Himputin katti, vilisti ovenraosta ulos ja omille teilleen. Väliovi tuvasta eteiseen oli systeriltä

Anonyymi-ap

jäänyt avoimeksi, hänen lähtiessään aamulla kotoa. Mä tulin iltapäivällä Mimmin kanssa kotia, enkä osannut edes odottaa, ett kissa istuisi heti ulko-oven takana. Armas ryökäle oli taatusti tuntenut mun autoni äänen ja asettunut asemiin, kun mä avasin ulko-oven, katti ryntäsi häntäsuorana pihalle. Ovi nopeasti kiinni, ennen kuin Onnikin olisi lähtenyt ulkoilemaan.

Mimmi kainaloon ja soittamaan faijan ovikelloa, " Ota Mimmi hetkeksi, Armas pääsi vahingossa pihalle ja nyt mun on saatava se kiinni." Mimmi jäi talvihaalarit yllään Paapan hoitoon. Mä hain narukerän ja jääkaapista silakan pakastepussiin ja sitten etsimään karkulaista. Eihän sitä vintiötä pihalta löytynyt, se oli lähtenyt tutkimaan maailmaa naapuristosta käsin, tassun jälkiä näkyi paikkapaikoin lumessa. Jos ne nyt sitten edes olivat Armaksen jälkiä.

Turhaan tunnin etsittyäni palasin takaisin kotiin ja vanhempieni luokse, koska Mimmi oli heillä hoidossa. Tehtiin sotasuunnitelma Faija lähti kissajahtiin ja aloin valmistelemaan sillä aikaa ruokaa koko porukalle. Ensin vaan piti vaihtaa Mimmille jotain mukavampaa ylle ja kuivat vaippahousut. Eli oli käytävä kotona pikapikaa, samalla ruokittava sinne jääneet elukat. Jääkaapista nappasin... mitä nyt käyttökelpoista ruoka löysin. Mulla olisi ollut päivällinen meille kolmelle, mutt nyt oli keksittävä ruokaa kaikille viidelle ihmiselle ja riittävästi. Yhdistelin vähän sitä suntätä ja sain aikaiseksi sekalaiset ruoka-annokset. Pari annosta kaalilaatikkoa, joka jaettiin kristillisesti neljän aikuisen kesken, paistetut perunat ja nakinpalasia sipulin kera. Mimmi sai tyytyä Bonan valmisruokaan lämmitettynä. Se purkki löytyi vanhempieni kaapista. (hätävarana Mimmille)

Viiden ajoissa systerikin saapui kotiin ja kun me Mimmin kanssa ei oltu siellä; piipahti hän Emolta kysymään. Asian hänelle selvittyä, hän lähti myös etsimään Armasta ja Faijaa. Systeri tapasi Faijan, ja molemmat tulivat syömään, kissaa ei ollut näkynyt. Ruuan jälkeen mä lähdin jälleen etsimään karkulaista, lopulta keksin kysyä lapsilaumalta ja muutamilta nuorilta, joko ovat tänään nähneet karkutiellä olevaa kollikattia. Lupasin myös 50€ palkkion Armaskissasta! Etsintä partiot suurenivat huomattavasti samoin havainnot Armaksesta. Oli siellä pari aikuistakin etsimässä, koska palkkio oli sama, iästä riippumatta.

Illalla noin klo. 22 ilmoitin etsijöille ett lopetetaan etsintä tältä illalta, jatketaan huomenna ketä kiinnostaa ja kiitos tämän hetkisestä avusta.
Klo 23 .20 Poju alkoi pyytää ulos, ajattelin ett varmaan iltapissalle, kun oli jo näin myöhäinen ajankohta. Mä en saanut kuin oven auki Pojulle, kun Armas sukelsi koiran jalkojen välistä eteiseen. Surkean ryytyneenä, oli varmasti ollut tappelussa ja turkista oli karvoja kasoina irti. Mä kuivasin katin rontin ja harjasin sen turkista suuremmat irtokarva tukot pois. Armas ei vastustellut mitään hoitoa mitä sille annoin ja söikin aivan hyvällä ruokahalulla muutaman silakka fileen. Nyt on nukkumassa kissojen sängyssä, Onnin vieressä.

Eli ilmeisesti kaikki hyvin; tarpeen vaatiessa vien sen eläinlääkärin tarkastukseen.
Kulmakunnan nuorille ja mukulille ostan 50€ edestä irtokarkkeja ja jokainen etsintöihin osallistunut saa muutaman karamellin, palkkioksi avustaan, tai oikeastaan yrityksestään auttaa kissan etsinnässä.
Toivottavasti tuo kissan rontti oppi jotain karkureissullaan; maailma on paha pienelle kissalle kulkea yksinään vapaudessa.

Mä suljen kaakeliuunin pellit, hiillos on jo niin hiipunut olemattomiin, minäkin pääsen tästä nukkumaan. Hyvää yötä!
trollikka

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei Huomenta Ihana juttu siis kirjoitus. Aamun virkuna luin. Kunpa jokainen kissan omistaja myös kerrostalossa ymmärtäisi Se Karkuri Kissa Palaa Koti ovelle Ihan itsee takaisin: Ainoa Ei osaa Itse avata sen kerostalon ovea tai Luhtitalon,rivitalon.Kun piha hiljeneen pyrkii kotiin viimeistään.Aikoinaan MeriRastila Lähti Tytären Kissaa Karkuteille 1 kerros. Sitä etsittiin.Joka Ikinen ilta varmaan 2-3 viikko. Kun etsintä matkalta tytär ja sen mies saapui kerostallon rapuun ,Jonka ulko ovi oli auki: Kissa odotti Heitä Siellä rappuussa:Heidän Oven edessä!Ihmiset Ei sitä Tajua,Kissa Löytää Kotin Takaisin AINA. Ala ovi Vaan Iltasella Auki. Sopii asiasta Muiden Asukaiden Kanssa.

      • Anonyymi

        Kissat eivät valitettavasti aina löydä takaisin kotiin. Niille saattaa myös tapahtua jotain vapaasti ulkoillessaan, ne voivat jäädä auton alle tms. Eli ihan noin luottavastisesti kissan ulkoiluun ei voi suhtautua, vaikka usein kissat kotiin löytävätkin. Eikä talojen ovia voi jättää vapaasti sepposen selälleen, usein se aiheuttaa hälytyksen ja myöskin ei-toivotut henkilöt voisivat päästä vapaasti rappukäytävään. Sille on syynsä, miksi ovia pidetään lukossa.

        Lapsuudenkodissani oli kissoja. Yksi niistä löytyi hirtettynä lähimetsästä. Toinen jäi auton alle. Kolmas katosi ikuisiksi ajoiksi ilman, että kukaan sai selville sen kisun kohtaloa. Tämän takia olen aina aikuisena pitänyt omat kissani sisällä ja ulkoiluttanut niitä valvotusti. Ja toki lakikin velvoittaa kissan omistajaa huolehtimaan kissastaan niin, että kissa on aina omistajansa hallinnassa.


    • Anonyymi

      No voi Armasta.. pääsi vapauden makuun ja varmasti koittaa tästä lähtien joka rakosesta ulos. Hyvä että löytyi!

      Moni kissa oppii avaamaan ovet. Kahvaan roikkumaan ja vähän heijausta tai mitä se ovi sitten vaatiikaan. Varsinaisia Houdineita halutessaan.

      xLiner

      • Anonyymi

        Mä luulen ett vapaudenkaipuu on vähäksi aikaa, ainakin nyt karkotettu! Sen verran ryytynyt kissa kotiin palasi, eikä nyt edes yrittänyt aamulla pihalle. Laskin koiran omakotitalomme aidatulle pihalle, sireenipensaiden lannoitukseen. Pojun mielipaikka käydä aamupissalla, no vääntää se joskus pökäleetkin sinne, jos ei ehdi odottamaan aamulenkille pääsyä.

        Poju käy traditiomaisen aamulenkkinsä joka aamu, ja lukee samalla viestit muilta koirilta, puu tai pensas kerrallaan... noin ½-tunnin kävely vähintäänkin. Lenkkeilyn hoitaa minä, systeri tai Faija, ketä meistä milloinkin ehtii. Armas tosiaankin on saanut kunnon ryöpötyksen, kun ei vaan olisi tavannut kettua reissullaan. Toisinaan meillä käy pihassakin ketun ryökäle, jolle Poju antaa vauhdikkaan lähdön omasta pihastaan, reviiritietoinen koira kun on.

        Tuossa aamulla jo tuumailtiin systerin kanssa, ett Armas pitää varmasti käyttää vielä eläinlääkärillä. Jo senkin vuoksi, ettei se ole saanut mitään tarttuvaa tautia, seikkailustaan.
        Me asutaan kaupungin laitamilla, mutt kyllä täälläkin tuota liikennettä on. Jotkut ajavat suorastaan ylinopeuttakin, yleensä samat tyypit siihenkin syyllistyvät. Mä osaan jo varautua melkein kaikkeen mahdolliseen aamuliikenteessäkin; juuri samojen henkilöautojen tai moottoripyörän kohdalta... ylinopeutta ja kiilailua, äkkinäisiä jarrutuksia ym.

        Aamupalat syöty hoitokodissakin ja lounasta tekemässä; lihakeittoa pitkästä aikaa ja silakkalaatikko uunissa. Päärynöitä jälkiruuaksi, kahvia ja siirappipipari. Siinä se, tämän päivän lounas vaihtoehdot sitten olivatkin. Ai niin, coleslaw kermaviilillä ryyditettynä, vielä silakkalaatikon kylkeen niille jotka haluaa, tai maustettuja punajuuria viipaleina.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä luulen ett vapaudenkaipuu on vähäksi aikaa, ainakin nyt karkotettu! Sen verran ryytynyt kissa kotiin palasi, eikä nyt edes yrittänyt aamulla pihalle. Laskin koiran omakotitalomme aidatulle pihalle, sireenipensaiden lannoitukseen. Pojun mielipaikka käydä aamupissalla, no vääntää se joskus pökäleetkin sinne, jos ei ehdi odottamaan aamulenkille pääsyä.

        Poju käy traditiomaisen aamulenkkinsä joka aamu, ja lukee samalla viestit muilta koirilta, puu tai pensas kerrallaan... noin ½-tunnin kävely vähintäänkin. Lenkkeilyn hoitaa minä, systeri tai Faija, ketä meistä milloinkin ehtii. Armas tosiaankin on saanut kunnon ryöpötyksen, kun ei vaan olisi tavannut kettua reissullaan. Toisinaan meillä käy pihassakin ketun ryökäle, jolle Poju antaa vauhdikkaan lähdön omasta pihastaan, reviiritietoinen koira kun on.

        Tuossa aamulla jo tuumailtiin systerin kanssa, ett Armas pitää varmasti käyttää vielä eläinlääkärillä. Jo senkin vuoksi, ettei se ole saanut mitään tarttuvaa tautia, seikkailustaan.
        Me asutaan kaupungin laitamilla, mutt kyllä täälläkin tuota liikennettä on. Jotkut ajavat suorastaan ylinopeuttakin, yleensä samat tyypit siihenkin syyllistyvät. Mä osaan jo varautua melkein kaikkeen mahdolliseen aamuliikenteessäkin; juuri samojen henkilöautojen tai moottoripyörän kohdalta... ylinopeutta ja kiilailua, äkkinäisiä jarrutuksia ym.

        Aamupalat syöty hoitokodissakin ja lounasta tekemässä; lihakeittoa pitkästä aikaa ja silakkalaatikko uunissa. Päärynöitä jälkiruuaksi, kahvia ja siirappipipari. Siinä se, tämän päivän lounas vaihtoehdot sitten olivatkin. Ai niin, coleslaw kermaviilillä ryyditettynä, vielä silakkalaatikon kylkeen niille jotka haluaa, tai maustettuja punajuuria viipaleina.
        trollikka

        Turkulaiset on ratissa edesvastuuttomia hunsvotteja. Turku pitää louhia irti mantereesta ja pistää seilaamaan kohti Ruotsia!


    • Anonyymi

      Routa porsaan kotiin ajaa. Pätee myös kissoihin. Yleensä.

      • Anonyymi

        -Se on kylläkin nykyään taksi, joka "porsaan" kotiin ajaa ( jos possulla on vielä rahaa, porsastelemisensa jäljiltä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Se on kylläkin nykyään taksi, joka "porsaan" kotiin ajaa ( jos possulla on vielä rahaa, porsastelemisensa jäljiltä)

        Hyvä havainto! Tai jossain tapauksessa sisar, joka lunastaa sen velipojan putkalta, koska kotiinsa tuskin pääsee yöksi! "Sitä vartenhan pikkusiskot ovatkin olemassa"; broidin lempilause, jos mä alan motkottamaan maksamastani taxilaskusta ja majoituksesta yökylään, ilman kutsua! Sen taxilaskun kyllä maksaa viimeistä ropoa myöden mulle takaisin, muutaman päivän sisällä.

        Nykyään aika harvakseltaan tullut yökylään, koska Faija ja Emo ovat nykyään mun lähiperhettäni, saisivat kuitenkin tietää asiasta. Joten pari kertaa on nyt syyskesän
        aikaan; soittanut suoraan Faijalle, ett jos saisi majoittautua heille ja lunastaako Faija
        hänet taxista. Broidi ei kuljeta pankkikorttia mukanaan, kun on viihteellä, jottei se
        "vingu" hänen tietämättään.
        trollikka


    • Siitä se Armaksen kissan ura lähtee käyntiin. Pari kertaa kun ottaa yhteen ilveksen tai ketun kanssa niin maine kasvaa kevään mennessä sellaiseksi että on mukava karkailla rykimäretkille.

    • Anonyymi

      Jaaha, tuli keikka hakemaan systeri ja Armas eläinlääkäristä. Faija oli kuulemma antanut rahat taxikyytiin ja käskenyt soittamaan mulle. Ett lunastan oman perheeni jäsenet eläinlääkäriasemalta, "vinkukortilla" joka mulla luulisi olevan mukana.

      Onhan tuossa katissa ollut puremajälkiä, mä vaan en ollut niitä huomannut, kun Armas oli niin märkä ja ryytynyt! Verta mä en nähnyt missään, eikä muutenkaan tehnyt mieli käännellä ja väännellä sitä raukkaa. Kaiken lisäksi se ei ole mikään sylikissa, sen vuoksi Pojukin vartio; ettei Mimmi ja Armas ole tekemisissä keskenään. Sovittelee oman kroppansa aina noiden kahden väliin.

      Armas on raapaissut Mimmin käteen kunnon naarmut, kun Mimmi on mennyt koskemaan sitä... esim. taputtelemaan kuten koiraakin. Siinä on kuitenkin eroja
      mitä isohko koira sietää tai huomattavasti pienempi kissa... Armas lähinnä ottanut taputtelut lyönneiksi! Systeri arveli ett kello 16. jälkeen he kuulemma pääsisivät sieltä lähtemään, joten mä käyn silloin lunastamassa ensin heidät ja sitten haetaan Mimmi hoidosta.

      Sovin hoitajan kanssa asiasta, mä en halua ottaa Mimmiä eläinlääkäriasemalle; kiljumaan riemusta, jos siellä on muitakin asiakkaita eläimineen. Poju saa riittää Mimmin ihailun ja halailun kohteeksi! Ei kaikki eläimet edes siedä mukulia, Armas esimerkiksi inhoaa alle kouluikäisiä, sillä on huonoja muistoja edellisestä kodistaan.
      Haavauman puhdistus, rokote ja labrakokeet, kuinkahan paljon eläinlääkäri reissu mahtaakaan maksaa. Senhän mä näen kohtsillään. Pakko lähteä noutomatkalle ennen kuin kovin ruuhka-aika alkaa!
      trollikka

      • Nöin kissaihmisenä olen hirmuisen onnellinen että hulivili saapui kotiin ja on näemmä tohtorinkin sanojen mukaan varsin ok ❤️


    • Anonyymi

      Ihan mahtavaa, että tällä tarinalla oli onnellinen loppu 😻 Kisut voivat olla kovin seikkailunhaluisille ja ovelia kun ovat, osaavat käyttää pienetkin tilaisuudet hyväkseen.

      Rapsutuksia seikkailijalle täältä!

      • Anonyymi

        Kyllä on hulivili melkein terve, nyt kun haava/pintanaarmukin on asianmukaisesti puhdistettu!
        Labrakokeet varmuuden vuoksi otettu ja rokote saatu, maksoi vain muutaman killingin vaille 270 € ja Faijalle olen vielä auki taksikyydin verran, mulla ei nyt käteistä ollut enää siihen. Karkit kun kävin vielä hankkimassa, rontti kun nukkui kopassaan, nukutusaineen vaikutusta pois.
        Eläinlääkäri sanoi ett oli harvinaisen ärhäkkä kolli tutkittavaksi, joten hän nukutti sen, heidän molempien hyödyksi. Kissan pitäisi nyt olla kondiksessa, ottakaa yhteyttä jos jotain kysyttävää tai haluatte uuden tutkimuksen.
        Toisen halvemman eläinlääkäriaseman palveluksia mä haluan ennemminkin!

        Vai Rapsutuksia tuolle vielä pitäisi antaa! Koivuniemenherralla ehkä?
        Reippaasti yli 300€ levis kuin enoneväät... tähänkin episodiin!
        Onneksi se olin mä itse, joka sen oven avasin. Itseni tuntien, ja asian noin harmittavan;
        mä en varmaan osaisi pitää suutani kiinni! Nyt perheeni on avustanut mua saamaan tilanne hallintaan; joten jos ehdin teen töissä heille kääretortun jonka koristelen pitkäksi täytekakuksi...tarkemmin ajatellessa, mä teen niitä monta saavat hoivan asukkaatkin täytekakkua kahvin kanssa, päiväkahveilla.
        trollikka
        Heippa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on hulivili melkein terve, nyt kun haava/pintanaarmukin on asianmukaisesti puhdistettu!
        Labrakokeet varmuuden vuoksi otettu ja rokote saatu, maksoi vain muutaman killingin vaille 270 € ja Faijalle olen vielä auki taksikyydin verran, mulla ei nyt käteistä ollut enää siihen. Karkit kun kävin vielä hankkimassa, rontti kun nukkui kopassaan, nukutusaineen vaikutusta pois.
        Eläinlääkäri sanoi ett oli harvinaisen ärhäkkä kolli tutkittavaksi, joten hän nukutti sen, heidän molempien hyödyksi. Kissan pitäisi nyt olla kondiksessa, ottakaa yhteyttä jos jotain kysyttävää tai haluatte uuden tutkimuksen.
        Toisen halvemman eläinlääkäriaseman palveluksia mä haluan ennemminkin!

        Vai Rapsutuksia tuolle vielä pitäisi antaa! Koivuniemenherralla ehkä?
        Reippaasti yli 300€ levis kuin enoneväät... tähänkin episodiin!
        Onneksi se olin mä itse, joka sen oven avasin. Itseni tuntien, ja asian noin harmittavan;
        mä en varmaan osaisi pitää suutani kiinni! Nyt perheeni on avustanut mua saamaan tilanne hallintaan; joten jos ehdin teen töissä heille kääretortun jonka koristelen pitkäksi täytekakuksi...tarkemmin ajatellessa, mä teen niitä monta saavat hoivan asukkaatkin täytekakkua kahvin kanssa, päiväkahveilla.
        trollikka
        Heippa!

        Hyvä kuulla, että hulivili on kunnossa ja miten hienoa, että voitte heti lääkäriin tarkistettavaksi. Moni jättää menemättä ja nykyään vielä harvempi, kun ihmisten kukkaronnyörit alkavat olla niin tiukilla ja eläinlääkärimaksut ovat nykyään huikean kalliita. Eläin on kuitenkin hoidettava, jos sellaisen ottaa, joten pointsit teille siitä!

        Ehkä niitä rapsuja voi antaa sitten, kun pahin kiukku on laantunut? 😁 Kissat on vähän tuollaisia, joskus mahdottoman ärsyttäviä, mutta sitten taas sellaisia sydämen valtaajia, ettei niitä voi kuin rakastaa 🥰


    • Anonyymi

      Lyhyesti sanottuna; tämä perhanan sivusto yrittää saada munt rekistöröitymään.
      Aina kun saan kohtuullisen pitkän rotinan aikaiseksi ja vielä lisää oisin kirjoittamassa; heitetään minut mäelle!

      Tämä on kolmas aloitus; vastaukseksi edelliselle kirjoittajalle lyhyesti!
      Olen aivan samaa mieltä ett eläin on hoidettava, kun sellaisen kerran on ottanut, sen verran ihmisellä pitää olla vastuuntuntoa. Jos on rahaton niin eläinsuojelua hoitava ihminen varmaan pystyy auttamaan... jollei muuta niin pahasti sairaan eläimen päästämään tuskistaan, lopettamalla sen elämän pistoksella.

      Niin ainakin Turussa joskus vaikuttanut Anja Eerikäinen oli vanhemmilleni kertonut; kun oli heille tuonut heitteille jätetyn koiran. Koira eli Faijan kanssa mökillä vuosia ja oli lopulta eläinlääkärin nukutettava pois kärsimästä kivessyövän takia.
      En tiedä mikä on käytäntö nykyään Turussa, koska Anja itse on lähtenyt ajasta -> ikuisuuteen jo vuosia sitten. Oli joskus kuulemma hankala ihmisten kanssa, niin mulle on kerrottu; mutt oli eläinten ystävä ja puolustaja, henkeen ja vereen!
      trollikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe