Laihdun pelkällä liikunnalla,lihaspaino nousee.

Anonyymi-ap

On väitetty että liikunta ei yksistään riitä laihtumiseen ja että siinä pitää olla myös joku vähäkalorinen dietti joko pätkä paasto tai dietti jossa kalorit väliltä 1500- 1800.


Tämä ei pidä paikkansa.Minulla on pienentynyt reilun kuukauden aikana vatsan rasvakerros 9 milliä
Aloitus 28 mm nyt 19 mm
Ja olen syönyt hyvin aamusta iltaan kalorit olleet päivässä noin 2500.painoni on noussut tuona aikana 1,5 kiloa josta varmasti 500 grammaa on lihasta ja 1 kiloa nestettä.

Rasvakerroksen pienentymisen salaisuus on siinä että noin 98 prosenttia syödystä ruuasta on lihasmassaa kasvattavaa ruokaa ja vain 2 prosenttia tulee roskaruuasta eli sokeri,rasva,leipätuotteet,maitotuotteet.
JOS energiasta tulisi 50 prosenttia roskaruuasta lisääntynyt paino tulisi läskin muodossa.
Eli se mitä syö on suuri merkitys.

Sitäkin on monesti väitetty että airoopinen liikunta pienentää lihaksia mikä ei ole totta.
Minäkin olen harrastanut VAIN hiihtoa ja pyöräilyä ja lihakset on kasvanut erittäin hyvin

Tulokset on tulleet hiihtämällä 2 tuntia joka päivä.Lisäksi vähän pyöräilyä kun olen käynyt kaupassa.

Jos syön reenin aikana vain 1500 kaloria se aiheuttaa vain syömähäiriön ja takaisinlihomisen

47

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olen todennut saman. Tavoitteena vain terveys, 6kk aikana vakiintuneilla ruokailutavoilla, viikoittain noin 10 tuntia lihasvoimaharjoittelua, vyötärö oheni 6 - 7cm painon pysyessä ennallaan. Silloin 60v.
        Tätä auvoa olen tyrkyttänyt kalorinikkareille ja vaakafanaatikoille.
        Lopun enteitä?
        69v ikäisenä lihasta 47,5%. Rasvaa14,6%.
        78v ikäisenä 43,3%. Rasvaa 12,9%.
        Lavi: Niin lähestyypi maa!


    • Anonyymi

      Niinhän aina on sanottu, että lihas painaa enemmän kuin läski.

    • Anonyymi

      Lihakset kasvaneet erittäin hyvin?
      Luotettava kehon koostumusanalyysi olisi hyvä liite.
      Esimerkiksi jonkun InBodyn tuloste. Mielellään laite ja paikka missä analyysi on suoritettu!
      98% lihasmassaa kasvattavaa ravintoa? Mitä??

      • Anonyymi

        Tämä on tarkin.Se riittää että ottaa ne vain kahdesta paksummasta kohdasta ala ja ylävatsasta.Tietokonemittaukset on vain suuntaa antavia.

        Lihas kasvaa perunalla,riisillä,lihallla,kananmunilla,,kaikilla kasviksilla ja juureksilla,hedelmillä marjoilla,pastalla kaurajuomalla yms
        Sitä saa syödä mahan aivan täyteen kaksi kertaa päivässä niin paljon kuin jaksaa koska ruoka on vähäkalorista.

        https://youtu.be/WPVY2Mk3ErE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tarkin.Se riittää että ottaa ne vain kahdesta paksummasta kohdasta ala ja ylävatsasta.Tietokonemittaukset on vain suuntaa antavia.

        Lihas kasvaa perunalla,riisillä,lihallla,kananmunilla,,kaikilla kasviksilla ja juureksilla,hedelmillä marjoilla,pastalla kaurajuomalla yms
        Sitä saa syödä mahan aivan täyteen kaksi kertaa päivässä niin paljon kuin jaksaa koska ruoka on vähäkalorista.

        https://youtu.be/WPVY2Mk3ErE

        LÄSKIPAINO NOUSEE NÄILLÄ

        Rasva,sokeri,kaikki viljatuotteet maito,leipä,pulla,hampurilaiset,lihapiirakka,mysliy,murot,jugurtti,jäätelö,karkki,suklaa,sokeroidut juomat,juusto,makkara,rasvaiset ruuat,ranskalaiset perunat yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tarkin.Se riittää että ottaa ne vain kahdesta paksummasta kohdasta ala ja ylävatsasta.Tietokonemittaukset on vain suuntaa antavia.

        Lihas kasvaa perunalla,riisillä,lihallla,kananmunilla,,kaikilla kasviksilla ja juureksilla,hedelmillä marjoilla,pastalla kaurajuomalla yms
        Sitä saa syödä mahan aivan täyteen kaksi kertaa päivässä niin paljon kuin jaksaa koska ruoka on vähäkalorista.

        https://youtu.be/WPVY2Mk3ErE

        Laihtumista ei pysty edes toteamaan ilman rasvamittausta.Sitäl luulee muuten että on lihonut kun paino on noussut vaikka rasvakerros vatsassa on pienentynyt.

        Mitat 5.12 2022
        Alavatsa 22 mm ylävatsa 28 mm vyötärö86 cm
        Paino65,5 kiloa
        Nyt 22.1 2023
        Alavatsa 16 mm,ylävatsa 20 mmvyötärö84 cm
        Paino 67 kiloa
        Syömällä paljon ja hyvää ruokaa aamusta iltaan mahan täyteen.
        Ei ole mitään järkeä näännyttää itseään syömällä vähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tarkin.Se riittää että ottaa ne vain kahdesta paksummasta kohdasta ala ja ylävatsasta.Tietokonemittaukset on vain suuntaa antavia.

        Lihas kasvaa perunalla,riisillä,lihallla,kananmunilla,,kaikilla kasviksilla ja juureksilla,hedelmillä marjoilla,pastalla kaurajuomalla yms
        Sitä saa syödä mahan aivan täyteen kaksi kertaa päivässä niin paljon kuin jaksaa koska ruoka on vähäkalorista.

        https://youtu.be/WPVY2Mk3ErE

        Lihasten %-osuus painostasi?
        Vastaava rasvasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihtumista ei pysty edes toteamaan ilman rasvamittausta.Sitäl luulee muuten että on lihonut kun paino on noussut vaikka rasvakerros vatsassa on pienentynyt.

        Mitat 5.12 2022
        Alavatsa 22 mm ylävatsa 28 mm vyötärö86 cm
        Paino65,5 kiloa
        Nyt 22.1 2023
        Alavatsa 16 mm,ylävatsa 20 mmvyötärö84 cm
        Paino 67 kiloa
        Syömällä paljon ja hyvää ruokaa aamusta iltaan mahan täyteen.
        Ei ole mitään järkeä näännyttää itseään syömällä vähän

        Vähä syöminen on vain hölmäisten hommaa.Se on aivan kuin kantaisit vettä kaivoon.Kaivon pinta pysyy kuitenkin samana vaikka kuinka kannat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihasten %-osuus painostasi?
        Vastaava rasvasta!

        Ei se paino voi olla rasvaa jos sitä ei ole yhtään vatsasta mitattuna.Kaikki on silloin vain lihasta
        .Ei rahaa kannata tuhlata turhiin mittauksiin,voin kyllä käydä sitten tekemässä kun vatsalihakset näkyy ja lihaspainoa on tullut lisää 10 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paino voi olla rasvaa jos sitä ei ole yhtään vatsasta mitattuna.Kaikki on silloin vain lihasta
        .Ei rahaa kannata tuhlata turhiin mittauksiin,voin kyllä käydä sitten tekemässä kun vatsalihakset näkyy ja lihaspainoa on tullut lisää 10 kiloa.

        Uskossa on helppo elää. Objektiivinen tieto saattaisi järkyttää mielenrauhaa.
        Huolimatta InBodyn kustannuksesta 20€/vuosi niin yhtään perunaa ei sen vuoksi jää syömättä.
        Helppo verrata vuosittain tapahtuneita muutoksia.

        Oma lihaspainoni on laskenut 69v - 78v välillä 45,1 kg > 38,6 kg.
        Ukko lyhentynyt > 172 senttiin.
        Älä vaan väitä kuihtumisen johtuvan puutteellisesta ja väärästä ravinnosta sekä treenin puutteesta!

        Olen nähnyt pihtimittailuja lukuisia kertoja. Uskon kyllä, että saman, sivullisen mittaajan tulokset ovat keskenään suunnilleen vertailukelpoisia ko. henkilön kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paino voi olla rasvaa jos sitä ei ole yhtään vatsasta mitattuna.Kaikki on silloin vain lihasta
        .Ei rahaa kannata tuhlata turhiin mittauksiin,voin kyllä käydä sitten tekemässä kun vatsalihakset näkyy ja lihaspainoa on tullut lisää 10 kiloa.

        Olen huomannut monesti ennenkin että kovalla liikunnalla ja kovalla syömisellä näyttää laihemmalta,mutta paino ei ole laskenut yhtään.
        En ollut silloin tietoinen tästä samanaikaisesta rasvan sulamisesta ja lihasmassan kasvusta.

        Silloin kun laihdutin muutama vuosi sitten 28 kiloa olen käyttänyt silloinkin tietämättäni tätä lihaspainoa lisäävää laihdutustapaa.
        Nyt kun olen mitannut myös rasvaprosentit tiedän tarkkaan mitä kehossa tapahtuu.RASVA SULAA SAMAAN AIKAAN KUN LIHASPAINO NOUSEE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihtumista ei pysty edes toteamaan ilman rasvamittausta.Sitäl luulee muuten että on lihonut kun paino on noussut vaikka rasvakerros vatsassa on pienentynyt.

        Mitat 5.12 2022
        Alavatsa 22 mm ylävatsa 28 mm vyötärö86 cm
        Paino65,5 kiloa
        Nyt 22.1 2023
        Alavatsa 16 mm,ylävatsa 20 mmvyötärö84 cm
        Paino 67 kiloa
        Syömällä paljon ja hyvää ruokaa aamusta iltaan mahan täyteen.
        Ei ole mitään järkeä näännyttää itseään syömällä vähän

        Nämä lukemat oli heinäkuun puolessa välissä niinkin alhaiset kuin
        Alavatsa 10 mm ja ylävatsa 12 mm

        Lihomisen syy on ollut näin jäljestä päin ajateltuna liian vähä syöminen.Liian vähä syöminen aiheutti herkkujen syömistä ja sitten liikuntakin loppui kokonaan kuukauden ajaksi.

        Minulla ei ole enään tavoitteena 60 kilon paino niinkuin ennen koska mitä pienempi on sitä vähemmän saa syödä.
        Pienessä painossa saman painon ylläpitäminenkin on erittäin vaikeaa pienien ruokamäärien takia.Silloin pitäisi syödä aivan jatkuvasti hyvin pieniä annoskokoja ja joka ruokailun jälkeen olisi kova nälkä ja sitä minä en halua.Myös liikuntamäärätkin pitää olla pienessä painossa paljon suurempia kuin vähän suuremmassa painossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskossa on helppo elää. Objektiivinen tieto saattaisi järkyttää mielenrauhaa.
        Huolimatta InBodyn kustannuksesta 20€/vuosi niin yhtään perunaa ei sen vuoksi jää syömättä.
        Helppo verrata vuosittain tapahtuneita muutoksia.

        Oma lihaspainoni on laskenut 69v - 78v välillä 45,1 kg > 38,6 kg.
        Ukko lyhentynyt > 172 senttiin.
        Älä vaan väitä kuihtumisen johtuvan puutteellisesta ja väärästä ravinnosta sekä treenin puutteesta!

        Olen nähnyt pihtimittailuja lukuisia kertoja. Uskon kyllä, että saman, sivullisen mittaajan tulokset ovat keskenään suunnilleen vertailukelpoisia ko. henkilön kohdalla.

        Pihtimittaus on paljon tarkempi.Siinä läskipoimu laitetaan sormien väliin ja mitataan paksuus.
        Pihdit pitää olla jäykät taipumattomat muuten ne antaa väärän tuloksen.Minulla on itsellä käytössä fitnestukun pihdit ja ne on riittävän hyvät.Hinta on noin 6 euroa.
        Suurin osa niistä on täyttä rihkamaa millä ei tee mitään.


    • Anonyymi

      <<Tämä ei pidä paikkansa.Minulla on pienentynyt reilun kuukauden aikana vatsan rasvakerros 9 milliä >>

      Miten laskit tuon 9 milliä?

      • Anonyymi

        Mittaamalla.Mittaukset pitää tehdä aina samalla tavalla ja samoista kohdista.

        Et ole siis yhtään lihonut vaikka paino on noussut JOS lukemat on pysyneet samassa.lihaspainon nouseminen on vain hyvä asia.Mitä enemmän painat sitä enemmän kulutat energiaa ja saat syödä enemmän.
        Se pitää löytää vain se sopiva kalorimäärä millä lihas kasvaa
        Ainakin minulla se on noin 2400-2500 kaloria päivässä

        Yhdesti yhdessä aloituksessa joku oikea urheilija sanoi että hän laihtuu vain pienentämällä kaloreita,mutta hän eikä monet muutkaan ymmärrä tätä lihaspainon nousemista laihdutuksen aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittaamalla.Mittaukset pitää tehdä aina samalla tavalla ja samoista kohdista.

        Et ole siis yhtään lihonut vaikka paino on noussut JOS lukemat on pysyneet samassa.lihaspainon nouseminen on vain hyvä asia.Mitä enemmän painat sitä enemmän kulutat energiaa ja saat syödä enemmän.
        Se pitää löytää vain se sopiva kalorimäärä millä lihas kasvaa
        Ainakin minulla se on noin 2400-2500 kaloria päivässä

        Yhdesti yhdessä aloituksessa joku oikea urheilija sanoi että hän laihtuu vain pienentämällä kaloreita,mutta hän eikä monet muutkaan ymmärrä tätä lihaspainon nousemista laihdutuksen aikana

        Näitä höpöjuttuja riittää mies muka laihtunut kahdessa viikossa 10 kiloa
        Tuossa ajassa ei laihdu todellisuudessa kukaan yhtään ainoaa kiloa
        Laihtuminen on ollut vain nestettä.

        https://peda.net/p/RiikkaKotiranta/k7uo/kemia-79-v1/1/2/vesi-ihmisessä/imsoovxxxx

        Ihminen on 70 prosenttia nestettä
        https://peda.net/p/RiikkaKotiranta/k7uo/kemia-79-v1/1/2/vesi-ihmisessä/imsoov


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä höpöjuttuja riittää mies muka laihtunut kahdessa viikossa 10 kiloa
        Tuossa ajassa ei laihdu todellisuudessa kukaan yhtään ainoaa kiloa
        Laihtuminen on ollut vain nestettä.

        https://peda.net/p/RiikkaKotiranta/k7uo/kemia-79-v1/1/2/vesi-ihmisessä/imsoovxxxx

        Ihminen on 70 prosenttia nestettä
        https://peda.net/p/RiikkaKotiranta/k7uo/kemia-79-v1/1/2/vesi-ihmisessä/imsoov

        Riippuu mitä »laihtumisella» tarkoitetaan. Jotkut ovat sitä mieltä, että aito »laihtuminen» on pelkkää rasvan menetystä, mutta »laihtuminen» tarkoittaa hoikistumista yleisemminkin: »Lompakko laihtuu», »Pellot laihtuvat».

        Jos ihminen laihtuu 120 kilosta 80 kiloon, siten että rasvaprosentti muuttuu samalla 20 prosentista 10 prosenttiin, niin:

        120-kiloisena lihasta oli 96 kg ja rasvaa 24 kg
        80-kiloisena lihasta on 72 kg ja rasvaa 8 kg.

        Eli tässä tapauksessa myös lihasta on runsaasti menetetty, vaikka rasvaprosentti pieneni.

        Rasvamuutos miinus 16 kg, lihasmuutos miinus 24 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä »laihtumisella» tarkoitetaan. Jotkut ovat sitä mieltä, että aito »laihtuminen» on pelkkää rasvan menetystä, mutta »laihtuminen» tarkoittaa hoikistumista yleisemminkin: »Lompakko laihtuu», »Pellot laihtuvat».

        Jos ihminen laihtuu 120 kilosta 80 kiloon, siten että rasvaprosentti muuttuu samalla 20 prosentista 10 prosenttiin, niin:

        120-kiloisena lihasta oli 96 kg ja rasvaa 24 kg
        80-kiloisena lihasta on 72 kg ja rasvaa 8 kg.

        Eli tässä tapauksessa myös lihasta on runsaasti menetetty, vaikka rasvaprosentti pieneni.

        Rasvamuutos miinus 16 kg, lihasmuutos miinus 24 kg.

        Rasvaton keho EI ole pelkkää lihasta!


    • Anonyymi

      Höpöttäjä: "Yhdesti yhdessä aloituksessa joku oikea urheilija sanoi että hän laihtuu vain pienentämällä kaloreita,mutta hän eikä monet muutkaan ymmärrä tätä lihaspainon nousemista laihdutuksen aikana."

      Kiitos tästä tekstistä, siinä oli paljon naurun aihetta! Päivä alkoi hyvin.

      • Anonyymi

        Se on aivan pöljä joka katsoo painosta laihtumisen.
        Sitä paskaa teille yritetään koko ajan valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan pöljä joka katsoo painosta laihtumisen.
        Sitä paskaa teille yritetään koko ajan valehdella.

        Pelkällä liikunnalla rasvapaino muuttuu lihaspainoksi on todellinen tieto.
        Ihminen tekee itsestään vain luurangon näillä matalakalorisilla dieteillä.

        Tulokset katsotaan siis vasta kuukauden kuluttua kuinka paljon lihaspaino on noussut.
        Liikunnalla laihdutuksessa laihdutus tapahtuu itsestään ilman kärsimystä.
        Jos laihduttaa pienillä kaloreilla on koko ajan kova nälkä ja tekee koko ajan mieli syödä.SITÄ EI OLE kun laihduttaa liikunnalla.


      • Anonyymi

        Lue tarkemmin mitä tuossa aika alussa kirjoitin.
        Minulla on siis lähtenyt läskiä vyötäröstä samaan aikaan lihaspaino on noussut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tarkemmin mitä tuossa aika alussa kirjoitin.
        Minulla on siis lähtenyt läskiä vyötäröstä samaan aikaan lihaspaino on noussut.

        Sinä olet höpöukko, ja minä olen sinun fanisi. Pidän sinun ihan hassuista jutuistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet höpöukko, ja minä olen sinun fanisi. Pidän sinun ihan hassuista jutuistasi.

        Mitä hassua siinäkin on jos syö paljon ja hyvää ruokaa ja läski lähtee.Seuraavat tulokset tiedän vasta kuukauden kuluttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hassua siinäkin on jos syö paljon ja hyvää ruokaa ja läski lähtee.Seuraavat tulokset tiedän vasta kuukauden kuluttua.

        Kuukaudessa ei lihasta tule kiloakaan vaikka kävisi salilla joka päivä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kuukaudessa ei lihasta tule kiloakaan vaikka kävisi salilla joka päivä.

        Siitä ei ole vielä niin tarkkaa tietoa mutta rasvaa lähtee ainakin vatsasta tämän hetken kokemuksen mukaan 9 milliä.kuukaudessa.
        Se miten paljon sitäl lähtee jatkossa riippuu siitä miten hyvin ohjelmaa noudattaa.EI OLE MUUTEN MITÄÄN LAISKAN HOMMAA.
        Monelle vähä syöminen on ainut konsti laihtua koska jos on laiska tätä lihasta lisäävää ja rasvaa poistavaa ohjelmaa ei voi käyttää.
        Minä en käy kuntosalissa vaan hiihtämässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei ole vielä niin tarkkaa tietoa mutta rasvaa lähtee ainakin vatsasta tämän hetken kokemuksen mukaan 9 milliä.kuukaudessa.
        Se miten paljon sitäl lähtee jatkossa riippuu siitä miten hyvin ohjelmaa noudattaa.EI OLE MUUTEN MITÄÄN LAISKAN HOMMAA.
        Monelle vähä syöminen on ainut konsti laihtua koska jos on laiska tätä lihasta lisäävää ja rasvaa poistavaa ohjelmaa ei voi käyttää.
        Minä en käy kuntosalissa vaan hiihtämässä.

        Vielä vähemmän hiihtämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei ole vielä niin tarkkaa tietoa mutta rasvaa lähtee ainakin vatsasta tämän hetken kokemuksen mukaan 9 milliä.kuukaudessa.
        Se miten paljon sitäl lähtee jatkossa riippuu siitä miten hyvin ohjelmaa noudattaa.EI OLE MUUTEN MITÄÄN LAISKAN HOMMAA.
        Monelle vähä syöminen on ainut konsti laihtua koska jos on laiska tätä lihasta lisäävää ja rasvaa poistavaa ohjelmaa ei voi käyttää.
        Minä en käy kuntosalissa vaan hiihtämässä.

        " jos on laiska tätä lihasta lisäävää ja rasvaa poistavaa ohjelmaa ei voi käyttää."

        haista pee

        suurin osa meistä käy töissä, eikä hiihtele pitkin pitäjiä ja kirjottele skeidaa tänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " jos on laiska tätä lihasta lisäävää ja rasvaa poistavaa ohjelmaa ei voi käyttää."

        haista pee

        suurin osa meistä käy töissä, eikä hiihtele pitkin pitäjiä ja kirjottele skeidaa tänne

        Kyllä siinä laiskuudesta on kyse tämäkin mies on juossut maratonin 50 kilometriä jokapäivä.
        Herää ylös ja tekee ennen töihin lähtöä juoksulenkin.

        Monesti sitä maataan sohvalla 12 tuntiakin päivästä siitä ajasta voi käyttää kuka vain 2 tuntia liikunnan harrastamiseen

        https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/888a9165-d806-461c-8626-7ea40f67c866


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä laiskuudesta on kyse tämäkin mies on juossut maratonin 50 kilometriä jokapäivä.
        Herää ylös ja tekee ennen töihin lähtöä juoksulenkin.

        Monesti sitä maataan sohvalla 12 tuntiakin päivästä siitä ajasta voi käyttää kuka vain 2 tuntia liikunnan harrastamiseen

        https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/888a9165-d806-461c-8626-7ea40f67c866

        Terveellistä ruokaa pystyy syömään ja harrastamaan liikuntaa aivan kuka vain.Se on vain itsestä kiinni mitä haluaa.
        Elämän laatu on huomattavasti parempaa terveellisesti elävällä.Olen ollut monesti itsekkin roskaruokaa syövä päänsärkyinen ja väsynyt läski,mutta olen tehnyt muutoksen.Kokemuksesta voi anoa että elän paljon laadukkaampaa elämää ja syön paljon paremman makuista ruokaa kuin ennen.
        Liikunta vaikuttaa siihenkin miten ruoka maistuu.
        Sitä on mukava syödä hyvällä ruokahalulla.
        Silloin kun syön paskaruokaa mitään ruokahalua ei edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " jos on laiska tätä lihasta lisäävää ja rasvaa poistavaa ohjelmaa ei voi käyttää."

        haista pee

        suurin osa meistä käy töissä, eikä hiihtele pitkin pitäjiä ja kirjottele skeidaa tänne

        Kylläpä olet vetelä ihminen, kun herrasta ollenkaan liikuntaa verukkeena työssäkäynti.


    • Anonyymi

      Syön niin paljon puuroa kuin makuaisti antaa myöten. Välillä kyllästyy, mutta hilloa tai marjoja päälle.

      • Anonyymi

        Puuro on varmasti hyvä,mutta minä syön siis aloittaja mielummin tällä hetkellä kaikkia muita ruokia.
        Se on periaatteessa aivan sama mistä sen hiilihydraatin ottaa.


      • Anonyymi

        Jos syö kaurapuuroa siihen kannattaa laittaa sekaan loppuvaiheessa kananmunan valkuaista niin saa proteeniakin.
        Itse tein kokeeksi kauraryyneistä smootshin johon lisäsin kananmunan valkuaista ja puolukkasurvosta.Toimi aivan kohtalaisen hyvin.Oli aivan kuin jugurttia.
        Se on halpaa ja terveellistä ravintoa.


    • Anonyymi

      Olen monesti verrannut ihmistä autoon.
      Jos käyt kerran viikossa tankkaamassa autoon 20l bensaa ja jos ei mahdu niin loput sitten kanisteriin.
      Alkaa auton paino pikkuhiljaa lisääntymään.
      Jos muutatkin ajotottumusta ja ajat autolla enemmän ja tankki ei tulekkaan täyteen 20 litrasta niin laitat loput kanistereista niin yllätys yllätys, auton paino pienenee.

      Ihmisessä ei ole tankkia eikä kanistereita mutta varastoa löytyy ja kanisterin virkaa ajaa läski.

      Ihmiset on vain opetettu siihen että tankataan jatkuvasti, ei ihminen kuole nälkään jos ei syö vaikka joka päivä.

    • Anonyymi

      98% sapuskasta "kasvattaa lihasmassaa"?!
      Siinä ovat munaiset ja ruuansulatus tiukoilla!

      • Anonyymi

        Kerro lisää tuosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta.

        Jos syöt joka päivä 5iisi puolen kilon ateriaa, siitä 98 prosenttia menee lihaskasvuun. Lihaksesi kasvavat vuodessa 5 * 365 * 0,5 * 0,98 kiloa = n. 894 kiloa. Tämä voidaan todistaa tieteellisesti, ei ole huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos syöt joka päivä 5iisi puolen kilon ateriaa, siitä 98 prosenttia menee lihaskasvuun. Lihaksesi kasvavat vuodessa 5 * 365 * 0,5 * 0,98 kiloa = n. 894 kiloa. Tämä voidaan todistaa tieteellisesti, ei ole huuhaata.

        Kyllä kannattaisi tarkistaa nuita sinun lähteitä ja faktoja.
        Ymmärrät itsekkin ettei tuo pidä paikkaansa.
        Ensinnäkin kun lihas liikkuu niin se kuluttaa energiaa, voidaan iham matemaattisesti laskea paljonko energiaa lihakset tuottavat.
        Kuten tiedetään tuo fakta ettei energia tupsahda tyhjästä, eli keho tarvitsee energiaa jotta lihakset voi tuottaa sitä voimaa.
        Eli esimerkkinä, tuotat lihaksilla 1000wh energiaa vuorokaudessa (käytän watteja niin helpompi ymmärtää).
        Väitteesi mukaan 98% energiasta menee lihasten kasvuun ja vain 2% muuhun, eli energian tuottamiseen.
        Eli joudut syömään 49 000kwh edestä ruokaa. eli 42132400694 kaloria.
        Jotta ymmärtäisimme että kuinka paljon se on niin lasketaan naudan lihana, 16 852 960 kg
        Miltä näyttää ihminen joka syö päivässä melkein 17 miljoonaa kiloa lihaa?

        Vertailuna tuo kulutettu energiamäärä, 1000kwh on sama kuin keskiverto pesukoneen kuluttama energiamäärä 5 tunnissa tai sähköskootterin 1 tunnin ajo.
        Eli miltä näyttäisi ihminen joka tekee raskasta työtä, eli monin kerroin tuon 1000wh.

        Eikö matematiikka olekkin ihmeellinen asia?


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä kaikki pysyneet vain samassa johtuen vähän liian suurista kaloreista ja vähemmästä liikunnasta.

      Nyt uusi aloitus ja taas vähän parannettu ohjelma.
      Pienensin kahvia ja kakkua puolella.
      Kahvijauhe 10g
      Vesi 108 g
      Kakut vain 10 g
      -nämä kahvikakuista tulevat kalorit ovat aivan turhia.
      Aivan hyvin riittää noinkin pieni määrä.Vähentämisen syy oli se ettei kahvi enään maistu,pikemminkin se vain ällöttävä,joten pieni määrä riittää oikein hyvin

      Nyt pitää vain lisätä reeniä siihen missä se oli aloituksessa ja syödä vähemmän.Nyt vain talvipyöräilyä koska jalat ei näytä kestävän enään hiihtoa.

      • Anonyymi

        Oletpa heittäytynyt hurjaksi. Suunnittelet ja seuraat ilman gramman desimaaleja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa heittäytynyt hurjaksi. Suunnittelet ja seuraat ilman gramman desimaaleja!

        Tehokkaan laihdutusohjelman ansiosta hän on ehkäissyt lihomista kolmessa vuodessa yli 25 kiloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehokkaan laihdutusohjelman ansiosta hän on ehkäissyt lihomista kolmessa vuodessa yli 25 kiloa!

        Punnitsematta syömisiäni ja laskematta kaloreja pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg ja paino on pysynyt raameissa tuota seuranneet 40 vuotta. Mikähän olisi ehkäistyjen kilojen määrä?
        Aivan viime vuosina, lähinnä 75v jälkeen, hallitsematon laskeminen johtuu lihaskadosta.
        Viime vuoden kesäkuussa rasva 12,9%.
        Lihasmassa 38,6%.
        Kyllä jokainen täysjärkinen tajuaa minkä tyyppiseen mussuttamiseen olisi painostan kiinnostuneen kiinnitettävä huomiota! Onkohan kaloreilla keikarointi itsepetosta?
        Tilanteen arviointi kerralla ml. tavoitteen määritys ja sen jälkeen muutos arkielämään ilman kaloristressiä.
        Ei tule mitään jojoilua. Jos on oireita siitä niin itsetutkiskelu ja tarvittava hienosäätö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehokkaan laihdutusohjelman ansiosta hän on ehkäissyt lihomista kolmessa vuodessa yli 25 kiloa!

        Kyllä se liikunta estää lihomista 2-3 kiloa kuukaudessa,jopa 5 kiloakin siinä tapauksessa jos liikuntaa tekee vaihtoehtoisesti ahminnan tilalle.

        Jos ruoka on puoleksi roskaruokaa jossa energiasta tulee puolet rasvasta,sokerista pullasta,se ei kasvata lihasta vaikka liikkuisi paljon,ei sillä lihokkaan jos syö juuri sen verran kuin kuluttaa.Sitä on silloin laiha lihava.

        Jos haluaa lihaksen kasvavan on syötävä vain terveellistä ruokaa.Rasva,sokeri,vilja lisää vain läski painoa koska niissä ei ole ravintoa mikä kasvattaa lihasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se liikunta estää lihomista 2-3 kiloa kuukaudessa,jopa 5 kiloakin siinä tapauksessa jos liikuntaa tekee vaihtoehtoisesti ahminnan tilalle.

        Jos ruoka on puoleksi roskaruokaa jossa energiasta tulee puolet rasvasta,sokerista pullasta,se ei kasvata lihasta vaikka liikkuisi paljon,ei sillä lihokkaan jos syö juuri sen verran kuin kuluttaa.Sitä on silloin laiha lihava.

        Jos haluaa lihaksen kasvavan on syötävä vain terveellistä ruokaa.Rasva,sokeri,vilja lisää vain läski painoa koska niissä ei ole ravintoa mikä kasvattaa lihasta.

        Mitenkä monta tuntia on käveltävä armeijan marssinopeutta kuluttaakseen yhden rasvakilon verran energiaa?
        Uskallan väittää, että järkevällä ruokailulla pääsee samaan tulokseen paljon helpommim.
        Toki liikunnalla on huomattava terveydellinen ulottuvuus mutta sekin riippuu liikunnan intensiteetistä ja kestosta.
        Suurin merkitys lienee siinä, että järkevästi suunniteltua ja toteuttavaa liikuntaa harrastava harkitsee myös sen mitä suuhunsa pistää. Kaloreja laskematta! Laatu ratkaisee!


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1888
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      244
      1808
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1378
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1100
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      938
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe