Hallitus edustaa kansaaa, eli yhtä tyhmä? Opetusta "kehitettiin".

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009338595.html

"HS:ssa oli juttua, miten opettajat kertoivat, että joutuvat S2-lasten kohdalla opettamaan vanhempiakin, koska vanhemmat eivät osaa suomen kieltä, eikä kotona arvosteta koulutusta samalla tavalla kuin Suomessa.

Artikkelia kommentoinut henkilö kertoi saksalaisesta opettajaystävästään, joka oli jättänyt alan, kun koulussa oli kymmenien eri kulttuurien oppilaita, joita oli kaikkia mahdoton opettaa samalla opetussuunnitelmalla, koska kaikissa kielissä ei edes ollut tarvittavia termejä joillekin asioille, joita koulussa opiskeltiin.

Suuri ongelma on myös inkluusio ja tasa-arvoistaminen, joka hullunkurisesti johtikin epätasa-arvoon, kun heikommat eivät saa riittävää tukea ja paremmin pärjäävät jäävät omilleen, eivätkä pääse etenemään itselleen sopivampaan tahtiin."

"Tarkoitus himmata ne lukevat kantasuomalaiset ei äidinkielenään suomea puhuvien maahanmuuttajien tasolle? Ja toivoa että digitaalisuus meidät pelastaa?"

Onko joku kertonut Li Anderssonille miten on vastattava? Miten hallitus voi edustaa kansaa, jos se ei siihen kykene? Kuka menee ja tekee uuden hallituksen? Jos sittenkään ei asiat muutu, missä on se hallituksen ulkopuolinen voima, joka hankaloittaa asioita? Ja mistä se voima ottaa käskynsä?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      SDP:n hallitukseen tuli Opetusministeriksi ÄäriVasemmistolainen (Kommunisti) Lilleri Andersson, jo silloin asiantuntijat sanoivat, että pieleen tulee menemään, kun Kommunisti on ministerinä päättämässä Koko Suomen Koululaitoksen asioista !

    • Anonyymi

      Milloin se sanotaan selvällä suomen kielellä, että on menty päin vi11ua.

    • Anonyymi

      Persuja kun vaikka kuinka yrittää kehittää, se vaan ei onnistu. Ominaisvika.

    • Anonyymi

      Olisiko syynä riittämätön etäisyys itse kohteeseen, siis kouluihin ja koulumaailman todellisuuteen ?
      Voi olla että tarpeeksi etäältä näkyvä todellisuus hämärtyy ja pienet yksityiskohdat häviävät, mutta paikallisesti ne ovat edelleen olemassa, mutta eivät näy.

      Paikallisesti tarkasteltaessa näkyvyys ongelmiin on oikea, joten miksi opettajia ja koulumaailman tuntevien näkemykset sivuutetaan.

      Myös opetuksen sisältöä voisi pohtia, vakavastikin... Ilmassa on korkealentoisia ajatuksia, koululaitoksen tulisi tuottaa lisää kilpailukykyä, ennen näkemättömiä oppimisennätyksiä sekä ratkaista kaikki tulevaisuuden ongelmat tuottamalla super-yksilöitä.
      Voiko koulu johdatella kenestä tahansa sellaista ? Ehkä joskus, kuitenkin onko tasainen lopputulos sekään hyvä, kaikki samanlaisia ?
      Koulun tehtävä pitäisi olla tunnistaa lahjakkuutta myös muillakin alueilla kuin perinteisillä loogisen päättelyn tai kielellisten kykyjen välillä.
      Toisaalta tuottaa riittävän monipuolinen ja tasapainoinen arvostelukyky ja tausta joilla
      kyky selviytyä nykyisen maailman oloista omien kykyjensä ja mahdollisuuksiensa kanssa.
      Tottahan on sekin koulu on siinä sillä tiellä eräs vaihe, mutta jos tämä super-ihmisen tarve ja sen rinnalla kulkeva mitattavissa oleva onnistuminen tässä pyrkimyksessä hiukankin alenisi, sen oman identiteetin kehitys voisi toteutua omien edellytysten mukaan sopivalla tasolla.
      Kouluajan pitäisi olla suojattu liialliselta tietoisuudelta sen jälkeiseltä kilpailuyhteiskunnan odotuksilta ja vaikutteilta ilman kykyä nähdä tai tunnistaa sen sisältämiltä vaikutteilta.
      Tietynlainen hitaus muutoksissa voisi olla tässäkin ihan hyväksi.

      Yksilöt ovat erilaisia, taustoiltaan ja lähtökohdiltaan. Opetuksen menetelmiä voi kritisoida myös siitä miten itseoppiminen voi päätyä opetuksen menetelmäksi, ikäryhmissä joihin se ei oikeastaan kuuluisi.
      Opetuksen tulee olla opettajalähtöistä, myös oppikirjoissa näkyviä kyseleviä tapoja voi kyseenalaistaa ellei oppikirjat sisällöltään sitä tosiasiassa tue.
      Kokeelliset oppimismetodit eivät toimi ilman riittävää taustatietoisuutta.
      Edelleenkään ne eivät toimi jos oppilaiden taustat ovat hyvin vaihtelevia.

      Opetuksen tavoite on hankala, vaikka hajonta on tuloksissa suuri, silti keskiarvo on näiden välissä.
      Sille nyt ei voi vaan mitään sellaisenaan, mutta se pitäisi tunnistaa ja siihen mukautua.

    • Anonyymi

      Geeniperimän muutos väestössä taitaa olla suurin selittävä tekijä.

      Pienemmässä roolissa lisäksi viherpunikkien ideologiset opetussuunnitelmamuutokset.

    • Anonyymi

      OAJ vaatii lisätunteja perusopetukseen. Eli piteneekö päivät oppilailla? Vai otetaanko tunteja myös pois kaiken maailman himphampusta, jota peruskouluun on viime vuosina ujutettu? Koodauksesta ykkösluokille?

      Joko pian korjataan kohtalokas virhe, mikä tehtiin, kun käsialakirjoitus poistettiin? Jokos pian alaluokilla pannaan läppärien ja älypuhelimien käyttö minimiin ja tartutaan kynään, kumiin ja paperiin?

      Eikö peruskoulun tehtävä ole perusasioiden opettaminen? Lukeminen, kirjoittaminen, laskeminen, liikunta, höystettynä yleissivistävillä aineilla, kuten biologialla, maantiedolla, historialla ja musiikilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe