Hampaanavaamisen jälkeen

Anonyymi-ap

Kävin päivystyksessä muutama päivä sitten hammaskivun takia ja hammas putsattiin ensiapuna. Hlääkäri sanoi että nyt hampaan pitäisi rauhottua mutta jos ei niin pitää soitella hoitolan numeroon keskiviikkona. Hammas on edelleen aivan kosketus arka ja koko ajan sitä kiristää… myös erilaista jomotusta tuntuu. Ei varsinaista kovaa kipua mutta tuntuu koko ajan joku mikä on vähän häiritsevää, buranalla ei ole vaikutusta asiaan eli soittelenko huomena lääkäriin vai odotella vielä.. pelottaa että poistavat hampaan kun siitäkin oli puhetta

6

147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuvattiinko hammas. Oisko mätää. Eikö hl esittänyt antibioottikuuria.
      Mitä tuo avaaminen tarkoittaa? Se on leikkaus, minulle tehtiin kun juuressa oli tulehdus, eikä normaali-intsrumenteillä päästy ientarkussa tarpeeksi syvälle. Oli erikoislääkärin homma. Oliko sinun kohdallasi kyse terveyskeskuksesta, onkohan siellä hl, joka hallitsee asian. No epäilen vaan, voi olla jo kaikki kunnossa. On itsellä vaikeat hampaat niin olen kokenut kaikenlaista.

• Anonyymi

Oli vasta alkamassa märkimään, joten ei tarvittu antibioottia kuulemma. Ja tk:ssa kävin. Joku ensiapunen hampaan puhdistus se oli kun pieni reikä ylsi juureen.

• Anonyymi

Totta, alkavaan tulehdukseen riittää puhdistus. Silloin kun hammasta vihloo ja tulee verta, itsestä tuntuu että sen pitäisi antaa olla rauhassa. Hl:n mukaan pitää harjata, ja langata ja puhdistaa välit kuten ennenkin, vain sietää kipu. Se on paras lääke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, alkavaan tulehdukseen riittää puhdistus. Silloin kun hammasta vihloo ja tulee verta, itsestä tuntuu että sen pitäisi antaa olla rauhassa. Hl:n mukaan pitää harjata, ja langata ja puhdistaa välit kuten ennenkin, vain sietää kipu. Se on paras lääke.

Millaisia oireita voi aiheuttaa hampaan juuressa oleva mätäpesäke?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaisia oireita voi aiheuttaa hampaan juuressa oleva mätäpesäke?

Siitä voi lähteä verenmyrkytys sydämeen. Olen itse nähnyt matkakaverilla, tuli ulkomailla. Oli onneksi kyseessä henkilö joka oli kielitaitoinen ja järkeä hoitaa asia. Meni lääkärille ja sai vahvan atibioottikuurin. Se meni ohi, mutta tosiaan sininen juova lähti poskesta kaulaa pitkin sydämeen päin. Antibiootti pelasti. Suomessa sitten hoidatti hampaan loppuun.
        Minullakin oli kerran. Ei ollut vaihtoehtoa kun ottaa hammas pois ja möhemmin laitattaa uusi hammas. Tulehdus oli lähtenyt huonosti tehdystä juurihoidosta. Nyt asia kunnossa.
        Eli en antaisi tulehduksen olla vaan soittaisin terveyskeskuksen kiirehoitoon, siihen on ainakin omassa kunnassa eri puhelinnumero. Tietenkin jos rahaa on, voi mennä yksityiseen, minä olen menettänyt luottamuksen, kun on sattunut kaikenlaista. Varmaan moni on eri mieltä, mutta tällä hetkellä koen julkisen hampaanhoidon luotettavammaksi.

• Anonyymi

Mutta millaisia oireita tuo mätäpesäke hampaan juuressa voi aiheuttaa, että voisi alkaa epäilemään ko. ongelmaa?
      Kipua, jomotusta............???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      102
      2214
    2. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      114
      2041
    3. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      302
      2000
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1791
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      1647
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      37
      1455
    7. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1265
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1153
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      70
      1150
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      53
      1106
    Aihe