Tiistain PerinneruokaVisa - Sanooko rönttönen mitään?

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kutsun naisten pyhintä aina mielelläni rönttöseksi :).

      • Niin, olen kuullut samassa käytössä tuon ennenkin, siihenhän tuo aloitus hieman vihjaili :D


      • En katsonut, mikä on toimittajilla käsitys rönttösestä, mutta lienee imellyttämällä makeutettu puolukkapiirakka. Olen itsekin syönyt.

        Naisen kauneimman nimittämistä rönttöseksi pidän naisen arvoa halveksivana sikailuna. Minusta kohde ansaitsee ainoan arvostavan sanan. Se on vittu. 🌹👀


    • Luulin, että tämä olisi ollut minulle helppo, mutta rättänä ja rönttönen eivät olleet tuttuja. 8 oikein. Täytynee toistaa tämäkin. 😃

      • Loistava tulos!

        Ja tosiaan, rönttöstä voidaan kutsumanimenä... Tai no päättele itse.


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Ja tosiaan, rönttöstä voidaan kutsumanimenä... Tai no päättele itse.

        Ei. Sekään ei ole tuttu 🙃


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ei. Sekään ei ole tuttu 🙃

        Hyyyy-vä! Et ole menettänyt mitään olennaista 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyyyy-vä! Et ole menettänyt mitään olennaista 😁

        Hienoa! On helpottavaa kuunnella empiirisiä tutkimustuloksia, vai kuinka se nyt olikaan 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hienoa! On helpottavaa kuunnella empiirisiä tutkimustuloksia, vai kuinka se nyt olikaan 😄

        Niin, kaikilla rakkailla "lapsilla" on monta monituista nimeä, ei niitä jokaista tarvitse osata ulkoa, vaikka siitä jotain hetkellistä iloa voikin olla, empiirisesti 😂


    • Anonyymi

      8, siitä yleisvisasta sain 1 vähemmän kuin sinä niin ollaan tasoissa.

      -harmiseikirj-

      • Loistava tulos!

        Ai? No hitsi, kiskaiset vielä sen soitinvisan hyvin, niin päihität kyllä minut ja helposti.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Ai? No hitsi, kiskaiset vielä sen soitinvisan hyvin, niin päihität kyllä minut ja helposti.

        En edes yritä, menee varmasti persiilleen :D parempi tämä tasatilanne pitää.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En edes yritä, menee varmasti persiilleen :D parempi tämä tasatilanne pitää.

        -harmiseikirj-

        Ei se ollut pahakaan visa, varmaan puolet kysymyksissä oli pääteltävissä helposti ja loput vaati sitten tietoakin. Tai hyvää tuuria :D

        No huomenna koitan jaksaa kiskaista uudet visat tiskiin, niin silloin on taas uusi mahdollisuus :)


    • 6/10. Olet melko etevä perinneruokatietäjä.

      • Hieno tulos!

        Koitan jaksaa huomenna raapaista taas muutaman uuden visan, mutta en lupaa, flunssa vetää hyvin mehut pois ja sitten ei oikein jaksa olla virikkeellinen.


    • Anonyymi

      10/10p
      Tunnet suomalaiset herkut kuin ammattilainen! Olet todellinen perinneruokaguru!

      Tässähän tuntee itsensä aivan ammattilaiseksi, kerrankin. Teen töitä keittiössäkin, ammattitaitoiset kokit mua ovat opettaneet. Ja hygienia säännöt on tullut tentattua ja läpi menneet, työkokemus opettaa ajan myötä aina uuttakin.
      trollikka

      • Mahtava tulos!

        Aivan törkeetä vetää täydet pisteet tuosta, onnittelut! 😳


    • Anonyymi

      Olet melko etevä perinneruokatietäjä!
      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      Rönttöset koituivat täydellisen tuloksen tuhoksi 😁

      • Loistava tulos!

        Rönttöset on... Vaarallisia 😁


    • Helppo visa. Näistä perinneruuista on ollut jonkin verran keskustelua tuttavapiirissä. Suosikit ja inhokit. On myös perinneruokia, joita en ole koskaan maistanu, mutta niiden aineosat ovat tulleet keskustelujen ja reseptien kautta tutuiksi.

      "Tunnet suomalaiset herkut kuin ammattilainen! Olet todellinen perinneruokaguru!

      Vastasit oikein 10 kysymykseen"

      Thänks! :D

      • Sinä tulit sittenkin vielä tänään! Olin jo varautunut nostamaan nuo visat huomenna ylös vain sinua varten :)

        Loistava tulos!


      • randombypasser kirjoitti:

        Sinä tulit sittenkin vielä tänään! Olin jo varautunut nostamaan nuo visat huomenna ylös vain sinua varten :)

        Loistava tulos!

        Kiitos! Täällähän minä. Vähän kiirettä pukkaa. Aina ei ehdi. Näin alkuvuodesta on aina härdelliä ja monta asiaa päällekäin. Uusi vuosi, uudet kujeet.

        Olisin kuitenkin joku päivä tullut kurkkaamaan, jos en tänään olisi ehtinyt. :D


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos! Täällähän minä. Vähän kiirettä pukkaa. Aina ei ehdi. Näin alkuvuodesta on aina härdelliä ja monta asiaa päällekäin. Uusi vuosi, uudet kujeet.

        Olisin kuitenkin joku päivä tullut kurkkaamaan, jos en tänään olisi ehtinyt. :D

        Sitähän se on, kiirettä tulee ja menee ;)

        Kolme visaa laitoin tänään Tiistai-alkuisina, huomenna sitten lisää ellei flunssa aiheuta totaalista aloitekyvyttömyytä :D


    • Anonyymi

      Keskiviikkovisa: kuinka vammainen aapeen täytyy olla spämmätäkseen jotain vtun visoja tänne päivästä toiseen? Mene jollekin helvetin visapalstalle pätemään 🤡

      • Näköjään närästää pahasti, olisit jättänyt perinneruoat väliin 😂


    • Anonyymi

      Helppo nakki .......Tunnet suomalaiset herkut kuin ammattilainen! Olet todellinen perinneruokaguru!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

    • Anonyymi

      Voi nyyh, kerrankin alue, jolla yleensä olen hyvä, mutta silti jäi 9 oikeaan 😬 Hemmetin rönttöset, en muistanut mitä jauhoa niihin nyt tuleekaan..

      • Loistava tulos!

        Jos yhden missaa, niin onhan se tulos loistava 😊


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Jos yhden missaa, niin onhan se tulos loistava 😊

        Joo ei se auta kuin tyytyä tuohon tulokseen 😄 Minussa asuu pieni perfektionisti, on tyydyttävää nähdä 12/12 tai 100% oikein tuloksia. Onneksi iän myötä ei jaksa olla enää niin perfektionisti kuin joskus nuorena 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei se auta kuin tyytyä tuohon tulokseen 😄 Minussa asuu pieni perfektionisti, on tyydyttävää nähdä 12/12 tai 100% oikein tuloksia. Onneksi iän myötä ei jaksa olla enää niin perfektionisti kuin joskus nuorena 😁

        Niin, nuorenahan perfektionistille ei riitä mikään muu kuin 10+ tai 11/10. Kun vähän varttuu, alkaa jo se "pelkkä" 10 riittämään. Ja kun riittävästi tulee ikää, on 8 perfektionistin uusi 10 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin, nuorenahan perfektionistille ei riitä mikään muu kuin 10 tai 11/10. Kun vähän varttuu, alkaa jo se "pelkkä" 10 riittämään. Ja kun riittävästi tulee ikää, on 8 perfektionistin uusi 10 😂

        Täytyy sen verran armollinen olla itselle, että hyväksyy sen kasin kun ei iän myötä enää parempaan pysty 😄
        Ja ihan tervettäkin löysätä omaa ajatteluaan perfektionismin suhteen. Paljon helpompaa itselle, kun ei ruoski itseään, jollei nyt joka kerta saavuta sitä maksimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy sen verran armollinen olla itselle, että hyväksyy sen kasin kun ei iän myötä enää parempaan pysty 😄
        Ja ihan tervettäkin löysätä omaa ajatteluaan perfektionismin suhteen. Paljon helpompaa itselle, kun ei ruoski itseään, jollei nyt joka kerta saavuta sitä maksimia.

        Onhan se helpompaa, kyllä. Olisinkohan ite vihdoin saavuttanut ton 8=10 -tason, toivottavasti. Ja nyt odotan sitä aikaa jolloin 6=10 😂


    • Anonyymi

      Olet melko etevä perinneruokatietäjä!
      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      Vou, luulin etten tiedä mitään, iloinen yllätys.

      - Sheena

      • Loistava tulos!

        Hyvin vedetty kyllä, kun ei tuo ihan helpoin setti ollut 👍


    • Anonyymi

      8 oikein. Ainakin ahvenanmaanleivästä virheellisesti poistaisin piimän, en ole sitä koskaan tehnyt. En muista toista mokaa.

      • Hieno tulos!

        Kyllä mä muistelen, että siihen kuuluisi piimäkin, kuten useimpiin saaristolaislimppuihin. Mutta asia voi olla toisinkin, en ole perinneruoka-asiantuntija :D


    • Anonyymi

      Tein eilen tuon sun lähettämän visan sain saman tuloksen kuin sinä.

      • Loistava tulos siis!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos siis!

        On loistava. 😊


    • Anonyymi

      Lähteekö homous nuorukaisesta?

      • Kaikki liha tottelee kuria.


      • "Lähteekö homous nuorukaisesta?"

        Ei lähde homous eikä heterous. Bi kehittyy puhtaan homon suuntaan ikäytyessään. 🌹👀


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe