Hampaanavaamisen jälkeen

Anonyymi-ap

Kävin päivystyksessä muutama päivä sitten hammaskivun takia ja hammas putsattiin ensiapuna. Hlääkäri sanoi että nyt hampaan pitäisi rauhottua mutta jos ei niin pitää soitella hoitolan numeroon keskiviikkona. Hammas on edelleen aivan kosketus arka ja koko ajan sitä kiristää… myös erilaista jomotusta tuntuu. Ei varsinaista kovaa kipua mutta tuntuu koko ajan joku mikä on vähän häiritsevää, buranalla ei ole vaikutusta asiaan eli soittelenko huomena lääkäriin vai odotella vielä.. pelottaa että poistavat hampaan kun siitäkin oli puhetta

6

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuvattiinko hammas. Oisko mätää. Eikö hl esittänyt antibioottikuuria.
      Mitä tuo avaaminen tarkoittaa? Se on leikkaus, minulle tehtiin kun juuressa oli tulehdus, eikä normaali-intsrumenteillä päästy ientarkussa tarpeeksi syvälle. Oli erikoislääkärin homma. Oliko sinun kohdallasi kyse terveyskeskuksesta, onkohan siellä hl, joka hallitsee asian. No epäilen vaan, voi olla jo kaikki kunnossa. On itsellä vaikeat hampaat niin olen kokenut kaikenlaista.

• Anonyymi

Oli vasta alkamassa märkimään, joten ei tarvittu antibioottia kuulemma. Ja tk:ssa kävin. Joku ensiapunen hampaan puhdistus se oli kun pieni reikä ylsi juureen.

• Anonyymi

Totta, alkavaan tulehdukseen riittää puhdistus. Silloin kun hammasta vihloo ja tulee verta, itsestä tuntuu että sen pitäisi antaa olla rauhassa. Hl:n mukaan pitää harjata, ja langata ja puhdistaa välit kuten ennenkin, vain sietää kipu. Se on paras lääke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, alkavaan tulehdukseen riittää puhdistus. Silloin kun hammasta vihloo ja tulee verta, itsestä tuntuu että sen pitäisi antaa olla rauhassa. Hl:n mukaan pitää harjata, ja langata ja puhdistaa välit kuten ennenkin, vain sietää kipu. Se on paras lääke.

Millaisia oireita voi aiheuttaa hampaan juuressa oleva mätäpesäke?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaisia oireita voi aiheuttaa hampaan juuressa oleva mätäpesäke?

Siitä voi lähteä verenmyrkytys sydämeen. Olen itse nähnyt matkakaverilla, tuli ulkomailla. Oli onneksi kyseessä henkilö joka oli kielitaitoinen ja järkeä hoitaa asia. Meni lääkärille ja sai vahvan atibioottikuurin. Se meni ohi, mutta tosiaan sininen juova lähti poskesta kaulaa pitkin sydämeen päin. Antibiootti pelasti. Suomessa sitten hoidatti hampaan loppuun.
        Minullakin oli kerran. Ei ollut vaihtoehtoa kun ottaa hammas pois ja möhemmin laitattaa uusi hammas. Tulehdus oli lähtenyt huonosti tehdystä juurihoidosta. Nyt asia kunnossa.
        Eli en antaisi tulehduksen olla vaan soittaisin terveyskeskuksen kiirehoitoon, siihen on ainakin omassa kunnassa eri puhelinnumero. Tietenkin jos rahaa on, voi mennä yksityiseen, minä olen menettänyt luottamuksen, kun on sattunut kaikenlaista. Varmaan moni on eri mieltä, mutta tällä hetkellä koen julkisen hampaanhoidon luotettavammaksi.

• Anonyymi

Mutta millaisia oireita tuo mätäpesäke hampaan juuressa voi aiheuttaa, että voisi alkaa epäilemään ko. ongelmaa?
      Kipua, jomotusta............???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe