Onko uskovainen vanhurskas ja syntinen yhtä aikaa?

Anonyymi-ap

Onko uskovainen jatkuvasti itsessään syntinen ja lihallinen - myyty synnin alaisuuteen, orjaksi - mutta vanhurskas Jeesuksen tuoman sovituksen ansiosta (lahjavanhurskaus): saastainen ja pyhä yhtä aikaa?

Joka näin uskoo, niin ei tunne vanhurskaaksi tekemistä, sillä uudestisyntymisessä Jumala luo ihmisen uudeksi, niin että tämä uusi ihminen saa enemmän sijaa (kristus meissä) ja kasvaa jättäen lihan (vanhan ihmisen) ristille roikkumaan (uskon kautta), jotta uusi ihminen voisi vaeltaa Pyhän Hengen voimassa.

Tätä eivät luterilaiset tahdo ymmärtää, mutta meillä helluntaissa asia on kutakuinkin naputeltu selväksi, ja omakuvamme ei ole syntinen vanha aatami vaan uusi luomus, joka on Kristuksen kaltainen ja kykenee hyviin tekoihin Jumalan voimasta ja pahan karttamiseen Jumalan armon vaikutuksesta. Se on lahjaa...

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me helluntailaiset olemme parempia. Nytkin pullo punaviiniä odottaa jääkaapissa. Ja viime sunnuntaina kävin katolisessa messussa.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Älä jäähdytä liiaksi punkkua. 14-18° on sopiva lämpötila.


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus, Jumalan Poika on AINOA synnitön.

    • Anonyymi

      Onko "Kristus meissä" eri persoona kuin "uusi luomus" vai onko "Jumalan uusi ihminen" todellisuudessa yksi ainoa persoona, Jeesus Kristus?

    • Anonyymi

      Kukaan ei voi olla yhtäaikaa syntinen ja vanhurskas. Tosin monet syntiset ovat tehneet parannuksen, lopettaneet synnin teon uskossa Jeesukseen Kristukseen ja siten tulleet vanhurskaaksi.

      1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
      5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.
      6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
      7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
      8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
      9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
      10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

      • Anonyymi

        >>>>"yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä"<<<<

        "Mutta, jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, joka on vanhurskas"
        1 Joh: 2: 1

        ihminen on syntynyt "lihasta" , "se mikä lihasta on syntynyt on liha"
        "on liha" > "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa"


    • Anonyymi

      Pietaria opetettiin katolla, kun liinavaate laskettiin.
      Minkä Herra on puhdistanut, sitä ei saa saastaiseksi sanoa.
      ts. perille ei pääse mitään epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää.

      Synti on Jumalan lain rikkomista. Jumala jopa tappaa syntiä tekevän sielun, kirjoitusten mukaan. Siitä voi kukin tehdä johtopäätökset, mihin joukkoon haluaa kuulua. Seuraako Jumalan karitsaa armoistuimen kautta.

      Jeesus sanoi eräälle naiselle, "en minä sinua tuomitse, mutta älä enää syntiä tee, ettei tule pahempaa"- noin vapaasti ilmaistuna.

    • Anonyymi

      Niinpä niin: kristityissä ja anabaptisteissa on eri henki.

      Aloitus on selkeäsanainen esitys helluntailaisesta opista.
      Mutta ainakaan kristinoppia tuo ei ole.

      Raamattu / UT = apostolinen opetus aivan selkein sanoin osoittaa, että ihminen, myös uudestisyntyneenä / vanhurskaana on syntinen syntymästään kuolemaansa asti.

      Saman osoittaa myös Raamatun VT.

      Tästä ei kannata edes keskustella, väitellä. Helluntailaiset uskovat tavallaan, kristityt tavallaan. Samaan ikuisuuteen me emme ole matkalla.

      • Anonyymi

        Lähes kaikki luterilaiset ovat jumalattomia teeskentelijöijä, jotka tekytyvät kristityiksi. Luterilaiset puhuvat omista kokemuksistaan siis uskosta osattatoman ihmisen tuntemuksista. Heidän omatuntonsa todistaa heidät syntisiksi. "mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen",


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki luterilaiset ovat jumalattomia teeskentelijöijä, jotka tekytyvät kristityiksi. Luterilaiset puhuvat omista kokemuksistaan siis uskosta osattatoman ihmisen tuntemuksista. Heidän omatuntonsa todistaa heidät syntisiksi. "mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen",

        helluntailaiset ei synnistä ymmärrä mitään muuta kuin NÄKYVÄÄ, ja luokittelee ihmiset , lähimmäiset omilla päätelmillään,

        Raamattu: "Olemmeko me muita parempia ?"Emme suinkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin ovat synnin vallassa."
        Room: 3: 9

        helluntailaiset , > "muita parempia" o n raamatun vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei synnistä ymmärrä mitään muuta kuin NÄKYVÄÄ, ja luokittelee ihmiset , lähimmäiset omilla päätelmillään,

        Raamattu: "Olemmeko me muita parempia ?"Emme suinkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin ovat synnin vallassa."
        Room: 3: 9

        helluntailaiset , > "muita parempia" o n raamatun vastausta.

        Totta ole syntinen ja synnin vallassa. Ainoa, mitä tiedät on synti ja pahuus. Elät synnissä ja palvelet syntiä ja pimeyttä. Eikä sinulla oma muuta tietoa eikä kokemusta kuin maailman ihmisen osa ja synti ja valhe ja pahuus ja uskovaisen teeskentely.
        Jeesuksen omat ovat vapautetut synnistä. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        Jeesus on Vapahtaja eli Jeesus vapahtaa synnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei synnistä ymmärrä mitään muuta kuin NÄKYVÄÄ, ja luokittelee ihmiset , lähimmäiset omilla päätelmillään,

        Raamattu: "Olemmeko me muita parempia ?"Emme suinkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin ovat synnin vallassa."
        Room: 3: 9

        helluntailaiset , > "muita parempia" o n raamatun vastausta.

        Helluntailaiset eivät tunnusta synnin olevan ihmislihan "olemus", he tunnustavat synniksi vain luetteloidut teot. Joita mm. ovat tupakointi ja keinutuolissa istuminen.

        Riettaan pesukoneen tuijotus ei kuulu hellareiden syntiluetteloihinn, joten vanhan rähjän ikkunaluukkua saa tuijottaa vaikka koko pesuohjelman ajan!

        Nämä teot he ovat luetteloineet eri asteisiksi:
        1. Synti, jota he siis itse eivät tee, mutta jonka he ovat aina nähneet selkeimmin,etenkin luterilaisen kirkon jäsenissä. Kirkon nimenomainen jäsenyys siis vaikuttaa luterilaisissa heidän syntinsä. Kuolemansynti on jos ei tuo vauva ole kieltäytynyt kippokastelustaan, ei osoittanut vanhurskauttaan esim. potkaisemalla loitsua papattavaa pappia, mieluiten suoraan nenään.

        En ole Suomen ev.lut.kirkon jäsen. Kävin kuitenkin tänään asioilla luterilaisessa kirkkorakennuksessa. Join siellä kahvia. Syyllistyin siis syntiin. Kun poistuin ovesta, muutuin (mikäli anabaptisteihin on uskominen) jälleen synnittömäksi.

        En usko anabaptisteja.

        2. Puutteet ja vajavaisuudet. Tähän helluntailaiset opettavat olevansa - en tiedä mitä termiä käyttäisi... - "heikkotahtoisuudessaan lankeavaisia"? Vajavaisuus kuitenkin on lähes täydellisyyttä. Mutta... kuinka ihmeessä tuo vajavaisuus voi heissä sitten ilmetä, jos he kerran eivät ole syntisiä?

        3. Virheet ja erheet. Näihinkin he joskus, kuitenkin synnittöminä, silloin tällöin "lankeavat", mutta jota heidän oma jumalansa / herransa (heidän omien oppiensa mukaan) "kuitenkin heissä ymmärtää, eikä heitä tuomitse".

        Jeesuksen sovitustyö hellareiden kohdalla on siis perusteeton ja turha.

        Heidän lankeemuksensa täydestä synnittömyydn tilasta on verrattavissa suorastaan Luciferin lankeemukseen = pelagiolaiseen "vapaaseen ratkaisuvaltaan".

        Kristityt ovat perisyntisiä lihassamme aina asuvan, perityn lankeemuksen johdosta. Kristityt kauhistuvat tätä olemustaan, huutavat Jumalan armoa ja voimaa.

        Helluntailaiset taas haluavat tehdä eri virheitä, erheitä, puutteita ja vajavuuksiaan mutta heidän herransa elää tässä heidän mukanaan, eikä tuomitse heitä.


    • Anonyymi

      Koittakaa nyt jo vihdoin tajuta, että vain Jumala on vanhurskas ja uskova ainoastaan lahjavanhurskas. Pyhiä olemme vain, koska Kristus meissä on pyhä.

      • Anonyymi

        "Olemmeko me MUITA parempia ? Emme LAINKAAN". Room: 3: 9

        niin, siis Jumalan edessä kukaan ei ole toinen toistaan parempi !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olemmeko me MUITA parempia ? Emme LAINKAAN". Room: 3: 9

        niin, siis Jumalan edessä kukaan ei ole toinen toistaan parempi !!

        Mutta sinä et ole uskossa ja olet ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa.


      • Anonyymi

        Vain ihminen, jossa vaikuttaa Pyhä Henki ja Hänen aikaansaamansa / vaikuttamansa synnintunto, voi tuon ymmärtää.

        Joh. 16: 7-15
        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Jae 7: Puolustaja, Pyhä Henki.
        - Keitä Hän puolustaa? Ketkä tarvitsevat Puolustajaa?
        - Tuomitut. Syntiset.

        Jae 14: "Hän on minua (Jeesusta) kirkastava".
        - Ei ihmistä, vaan Jeesusta, Kristusta Hänen, noissa synnintuntoisissa uskovissaan, omissaan.

        Vanhurskauttaa = lahjavanhurskautus:
        Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        - Tämä vanhurskautus ei perustu uskovan omaan "hyvyyteen", "ansioon", vaan tämän syntisyyteen.
        - Jeesus On syntisten Vapahtaja, jumalattomien vanhurskauttaja, uskon kautta.
        - "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.".

        Room. 3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.

        Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; !!!!!
        - "Ei töitä tee" = ei pyri omilla teoillaan vanhurskautumaan.

        Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. !!!!!
        - No, ainakin helluntailaiset syyttävät, pilkkaavat, keksivät kristityistä omia valheitaan ja väännöksiään.

        Gal. 3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi

        Vanhurskauttaja on yksistään Jumala Itse: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        👑🔥
        🌿


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain ihminen, jossa vaikuttaa Pyhä Henki ja Hänen aikaansaamansa / vaikuttamansa synnintunto, voi tuon ymmärtää.

        Joh. 16: 7-15
        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Jae 7: Puolustaja, Pyhä Henki.
        - Keitä Hän puolustaa? Ketkä tarvitsevat Puolustajaa?
        - Tuomitut. Syntiset.

        Jae 14: "Hän on minua (Jeesusta) kirkastava".
        - Ei ihmistä, vaan Jeesusta, Kristusta Hänen, noissa synnintuntoisissa uskovissaan, omissaan.

        Vanhurskauttaa = lahjavanhurskautus:
        Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        - Tämä vanhurskautus ei perustu uskovan omaan "hyvyyteen", "ansioon", vaan tämän syntisyyteen.
        - Jeesus On syntisten Vapahtaja, jumalattomien vanhurskauttaja, uskon kautta.
        - "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.".

        Room. 3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.

        Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; !!!!!
        - "Ei töitä tee" = ei pyri omilla teoillaan vanhurskautumaan.

        Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. !!!!!
        - No, ainakin helluntailaiset syyttävät, pilkkaavat, keksivät kristityistä omia valheitaan ja väännöksiään.

        Gal. 3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi

        Vanhurskauttaja on yksistään Jumala Itse: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        👑🔥
        🌿

        Virsi 622:
        1.
        Minä vaivainen, vain mato, matkamies maan,
        monet vaellan vaikeat retket.
        Isänmaatani outona etsiä saan,
        pian ehtivät ehtooni hetket.
        Surutonta, ah, matkalla en majaa saa,
        sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
        lepo iäinen missä mun kätkee.

        2.
        Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
        joka säilyä voisi maan päällä!
        Ilo häipyy vain hetkisen kestettyään,
        kuten kuihtuvi kukkanen täällä.
        Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
        kuten kuohuva koski se on levoton,
        veden lailla se hiekkahan haihtuu.

        3.
        Tämä ruumis kun kylmäksi jäähtyvä on
        ja kun kuolema silmäni sulkee,
        ilo taivaassa lahjoita loppumaton,
        pyhät minne sun tielläsi kulkee.
        Isä, Poika ja Henki, sun kunniatas
        joka paikka on täynnä ja kirkkauttas.
        Sinun kiitos ja kunnia. Aamen. 🔥

        Ruotsalainen 1656. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937, 1984. | Sävelmä: Toisinto Lapualta.


    • Anonyymi

      "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
      Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
      Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.

      • Anonyymi

        Te vääristelette perisynti-käsitettä.

        Kristityt eivät opeta, että ihminen kantaisi suoraa vastuuta esim. jonkun isovaarinsa teoista.

        Perisynnissä on kysymys alkulankeemuksesta ja sen vaikutuksesta ihmiseen ja jonka te selvästi edelleen vaan kiistätte.

        Kyllä te tiedätte ja teidän täytyy tietää mitä perisynnillä tarkoitetaan, niin paljon te olette hyökänneet tätä Raamatun sanaa vastaan.

        Teidän motiivejanne on vaikea käsittää, mutta meissä onkin eri henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te vääristelette perisynti-käsitettä.

        Kristityt eivät opeta, että ihminen kantaisi suoraa vastuuta esim. jonkun isovaarinsa teoista.

        Perisynnissä on kysymys alkulankeemuksesta ja sen vaikutuksesta ihmiseen ja jonka te selvästi edelleen vaan kiistätte.

        Kyllä te tiedätte ja teidän täytyy tietää mitä perisynnillä tarkoitetaan, niin paljon te olette hyökänneet tätä Raamatun sanaa vastaan.

        Teidän motiivejanne on vaikea käsittää, mutta meissä onkin eri henki.

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

        Ei käsitettä mutta sisältö on Raamatussa. Perisynnin kieltäjät eivät osaa erottaa sumbjektiivista ja objektiiista vanhurskautusta. Kaikki synit on sovitettu mutta se hyödyttää vain niitä jotka sen ottavat uskolla vastaan. Aivan perusasia joka uudestikastajilla on hukassa!

        Luteriliaisuus julistaa nimenomaan sovitusta


    • Anonyymi

      Miksi meillä pitää olla erilainen oppi ja käsityksiä jos olemme kaikki samanlaisia syntisiä? Silloin on tosiaan sama miten päin kastetaan, miten kokouksissa kiljutaan vai pysytäänkö pystyssä. Silloin on myös sama onko olevinaan armahdettu syntinen tai täysin pyhä. Ei millään ole mitään väliä kun kaikki ovat samassa veneessä syntisiä Edes uskolla ei ole merkitystä, vaan myös ateisti on samassa liemessä.

      Ja Raamatussa on siten paljon turhaa tekstiä muka uudestisyntymästä ja Hengestä. Täyttä huuhaata.

      Se että meidät kastetaan Jeesuksen kuolemaan, saamme siinä Pyhän Hengen ja Jumalan osallisuuden, muuttaa suhdettamme syntiin, siten että siten myös laki naulitaan ristille eikä sitä lueta meille. Meitä ei lain mukaan tuomita. Autuas se ihminen, jolle Jumala ei lue syntiä, Jumalan omina emme ole lain alaisia eikä siten synnin orjia. Mutta vain sen ajan kun Pyhän Hengen vaikutus on meissä. Ei se ole sitä että kun meillä on se oppi, niin siten olemme vapaat synnistä. Ei oppi sitä tee, vaan se aivan oikea Pyhä Henki ihmisessä. Ei opilla päästä irti laista eikä siihen ettei Jumala sitä lue ihmiselle. Vain sillä että Jumala oikeasti lahjoittaa Pyhän Hengen.

      • Anonyymi

        helluntailaisuus uskoo Vanhan liiton rahalliset , "KYMMENYKSET" , ne on voimassa, eikä raamatun sana kymmenyksien (rahan) takia vanhene, mutta kun on kysymys ihmisen kadottavasta perisynnistä > Aadamista ja Eevasta alkaen, niin eipäs raamatun sana siltä osin enää olekaan helluntailaisuuden opetuksen mukaan voimassa . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus uskoo Vanhan liiton rahalliset , "KYMMENYKSET" , ne on voimassa, eikä raamatun sana kymmenyksien (rahan) takia vanhene, mutta kun on kysymys ihmisen kadottavasta perisynnistä > Aadamista ja Eevasta alkaen, niin eipäs raamatun sana siltä osin enää olekaan helluntailaisuuden opetuksen mukaan voimassa . . .

        Pitäisi lukea se virallinen oppi eikä panettelijoiden ajatuksia. Heillä ei ole mitään oppia eikä uskoa mihin kukaan voisi uskoa, vaan pelkästään herjaamisen muoto.


      • Anonyymi

        On todella sekavaa helluntaioppia "ja mitä väliä on sillä ja tällä"...

        Väliä on. Siksi on Raamattu. On suuresti väliä onko ihminen Jeesuksen pelastama, vai Jeesuksen sijasta oman itsensä "pelastama" ja jota, ihmisen herrautta helluntailaisuus korostaa = satanismia.

        Te olette aina opettaneet sitä ja tätä ja lopulta "eihän kukaan enää noin usko 😂, nyt on uusi evankeliumi" (suoraa lainausta Netmissionin ylläpidolta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella sekavaa helluntaioppia "ja mitä väliä on sillä ja tällä"...

        Väliä on. Siksi on Raamattu. On suuresti väliä onko ihminen Jeesuksen pelastama, vai Jeesuksen sijasta oman itsensä "pelastama" ja jota, ihmisen herrautta helluntailaisuus korostaa = satanismia.

        Te olette aina opettaneet sitä ja tätä ja lopulta "eihän kukaan enää noin usko 😂, nyt on uusi evankeliumi" (suoraa lainausta Netmissionin ylläpidolta).

        Helluntailaiset on Parhamin ja Olssenin sedän pelastamia.

        Helluntailaisuudesta puuttuu kokonaan synnit pois pesevä ja Pyhän Hengen antava kaste, joka on Jumalan teko.


    • Anonyymi

      Sainpahan kunnon riidan aikaan sohaisemalla mehiläispesään.

      Kyllä te kristityt olette niin naurettavia näin ulkopuolisen silmin!

      On helppoa saada teidät sotimaan toisianne vastaan.

      Miten sellainen valtakunta voi pysyä pystyssä, joka on riitautunut itsensä kanssa?

      Hah hah!

      Ateismi voittaa!

      • Anonyymi

        Hmmmh. Se parhaiten nauraa, joka...
        Näit tekosi pinnallisesti vain riidan haastamisena, mutta:

        Heitit kehiin todella tärkeän aiheen: Jeesuksen Kristuksen ja Hänen vastaisuutensa syvimmän tarkoituksen.

        Hassuja te satanistit.

        Tietämättäsi tulit palvelleeksi Kristusta.
        Noin siinä yleensä käy.

        Kiitos sinulle, Hänenkin puolestaan: 💐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmmh. Se parhaiten nauraa, joka...
        Näit tekosi pinnallisesti vain riidan haastamisena, mutta:

        Heitit kehiin todella tärkeän aiheen: Jeesuksen Kristuksen ja Hänen vastaisuutensa syvimmän tarkoituksen.

        Hassuja te satanistit.

        Tietämättäsi tulit palvelleeksi Kristusta.
        Noin siinä yleensä käy.

        Kiitos sinulle, Hänenkin puolestaan: 💐

        En ole satanisti. En usko mihinkään satuolentoihin. Olen pesunkestävä ateisti.

        Tiesin toki saavani riidan aikaan tuolla avauksella ja onnistuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole satanisti. En usko mihinkään satuolentoihin. Olen pesunkestävä ateisti.

        Tiesin toki saavani riidan aikaan tuolla avauksella ja onnistuin.

        Olet tarkkaan seurannut eri uskontokuntien välistä mielipiteen vaihtoa, opetellut sanaston, harjoitellut käytöstapaa ja reaktioita, kouluttautunut soluttautumaan näihin joukkoihin ja esiintymään mm. kristittynä, eli muuna kuin olet. Keräät tietoja.

        Et ole ihan kuka tahansa, vaan hyvin koulutettu tähän tehtävään. Pidät Suomi24:ää jonkinlaisena nk. "vastapuolen" false flag-harjoitusalustana ja / tai "taitojen ylläpitäjänä", mutta toimit varmasti muuallakin.

        Et sinä turhaan vietä aikaasi jollain S24-"Helluntailaisuus"-palstalla. Tämä foorumi on sinulle ja muulle joukollesi jollain tavoin tärkeä. Miksi "tavallista ateistia" kiinnostaisi tällainen foorumi ja "hömppä"?

        Jos itse olisin ateisti, minua ei kiinnostaisi pätkääkään.
        Olen kristitty, eikä minua myöskään kiinnosta ateismi-foorumi pätkääkään.

        Haaskaan aikaani vain siihen mihin uskon, koskien tietty kaikkea siihen myös käänteisesti suoraan liittyvää.

        Mahd. itsesi kohdalla myös tämä foorumi (mahd. jotkut muutkin) liittyvät siis sinuun tai edustamaasi asiaan joko suoraan tai käänteisesti.

        Kysymys voi olla myös, ei vain "asiasta", vaan myös ehkä henkilöistä.

        Mitähän nk. "tahoa" tai tahoja mahdat edustaa...? Ei vaadi hirveen paljon ajattelua, vaihtoehtoja tai yhteistoimijoita voisi olla muutamia, mutta... Oikeastaan sillä ei ole väliä.


    • Anonyymi
    • Kristityssä kulkee mukana liha ihan samalla tavalla kuin ei uskovassa ja se on totuus.
      Nyt vaan onneksi Jumalan Henki uudistajana meissä uudestisyntyneissä antaa voiman vastustaa lihan himoja.
      Jos olet paljon rukouksessa ja yhteydessä Luojaan niin voimakkaimmillaan et kunnolla edes huomaa lihasi olemassaoloa ja sinulle ei tule edes mieleen lihalliset asiat.Olet kuin ulkona tästä himojen ja halujen ruumiista jossa Hengenkin täytyy olla tämä maallinen vaellus.
      Kun pääset Henkeä täyteen niin tunnet kuin Jeesus voisi ilmestyä sinulle milloin vain.
      Silloin taivas on maanpäällä ja elät kuin lihalla ei olisi minkäänlaista valtaa sinuun.
      Se on sitä taivaallista olotilaa.Olet täynnä Pyhyyden Henkeä ja se tila katkaisee lihan halut eikä ne pääse edes yrittämään.

    • Anonyymi

      Ellei uskova tajua tuota syntisyys käsitettä, niin hän on kuin ateisti. Hän voi ladella uskonnollisia tekstejä, olla sitä ja tätä mieltä, mutta mitään merkitystä sillä ei ole.

      Eikä ihmisen opilla ole mitään merkitystä. Se on vain sanaa. Puhutta tai kirjoitettu sanaa eikä mitään yhtään sen enempää. Henki on se, joka eläväksi tekee, eikä sitä ateisti ei pysty matkimaan. Hän ei voi tietää miten Jumalan Henki johdattaa eikä miten se ottaa ihmisen valtaansa. Siksi usko on juuri Hengen elämää eikä mitään oppia tai mielipiteitä.

      Monesti harhaoppiset käsittävät sen, ettei uskovalle lueta lakia siten ettei ole mitään väliä mitä tekee. Ei se niin mene. Laki kyllä on ja se astuu heti voimaan kaikessa ankaruudessaan kun ihminen luopuu Hengen tilasta. Silloin joutuu tosiaan räpiköimään siinä synnin suossa eikä siitä ole pelastusta. Siinä ei auta oppi eikä se että vaikka miten uskoo että Kristus on kyllä kuollut puolestani, kyllä tässä taivaaseen kyyti vielä saadaan. Saatanakin kyllä tietää että Kristus on ristiinnaulittu, mutta ei silti pelastu. Ainut tie on saada uskon kautta Pyhä Henki. Siinä se armo tulee ihmisen osaksi, koska sitä Henkeä ei voi opilla saada eikä ostaa keltään ihmiseltä, eikä mikään kasteen armo sitä anna.

      On aivan terveellistä että meitä vähän herätellään sekä näytetään myös typeryytemme. Se hieno juttu.

    • Anonyymi

      Job.4:17-21 Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas? Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäkin hän havaitsee vikoja; saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, joiden perustus on maan tomussa! He rusentuvat kuin koiperhonen; ennenkuin aamu ehtooksi muuttuu, heidät muserretaan. Kenenkään huomaamatta he hukkuvat ainiaaksi. Eikö niin: heidän teltanuoransa irroitetaan, ja he kuolevat, viisaudesta osattomina.

    • Anonyymi

      Job.7:621- Päiväni kiitävät nopeammin kuin sukkula, ne katoavat toivottomuudessa. Muista, että minun elämäni on tuulen henkäys; minun silmäni ei enää saa onnea nähdä. Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole. Pilvi häipyy ja menee menojaan; niin myös tuonelaan vaipunut ei sieltä nouse. Ei hän enää palaja taloonsa, eukä hänen asuinpaikkansa häntä enää tunne. Niin en minäkään hillitse suutani, minä puhun henkeni ahdistuksessa, minä valitan sieluni murheessa. Oleko minä meri tai lohikäärme, että asetat vartioston minua vastaan? Kun ajattelen: leposijani lohduttaa minua, vuoteeni huojentaa minun tuskaani, niin sinä kauhistutat minua unilla ja pelastytät minua näyillä. Mieluummin tukehdun, mieluummin kuolen, kuin näi luurankona kidun. Olen kyllästynyt, en tahdo elää iankaiken; anna minun olla rauhassa, sillä tuulen henkäystä ovat minun päiväni. Mikä on ihminen, että hänestä niin suurta lukua pidät ja että kiinnität häneen huomiosi, tarkastat häntä joka aamu, tutkit häntä joka hetki? Etkö koskaan käännä pois katsettasi minusta, etkö hellitä minusta sen vertaa, että saan sylkeni nielaistuksi? Jos olenkin syntiä tehnyt, niin minä olen sillä sinulle tehnyt, sinä ihmisten vartioitsija? Minkätähden asetit minut maalitauluksesi, ja minkätähden tulin itselleni taakaksi? Minkätähden et anna rikostani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole.

    • Anonyymi

      Job.7:21 Biblia (1776) Ja miksi et minun pahaa ekoani anna anteeksi ja ota pois minun vääryyttäni? Sillä nyt pitää minun makaamaan mullassa: ja jos minua aamulla etsit, niin en minä enää ole.

    • Anonyymi

      Job.7:9 Biblia: Pilvi raukee ja menee pois: niin myös se, joka alas hautaan menee, ei nouse jälleen. Jer.20:17 Biblia: Ettes siis tappanut minua äitini kohdussa, että minun äitini olis ollut minun hautani, ja hänen kohtunsa olis ijankaikkisesti kantava ollut.

    • Anonyymi

      2Kor.11:1-2 Biblia (1776) Oi jospa te vähänkin minun tyhmyyttäkin karsisitte! Ja tosin te minua kärsitte. Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sillä minä olen teitä kihlannut yhdelle miehelle, että minä puhtaan neitseen Kristukselle tuottaisin. Ilm.14:4-5 Nämät ovat ne, jotka eivät vaimoin kanssa saastetut, sillä he ovat neitseet: nämät ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, kuhunka hän menee. Nämät ovat ihmisistä ostetut Jumalalle ja Karitsalle uutiseksi, Joiden suussa ei ole petosta löydetty; sillä he ovat ilman saastaisuutta Jumalan istuimen edessä. Hoos.2:19-20

    • Anonyymi

      Joh.9:1-4 Biblia (1776) Ja Jesus, käyden ohitse, näki ihmisen, joka oli sokiana syntynyt. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, sanoen: Mestari, kuka syntiä teki, tämäkö eli hänen vanhempansa, että hänen piti sokiana syntymän? Jesus vastasi: ei tämä syntiä tehnyt eikä hänen vanhempansa; mutta että Jumalan työ hänessä ilmoitettaisiin. Minun tulee tehdä hänen töitänsä, joka minut lähetti, niin kauvan kuin päivä on. Yö tulee, koska ei kenkään taida työtä tehdä. Joh.5:17

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe