Range-vaatimusten kasvaessa akkujen fyysistä kokoa on pakko kasvattaa. Tiettyjen merkkien akkusähköautojen omapainot ovat jo neljässä tonnissa, jopa yli. Tulevaisuudessa tarve C1-korttiin kasvaa huomattavasti, sillä Suomessa B-kortilla saa ajaa max. 3500 kg kokonaismassan autoa, mikä tarkoittaa karkeasti noin 2500-2800 kg omamassaa.
Esimerkiksi maailman toiseksi suurimman autovalmistajan GM:n uusi malli painaa yli 4200 kg. Siitä vain kuorma-autokorttia ajamaan.
https://insideevs.com/news/510334/gmc-hummer-ev-weight-acceleration/amp/
Sähköautolla ajo vaatii pian C1-kortin
Anonyymi-ap
4
173
Vastaukset
- Anonyymi
Myös Suomessa arvostetun Mercedeksen GLS-mallin kokonaispaino on yli 3500 kg rajan. Ajoneuvo on siis kevyt kuorma-auto, ei henkilöauto.
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/gls/12821251?vifAdCount=2&vifNav=Y- Anonyymi
Siinäpä edullinen kärry, saa ajella jopa kahdeksaakymppiä.
GLS 600 Maybach alkaen 282000€ alv 0%
- Anonyymi
Palstalaiset eivät autoile ideologisista syistä. Luutalla lentäminen onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 524548
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1494197- 673832
- 1253800
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans433625Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe773453- 983021
- 542875
- 252696
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142404