Torstain KaupunkiVisa

Tuosta:
https://www.is.fi/matkat/art-2000009306749.html

Sehän meni odotetusti, eli tunnistin lähinnä Tampereen ja Sydneyn. Ja 5/12 on varsin kaukana hyvästä, sanon minä 😂


Onneksi olkoon! Olet hyvin kartalla maailman kaupungeista.

Vastasit oikein 5 kysymykseen

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehheh.. en muuten tunnistanut ainuttakaan sellaista kaupunkia, missä olisin käynyt 😃 Ja oliko mulla eri kysymykset, kun en huomannut, että oikeissa vastauksissa olisi ollut yhtään suomalaista kaupunkia?🤔

      Näin positiivista arviota harvoin saa yhtä pieleen menneistä arvauksista:

      Olet kohtalaisen hyvin kartalla maailman kaupungeista!
      Vastasit oikein 3 kysymykseen

      🙈😂

      • Se on tulos! 😁

        Taisin itse tunnistaa "tutuista" paikoista vain Venetsian, mikä taas ei ollut kovin vaikea.
        Nooo, se oli taas satusedän juttusia, ei kysytty yhtään Suomalaista kaupunkia eikä kyllä Sydneytäkään 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on tulos! 😁

        Taisin itse tunnistaa "tutuista" paikoista vain Venetsian, mikä taas ei ollut kovin vaikea.
        Nooo, se oli taas satusedän juttusia, ei kysytty yhtään Suomalaista kaupunkia eikä kyllä Sydneytäkään 😁

        Aaa.. Minä sitten varmaan arvasin jonnekin Sidneyn, mutta sekään ei ollut oikein. 🙃
        Odotin, että olisi ollut kuva oopperaralosta vaikka 😃


      • Xena-183 kirjoitti:

        Aaa.. Minä sitten varmaan arvasin jonnekin Sidneyn, mutta sekään ei ollut oikein. 🙃
        Odotin, että olisi ollut kuva oopperaralosta vaikka 😃

        Sydneyn- ennakoiva..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Aaa.. Minä sitten varmaan arvasin jonnekin Sidneyn, mutta sekään ei ollut oikein. 🙃
        Odotin, että olisi ollut kuva oopperaralosta vaikka 😃

        Sydneyn oopperaLaToa minäkin odottelin, mutta hitsi eivät antaneetkaan irtopisteitä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Sydneyn oopperaLaToa minäkin odottelin, mutta hitsi eivät antaneetkaan irtopisteitä 😁

        Juu, sorry. Kännykkä kirjoittelee omiaan.. 🤣


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juu, sorry. Kännykkä kirjoittelee omiaan.. 🤣

        Siitä ei kannata välittää, se on niin yleistä nykyään ja sen huomaa koska kyseessä on kännykän pienen näppäimistön tai ennakoivan syötön temput 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Siitä ei kannata välittää, se on niin yleistä nykyään ja sen huomaa koska kyseessä on kännykän pienen näppäimistön tai ennakoivan syötön temput 👍

        Ei pitäisi, niin. Mutta kun olen luonteeltani tällainen pilkunnuss... tai mitä täällä muuten saakaan kirjoittaa...? Niin, siis..., joka tapauksessa jokainen näppäily- ja oikeinkirjoitusvirhe, minkä omassa tekstissäni jälkikäteen huomaan, ottaa syvästi päähän.
        Facebook/Instagram etc. ne pystyy korjaamaan, mutta ei täällä.
        Kyllä syö naista 🙃


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ei pitäisi, niin. Mutta kun olen luonteeltani tällainen pilkunnuss... tai mitä täällä muuten saakaan kirjoittaa...? Niin, siis..., joka tapauksessa jokainen näppäily- ja oikeinkirjoitusvirhe, minkä omassa tekstissäni jälkikäteen huomaan, ottaa syvästi päähän.
        Facebook/Instagram etc. ne pystyy korjaamaan, mutta ei täällä.
        Kyllä syö naista 🙃

        Mulla on ihan sama vika, ketuttaa kuin pientä eläintä jokainen virhe minkä huomaa jälkikäteen 😂

        Aika vapaasti voi käyttää kirosanojakin ja sukuelimiä. Siinä olennaista on pari asiaa, mitä palstan pikkumussukat eivät ole sisäitäneet ja siksi viestejään poistetaan herkästi yhden kirosanankin vuoksi.
        1. Älä kohdenna kirosanoja tms. loukkauksia palstahahmoon (henkilöön)
        2. Käyttäydy enimmäkseen asiallisesti
        3. Tuota palstalle asiallista sisältöä jatai asiallista keskustelua


    • 6/12

      Pisimpään arvoin Sarajevon ja Salzburgin välillä. Sarajevossa on raitiovaunuja ja en nähnyt yhtään. Joki oli kyllä oikean kokoinen ja rakennukset ja ympäristö näyttivät mahdollisilta. Salzburgissa en ole käynyt mutta sielläkin lähes varmasti virtaa jokin joki joka ei ole kovin suuri. Mutta oletettavasti Salzburgissa näkyisi myös jokin kirkko, mitä taas Sarajevossa ei ole.

      Joillakin noista silloista vähän yli sata vuotta sitten Gavrilo Princip ampui Frans Ferdinandin, mistä sitten jonkinlaisena ketjureaktiona syttyi 1. maailmansota. Jännityksellä odotamme millaisten tapahtumain ketjuna käynnistyy 3. maailmansota.

      • Kohtalainen tulos!

        No olin tuon mainitsemasi kuvan kanssa pihalla kuin naapuri valomerkin jälkeen...

        Pitäisikö 3. maailmansotaa ennakoida räjäyttämällä kaikki maailman isoimmat sillat varmuuden vuoksi 🤔


      • randombypasser kirjoitti:

        Kohtalainen tulos!

        No olin tuon mainitsemasi kuvan kanssa pihalla kuin naapuri valomerkin jälkeen...

        Pitäisikö 3. maailmansotaa ennakoida räjäyttämällä kaikki maailman isoimmat sillat varmuuden vuoksi 🤔

        Myös Bernin ja Ljubljanan läpi virtaa joki, joka ei ole suuren suuri. Mutta Ljubljanan kuvassa näkyisi mitä luultavimmin kaupunkia hallitseva kukkula ja miltei kaikissa rakennuksissa on punaiset katot. Ljubljanassa on sillalla lohikäärmeitä, joten siellä tuskin kukasn alkaa riehumaan.

        Bernissä taas on karhuja, ihan eläviä, ollut jo vuosisatojen ajan. Luulen että Bernin sillat on myös varsin epätodennäköinen paikka sodan sytykkeeksi.

        Ehkäpä se Venäjän ja Krimin välinen silta on se, jolla iso rähinä voi alkaa.

        Katsoin Sarajevon kuvaa vähän suurempana ja onhan siinä kuitenkin ratikka melko etualalla, mutta jokin sokeus iski. Jos joku aikoo mennä Sarajevoon, niin suosittelen ramadan aikaa. Päivisin paastotaan, mutta auringon laskiessa alkaa syömingit.


    • Anonyymi

      Mulla meni kuus oikein. Ihan järkyttävän kaukaa noi kaupungit on haettu. Luulin että ne ois euroopasta. Pariisi ja lontoo siinä onnistu. Yhteen oli laitettu tampere vaihtoehdoksi, mutta heti huomasin ettei se näsinneula siinä seisonu. Los angeles meni veikkaamalla oikein. Tai sitten jostain kauniista ja rohkeista sen on muistanu. Los angeles on muuten esikaupunki Madridissa. Siellä oli ihan pakko käydä ihan vaan sen nimen takia. Voi sitten sanoo, että on käyny Los Angelesissa.

      • Hyvä tulos!

        Joo, näsinneula kyssärin vastasin väärin ja houkutus vastata Tampere piruuttaan oli suuri, kun en kuitenkaan varmasti tiennyt mikä se muista on 😁


    • Olipa vaikea visa. Tässä joutui oikein pähkäilemään ja silmä tarkkana etsin edes jotain tuttua niistä kuvista. 🤔

      "Loistotulos! Olet tosi hyvin kartalla maailman kaupungeista.

      Vastasit oikein 7 kysymykseen"

      Thänks! 😊

      • Hieno tulos!

        Oli tosiaan astetta haastavampi visa, mutta se on kiva kun ne niin usein on sellaisia mikkihiiri-mallisia että kukaan ei voi olla saamatta vähintään 90% pisteistä. On kiva kun palautetaan maanpinnalle ja katkaistaan henkselit, tekee hyvää ainakin minulle 😂


    • 7 oikein, Tampereeseen en haksahtanut.

      Visassa oli monta eurooppalaista kaupunkia, jonne voisi tehdä pidennetyn viikonloppureissun. Inspiroiva visa siis.

      • Hieno tulos!

        Olet oikeassa, oli upeita kuvia hienoista kaupungeista. Harmi etten saa sponsorituloja matkayhtiöiltä 😂


    • Anonyymi

      Miten sen Tampereen tunnistit, eihän sitä ollut koko visassa?

      6/12.
      Aika hyvin, jos ottaa huomioon etten ole käynyt kuin yhdessä noista paikoista ja sinnekään ei ole tarvetta enää toistamiseen mennä :)

      -keinovaginamies-

      • Hieno tulos!

        Eiköhän toi mun oma tulokseni vastaa tuohon kysymykseesi Tampereesta 🤣
        No ei vainen, se oli sumutusta, kunhan paha sitä olisi introssa mainita vastauksiakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe