kansantietous.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko sitkeä sieni siis.Tuskin se suun kautta otettava maksaa lopullisesti tuhoaa koska ei sellaista lääkettä myyntiin laiteta. Kynsisienen paksuntamia kynisä on todella vaikea lyhentää juurikin kynnen paksuuntumisen ja kovettuneisuuden takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta silti mennä lääkäriin. Sieltä voi löytyä parempaakin lääkettä kuin perinteinen kansantietous.
Joo, jis haluaa maksaa 100€ kynsilääkelakkahoitokuurista, niin miksei, mutta sama tulos tulee omenaviinietikalla 5€ ½l putelilla.
Molemmilla samanpituinen hoito.
Nimimerkki kokemusta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin se suun kautta otettava maksaa lopullisesti tuhoaa koska ei sellaista lääkettä myyntiin laiteta. Kynsisienen paksuntamia kynisä on todella vaikea lyhentää juurikin kynnen paksuuntumisen ja kovettuneisuuden takia.
Huvikseenko luulet lääkärin varoittaneen pilleristä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu lääkäristä. Niissäkin on hihhuleita jotka kyseenalaistavat julkisuutta saadakseen milloin mitäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu lääkäristä. Niissäkin on hihhuleita jotka kyseenalaistavat julkisuutta saadakseen milloin mitäkin.
Sun lääkäri on varmaan lääkeyhtiön myyntimies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta silti mennä lääkäriin. Sieltä voi löytyä parempaakin lääkettä kuin perinteinen kansantietous.
köyhä apteekkari siellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun lääkäri on varmaan lääkeyhtiön myyntimies.
Suomessa lääkärit määräävät Fimean hyväksymiä lääkkeitä eikä mitään huuhaahoitoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä mä sulle ohjetta tarjonnutkaan, saat maksaa ittesi kipeeksi jos niin haluat, kerroin vaan että on olemassa halpa ja toimiva tapa hoitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä mä sulle ohjetta tarjonnutkaan, saat maksaa ittesi kipeeksi jos niin haluat, kerroin vaan että on olemassa halpa ja toimiva tapa hoitaa.
Tuskin suun kautta otettava lääke kynsisieneen vie ketään ulosottoon eli taidat liioitella öyhötyksessäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä junttilasta sä oot kotoisin kun et ole tällaisesta kuullut?
https://www.kotikonsti.fi/kynsisienen-hoito-etikalla/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin se suun kautta otettava maksaa lopullisesti tuhoaa koska ei sellaista lääkettä myyntiin laiteta. Kynsisienen paksuntamia kynisä on todella vaikea lyhentää juurikin kynnen paksuuntumisen ja kovettuneisuuden takia.
Ukko sai kynsisienen ja sitä hoidettiin juurikin suun kautta otettavalla lääkkeellä. Lääke saattaa aiheuttaa maksa-arvojen kohoilua. Siksipä ukkoni joutuikin käymään muutaman kuukauden välein verikokeissa. Kynsisieni tms. tyyppi todettiin labrakokeissa, eli tökittiin näyte kynnen alta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, jis haluaa maksaa 100€ kynsilääkelakkahoitokuurista, niin miksei, mutta sama tulos tulee omenaviinietikalla 5€ ½l putelilla.
Nimimerkki kokemusta on.Mun sienikynnet vedettiin pois terveyskeskuksessa, mutta sieni ei sillä poistunut.
Sitten sain reseptillä Sporanoxia, pitkä kahden pakkauksen kuuri auttoi, sieni poistui. Varpaat pitää pesun jälkeen kuivata hyvin, sieni viihtyy kosteassa. Myös jalkahiki edistää sienen kasvua.
https://www.terveyskirjasto.fi/far05788
Lääke rasittaa maksaa, mutta mun maksani ei siitä hajonnut. Maksaa voi säästellä esim jättämällä alkoholin vähiin tai kokonaan pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukko sai kynsisienen ja sitä hoidettiin juurikin suun kautta otettavalla lääkkeellä. Lääke saattaa aiheuttaa maksa-arvojen kohoilua. Siksipä ukkoni joutuikin käymään muutaman kuukauden välein verikokeissa. Kynsisieni tms. tyyppi todettiin labrakokeissa, eli tökittiin näyte kynnen alta.
Kiitos tiedosta ja moni muukin lääke aiheuttaa maksa-arvojen kohoamista jota on seurattava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko sitkeä sieni siis.Lääkekuurin jälkeen testattiin maksa arvot, ei mitään kohoamisia. Ei pidä pelotella ihmisiä, Ja sitä lääkekuuria ei anneta pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin suun kautta otettava lääke kynsisieneen vie ketään ulosottoon eli taidat liioitella öyhötyksessäsi.
Kyllä tuo on juuri sitä öyhötystä. Aina lapinlisät joka asiaan mukaan ja pelottelut päälle. Lääkekuuria ei määrätä pitkäksi aikaa, joten olkaa huoleti ja hoitakaa kynsisieni kuntoon, se on kaikkien etu. Minun kynsisieni hävisi tablettihoidolla, eikä maksa arvot kohonneet mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa lääkärit määräävät Fimean hyväksymiä lääkkeitä eikä mitään huuhaahoitoja.
Voihan sitä maksaa lääkkeistä jos haluaa, toimiva kotikonsti ja aivan yhtä hyväkin on olemassa.
Miksi siis...?
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedosta ja moni muukin lääke aiheuttaa maksa-arvojen kohoamista jota on seurattava.
Omenaviinietikka ei ole terveydelle vaarallista, se on elintarvikkeisiin lukeutuva tuote.
Ruoanvalmistuksessakin käytetään. - Anonyymi
Joo, olen kärsinyt kynsisienestä jo vuosia. Annan kynnen rauhassa paksuuntua, tosin leikkaan sen kärkeä pois, jotta sukkaan ei tule pahaa reikää. Sitten ryhdyn hoitamaan kynttä kynsisienen hoitoon tarkoitetulla Nalox´illa. Kun kynnen pää alkaa rakoilla ujutan Naloxia rakoon. Vähitellen rako suurenee ja lopuksi kynsi irtoa kokonaa. Tilalle kasvaa aikanaan uusi kynsi. Nytkin minulla on tietokoneen vieressä pari kuukautta sitten irronnut paksu oikean jalan ukkovarpaan kynsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko sitkeä sieni siis.Neivoin samaa mutta ihan väkiviini etikaa naisen laitaa kynteeensä. Sen jälkeen hiusten kuivaajalla kuivaa kynsi nin kauna kun sinä pystyy kumimaalla teholla ilmaa laitaa kynteen.Kumpi autto joka iltainen kyteen hiustenkujavaja ilmavirta vai väkiviini etikka? Kynsi sieni oli pois 1vuodessa sanoi nainen.Uskon se hiustenkuivaaja kynteen käytää.Koskteassahan suihkun jälkeen muhii se sienen kasvu. Hänellä kun kallit SV läket ei autanut asiaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sienilääkkeet ovat vieneet lukemattomat potilaat suureen ahdinkoon. Totisesti kannattaa varoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkekuurin jälkeen testattiin maksa arvot, ei mitään kohoamisia. Ei pidä pelotella ihmisiä, Ja sitä lääkekuuria ei anneta pitkäksi aikaa.
Minulla oli muutenkin ALAT-arvo 64 jouluna vaikka en juo mitään alkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo on juuri sitä öyhötystä. Aina lapinlisät joka asiaan mukaan ja pelottelut päälle. Lääkekuuria ei määrätä pitkäksi aikaa, joten olkaa huoleti ja hoitakaa kynsisieni kuntoon, se on kaikkien etu. Minun kynsisieni hävisi tablettihoidolla, eikä maksa arvot kohonneet mihinkään.
Yksilöä ei kiinnostaa kaikkien etu! Yhteiskuntaa ei liioin kiinnosta se yksilö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko sitkeä sieni siis.Haloo! Tuolla logiikalla mikään lääke ei ole hyvä, sillä kaikki lääkkeet metaboloituvat joko maksan tai munuaisten kautta.:) Kyse ei tietenkään ole siitä, ettei lääkkeitä voi käyttää, vaan siitä että niitä käytetään ohjeen mukaan. Maksa- ja munuaissairaat huomioidaan erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika taitaa olla nyt potilaassa, joka ei ymmärrä lääkärin puhetta. Kaikki lääkkeet ovat periaatteessa myrkkyä väärällä annoksella. Oikein annosteltuna ne kuitenkin useimmiten auttavat. Sienilääkettäkin on käytettävä ohjeen mukaan, eikä kuureja voi uusia liian usein.
Maksan kautta vaikuttava lääke on vaarallinen vain, jos maksa ei toimi. Munuaisen kautta vaikuttava voi olla vaarallinen, jos ne eivät toimi. Näissäkin tapauksissa taudin vakavuus ratkaisee. Joissakin tapauksissa varokeinoksi voi riittää annoksen pienentäminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omenaviinietikka ei kaikilla todellakaan toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sienilääkekuuri maksaa 6,60 euroa.:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkekuurin jälkeen testattiin maksa arvot, ei mitään kohoamisia. Ei pidä pelotella ihmisiä, Ja sitä lääkekuuria ei anneta pitkäksi aikaa.
Maksan toiminta on yksilöllistä. Vajaatoiminta yleistyy iän ja elintapojen myötä. Monet lääkkeet metaboloituvat maksan kautta. Toisilla voi arvot kohota, mutta toisilla ei. Varmasti myös palautuvat, mikäli maksa ei ole valmiiksi sairas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä maksaa lääkkeistä jos haluaa, toimiva kotikonsti ja aivan yhtä hyväkin on olemassa.
Miksi siis...?
.Onko omenaviinietikka ilmaista? Meillä päin pullo maksaa 5.5-7 euroa. Sienilääke maksaa 6 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki kokemusta on.ei Loceryl satasta maksa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, olen kärsinyt kynsisienestä jo vuosia. Annan kynnen rauhassa paksuuntua, tosin leikkaan sen kärkeä pois, jotta sukkaan ei tule pahaa reikää. Sitten ryhdyn hoitamaan kynttä kynsisienen hoitoon tarkoitetulla Nalox´illa. Kun kynnen pää alkaa rakoilla ujutan Naloxia rakoon. Vähitellen rako suurenee ja lopuksi kynsi irtoa kokonaa. Tilalle kasvaa aikanaan uusi kynsi. Nytkin minulla on tietokoneen vieressä pari kuukautta sitten irronnut paksu oikean jalan ukkovarpaan kynsi.
Pureskeletko sitä irronnutta kynttä
tietokoneella istuessasi? - Anonyymi
Mikä lääke
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäisypillerit myös vaikuttaa maksaan hormoneihin silti syödään vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko sitkeä sieni siis.Naisilla on ennalta ehkäisynä kynsilakan poisto aine mikä desinfioi ja useimmin puhtaat sukat kuin miehillä sekä aina läpykät jalassa.
- Anonyymi
Se on aika myrkkyä ja ainakin ennen piti syödä kolme kuukautta ja käydä maksakokeisa ja maksoi paljon. Siksi minä ja useimmat muut eivät sitä ole käyttäneet.
Itseltä liuotettin kynsi kaksi kertaa pois ja sivelin uuden kasvuun jotain myrkkyä pari kertaa päivässä koko kasvun ajan, mutta ei auttanut mitään.
Myöhemmin levisi jalan kaikkiin kynsiin. Reseptillä saa voiteita, jotka vähentävät sitä, mutta eivät poista kokonaan, ainakaan jaloista.
Parasta mitä olen kokeillut, ja toimii moneen muuhunkin, on oreganoöljy. Sen pitää olla todella vahvaa. On olemassa yksi hyvä suomalainen tuote Candimin. Saa mm. Ruohonjuuresta ja netistä, hyvin edullista, alle 10e. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etikka kyllä oikeasti auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aika myrkkyä ja ainakin ennen piti syödä kolme kuukautta ja käydä maksakokeisa ja maksoi paljon. Siksi minä ja useimmat muut eivät sitä ole käyttäneet.
Itseltä liuotettin kynsi kaksi kertaa pois ja sivelin uuden kasvuun jotain myrkkyä pari kertaa päivässä koko kasvun ajan, mutta ei auttanut mitään.
Myöhemmin levisi jalan kaikkiin kynsiin. Reseptillä saa voiteita, jotka vähentävät sitä, mutta eivät poista kokonaan, ainakaan jaloista.
Parasta mitä olen kokeillut, ja toimii moneen muuhunkin, on oreganoöljy. Sen pitää olla todella vahvaa. On olemassa yksi hyvä suomalainen tuote Candimin. Saa mm. Ruohonjuuresta ja netistä, hyvin edullista, alle 10e.Sienilääkkeet ovat kovia myrkkyjä, eikä todellakaan ole liioiteltua näin sanoa. Hirvittäviä tapauksia tullut nähtyä.
Mutta hienoja ohjeita annoit, kiitos. Oreganoöljy on minustakin oiva keino. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilöä ei kiinnostaa kaikkien etu! Yhteiskuntaa ei liioin kiinnosta se yksilö!
Tämän olen itsekin kokenut s.terveyden n.s hoidossa . Ainoa vaan on on myös hyvin empaattisia ja hyviä hoitajia paljon ! mätämunia on myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa kiertää yleistä saunaa, siellä pesii jalkasieni ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neivoin samaa mutta ihan väkiviini etikaa naisen laitaa kynteeensä. Sen jälkeen hiusten kuivaajalla kuivaa kynsi nin kauna kun sinä pystyy kumimaalla teholla ilmaa laitaa kynteen.Kumpi autto joka iltainen kyteen hiustenkujavaja ilmavirta vai väkiviini etikka? Kynsi sieni oli pois 1vuodessa sanoi nainen.Uskon se hiustenkuivaaja kynteen käytää.Koskteassahan suihkun jälkeen muhii se sienen kasvu. Hänellä kun kallit SV läket ei autanut asiaan
Minkähän valtakunnan äidinkieltä tuokin mahtaa olla, sillä Suomea se ei ainakaan ole.
- Anonyymi
Terbinafin on reseptilääke, jota otetaan vuosi. Ei ole kovin kallis. Sillä hoidin itseltäni kynsisienen pois. Nämä tea puu öljyt sun muut kynsien lakkamaalit ovat täyttä humpuukia. Kynsienen lääkityksen lisäksi joka aamu puhtaat sukat jalkaan ja kenkiin on laitettava myös sientä tuhoavaa ainetta tai heitettävä ne mäkeen ja uudet tilalle.
- Anonyymi
Minulle myös määrättiin suun kautta sieni lääke ,mutta lääkäri sanoi että täytyy ottaa puolen vuoden päästä maksa koe ,se voi vaurioittaa maksaa,Lääkäri sanoi että ei ole vielä keksitty hyvää sieni lääkettä,minullekkin tuli sieni uudestaan samaan peukalo varpaaseen,kokeilin Nanosania ei ole auttanut sitten canesproota,laitoin sitä salvaa ja teipin päälle ja ja kraapein huonon liuenneensta kynnestä terällä pois kynsi oheni ,mutta ei ole vielkään parantunut,hoito jatkuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki kokemusta on.Kyllä, ja toinen hyvä aine on käsidesi! Sitä tippa kynnen päälle, ja antaa kuivua. Kyllä lähtee...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä junttilasta sä oot kotoisin kun et ole tällaisesta kuullut?
https://www.kotikonsti.fi/kynsisienen-hoito-etikalla/Kannattaako suuta soittaa ja väitellä olette vieraita ihmisiä toisillenne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mi kä lääketehtaan osakkeita lääkärillä on ? Sen tehtaan myrkkyjä myydään
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hioin rälläkällä kynnenpois ei oo kynttä mut ei oo sientäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäisypillerit myös vaikuttaa maksaan hormoneihin silti syödään vuosia.
Samoin hormonikorvauspillerit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se suun kautta otettava antibiootti on niin vahva että palaa iho auringossa jos kuurin keväällä kesällä otat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko sitkeä sieni siis.Näin toimin omenaviinietikalla kynsikin läx mut sama sieni tuli uuteen kynteekin eli se sieni muhii kynsinauhoissakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama meininki ollu jo 20v
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sienilääkekuuri maksaa 6,60 euroa.:)
Just katoin 76e
- Anonyymi
Kävin lääkärillä ja sain suun kautta otettavat lääkkeet. Mutta… kasvojeni ihokarvat alkoivat vihertyä. Lopetin lääkkeen käytön.
Ryhdyin käymään säännölliseti jalkahoitajalla. Nyt jalat ovat kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terbinafin on reseptilääke, jota otetaan vuosi. Ei ole kovin kallis. Sillä hoidin itseltäni kynsisienen pois. Nämä tea puu öljyt sun muut kynsien lakkamaalit ovat täyttä humpuukia. Kynsienen lääkityksen lisäksi joka aamu puhtaat sukat jalkaan ja kenkiin on laitettava myös sientä tuhoavaa ainetta tai heitettävä ne mäkeen ja uudet tilalle.
Söin Terbinafiin:a viikon, mutta keskeytin kuurin sivuoireen takia. Päätä alkoi jomottaa aamuyöllä.
Kokeilin sitten Nalox:a. Käytin sitä ukkovarpaan kynteen kuukausia ja kynsi alkoi näyttää terveeltä ja on sitä edelleen noin kolmen vuoden jälkeen.
Sieni oli todettu labrakokeilla. Kynnestä lohkesi ennen näitä hoitoja aika iso pala sienen takia, joten aine ei jäänyt pelkästään kynnen pinnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omenaviinietikka ei ole terveydelle vaarallista, se on elintarvikkeisiin lukeutuva tuote.
Ruoanvalmistuksessakin käytetään.Minulla oli toista kymmentä vuotta sitten kynsisieni.Myös minä pääsin siitä aika nopeasti eroon.Omenaviinietikan käytöllä,ulkoisesti ja myös laimennettuna vedellä suun kautta.Saman aikaisesti käytin päivittäin ruoka sootaa veteen lantattuna pitkäaikaiseen närästyksen,on nimittäin tehokkaampaa terveellisempää,kuin apteekin kalliit tohtori.luin jostakin jälkeenpäin,että sooda tuhoaa esim.kynsisientä.Olen ollut sienestä vapaa jo 10 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun maksa on jo niin paljosta selvinnyt, että ei tunnu missää. Löylyä lissää!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun sienikynnet vedettiin pois terveyskeskuksessa, mutta sieni ei sillä poistunut.
Sitten sain reseptillä Sporanoxia, pitkä kahden pakkauksen kuuri auttoi, sieni poistui. Varpaat pitää pesun jälkeen kuivata hyvin, sieni viihtyy kosteassa. Myös jalkahiki edistää sienen kasvua.
https://www.terveyskirjasto.fi/far05788
Lääke rasittaa maksaa, mutta mun maksani ei siitä hajonnut. Maksaa voi säästellä esim jättämällä alkoholin vähiin tai kokonaan pois.Joo alkoholi sisältää karsinongeeneja joka aiheuttaa syöpää. Siihen kun vetää grillimakkaraa jossa on nitriuttieja joka on myos karsinigeeni syöpä tulee taatusti. Makkaraan nitriitteja laitetaan punaisen värin aikaansaamiseksi muuten makkara on harmaata. Kukaan ei ostais sitä kun luulis sen olevan pilaantunutta. Ei muuta kuin Mukavaa kesää karsinongeeneja syödessä ja juodessa. Näin kun elää vuosikymmeniä on taatusti syöpä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yksi kuuri kenenkään maksaa tuhoa, ellei se ole valmiiksi paskana.
- Anonyymi
Kynsisienen hoito - https://tonzes.com/kynsisieni.htm
Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kynsisieni oon saanut lääkärin antamat lääkkeet. Osittain parani, tuli takaisin kaikki apteekista vapaasti saatavat aineet on käytetty. Ei mainittavaa tulosta. Nyt omenaviinietikka menossa kynsissä selkeästi parannusta. Kuulemma etikkaa ei kynsisieni siedä, on sen verran hapanta. Ei siis pysty kasvamaan. Halpa konsti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä. Jos sinun maksa-arvosi eivät kohonneet, niin jonkun muun voi. Riippuu siitä miten hyvin maksasi toimii. Lievä vajaatoiminta ei näet oireile ja se löytyy usein sattumalta. Tilapäinen muutos maksa-arvoissa korjaantuu, kun lääke lopetetaan. Diagnosoidussa vajaatoiminnassa lääkkeiden annoksia, hyötyjä ja haittoja pohditaan tarkemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se yleensä hoituu. Nalox ei paranna sairasta kynttä, mutta se auttaa uutta kynttä kasvamaan terveenä. Sama menetelmä toimii myös kynsipsoriasiksessa - eri lääkkeellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on molemmissa ukkovarpaissa kynsisientä. Nykyään hoitelen niitä myös Naloksilla.
Kauan sitten kynnet revittiin irti, mutta sieni vain kasvoi. Söin myös kaksi kertaa kalliin lääkekuurin. Kaikki kengät roskiin. Mutta sieni vain menestyi.
Nyt käsittelen sukat kiehuvassa vedessä, laitan, erikoisesti kesäkenkiin paperintapaista, ettei hiki haudo.. Olen siis ottanut asemasodan. Taistelen, että sieni ei leviä. Se on ymmärtääkseni myös veressä.
- Anonyymi
Hygieniastaan kun pitää huolta niin ei saa mitään sientä...
- Anonyymi
Käyn suihkussa säännöllisesti joten en ole döfääjä.
- Anonyymi
Uimahallissa se on mahdollista saada, vaikka ei haluaisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uimahallissa se on mahdollista saada, vaikka ei haluaisikaan.
No niinpä.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Jalkasienet kestävät erittäin hyvin saippuaa ja pesua.
Ainut tapa suojata itseään on pitää läpysköjä yleisissä kosteissa/suihkutiloissa. - Anonyymi
Kun pitää huolen itsestään niin ei kuole koskaan, vaan elää ikuisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
peräkammarissa jemmassa kaikelta pahalta
- Anonyymi
Koulujen voimistelusalit,suikut kuin uima halit,taloyhtiöiden saunat: Saa kynsisienet,syylät ymm. Jos on viottuma ihossa .Toki kun et ui,et harasta likuntaa sisätilat ja et nissä käy suihkussa.Et saa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulujen voimistelusalit,suikut kuin uima halit,taloyhtiöiden saunat: Saa kynsisienet,syylät ymm. Jos on viottuma ihossa .Toki kun et ui,et harasta likuntaa sisätilat ja et nissä käy suihkussa.Et saa mitään.
Minä sain sairaalasta , yhteinen suihku vieruskaverin kanssa.
- Anonyymi
Äläpä höpötä!
Et sitten ole koskaan esim. uimahallilla käynyt? ...siinä pesut auta, tarttuu varmasti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpä höpötä!
Et sitten ole koskaan esim. uimahallilla käynyt? ...siinä pesut auta, tarttuu varmasti...tämä siis tolle, joka väittää hygieniasta huolehtimisen estävän sienitartunnan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut tapa suojata itseään on pitää läpysköjä yleisissä kosteissa/suihkutiloissa.Rannoilla ja uima altailla aina läpykät kroksit tai varvastossut myös saunassa suihkussa niin ei tartuta toisiin. Jalat voi liottaa erikseen sitä varten ostetussa pesuvadissa muovia ja rapsuttaa pehmennyttä liikanahkaa pois sormin tai raspilla. Pikkusaksien kärjellä kynsien alta kuollutta nahkaa ihoa ja kynttä raaputella.Vaatii keskittymistä.Lämmin vesi pehmentää kynnen ylimääräisen osan mitä saa myös kuivana hiottua kynsi viilalla.Mutta siihen kynsien hoito pesuvatiin pitää kirjoittaa TUSSILLA mikä kestää vettä esim.vaatetussi tms. Että kynsien hoito muuten joku voi saada tartunnan siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksessa ei ole pelkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyliä saa myös lauteilta ja ruuasta mitä syö mikäli elukka on sairas tai mitä se on syönyt jos syöt puoliraakaa.Parempi siis ylikypsää.Pukuhuoneiden penkit kannattaa käyttää pyllyn alla peflettiä. Omissa saappaissa kannattaa ostaa pohjalliset mitä vaihtaa.
- Anonyymi
Et tiedä yhtään mistä höpötät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä yhtään mistä höpötät.
Siis tuo joka sanoi, että hygienia estää kynsisienen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut tapa suojata itseään on pitää läpysköjä yleisissä kosteissa/suihkutiloissa.Ei se sieni tartu terveeseen ihoon. Kynsien reunassa tai jossain iholla pitää olla hiertymä tai haava johon bakteeri tarttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tämä siis tolle, joka väittää hygieniasta huolehtimisen estävän sienitartunnan
Kaikkialla missä on paljon ihmisiä käy saunoissa suihkuissa vessoissa voi saada pöpöjä kynsisienen jalkasilsa. Sain kerran Lapissa hotellihuoneen suihkusta kynsisienen et silleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tuo joka sanoi, että hygienia estää kynsisienen.
Syyhyn sain hotellihuoneen sängystä. Lääkäri reissuhan siitä tuli. Pirullinen kutina. Ei oo hotellihuoneen sängyt puhtaita. Siivojien aika yhtä huonetta kohti n10 min siinä ei ehdi kun ovella pyörähtää. Tää on tätä säästöä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se sieni tartu terveeseen ihoon. Kynsien reunassa tai jossain iholla pitää olla hiertymä tai haava johon bakteeri tarttuu.
Tarttuu oli iho ihan minkälainen vaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyliä saa myös lauteilta ja ruuasta mitä syö mikäli elukka on sairas tai mitä se on syönyt jos syöt puoliraakaa.Parempi siis ylikypsää.Pukuhuoneiden penkit kannattaa käyttää pyllyn alla peflettiä. Omissa saappaissa kannattaa ostaa pohjalliset mitä vaihtaa.
Uimahallit, yleiset saunat sekä suhkut uimaranta, kylpylät. Ikävä kyllä, sitä saunaa ei pestä jokaisen kävijän jälkeen. Jos saunassa on käynyt kynsisienta sairastava ihminen kyllä taatusti seuraavat sen saa. Sieni elää saunan mukavassa lämmössä kosteus edesauttaa sitä. Joten tossut läpyskät jalkaan jos käyttää kyseisiä paikkoja.
- Anonyymi
Kokeile mahdollisimman vahvaa maitohappokuuria ja huolehdi sitten myös siitä että vastustuskykysi on muutenkin kunnossa sillä muuten tuollaiset vaivat pääsevät pesiytymään. Itselläni auttaa aina kynsisieneen maitohappokuuri. Nykyään on saatavilla tosi vahvoja, googlaa vaan vahva maitohappobakteeri tai vastaavaa niin löytyy.
- Anonyymi
Siis maitohappobakteerikuuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis maitohappobakteerikuuri.
Ai jaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa.
Joo
- Anonyymi
Mitkä ihmeen kynnet kun karvaahan pitäisi kasvaa.
- Anonyymi
Tässä ohje : 1,5 Litraa lämmintä vettä, 1,5 desilitraa omenaviinietikkaa, 3 ruokalusikallista ruokasoodaa. Kokeilkaa ! ja ihmetelkää.
- Anonyymi
Vähän lisää ! Tämä on jalkakylpy, jossa jalkoja pidetään, sienen häätämiseksi. Käytä läpysköjä suihkutiloissa.
- Anonyymi
Venäläiset on soodahulluja mutta meillä on eri tarkoituksiin omat erikoisaineet. Siivoojien tärkeä tehtävä on desinfioida valon katkaisijat vessat ovenkahvat ja kosteat tilat säännöllisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäläiset on soodahulluja mutta meillä on eri tarkoituksiin omat erikoisaineet. Siivoojien tärkeä tehtävä on desinfioida valon katkaisijat vessat ovenkahvat ja kosteat tilat säännöllisesti.
Ja paskanmarjat suurin osa siivoojista vuokratyofimojen puenipalkkasia yleensä ulkomaalaisia. Painavat hulluna töitä monta sataa huonetta kiire on kova työnantaja antaa aikaa 10 min yhtä huonetta kohti. Ei ehdi siivota kunnolla
- Anonyymi
Miksi hapan etikka neutraloidaan ruokasoodalla...en nyt käsittänyt....???
- Anonyymi
Jalkasienen osalta kannattaa ainakin muistaa se, että sieni jää muhimaan sukkiin ja kenkiin, joten uusiutuu jos tämä seikka ei oteta huomioon ja pese kaikki sukat tarpeeksi lämpöisessä ja desinfioi kaikki kengät, monot luistimet yms.
Mahtaako olla sama asia myös kynsisienen kanssa? Itse desinfioisin myös kaikki jalkineet asianmukaisella tavalla.- Anonyymi
Kannattaa vaihtaa sukkelit uusiin., halapaa tavaraa
- Anonyymi
No toi nyt sopii myös kihomatojen satiaisten hoidossa että +65 astetta vähintään kalsarit ja lakanat sekä tyynyt. Päällys housut voi pestä nurin päin isommat ökökät kuolee.Toisten pipoja ei saa käyttää koska kaikki ötökkä munat siirtyy niiden mukana myös pyyhkeet on henkilökohtaisia samasta syystä. Satiaiset munii myös kulmakarvoihin joten on hyvä pitää erikseen kaksi pyyhettä toinen yläpää toinen ala pää ja pestä ne aina +75 asteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No toi nyt sopii myös kihomatojen satiaisten hoidossa että 65 astetta vähintään kalsarit ja lakanat sekä tyynyt. Päällys housut voi pestä nurin päin isommat ökökät kuolee.Toisten pipoja ei saa käyttää koska kaikki ötökkä munat siirtyy niiden mukana myös pyyhkeet on henkilökohtaisia samasta syystä. Satiaiset munii myös kulmakarvoihin joten on hyvä pitää erikseen kaksi pyyhettä toinen yläpää toinen ala pää ja pestä ne aina 75 asteessa.
Helpompi konsti saddareihin on laittaa peili lattialle ja pyllistää siihen. Saddarit kun näkevät uuden pepun, ne hyppäävät siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpompi konsti saddareihin on laittaa peili lattialle ja pyllistää siihen. Saddarit kun näkevät uuden pepun, ne hyppäävät siihen.
Hyvä konsti.Saddareiten kusettamiseksi tuo peili.Varmuuteksi antaa vielä.Sraid sumutuksen päälle.Hyppivät tuskasta kiljuen peilikuvalle.
- Anonyymi
Kynsisienen paksuunnuttamaa kynttä ei kannata leikata kokonaan pois, vaan viilata ohuemmiksi kylvyn tai saunan jälkeen, jotta estoaineet pääsevät imeytymään paremmin.
Sen jälkeen hoito apteekin tuotteilla tai omenaviinietikalla. Hoito kestää kuukausia. Tarvitaan kärsivällisyyttä.
Ehkäisy: Jalat kuivina. Sukat vaihdetaan päivittäin ja pestään kunnon lämpötilassa. Lenkkitossut eivät hengitä, joten huonot.
Tarvitaan pari kenkäparia, joita vaihdetaan päivittäin. Toinen pari saa kuivaa, kun toista käytetään. Myös pohjalliset vedetään ulos kuivamaan, jolloin kengät saavat ilmaa.
Pohjallisia vaihdetaan muutaman kk:n välein, eikä jätetä murenemaan ja haisemaan kenkiin. Kannattaa ostaa varalle useampia irtopohjallisia, korkki on hyvä materiaali.
Kenkiin ja sukkiin voi suihkauttaa talkkia poistamaan kosteutta (saa apteekista). - Anonyymi
Sienitaudit ovat lisääntymään päin. Sieniä on useita eri lajeja, joten kaikki keinot eivät tepsi. Omenaviinietikkaa, pikiöljyä, viilaamista jne keinoja on lukemattomia. Kärsivällisyyttä kysytään. Sisäisesti määrätyistä sienilääkkeistä saattaa tulla karmeitakin seuraamuksia, joten varovainen täytyy olla.
Bakteerit, virukset, sienet, tuota rataa se menee. Sienitaudit yleistyvät nyt, myös iholla pesivät sienet. Lääketiede tarjoaa usein jääkaapissa säilytettäviä voiteita, joista en vielä koskaan ole havainnut olleen apua. Mutta aina noitakin määrätään, siis iholla ilmeneviin.
Immunologisesta heikkoudestahan sairaudet syntyvät. - Anonyymi
Näytin arvauskeskuksessa varpaiden kynsisieniä tohtorille ja kysyin että mistä näitä sieniä oikein tulee. Tohtori oli sitä mieltä että sieniä on kaikki paikat täynnä ja huonolla tuurilla sieni pääsee iskeytymään.
Sitten pirtussa liotellusta varpaasta leikattiin kynnenpaloja näytepurkkiin. Kului viikkoja kunnes arvauskeskuksesta ilmoitettiin että vastaus on tullut ja lääkäri kirjoittanut reseptin. Hain apteekista kolmen kuukauden pillerikuuri. Soittivat vielä apteekista jälkeenpäin että käyttämäni sydänlääkkeen annostus pitää puolittaa. Kovat oli tropit mutta sientäkään ei ole näkynyt.- Anonyymi
Minäkin sain lääkäriltä vyöruusuun Antivir nimistä lääkettä.Vuosikymmeniä vaivaneet syylät sillä kyllä lähti mutta vyöruusuun se ei tehonnut.
- Anonyymi
Suun kautta otettavalla lähtee. Hauska seurata kun terve kynsi alkaa kasvamaan juuresta ja lopulta sieni-osa on poissa. Menee toki aikansa.
- Anonyymi
Huvittaa kun pojut täällä kehottavat kääntymään lääkärin puoleen tässä kynsisieniasiassa.
He eivät tiedä, että kynsisientä oli olemassa jo kauan ennen kuin siihen lääkkeitä kehitettiin.
Kynsisientä hoidettiin silloin ennen juurikin etikalla, tiedettiin sen sieniä ja muitakin pöpöjä hävittävä ominaisuus.
Lääkärit kehottivat silloin etikkakuurille.
Tämä tieto on edelleen olemassa, mutta lääkärit laittavat mielellään lääkkeitä käyttämään, koska saavat siitä bonuksua lääkefirmoilta.
Joten pojut, kysykää ensin vaariltanne, mummoltanne, ettette levitä kyseenalaista tietoa täällä.- Anonyymi
Paskaa se millään etikalla lähde.
- Anonyymi
Suun kautta otettavalla lähti täälläkin. Tosin söin sitä yli vuoden.. kaikki etikat ja vetyperoksidit kokeiltu sitä ennen, eikä ne tepsi. Lääkäriltä resepti
- Anonyymi
.. niin ja vielä edelliseen, että kaikki sukat ja kengät pakkaseen pariksi päiväksi että sieni lähtee niistäkin.
- Anonyymi
minä en lähtisi heikentämään maksani toimintaa suun kautta otettavalla lääkkeellä.
jos yksi pilleri kynsisienen poistaa, myrkkyä siinä on kosolti.
suoraan kynteen laitettavat ovat turvallisia.
maksa on tärkeä sisäelin ja sen tehoa heikentävät kaikki suunkautta otettavat lääkkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä en lähtisi heikentämään maksani toimintaa suun kautta otettavalla lääkkeellä.
maksa on tärkeä sisäelin ja sen tehoa heikentävät kaikki suunkautta otettavat lääkkeet.Paskan marjat. Olen juonut korona ajan, siis noin 3 vuotta alkoholia joka päivä etätöiden päälle ja maksa vaan naureskelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maksa on tärkeä sisäelin ja sen tehoa heikentävät kaikki suunkautta otettavat lääkkeet.No voi hellanlettas. Kaikki lääkkeet toimivat maksan tai munuaisten kautta. Myös ilman reseptiä saatavat käsikauppalääkkeet. Panadol voi myös yliannosteltuna aiheuttaa maksavaurion.
- Anonyymi
Sukupuoli taudit loiset ja ameebat parasiitit lähtee antibiooteilla näin tehdään mm.arabiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.. niin ja vielä edelliseen, että kaikki sukat ja kengät pakkaseen pariksi päiväksi että sieni lähtee niistäkin.
Eikö olisi helpompi kuulkaa saksilla silputa sukat roskiin ettei kukaan saa niistä tartuntaa ja voihan ne polttaakin ja ostaa uudet puhtaat sukat mitä nykyään saa nipussa myydään monta paria yhteensä jotain 10€. Uudet kengät kirpasee mutta heti niihin pohjalliset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskan marjat. Olen juonut korona ajan, siis noin 3 vuotta alkoholia joka päivä etätöiden päälle ja maksa vaan naureskelee.
Enemmän vaihinkoa tulee rasvaisesta ruuasta liiasta suolasta öljystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi helpompi kuulkaa saksilla silputa sukat roskiin ettei kukaan saa niistä tartuntaa ja voihan ne polttaakin ja ostaa uudet puhtaat sukat mitä nykyään saa nipussa myydään monta paria yhteensä jotain 10€. Uudet kengät kirpasee mutta heti niihin pohjalliset.
UUSIIN KENKIIN EI TUNGETA VANHOJA SIENISUKKIA. UUDET SUKAT.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maksa on tärkeä sisäelin ja sen tehoa heikentävät kaikki suunkautta otettavat lääkkeet.Aivan oikein olet oivaltanut maksan tärkeyden sisäelimenä. Tavallisestihan ihmisiä varoitellaan alkoholin käytöstä maksasta puhuttaessa, kun taas muutoin maksansa saa tuhota esim lääkkeillä, eikä tuota edes kovin vakavana pidetä, koska lääketeollisuudesta kyse.
- Anonyymi
Minä käytän Tummelia ja manillaköyttä. Sillä persufobiani ja kirjoitustaidottomuuteni trollina korjaantuu.
Terveisin
MoktarGubtaValkku- Anonyymi
Tummelin ja manillaköyden käyttö on Persujen yksinoikeus.
- Anonyymi
Persufobia vielä tuhoaa sinut. Raitistu äkkiä moisesta!
- Anonyymi
voiko sitä sientä antaa pois jollekin toiselle?
- Anonyymi
kyllä se uimahalleissa ja yleisissä saunoissa leviää
- Anonyymi
Meni niin pahaksi itellä että jouduttiin varpaat amputoimaan.
- Anonyymi
Heh , heh juu koko jalat amputoitiin, 😂😂
- Anonyymi
"Huvikseenko luulet lääkärin varoittaneen pilleristä?"
Näitä täysin teoreettisia riskejä on kaikkien lääkkeiden kohdalla. Ruotsissa saa ostaa apteekista kuka vain tehokkaat lääkkeet syyhyyn. Suomessa tyrketetään helvetin kalliita tehottomia lääkkeitä. Ei ihme kun syyhy yleistyy kun ihmiset pakotetaan leikkimään lääkkeillä jotka eivät tapa syyhyä.- Anonyymi
Kynsueni lääkkeet tuskin tuhoaa maksan. Eiköhän nää suomalaisten maksat tuhoa alkoholi
- Anonyymi
Tein kunnon sienisopat.
- Anonyymi
Joku täällä ketjussa jo mainitsi hiustenkuivaajalla kuivattelevansa jalkoja pesun jälkeen. Luin tai kuulin että joku aina pesun jälkeen kuivaa hiustenkuivaajalla jalat ja nimenomaan kynnet, usean minuutin ajan. Kynsisieni tykkää kosteudesta, joten tarkoitus on saada kuivaksi myös kynnenalukset, joita ei pyyhkimällä saa kuivattua.
- Anonyymi
laita uuniin
- Anonyymi
Kengät on myös pidettävä kuivana. Pohjalliset on otettava ulos kuivamaan yöksi ja niitä on vaihdettava säännöllisesti. Kenkiä on vuoroteltava. Varsinkin talvella tärkeää!
Talkkia voi sirotella kenkiin ja sukkiin ennen ulosmenoa varsinkin varpaiden kohdalle kärkiin.
- Anonyymi
Se sieni on koko elimistössä, eli pitää vähentää sokerien, valkoisten jauhojen, ym hiivaa ylläpitävien aineiden syömistä. Pakuriteetä, ym luonnon omia sienilääkkeitä, kääpäteetä ym voi kokeilla, valkosipulia jos pystyy syömään, siitä voi olla apua, auringohattutipoista.
Sitten neoamisepti-desinfioinnit pestyihin jalkoihin, aamuin illoin, teepuu-tippoja kenkiin ja sukkiin päivisin ja sienivoidetta yöksi kynsiin / jalkoihin. Uimahallissa tossujen käyttö, ja vältä jalkojen kosteina pitämistä, kuivaa hyvin ja villasukat jalkaan.
Terveysasemilla vaativat parin viikon sienivoiteetta olemista, kynsisienen toteamiseksi, mikä ei esim. tulehdus-kipusairauksissa-autoimmuuni-reuma-ym ole mahdollista, koska kehoon tulisi vaarallinen, vakavempi tulehdustila, joten voidekierrettä pidetään veroparatiisi-apteekki-pörssirikollismafioitten-ym sotekeinottelijoiden rahastuksen takia.- Anonyymi
sulla on uskonnollinen troppi-usko..
Mutta harva aine tehoaa,, '
ja ne on esim. pihka, vetysuperoksdi, ehkä etikka, jos on riittävän vahvaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sulla on uskonnollinen troppi-usko..
Mutta harva aine tehoaa,, '
ja ne on esim. pihka, vetysuperoksdi, ehkä etikka, jos on riittävän vahvaa....Aina on vaihtoehto että ei hoida vaan kärsii.
Se on kivulias sairaus kun pitkittyy.
Taudin hoitamatta jättäjä on taudin levittäjä ja ei varmaan päätä silitellä kun sellainen porukassa huomataan.
- Anonyymi
Oikeus-sivistysvaltioissa vahvoja, sisäisesti otettavia sienilääkkeitä, ja vahvoja sienivoiteita, jotka tehoavat, saa ihan apteekeista ym käsikaupasta.
- Anonyymi
noihin en kajoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noihin en kajoa
Samaa mieltä. En kajoa moisiin.
- Anonyymi
Jos vaaritasi puuttui isovarvas, hän oli niitä tyhmiä jotka eivät tienneet etikan hoitavan kynsisienen pois, hän sen sijaan löi varpaansa kirveellä poikki, kun vaiva meni oikein pahaksi.
- Anonyymi
Diapetes sairaudessa usein sokeri aineen vaihdunta ei toimi ja siitä seuraa muita vaurioita usein veren kierto häiriöitä siksi joskus on ambutoitu tai poistettu osia kun ne menee kuolioon jos veri ei kierrä. Oikein paja bakteeritulehdus voi aiheuttaa veren myrkytyksen vaikka varpaasta. Ostatte kynsisakset ja desinfiointi aihetta apteekista.
- Anonyymi
Kysy lääkäriltä😉
- Anonyymi
Minulla on kynsisieni mennyt pois itsestään ja kynsi palautunut ajan mittaan normaaliksi, mutta useimmissa tapauksissa se pitää kyllä hoitaa.
- Anonyymi
Paksuuntuneet kohdat leikataan pois. Puhtaat sukat vaihdetaan kerran päivässä. Jalat kuivataan hyvin suihkun jälkeen ja kynteen tuputetaan pumpulilla omenaviinietikkaa. Apteekista saa kynsisienen hoitoon tarkoitettuja aineita ja kyniä. Ne auttavat vähän aikaa, mutta iho saattaa ärsyyntyä ja punoittaa viiden päivän jälkeen. Kynsisienen kasvaminen tyssää, mutta ei se myöskään pois lähde. Kun sain kynsisienen vuosia sitten pois, auttoi daktarin-niminen nestemäinen linimentti. Nykyään sitä ei valitettavasti myydä apteekeissa. Pulvereita vaan myydään, mutta ne eivät auta. Hoidin kynttä vuoden verran. Lopulta viallinen kynsi lähti kokonaan pois, kun leikkasin sitä ja lopulta lähti koko kynsi. Terve kynsi kasvoi takaisin. Valitettavasti myöhemmin kynsisieni palasi ja nyt on taas sama operaatio edessä.
- Anonyymi
200 päivän lääkekuuri suun kautta. Kyllä lähtee
- Anonyymi
SIIS: Katso vaikka pääministeriä : Niillä lääkkeellä unohtuu kaikki
vaivatkin
ja lehdistö pitää huolta siitä mitä pitänyt olisi muistaa seillut hik
eilen
- Anonyymi
Usea nainen ja mieskin on saanut sienen yleisissä saunoissa istuen lauteilla tavara auki.
Kaikki tarttuu koska kun siivous on niin huonoa ja tuhna haarukoita istuu tautisella tavaralla, jopa lapsetkin.
Sienen saanti pesii heillä, jotka jakavat tavaraansa kaikille mennen tullen.
Sienen saanti kynsistä ja muualta haarukasta on todella vaikeaa.- Anonyymi
Pefletti onkin hyvä lauteilla turvatakuuna.
- Anonyymi
Ainankiin sain pois jalkasienen kun liotin suolan pesuvatiin kuumaan veteen kun jäähtyy siihen etikkaa ja ruokasoodaa, kyllä tepsi ,kynsisienen sain yhdestä kynnestä pois lääkkeellä mutta tuli takaisin, ilmeisesti en syönyt lääkekuuria loppuun ??, täytyy nyt yrittää tuota apteekin pihkavoidetta ja etikkaa vuoron perään, vaatii vaan pitkää pinnaa joka ilta sitä vuoden käyttää, uimahalleissa, etelän hiekkarannoilla ja hotelleissa ehdottomasti sämpulät käpälisssä uudet sukat ja kengät, kengät voi pakastaa pitää kuumassa yli 80 astetta, pöpöt karisee.
- Anonyymi
Ei auta pefletti.Istuun ravintolassa syömässä viereiseen pöytään tuli persvako shortsit jalassa oleva nainen. Istuutui tuolille tavara pursui ulos persvako shortseista. Vaihdoin pöytää en halua syödä jos jonkun perse on levällään. Hänen mielestään hyvä minun mielestä hirveää. Taatusti kaikki eritteen tuolilla. Huh huh voi aikoja voi tapoja
- Anonyymi
Yleisiä saunoja, uimahalleja kartan kuin ruttoa, yhdestä avantouinti saunasta sain nivusihottuman, toisessa näin kaverin jonka kaikki varpaankunnet oli keltaisessa käppypässä ei mitään tossuja, ilmeisesti nää ku....päät ja sarjapaskantajat haluaa tahallaaan tartuttaa omat vaivansa muihin.
- Anonyymi
Lääkelakkaa lääkärin kautta ei rasita maksaa. Ei saa ilman reseptiä ! viilaa aina sairasta " kynnen pintaa poissa , jatka hoitoa ohjeen mukaan. Viilat ovat paketissa myös mukana.
Kynnestä näyte labraan, on toiminut monilla myös tuo etikka juttu.. Hyvä hygienia tärkeä, ilmakylpyjä jaloille - villasukat hyvät kotona. - Anonyymi
Kumitossumuoti on vihoviimeinen. Tossut ei hengitä, joten jalat pysyvät kosteina.
Jotkut käyttävät tossuja loskassakin ja laittavat seuraavana päivänä samat märät ja haisevat tossut jalkaan. Sitten valitetaan sienistä. - Anonyymi
Ei tarvitse leikata, apteekista saa myös reseptivapaita kynsisieneen tarkoitettuja lääkeaineita, ainakin jokin niistä toimii siten että hoidettavaan kynteen laitetaan jonkinaista rasvaa (ureaa?) ja siihen pakkauksessa tuleva laastari päälle, ja sama juttu toistetaan jonkin aikaa kunnes kynsisienen vaurioittama osa kynnestä pehmenee ja irtoaa varsin vaivattomasti.
Kynnen takaisin kasvaminen kestää sitten pitkään, mutta kun homman tekee ohjeen mukaisesti niin lopputulos on ihan siisti sienetön kynsi.
Ei ole mikään kovin kallis kuuri edes, olisiko ollut muutamia kymppejä, alle 50 euroa.- Anonyymi
Sisäisesti otettavista lääkkeistä kynsisientä vastaan kannattaa huomata varoitukset siitä että ne voi aiheuttaa muita ongelmia, mm. maksalle.
Kynnen leikkaaminen kirurgisesti ei välttämättä hyvä jos siinä poistuu samalla kynsipeti, eli varmasti kannattaa ensin kokeilla niitä tapoja joilla kynnen saa takaisin terveeksi. Ison kynnen kasvaminen takaisin voi kestää helposti yli vuoden. - Anonyymi
Kynnen pehmittävä ja irrottava hoitoaine oli muistaakseni semmoinen kun Canespro Nail.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kynnen pehmittävä ja irrottava hoitoaine oli muistaakseni semmoinen kun Canespro Nail.
nämä kaupalliset aineet on kaikki pelkkää huijjausta! ei ne toimi. mutta maksaa paljo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nämä kaupalliset aineet on kaikki pelkkää huijjausta! ei ne toimi. mutta maksaa paljo.
Jotkut toimii jotkut ei, ei jää kuluttajalle muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla.
Ulkoisesti käytettävät aineet on kuitenkin siitä hyviä että niistä ei tule elimistölle samanlaista riskiä kuin suun kautta otettavista lääkekuureista (jotka ei myöskään välttämättä toimi yhtään sen paremmin sieneen).
Kynnen sienivaurioituneen osan irrotus em. aineilla toimii kyllä, uuden kynnen kasvaminen ottaa toki aikansa.
- Anonyymi
Suun kautta otettava sienilääke on sen verran rajua, että ottakaa selvää ennen kuin otatte lääkkeen.
Tuo omenaviinietikka toimii, mutta sitä pitää laittaa pitkään. Kokeilkaa pihkavoidetta se on myös hyvää ainetta.
Hiokaa koneella kynnet mahdollisimman ohkaisiksi, ennen kun aloitatte minkä paikallisesti laitettavan aineen ! - Anonyymi
Käykää luontaistuote kaupassa niin sieltä saa hyvää neuvoa!
- Anonyymi
siellä myydään ymmärtämättömille tarpeetonta kovaan kilohintaan !!
- Anonyymi
Parani, mutta kauan siihen meni. Kaksi vuotta pivittäin kookosöljyä ja välillä omenaviinietikkaa.
- Anonyymi
Kyllä. On kokemusta vuosien ajalta.
Mikään hoito ei kovin kauaa tennut.
Päädyin syömään varpaankynsi kynneltä yksitellen. Aamiaiseksi yleensä tai lounastauolla töissä. Lomilla saatoin syödä iltapalsi ennen nukkumaanmenoa. Kynsisieneen tehoaa yleensä suun kautta otettavista sienilääkkeistä terbinafiini. Esim isovarpaan kynsissä hoitoaika on pitkä, usein 6 kk. Kynnen tulee olla kasvanut vähintään puoleen väliin terveenä. Kärkeä kannattaa leikata pois, kokonaan ei tarvitse kynttä poistaa.
- Anonyymi
miten isoja ne brovikat lääkemyynnistä ovat lääkärille?
- Anonyymi
Jos käytät sisäistä sieni tapletteja täytyy käydä maksa kokeissa kolmen kuukauden välein sanoi lääkäri ,että joillekin ihmisille on tullut voden aikana maksa vaudioita,otappa selvää lääkäriltä,ennen kuin on myöhäistä
- Anonyymi
Ei tehoa , se palautuu uudelleen, ja niistä lääkkeistä tulee huono olo eikä ne tahdo sopia muiden lääkkeiden kanssa.
- Anonyymi
Kynsi sieni ja jalkasieni ovat kuin suomen vihreät. Ne saastuttaa sen mihin kiinnittyvät.
- Anonyymi
Lääkäriltä sain reseptillä TERBINAFIN HEXAL :in, ihan pili palia on apteekin kamat muuten. Hetken se sieni eli vielä, mutta sitten alkoi toivoa näkyä. Nyt sienetön jo 10 vuotta.
- Anonyymi
Kiitos tiedosta.
- Anonyymi
oli kerran tvssä tapaus kun nainen oli kellastuttanut kyntensä liiallisella lakkaamisella niin meni lekurille ja pyysi nyhtämään ne pois ja tämä teki mitä näin, unohti kertoa etteivät ne välttämättä enää kasva uudestaan
- Anonyymi
Ne on vähän erikoisen näköisiä varpaita tai sormia jos kynsi puuttuu kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on vähän erikoisen näköisiä varpaita tai sormia jos kynsi puuttuu kokonaan.
se oli just joku ohjelma jossa paranneltiin ulkoista, ja tuolle naiselle laitettiin sitten niihin varpaisiin tekokynnet, muistaakseeni ihan liimalla ihoon, että ei ollut ihan friikin näköinen kesäsandaaleissa
olis tuo lääkäri voinu kuitenki hieman miettiä ennen ku meni ne repimään pois, kai se nyt kipeääki luulis jo tekevän, et potilaan kuuntelu menny jo vähän liian pitkälle tuossa
- Anonyymi
Hae ihmeessä troppia tuohon, se on monin tavoin hyvää tekevää näinä aikoina
MÜNSTER, Saksa — Ei ole harvinaista, että lääketiede käyttää lääkettä uudelleen käytettäväksi toista, täysin erilaista sairautta vastaan. Uuden raportin mukaan covid-19-tautia vastaan voi kuitenkin olla saatavilla enemmän suojaa kahdesta epätodennäköisestä paikasta. Näistä saksalaisten tutkijoiden mukaan vuosikymmeniä varpaankynsi-infektioiden hoitoon käytetty lääke voi auttaa torjumaan koronavirusta.
Muensterin yliopiston tutkijat sanovat, että sienilääke itrakonatsoli (tai Snoporax) tappoi tappavan bugin kokeissa. Masennuslääkkeellä fluoksetiinilla (Prozac) oli sama vaikutus, mutta se toimi parhaiten yhdessä yleisemmän koronavirushoidon remdesiviirin kanssa.
https://studyfinds.org/snoporax-toenail-fungus-depression-covid-19/ - Anonyymi
Rannalla tallasin kerran iilimadon päälle ja se oli tosi yököttävää.
- Anonyymi
tea tree öljy, omenaviinietikka, leivontasooda, valkosipuli, kurkuma, peroksidi, vicks, epsom suola, hunaja, laventeli öljy, oreganoöljy, jne
ja sandaalit ja villasukat ehkäisee uusimista sitten
https://healthyguide.com/home-remedies-for-fungal-nail-infection/ - Anonyymi
Voi kokeilla kookosöljyä, sehän ei edes haise epämiellyttävältä niin kuin etikka.
Piparminttuteessä voi myös liottaa varpaita, tarkoitan sellaista teetä joka on tehty kokonaan piparmintun lehdistä eikä vain maustettu piparmintulla. - Anonyymi
Korkeapaine-pieru irrottaa sienen, jos kohta kynnetkin… ja ikkunalasit karmeineen.
- Anonyymi
Lällykkä voitko suksia ......oli aloittajalle.
- Anonyymi
Kokeiltu kaikkia keinoja, ollut sienilääkitys puoli vuotta eikä sekään tehoa riittävästi. Nyt lääkäriltä passitus jalkahoitajalle joka todennäköisesti hioo tai liuottaa kynnet pois.
- Anonyymi
Aivan erinomaisia ohjeita
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17708424/onko-teilla-kokemusta-kynsisienesta-varpaankynsissa#comment-118638549
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17708424/onko-teilla-kokemusta-kynsisienesta-varpaankynsissa#comment-118658980
https://healthyguide.com/home-remedies-for-fungal-nail-infection/ 20. Bleach
A lot of people have gotten success in treating fungal nail infection with the help of bleach. Because bleach is a chemical agent which could burn the skin easily, you should try this treatment with caution. Also, dilute the solution before using.
pieni korjaus, daktariinia saa ihan normaalisti
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DAKTARIN-2-emulsiovoide-30-g
leikkasin kynnen niin paljon kuin uskalsin
kaivoin valkoisen töhkän kynnen alta
pesemistä jne kuivaus jne on tärkeä
vedin klooria Klorin 750 ml kevyesti päälle pumpulitukoilla ja annoin olla tunteja
Lamisilia jne sen jälkeen yöksi
toisto alusta se siitä - Anonyymi
Olen saanut aivan lyhyeksi leikkaamalla muutaman kynnen paranemaan. Saunan jälkeen saa parhaan tuloksen tai liottamalla kynsiä ensin vedessä . Muu ei ole auttanut yhtään.
- Anonyymi
Tsekkaa verensokeritasosi, pitkäsokeri ja paastosokeri. Verensokeri on merkittävä ongelma kynsisienen aiheuttajana.
- Anonyymi
Mittauta sä älykkyysosamääräsi, fakiiri.
Koska jalkasienen aiheuttaa *TaDaa* SIENI, eikä verensokeri! :/
- Anonyymi
Äitini käytti apteekin kynsisieni lakkaa yli puoli vuotta. Ei kummemmin vaikuttanut. Sai lääkäriltä suun kautta otettavat lääkkeet ja nyt kynnet parantuneet.
- Anonyymi
Juu ei siit olekaan. Faijal oli kynsisieni oikeessa pottuvarpaassa ja vaik sen emäntä epätoivoissaan levitteli siihen päivittäin jotain apteekin myymää "pyhää vettä" niin ei siitä mitään hyötyy ollu.
- Anonyymi
Kannattaa antaa tatin kasvaa. Siitä saa hyvän muhennoksen. Voita pannulle ja tatti perään.. mmmmmm
- Anonyymi
Tässä on ihan faktaa kynsisieneen liittyen: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00254
- Anonyymi
Klorin , tai itse käytän hyysinpöntön valkaisuun Domestosta...voisi olla kokeilemisen arvoinen..
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4222831- 1461423
- 821098
Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37941Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,44941Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40940- 102892
- 211884
- 9857
- 49779