Range-vaatimusten kasvaessa akkujen fyysistä kokoa on pakko kasvattaa. Tiettyjen merkkien akkusähköautojen omapainot ovat jo neljässä tonnissa, jopa yli. Tulevaisuudessa tarve C1-korttiin kasvaa huomattavasti, sillä Suomessa B-kortilla saa ajaa max. 3500 kg kokonaismassan autoa, mikä tarkoittaa karkeasti noin 2500-2800 kg omamassaa.
Esimerkiksi maailman toiseksi suurimman autovalmistajan GM:n uusi malli painaa yli 4200 kg. Siitä vain kuorma-autokorttia ajamaan.
https://insideevs.com/news/510334/gmc-hummer-ev-weight-acceleration/amp/
Sähköautolla ajo vaatii pian C1-kortin
Anonyymi-ap
4
180
Vastaukset
- Anonyymi
Myös Suomessa arvostetun Mercedeksen GLS-mallin kokonaispaino on yli 3500 kg rajan. Ajoneuvo on siis kevyt kuorma-auto, ei henkilöauto.
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/gls/12821251?vifAdCount=2&vifNav=Y- Anonyymi
Siinäpä edullinen kärry, saa ajella jopa kahdeksaakymppiä.
GLS 600 Maybach alkaen 282000€ alv 0%
- Anonyymi
Palstalaiset eivät autoile ideologisista syistä. Luutalla lentäminen onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2644626Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442807Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281503- 591370
- 951262
- 471139
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138