Siis miksi polttomoottoriauton "lämmityslaitetta" ei saa kesäksi pienemmälle teholle? Nykyään puskee kaikki kesät lämpöä harakoille jäähdyttimen kautta.
T. Model S
Miksi polttomoottoriauton toimintamatka ei pitene ilman lämmetessä?
18
80
Vastaukset
- Anonyymi
Onko se jotenkin sinulta pois, vai mikä oli näsäviisautesi pointti?
- Anonyymi
Eiköhän pointti ollut osoittaa näille polttomoottorikuskeille (jotka jaksavat saarnata sähköautojen toimintamatkan pienenemisestä talvella) että miten tyhmiä kommentoivat.
Onko sähköautojen toimintamatka jotenkin pois polttiskuskin elämästä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän pointti ollut osoittaa näille polttomoottorikuskeille (jotka jaksavat saarnata sähköautojen toimintamatkan pienenemisestä talvella) että miten tyhmiä kommentoivat.
Onko sähköautojen toimintamatka jotenkin pois polttiskuskin elämästä?Yksinkertainen paristopelle yrittää vakuuttaa tyhmyyttään, mutta kyllähän me tiedämme muutenkin kuinka tolloja nuo sähköterot on.
SÄHKÖTEROT HOITOON
- Anonyymi
Miksei Teslan toimintamatka puolittuu talvella? Eikö sitä saa millään nostettua kesän lukemiin?
- Anonyymi
"Miksi polttomoottoriauton toimintamatka ei pitene ilman lämmetessä?"
Kyllä se pitenee.
Merkittäviä asioita:
-kesällä on parempi rullaavuus renkaalla
-kesällä ilma on "ohuempaa" jolloin moottoriin menee vähemmän polttoainetta
-kesälämpötila notkistaa laakerit ym voimansiirron osat
Ainakin omassa autossani kulutus on talvella noin 8 litraa satasella ja kesällä 6 litraa satasella. 1,8 litrainen bensamoottori. - Anonyymi
Kyllähän se vaan pitenee. Suomen olosuhteissa heinäkuussa pääsee aina pienimmällä kulutuksella.
- Anonyymi
Kyllä se poltttomoottoriautonkin toimintamatka pitenee mutta suhteellisesti vähemmän kun suurin osa energiasta menee hukkaan ja ulkoilman lämmittämiseen oli kesä tai talvi. Sähköautossa toimintamatkan muuttuminen sääolojen mukaan näkyy selvemmin, kun energiaa käytetään pääasiassa vain etenemiseen.
- Anonyymi
Teillä varmaan on huonosti Pohjolan talveen sopivia autoja? Omalla vm 2020 bensa-autolla (ei mitään hybridsointia) kulutus pitemmillä matkoilla on selvästi pienempi talvella. Syy tähän on talvirajoitusten ja kelin vaatima keskinopeuden lasku n. 10 km/h!
- Anonyymi
Polttomoottorilla varustetut autot ovat muinaisjäänteinen irvikuva. Mitä järkeä on:
- Käyttää sähköä pelkästään yhdysvalloissa öljyn nostamiseen maan pinnalle 19,5 miljoonan sähköauton kulutuksen verran kuukaudessa. Lisäksi siirtolinjojen pumppaamojen kulutus. Tuosta vielä puuttuu venäjän, arabimaiden ym. öljyntuottajien sähkön kulutukset.
- Öljykatastrofit saastuttanut luontoa mielettömästi.
- Öljy laivataan tankkereilla jotka käyttävät epäpuhtainta erittäin saastuttavaa raakaöljyä voimanlähteinään.
- Käyttää sähköä polttoaineen jalostamiseen 1kWh.n polttoaine litraa kohti.
- Polttoaine rahdataan dieselkäyttöisillä tankkiautoilla jakelupisteisiin.
- Lopuksi moottori polttaa tuosta kalliista polttoaineesta 80% taivaan tuuliin?
- Olisiko järkevämpää käyttää tuo kaikki sähkö suoraan sähköautoon ja käyttää se 90% hyödyksi?
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U- Anonyymi
"Mitä järkeä on:"
Kun elää alle 8000 euron vuosibudjetilla, on vaikea löytää tuohon budjettiin sopivaa sähköautoa tai hybridiä.
Polttomoottoriauton saan "satasilla", vakuutuksia ja käyttämaksua maksan vuositasolla 500 euroa, käyttökuluihin menee 1000 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä järkeä on:"
Kun elää alle 8000 euron vuosibudjetilla, on vaikea löytää tuohon budjettiin sopivaa sähköautoa tai hybridiä.
Polttomoottoriauton saan "satasilla", vakuutuksia ja käyttämaksua maksan vuositasolla 500 euroa, käyttökuluihin menee 1000 euroa.Kyllä vanhat autot kannattaa ajaa loppuun kaikesta huolimatta. Ei tuo öljyidiotismi heti lopu.
Kyse onkin uusien polttomoottoristen autojen oston mielekkyydestä nykypäivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vanhat autot kannattaa ajaa loppuun kaikesta huolimatta. Ei tuo öljyidiotismi heti lopu.
Kyse onkin uusien polttomoottoristen autojen oston mielekkyydestä nykypäivänä.Siihenkin on ratkaisu jo keksitty. Tästä se lähtee yleistymään, kuten patterisuristimien lataustolpatkin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32b630b5-f76f-445a-9671-5c7709869038 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihenkin on ratkaisu jo keksitty. Tästä se lähtee yleistymään, kuten patterisuristimien lataustolpatkin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32b630b5-f76f-445a-9671-5c7709869038Tuommoisen synteettisen bensan valmistus kuluttaa 5 kertaisen määrän sähköä kuin siihen saa energiaa sidottua, sitten käytät siitä polttomoottorissa vain noin 20% hyödyksi, lopulla 80%.lla lämmität harakoita. Ei mitään järkeä!
Edelleen on sata kertaa järkevämpää ladata kaikki tuon polttoaineen valmistukseen käytetty sähkö suoraan sähköauton akkuun ja käyttää siitä hyödyksi 90%
- Anonyymi
Olen tuossa miettinyt ,miksi polttomoottorin polttoaineen lämpötilaa nosteta ennen sylinteriin ruiskuttamista kaasumaiseen olotilaan valmiiksi?
Palaminen olisi tällöin vielä nykyistä huomattavasti tehokkaampaa ja nostaisi moottorin hyötysuhdetta ihan jonkun verran.
Hukkalämpöä riittää kyllä niin tekemään jäähdytysvedestä ja pakosarjasta ja polttomoottoreilla voisi ajella nykyistä paljon laihemmilla pa/ilma seoksilla. Sisään vedettävän ilman pitää olla mahdollisimman kylmää jotta happea on mukana mahd. paljon mutta polttoaineen kanssa on päinvastoin, sekä puristuksen mahdollisimman korkea max hyötysuhteen saavuttamiseksi.
Onko tässä ollut aukko koko ajan polttiksen kehityskaaressa? Minusta on.- Anonyymi
Niin... Eihän ne moottoreita kehittävät insinöörijuipit mitään ymmärrä. Kyllä Sinun nyt kannattaisi heitä mennä vähän neuvomaan.
- Anonyymi
Opel P1 autossa mm. moottori lämpöeristetiin hyötysuhteen takia. Kaasutin puski tulistettua bensiinihöyryä jne. Kovat renkaat onhan noita menetelmiä.
Maailma keskittyy enemmän vihreään energiaan ja ympäristön säästämiseen dinopolttoaineiltamme enemmän kuin koskaan tänään. Mutta Opel ja Shell tekivät vuonna 1973 kokeen, joka saattaisi jopa nykypäivän polttoainetehokkaimmat ajoneuvot häpeään. Tutustu vuoden 1959 Opel P-1:een, jota ei pidä sekoittaa McLaren P1:een.
Vuonna 1973 vuoden 1959 Opel P-1, kokeellinen Opelin ja Shellin bensiinin prototyyppiajoneuvo, rikkoi maailmanennätyksen yhdellä gallonalla öljyä kuljetetussa matkassa. Tämä luku oli 376 mailia gallonaan, ja se on edelleen ajoneuvokoon ennätys.
Opel P-1 on pohjimmiltaan CaraVan-farmari, jonka katto on leikattu lava-autoksi.
Shell muokkasi hieman työntötangon moottoria saavuttaakseen ennätyksen Wood Riverissä, Illinoisissa. Nelisylinterinen moottori on lähes täysin eristetty ja yhdistetty kaksinopeuksiseen ketjukäyttöön. Ilmanimua kutsuttiin "oudoksi" kaasuttimen kolmen neljäsosan reiän takia, ja sen takapyörät on yhdistetty akselin keskelle.
Saavutuksensa jälkeen se löysi kodin Talledega SuperSpeedways Motorsports Hall of Famesta ennen kuin se unohdettiin kokonaan. Uudelleen löydettyään, kun kokonaisuus alkoi myydä omaisuuttaan, Opelista tuli historiallisena saavutuksena uusien uutisten lähde. Hall of Fame myi ajoneuvon pois tunnustamatta sen saavutuksia ennen kuin se laskeutui Seattlen keräilyautokauppiaalle.
- Anonyymi
Pääasia, että pääsee sen reilut tuhat kilometriä kesät talvet kolmen minuutin tankkauksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841