Lapsilisä on kaikille sama - Miksei eläke?

Anonyymi-ap

Lapsina olemme kaikki samanarvoisessa asemassa MUTTA miksi eläkeläiset eivät ole samanarvoisessa asemassa?

84

76

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2 000 € ja tuon alle eläkkeet ja palkat tulisi saada verottomana

      Suomeen tulee tehdä eläkekatto 5 000 € / kk kaikki tuon yli menevät eläkkeet tulee leikata verona pois

      • Anonyymi

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .

        Asiaa ei voi selkeämmin ilmaista 👍


      • Anonyymi

        Lapsilisät on kaikille samat. Miksi ei vero% ole kaikille sama.


      • Anonyymi

        Ei kun 2100..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .

        Minu 5 vaimoa hakkia minu eläke, minä parjata huvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .

        Valtio tarjoaa jokaiselle lähes ilmaisen koulutuksen. Jokainen suomalainen voi tarttua tähän lahjaan ja päästä haluamalleen työuralleen. Koulutusta voi hankkia myös työuran aikana.

        Jokaisen pitäisi hankkia eläkkeensä työelämän aikana. Mikäli haluaisi suuremman eläkkeen, niin maksaisi eläkettä enemmin, jos ei halua maksaa, niin ei saa eläkettä.

        Työaikana voi aloittaa eläkesäästämisen. Lisäksi voi sijoittaa rahojaan työelämän alkaessa jolloin 40-50 vuoden kuluttua hankkii hyvät osinkotulot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minu 5 vaimoa hakkia minu eläke, minä parjata huvin.

        Ja sina kannat ne fyrkat mun naamacafeen ja minakin pärjäilen ihan hyvin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .

        Kukaan ei tienaa eläkettä itselleen, vaan työeläkemaksuilla rahoitetaan edellisen sukupolven eläkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tienaa eläkettä itselleen, vaan työeläkemaksuilla rahoitetaan edellisen sukupolven eläkkeet.

        tolloporvareille tiedoksi;
        valtion eli riistäjävaltio Suomi-blackrock Oy Abn kuuluisi taata se työoaikka jokaiselle- se on valtion tehtävä- mutta koska EU-kokoomus poistatti tuon lainkohdan perustuslaista ensimmäisenä kun EU alkoi- niin nyt ei valtio tee muuta kuin haalii halpatyömamuja tekeen työt suomessa.

        Siksi valtio ei enää voi vaatia meiltä mitään.

        Sensijaan valtion tehtävä on YKn lakien mukaan taata jokaiselle turva eli toimeentulo- ja siksi EUn lakien mukaan 1500 eur on minimi jokaiselle per kk.

        Suomi on EUn kallein maa joten 2100 eur per kk olisi kohtuullista.

        Suomi on myös olosuhteiltaan maailman vaikein maa- kylmin ja pitkät etäisyydet jne- joten maamme olosuhteet vastaa lähes koko ajan hätätila-alueita muualla maailmassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtio tarjoaa jokaiselle lähes ilmaisen koulutuksen. Jokainen suomalainen voi tarttua tähän lahjaan ja päästä haluamalleen työuralleen. Koulutusta voi hankkia myös työuran aikana.

        Jokaisen pitäisi hankkia eläkkeensä työelämän aikana. Mikäli haluaisi suuremman eläkkeen, niin maksaisi eläkettä enemmin, jos ei halua maksaa, niin ei saa eläkettä.

        Työaikana voi aloittaa eläkesäästämisen. Lisäksi voi sijoittaa rahojaan työelämän alkaessa jolloin 40-50 vuoden kuluttua hankkii hyvät osinkotulot.

        Valtio tarjoaa ilmaisen koulutuksen. Raaka totuus on kuitenkin se, että kaikkien lahjat eivät riitä kaikkeen. Osa jää ilman peruskoulun jälkeistä koulutusta, tai se koulutus on niin huonoa, ettei sillä saa työtä.

        Lahjakkaat ihmiset ovat saaneet lottovoiton syntyessään ja siitä yhteiskunta heitä palkitsee joka välissä. Lahjakas ihminen ei voi millään ymmärtää, että joku on niin surkea ettei ymmärrä kvanttimekaniikkaa - senhän täytyy olla lahjattoman oma vika.

        Jonkin verran ihminen voi vaikuttaa kohtaloonsa kovalla työllä, mutta se on hyvin, hyvin rajallista. Luultavasti kova työ johtaa vain aikaiseen hautaan. Perimä ja lapsuuden kasvuympäristö määrää lopputuloksen suurimmalta osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .

        Just ja silti nuo luuserit saa takuueläkkeen 922€ kk + muut tukiaiset päälle veronmaksajien rahoista.


      • Anonyymi

        jokaiselle ennemminkin eläke minimi-raja jotain 2500-

        - ja ketäs se iso eläke sitten haittaa jos joku itse sen on tienannut aiemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee Töitä, niin tulee sitä Eläkekertymää, eli tienaa Eläkettä itseleen.
        Mutta jos Ei tee Töitä, nii Ei Tule sitä Eläkekertymää, eli Ei tienaa Eläkettä itselle.

        .

        Kansaneläke tulee jokaiselle-

        asutko jossain Albaniassa?


    • Anonyymi

      Voi hyvät hyssykät.:) Lapset ovat "samanarvoisia", koska he ovat lapsia. Heillä ei ole eri tasoista koulutusta, erilaisia työtehtäviä, joista maksetaan palkkaa Ansiot määräytyvät koulutuksen, tehtävän ja työpanoksen mukaan. Eläke määräytyy ansioiden mukaan. Siksi.

      • Anonyymi

        Ihmisillä on silti samat perustarpeet noin karkeasti ottaen, eli jokainen voinee pärjätä samalla eläkkeellä.
        Ei diplomi-insinööri syö enempää kuin trukkikuskikaan.
        Jos on säästöjä niin sitten voi elää leveämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on silti samat perustarpeet noin karkeasti ottaen, eli jokainen voinee pärjätä samalla eläkkeellä.
        Ei diplomi-insinööri syö enempää kuin trukkikuskikaan.
        Jos on säästöjä niin sitten voi elää leveämmin.

        Tosin taitaa nuo trukkikuskit jossain saada suurempaa palkkaa ja eläkettä kun nuo diplomi-insinöörit.


      • Anonyymi

        Lapset eivät ole samanarvoisia EDES nykypäivänä, puhumattakaan -60 luvusta


      • Anonyymi

        Siinä se vääryys onkin, että eläke määräytyy ansioiden mukaan. Kun sen pitäisi määräytyä maksettujen työeläkemaksujen mukaan.


      • Eläke määräytyy ansioiden mukaan... Joo, ne jotka vapaamatkustaa yli 50keur kk. tuloilla lasiputkassaan raportoiden osakkeenomistajille, kuinka hyvin lampaat on keritty ja pistetty sit lihoiks. Näiden koulutus on samaa höttöä, kuin kirjastonhoitajilla, pyydän samalla anteeksi tärkeää työtä tekeviltä kirjastonhoitajilta rinnastustani.
        Lopulta nämä auringon kiertolaiset kuittaavat muutaman miljoonan korvamerkittyä lahkon pääjumalan lisää, jolla sitten kärvistelevät muutaman viikon poltellen käyntikortteja puuhellan lämmössä. Sanoisin, että ne jotka imevät eniten elämänhalua muista, palkitaan runsaimmin ja ne jotka uhraavat itsensä muiden hyväksi, kituvat koko elämänsä laupeudentuntonsa voimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on silti samat perustarpeet noin karkeasti ottaen, eli jokainen voinee pärjätä samalla eläkkeellä.
        Ei diplomi-insinööri syö enempää kuin trukkikuskikaan.
        Jos on säästöjä niin sitten voi elää leveämmin.

        Kyse onkin siitä mitä olet tehnyt sen eläkkeen eteen. Kuinka monta vuotta olet kouluttanut itseäsi, jotta saat paremman työn, paremman palkan, josta tulee parempi eläke. Sitä saa mitä on tilannut.


      • Anonyymi
        Nanomuumi kirjoitti:

        Eläke määräytyy ansioiden mukaan... Joo, ne jotka vapaamatkustaa yli 50keur kk. tuloilla lasiputkassaan raportoiden osakkeenomistajille, kuinka hyvin lampaat on keritty ja pistetty sit lihoiks. Näiden koulutus on samaa höttöä, kuin kirjastonhoitajilla, pyydän samalla anteeksi tärkeää työtä tekeviltä kirjastonhoitajilta rinnastustani.
        Lopulta nämä auringon kiertolaiset kuittaavat muutaman miljoonan korvamerkittyä lahkon pääjumalan lisää, jolla sitten kärvistelevät muutaman viikon poltellen käyntikortteja puuhellan lämmössä. Sanoisin, että ne jotka imevät eniten elämänhalua muista, palkitaan runsaimmin ja ne jotka uhraavat itsensä muiden hyväksi, kituvat koko elämänsä laupeudentuntonsa voimalla.

        Elämä on elettävä niin, ettei tarvitse katkeroitua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on elettävä niin, ettei tarvitse katkeroitua.

        Ja niin, ettei aiheuta katkeruutta.


      • Anonyymi
        Nanomuumi kirjoitti:

        Ja niin, ettei aiheuta katkeruutta.

        tyhmä keskustelu-
        ...
        jokaiselle pitäs taata hyvinvointi- se on selvä.

        Ihan sama se muille jos joku tienaa enemmän ja makselee itselleen ne isommat eläkkeet.


    • Anonyymi

      Eläke kertyy palkan mukaan.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei ole halunnut tehdä töitä ja kerryttää eläkettään. Ja nyt sitä mieltä että eläkekin pitää olla sama kun muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole halunnut tehdä töitä ja kerryttää eläkettään. Ja nyt sitä mieltä että eläkekin pitää olla sama kun muilla.

        Eläke on jokamiehenoikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on jokamiehenoikeus.

        Jokamiehen oikeus, juu onhan se, takuueläke turvaa jokaisen eläkkeet.

        Jos haluat ekstraa niin töitä tekemällä ja eläkemaksuja maksamalla saa mukavemman elämän.

        Ruotsissa eläkekatto ja tietenkin eläkemaksukatto.
        No onko siellä eroja eläkelaisten tuloissa? No tietenkin kun ne jotka haluavat maksavat vapaaehtoista eläkettä niillä maksukaton ylittävillä osuuksilla, no miten se on lisännyt tasatuloisuutta eläkkeellä?

        Vai onko ajatus että parempituloiselta ryöstetään jo työelämässä niin paljon ettei jää mitään sijoitettavaa ja nuo ryöstetyt varat jaetaan sitten niille jotka eivät tee mitään?
        Herää vain kysymys ettämiksi kukaan tekee mitään jos siitä ei saa mitään hyötyä, leikkaa itse umpisuolesi jos tarvit leikkausta. Rakenna itse asunto jos haluat asua jossakin.

        Työstä pitää saada jotakin hyötyä, tällä porkkanalla yhteiskunta pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole halunnut tehdä töitä ja kerryttää eläkettään. Ja nyt sitä mieltä että eläkekin pitää olla sama kun muilla.

        Eli kyseessä on demari, jolla käsi muiden taskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokamiehen oikeus, juu onhan se, takuueläke turvaa jokaisen eläkkeet.

        Jos haluat ekstraa niin töitä tekemällä ja eläkemaksuja maksamalla saa mukavemman elämän.

        Ruotsissa eläkekatto ja tietenkin eläkemaksukatto.
        No onko siellä eroja eläkelaisten tuloissa? No tietenkin kun ne jotka haluavat maksavat vapaaehtoista eläkettä niillä maksukaton ylittävillä osuuksilla, no miten se on lisännyt tasatuloisuutta eläkkeellä?

        Vai onko ajatus että parempituloiselta ryöstetään jo työelämässä niin paljon ettei jää mitään sijoitettavaa ja nuo ryöstetyt varat jaetaan sitten niille jotka eivät tee mitään?
        Herää vain kysymys ettämiksi kukaan tekee mitään jos siitä ei saa mitään hyötyä, leikkaa itse umpisuolesi jos tarvit leikkausta. Rakenna itse asunto jos haluat asua jossakin.

        Työstä pitää saada jotakin hyötyä, tällä porkkanalla yhteiskunta pyörii.

        Eikö työtä tehdäkään pelkästä työn ilosta? Eikö se 9€/päivä riitäkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö työtä tehdäkään pelkästä työn ilosta? Eikö se 9€/päivä riitäkään?

        Kyllä alkaa hymy hyytymään kun nuo vastikkeettomat tuet laitetaan vastikkeelliseksi.
        Saat nyt enemmän rahaa kun pienipalkkaisessa työssäkäyvä ja kehtaat vielä irviä kulukorvauksista.
        Hyi hitto, eikö sulla ole ollenkaan moraalia, toisten rahoilla loisit.
        Sitten kun yritetään saada sinut työnsyrjään kiinni niin alkaa nuo änkyröinnit.

        Etkö tajua että saat palkkaa toistatuhatta kuukaudessa tekemättä mitään.

        Vielä kerran hyi helvetti mitä loisia niitä sikiääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole halunnut tehdä töitä ja kerryttää eläkettään. Ja nyt sitä mieltä että eläkekin pitää olla sama kun muilla.

        Ehkä on halunnut tehdä töitä- mutta kun töitä ei ole.


    • Anonyymi

      Hyvä oivallus. Kateus toisten eläkkeistä poistuisi.

    • Anonyymi

      Vuorineuvoksen eläkkeestä 60 000 jää käteen 26 000. Miten toi ressukka oikein tulee eläneeksi ????????

      • Anonyymi

        Se vielä makaa niillä maksamillaan veroilla ainakin 4 ihmisen eläkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vielä makaa niillä maksamillaan veroilla ainakin 4 ihmisen eläkkeet.

        Raatanut varmaan pitkää päivää vuorineuvoksen työssään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raatanut varmaan pitkää päivää vuorineuvoksen työssään?

        Eihän Suomessa edes ole vuoria?


    • Anonyymi

      Voisin minäkin sijoittaa
      Osakkeisiin jos yhteiskunta
      Kompensoisi arvon menetykset
      100% tai mieluummin ylikin 🙂

    • Anonyymi

      Koska me suurta eläkettä saavat olemme tehneet arvokkaampaa työtä.

      • Anonyymi

        Hmm... Milläköhän perusteella mahdat arvottaa työtehtäviä?

        No, tuskin läpänheittäjät osaavat tällaiseen vastata!


    • Anonyymi

      Olisi epäreilua jos pienituloinen laiskuri saisi saman palkan kun kovapalkkaista asiantuntija työtä tehneet

    • Anonyymi

      Jos eläke ei riitä, eikun töihin

    • Anonyymi

      Olen tehnyt hoitotyötä yli 40 vuotta. Eläkettä kertynyt vähän joka työvuodesta. Mielestäni olen sen ansainnut, veroilla, eläkevakuutusmaksuilla, sairausvakuutusmaksuilla ja työttömyysvakuutusmaksuilla.

      Saan eläkettä verojen jälkeen vähän yli 2000€/kk. Näillä mennään.
      Ei omaisuutta, avioerossa talot ja tavarat jäi miehele. Itse olin onellinen että selvisin hengissä. En oikeasti usko, että kukaan kadehtii!

      • Anonyymi

        Veroprosentti 26%


      • Anonyymi

        Teillä oli sitten avioehto.


    • Anonyymi

      Meillä ei ole enää väliä, pääasia että tila autoilevilla yksinhuoltajilla, laittomasti maassa notkuvilla rikollisilla sekä irakin sotilaskarkureilla on kaikki hyvin.

      • Anonyymi

        Katkeruus on mielen häiriö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeruus on mielen häiriö.

        Avoin viha riistäjiä kohtaan on tervettä?


    • Anonyymi

      Siksi, koska ihmisen eläkerahat ulosmitataan palkasta halusipa sitä tai ei.

      Eläkerahat on paljolti työllä ansaittua. Siksi isompipalkkaiset saavat isompaa eläkettä. Heiltä on ulosmitattu rahat isompaan eläkkeeseen.

      • Anonyymi

        Tämähän onkin se suurin harha tässä asiassa kun luullaan että koko työeläke on itse työuran aikana maksettuja rahoja!

        Tässä hieman tarkennusta asiaan liittyen
        https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/rahoitus-ja-sijoitustoiminta/rahoitusperiaatteet/

        "Työeläkkeiden rahoitustavat eri sukupolvien näkökulmasta.
        Jakojärjestelmässä työssäkäyvät kustantavat pääasiassa eläkkeellä olevien etuudet. Kukin sukupolvi saa siis eläkkeisiinsä rahoituksen nuoremmilta ikäluokilta".

        No, oli järjestelmä minkälainen tahansa NIIN sehän on aikanaan yhdessä sovittu MUTTA mikäänhän ei estä muuttamasta järjestelmää tasapuolisemmaksi! Miksi ihmisen joka on ikänsä nauttinut hyvästä palkasta pitäisi saada vielä eläkettäkin enemmän kuin monet saavat palkkaa? Maksetaanhan sitä veroakin progressiivisesti EIKÄ enemmän maksavat siitä mitenkään hyödy!

        Ihan vaan tiedoksi että ei ole "oma lehmä ojassa" sillä työuraa on takana jo noin 35 vuotta ja eläke odottaa noin viiden vuoden kuluttua, jos malttaa edes eläkkeelle jäädä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän onkin se suurin harha tässä asiassa kun luullaan että koko työeläke on itse työuran aikana maksettuja rahoja!

        Tässä hieman tarkennusta asiaan liittyen
        https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/rahoitus-ja-sijoitustoiminta/rahoitusperiaatteet/

        "Työeläkkeiden rahoitustavat eri sukupolvien näkökulmasta.
        Jakojärjestelmässä työssäkäyvät kustantavat pääasiassa eläkkeellä olevien etuudet. Kukin sukupolvi saa siis eläkkeisiinsä rahoituksen nuoremmilta ikäluokilta".

        No, oli järjestelmä minkälainen tahansa NIIN sehän on aikanaan yhdessä sovittu MUTTA mikäänhän ei estä muuttamasta järjestelmää tasapuolisemmaksi! Miksi ihmisen joka on ikänsä nauttinut hyvästä palkasta pitäisi saada vielä eläkettäkin enemmän kuin monet saavat palkkaa? Maksetaanhan sitä veroakin progressiivisesti EIKÄ enemmän maksavat siitä mitenkään hyödy!

        Ihan vaan tiedoksi että ei ole "oma lehmä ojassa" sillä työuraa on takana jo noin 35 vuotta ja eläke odottaa noin viiden vuoden kuluttua, jos malttaa edes eläkkeelle jäädä!

        Kohta siis nuoremmilta ikäluokilta ei tule mitään eläkekertymää kun kokoomus-persut tuo pimeän alipalkka halpatyövoiman kaikkialle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta siis nuoremmilta ikäluokilta ei tule mitään eläkekertymää kun kokoomus-persut tuo pimeän alipalkka halpatyövoiman kaikkialle?

        Älä äänestä mitään Kokoomuspersuja VAAN Perussuomalaisia jotka ovat koko olemassaolonsa ajan vastustaneet haittamaahanmuuttoa!

        Tänne tulijan pitää elättää itse itsensä ja mukana tulijat!


    • Anonyymi

      JOO, sohvalla makaajalle pitää saada sama eläke kuin kuin ikänsä töitä tehneelle. Herätkää nyt somemaailmastanne. Kaikilla on vielä äänioikeus jotka tälläisia kyselee. Pelottavaa.

      • Anonyymi

        Hmm... Mikä pelottaa, tasa-arvoinen kohteluko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... Mikä pelottaa, tasa-arvoinen kohteluko?

        Mitä helvetin tasa-arvoa se on, jos minä hankin kaksi tutkintoa, teen kymmeniä vuosia sikana duunia, ja sitten joku sohvalla istuva koulupudokas vie osan eläkkeestäni. En minä halua kenenkään muiden rahoja, vain sen mitä olen itse ansainnut, ja mitä minulle on luvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvetin tasa-arvoa se on, jos minä hankin kaksi tutkintoa, teen kymmeniä vuosia sikana duunia, ja sitten joku sohvalla istuva koulupudokas vie osan eläkkeestäni. En minä halua kenenkään muiden rahoja, vain sen mitä olen itse ansainnut, ja mitä minulle on luvattu.

        Tuossa juuri ylempänä kirjoitin että ne maksamasi eläkemaksut eivät suinkaan tule sulle vaan!

        Tässä hieman tarkennusta asiaan liittyen
        https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/rahoitus-ja-sijoitustoiminta/rahoitusperiaatteet/

        "Työeläkkeiden rahoitustavat eri sukupolvien näkökulmasta.
        Jakojärjestelmässä työssäkäyvät kustantavat pääasiassa eläkkeellä olevien etuudet. Kukin sukupolvi saa siis eläkkeisiinsä rahoituksen nuoremmilta ikäluokilta".

        No, jos hankit kaksi tutkintoa ja teet sikana hommia niin etkö sitten saa myös sen mukaista palkkaa? Sohvalla makaava koulupudokas ei niin hirveän leveää elämää vietä!

        Sitä paitsi, tuskin kukaan opiskelee ja tekee töitä sen takia että saisi sitten joskus parempaa eläkettä - Kyllä se opiskelu ja työnteko liittyy "ruuhkavuosien" tarpeisiin!

        Jos et satu tietämään niin suurituloisena "koulupudokas" vie myös sinun maksamiasi verorahoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa juuri ylempänä kirjoitin että ne maksamasi eläkemaksut eivät suinkaan tule sulle vaan!

        Tässä hieman tarkennusta asiaan liittyen
        https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/rahoitus-ja-sijoitustoiminta/rahoitusperiaatteet/

        "Työeläkkeiden rahoitustavat eri sukupolvien näkökulmasta.
        Jakojärjestelmässä työssäkäyvät kustantavat pääasiassa eläkkeellä olevien etuudet. Kukin sukupolvi saa siis eläkkeisiinsä rahoituksen nuoremmilta ikäluokilta".

        No, jos hankit kaksi tutkintoa ja teet sikana hommia niin etkö sitten saa myös sen mukaista palkkaa? Sohvalla makaava koulupudokas ei niin hirveän leveää elämää vietä!

        Sitä paitsi, tuskin kukaan opiskelee ja tekee töitä sen takia että saisi sitten joskus parempaa eläkettä - Kyllä se opiskelu ja työnteko liittyy "ruuhkavuosien" tarpeisiin!

        Jos et satu tietämään niin suurituloisena "koulupudokas" vie myös sinun maksamiasi verorahoja!

        Työssäkäyväthän on etuoikeutettu kansanosa.

        Mitä siinä valitat- 10 muuta tekisi työsi mielellään- mutta vain etuoikeutetuille annetaan työpaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssäkäyväthän on etuoikeutettu kansanosa.

        Mitä siinä valitat- 10 muuta tekisi työsi mielellään- mutta vain etuoikeutetuille annetaan työpaikkoja.

        Mitä minä valitan - Niinpä, kerro se mullekin?

        Minä peräänkuulutan eläkeläisten parempaa tasa-arvoa eläkkeiden suuruuden suhteen!


      • Anonyymi

        Työikänsä sohvalla makaajalle maksetaan takuueläkettä, mutta ikänsä töitä tehneelle ei tule takuueläkettä, vaan työeläke. Kansaneläke/työkyvyttömyyseläke maksetaan varmasti sohvalla makaajalle, mutta ikänsä töitä tehneelle ei siinä tapauksessa makseta, että Kelan mielestä työeläkettä on kertynyt "liikaa".

        Lähde: Kela/eläkeläiset


    • Anonyymi

      Suurimmassa osassa sivistynyttä maailmaa on ELÄKEKATTO.
      Se pitää Suomeenkin saada pikimmiten

      • Anonyymi

        Suomessa on niin vähän suuria eläkkeitä, että ei siitä paljon iloa olisi. Varsinkin kun eläkekatto saa esimerkiksi yrittäjän lopettamaan yrityksensä. Miksi sitä turhaan maksamaan palkkoja toisille, jos ei sitten itselle oma eläke kerry. Se on hyvätuloisilta melkoinen panos pois köyhempien eläkkeistä, kun lopettavat työnteon ja verojen maksun.
        Ruotsissa tätä jo tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on niin vähän suuria eläkkeitä, että ei siitä paljon iloa olisi. Varsinkin kun eläkekatto saa esimerkiksi yrittäjän lopettamaan yrityksensä. Miksi sitä turhaan maksamaan palkkoja toisille, jos ei sitten itselle oma eläke kerry. Se on hyvätuloisilta melkoinen panos pois köyhempien eläkkeistä, kun lopettavat työnteon ja verojen maksun.
        Ruotsissa tätä jo tapahtuu.

        Ai, onko ruotsissa tasa-arvoiset eläkkeet riippumatta työurasta ja maksetuista eläkemaksuista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on niin vähän suuria eläkkeitä, että ei siitä paljon iloa olisi. Varsinkin kun eläkekatto saa esimerkiksi yrittäjän lopettamaan yrityksensä. Miksi sitä turhaan maksamaan palkkoja toisille, jos ei sitten itselle oma eläke kerry. Se on hyvätuloisilta melkoinen panos pois köyhempien eläkkeistä, kun lopettavat työnteon ja verojen maksun.
        Ruotsissa tätä jo tapahtuu.

        höpöhöpö-

        porvarien aivopesu-lässytystä.

        oikeasti yrittäjät voi maksaa itselleen yksityisiin eläkekassoihin muhkeat eläkkeet- sen lisäksi sijottaa firmaansa omaisuudet, jotka takaa suuret rahat tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Ei se rikkaitten eläke mua niin riso, ne pärjää muutenkin. Eikä sairaittenkaan. Jotenkin risoo nuorten työssäkäyvien viha eläkeläisiä kohtaan. Siis omia vanhempiaan ja esivanhempiaan, eikö ole oikeutta joskus edes huonon terveyden vaiheessa olla lähtemättä duunniin?

    • Anonyymi

      Entä siinä välillä?

      • Anonyymi

        Olet tietenkin oman onnesi seppä!


    • Anonyymi

      Lapsinakaan emme ole tasavertaisia,eikä eläkeläisetkään.On lapsia,jotka joutuvat vanhempien köyhyyden takia kärsimään ja on eläkeläisiä ,joidenka ansainnat työelämästä eivät ole kartuttaneet eläkettä tarpeeksi.Ongelma nykyisessä järjestelmässä on se,että emme voi itse määritellä tulevan eläkkeen määrää,vaan sen määrittelevät ay-liikkeet tulevissa palkkaneuvotteluissa.Äärimmäisyys,minkä eläkkeen olet ansainnut,sitä eri hallitukset leikkaavat,eli ansaittu eläke on häilyvä,miksi?

      • Anonyymi

        Lapsilisän suhteen jokainen lapsi on yhtä "arvokas", miksei sitten myös eläkeläinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilisän suhteen jokainen lapsi on yhtä "arvokas", miksei sitten myös eläkeläinen?

        Kuolemassa kaikki tasa-arvoisia, käärinliinoissa ei ole taskuja, ja takuuvarmasti kaikki kuolemme.


    • Anonyymi

      Vai on Ruotsissa lyöty hanskat tiskiin kun on eläkekatto?? Keksi jotain parempaa. Suomeen kanssa katto eläkkeisiin.

    • Anonyymi

      Takuueläkkeitä lusmuille maksetaan jo nyt liikaa.

    • Anonyymi

      Suomessa on n 10000 eläkeläistä joilla eläke 100000-150000e/v.
      Jos eläkekatto olisi esim 5000 e/kk, niin varoja Säästyisi 400 milj e/v.
      Aika paljon vai mitä?
      Säästö siis vähintään!!!!

      • Anonyymi

        ei ole hirmusumma valtion menoissa tuo- mutta asiassa voisi silti olla jotain tehtävissä.

        Suurempia säästökohteita on eism psykiatria joka on loputon rahanmeno ja vie aina enemmän ja enemmän kun potilaat vaan huononee mitä enemmän syö kalliita mömmöjä.

        Eläkekassoilla kuulemma 2000 miljardin korkotuotot vuosittain- vai peräti kuukausittain.

        ESR- EUn sosiaalirahasto on ottamassa Suomen eläkevarannot itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole hirmusumma valtion menoissa tuo- mutta asiassa voisi silti olla jotain tehtävissä.

        Suurempia säästökohteita on eism psykiatria joka on loputon rahanmeno ja vie aina enemmän ja enemmän kun potilaat vaan huononee mitä enemmän syö kalliita mömmöjä.

        Eläkekassoilla kuulemma 2000 miljardin korkotuotot vuosittain- vai peräti kuukausittain.

        ESR- EUn sosiaalirahasto on ottamassa Suomen eläkevarannot itselleen.

        Jos katsoit A-studiota 9.2 niin Mäkynenhän esitteli ihan vakavalla naamalla SDP:n "kärkikohteena" säästölistalla matkakorvaukset, tosin totesi kyllä itsekin että eihän siitä taida tulla kuin ehkä 200 miljoonaa!

        Eli, olishan noista eläkkeistä sitten saatavilla tuplat - Että sellaista säästöä luvassa jos vasurit pääsee uudestaan valtaan -> Suomipoika on konkurssin partaalla sen jälkeen!


    • Anonyymi

      Aloitus hakee vertaistaan ymmärryksen osalta.

      • Anonyymi

        Kiitos - T: Aloittaja


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä kysymys aloituksessa. 1 500€/kk MINIMIELÄKKEET, ovatkin asia, josta toivoisi näkyvän, enemmänkin mielipiteitä, kun kaikki muut Pohjoismaat ja EU-demokratiat, ovat ne jo toteuttaneet.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17515592/1-500ekk-minimielakkeet-ovat-talousosaamista-aidoissa-demokratioissa#comment-118408720

      1 500€/kk MINIMIELÄKKEET: Norja, Ruotsi, Tanska, Islanti, Saksa

      Edelleen se sama viime vuosisadan n. 700€/kk, Romanian ja Venäjän, Veroparatiisi-sote-IHMISKAUPPA-pilkka-almu Suomi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17570837/ruotsissa-on-6-500ekk-elakekatto-eika-osake-vakuutuskuoririkollisuutta

    • Anonyymi

      Rahasta eivät nuo, nuorten pätkä-silppu-nälkäpalkka-ilmaistyöläistenkin kannalta, erinomaiset 1 500€/kk MINIMIELÄKKEET, ole Suomessakaan kiinni, vaan korruptiopoliitikkojen ARVOVALINNOISTA ja tahtotilasta, tämän ihan itse mm. ÄärioikeistoKeskustan KorruptioLintiläSaarikko, viime eduskuntavaalien lupausten yhteydessä totesi. Tässä ÄärioikeistoKeskustan viime eduskuntavaalien vaalilupaukset eläkeläisköyhille:

      "Useita satoja euroja ja siitä eteen päin lisää, koko ajan korottaen".

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17725482/30e-vale-elakekorotus-otettiin-tuhatkertaisesti-550e-miinuksella-olevista-elakkeista#comment-118865254

      Siinä mitä tehtiin, eli nykyinen hallitus jatkoi, laittoman ex-äärioikeistohallituksen kipeitä leikkauksia, puuttuvasta oikeusturvasta ja veroparatiisi-sote-ihmiskauppa-orjuuttamista.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720983/ei-ole-mitaan-quothoivavelka-laakari-hammaslaakaripulaaquot-on-pula-luvatuista-1-250ekk-minimielakkeista

    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17724599/700ekk-ei-ole-mikaan-elake-se-on-veroparatiisi-sote-ihmiskauppaa-koyhyyteen-pakottamalla

      Jokainen nykyisen hallituksen puolueista, lupasivat vähintään, sen entisen köyhyysrajan, 1 250€/kk vähimmäis-oikeusturvan minimieläkkeet. "Sairaus-kansaneläkeläisten köyhyys, tullaan siirtämään historiaan" julisti ÄärioikeistoVihreät - törkeitä valheita haavoittuvimmille vanhuksille, vammaisille ja pitkäaikaissairaille.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17641670/aarioikeistokeskustan-korruptiokulmuni-valehteli-elakelaiskoyhille-torkeasti

    • Anonyymi

      Äänestämisen ehdottomana ehtona ovatkin, nuo täysin nykyisillä jyrkästi nostetuilla elinkustannuksilla ja viime vuosisadalle jätetyillä, päivittämättömillä eläkkeillä, alakanttiin lasketut 1 250€/kk ennen korruptiovaaleja ja takuut 1 500€/kk MINIMIELÄKKEIDEN toteuttamista, tulevalla kaudella, näillä ehdoilla äänestämme, ilman tuota luvattua 1 250€/kk emme äänestä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17661451/en-tule-aanestamaan-seuraavissa-vaaleissa-ei-ole-todellista-realistista-vaihtoehtoa#comment-117886652

    • Anonyymi

      Jos vasemmisto oikeasti ajaisi niitä periaatteita joista se puhuu -> Tasa-arvosta! Niin tämänsuuntainen tavoite jossa eläke olisi kaikille samansuuruinen olisi tietenkin heidän agendallaan!

      Samoin prosenttipohjaisista palkankorotuksista pitäisi siirtyä kohti europohjaisia korotuksia JOTKA nyt osittain saatiinkin tähän kaupan alan uuteen soppariin - En tosin huomannut että vasemmisto olisi ottanut asiaan mitään kantaa!

      Puuttuuko Suomesta TODELLINEN VASEMMISTO?

    • Anonyymi

      Kansaneläke on kaikille sama peruseläke, se on sama kuin jos olisit sossun asiakas, paitsi että se jatkuu kuolemaan saakka ilman työvelvoitetta. Työeläke on kokonaan toinen juttu ja se ansaitaan työllä ja palkka vaikuttaa siihen. Mitä enemmän keräät pottia sitä parempi eläke. Työläke on siis kertymä, ei lahja.

      Keskon entinen pääjohtaja saa 50 tonnia kuussa eläkettä. Portugalissa asuessaan sai sen puhtaana käteen. Reilun kaupan pomo.

      • Anonyymi

        kansaneläkkeen saa vaikka ei olis tehny päivääkään töitä, työeläkettä ei saa ilman työntekoa.

        Työeläke kertyy nykyään jo 18 vuotiaasta asti, aikoinaan alkoi kertyä vasta kun oli täyttänyt 23. Tein siis yli 5 vuotta turhaan duunia kun aloitin työt jo 18 v. Olis kannattanu opiskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kansaneläkkeen saa vaikka ei olis tehny päivääkään töitä, työeläkettä ei saa ilman työntekoa.

        Työeläke kertyy nykyään jo 18 vuotiaasta asti, aikoinaan alkoi kertyä vasta kun oli täyttänyt 23. Tein siis yli 5 vuotta turhaan duunia kun aloitin työt jo 18 v. Olis kannattanu opiskella.

        "Yritys haki työtöntä tohtoria ilmaiseksi tehtävään, jonka palkka olisi normaalisti 5 000 euroa"

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009027631.html

        Ei koulutus enää takaa hyviä ansioita. Lähinnä parantaa mahdollisuuksia ehkä päästä hyville ansioille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe