Uutta rokkia rapakon takaa

Tässäpä tällainen uusi rockbändi Los Angelesista, Dirty Honey. Törmäsin tähän Youtuben syövereissä ja päätin katsastaa miltä kuulostaa. Laulajalla on hyvä ääni.

Tässä pari näytettä:
https://www.youtube.com/watch?v=IaC_OueXnxI
https://www.youtube.com/watch?v=XDgpRHh-bbo

Rock ei ole kuollut, vaikka valtavirtaa se ei enää niinkään ole kuin vielä 20-30 vuotta sitten. On tullut uusia varteenotettavia rockbändejä kuten vaikka Greta van Fleet (poikien eka levy oli mielestäni hyvä, mutta nyt en ole pitkään aikaan katsonut mitä heidän leirissään on tapahtunut) ja vaikka tämä Dirty Honey, jolta laitoin kaksi näytettä.

Nykyään radiossa dominoi pop ja rap ja täällä Suomessa myös iskelmä. Kaikki kunnioitus muillekin musiikin tyylilajeille, kuuntelen musiikkia monenlaisista genreistä, mutta eikö myös rock ansaitse tulla enemmän näkyväksi tänäkin päivänä. Eikö vanhojen rockstarojen perintöä voisi pitää yllä ja jatkaa rockin tekemistä myös tällä uudella vuosituhannella? Tosin rockkulttuurikaan ei ole enää niin kuin ennen. Kauas ovat menneet ne päivät, kun rellestettiin, tv tai joku muu esine lensi ulos ikkunasta ja lauma bändärityttöjä pyöri ympärillä. Mutta rockmusiikkia tehdään yhä, vaikka ajat ovat muuttuneet ja rockin kultakaudet jääneet taa.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta turiset että rock ansaitsisi tulla enempi esille julkisuudessa&radioissa. Kiitos suositukssta ja aion kuunnella tuon kyseisen nimen jota hehkutat sitten kun ehdin, mutta laitan sen listalle eli mulla on lista joka on aika pitkä ja tällä hetkelä kuunteluvuorossa on the california raisins:the grape escape (NES) soundtrack-8bit stereo eli vanhan nintendo 8 bittisen konsolipelin musiikkimaailma joka ladattuna youtubeen kyseisen pelin musiikki. Eilen kuuntelin scooterin studiolevyn no time to chill(joka parhaiden biisien osalta hämmentävän hyvä mutta vähän epätasaisuuttakin on kun pari tai kolome biisiä on aika keskinkertaisia ja yksi niistä ei edes keskitasoa. Eilen illalla kuuntelin pave maijasen biisit pidä huolta ja tv-mies joista jälkimmäinen harvinaisempaa maijasta ja laadukasta sellaista ja sitten kuuntelin klamydian biisin nimee ei keksitty(joka lienee klamydian koko tuotannon paras biisi) ja kuuntelin myös gloria coatesin in autumn levyn(koko levyn kaikki biisit). Kyllähän siinä kaikkien näiden kanssa aikaa kului. Aamupäivällä kävin tekeen 8 kilsan kävelylenkin johon sisältyi hölkkäjuoksua ja spurtteja.

      Tällä hetkellä kuunteluvuorossa oleva nintendo 8 bittisen pelin musa on ihan jees, mut ei räjäytä ihan tajuntaani. Parhaimpia musiikkeja nintendo 8 bittisen peleissä oon kuullut näissä seuraavissa peleissä kuin; blaster master, shadowgate, terminator 2 , werewolf, super mario kart ja tetris sekä star wars(ei ole john williamsin säveltämää kun john williams sävelsi star wars elokuvaan musiikin tietääkseni mutta korjaa jos oon väärässä mutta ihan eri henkilö sävelsi nintendo 8 bit peliin star wars musiikin mutten muista nyt sen nimeä).

      Tietokonepeleissä parhaimpiin musiikkeihin oon törmännyt muun muassa näissä seuraavissa kuin; Mother 2;earthbound(musasta vastaa kaksikko keiichi suzuki&hirokazu tanaka) ja nhl 96&97 ja mortal kombat(kaikki mortal kombat pelit).

      Laita jatkossakin suosituksia niin mä ainaki kuuntelen heti kun ehdin!

      • En nyt ihan pian varmaan uutta rockmusiikkia laita, kun ei tule nyt mitään mieleen. Tämä Dirty honey tuli esiin, kun katsoin yhen tyypin youtubevideoo (ehkä 50+-60+ ikäinen mies, joka tubettaa rockmusiikista). Videolla hän esitteli muutaman uuden rockbändin, joista on pitänyt.

        Aikoinaan tuli pelattua Super Mariota Nintendolla. Se oli joskus 1990-luvun alussa. Kerran katsoin televisiosta konsertin, jossa soitettiin videopelien musiikkia. Sinfoniaorkesteri oli soittamassa ja hienolta kuulosti. Kuorokin taisi laulaa.


      • Itse kuuntelen paljon 1960-80 -lukujen musiikkia enkä pelkästäänn rockia, vaan myös country on sellainen tyylilaji, joka uppoaa muhun hyvin, mutta myös vaikka pop, jazz, soul, funk, iskelmä ja reggei. Kasarilta kuuntelen eniten syntpoppia ja uutta aaltoa, en niinkään rockia paitsi niistä mun suosikeista sellaisia, jotka jatkoi myös kasarina kuten esim. Rush, Queen ja Slade. Kasari rockista Whitesnake on eniten suosikki. Mulle rockin parhaimmat päivät oli 1950-luvulta rockin alkuajoista 1980-luvun alkuun. Joskus kuuntelen myös 1960-lukua vanhempaa musiikkia ja 1980-lukua uudempaa. Klassistakin joskus.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itse kuuntelen paljon 1960-80 -lukujen musiikkia enkä pelkästäänn rockia, vaan myös country on sellainen tyylilaji, joka uppoaa muhun hyvin, mutta myös vaikka pop, jazz, soul, funk, iskelmä ja reggei. Kasarilta kuuntelen eniten syntpoppia ja uutta aaltoa, en niinkään rockia paitsi niistä mun suosikeista sellaisia, jotka jatkoi myös kasarina kuten esim. Rush, Queen ja Slade. Kasari rockista Whitesnake on eniten suosikki. Mulle rockin parhaimmat päivät oli 1950-luvulta rockin alkuajoista 1980-luvun alkuun. Joskus kuuntelen myös 1960-lukua vanhempaa musiikkia ja 1980-lukua uudempaa. Klassistakin joskus.

        Just nyt kuuntelen dirty honeyn another last time biisiä niin tekkee minnuun vaikutuksen. Jotakin lainattua mut myös hyvin laittaneet omaansa tohon biisiin. Toimiva biisi joka rullaa sujuvasti svengaten ja hyvät soundit muun muassa ja laulajan äänessä on jotakin tuttua mutten ossaa yhdistää kenen ääntä &laulutapaa muistuttaa. Mul tulee mieleen heti 80 luvun rock tästä biisistä. En oo varma tuleeko tästä suurta lempparia mutta joskus ainakin tuon biisin pystyn heleposti kuunteleen. Ei ehkä kuitenkaan sitä mun ykkösmusakamaa tää ole sillä enemmän amerikkalaisrokista putoaa syliini paremmin esimerkiksi bob dylan joka akustista rokkia tekeny koko uransa. Näistä tämän tyylisistä rokkibändeistä eniten mieleeni on ehkäpä queen jonka laajaulotteisuus tekee ison vaikutuksen kun queenin tuotanto koostuu niin monesta erityylisistä biiseistä. Deep purple ja uriah heep(mä aina meleko ussein kirjoitan uriah hiippi) on myös tosi kovia sillä esimerkiksi uriah hiippin july morning jawizard on aikamoisia taideteoksia oikeastyaan jo eli ne ei ole ennää mitä tahansa tavallisia rockbiisejä vaan taideteoksia. Queenin kohdalla esim bohemian rhapsody on enemmän kuin tavis biisi sil se on aikamoinen mammuttimainen taideteos jossa leikittelee bändi suvereenisti biisin sisällä eri genrein kuten piano rock, ooppera rock, hardrock ja mitäs vielä muutaki noh glamrock höysteet. Seazide rendezvous yksi queenin aliarvostetuimpia biisejä joka nerokas biisi jossa kuuluu niin jazz vivahteet, swing musagenre myös ja boheemi biisi jollaki tappaa että mul tulee heti mieleen mielikuva tyylikkäästä miehestä tai naisesta joka astuu autoon tyylikkäissä vaatteissa. Tommonen mielikuva tulee mieleen tosta biisistä.

        Juuri nyt kuuntelen toista dirty honeyn biisiä joka myös rokkaa kommeesti ja soundit ai ai on kyl kommeet ja tääkin on muuten livebiisi ja täytyy kehua että on kyllä ammattitaitoista livesuorittamista sillä niin soundit, soittotekniikka ja laulu pysyy hyvässä vireessä ja kaiken akateemisen taidokkaan soittamisen ja laulun lisäksi he jättää yleisölle hyvin tunteen palon eli laulavat ja soittavat suurella tunteella.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itse kuuntelen paljon 1960-80 -lukujen musiikkia enkä pelkästäänn rockia, vaan myös country on sellainen tyylilaji, joka uppoaa muhun hyvin, mutta myös vaikka pop, jazz, soul, funk, iskelmä ja reggei. Kasarilta kuuntelen eniten syntpoppia ja uutta aaltoa, en niinkään rockia paitsi niistä mun suosikeista sellaisia, jotka jatkoi myös kasarina kuten esim. Rush, Queen ja Slade. Kasari rockista Whitesnake on eniten suosikki. Mulle rockin parhaimmat päivät oli 1950-luvulta rockin alkuajoista 1980-luvun alkuun. Joskus kuuntelen myös 1960-lukua vanhempaa musiikkia ja 1980-lukua uudempaa. Klassistakin joskus.

        Joo kävin toissa päivänä kahtoon sun profiilia täällä suomikeskustelu24 sivustolla. Huomasin paljon kaikenlaista kanavallasi&profiilissasi. Mielenkiintoista luettavaa. Itse musiikin lisäksi oon kulttuuriiin kiinnostuva myös eli musan lisäksi kirjallisuus kiinnostaa kuten elokuvat ja muu taide.

        Bob dylania pidätkö tylsänä? Muistanko oikein että et ole kovin dylanin musan fani?
        Minmusta dylan ei ole tylsä ollenkaan vaan rohkean tyylitajuinen ja omaperäinen ja sekoittaa musaansa niin omaperäisiä kuin myös ns tavallisiakin juttuja. Suomalaisista eniten dylania muistuttaa dave lindholm, mut dylaniin verrattuna dave lindholmin musa on osittain vielä omaperäisempää jos esimerkiksi tiedät dave lindholmin levyn aino jonka aino studiolevyn hän taisi tehdä samana vuonna jolloin minä synnyin = 1982.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itse kuuntelen paljon 1960-80 -lukujen musiikkia enkä pelkästäänn rockia, vaan myös country on sellainen tyylilaji, joka uppoaa muhun hyvin, mutta myös vaikka pop, jazz, soul, funk, iskelmä ja reggei. Kasarilta kuuntelen eniten syntpoppia ja uutta aaltoa, en niinkään rockia paitsi niistä mun suosikeista sellaisia, jotka jatkoi myös kasarina kuten esim. Rush, Queen ja Slade. Kasari rockista Whitesnake on eniten suosikki. Mulle rockin parhaimmat päivät oli 1950-luvulta rockin alkuajoista 1980-luvun alkuun. Joskus kuuntelen myös 1960-lukua vanhempaa musiikkia ja 1980-lukua uudempaa. Klassistakin joskus.

        kirjoista eniten mieleeni yhteiskunta aiheiset ja esim psykologian , filosofian ja historian aiheiset kirjat ja matematiikka aiheiset sekä humanistiset aiheiset kirijat, mut tykkään paljon miuustaki kuten voit arvata niin musa aiheiset kirijat on tosi mielekiintoisia myös ja politiikka aiheiset kirjat sekä uskontoaiheiset ja horoskooppiaiheiset sun muut eli kaiken kirjavat kirjat innostaa ja omaelämäkertakirjat ja romaanit tahtoo olla mun hermoille liian pitkäkestoisia etten jaksa aina lukkee romaanikirjoja mut löytyy romaanejakin mun hyllystäni kuten jari tervon eräs romaani ja anna leena härkösen romaani. Jukka pakkasen romaanikirja huone taivaankellarissa oli joskus lainassa kun kirjastosta lainasin ja se oli hemmetin hyvä. Oon yrittäny etsiä sitä "kuumeisesti" kirpputoreilrta mutten oo löytäny. Omistan mm tapio kaitaharjun kirjan jossa hän puhuu tai siis kirjottaa maan ja ihmisten energioista, uskonnoista, ennustajista, sun muista ihmisten suhteesta luontoon/maapalloon, historiasta, sodista, psykologiasta, tieteistä ja epätieteistä. Sitten löytyy timo jutilan jääkiekkohuumorikirja(ei montaa sivua mut jutilan hauskaa hurttia huumoria) ja sitten löytyy semmonen unikirja jossa laajaulotteisesti on kirjoitettu unista ja yhteyksistä niiden ihmisen persoonaan ja toimintaan ja jossa kerrotaan mm että suurin osa psykiatriesta ja psykologeista pitää unia vaan alitajunnan filmeinä joilla ei ole suurempaa merkitystä eikä kannata niihin keskittyä. Oma mielipiteeni on se, että liian usein unitulkinnoista voidaan tehdä yksilölle liian negatiivisia koska se ei kehitä eteenpäin välttämättä persoonaa ja ei voi olettaa että kaikki ihmiset on aina onnellisia ja näkee vain hyviä unia eikä voi sen perusteella ketään ihmistä arvottaa toisen yläpuolelle esim vaikkapa unien perusteella.

        Elokuvien suhteen oon myös kaikkiruokainen. Kaikki eri genretyylit sopii. Oon pannu merkille että kauhuleffoissa osassa ei ole oikein mitään tolokkua eli tolokku tarkottaa siis järkeä(pahoittelut jos et saa selevää tekstistäni kun en jaksa panostaa välttämättä oikeinkirjottamiseen, kielioppiin ja lauserakenteiden oikeinkirjottamiseen ja kun käytän murteita niin se voi sekoittaa ajatuksia jos ei saa selevää tekstistä murteiden takia) mut yksi hyvä kauhuleffa on minusta esim vaikkapa hohto tai cube tai vaikkapa cell ja on niitä muitaki kuten kellopeli appelsiini ja joskus jotkut elokuvat jotka ei ole kauhuelokuvia niin ne saattavat aiheuttaa minulle enemmän jopa kauhua kuin kauhuelokuvat. Matrix on yksi parhaista näkemistäni leffoista ja on niitä muitaki kuten muutama viikko sitten yle fem teemakanavalla näkyi semmonen poikkeuksellinen leffa jossa oli yliluonnollisuutta, yhteiskuntakritiikkiä, sotagenreä ja psykologian genreä sun muuta sekoitettuna jonka sekoitus ei ollut sekava ja leffa pani pohtimaan eri perspektiiveistä ja tällaiset leffat joista löytyy paljon eri kerrostasoja/monitulkintaisuutta, on aina minusta mielenkiintoisia ja eräs semmonen on muun muassa eräs leffa jossa muukalaiset, ilmeisesti vihamieliset ufot on suuttuneet maapallon ihmisille ja yrittäneet hukuttaa ne veden paisumuksella ja sitten maan asukit alkaa osa selviytyneistä taistella muukalaisia vastaan jotka osa heistä asuu maan alla jonne perustaneet siviilisaation vai olikohan se veden alla oleva siviilisaaatio että ne alkavat elää vedessä. Siinä on semmosta fantasy genreä sun muuta kuten sotimista, seikkailua ja toimintaa ja paljon muutakin.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itse kuuntelen paljon 1960-80 -lukujen musiikkia enkä pelkästäänn rockia, vaan myös country on sellainen tyylilaji, joka uppoaa muhun hyvin, mutta myös vaikka pop, jazz, soul, funk, iskelmä ja reggei. Kasarilta kuuntelen eniten syntpoppia ja uutta aaltoa, en niinkään rockia paitsi niistä mun suosikeista sellaisia, jotka jatkoi myös kasarina kuten esim. Rush, Queen ja Slade. Kasari rockista Whitesnake on eniten suosikki. Mulle rockin parhaimmat päivät oli 1950-luvulta rockin alkuajoista 1980-luvun alkuun. Joskus kuuntelen myös 1960-lukua vanhempaa musiikkia ja 1980-lukua uudempaa. Klassistakin joskus.

        Musiikissa kovimpia juttuja on minulle omaperäisyys, kunnianhimoiset sävelrakenteet, syvyystaso, monipuolisuus, mutta voi toki yksiulotteinenkin biisi olla tosi kova jos se on rakenteiltaan kunnossa ja pidän myös eeppisestä musasta. Ozric tentacles on mm suuri lempparibändi minulle ja on niitä muitaki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kävin toissa päivänä kahtoon sun profiilia täällä suomikeskustelu24 sivustolla. Huomasin paljon kaikenlaista kanavallasi&profiilissasi. Mielenkiintoista luettavaa. Itse musiikin lisäksi oon kulttuuriiin kiinnostuva myös eli musan lisäksi kirjallisuus kiinnostaa kuten elokuvat ja muu taide.

        Bob dylania pidätkö tylsänä? Muistanko oikein että et ole kovin dylanin musan fani?
        Minmusta dylan ei ole tylsä ollenkaan vaan rohkean tyylitajuinen ja omaperäinen ja sekoittaa musaansa niin omaperäisiä kuin myös ns tavallisiakin juttuja. Suomalaisista eniten dylania muistuttaa dave lindholm, mut dylaniin verrattuna dave lindholmin musa on osittain vielä omaperäisempää jos esimerkiksi tiedät dave lindholmin levyn aino jonka aino studiolevyn hän taisi tehdä samana vuonna jolloin minä synnyin = 1982.

        Bob Dylan ei ole mun ylimpiä suosikkeja, mutta kaipa hän on osannut ainakin lyriikoita kirjoittaa, kun on saanaut Nobelin kirjallisuuspalkinnon ja päässyt Rock n roll hall of fameenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just nyt kuuntelen dirty honeyn another last time biisiä niin tekkee minnuun vaikutuksen. Jotakin lainattua mut myös hyvin laittaneet omaansa tohon biisiin. Toimiva biisi joka rullaa sujuvasti svengaten ja hyvät soundit muun muassa ja laulajan äänessä on jotakin tuttua mutten ossaa yhdistää kenen ääntä &laulutapaa muistuttaa. Mul tulee mieleen heti 80 luvun rock tästä biisistä. En oo varma tuleeko tästä suurta lempparia mutta joskus ainakin tuon biisin pystyn heleposti kuunteleen. Ei ehkä kuitenkaan sitä mun ykkösmusakamaa tää ole sillä enemmän amerikkalaisrokista putoaa syliini paremmin esimerkiksi bob dylan joka akustista rokkia tekeny koko uransa. Näistä tämän tyylisistä rokkibändeistä eniten mieleeni on ehkäpä queen jonka laajaulotteisuus tekee ison vaikutuksen kun queenin tuotanto koostuu niin monesta erityylisistä biiseistä. Deep purple ja uriah heep(mä aina meleko ussein kirjoitan uriah hiippi) on myös tosi kovia sillä esimerkiksi uriah hiippin july morning jawizard on aikamoisia taideteoksia oikeastyaan jo eli ne ei ole ennää mitä tahansa tavallisia rockbiisejä vaan taideteoksia. Queenin kohdalla esim bohemian rhapsody on enemmän kuin tavis biisi sil se on aikamoinen mammuttimainen taideteos jossa leikittelee bändi suvereenisti biisin sisällä eri genrein kuten piano rock, ooppera rock, hardrock ja mitäs vielä muutaki noh glamrock höysteet. Seazide rendezvous yksi queenin aliarvostetuimpia biisejä joka nerokas biisi jossa kuuluu niin jazz vivahteet, swing musagenre myös ja boheemi biisi jollaki tappaa että mul tulee heti mieleen mielikuva tyylikkäästä miehestä tai naisesta joka astuu autoon tyylikkäissä vaatteissa. Tommonen mielikuva tulee mieleen tosta biisistä.

        Juuri nyt kuuntelen toista dirty honeyn biisiä joka myös rokkaa kommeesti ja soundit ai ai on kyl kommeet ja tääkin on muuten livebiisi ja täytyy kehua että on kyllä ammattitaitoista livesuorittamista sillä niin soundit, soittotekniikka ja laulu pysyy hyvässä vireessä ja kaiken akateemisen taidokkaan soittamisen ja laulun lisäksi he jättää yleisölle hyvin tunteen palon eli laulavat ja soittavat suurella tunteella.

        Tosta Dirty honeysta tulee hetkittäin mieleen kasari-tai ysärirock ja välillä myös 1970-luku kuten vaikka Zeppelin ja Aerosmith (Aerosmithiä en ole niin kuunnellut, mutta tiedän bändin ja Steven Tylerin). Luin, että Dirty honeyn poikien yks esikuva tai inspiraation lähde olisi juurikin tuo Aerosmith.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe